Şimdi Ara

lifan pony lf 100-c 3r

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
177
Cevap
7
Favori
44.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzini adeta kokluyor. Pro-Link amortisör var. Titreşim boyutuna göre çok az. Motor çok kuvvetli ve sağlam. Düz yolda 100 km. Hafif meyilde 109 km. yi gördüm. Bu arada gösterge resimdeki gibi analog değil dijital. Motor hakikatten çok ilgi çekiyor. Herkes bu motorun özelliklerini beni durdurup ya da kırmızı ışıkta falan soruyor. benim 1 adet maxim var ama bununla özellikle şehir içinde dolaşmaktan büyük zevk alıyorum.
  • Herkeze merhabalar...
    Kazasız belasız günler dilerim.

    Kırmızı şeytanımı zevkle ve hevesle kullanmaya devam ediyorum. :)
    Benim pony 2014 model ve herhangibi bir sorunla karşılaşmadım. Sadece satıcımla ilgili bir sorun oldu. benim motorum kırmızı renkti fatura kesilirken benimkinin yanında olan beyaz renkli ponynin şasi ve motor numarası yazılmış. Plakada çıkarmış bulundum. Ama sorun çözüldü. Başka sorun yok. Balıkesir' de yaşıyorum. Trafik açısından park açısından yakıt açısından süper oldu. Aldığım en güzel kararlardan biri. Bir kaç arkadaş hondanın motoruyla kıyaslamış. böyle bir kıyaslama yapmak doğru değil. fiyatları ortada. Ayrıca biri 100cc biri 125cc. teknolojileri bile farklı. Biri fiat uno biri BMW 116 i :)

    Şuan motorum 1200 km de. Uzun yol olarak 80 km mesafe gittim geldim. Toplam 160 km yi bir seferde yaptım. Yığılma bayılma olmadı. Max 110 km hız yaptım.

    Daha önce söylemiştim ama tekrarlıyaım.

    2014 ile 2013 arasındaki belirgin olan farklar.
    1. Marj motoru 2014 modellerde var. 2013lerde yok.
    2. Far dalgalanması 2014lerde yok denecek kadar az 2013lerde gaza basmazsan park lambası kadar ışık yayıyor.
    3. 2013lerde krank problemi varmış 2014lerde krank yatağı biraz daha genişletilmiş ve sorun çözülmüş.
    4. Km dijital. Ve ben sorun yaşamadım. 2014lerle ilgilide sorun yaşayan biri yok etrafımda.

    Dikkat edilmesi gerekenler...

    1. Zincir gerilmesi gerekiyorsa bunu geciktirmeyin. Zaten sesten hoşlanmayanlar bunu hemen hallederler..
    2. İlk yağ değişimine dikkat edin ilk 500 de mutlaka değiştirin.
    3. Motorunuza rodajı 500 yağ değişiminden sonra yapın.
    4. Ters şanzıman olan vites sistemine alışmadan yoğun trafiğe dikkat edin.
    5. Hafif motor olduğundan ani frenlerde arkası kayacaktır. bunu göz önünde bulundurup takip mesafesine dikkat edin.

    Herkese keyifli sürüşler. Unutmayın pony bir hobi motorudur. (( 4 teker bedeninizi 2 teker ruhunuzu gezdirir..))




  • ilerde ikinci el temizini bulursam alırım bende bir tane ikinci motor olarak sevimli bişey :D
  • dun 33 derece sıcakda kadıköy gebze arası hic durmadan 130 km yol yaptım sürekli 80 85 km hızla gitmeme rağmen sorun cıkarmadı bu motosikletin motoru hava soğutmalı olduğu için aşırı ısınsada genleşmeden dolayı performans kaybı olur her hava soğutmalı motor gibi 100 le gidemezsinde 80 le gidersin(burada demek istediğim 10 km boyunda 105 km hızla gidip motorun ısınmasıyla 80-85 km hıza düşmemden bahsettim) ama yolda bırakmaz tabıki bakımını yaptıkdan sonra su an motorum 600 km de alalı 8 gün oldu 1 yıldırda arkadaşların motorlarından deneyim edindim.birde şunu soyleyeyim motorun fazla üstüne düşmeyin yok ordan ses geldi yok fren diski ses yaptı sonucda bunu evde kullanmıyosun.frenler için balata spreyi bide zincir yağı başka ses yapan parça olmaz yani ben rastlamadım. ayrıca kaç liralık motorki bu motosikletin orjinali honda ape onada 7- 8 binlira verilmez o yüzden fazla güle güle kullanın arkadaşlar valla bana 500 e kadar 50 yi geçme dediler ben aldığım gün allah ne verdiyse bastım daş gibin maşallah tık yok beni istediğim yere götürsün yeter yakıtı benim için önemli değil ama gerçekdende yakmıyor gibi bişey :) almak isteyen arkadaşlara tavsiye ederim alanlarada kazasız belasız güle güle kullanmasını diliyorum.herkese hayırlı günler...




  • açıkca söylemek gerekirse biri honda kalitesi tartışılmaz 7-8 bin arası diğeri lifan 2800 lira neredeyse 1 honda fiyatına 3 lifan alınıyor para sorun değil diyorsanız tabiki honda msx 125 ama ilk motorunuz ise veya sehir içi gezer tozarım videodaki arkadaşlar gibi türlü turlü denemeler yaparım diyorsanız içiniz cız etmesin benim gibi lifan pony alın.dün gece sabiha gökcen havalimanı arasındaki temiz,tenha,gaymak gibi yolda tam 4 kez 10 ar km lik her gidip gelmem 20 km toplam 80 km motoru hiç dinlendirmeden deli gibi gittim geldim hep son gaz motor (motor bağım bağım bağırıyor yeter artık ağzıma ... diyo)ne kadar sürede şişmeye başlıyor diye merak ettim ama şaşırdım 4. vites 105-95 km hız arası sürekli gidip geldi yanı mizahi bi şekilde durmadan ganıttırıyom banamısın demiyo bu motor benim gibi adama dayanıyosa herkese dayanır.bu motorda benim için tek eksi yanı 5. vitesin olmaması .sonuç olarak ilk olarak bende honda düşündüm sonra o paraya bajaj pulsar 200 ns alırım dedim bu arada arkadaşlar boyum 1.75 kilom 75 kg.Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin gideğeğiniz yere hayırlısıyla varın.herkese hayırlı günler.




  • forumland F kullanıcısına yanıt
    motosikleti üçerlerden satın aldım firma iyi satış sorumlusu murat bey gayet ilgili yalnız servisi hiç iyi değil servisinden memnun değilim bunuda belirteyim.

    motorla birlikde ufak anahtar takımı var 3 parça 2 ağızlı anahtar düz ve yıldız tornavita ve buji anahtarı ayrıca kullanma kılavuzu veriliyor fakat ingilizce ama lifan sitesinden türkçe kullanma klavuzunu pdf olarak indirebilirsniz.

    evet lastikler tubeless şamriyelsiz

    motora koruma demiri taktırmadım ponye hangi marka motosiklet parçalarının uyduğunu bilmiyorum piyasada lifan cup için bir sürü parça satan dükkan var ama pony için daha araştırıyorum bakalım.

    ben ruhsat işini üçerlere yaptırdım. yanılmıyosam konuda ruhsat ile bilgiyi arkadaşımız paylaşmıştı

    şimdilik cevap verebileceklerim bu kadar bildiğim doğrultusunda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım iyi günler
  • Merhaba arkadaslar 2014 model sifir pony aldim.

    Genel olarak performansindan ve kalitesinden cok memnun kaldim.sormak istediginiz soru varsa cevaplamaya calisirim.
    Sorunlarina gelirsem,
    Bence en buyuk sorun ters vites olmasi virajda buyuk tehlike atlattim sirf vitesin ters olmasi yuzunden.alisirsam duzelicegini umuyorum.


    Her motorda olabilecek bazi problemlerim var.servis uzak oldugu icin kendim ayar yapmak ve tamir etmeliyim.tavsiyelerinize ihtiyacim var.

    1.En cok yasadigim sorun isiklarda vitesin bostan bire gecmemesi.veya birden bosa atamamak.genel olarak haraket ettikten sonra vitese geciste sorun yok.yanliz durunca vitese gecirmem icin motoru bosta biraz ileri itmem gerekiyor.isiklarda cok bu sorun oluyor.

    2.motor yagi gostergesi nerede olmali.yag iki cizgi arasindami yoksa gosterge penceresini komple kaplamali mi?

    3.km teli calismiyor.hiz ve km gostermiyor. nasil tamir edebilirim.

    4.Motor bazen tek marsta alirken bazen uzun sure marsa basmak gereiyor.nedeni hakkinda fikrinizi alabilirmiyim.

    5.asfalt lastigi olarak ne tavsiye edersiniz?

    6.debriyaja basmadan vites arttirip azaltilabiliyor bu normal mi?

    Tesekkurler




  • forumland F kullanıcısına yanıt
    motorun hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanmanı dilerim
    sorularına sırayla cevap vereyim


    cevap 1: vites gecmemesi bendede yapıyor ornek ısıklara gelirken boşa atıcaksın yada 1. vitese takıcaksın vites gecmemesinin sebebi debriyaj ayırma yaptığında iki dişlinin tam denk gelmemesi bu bütün motosiklet ve motorlu araçlarda olabilir muhtemelen ışıklara gelirken arka arkaya vites küçültüyorsun 3 -2 derken 1 e geçmiyor değilmi o yuzden debriyajı saliselik kavrama noktasına getır 1 veya boşa atabilirsin ama dediğim gibi herzaman olan bişey değil bu.


    cevap 2 :motoru dik konumdayken yani motora bindiğinde yağ seffaf kapağın yarısı seninde soylediğin gibi iki cizgi arasında olmalı yağı ben kendim değiştiriyorum castrol power 1 4t 10w-40 kullanıyorum ayaklığın altına motoru dik olacak dekilde tahta takoz koyup alt tapasını açıp 15 dakika boyunca yağın boşalmasını bekledikden sonra (motor ılık olmalı soğuksa yağ tam boşalmaz sıcak olursada elin yanar.sürüşten 20 dakika bekledikden sonra yağ değişimi yapabilirsin)yağ boşaldıkdan sonra alt tapasını balata spreyiyle temizle ki ben oyle yapıyorum toz toplamasın sonra yerine tak(tapayı sökmeden önce asetatlı kalemle isaretle ki tork anahtarın yoksa fabrikanın sıktığı şekile getirebil bu motordaki butun somunlar için geçerli çoğunda mavi işaret var olmayanlarada ben yaptım ki gevşeme olursa anlayabilesin çok şükür hiç bir vidam gevşemedi.bu arada 1 ayda 2000 km yol yaptım.

    cevap 3: benimde bozuldu dijital km ler camura suya dayanmıyor hatta benim gibi bataklığa sokarsanız motoru çalışması mucize ben garantiden değiştircem 1 hafta içinde servis değiştircekmiş.

    4 cevap :sabah soğukda iken cikleyi cevir çalıştır 5 saniyelik sonra hemen cikleyi kapat normal rolanti hızına geçer.ayrıca çalıştırırken hafif gaz ver tık diye alır .hadi bizim marş motorumuz var olmayanlar ne yapsın bas babam bas :DDD

    5 cevap:lastik olarak bende tavsiye bekliyorum :)))

    6:cevap:söylediğin bütün motorsikletlerde olabilir ama dişlileri yersin debriyajsız vites büyültebilirsin ama kücültmeni tavsiye etmem asfaltı öpersin ayrıca motor devri ve hızını çok iyi ayarlaman lazım ki sorunsuz değişir ama ben debriyajsız vites değişimini tavsiye etmiyorum

    cumartesi günü pendik sahil yolunda honda msx 125 namı diğer grom kapışarak geliyoruz.motor pek bi gösterişli e tabi ona verilen parayla benimkinden 3 tane alınır neyse cocuk bana bi baktı alaycı şekilde dedi çin malımı bu hee dedim seninle şöyle bi teker yapalım didim.içimden lan beni gütçük gördü japon çizgifilmlerindeki gibi sinirlendim :) hadi motur utandırma beni dedim neyse yeşil bi yandı bi baktım bu kalkışı yaptı bende bi kalkış yaptım bi tekere vurdum motoru çat 2 ön kaldırarak gidiyorum bi yandan korna çalıyorum yanında eleman ikinci ışıklara kadar tek teker gittim 50 km hız ile eleman vay be dedi kaç cc bu dedi 100 dedim derken yine yeşil yandı bi gazladık o çat vites atıyo ben çat ben çat çat çat 1-2-3- attım vitesi baya bi mesafeyi actım elemanla ama 70 den sonra bana yetişmeye başladı 4. vitese bi attım 80 anam eleman yetişti baktım geçmeye başladı beni e adamda var 125 cc bende 100 cc oyle bi anımız oldu işte.motoru pazar günü istanbulun formula 1 pistinin civarında dağ bayır çamur balçık heryere girdim çıkdı hatta köy yollarında kayboldum 1 saate zor buldum yolu neyse bende motorda çok yorulduk bende motorda çamurdan gözükmüyoruz zaten akşam 20:00 civari sabiha gökcen yolundan tuzla tersaneye gelirken yolda benzin bitti depo sıfır en yakın benzinci 10 km uzaklıkda eğer sizde böyle bi maceraya atılacaksanız özelliklede tek başınaysanız sırt çantası içinde yedek zincir, yedek buji ,ufak alet çantası ve yarım litrelik pet (su) şişede benzin bulundurmayı unutmayın ayrıca sandviç meyve suyunuzuda eksik etmeyin okadar hoplayıp zıplamaya kurt gibi açıkıyorsunuz birde kıçınız biraz ağrıyabilir :)

    bu arada maceraya full depoyla çıktım depo bitene kadar 340 km yol yaptım ve motoru kirlettiğinizde veya yıkadığınızda özellikle arka amörtisorden gıcırdama sesi gelir kafanıza takmayın boyle ufak tefek sorunlara takılırsanız ne gezdiğinizden nede motora binmekden zevk alırsınız herkese kazasız belasız sürüşler hayırlı günler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jakabo_ist -- 25 Ağustos 2014; 20:52:56 >




  • merhaba arkadaşlar bir kaç foto paylaşıyorum benim atom karınca :)
     lifan pony lf 100-c 3r lifan pony lf 100-c 3r lifan pony lf 100-c 3r lifan pony lf 100-c 3r lifan pony lf 100-c 3r




  • robotica R kullanıcısına yanıt
    lifanın tayland sitesinde 1.6 litre yazıyor.ben 70 km yi geçmediğim zaman 1.5 litre yakıt harcıyorum ama sehir trafiğine ayak uydurduğum zaman 1.9 2.2 litre arası yakıt harcıyorum. boyum 1.75 kilom 75.

    Aylardır yurt dışı forumlarında çeşitli kullanıcılarla konuştum yaptıkları modifikasyonlarla ilgili bilgi öğrendim benim için ilk önemli olanıysa motoru,bazıları motorları cıkarıp cg 100 ve cg 125 motorunu şaseye hiç bir işlem yapmadan monte edebiliyorlar.bu işlemin artısı 125 cc 13 beygir ve 5 vitesli motora sahip olmak 140 km hıza ulaşılabiliyormuş,eksisine gelince türkiyede bu işlemi yapmak motosikletinizi çenç duruma duşureceğinden çevirmelerde yakalanırsanız direk mahkemelik oluyorsunuz ve bayağı başınız ağrıyabiliyor.

    benim ilgilendiğim ise :bazılarıda motoru sokup piston yatağını honlayıp yamaha ybr 125 pistonu takmış ve arka dişliyi 2 diş küçültüp saate 140 km hıza ulaşmayı başarmışlar.

    şu an motorum 6000 km de yapacağım değişiklikler motor oynaması,karburator değişikliği ,sis farı ,stator değişikliği,müşürlü benzin deposu,km saati,ön ve arka diskleri papatya olanıyla değiştiricem ilerleyen zamanlarda bunun gibi değişiklikleri yapıcam.aslında herşey hazır hafta sonu işlemlere girişecektim sökmeye kıyamadım hevesimi aldığımda yaparım artık.sizlerle paylaşırım.




  • whatislove kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, yaşadığınız sorunun aynısı bende yaşamıştım. Lifan Pony'm yok ama benim motorumunda zinciri hiçbir yerde bulunmuyordu. Bu yüzden sorunu kendim hallettim. Şimdi anlatıyorum.


    Öncelik öğrenmemiz gereken şey zincirimizin tipi. Motorların 90 95% inde hep aynı tipte zincirler kullanılır. 420 Ve 428 Tipi zincirler. Bunu öğrenmenin en kolay yolu zincir üzerindeki herhangi bir baklayı yağ sökücüyle güzelce temizlemek. Baklanın üzerinde yazacaktır. Muhtemelen 428'dir.


     lifan pony lf 100-c 3r

    Evet zincirimizin tipini öğrendik. Şimdi sıra zincirimiz kaç adet baklaya sahip olduğudur. 88L diye belirttiğiniz şey "88 Links" yani 88 bakla anlamına gelir. Bu bir hayli kısa bir zincire takabül eder. Rakamın doğru olduğunu onaylamalıyız. Bu yüzden zinciri komple söküp baklaları 3 defa kendi elinizde sayın. Doğru bakla sayısını elde ettiğimize göre şimdi sıradaki işe geçebiliriz.


    Sıradaki iş bir bakla sökücü aparat satın almak. Bu gayet ucuz bir aparat. Kullanımıda çok basit. Zincirden bakla sökmeye veya bakla eklemeye yarar. Şöyle birşey;

    https://urun.n11.com/yedek-parca/motosiklet-zincir-sokme-anahtari-aparati-oem-P517057927

    Evet bu aletide aldıktan sonra doğru tipteki beğendiğimiz bir zinciri satın alıyoruz. Bu aparatı kullanarak bazı baklalarını söküyoruz ve zinciri ihtiyacımız olan boya getiriyoruz. Hepsi bu kadar.


    Dikkat etmemiz gereken birkaç husus var. Bunlardan birincisi mutlaka zincirle birlikte dişlileride değiştirmek. İkincisi zinciri takmadan önce 2 gün yağa yatırmak. Üçüncüsü zinciri rodaj süresi boyunca zorlamamak ve sürekli gerginliği kontrol altında tutmak. Dördüncüsü ilk bin kilometre bol bol yağlamak. Hadi kolay gelsin.





  • Bu motor üçer motorda 2490 tl ile satılmakta motorun görünüşü güzel şirin en önemlisi yakıtı çok az dünyanın en az yakan motorlarından diyebiliriz gücü ise 100cc bir motor için çok çok iyi 5.8 kw yani 7.7 HP vergisiz motor bende almak istiyorum bu motordan ama cok yeni daha 2013 yılında geldi türkiyede kullanan varsa bilgi verirmi yol tutuşu hızlanması kullanımı nasil boyu biraz küçük ama olsun beni işten eve evden ise getirsin yeter çok dikkat çekici birşey bu.

    tekn,k özellikleri




    Boyut (U x G x Y mm): 1690 × 770 × 980

    Dingil mesafesi (mm): 1200



    Net Ağırlık (kg): 94



    Koltuk yüksekliği (mm): 730



    Yakıt Tankı Kapasitesi (L): 5.5



    Motor Tipi: Dikey tek silindirli, hava soğutmalı, dört zamanlı



    Çap x Vuruş (mm): 53 × 45



    Hacmi (ml): 99.3



    Sıkıştırma oranı: 9.5:1



    Maks. Gücü (kw / rpm): 5.8/7500



    Maks tork (N.m / rpm): 7.3/6000



    Başlangıç​​: kick start



    Şanzıman: 4 vites, el-kavramalı



    Fren (ön / arka): Disk / Disk



    Tekerlek: Al-alaşımı



    Lastik (ön / arka): 120/80-12/120/80-12



    Maks. Hız (km / h): 80



    Ekonomik Yakıt Tüketimi (L/100km): ≤ 1.2

     lifan pony lf 100-c 3r lifan pony lf 100-c 3r lifan pony lf 100-c 3r







  • Siz motoru ne zaman aldınız ne kadara aldınız bu motorda beni düşündüren birşey var elektrikli mars yok sadece ayak marşı soğukta çalıştırmakta zorluk cikarirmi acaba bide sperlik çanta koruma demiri aksesuarı takilitmi nasil olur
    Bende inş bir kaç gün içinde almayı düşünüyorum inş türkiyede daha yok ama bence bu motorlar popüler olur.
  • Siz hangi rengi aldınız turuncu siyah bayaz rengi var ben beyazı düşünüyorum. Vergisi yok bu motorun değil mi
  • fotoğrafı yok
    sitesinde de bişi yok maalesdef
  • google'la lifan pony diye yazın çıkar yada lifanın sitesine bakın ordada görebilirsiniz. lifan en iyi çin markası olarak biliyorum.
  • Motoru Türkiye'de ilk alan benim. Eylül ayında katalogda gördüm. Şımarık duruşuna hayran olduğum için geldiğinde haber verin dedim ve satın aldım.
    1. Vergisiz
    2. Motor sorun çıkarmaz
    3. Kick Start Karbüratör sağlıklı ayalandı ise hiç bir koşulda sorun çıkarmaz. Soğuk için jiklesi de var.
    4. Kırmızısı da var. Ben beyaz rengi tercih ettim.
    5. Bugün demircide Honda çıkması bir çanta aparatı kaynattık. Yakışıklı durdu. Yarın da 28'lik bir çanta oturtucaz.
    6. Kim diyo Türkiye'de yok diye. Ben Uzaylı değilim ve motora neredeyse 1 aydır biniyorum. 2. motorum olmasına rağmen 1000 km'yi geçtim bile.
  • motor çok güzel duruyor fiyatıda çok iyi
  • Hocam sizin boy kilo kaç?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DARBE -- 1 Haziran 2013; 9:13:03 >
  • Benim boy 168 cm kilo 80 neredeyse motorun ağırlığına geleceğim :) @DARBE
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.