Şimdi Ara

Uzunyol Motor Tavsiyesi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
0
Favori
34.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhkn

    En iyi uzun yol motoru Honda Goldwing'tir. Otobüste gidiyor gibi yurtdışında istediğiniz yere kadar gidin. Fazla rüzgar almaz, süspansiyonları rahattır hırpalamaz, yakıtı basmadıkça 5 lt. civarı yakar, yolda giderken herkesten araç muamelesi görürsün, v.s.,v.s.

    Fiyatı derseniz 30 dan başlıyor. İmkanı olanlara tavsiye olunur.

    Alıntıları Göster
     Uzunyol Motor Tavsiyesi


    Geçen eşimle yaptığım Yunanistan balkanlar italya ve fransa Monaco turundan bir foto.

    Hertürlü motorla yurtdışına çıktım,hindistana ve katmanduya 125 cclik motorla gittim istanbuldan.Motor ne kadar ufalırsa uzun yol o denli güzel olur.
    motor ne kadar büyürse o yol bir o kadar çabuk biter ama sizde çok yorulursunuz ve çalınma düşme kalkma vs vs saymıyorum bile.
    Türkiye dışında bir dünya var ve o dünyada trafik kurallarına uyuluyor merak etmeyin ezilmezsiniz.Ben hindistanda ezilmedim türkiyede ezildim :)

    Türkiye dünya üzerinde en terbiyesiz ahlaksız trafiğe sahip ülke.
    tavsiyemm 150 cc honda cbf yada 250 cc vespa tarzı scooter.her yola girerseniz korkmayın çok hafif motorlar.ZAten burda böyle soru sorduğunuza göre zaten acemisiniz.Zorlu ülkelere gitmeyin Avrupa sizin için iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ps3boy

     Uzunyol Motor Tavsiyesi


    Geçen eşimle yaptığım Yunanistan balkanlar italya ve fransa Monaco turundan bir foto.

    Hertürlü motorla yurtdışına çıktım,hindistana ve katmanduya 125 cclik motorla gittim istanbuldan.Motor ne kadar ufalırsa uzun yol o denli güzel olur.
    motor ne kadar büyürse o yol bir o kadar çabuk biter ama sizde çok yorulursunuz ve çalınma düşme kalkma vs vs saymıyorum bile.
    Türkiye dışında bir dünya var ve o dünyada trafik kurallarına uyuluyor merak etmeyin ezilmezsiniz.Ben hindistanda ezilmedim türkiyede ezildim :)

    Türkiye dünya üzerinde en terbiyesiz ahlaksız trafiğe sahip ülke.
    tavsiyemm 150 cc honda cbf yada 250 cc vespa tarzı scooter.her yola girerseniz korkmayın çok hafif motorlar.ZAten burda böyle soru sorduğunuza göre zaten acemisiniz.Zorlu ülkelere gitmeyin Avrupa sizin için iyidir.

    Motor nc700 x değil mi?Kazasız belasız sürüşler.
    Ayrıca yorumunuza katılıyorum.İnternette çok örnek var cbf150 ile uzun yol yapan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xBlitzkriegx -- 27 Ağustos 2013; 16:55:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xBlitzkriegx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ps3boy

     Uzunyol Motor Tavsiyesi


    Geçen eşimle yaptığım Yunanistan balkanlar italya ve fransa Monaco turundan bir foto.

    Hertürlü motorla yurtdışına çıktım,hindistana ve katmanduya 125 cclik motorla gittim istanbuldan.Motor ne kadar ufalırsa uzun yol o denli güzel olur.
    motor ne kadar büyürse o yol bir o kadar çabuk biter ama sizde çok yorulursunuz ve çalınma düşme kalkma vs vs saymıyorum bile.
    Türkiye dışında bir dünya var ve o dünyada trafik kurallarına uyuluyor merak etmeyin ezilmezsiniz.Ben hindistanda ezilmedim türkiyede ezildim :)

    Türkiye dünya üzerinde en terbiyesiz ahlaksız trafiğe sahip ülke.
    tavsiyemm 150 cc honda cbf yada 250 cc vespa tarzı scooter.her yola girerseniz korkmayın çok hafif motorlar.ZAten burda böyle soru sorduğunuza göre zaten acemisiniz.Zorlu ülkelere gitmeyin Avrupa sizin için iyidir.

    Motor nc700 x değil mi?Kazasız belasız sürüşler.
    Ayrıca yorumunuza katılıyorum.İnternette çok örnek var cbf150 ile uzun yol yapan.

    Alıntıları Göster
    Motorla avrupa turu yaptıysanız, ozaman sorun yok. Motorlanmak lazım.
    Hem arabadan daha çabuk surede gidilir, hemde keyifli olur. Mesela araba ile
    İstanbul almanya arası 3 gün sürüyor diye biliyorum. Motorla 2 gun belki bir gune duser.
    Bilgi için teşekkurler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    Motorla avrupa turu yaptıysanız, ozaman sorun yok. Motorlanmak lazım.
    Hem arabadan daha çabuk surede gidilir, hemde keyifli olur. Mesela araba ile
    İstanbul almanya arası 3 gün sürüyor diye biliyorum. Motorla 2 gun belki bir gune duser.
    Bilgi için teşekkurler.

    24 saat ist-almanya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legend.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    Motorla avrupa turu yaptıysanız, ozaman sorun yok. Motorlanmak lazım.
    Hem arabadan daha çabuk surede gidilir, hemde keyifli olur. Mesela araba ile
    İstanbul almanya arası 3 gün sürüyor diye biliyorum. Motorla 2 gun belki bir gune duser.
    Bilgi için teşekkurler.

    24 saat ist-almanya

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legend.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    Motorla avrupa turu yaptıysanız, ozaman sorun yok. Motorlanmak lazım.
    Hem arabadan daha çabuk surede gidilir, hemde keyifli olur. Mesela araba ile
    İstanbul almanya arası 3 gün sürüyor diye biliyorum. Motorla 2 gun belki bir gune duser.
    Bilgi için teşekkurler.

    24 saat ist-almanya

    Alıntıları Göster
    motorla asla hızlı şekilde uzun yol yapamazsınız.Arabayla 3 günde gittiğiniz yere motorla 1 haftada gidersiniz abarttım acık 5 günde gidersiniz :)
    nedeni saat başı dinlenip su içmelisiniz en az 15 dakka dinlenmelisiniz.Çok hızlı giderseniz daha çok yorulur kaza yaparsınız.yavaş giderseniz beliniz ağrır ve yol bitmek bilmez.Motorla asla bir yere kısa sürede gidemezsiniz.Günde max 900 km yaparsınız ama 2 gün kendinize gelemezsiniz.
    Motora binmemiş kişiler lütfen yorum yapmasınlar.Arabalar uzun yolda en rahat araçlardır.
    dünya üzerindeki en rahat motor goldwindir onunla bile çıldırırsınız uzun yolda.
    motorlar her ne kadar pahalı araçlarda olsa asla en kötü amartisöre sahip arabalar kadar bile iyi amartisörleri yoktur.
    Fizik kuralları gereği sert süspansiyon kullanırlar ve aşağı yukarı oynama oranları fazla değildir.
    motosiklet uzun yolda yorucu ama keyiflidir,keyfi ise doğayla bir olmanızdadır.Bütün çevreyi daha iyi hissedersiniz görürsünüz.Bunun dışında motorun bir artısı yok.
    İki kişi yorar bagaj taşıyamazsınız gittiğiniz yerden birşey alamazsınız.

    zoru sevenlerin aracıdır motorsiklet.

    Ben üniversitede bisikletle dünya turu yaptım 7 senede üniyü bitirdim :)

    sonra arabalarla tanıştım ve arabayla avrupa ve kuzey afrika turu yaptım çok daha rahattı ama eğlence faktörü tabiki pek yoktu.

    motorsiklet ise bisiklete en yakın araç ama iki kişi gezilebiliyor bana göre tek artısı bu ve artık eskisi gibi 1-2 sene yola çıkıcak halim yok işler yüzünden maxiumum 3 haftam oluyor.
    Emekli oldugumda bir daha dünya turuna çıkıcam bisikletle.Bisiklet insanoğlunun en büyük icadı bana göre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ps3boy

    motorla asla hızlı şekilde uzun yol yapamazsınız.Arabayla 3 günde gittiğiniz yere motorla 1 haftada gidersiniz abarttım acık 5 günde gidersiniz :)
    nedeni saat başı dinlenip su içmelisiniz en az 15 dakka dinlenmelisiniz.Çok hızlı giderseniz daha çok yorulur kaza yaparsınız.yavaş giderseniz beliniz ağrır ve yol bitmek bilmez.Motorla asla bir yere kısa sürede gidemezsiniz.Günde max 900 km yaparsınız ama 2 gün kendinize gelemezsiniz.
    Motora binmemiş kişiler lütfen yorum yapmasınlar.Arabalar uzun yolda en rahat araçlardır.
    dünya üzerindeki en rahat motor goldwindir onunla bile çıldırırsınız uzun yolda.
    motorlar her ne kadar pahalı araçlarda olsa asla en kötü amartisöre sahip arabalar kadar bile iyi amartisörleri yoktur.
    Fizik kuralları gereği sert süspansiyon kullanırlar ve aşağı yukarı oynama oranları fazla değildir.
    motosiklet uzun yolda yorucu ama keyiflidir,keyfi ise doğayla bir olmanızdadır.Bütün çevreyi daha iyi hissedersiniz görürsünüz.Bunun dışında motorun bir artısı yok.
    İki kişi yorar bagaj taşıyamazsınız gittiğiniz yerden birşey alamazsınız.

    zoru sevenlerin aracıdır motorsiklet.

    Ben üniversitede bisikletle dünya turu yaptım 7 senede üniyü bitirdim :)

    sonra arabalarla tanıştım ve arabayla avrupa ve kuzey afrika turu yaptım çok daha rahattı ama eğlence faktörü tabiki pek yoktu.

    motorsiklet ise bisiklete en yakın araç ama iki kişi gezilebiliyor bana göre tek artısı bu ve artık eskisi gibi 1-2 sene yola çıkıcak halim yok işler yüzünden maxiumum 3 haftam oluyor.
    Emekli oldugumda bir daha dünya turuna çıkıcam bisikletle.Bisiklet insanoğlunun en büyük icadı bana göre.



    Doğrudur hocam. benim motor deneyimim hiç yok. tabi bilgi almak için açtım konuyu.
    ben, mersin ankara arası yolculuk yapan biriyim. araç ile 80-100 arası 6 saatte gidiyorum. motorla daha hızlı gidebilirmiyim diye düşündüm. ankara mersin arası bazı yerlerde baya rüzgar var. bir ara çok hafif de olsa bir kere araba sallandı. motorla fazla etkilenirmiyim şüpheliyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sayko1933

    quote:

    Orijinalden alıntı: ps3boy

    motorla asla hızlı şekilde uzun yol yapamazsınız.Arabayla 3 günde gittiğiniz yere motorla 1 haftada gidersiniz abarttım acık 5 günde gidersiniz :)
    nedeni saat başı dinlenip su içmelisiniz en az 15 dakka dinlenmelisiniz.Çok hızlı giderseniz daha çok yorulur kaza yaparsınız.yavaş giderseniz beliniz ağrır ve yol bitmek bilmez.Motorla asla bir yere kısa sürede gidemezsiniz.Günde max 900 km yaparsınız ama 2 gün kendinize gelemezsiniz.
    Motora binmemiş kişiler lütfen yorum yapmasınlar.Arabalar uzun yolda en rahat araçlardır.
    dünya üzerindeki en rahat motor goldwindir onunla bile çıldırırsınız uzun yolda.
    motorlar her ne kadar pahalı araçlarda olsa asla en kötü amartisöre sahip arabalar kadar bile iyi amartisörleri yoktur.
    Fizik kuralları gereği sert süspansiyon kullanırlar ve aşağı yukarı oynama oranları fazla değildir.
    motosiklet uzun yolda yorucu ama keyiflidir,keyfi ise doğayla bir olmanızdadır.Bütün çevreyi daha iyi hissedersiniz görürsünüz.Bunun dışında motorun bir artısı yok.
    İki kişi yorar bagaj taşıyamazsınız gittiğiniz yerden birşey alamazsınız.

    zoru sevenlerin aracıdır motorsiklet.

    Ben üniversitede bisikletle dünya turu yaptım 7 senede üniyü bitirdim :)

    sonra arabalarla tanıştım ve arabayla avrupa ve kuzey afrika turu yaptım çok daha rahattı ama eğlence faktörü tabiki pek yoktu.

    motorsiklet ise bisiklete en yakın araç ama iki kişi gezilebiliyor bana göre tek artısı bu ve artık eskisi gibi 1-2 sene yola çıkıcak halim yok işler yüzünden maxiumum 3 haftam oluyor.
    Emekli oldugumda bir daha dünya turuna çıkıcam bisikletle.Bisiklet insanoğlunun en büyük icadı bana göre.



    Doğrudur hocam. benim motor deneyimim hiç yok. tabi bilgi almak için açtım konuyu.
    ben, mersin ankara arası yolculuk yapan biriyim. araç ile 80-100 arası 6 saatte gidiyorum. motorla daha hızlı gidebilirmiyim diye düşündüm. ankara mersin arası bazı yerlerde baya rüzgar var. bir ara çok hafif de olsa bir kere araba sallandı. motorla fazla etkilenirmiyim şüpheliyim...

    Alıntıları Göster
    motorla rüzgarda öyle bir tkilenirsinki anlatamam yaşaman lazım.İlk önce kasların yorulur boynun ağrır kulakların sağır olur gürültüden.Kulaklık bile taksan başın ağrır.Motor deneyimin hiç yoksa zaten bulaşma uzun yola falan.Çok tehlikeli.Arabada bir hata yaparsın airbagler açılır yaşamına devam edersin
    motorda bir hata yaparsın allah korusun göçersin dünyadan.
    TEcrübe edinmen lazım.Eğitim alman lazım.Ama hevesliysen hepsini yaparsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ps3boy

    motorla rüzgarda öyle bir tkilenirsinki anlatamam yaşaman lazım.İlk önce kasların yorulur boynun ağrır kulakların sağır olur gürültüden.Kulaklık bile taksan başın ağrır.Motor deneyimin hiç yoksa zaten bulaşma uzun yola falan.Çok tehlikeli.Arabada bir hata yaparsın airbagler açılır yaşamına devam edersin
    motorda bir hata yaparsın allah korusun göçersin dünyadan.
    TEcrübe edinmen lazım.Eğitim alman lazım.Ama hevesliysen hepsini yaparsın.

    evet hocam. bende ondan çekiniyorum. araba ile iki kere şehir dışı git-gel yaptım.
    çok nadir bazen araç hafif sarsırılıyor 1-2 saniye. pencereyi açamıyorum zaten.
    motorla yavaş gitsen olmaz, zaten amacım motorla daha hızlı varabilmek, hızlı gitsen rüzgar faktörü...
    neyse bakacaz.

    bilgi için saol hocam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sayko1933

    quote:

    Orijinalden alıntı: ps3boy

    motorla rüzgarda öyle bir tkilenirsinki anlatamam yaşaman lazım.İlk önce kasların yorulur boynun ağrır kulakların sağır olur gürültüden.Kulaklık bile taksan başın ağrır.Motor deneyimin hiç yoksa zaten bulaşma uzun yola falan.Çok tehlikeli.Arabada bir hata yaparsın airbagler açılır yaşamına devam edersin
    motorda bir hata yaparsın allah korusun göçersin dünyadan.
    TEcrübe edinmen lazım.Eğitim alman lazım.Ama hevesliysen hepsini yaparsın.

    evet hocam. bende ondan çekiniyorum. araba ile iki kere şehir dışı git-gel yaptım.
    çok nadir bazen araç hafif sarsırılıyor 1-2 saniye. pencereyi açamıyorum zaten.
    motorla yavaş gitsen olmaz, zaten amacım motorla daha hızlı varabilmek, hızlı gitsen rüzgar faktörü...
    neyse bakacaz.

    bilgi için saol hocam...

    Alıntıları Göster
    Bu motor denilen illet asla arabaya alternatif olamaz ve düşünülmemeli bile.

    Arabada diyelimki evin salonundaki gibi koltuğuna kuruldun ve yola sadece bakarak direksiyonu tek parmağınla tutarak 500km gittin.

    Bunu asla motorda yapamazsın. Motorda yola bakmak yetmez. Her an, ama her an hiçbir farklı şeyle meşgul olmadan yolu ve çevreyi hakimiyetin altında tutarcasına arada boşluk bırakmadan püt dikkat trafik kurallarına uyarak gideceksin.

    Böyle gitmediğin taktirde, en ufak 1sn.lik bir dalgınlıkta bile birden önüne bir obje veya viraj çıkabilir, toparlayamazsın ve doğruca ya çarparsın yada düşersin.

    Bir arabaya göre motorla daha hızlı gidermiyim diye düşünerek motor almak ancak bugüne kadar hiç motor tecrübesi olmamış biri için geçerli olabilir.

    Daha hızlı gidenler vardır ancak kısa mesafelerde giderler ve yıpranmazlar. Ayrıca arabadan daha hızlı viraj dönmek ve uzun yola gidebilmek için motorla bir ömür geçirmiş tecrübe + kabiliyet + gözü karalık gibi değerlere + bir robot kadar yorulmaz ve sağlam, dayanıklı bünyeye sahip olunmalıdır.

    Motor kullanmak her ne kadar bisiklet kullanma ile aynı temelde gibi görünsede, motordaki GÜÇ ve AĞIRLIK farkı tümüyle fizik kanunlarını farklı kılar.

    Motoru kaza yapmadan kullanabilmek için çok iyi eğitim, sürekli konsantre dikkat, 5 sn. süreye kadar geleceği öngörebilme gibi vasıflar gereklidir.

    Tüm bunlara sahip olsanız bile yold doğru düzgün giderken, birinin bir anda belirip yaşam fişinizi çekme ihtimalide hep vardır.

    ALLAH(C.C) KORUSUN diyelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Bu motor denilen illet asla arabaya alternatif olamaz ve düşünülmemeli bile.

    Arabada diyelimki evin salonundaki gibi koltuğuna kuruldun ve yola sadece bakarak direksiyonu tek parmağınla tutarak 500km gittin.

    Bunu asla motorda yapamazsın. Motorda yola bakmak yetmez. Her an, ama her an hiçbir farklı şeyle meşgul olmadan yolu ve çevreyi hakimiyetin altında tutarcasına arada boşluk bırakmadan püt dikkat trafik kurallarına uyarak gideceksin.

    Böyle gitmediğin taktirde, en ufak 1sn.lik bir dalgınlıkta bile birden önüne bir obje veya viraj çıkabilir, toparlayamazsın ve doğruca ya çarparsın yada düşersin.

    Bir arabaya göre motorla daha hızlı gidermiyim diye düşünerek motor almak ancak bugüne kadar hiç motor tecrübesi olmamış biri için geçerli olabilir.

    Daha hızlı gidenler vardır ancak kısa mesafelerde giderler ve yıpranmazlar. Ayrıca arabadan daha hızlı viraj dönmek ve uzun yola gidebilmek için motorla bir ömür geçirmiş tecrübe + kabiliyet + gözü karalık gibi değerlere + bir robot kadar yorulmaz ve sağlam, dayanıklı bünyeye sahip olunmalıdır.

    Motor kullanmak her ne kadar bisiklet kullanma ile aynı temelde gibi görünsede, motordaki GÜÇ ve AĞIRLIK farkı tümüyle fizik kanunlarını farklı kılar.

    Motoru kaza yapmadan kullanabilmek için çok iyi eğitim, sürekli konsantre dikkat, 5 sn. süreye kadar geleceği öngörebilme gibi vasıflar gereklidir.

    Tüm bunlara sahip olsanız bile yold doğru düzgün giderken, birinin bir anda belirip yaşam fişinizi çekme ihtimalide hep vardır.

    ALLAH(C.C) KORUSUN diyelim.

    Evet. hiç motora binmedim. deneyimim de yok. siz baya bir deneyimli görünüyorsunuz.
    baya bi yazmışsınız elinize sağlık. motorun kontrolü önemli olan sizin dediğinize göre.
    zaten şehirler arası yolda bir tane bile motorluya raztlamadım. en azından bakardım adam nasıl sürüyor diye ama denk gelmedi.
    Şehirler arası yolda rüzgar olayıo önemli diyebiliyorum. rüzgar savurabiliyor. ama bazı arkadaşlar rüzgardan şikayetçi değil sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Bu motor denilen illet asla arabaya alternatif olamaz ve düşünülmemeli bile.

    Arabada diyelimki evin salonundaki gibi koltuğuna kuruldun ve yola sadece bakarak direksiyonu tek parmağınla tutarak 500km gittin.

    Bunu asla motorda yapamazsın. Motorda yola bakmak yetmez. Her an, ama her an hiçbir farklı şeyle meşgul olmadan yolu ve çevreyi hakimiyetin altında tutarcasına arada boşluk bırakmadan püt dikkat trafik kurallarına uyarak gideceksin.

    Böyle gitmediğin taktirde, en ufak 1sn.lik bir dalgınlıkta bile birden önüne bir obje veya viraj çıkabilir, toparlayamazsın ve doğruca ya çarparsın yada düşersin.

    Bir arabaya göre motorla daha hızlı gidermiyim diye düşünerek motor almak ancak bugüne kadar hiç motor tecrübesi olmamış biri için geçerli olabilir.

    Daha hızlı gidenler vardır ancak kısa mesafelerde giderler ve yıpranmazlar. Ayrıca arabadan daha hızlı viraj dönmek ve uzun yola gidebilmek için motorla bir ömür geçirmiş tecrübe + kabiliyet + gözü karalık gibi değerlere + bir robot kadar yorulmaz ve sağlam, dayanıklı bünyeye sahip olunmalıdır.

    Motor kullanmak her ne kadar bisiklet kullanma ile aynı temelde gibi görünsede, motordaki GÜÇ ve AĞIRLIK farkı tümüyle fizik kanunlarını farklı kılar.

    Motoru kaza yapmadan kullanabilmek için çok iyi eğitim, sürekli konsantre dikkat, 5 sn. süreye kadar geleceği öngörebilme gibi vasıflar gereklidir.

    Tüm bunlara sahip olsanız bile yold doğru düzgün giderken, birinin bir anda belirip yaşam fişinizi çekme ihtimalide hep vardır.

    ALLAH(C.C) KORUSUN diyelim.

    Evet. hiç motora binmedim. deneyimim de yok. siz baya bir deneyimli görünüyorsunuz.
    baya bi yazmışsınız elinize sağlık. motorun kontrolü önemli olan sizin dediğinize göre.
    zaten şehirler arası yolda bir tane bile motorluya raztlamadım. en azından bakardım adam nasıl sürüyor diye ama denk gelmedi.
    Şehirler arası yolda rüzgar olayıo önemli diyebiliyorum. rüzgar savurabiliyor. ama bazı arkadaşlar rüzgardan şikayetçi değil sanırım.

    Bugün Dalyan'dan İstanbul'a 900km mesafeyi 9 saatte araba ile geldim. Her ne kadar doğru olmasada salonda oturur gibi rahat bir oturma pozisyonunda direksiyonu tek parmakla dokunarak bile arabayı kullanabiliyorsunuz. Oturma pozisyonunuz sizi yoruyorsa farklı bir oturuş şekli ile vücudu dinlendirebiliyorsunuz. Diyelimki dalgınlıkla bir viraja hızlı girdiniz. Ani fren yapsanız bile virajı alabilme şansınız var.

    Oysa motorda bunların hiçbirini yapabilmeniz mümkün değildir. Pür dikkat yola ve etrafınıza konsantre olmanız, uzun yolu en az 5 duraklama ile gitmeniz, saatte 70km hızı aşmamanız, virajları önceden ön görerek uygun pozisyonda yatarak almanız gibi bir sürü faktöre dikkat etmelisiniz. Bu kadar dikkate zorlanmak insanı kısa sürede yorar.

    Bence siz kıyaslama yapacaksanız motorlar arasında hangi motor uzun yola uygundur sorusunu sorun, otomobil ile motor bu konuda asla kıyaslanamaz.

    Tek bir yer hariç, şehir içi kullanım. Şehir içinde ben motoru tercih ederim. Araba kullanmak, park etmek sorun demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhkn

    En iyi uzun yol motoru Honda Goldwing'tir. Otobüste gidiyor gibi yurtdışında istediğiniz yere kadar gidin. Fazla rüzgar almaz, süspansiyonları rahattır hırpalamaz, yakıtı basmadıkça 5 lt. civarı yakar, yolda giderken herkesten araç muamelesi görürsün, v.s.,v.s.

    Fiyatı derseniz 30 dan başlıyor. İmkanı olanlara tavsiye olunur.

    Alıntıları Göster
    Rüzgar meselesi sabit değildir ilklim, yol, mekan vs. gibi koşullarda hızı, şiddeti, yönü değişir. Bu tip durumlarda çoğu motosiklet seyir halinde giderken büyük ve hızlı gelen aracın rüzgarından etkilenir. Koşullara göre ufak bir aracın rüzgarı bile motosiklet sürücüsünü sarsmaya yeter. Özetle rüzgar, yol, ilklim gibi durumları kafaya takarsan motosiklet işlerine girmemende fayda var.
    Uzun yol için motosiklet tavsiyesine gelecek olursak bütcenizin kısıtlı olması menüyü zorlaştırıyor.

    Honda twister 250
    Honda cbf 250
    Yamaha ybr250

    Yukarıdaki marka/model bilindik olması nedeniyle yedek parça, bakım vs. konusunda rahat edersiniz.

    Yamaha fz6 fazer (Temiz bir fazer bulabilmek için bütçeyi biraz zorlamak lazım ayrıca bakımları içinde elinizin biraz açık olması gerekiyor.)
    Suzuki burgman an 400 (Scooter olarakta çeşit yazmamamın nedeni uzun yol için en az bir 400cc hacminde servis ve yedek parça konusunda sorun yaşatmayacak bir makina olması gerekiyor. Bu sebeble burgman an 400 idealdir. Kore ve macar marka scooterlara bulaşmanızı önermiyorum. 250cc scooter önermek isterim fakat bu işi tasarım açısından kilo, ebat, kuvvet gibi en iyi italyanlar yapıyor fiyatlarıda pahalı olduğu için öneremiyorum. 4 büyük japon markasının ürettiği makinalar motor bloğu hacmine göre ağır olduğu için öneremiyorum.)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Bu motor denilen illet asla arabaya alternatif olamaz ve düşünülmemeli bile.

    Arabada diyelimki evin salonundaki gibi koltuğuna kuruldun ve yola sadece bakarak direksiyonu tek parmağınla tutarak 500km gittin.

    Bunu asla motorda yapamazsın. Motorda yola bakmak yetmez. Her an, ama her an hiçbir farklı şeyle meşgul olmadan yolu ve çevreyi hakimiyetin altında tutarcasına arada boşluk bırakmadan püt dikkat trafik kurallarına uyarak gideceksin.

    Böyle gitmediğin taktirde, en ufak 1sn.lik bir dalgınlıkta bile birden önüne bir obje veya viraj çıkabilir, toparlayamazsın ve doğruca ya çarparsın yada düşersin.

    Bir arabaya göre motorla daha hızlı gidermiyim diye düşünerek motor almak ancak bugüne kadar hiç motor tecrübesi olmamış biri için geçerli olabilir.

    Daha hızlı gidenler vardır ancak kısa mesafelerde giderler ve yıpranmazlar. Ayrıca arabadan daha hızlı viraj dönmek ve uzun yola gidebilmek için motorla bir ömür geçirmiş tecrübe + kabiliyet + gözü karalık gibi değerlere + bir robot kadar yorulmaz ve sağlam, dayanıklı bünyeye sahip olunmalıdır.

    Motor kullanmak her ne kadar bisiklet kullanma ile aynı temelde gibi görünsede, motordaki GÜÇ ve AĞIRLIK farkı tümüyle fizik kanunlarını farklı kılar.

    Motoru kaza yapmadan kullanabilmek için çok iyi eğitim, sürekli konsantre dikkat, 5 sn. süreye kadar geleceği öngörebilme gibi vasıflar gereklidir.

    Tüm bunlara sahip olsanız bile yold doğru düzgün giderken, birinin bir anda belirip yaşam fişinizi çekme ihtimalide hep vardır.

    ALLAH(C.C) KORUSUN diyelim.

    Evet. hiç motora binmedim. deneyimim de yok. siz baya bir deneyimli görünüyorsunuz.
    baya bi yazmışsınız elinize sağlık. motorun kontrolü önemli olan sizin dediğinize göre.
    zaten şehirler arası yolda bir tane bile motorluya raztlamadım. en azından bakardım adam nasıl sürüyor diye ama denk gelmedi.
    Şehirler arası yolda rüzgar olayıo önemli diyebiliyorum. rüzgar savurabiliyor. ama bazı arkadaşlar rüzgardan şikayetçi değil sanırım.

    Bugün Dalyan'dan İstanbul'a 900km mesafeyi 9 saatte araba ile geldim. Her ne kadar doğru olmasada salonda oturur gibi rahat bir oturma pozisyonunda direksiyonu tek parmakla dokunarak bile arabayı kullanabiliyorsunuz. Oturma pozisyonunuz sizi yoruyorsa farklı bir oturuş şekli ile vücudu dinlendirebiliyorsunuz. Diyelimki dalgınlıkla bir viraja hızlı girdiniz. Ani fren yapsanız bile virajı alabilme şansınız var.

    Oysa motorda bunların hiçbirini yapabilmeniz mümkün değildir. Pür dikkat yola ve etrafınıza konsantre olmanız, uzun yolu en az 5 duraklama ile gitmeniz, saatte 70km hızı aşmamanız, virajları önceden ön görerek uygun pozisyonda yatarak almanız gibi bir sürü faktöre dikkat etmelisiniz. Bu kadar dikkate zorlanmak insanı kısa sürede yorar.

    Bence siz kıyaslama yapacaksanız motorlar arasında hangi motor uzun yola uygundur sorusunu sorun, otomobil ile motor bu konuda asla kıyaslanamaz.

    Tek bir yer hariç, şehir içi kullanım. Şehir içinde ben motoru tercih ederim. Araba kullanmak, park etmek sorun demektir.

    Motorla uzun yolu kısaltmak istiyordum halbulki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: low

    Rüzgar meselesi sabit değildir ilklim, yol, mekan vs. gibi koşullarda hızı, şiddeti, yönü değişir. Bu tip durumlarda çoğu motosiklet seyir halinde giderken büyük ve hızlı gelen aracın rüzgarından etkilenir. Koşullara göre ufak bir aracın rüzgarı bile motosiklet sürücüsünü sarsmaya yeter. Özetle rüzgar, yol, ilklim gibi durumları kafaya takarsan motosiklet işlerine girmemende fayda var.
    Uzun yol için motosiklet tavsiyesine gelecek olursak bütcenizin kısıtlı olması menüyü zorlaştırıyor.

    Honda twister 250
    Honda cbf 250
    Yamaha ybr250

    Yukarıdaki marka/model bilindik olması nedeniyle yedek parça, bakım vs. konusunda rahat edersiniz.

    Yamaha fz6 fazer (Temiz bir fazer bulabilmek için bütçeyi biraz zorlamak lazım ayrıca bakımları içinde elinizin biraz açık olması gerekiyor.)
    Suzuki burgman an 400 (Scooter olarakta çeşit yazmamamın nedeni uzun yol için en az bir 400cc hacminde servis ve yedek parça konusunda sorun yaşatmayacak bir makina olması gerekiyor. Bu sebeble burgman an 400 idealdir. Kore ve macar marka scooterlara bulaşmanızı önermiyorum. 250cc scooter önermek isterim fakat bu işi tasarım açısından kilo, ebat, kuvvet gibi en iyi italyanlar yapıyor fiyatlarıda pahalı olduğu için öneremiyorum. 4 büyük japon markasının ürettiği makinalar motor bloğu hacmine göre ağır olduğu için öneremiyorum.)




    Evet bütçe biraz kısıtlı.
    Motor bakımları pahalı mı oluyor?
    bi de hangi italyan markaları onlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sayko1933

    quote:

    Orijinalden alıntı: low

    Rüzgar meselesi sabit değildir ilklim, yol, mekan vs. gibi koşullarda hızı, şiddeti, yönü değişir. Bu tip durumlarda çoğu motosiklet seyir halinde giderken büyük ve hızlı gelen aracın rüzgarından etkilenir. Koşullara göre ufak bir aracın rüzgarı bile motosiklet sürücüsünü sarsmaya yeter. Özetle rüzgar, yol, ilklim gibi durumları kafaya takarsan motosiklet işlerine girmemende fayda var.
    Uzun yol için motosiklet tavsiyesine gelecek olursak bütcenizin kısıtlı olması menüyü zorlaştırıyor.

    Honda twister 250
    Honda cbf 250
    Yamaha ybr250

    Yukarıdaki marka/model bilindik olması nedeniyle yedek parça, bakım vs. konusunda rahat edersiniz.

    Yamaha fz6 fazer (Temiz bir fazer bulabilmek için bütçeyi biraz zorlamak lazım ayrıca bakımları içinde elinizin biraz açık olması gerekiyor.)
    Suzuki burgman an 400 (Scooter olarakta çeşit yazmamamın nedeni uzun yol için en az bir 400cc hacminde servis ve yedek parça konusunda sorun yaşatmayacak bir makina olması gerekiyor. Bu sebeble burgman an 400 idealdir. Kore ve macar marka scooterlara bulaşmanızı önermiyorum. 250cc scooter önermek isterim fakat bu işi tasarım açısından kilo, ebat, kuvvet gibi en iyi italyanlar yapıyor fiyatlarıda pahalı olduğu için öneremiyorum. 4 büyük japon markasının ürettiği makinalar motor bloğu hacmine göre ağır olduğu için öneremiyorum.)




    Evet bütçe biraz kısıtlı.
    Motor bakımları pahalı mı oluyor?
    bi de hangi italyan markaları onlar?

    Alıntıları Göster
    Motosikletin motor bloğu hacmi ve markasına göre bakımları yedek parçaları değişir. Örn, 125-150cc 'lik bir motosikletin ağır bakımları 400-500tl tutarken 600cc'lik makinanın ağır bakımları 1000 ile 3000tl arası değişir.
    Bu fiyatlar içerisinde; buji, hava filtresi, yağ filtresi, motor yağı, lastik, zincir dişli seti, debriaj balatası, fren balatası vs. diye gidiyor.
    İtalyan markalara gelelim. Vespa, piaggio, aprilia bu markaların scooter'leri 2.el 'de bile pahalı yedek parça ve servis fiyatları japon markalarına göre pahalı, biraz eli açık insan olmak lazım. :)




  • Aslında siz motorla uzun yolu kısaltmak isterken hayatınızı kısaltmaktan bahsediyorsunuz. Motor kullanım tecrübesi olmadan ne kadar hayal etseniz gerçek durumu yaşamak kadar etkili olmayacaktır. Sizin dediğiniz ancak İstanbul-Ankara arası TEM yolu gibi düzgün yollarda çok usta motor kullanıcılarınca gerçekleştirilebilecek bir hayaldir. Acemi birinin arabadan daha kısa sürede hedefe varması mümkün değildir, hele hele ülkemiz yollarında.

    Ülkemizde motosiklet azami hız sınırı 70km, kamyon ve tır'ların azami hız sınırı 90km dir. Bu demek oluyorki en sağdan gitseniz bile kurallara uyduğunuz taktirde arkadaki tır üzerinizden geçecek.

    Bence tartışılacaksa bu saçmalık tartışılsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Aslında siz motorla uzun yolu kısaltmak isterken hayatınızı kısaltmaktan bahsediyorsunuz. Motor kullanım tecrübesi olmadan ne kadar hayal etseniz gerçek durumu yaşamak kadar etkili olmayacaktır. Sizin dediğiniz ancak İstanbul-Ankara arası TEM yolu gibi düzgün yollarda çok usta motor kullanıcılarınca gerçekleştirilebilecek bir hayaldir. Acemi birinin arabadan daha kısa sürede hedefe varması mümkün değildir, hele hele ülkemiz yollarında.

    Ülkemizde motosiklet azami hız sınırı 70km, kamyon ve tır'ların azami hız sınırı 90km dir. Bu demek oluyorki en sağdan gitseniz bile kurallara uyduğunuz taktirde arkadaki tır üzerinizden geçecek.

    Bence tartışılacaksa bu saçmalık tartışılsın.

    o zaman hiçbir işe yaramadı desenize...
    şehirler arası hız sınırı mı 70, şehir içi mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sayko1933

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Aslında siz motorla uzun yolu kısaltmak isterken hayatınızı kısaltmaktan bahsediyorsunuz. Motor kullanım tecrübesi olmadan ne kadar hayal etseniz gerçek durumu yaşamak kadar etkili olmayacaktır. Sizin dediğiniz ancak İstanbul-Ankara arası TEM yolu gibi düzgün yollarda çok usta motor kullanıcılarınca gerçekleştirilebilecek bir hayaldir. Acemi birinin arabadan daha kısa sürede hedefe varması mümkün değildir, hele hele ülkemiz yollarında.

    Ülkemizde motosiklet azami hız sınırı 70km, kamyon ve tır'ların azami hız sınırı 90km dir. Bu demek oluyorki en sağdan gitseniz bile kurallara uyduğunuz taktirde arkadaki tır üzerinizden geçecek.

    Bence tartışılacaksa bu saçmalık tartışılsın.

    o zaman hiçbir işe yaramadı desenize...
    şehirler arası hız sınırı mı 70, şehir içi mi?

    Alıntıları Göster
    Sehirlerarasi hiz siniri 70km/saat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhkn

    Sehirlerarasi hiz siniri 70km/saat.
    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/HizSinirlari.aspx


    d) Araç sınıfları (Ek.: 11.04.2003-25076)

    1) L Sınıfı – İki ve üç veya dört tekerlekli motorlu araçlardır.

    1.1) L1 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.

    1.2) L2 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.

    1.3) L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.

    1.4) L4 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.

    1.5) L5 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.

    1.6) L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.

    1.7) L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.