DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
EN AZ YAKAN DİZEL?
248
Cevap
1
Favori
121.673
Tıklama
Giriş
Mesaj
    • Er
      2 Mesaj
      02 Haziran 2006 22:44:00
      EN AZ YAKAN DİZEL HANGİSİ ARKADAŞLAR?FİAT PALİO - PUNTO 1.3 MULTİJET DİYE GÖRÜNÜYOR TESTLERDE..


      _____________________________

    • Yarbay
      2768 Mesaj
      02 Haziran 2006 23:02:45
      bende punto diye biliyorum ama c3 de olabilir


      _____________________________

    • Yarbay
      6723 Mesaj
      02 Haziran 2006 23:06:04
      C2 1.4 hdi..


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      606 Mesaj
      02 Haziran 2006 23:54:00
      C2 yada C3 HDı


      _____________________________

    • Uzman Mobil
      7285 Mesaj
      03 Haziran 2006 01:28:10
      Evet o ferah, geniş iç hacmine, güçlü motoruna, sportif, aktif görünümüne rağmen türkiye yollarında en az yakan otomobil POLO 'dur



      POLO 1.4 TDI:

      ŞEHİR İÇİ: 5.5
      ORTALAMA:4.4
      ŞEHİR DIŞI: 3.9



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi face01tr -- 3 Haziran 2006; 1:54:26 >
      _____________________________

      Grafik Tasarımcı
    • Yüzbaşı
      496 Mesaj
      03 Haziran 2006 01:28:43



      C3 HDİ oldukça cimri bildiğim kadarıyla sahipleri yere göğe sığdıramıyor.


      _____________________________

      2005 Volkswagen Passat 1.6 Exclusive Refleks Gri
    • Uzman Mobil
      7285 Mesaj
      03 Haziran 2006 01:39:45

      FIAT PALIO 1.3 16V MULTIJET:

      ŞEHİR İÇİ: 5,9
      ORTALAMA: 4,6
      ŞEHİR DIŞI: 3,9





      FIAT PUNTO 1.3 16V MULTIJET:

      ŞEHİR İÇİ: 5.6
      ORTALAMA: 4.5
      ŞEHİR DIŞI: 3.9




      CITROËN C2 1.4 HDİ SX:

      ŞEHİR İÇİ: 5,3
      ORTALAMA: 4,3
      ŞEHİR DIŞI: 3,7





      CITROËN C3 1.4 HDİ X FURIO:

      ŞEHİR İÇİ: 5,3
      ORTALAMA: 4,4
      ŞEHİR DIŞI: 3,8



      CITROËN C3 1.6 HDİ 16V SX

      ŞEHİR İÇİ: 5,7
      ORTALAMA: 4,4
      ŞEHİR DIŞI: 3,7


      yukarda adı geçen arabalar..




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi face01tr -- 3 Haziran 2006; 2:00:51 >
      _____________________________

      Grafik Tasarımcı
    • Yarbay
      2707 Mesaj
      03 Haziran 2006 02:12:15
      C3 hdi Olması Lazım


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      992 Mesaj
      03 Haziran 2006 05:18:22
      En az benim araba yakıyor.Motosiklet yüzünden hiç binmiyorum.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1494 Mesaj
      03 Haziran 2006 06:21:30
      peugeot 206 1.4 hdi, sehir içi 80 ykrş yakıyor. bana hiç öyle gelmiyo ama neyse..


      _____________________________

    • Teğmen
      220 Mesaj
      03 Haziran 2006 09:39:23
      bendeki 70 bg lik c3 kilima acik olarak sehiricinde 5.0 lt yakiyor.


      _____________________________

      2013 VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline
    • Binbaşı
      1171 Mesaj
      03 Haziran 2006 09:41:31
      hepsi asssagı yukarı aynı yakar bunların biri yarım litre daha az yakıyo diye tartısmaya girmeye gerek yok


      _____________________________

    • Teğmen
      171 Mesaj
      03 Haziran 2006 09:53:51
      +1
      yarım litre nedir ki elinizin kiri
      zaten her hafta zam geliyor

      quote:

      Orjinalden alıntı: Alfredo Pacino

      hepsi asssagı yukarı aynı yakar bunların biri yarım litre daha az yakıyo diye tartısmaya girmeye gerek yok




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      426 Mesaj
      03 Haziran 2006 10:11:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: zekk

      peugeot 206 1.4 hdi, sehir içi 80 ykrş yakıyor. bana hiç öyle gelmiyo ama neyse..


      dişimi kırarım ben 80 kuruş yakacak araba varsa şehiriçinde.
      ya arkadaşlar fabrika verisi vermekle ölçülmez bu işler.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1755 Mesaj
      03 Haziran 2006 10:37:49
      CADDY TDI


      _____________________________

      Ben Antepliyim Şahinim ağam - Mavzer omuzuma yük - Ben yumruklarımla dövüşeceğim - Yumruklarım memleket kadar büyük
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      03 Haziran 2006 10:38:40
      c3 diye biliyorum ama pek fark etmiyor ki hepsi cok az yakıyor o kadarda asırı ekonomi arayıp diger unsurlardan ( konfor ,performans , vs vs... ) ödün vermeye gerek yok ..

      Nasıl olsa tüm dizel araclar cok ekononik.


      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      03 Haziran 2006 10:42:46

      quote:

      Orjinalden alıntı: effem



      Alıntıları Göster



      dişimi kırarım ben 80 kuruş yakacak araba varsa şehiriçinde.
      ya arkadaşlar fabrika verisi vermekle ölçülmez bu işler.


      bende kafamı kırarım. şu son zamlardan sonra şehir içinde 120 den aşağı yaktıran varsa yeni aldığım 4500 km.deki dizel aracımı verecem...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      371 Mesaj
      03 Haziran 2006 10:45:00
      arkadaşım c3 ün resmen kokladığını söylüyor.anlata anlata bitiremiyor.kızmaya başladım artık


      _____________________________

      The Power of Dreams Honda

      2003 ES Gri
    • Yarbay
      2759 Mesaj
      03 Haziran 2006 11:03:15
      c3 az yakıyorsa fiesta tdci da az yakıyor, o az yakıyorsa peugeot 206 hdi de az yakıyor.. hepsinin motorları ortak arkadaşlar.. e palio ile punto multijet az yakıyorsa corsa cdti de aynı yakıyor onlarda ortak motor kullanıyor.. yani hepsi aynı demekki..

      biri 80bin yakıyorum demiş ben benzinle 8lt yakmaya devam 230bin


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 3 Haziran 2006; 12:16:02 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      03 Haziran 2006 11:31:10
      KENDİ SINIFINA GÖRE DE DOBLO AZ YAKIYOR BU Bİ GERÇEK HELE 1.3 DİZELSE OFF HİÇ YAKMAZ


      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      03 Haziran 2006 14:09:23
      şunu bi okuyun bakem de boşuna hiiiç tartışmayın...

      Motor, perfomans
      Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor. Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişiminin sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanını taşıyor. 1248 cc hacimli, 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common-rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın dizel motor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisinde gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılan dört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçük bir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullanılan motor, 250 bin km boyunca bakım gerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlar gibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımda çeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlama yaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor. Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor. Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan otomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Motorun 180 Nm'lik yüksek torku esnek kullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığı performans değerleri, bu sınıfta köşe başlarını tutan Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'dan başarılı. İşin ilginç yanı bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiği motorin miktarı da rakiplerinden düşük. Punto 1.3 16V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      439 Mesaj
      03 Haziran 2006 14:24:47
      En az yakan mıdır bilmem ama geçen hafta 7700 km de iken palio mj aracımla ankara ya gidip geldim,dikmen içinde 10 km falan dolaştım(hani şu ankaranın dikmeni diye başlayan sözdeki yokuşlara sahip olan yer ) yolda ortalama 85 km ile gittim yer yer 120-140-160 gibi süratlarde yaptım 3.8 lt/100 km yakıt harcamışım.Yeni dizellerin hepsi bence 0,1 ile 0.3 lt sapma ile birbirine yakın değerler sunar.Aynı motor konusuna gelince punto paliodan az yakar çünkü arada 70 kg lık bir ağırlık farkı var.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      591 Mesaj
      03 Haziran 2006 15:47:12
      valla dizeller içinde en az yakan ve en konforlusu c3 dediler bende öyle almıştım. bu durumdan da çok memnunum hani. zamlardan sonra 105 ytl lik yakıtla 1100 km gidiyorum ama 110"u geçmeden 90-100 arası gitmeyle bu kadar km yapılıyor. şehir içinde ise biraz devirli performanslı kullanıyorum o zamanda 900 km yol yapıyorum.

      en az yakan araba benimki ise valla yukarda söylenen 80 ykr yi ben yapamıyorum yapana helal olsun.


      _____________________________

      eko-mod
    • Yarbay
      2893 Mesaj
      03 Haziran 2006 16:08:57
      Arkadaşlar bu iş öyle katalog değerlerini sıralamak veya Ankaraya gittim geldim şu kadar yaktı demekle olmaz.
      Yeri gelir km de 80 kuruş harcarsın yeri gelir 200 kuruş. Anlık veya bellli bir kısa periyottaki tüketimler aldatıcı olabilir.

      Ben aracımı 27 şubatta aldım (dizel Getz)

      Bugün itibari ile 4480 km yapmışım.
      Bu mesafe için 241,5 litre eurodizel kullanmışım ve
      bunun için 556 YTL ödemişim.
      Tüm aldığım yakıtların fişlerini saklıyorum. Aldığım mazot belli, bunlara ödediğim para belli ve aracımın şu andaki km'si belli.

      Buna göre dizel Getz'in bana km maliyetleri:

      5,44 litre/100 km

      veya

      12,53 YKR (125.300 TL) dir.

      Not: İstanbul dışına hiç çıkmadım.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 3 Haziran 2006; 16:09:07 >
      _____________________________

      Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir
    • Yüzbaşı
      439 Mesaj
      03 Haziran 2006 17:24:04
      arkadaşım senin kısa mesafe dediğin 550 km senin 4 ayda yaptığın km nin 1/9 u ve 9 saat içinde yapılmış bir yol.Dikkat ediyorsan sadece tek yön değil hem gidişin hem gelişin ortalaması yani giderken yokuş aşağı olan bir yere dönerken tırmanmış olmak gerekiyor. Senin hesabına göre yapacak olursak ise kaç lt aldığımı bilmiyorum ama toplamda 820 YTL lik yakıt almışım araç 7854 km de yol bilgisayarına göre 657 km gidebilirmişim.Biz buna 500 diyelim
      7854+500=8354 km
      820/8354=9.9 YKR yapıyor.



      _____________________________

    • Teğmen
      225 Mesaj
      03 Haziran 2006 18:48:41
      punto


      _____________________________

      TEAM_GRANDEPUNTO
      TEAM GRANDEPUNTO_GALERİ
      GRANDE PUNTO dynamic 5kapili 1.3 multijet 75hp granitgri İZMİR
    • Yüzbaşı
      500 Mesaj
      03 Haziran 2006 18:53:49
      en performanslı ve en az yakan dizel motorun HDI olduğu söyleniyor. O zaman Peugeot 206 HDI en az yakanlar arasındadır. bir de bazı kullanıcılar 206 benzinlilerin de az yaktığını söylüyor.


      _____________________________

      teşekkür..
    • Binbaşı
      1492 Mesaj
      03 Haziran 2006 19:52:45
      bmw 120d 2.0 motor
      ortalama 5.7


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      992 Mesaj
      03 Haziran 2006 20:01:28
      Yol bilgisayarları yalan söylüyor.Verilerinin üzerine 1 litre ekleyin.


      _____________________________

    • Yarbay
      3108 Mesaj
      03 Haziran 2006 20:40:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: ihg70

      Arkadaşlar bu iş öyle katalog değerlerini sıralamak veya Ankaraya gittim geldim şu kadar yaktı demekle olmaz.
      Yeri gelir km de 80 kuruş harcarsın yeri gelir 200 kuruş. Anlık veya bellli bir kısa periyottaki tüketimler aldatıcı olabilir.

      Ben aracımı 27 şubatta aldım (dizel Getz)

      Bugün itibari ile 4480 km yapmışım.
      Bu mesafe için 241,5 litre eurodizel kullanmışım ve
      bunun için 556 YTL ödemişim.
      Tüm aldığım yakıtların fişlerini saklıyorum. Aldığım mazot belli, bunlara ödediğim para belli ve aracımın şu andaki km'si belli.

      Buna göre dizel Getz'in bana km maliyetleri:

      5,44 litre/100 km

      veya

      12,53 YKR (125.300 TL) dir.

      Not: İstanbul dışına hiç çıkmadım.


      Benzine gelen aşırı zamlar insanları hep en az masrafa yöneltiyor.
      haklısınız en az yakan ,yakıta en az para ödenen araç lazım ...

      Ama ben motor tutkunu olarak benzinli motordan(italyan olması tercih sebebidir)gelen o sesi dinlemek istiyorum.
      Traktör sesi değil...Kızacaksınız bana ama ne yapayım illede benzinli...

      Çokmu zenginim?
      zengin olsam marea almaz porşe carrera alırdım
      ..Sadece tutkusal bakanzi...
      göppek gibi basacan uzayacan,roketleme yapacan...benzinin içişini izleyecen
      Az binerim öz binerim.

      Makinemin daha fazla uzaması için chip tunning+kn performans filtre+egsoz yapacaam


      _____________________________

    • Er
      8 Mesaj
      13 Haziran 2006 19:49:49
      ben dün citroen c3 aldım ortalama 140-150 ile geldim dolayısıyla bi şey diyemem. 1200 km yol 150 ytl civarı tuttu ama kesin değil bir de klima etkilemiyo diye biliyorum ben yeni dizelleri aküye bağlıymış. çünkü ben klima hep açık geldim de. C3 ün performansı ve konfororu harika yakıtını da deneyeceğim normal bir sürüşle. ama bence almaya değerr


      _____________________________

    • Yarbay
      10191 Mesaj
      13 Haziran 2006 20:05:48
      Fiat panda 1.1 multijet

      opel corsa 1.2 cdti

      Bunlar 2500rpm civarında standard kullanımla max 3.5 4lt/100 ü geçmiyorlar..


      _____________________________



      Jews are hard to be taken in...PSA,Renault and Fiat Alliances are proof of that..
    • Yüzbaşı
      638 Mesaj
      13 Haziran 2006 22:42:31
      valla ben araba kataloglarında yer alan değerlere pek aldırmıyorum bizde 407 var 1.5 ton 5.5 litre ile gidemez gibime geliyo herhalde bayır aşağı bi yolda denemişler elemanlar bi pazarlama taktiği yani o değerleri tutan araba varmı acaba kullanan kişiden kişiye göre değişir sonuçta birbirini tutmaz ama citroenler az yakıyo gibime geldi ufacık motor var bide hafif tmm daha ne olsun


      _____________________________

      İçeçek siparişi alınır (absint hariç) :)
    • Onbaşı
      15 Mesaj
      14 Haziran 2006 14:44:50
      c3 hdi 1.4 arabam var ortalama yakıt tüktimi 4,4 lt dir. tabiki 100 km yi geçmeden kullanıyorum, birde dizel arabalarda 300 deviri fazla geçmeyin. ben genelde 2000-2500 devir arası kullanıyorum o zaman araba çok az yakıyor.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1106 Mesaj
      14 Haziran 2006 15:40:40
      DOĞRUSU BU DİYE DÜŞÜNÜYORUM.



      quote:

      Orjinalden alıntı: Acharad

      Fiat panda 1.1 multijet

      opel corsa 1.2 cdti

      Bunlar 2500rpm civarında standard kullanımla max 3.5 4lt/100 ü geçmiyorlar..




      _____________________________

      Güç Para İktidar ve Hız
    • Yüzbaşı
      501 Mesaj
      14 Haziran 2006 18:06:30
      valla az yakıyolar aslında ben de dizel alabilirim c3 hiç de fena değil.


      _____________________________

      87 Mercedes 200 E
      99 Toyota Corolla
      İkisi de mükemmel otomobil.
    • Teğmen
      219 Mesaj
      14 Haziran 2006 20:47:53
      geçen haftasonu istanbul ankara gidip geldim. 120yi hiç geçmedim ve oldukça da sakin kullandım.
      araç 2006 model palio 1.3 dizel.
      97 milyonluk benzinle 1004 km yol yaptım.
      96 ykr yaktım. ortalama 4.6 lt.
      veriler tamamen gerçektir.
      şehir içinde ise 5.7 yakıyor



      _____________________________

      C180 1.6 CGİ 7G-Tronik ;Passat 1.6 TDİ Comfort DSG; ipad 3 64gb ; iphone 6S 64gb
    • Yüzbaşı
      335 Mesaj
      15 Haziran 2006 00:04:30
      Megane II HB dizel

      Ortalama hız 26 km/h
      tüketim 4.8 litre/ 100km


      çok sakin ve ekonomik kullandığımı söyleyeyim. havaların sıcak olması da tüketimi düşürdü tabi.


      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      22 Haziran 2006 19:54:43
      Arkadaşlar herkese merhaba!
      forumdaki seviyeden memnun oldum herşeyden önce.Konu ilgi alanım olduğu için laf etmeden geçemiyeceğim
      Arkadaşlar bende de c3 dizel var, 2,5 yıldır kullanıyorum 30 bin km yaptım
      arabam şu yakıyo bukadar ytl krş yakıyo demek bizim milletimizin bir özellliği.
      ben ikiyıldır aldığım yakıtı ve yaptığım km yi bilgisayarıma sürekli kaydettim
      sonuç c3 dizel araba ortalama 5,2 litre yakıt tüketiyor.Bu araba şehirler arası yolda 110 u geçmemek keydıyla 4-4.2 ltre tüketiyor 100 km de.Ama çok fazla rampa olmayan yollarda 85 km/h geçmemek kaydıyla gidiş geliş 3.6/100km yi gördü bu araba.gittiğiniz yol çok önemli.ankaradan izmire giderseniz yakıt 4lt yi geçmez.ama izmirden ankaraya giderseniz 4 lt nin altına düşmez vs vs
      Bir de şu var arkadaşlar klima aküden de beslense normal tüketimine devam eder,çünkü akü de motordan besleniyor.uzun yolda klimayı çalıştırmak yakıta pek etki etmez.zaten ortam soğuyunca klima otomatik olarak az enerji tüketiyo(otm klma)şehir içi klimalı kısa mesafede 7-8 ltre yakıt tüketiyor c3.yeni nesil dizellerin kükürt oranı düştükçe yakıt tüketimi de artıyor.Ama motor için faydalı..


      _____________________________

      Yarın, geri kalan ömrümün ilk günüdür
    • Yarbay
      3323 Mesaj
      22 Haziran 2006 20:02:22
      kardeş nasıl başardın bunu.
      arabanın fabrika verileri bile 5 litreden fazla(şehiriçi).ayrıca bide sen klima açmışsın.
      helal olsun sana.
      quote:

      Orjinalden alıntı: burakcal2

      bendeki 70 bg lik c3 kilima acik olarak sehiricinde 5.0 lt yakiyor.




      _____________________________

      İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...
    • Motor Uzmanı
      2700 Mesaj
      23 Haziran 2006 00:13:13
      KÜÇÜK SINIF DİZELLER ASLINDA BİRBİRİNE YAKIN TÜKETİRLER...
      1.4 TDİ FABİA HB İLE 1.5 DCİ CLİO HB İ DE UNUTMAMAK LAZIM...


      _____________________________

      10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
      AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!
    • Binbaşı
      1290 Mesaj
      23 Haziran 2006 00:32:34
      öbürlerini bilmemde bizim fiesta van tdci ; c3 (92 hp) , clio (65hp) , corsa , ve astradan az yakıyor.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      672 Mesaj
      23 Haziran 2006 01:00:56
      valla imrendim dizel sahiplerine,yalnız anlamadığım bir nokta var. genel olarak dikkatli kullanırım 100 km/h yi geçmem demişsiniz,aracınız zaten az yakıyor niye tadını çıkartıp seri kullanmıyorsunuz?120 değil de 140 ykr yaksın. biz 240 ykr yakarken ihmal edilecek kadar küçük kalıyor fark.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1290 Mesaj
      23 Haziran 2006 01:10:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: hayathonda

      valla imrendim dizel sahiplerine,yalnız anlamadığım bir nokta var. genel olarak dikkatli kullanırım 100 km/h yi geçmem demişsiniz,aracınız zaten az yakıyor niye tadını çıkartıp seri kullanmıyorsunuz?120 değil de 140 ykr yaksın. biz 240 ykr yakarken ihmal edilecek kadar küçük kalıyor fark.

      dizel arabayı devirli kullandığın ve çok bastığın zaman benzinliden bi farkı kalmıyor.
      biz onun için uzun yola hep vectra ile çıkarız.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      591 Mesaj
      23 Haziran 2006 08:12:22
      ARKADAŞLAR TESTLERDE HERŞEY AÇIK. FIAT MULTIJET 1.3 70BHP EN AZ YAKIT HARCIYAN DIZEL ARAÇ.


      _____________________________

      ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
      VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
      ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
    • Binbaşı
      1006 Mesaj
      23 Haziran 2006 08:14:33
      ben 30 km'lik yolu 0.5 lt ile gittim
      bu da 100 km'de 1.66 lt yapıyor
      en az ben yaktım


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cncrd -- 23 Haziran 2006; 8:26:54 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      591 Mesaj
      23 Haziran 2006 08:41:33
      ARKADAŞLAR.

      EN AZ YAKIT TÜKEDEN DİZEL ARAÇLARI KONUŞUYORUZ. SİZLERE BİR SORUM VAR.
      ACABA ARANIZDA DİZEL ARACI OLUPTA EURO DIZEL YERİNE DEVAMLI NORMAL DİZEL KULLANAN VARMI?

      YANİ BİLDİĞİNİZ GİBİ BIO DIZELI DE SAYARSAK PİYASA DA 3 TİP DİZEL YAKIT BULUNUYOR.

      BIO DİZEL (BIO-5, BIO-10, BIO-20, BIO-50, BIO-80, BIO-100***)
      DIZEL
      EURO-DIZEL (KATKILI DIZEL, DIZEL YAKITA GÖRE MİNERAL DEĞERLERİ DEĞİŞTİRİLMİŞ!!!)

      ***not: BIO-100 YAKIT PİYASADA ŞUAN BULUNMUYOR SANIRIM

      KULLANDIĞINIZ YAKITLARA GÖRE BİR TÜKETİM DEĞERİ SÖYLERSENİZ SEVİNİRİM




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MULTIJET13 -- 23 Haziran 2006; 8:43:46 >
      _____________________________

      ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
      VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
      ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
    • Yarbay
      5663 Mesaj
      23 Haziran 2006 08:44:12
      araç ne kadar hafifse o oranda az yakar

      tabikide başka etkenlerde var ama yaklaşık olarak birbirine yakın yakarlar

      ya dizel zaten az yakar daha azını napacan



      _____________________________

    • Teğmen
      192 Mesaj
      23 Haziran 2006 16:17:13
      arkadaşlar clio da baya az yakıyor ama c3 galiba daha az

      ama kullanmaya çok bağlı

      ben bi kere denedim (ATMIYORUM) clioda kmde 30 kuruş yaktırmayı başardım

      1,5 dci alize

      her ışıkta pati çektirerek kaldırın bak nasıl yakıyo


      _____________________________


    • Yarbay
      3665 Mesaj
      23 Haziran 2006 16:18:57
      en az yakan motor peugeot hdi motorlarıdır


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Haziran 2006 16:20:52
      quote:

      Orjinalden alıntı: okyaypay

      şunu bi okuyun bakem de boşuna hiiiç tartışmayın...

      Motor, perfomans
      Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor. Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişiminin sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanını taşıyor. 1248 cc hacimli, 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common-rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın dizel motor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisinde gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılan dört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçük bir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullanılan motor, 250 bin km boyunca bakım gerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlar gibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımda çeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlama yaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor. Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor. Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan otomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Motorun 180 Nm'lik yüksek torku esnek kullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığı performans değerleri, bu sınıfta köşe başlarını tutan Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'dan başarılı. İşin ilginç yanı bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiği motorin miktarı da rakiplerinden düşük. Punto 1.3 16V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor




      _____________________________

    • Yarbay
      2458 Mesaj
      23 Haziran 2006 16:39:21

      quote:

      Orjinalden alıntı: aslanfaik

      arkadaşlar clio da baya az yakıyor ama c3 galiba daha az

      ama kullanmaya çok bağlı

      ben bi kere denedim (ATMIYORUM) clioda kmde 30 kuruş yaktırmayı başardım

      1,5 dci alize

      her ışıkta pati çektirerek kaldırın bak nasıl yakıyo




      _____________________________

      Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri, şahsî menfaatlerini, müstevlîlerin siyasi emelleriyle tevhid edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
      Mustafa Kemal Atatürk
    • Yüzbaşı
      716 Mesaj
      23 Haziran 2006 16:44:46
      evet clio çok az yakıyo ortalama 3,8 lt olması lazım yanlış bilmiyosam 1.5 cc


      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      28 Haziran 2006 14:28:34
      Rampa aşağı araba viteste iken hiç yakmaz ona bakarsanız..biraz daha mantıklı düzşünmek gerekir.
      ortalama yakıt önemli..


      _____________________________

      Yarın, geri kalan ömrümün ilk günüdür
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      28 Haziran 2006 14:35:13
      quote:

      Orjinalden alıntı: gokhan4848

      evet clio çok az yakıyo ortalama 3,8 lt olması lazım yanlış bilmiyosam 1.5 cc


      ortalama değil ancak uzun yolda düşük süratle sabit gitmeyi başarırsan bu tüketim çıkabilir.

      yani 4 ün altı çok zor


      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      28 Haziran 2006 14:47:11

      quote:

      Orjinalden alıntı: cncrd

      ben 30 km'lik yolu 0.5 lt ile gittim
      bu da 100 km'de 1.66 lt yapıyor
      en az ben yaktım




      _____________________________

      Yarın, geri kalan ömrümün ilk günüdür
    • Yüzbaşı
      465 Mesaj
      28 Haziran 2006 17:35:34
      megane 2 hb 1,5 dci 90 la gidip gelirsem bizim köye 120 km otaban üzerinden 10 km si toprak yol 3.5 120 ile gidersen 4.1 130 ve üzeri gidersen 4.5 hatta 4.8 i bile buldugu bile oluyor



      hız + yük + rüzgar etkileyenler bunlar

      bir de sagolsun bazı benzinliklerden aldıgımda araba zor hareket ediyor oda yakıtı etkiliyor


      _____________________________

    • Yarbay
      2992 Mesaj
      28 Haziran 2006 18:00:51
      http://www.arabadergisi...indekiler/307antalya.htm

      Arkadaşlar şu linkteki yazıyı bir okuyun isterseniz.Adam 307 1.4 hdi ile İstanbul-Antalya arasında 100 km'de ortalama 3.77 yakmış.Otobanda 90'la,diğer yollarda 80'le giderek bu rakamı yakalamış.Aynı motoru kullanan küçük arabalar daha da az yakacaktır.

      Ama sonuç olarak küçük dizellerin hepsi birbirine yakın tüketiyor.Fiat 1.3 motorlular,PSA grubunun 1.4 motorluları,Clio dci'lar,hepsinin tüketimleri birbirine yakın.Bence tercih yaparken donanım,fiyat,performans kriterleri ön planda tutulmalı.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1848 Mesaj
      28 Haziran 2006 18:08:41
      c3 hdi ve c2 hdi en az yakan dizeler


      _____________________________

Sayfa: [1] 2 3 4 5   sonraki >     >>
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.