Herkese Merhaba, Arabamı 40bin bakıma verdim. debriyaj kavraması çok yukarıya kaydı diye de şikayet bildirdim. Arayıp baskı balata bitmiş, değiştirmemiz gerekiyor dediler. masrafı 450 milyon civarında tutarmış. Anlamadığım bişey var benim bundan önceki arabam olan Reno9'un baskı balatasını 124binde değiştirmiştim ve hala kaçırma yapmıyordu, sadece pedal çok sertleşmeye başlamıştı. ama bu yeni 2004 model elantra'nın baskı balatası 40 binde bitti. Şimdi her iki arabayı da kullanan ben, üstelik de aynı güzergahta (sürekli evimle işyerim arasında) kullandığım halde aradaki 1'e 3'lük fark (40bin nire 124bin nire?..) nerden kaynaklanıyor anlayabilmiş değilim. şöför aynı, yol aynı bir tek arabalar farklı.
1-Böyle bir fark yukarıdaki teknik özelliklerin farklı olmasından kaynaklanıyor olabilir mi? 2-malzeme kalitesinden kaynaklanıyor olabilir mi? 3-40bin km baskı ömrü normal mi? 4-servislerde change yapılmış olma ihtimali olabilir mi?
Daha henüz hiçbir fren balatası değişmemişken (yani arabayı o denli nizami kullanıyorken), baskı balata bitirmiş olmayı bir türlü aklım almıyor.
Bu konuda uzman ve tecrübeli arkadaşların yardımını rica ediyorum.