Şimdi Ara

Mısır'ın vazgeçilmezi hala Tofaş Şahin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
11.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kuş serisi arabaları olarak bilinen Doğan ve Şahin, Mısır yollarının vazgeçilmez otomobilleri olmaya devam ediyor.
    Türk otomobil üreticisi Tofaş tarafından Fiat lisansı ile Türkiye'de üretilen ve kuş serisi arabaları olarak bilinen Doğan ve Şahin, Mısır yollarının vazgeçilmez otomobilleri olmaya devam ediyor.


    Tofaş ve Mısır devlet şirketi Nasr Araba Fabrikası işbirliğiyle Mısır'da 1991 ile 2009 yılları arasında montajı yapılan Doğan ve Şahin, Mısır'ın zorlu yol koşullarında varlığını başarı ile sürdürüyor.

    Mısır'da Şahin genellikle taksi olarak, Doğan ise özel kullanım için tercih edilirken, Mısır ordusu dahil birçok kamu kurum ve kuruluşlarında Tofaş amblemli Doğan marka otomobilleri, makam aracı olarak görmek mümkün.

    Türkiye üretimi 2003 yılında sona eren kuş serisi Doğan ve Şahin, Mısır'da 2009 yılına kadar piyasaya sürüldü.

    Yüzde 96'sı çöller ile kaplı olan ve bozuk yol koşullarının her yerde kendini gösterdiği Mısır'da, halk ve taksi şoförleri, bu pratik, dayanıklı ve yakıt tasarrufu sağlayan Türk otomobillerini tutmaya devam ediyor.

    Satışlardaki azalma nedeniyle 2009 yılında Doğan ve Şahin'in Mısır'daki montajına son verildi, fakat Doğan ve Şahin'in ikinci eli ülkede halen değerli.

    Mısır montajlı 2005 model bir Doğan, araba pazarlarında 40 bin pounda (10 bin Türk Lirası) rahatlıkla alıcı bulabiliyor.

    Mısırlı taksicilerin gönlünde taht kuran Şahin'in ülkedeki takma adı "Saruh" yani "Füze". Mısırlı taksiciler Şahin'i pratik, parçası ucuz ve dayanıklı olduğu için tercih ettiklerini söylüyorlar.

    Kahireli taksi şoförü Muhammed Ala, Şahin'in pratik kullanımı ve yedek parça bolluğundan dolayı tercih edildiğini ifade ederken, Hasan El Arabi isimli başka bir taksi şoförü, "Şahin tam Mısır şartlarının arabası. İstediğin cadde ve sokağa girebilirsin, altı yüksek ve dayanıklı" diye konuştu.

    Şoförlerin Şahin'de en beğendikleri özellik ise araca her türlü aksesuarın kolaylıkla takılabilmesi.

    Otomobil üreticisi bir firmada genel müdür olan İhab Muhammed, Doğan ile Şahin'in yeni teknoloji kullanması halinde Mısır'da tekrar satışa sunulabileceğine inanıyor ve Nasr Araba Fabrikası'nın Lada üretiminin devam ettiriyor olmasını buna örnek gösteriyor.

    Doğan ve Şahin'in, Mısır'a ilk geldiğinde üst gelir düzeyine sahip insanlar tarafından da tercih edildiğini ifade eden Muhammed, "Bu araçları halen seven bir kitle var. Genellikle taksiciler Şahin'den vazgeçmek istemiyorlar. Bu arabaların ülkemizde tutulmasının sebebi, parçasının servis hizmeti olmadan takılabilmesi ve bakkalda dahi yedek parçasının bulunmasıdır" diye konuştu.

    Mısır'da başladığı Kuzey Afrika macerasına Etiyopya'da devam eden Şahin, 2010 yılına kadar bu ülkede Hollanda Otomobil Şirketi DOCC tarafından DOCC adı altına satışa sunuldu. Şahin'in Türkiye'de başlayan üretim tarihi, Etiyopya'da son buldu.
     Mısır'ın vazgeçilmezi hala Tofaş Şahin

     Mısır'ın vazgeçilmezi hala Tofaş Şahin



  • Holland-Car batmış...

    http://www.holland-car.com/
  • Bu araçtan Fiat hala para kazanıyor mu?(Lisans olarak)
  • Bilmem bilen biri varsa bizi aydınlatsın
  • Acaba onlardada lpg var mıdır hoş onlarda benzin 1tl civarı birşey ama bu kuş serileri de insafsız benzini içiyolar resmen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 modeli 10 bin lira ediyormuş burda 90 küsür modele 45 bin isteyen var..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    2005 modeli 10 bin lira ediyormuş burda 90 küsür modele 45 bin isteyen var..

    Hocam onlar kafayı yemişler :D
  • Mısırda ikinci el sitesi yokmu bir baksaydık 2008 2009 şahinleri merak ettim
  • Bu araçtan Fiat hala para kazanıyor mu?(Lisans olarak)

    Evet kazanıyor hatta yüklenici olarak Tofaş para kazanıyor. Üretim desteğini Tofaş veriyor. Belirli bir plan dahilinde gelişmişliğe göre ülke ülke geziyor. Burada ki operasyon sonlandırılınca Tofaş Azerbaycan'a devretmişti. Konuda geçen gibi ülkelerden geçtikten sonra şuan afrikaya üretiliyor. Bir 10 yıl daha üretilecek büyük ihtimalle çünkü insanların işini görüyor dünyanın heryerinde insanlar aynı ekonomik ölçütlerde değil ve ürün imkanları yok. Bizimkiler gibi devler dahi sömürüyor işte.
  • Mısır gibi belirli afrika ülkelerinde geçerliliğini koruyan bir model.Bu durum bu ülkelerin ve bireylerinin ekonomik parametreleriyle alakalı bir durum.
  • Acaba "modifiye" edip lise çıkışlarına akın ediyorlar mıdır Mısır gençleri?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yenileri çokta nokta enjeksiyonlu geliyodur herhalde
  • Aynen :D
  • Türkiye'nin vazgeçilmezide hala doğan-şahin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tofas kullanicisi olarak soyluyorum bu araclarin artik dunya uzerinden temizlenmesi lazim.

    Ama sadece Tofas degil eski araclarin hepsinin toplanmasi lazim. Tamam insanlarin isini goruyor eyvallah benim de isimi goruyor ama guvenlik yok arabada.

    Herhangi bir kazada direkt olarak motor suratina kadar geliyor.

    Aslinda bu araclarin yeni modelleri guncel halleriyle uretilse ve Tofas kullanicilarina belirli ucretler karsiliginda satilsa harika olur diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasr Sahin 1400 and 1600 SL : based on the Tofaş Şahin Since 2005 started to make Fuel Injection Engine
  • Mısır'da da benzer bir apaçi kitlesi var








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seckin01 -- 1 Mayıs 2013; 12:33:28 >
  • Mısır'da çok değerli arabanın 2005 modeli 10000 lira, bizim ülkemizde 95 modeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ahmet Hassanin , ali ekberin parasi vardida fiyakali arac mi almadilar ?


    vazgecilmezi degil , mecburlar...para yok
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.