Şimdi Ara

2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.313
Cevap
26
Favori
198.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2013 Mercedes E180 - 1.6 CGI 156hp (c180 motoru) satışta

     2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp







  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-mercedes-benz-yetkili-bayi-den-2010-model-e-200-cgi-elegance-124467086/detay

    örneğin şu araç, boya bilgisi filan yazılmamış ama gerçek bir Mercedes...

    Bu fiyattan da en az bir 5 bin tl iskonto yapacaklardır. E200 Gerçi bu ama yinede 1.6'dan çok daha rahat taşıyacaktır aracı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-mercedes-benz-yetkili-bayi-den-2010-model-e-200-cgi-elegance-124467086/detay

    örneğin şu araç, boya bilgisi filan yazılmamış ama gerçek bir Mercedes...

    Bu fiyattan da en az bir 5 bin tl iskonto yapacaklardır. E200 Gerçi bu ama yinede 1.6'dan çok daha rahat taşıyacaktır aracı.

    Zevk meselesei tabi saygım var ama demeden edemeyeceğim,bu rengi çokmu aramış sahibi.Bu renkle bu araç zor satılır bence.Onun haricinde araç evet temize benziyor ama bakmadan anlaşılmaz.Km siyle de oynanmış olabilir,galericilere güvenim yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mercedes'in maddi durumu iyi değil. Adamlara sıcak para lazım. CLA,E180,S Coupe,Cabrio ve 911 Carrera'ya rakip yeni bir model SLS AMG'nin bir alt sınıfı olarak lanse edilecek. Bunlar Mercedes'ini orta vade de nefes aldıracak.

    E180 bir yandan mantıklı 0 full passata vereceğim paraya E serisi gibi baba bir araba alırım.Akabinde gitmeme konusunda çok takılmayın gider ama hızlanma süresi birazcık artar. :) buda dert değil turbo motor ecu tune edilir.Gidişi gayet akıcılık kazandırır.

    aslında ekmek buyduhttp://www.worldcarfans.com/10804101590/new-mercedes-4-cylinder-diesel-engine

    şu motoru de-stroke yapıp 1.9 filan yapsalar çok güzel olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalMW -- 6 Haziran 2013; 16:37:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalMW

    Mercedes'in maddi durumu iyi değil. Adamlara sıcak para lazım. CLA,E180,S Coupe,Cabrio ve 911 Carrera'ya rakip yeni bir model SLS AMG'nin bir alt sınıfı olarak lanse edilecek. Bunlar Mercedes'ini orta vade de nefes aldıracak.

    E180 bir yandan mantıklı 0 full passata vereceğim paraya E serisi gibi baba bir araba alırım.Akabinde gitmeme konusunda çok takılmayın gider ama hızlanma süresi birazcık artar. :) buda dert değil turbo motor ecu tune edilir.Gidişi gayet akıcılık kazandırır.

    aslında ekmek buyduhttp://www.worldcarfans.com/10804101590/new-mercedes-4-cylinder-diesel-engine

    şu motoru de-stroke yapıp 1.9 filan yapsalar çok güzel olurdu.

    Mercedesin mali durumu iyi degil mi ? Bunu neye dayanarak soyluyorsunuz acaba belge gosterebilir misiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Satislari patlatir o kesin .
    Uzuuunca sure arac alma arifesi yasamis ve bir cok arac arastirip kullanmisken kesinlikle hiz meraklisi olmayan ben gucsuz motorlarin bu kasa araclarda konfordan caldigini dusunuyorum. Arac altinda akip gitmiyor sanki bir kuvvet cekiyor assagiya dogru. Bu tabi yakisi da etkiliyor. Ama ulkemiz acisindan dusununce insanim.mecbur biraz luks araca binmeye kalksa vergilerde ona bindigi icin hakli olarak her seyi goze alio dusuk hacim motora kaciyor.


    Ulkemizdeki fahis ve sacma vergi sistemi olmasa tercih eden cok olmaz hem cok yakacak hemde biraz gaza fazla bassan hemen vites dusurmeler. Biraz yukle araci iyice bayilacak sol seritte c sinifi araclardan selektor yiyeceksin :). Bir kere o gaza basinca aracin yolda akmasi vites degisimine gerek duymamasi baska bir duygu.

    Aynı motora sahip c180 bmw 320d kadar performans sunuyor.

    Düz mantıkla bu da 520d kadar gider.

    Bilginizde hata var.

    ne gibi?

    Diğer 2 arkadaşta yazmış zaten. C180 , 320d gibi gitmiyor, 520d den de yavaş bir otomobil aynı zamanda. 136 hp lik 1,16i ayarındadır.

    Test verilerine göre aralarında öyle ayırt edici farklar yok.

    C180 0-160 22.1, 0-180 29.9 saniye çıkarmış

    http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/mercedes-c-180-schrumpfkur-an-der-basis-5305838.html?show=4

    320d 0-160 20.7-22sn (testten teste, şanzıman lastik, station olması, çevresel şartlar vs'ye göre değişiyor), 0-180 27.7- 30.4 arası değişen sonuçları var.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/bmw-320d-sportler-im-limousinen-kostuem-4368499.html?show=4

    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/kombis-bmw-3er-vw-passat-mercedes-c-klasse-skoda-superb-und-audi-a4-5918837.html?show=3
    http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/bmw-320d-touring-noch-gerade-erschwinglicher-traum-kombi-5721550.html?show=4
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/vw-passat-gegen-bmw-320d-welcher-kombi-ist-der-sparmeister-3957871.html?show=3

    Ben en iyi derecelere göre bile aralarında kayda değer farklar olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca bmw'nin 2.0 dizel motorunun ve 8 ileri şanzımanın başarısı da ortada. Benchmark bu kadar yüksekken bile C180 mukayese edilebilir sonuçlar çıkarmış.

    C180'in performans fakiri olduğu algısı eski kompresörlü 1.6 motorlar ve 5 ileri otomatik vites kaynaklı ve o kombinasyon için haklı bir algı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Arac 100km hizla 2000 devirde olsa. Beygir arttigi zaman ( atiyorum 200hp ) yine ayni hizda devir 2000 mi olur?

    Motor hacmi ile mi alakali sadece yoksa beygir ve hacim mi?

    Sadece beygir ya da sadece hacim değil ikisiyle de alakalı... Ama sorunuza şöyle bir cevap verebilirim... Bir önceki aracım 1.4 lt 90 bg 195nm tork turbo dizeldi ve 3000 devirde 120 km hızla giderdi... Sonradan yapılan chip tuning ile aracı 1.4lt 120bg 280 nm torklu hale getirdik... 120 km hız ile giderken 2700 devir çeviriyordu artık...

    Hesaplamanın doğru olduğuna emin misiniz ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/tm.htm

    Bakın burada sn.LionTech16'nın açtığı bir konu var ,bu konuda aracın bulunduğu vites ve devire göre hızı hesaplanıyor.Kullanılan değişkenler ortada aracın motor gücü hesaba katılmamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Arac 100km hizla 2000 devirde olsa. Beygir arttigi zaman ( atiyorum 200hp ) yine ayni hizda devir 2000 mi olur?

    Motor hacmi ile mi alakali sadece yoksa beygir ve hacim mi?

    Sadece beygir ya da sadece hacim değil ikisiyle de alakalı... Ama sorunuza şöyle bir cevap verebilirim... Bir önceki aracım 1.4 lt 90 bg 195nm tork turbo dizeldi ve 3000 devirde 120 km hızla giderdi... Sonradan yapılan chip tuning ile aracı 1.4lt 120bg 280 nm torklu hale getirdik... 120 km hız ile giderken 2700 devir çeviriyordu artık...

    Hesaplamanın doğru olduğuna emin misiniz ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/tm.htm

    Bakın burada sn.LionTech16'nın açtığı bir konu var ,bu konuda aracın bulunduğu vites ve devire göre hızı hesaplanıyor.Kullanılan değişkenler ortada aracın motor gücü hesaba katılmamış.

    Sadece gözlemimi birebir eski aracımda yaşadığım olayı yazdım... Ayrıca ben size dilim döndüğünce çalışma sistemini anlatayım siz karar verin mantıklı mı değil mi...

    Bir motor için 100 bg gücündedir ve torku 200nm dir deniyorsa... Bu her gaza basışınızda her devirde ( mesela 1000-2000-2500 ) 100bg ve 200nm değerlerini alıyorsunuz demek değildir...

    Araç teknik verilerinde 100bg ve 200nm tork değerini verirken yanına bir devir değeri yazar örneğin 5000rpm gibi... rpm( round per minute) dakikada çevirilen devir sayısı...
    Bu devir demektir ki araçta gaza bastınız 5000 rpm e ulaştı işte o zaman motor 100bg güç ve 200nm tork üretmektedir...

    2000 devirdeyken daha az güç ve tork üretir, 3000 de artar 4000 de daha da artar ta ki 5000 rpm de max beygir ve tork değerine ulaşır motor...

    Tuning yapılınca aracın turbo çıkış basıncı yeniden düzenlenir basınç değeri makul değerler ölçüsünde arttırılır... Böylelikle siz daha düşük devirlerde daha yüksek beygir gücü elde edersiniz... 5000 rpm de örneğin eskiden 100bg olan araç tuning den sonra 140 bg elde edebilmektedir... Bu sebepledir ki 120 km hızla gidebilmek için araç eskiden 3000rpm çevirip elde etmesi gereken gücü daha düşük (2500rpm olur 2700rpm olur) sonuçta daha düşük devirlerde bu gücü üretip aracı 120 km hıza çıkarır...

    Zaten benim eski aracımda da olan biten aynen buydu... Tuning işlemi ile şanzıman değerlerine asla müdahale edemezsiniz... Aracın üstündeki şanzıman değeri neyse o sabittir. Şanzıman değerlerini (dişli oranlarını ) değiştirmek için araca yeni bir şanzıman takılmalı ki bu çok külfetli ve çok iyi hesap kitap gerektiren bir iş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Arac 100km hizla 2000 devirde olsa. Beygir arttigi zaman ( atiyorum 200hp ) yine ayni hizda devir 2000 mi olur?

    Motor hacmi ile mi alakali sadece yoksa beygir ve hacim mi?

    Sadece beygir ya da sadece hacim değil ikisiyle de alakalı... Ama sorunuza şöyle bir cevap verebilirim... Bir önceki aracım 1.4 lt 90 bg 195nm tork turbo dizeldi ve 3000 devirde 120 km hızla giderdi... Sonradan yapılan chip tuning ile aracı 1.4lt 120bg 280 nm torklu hale getirdik... 120 km hız ile giderken 2700 devir çeviriyordu artık...

    Hesaplamanın doğru olduğuna emin misiniz ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/tm.htm

    Bakın burada sn.LionTech16'nın açtığı bir konu var ,bu konuda aracın bulunduğu vites ve devire göre hızı hesaplanıyor.Kullanılan değişkenler ortada aracın motor gücü hesaba katılmamış.

    Sadece gözlemimi birebir eski aracımda yaşadığım olayı yazdım... Ayrıca ben size dilim döndüğünce çalışma sistemini anlatayım siz karar verin mantıklı mı değil mi...

    Bir motor için 100 bg gücündedir ve torku 200nm dir deniyorsa... Bu her gaza basışınızda her devirde ( mesela 1000-2000-2500 ) 100bg ve 200nm değerlerini alıyorsunuz demek değildir...

    Araç teknik verilerinde 100bg ve 200nm tork değerini verirken yanına bir devir değeri yazar örneğin 5000rpm gibi... rpm( round per minute) dakikada çevirilen devir sayısı...
    Bu devir demektir ki araçta gaza bastınız 5000 rpm e ulaştı işte o zaman motor 100bg güç ve 200nm tork üretmektedir...

    2000 devirdeyken daha az güç ve tork üretir, 3000 de artar 4000 de daha da artar ta ki 5000 rpm de max beygir ve tork değerine ulaşır motor...

    Tuning yapılınca aracın turbo çıkış basıncı yeniden düzenlenir basınç değeri makul değerler ölçüsünde arttırılır... Böylelikle siz daha düşük devirlerde daha yüksek beygir gücü elde edersiniz... 5000 rpm de örneğin eskiden 100bg olan araç tuning den sonra 140 bg elde edebilmektedir... Bu sebepledir ki 120 km hızla gidebilmek için araç eskiden 3000rpm çevirip elde etmesi gereken gücü daha düşük (2500rpm olur 2700rpm olur) sonuçta daha düşük devirlerde bu gücü üretip aracı 120 km hıza çıkarır...

    Zaten benim eski aracımda da olan biten aynen buydu... Tuning işlemi ile şanzıman değerlerine asla müdahale edemezsiniz... Aracın üstündeki şanzıman değeri neyse o sabittir. Şanzıman değerlerini (dişli oranlarını ) değiştirmek için araca yeni bir şanzıman takılmalı ki bu çok külfetli ve çok iyi hesap kitap gerektiren bir iş...

    öyle bir şey olmasına imkan yok.

    aktarma oranını değiştirmediğin sürece son vites 3000 devirde başta kaç km hız yapıyorsan yine aynı devirde aynı hızı yaparsın.

    istersen motorun gücünü 5e katla değişen bir şey olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Arac 100km hizla 2000 devirde olsa. Beygir arttigi zaman ( atiyorum 200hp ) yine ayni hizda devir 2000 mi olur?

    Motor hacmi ile mi alakali sadece yoksa beygir ve hacim mi?

    Sadece beygir ya da sadece hacim değil ikisiyle de alakalı... Ama sorunuza şöyle bir cevap verebilirim... Bir önceki aracım 1.4 lt 90 bg 195nm tork turbo dizeldi ve 3000 devirde 120 km hızla giderdi... Sonradan yapılan chip tuning ile aracı 1.4lt 120bg 280 nm torklu hale getirdik... 120 km hız ile giderken 2700 devir çeviriyordu artık...

    Hesaplamanın doğru olduğuna emin misiniz ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/tm.htm

    Bakın burada sn.LionTech16'nın açtığı bir konu var ,bu konuda aracın bulunduğu vites ve devire göre hızı hesaplanıyor.Kullanılan değişkenler ortada aracın motor gücü hesaba katılmamış.

    Sadece gözlemimi birebir eski aracımda yaşadığım olayı yazdım... Ayrıca ben size dilim döndüğünce çalışma sistemini anlatayım siz karar verin mantıklı mı değil mi...

    Bir motor için 100 bg gücündedir ve torku 200nm dir deniyorsa... Bu her gaza basışınızda her devirde ( mesela 1000-2000-2500 ) 100bg ve 200nm değerlerini alıyorsunuz demek değildir...

    Araç teknik verilerinde 100bg ve 200nm tork değerini verirken yanına bir devir değeri yazar örneğin 5000rpm gibi... rpm( round per minute) dakikada çevirilen devir sayısı...
    Bu devir demektir ki araçta gaza bastınız 5000 rpm e ulaştı işte o zaman motor 100bg güç ve 200nm tork üretmektedir...

    2000 devirdeyken daha az güç ve tork üretir, 3000 de artar 4000 de daha da artar ta ki 5000 rpm de max beygir ve tork değerine ulaşır motor...

    Tuning yapılınca aracın turbo çıkış basıncı yeniden düzenlenir basınç değeri makul değerler ölçüsünde arttırılır... Böylelikle siz daha düşük devirlerde daha yüksek beygir gücü elde edersiniz... 5000 rpm de örneğin eskiden 100bg olan araç tuning den sonra 140 bg elde edebilmektedir... Bu sebepledir ki 120 km hızla gidebilmek için araç eskiden 3000rpm çevirip elde etmesi gereken gücü daha düşük (2500rpm olur 2700rpm olur) sonuçta daha düşük devirlerde bu gücü üretip aracı 120 km hıza çıkarır...

    Zaten benim eski aracımda da olan biten aynen buydu... Tuning işlemi ile şanzıman değerlerine asla müdahale edemezsiniz... Aracın üstündeki şanzıman değeri neyse o sabittir. Şanzıman değerlerini (dişli oranlarını ) değiştirmek için araca yeni bir şanzıman takılmalı ki bu çok külfetli ve çok iyi hesap kitap gerektiren bir iş...

    öyle bir şey olmasına imkan yok.

    aktarma oranını değiştirmediğin sürece son vites 3000 devirde başta kaç km hız yapıyorsan yine aynı devirde aynı hızı yaparsın.

    istersen motorun gücünü 5e katla değişen bir şey olmaz.

    Tuning yaparsan araç tuningsiz halindeyken 3000 rpm de 90 bg güç üretiyorsa ve sen 120 km hıza ulaşabiliyorsan lütfen bana açıklar mısın tuning işleminden sonra 3000 rpm de 120 bg güç üreten aracın yine aynı süratte gitmesi mümkün mü?

    Hayır bir de denediniz mi de olmaz diyorsunuz yoksa sadece mantık mı yürütüyorsunuz...

    Bizzat denendi diyorum size eski aracım 1.4 90bg (stock) 3000rpm 120km iken tuning işlemi sonrası dyno ölçümleri 1.4lt 120bg 2700rpm 120 km ile gidiyordu...

    Ben mantık falan yürütmüyorum olan biteni yazıyorum hala bana imkansız diyorsunuz ??? :))))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    İlk satırlarda yazdığınız bilgiler doğrudur.

    "Bu devir demektir ki araçta gaza bastınız 5000 rpm e ulaştı işte o zaman motor 100bg güç ve 200nm tork üretmektedir...
    2000 devirdeyken daha az güç ve tork üretir, 3000 de artar 4000 de daha da artar ta ki 5000 rpm de max beygir ve tork değerine ulaşır motor... "

    Fakat bu cümleler yanlıştır aracın torkunun maksimum olduğu devir ile beygir gücünün maksimum olduğu devirler farklıdır.

    "Tuning yapılınca aracın turbo çıkış basıncı yeniden düzenlenir basınç değeri makul değerler ölçüsünde arttırılır... Böylelikle siz daha düşük devirlerde daha yüksek beygir gücü elde edersiniz... 5000 rpm de örneğin eskiden 100bg olan araç tuning den sonra 140 bg elde edebilmektedir... Bu sebepledir ki 120 km hızla gidebilmek için araç eskiden 3000rpm çevirip elde etmesi gereken gücü daha düşük (2500rpm olur 2700rpm olur) sonuçta daha düşük devirlerde bu gücü üretip aracı 120 km hıza çıkarır... "

    Basit bir örnekle izah etmeye çalışayım.Aynı bisikletten 2 adet olsun.Birini 16 yaşında bir genç diğerini ise Lance Armstrong (profesyonel bisikletçi) kullanıyor.Her iki bisikletin tekerleği dakikada 200 tur atıyor olsun.Yani 200rpm.

    Size göre bu örnekte Lance Amstrong daha hızlı gidiyor çünkü onun gücü çocuğunkinden daha fazla. Bu örneği gözden geçirmenizi istiyorum.



    undefined

    Hayır sizn örnek şöyle ki yanlış ;

    Lance Armstrong un kalbi(arabanın turbosu ve motoru) aynı hızla gitmek için dakikada 120 defa atarken, diğer amatör ve kondüsyonu düşük olan bisikletçi kardeşimin kalbi dakikada 170 kere atmak zorunda kalıyor... Diğer amatör kardeşimin kalbi de 120 kere atsın diyorsan amatör bisikletçi yavaşlayacak YANİ;

    120km hız 3000 rpm tuningsiz kondüsyonsuz araç...
    120 km hız 2700 rpm tuningli kondüsyonlu araç...


    yok ben tuningsiz araçla 2700 rpm çevirecem diyorsan 120 km ile gidemeyeceksin kusura bakma hızın atıyorum 90 a düşecek...

    Böylelikle Lance Armstrong tabi ki senden hızlı olacak...

    SONUÇ ;

    Lance Armstrong kadar hızl gideyim dersen kalbin onun 1,5 katı atar ya da yok benim kalp atımım onun kadar olsun dersen onunla aynı hızda gidemezsin...

    Bu arada bu örnek uydurma örnek değildir; Yıllarca sporla uğraştım crossçuydum...

    Koşucuların ve bisikletçilerin kalpleri diğer insanlara göre büyür zamanla kondüsyonları artar normal sporcu olmayan insanlarla aynı eforu sarfettiklerinde kalpleri daha yavaş atar... Aynen motorlarda da böyledir bu durum turbonuz sizin kondüsyonunuzu belirler tuninglerseniz kondüsyonunuz artar tüm olay budur...

    Umarım anlamanıza yardımcı olur...

    Çok açık bir şekilde yazacağım, çünkü bilgilerinizde ciddi eksiklikler mevcut.

    Bir otomobilin normalde 120 kmh hızda motorun 3000 rpm çevirdiği durumdan ; aynı hızda gidebilmek için 2700 rpm çevirdiği duruma geçebilmek için, yani anlattıklarınızın mümkün olabilmesi için ;

    1- tekerlek çapı
    2- şanzıman dişli oranları
    3- diferansiyel dişli oranı

    bunlardan birini ya da birkaçını değiştirmek zorundasınız. Yazılım ile motor devri ve otomobil hızı arasındaki ilişki asla değiştirilemez. İsterseniz yazılım ile motor gücünü %500 arttırın ya da torku 700 Nm yapın, değişmez. Bu konuda @gyradel ve @19can84 haklılardır.

    Ayrıntılı bilgi için yazdığım konuya bakınız.
    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/f_//tm.htm#63763509


    İyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Arac 100km hizla 2000 devirde olsa. Beygir arttigi zaman ( atiyorum 200hp ) yine ayni hizda devir 2000 mi olur?

    Motor hacmi ile mi alakali sadece yoksa beygir ve hacim mi?

    Sadece beygir ya da sadece hacim değil ikisiyle de alakalı... Ama sorunuza şöyle bir cevap verebilirim... Bir önceki aracım 1.4 lt 90 bg 195nm tork turbo dizeldi ve 3000 devirde 120 km hızla giderdi... Sonradan yapılan chip tuning ile aracı 1.4lt 120bg 280 nm torklu hale getirdik... 120 km hız ile giderken 2700 devir çeviriyordu artık...

    Hesaplamanın doğru olduğuna emin misiniz ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/tm.htm

    Bakın burada sn.LionTech16'nın açtığı bir konu var ,bu konuda aracın bulunduğu vites ve devire göre hızı hesaplanıyor.Kullanılan değişkenler ortada aracın motor gücü hesaba katılmamış.

    Sadece gözlemimi birebir eski aracımda yaşadığım olayı yazdım... Ayrıca ben size dilim döndüğünce çalışma sistemini anlatayım siz karar verin mantıklı mı değil mi...

    Bir motor için 100 bg gücündedir ve torku 200nm dir deniyorsa... Bu her gaza basışınızda her devirde ( mesela 1000-2000-2500 ) 100bg ve 200nm değerlerini alıyorsunuz demek değildir...

    Araç teknik verilerinde 100bg ve 200nm tork değerini verirken yanına bir devir değeri yazar örneğin 5000rpm gibi... rpm( round per minute) dakikada çevirilen devir sayısı...
    Bu devir demektir ki araçta gaza bastınız 5000 rpm e ulaştı işte o zaman motor 100bg güç ve 200nm tork üretmektedir...

    2000 devirdeyken daha az güç ve tork üretir, 3000 de artar 4000 de daha da artar ta ki 5000 rpm de max beygir ve tork değerine ulaşır motor...

    Tuning yapılınca aracın turbo çıkış basıncı yeniden düzenlenir basınç değeri makul değerler ölçüsünde arttırılır... Böylelikle siz daha düşük devirlerde daha yüksek beygir gücü elde edersiniz... 5000 rpm de örneğin eskiden 100bg olan araç tuning den sonra 140 bg elde edebilmektedir... Bu sebepledir ki 120 km hızla gidebilmek için araç eskiden 3000rpm çevirip elde etmesi gereken gücü daha düşük (2500rpm olur 2700rpm olur) sonuçta daha düşük devirlerde bu gücü üretip aracı 120 km hıza çıkarır...

    Zaten benim eski aracımda da olan biten aynen buydu... Tuning işlemi ile şanzıman değerlerine asla müdahale edemezsiniz... Aracın üstündeki şanzıman değeri neyse o sabittir. Şanzıman değerlerini (dişli oranlarını ) değiştirmek için araca yeni bir şanzıman takılmalı ki bu çok külfetli ve çok iyi hesap kitap gerektiren bir iş...

    öyle bir şey olmasına imkan yok.

    aktarma oranını değiştirmediğin sürece son vites 3000 devirde başta kaç km hız yapıyorsan yine aynı devirde aynı hızı yaparsın.

    istersen motorun gücünü 5e katla değişen bir şey olmaz.

    Tuning yaparsan araç tuningsiz halindeyken 3000 rpm de 90 bg güç üretiyorsa ve sen 120 km hıza ulaşabiliyorsan lütfen bana açıklar mısın tuning işleminden sonra 3000 rpm de 120 bg güç üreten aracın yine aynı süratte gitmesi mümkün mü?

    Hayır bir de denediniz mi de olmaz diyorsunuz yoksa sadece mantık mı yürütüyorsunuz...

    Bizzat denendi diyorum size eski aracım 1.4 90bg (stock) 3000rpm 120km iken tuning işlemi sonrası dyno ölçümleri 1.4lt 120bg 2700rpm 120 km ile gidiyordu...

    Ben mantık falan yürütmüyorum olan biteni yazıyorum hala bana imkansız diyorsunuz ??? :))))

    Şakamısın sen?

    Aktarma organlarının oranlarını değiştirmediğin sürece istersen motoru 1001 hp yap değişen birşey olmaz.
















  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycgurdal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    150-160bin TL odenip donanimli bir E180 alinir galiba. Cok daha ucuza makyajsiz kasayi tercih ederdim acikcasi.

    150 bine orta üstü bir donanımlı makyajlı kasa sıfır km yepyeni bir aracınız olur !

    Makyajsız kasada ise alacağınız araç 2013 seri en güncel (2012 eylül sonrası çıkışlı) E 250 7g baz(?) donanımlılar ise 145'lerden başlamakta.

    Yoksa alacağınız araç model olarak daha eski olacaktır. (110 bin.) (5 ileri vites, eski tip gösterge, ...)

    Bana sorarsanız 2013 1.8 E250 7g (dolu 160 bin) veya makyajlı 2013 2.0 E 250 7g (tam dolu 220 bin) arasında tercih yapamazdım !
    Senede 30 binden fazla yapanlar dizel baksınlar !

    benim 15-20bin arasi senelik km. Bu arada 2012 ellerinde kalan araclardan bahsediyorum. Onlari baya uygun fiyata aliriz daha onceki araclarda mercedes oldugu icin.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-2012-model-mersedes-e-250-cgi-amg-bayii-cikisli-127757049/detay

    bunun gibi mesala.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sheldon-Cooper -- 14 Haziran 2013; 17:28:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: ycgurdal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    150-160bin TL odenip donanimli bir E180 alinir galiba. Cok daha ucuza makyajsiz kasayi tercih ederdim acikcasi.

    150 bine orta üstü bir donanımlı makyajlı kasa sıfır km yepyeni bir aracınız olur !

    Makyajsız kasada ise alacağınız araç 2013 seri en güncel (2012 eylül sonrası çıkışlı) E 250 7g baz(?) donanımlılar ise 145'lerden başlamakta.

    Yoksa alacağınız araç model olarak daha eski olacaktır. (110 bin.) (5 ileri vites, eski tip gösterge, ...)

    Bana sorarsanız 2013 1.8 E250 7g (dolu 160 bin) veya makyajlı 2013 2.0 E 250 7g (tam dolu 220 bin) arasında tercih yapamazdım !
    Senede 30 binden fazla yapanlar dizel baksınlar !

    benim 15-20bin arasi senelik km. Bu arada 2012 ellerinde kalan araclardan bahsediyorum. Onlari baya uygun fiyata aliriz daha onceki araclarda mercedes oldugu icin.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-2012-model-mersedes-e-250-cgi-amg-bayii-cikisli-127757049/detay

    bunun gibi mesala.

    Bunlar güzel gidiyor. 204 lük motor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: ycgurdal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    150-160bin TL odenip donanimli bir E180 alinir galiba. Cok daha ucuza makyajsiz kasayi tercih ederdim acikcasi.

    150 bine orta üstü bir donanımlı makyajlı kasa sıfır km yepyeni bir aracınız olur !

    Makyajsız kasada ise alacağınız araç 2013 seri en güncel (2012 eylül sonrası çıkışlı) E 250 7g baz(?) donanımlılar ise 145'lerden başlamakta.

    Yoksa alacağınız araç model olarak daha eski olacaktır. (110 bin.) (5 ileri vites, eski tip gösterge, ...)

    Bana sorarsanız 2013 1.8 E250 7g (dolu 160 bin) veya makyajlı 2013 2.0 E 250 7g (tam dolu 220 bin) arasında tercih yapamazdım !
    Senede 30 binden fazla yapanlar dizel baksınlar !

    benim 15-20bin arasi senelik km. Bu arada 2012 ellerinde kalan araclardan bahsediyorum. Onlari baya uygun fiyata aliriz daha onceki araclarda mercedes oldugu icin.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-2012-model-mersedes-e-250-cgi-amg-bayii-cikisli-127757049/detay

    bunun gibi mesala.

    Bunlar güzel gidiyor. 204 lük motor.

    184`luk e200 komp.den iyi gidip az yakacagini dusunuyorum tabi kullananlar daha iyi bilir. Bunlardan alip birde power box yapilsa iyi olmaz mi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycgurdal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    2000-2500 devir 100km hizdan sonra olur galiba. 5ileri E200 komp 90km hizda 2000 devirde.

    ek beygir araci daha rahat kaldirmaz mi?

    Doğru devri yanlış yazmışım.
    Araç maksimium torku 2000 devirden itibaren hesabı ile karıştırdım.
    Geçen arkadaş aracıyla ilgili konuşurken 90 km sabit hızla 1300 - 1400 devirde gidiyor demişti.

    Aracı rahat kaldırmak için ek beygir değilde tork olduğunu düşünüyorum.
    Bunun için de sprintbooster dedim. (kendim denemiş değilim.)
    (Eğer bir şey olmaz da alırsam önce normal kullanır sonra duruma göre önce sprintbooster kullanırdım.)
    Carlsson ve Brabus gibi ürünler şanzımana ve motora da müdahele ettiği için aracın ömrüne olumsuz etki ettiğini duydum ! buun için arcını satan biri vardı.
    Ama power box mu ne onu bilmem.

    bahsettigim urun:http://www.racechip.com/chiptuning/mercedes/e-class/w212/250-cgi-blueefficiency-150kw/index.php

    Ne kadar dogru degerler ve araca ne gibi bir zarari var bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    bahsettigim urun:http://www.racechip.com/chiptuning/mercedes/e-class/w212/250-cgi-blueefficiency-150kw/index.php

    Ne kadar dogru degerler ve araca ne gibi bir zarari var bilmiyorum.

    Ben böyle ürünlere pek heves etmiyorum.
    Ama kulak dolgunluğu olması açısından takip ettiğim bazı yerlerden örnek göstermek olursa;

    Buradan
    Ve
    Buradan

    Yani; beğenen de var beğenmeyen de, tavsiye eden de var kullanmak istemeyen de !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3ngerek -- 16 Haziran 2013; 22:45:30 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.