Şimdi Ara

Fiat 500L Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı (358. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
8.864
Cevap
131
Favori
750.279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 356357358359360
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yol bilgisayar ekranından hız göstermeyi nasıl yapıyoruz? 2013 popstar otomatiklerde var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali119 -- 1 Aralık 2016; 15:14:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ali119 kullanıcısına yanıt
    Silecek kolundaki tuşa basın hocam. Orada ki veriler değişiyor bastikca. Hız orada olmali. 2013 lerde var mı bilmiyorum tabi. Ama neden olmasın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat5552

    Bu bizim arabalar seyahat ederken iceriden kilitlenmiyor mu ufak kızım var açılıyor hemen kapılar bir de 40.000 bakımı ne kadar tutuyor fiayt alan bakım yaptıran var mı dizel otomatik 1.3 aracım

    Böyle saçmalık olmaz ya 20 km nin altına inince açılabiliyor içerden tek seferde. KIA da böyle değildi5

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat5552

    Bu bizim arabalar seyahat ederken iceriden kilitlenmiyor mu ufak kızım var açılıyor hemen kapılar bir de 40.000 bakımı ne kadar tutuyor fiayt alan bakım yaptıran var mı dizel otomatik 1.3 aracım

    Gebze Birlik Otoda yaptirdim 1 ay kadar once. Polen filtresi yokmus ellerinde. Ben de ustlerine gittim ben sizden randevu aldim nasil olmaz vs diye. 620den bu fiyata indirim yaptilar.
     Fiat 500L Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyiymis hocam fiyatı ben 30000 bakimini yaptiriken sormustum 700 800 filan demislerdi o zaman simdi kesin dolar kur filan bahane ederler bu fiyata da yapmazlar belki tesekkur ederim verdiginiz bilgi icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan candemir

    İlk üç haneli rakam (185 gibi); lastiğin bastığı yüzey kalınlığını gösterir. 185 mm. gibi.
    İkinci rakam ( kabaca rahat anlaşılabilmesi için ) lastiğin yerden janta olan yüksekliğini verir.
    Sonuncu ise jantın çapıdır. Jant çapı ile lastik çapı aynı olmalıdır. Farklılar birbirine takılmaz.

    Örneğin bir yanak ölçüsünü 45 den 65 e çıkardığınızda; lastik çapı büyüyeceğinden aracın hızını ortalama 2-3 km. az görmeye başlarsınız. Radarlara dikkat...

    - Tekeri taktığınızda sağa sola sürtmüyorsa, ve zincir takmanızı engellemiyorsa bu yapılabilir. ki genele zincir takmayı engeller (yeni takmatikleri bilmiyorum)

    - Jant zeminden uzaklaştığı için, süspansiyon hissiniz iyileşir. Aracın aerodinamiğinde mutlaka bir fark yaratacaktır. Ama bu %2 bile değildir. 45 den 60 lık yanağa çıktığınızda, aracın yükselmesi 10 mm. yi belki bulur.

    - ESP gibi özelliklere etkisi olduğunu düşünmüyorum, hatta bana göre imkansız. Bu tür programların etkisi azdır ve bu lastik çapından bağımsızdır. Sizin yoldan çıkardığınız bir aracı, tekrar yola sokmaz :)))
    Yani; mesela kar üzerinde ayağınız frende, yan dönmüş gidiyorsanız, ve bu durumdayken direksiyonu ters yöne kıvırmıyorsanız; ESP,ASR,ABS; tüm harfler bir araya gelse yine sizi düzeltemez/kurtaramaz

    Evet iyi markalarda başta olmak üzere çok iyi yazılımlar uygulanıyor ve aracı yağmurlu/kaygan zeminde stabil tutabiliyor milisaniyeler içinde. Ama ilk 1-2 saniyede işi ona bırakırsanız. Yoksa siz freni köklemişseniz, tekerlere hiç bir hükmü geçmez bu harflerin...

    Lisede babalarımızın arabalarını çalıp, el freniyle kıç attırdığımız günler aklıma geldi. hey gidi hey

    Fizik kurallarına aykırı araç kullanılırsa tabiki 29 +2 w ve x de dahil. harf bir araya gelse kimseyi kurtarmaz...Bu zaten bir çok aracın kitapçığında açıkça belirtiliyor.

    Lastik değişikliğinde esp uyarı verir vermez. Araca göre değişebilir sanıyorum. Zira daha önce kullandığım Kia rio aracın kitapçığında lastik ebatının değişmesi esp yi etkiler diyor. Bir arkadaşın citreon marka arcında 16 jant yazlık lastikten 15 jant kışlık lastiğe geçmesi ile arada sırada esp arıza uyarısı ışığı yanmaktadır. Belki 500l yazılımı kitapçığında belirtilen 3 ebatta sorun çıkarmıyor olabilir.
  • hugo__mboy kullanıcısına yanıt
    Silecek koluna basınca hiç çıkmıyor hız. Tüketim vs var ama hız yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ali119 kullanıcısına yanıt
    Hocam demek ki 2013 lerde yok. Ama çok tuhaf 14 lerde var 13 lerde neden yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hugo__mboy

    Hocam demek ki 2013 lerde yok. Ama çok tuhaf 14 lerde var 13 lerde neden yok.

    2013 lerde de var. Benim aracım 2013. Dashboard üzerinde sis farı tuşlarının yanında set tuşu var. Ona basarak menüye gireceksiniz. Oradan da hız gösterimi menüsünü aktif hale getireceksiniz. Dediğim gibi kadranda ki menü dashboard daki set tuşu ve yanında aşağı yukarı ok işareti olan tuşlardan yapılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hugo__mboy

    Hocam demek ki 2013 lerde yok. Ama çok tuhaf 14 lerde var 13 lerde neden yok.

    Merhaba Benim aracım da 2013 popstar 1.3 dualogic. Önceden bende de yoktu ama geçen seneki 20.000 km bakımında mıydı yoksa bu sene bir ara akü değişmişti o zaman mıydı tam hatırlamıyorum ama serviste yazılım güncellemesini yükledikten sonra dijital hız göstergesi ortaya çıktı bende. Belki sizin araca güncel yazılım yüklenmediğinden yoktur. Servise gittiğinizde bahsederseniz yardımcı olacaklarını sanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat5552

    Bu bizim arabalar seyahat ederken iceriden kilitlenmiyor mu ufak kızım var açılıyor hemen kapılar bir de 40.000 bakımı ne kadar tutuyor fiayt alan bakım yaptıran var mı dizel otomatik 1.3 aracım

    Evet çok saçma bir durum. Aynı sıkıntı bende de var. Aracı ilk aldığımda fark etmemiştim durumu. Sadece eşimle bindiğimiz için. Ama bir müddet sonra bir akrabamızın ufak kızı yolda giderken kapıyı açıverdi. Allahtan hızım düşüktü. Şok olduk. Araç hareket ettiğinde kapı kilitlenme sesi gelince ben sanıyordum ki tüm kapılar kapanıyor 20 km yi geçince. Ama dışarıdan açılamıyor sadece. Servise durumu bildirdim. Bir arıza olup olmadığını sordum. Ama bu araçlarda çocuk kilidi yokmuş. Elle kilitleme varmış. Çocuğun oturacağı taraf kapıyı açıp orada kilit mekanizmasının orada ufak siyah bir mandal var. Yuvarlak. Ona anahtarı sokup çeviriyorsun ve kapı içeriden açılmıyormuş. Tabi araç durunca hemen araçtan inip kapıyı dışarıdan açmak gerekiyor. Şu anki yeni modellerde de aynı mıdır bilmiyorum ama fiyatı 80.000 TL ye dayanmış araçta böylesine basit ama çok çok hayati bir öneme sahip bir özelliğin olmaması da ayrı bir ayıp bence.
  • ali119 kullanıcısına yanıt
    Hocam aşağıda arkadaşlar yardımcı olmuşlar. Aracı karıştırırken bende o menüye gelmiştim ama hatırlayamadım. Kusura bakmayın :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • muverrih35 kullanıcısına yanıt
    Maalesef bir çok araçta bu şekilde. Megane 2 de şöför tarafında arka cam kilitleyince kapı da açılmıyordu iyiydi. Çoğu arabada sadece camı açıp kapatma şöför tarafından kapatılabiliyor. Kilit için mandalı çekmek gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali119 -- 2 Aralık 2016; 10:00:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gorkemchem kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz menüye bakayım eve gidince. Ordan olmazsa muhtemeln yazılımla ilgilidir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali119

    Maalesef bir çok araçta bu şekilde. Megane 2 de şöför tarafında arka cam kilitleyince kapı da açılmıyordu iyiydi. Çoğu arabada sadece camı açıp kapatma şöför tarafından kapatılabiliyor. Kilit için mandalı çekmek gerekiyor.

    Bir önceki aracım 2012 Cruze idi. Araçta böyle sıkıntı yoktu. Harekete geçince kapanır ve kilitleyince içerden açılmazdı. Ama Chevrolet Türkiye'den çekilince piyasası düşer diye sattım. Yıl olmuş 2016, millet Mars'a gidiyor. Biz halen araçlardaki çocuk kilidi falanı konuşuyoruz. Bu tür güvenlik önlemlerinin standart olması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali119

    Dediğiniz menüye bakayım eve gidince. Ordan olmazsa muhtemeln yazılımla ilgilidir diye düşünüyorum.

    yazılım ile ilgili olacağını zannetmiyorum benim araç 2013 model ben 2014 te aldım sıfır olarak. İlk 500L lerden. GÜncelleme yapmadan açıldı bu özellik. Aldığımda ekranda görünmüyordu bende anlattığım yöntemle açtım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemchem


    quote:

    Orijinalden alıntı: ali119

    Dediğiniz menüye bakayım eve gidince. Ordan olmazsa muhtemeln yazılımla ilgilidir diye düşünüyorum.

    yazılım ile ilgili olacağını zannetmiyorum benim araç 2013 model ben 2014 te aldım sıfır olarak. İlk 500L lerden. GÜncelleme yapmadan açıldı bu özellik. Aldığımda ekranda görünmüyordu bende anlattığım yöntemle açtım.

    Ben servisten yazılım yüklendikten sonra gördüm dijital hız göstergesini. Belki de vardı kendileri ayar yaptılar. Çünkü ben ayar için herhangi bir şey yapmadım. Dijital hız göstergesini görünce kendi kendime herhalde yeni güncellemede yaptılar diye düşünmüştüm. :)
  • gorkemchem kullanıcısına yanıt
    Otomatik vitesliler herhalde anlattığın gibi. Benimki Manuel 1,3 13 model bende bahsettiğin hız gösterimi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan candemir

    İlk üç haneli rakam (185 gibi); lastiğin bastığı yüzey kalınlığını gösterir. 185 mm. gibi.
    İkinci rakam ( kabaca rahat anlaşılabilmesi için ) lastiğin yerden janta olan yüksekliğini verir.
    Sonuncu ise jantın çapıdır. Jant çapı ile lastik çapı aynı olmalıdır. Farklılar birbirine takılmaz.

    Örneğin bir yanak ölçüsünü 45 den 65 e çıkardığınızda; lastik çapı büyüyeceğinden aracın hızını ortalama 2-3 km. az görmeye başlarsınız. Radarlara dikkat...

    - Tekeri taktığınızda sağa sola sürtmüyorsa, ve zincir takmanızı engellemiyorsa bu yapılabilir. ki genele zincir takmayı engeller (yeni takmatikleri bilmiyorum)

    - Jant zeminden uzaklaştığı için, süspansiyon hissiniz iyileşir. Aracın aerodinamiğinde mutlaka bir fark yaratacaktır. Ama bu %2 bile değildir. 45 den 60 lık yanağa çıktığınızda, aracın yükselmesi 10 mm. yi belki bulur.

    - ESP gibi özelliklere etkisi olduğunu düşünmüyorum, hatta bana göre imkansız. Bu tür programların etkisi azdır ve bu lastik çapından bağımsızdır. Sizin yoldan çıkardığınız bir aracı, tekrar yola sokmaz :)))
    Yani; mesela kar üzerinde ayağınız frende, yan dönmüş gidiyorsanız, ve bu durumdayken direksiyonu ters yöne kıvırmıyorsanız; ESP,ASR,ABS; tüm harfler bir araya gelse yine sizi düzeltemez/kurtaramaz

    Evet iyi markalarda başta olmak üzere çok iyi yazılımlar uygulanıyor ve aracı yağmurlu/kaygan zeminde stabil tutabiliyor milisaniyeler içinde. Ama ilk 1-2 saniyede işi ona bırakırsanız. Yoksa siz freni köklemişseniz, tekerlere hiç bir hükmü geçmez bu harflerin...

    Lisede babalarımızın arabalarını çalıp, el freniyle kıç attırdığımız günler aklıma geldi. hey gidi hey

    Bir bilgiyi düzeltmek isterim.

    225/45/17 lastiğin ebatında yazan 45 cm cinsinden değil % cinsindendir. Şöyleki; yanak genişliği, 225 mm taban genişliğinin %45'i yani 101,25 mm'dir. Bu lastiği 225/50/17 ile değiştirdiğinizde yanak genişliği 101.25'ten 112.5'e çıkacaktır.
  • muverrih35 kullanıcısına yanıt
    Cruzelerde kilitleyince ilk sefer açılmıyor ama ikinci sefer kolu çekince kapı açılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 356357358359360
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.