- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni Megane Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg
Bu konudaki kullanıcılar:
 
26
Cevap
3
Favori
17340
Tıklama
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
4 Mesaj
12 Nisan 2013; 22:34:33 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Yeni Megane Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg almayi dusunuyorum arkadaslar bayi fiyat olarak 42.400 gibi bi fiyat cıkardi.sizce nasıl?hb kasa meganlardan memnum olmayan arkadaslar var mi ? yorum yapanlara simdiden tskler
_____________________________



 
4 Mesaj
14 Nisan 2013; 17:13:00 

yorum yapabilcek donamımda bi arkadas yok mu ?
_____________________________



194 Mesaj
15 Nisan 2013; 21:49:39 

Foruma sorarsan volkswagen grubu dışında bütün arabalar leş,çöp,hurda,teneke.

Yeni Megane C sınıfında gönül rahatlığıyla alınabilecek bir araç.
Vites geçişleri hissedilmeyen CVT şanzıman, 7 litre civarı (6 uzun yol,8 şehir içi) yakıt tüketimi,zincir triger gibi artıları var.
Nissan Qashqai motoru olduğu için LPG konusu soru işareti(8 subaplı olduğu için) bunu araştırmak gerek.
Hayırlısı olsun.
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________



 
4 Mesaj
16 Nisan 2013; 17:01:25 

cok saol yorumun için.kimisi diyor fransiz arabasina binilir mi diye biniliyor işte :)
_____________________________



1491 Mesaj
18 Nisan 2013; 22:12:43 

Eveeet. Bu konuyla baya bi haşır neşir oldum son 3-4 aydır. Bahsedilen aracın icon versiyonunu oyak kampanyasından aldık geçenlerde bi uzun yol yaptık ve normalde eşimin kullandığı bu araçla ilgili daha net bilgiler verebilirim. Benzer bi kaç konu var demek ki bu konuda bilgi ihtiyacı var. Başlayalım o zaman;

Ben Megane 3 CVT icon dan bahsedeceğim;
1. Önce güvenlik: Ben güvenlikle ilgili özelliklerin (ESP yan hava yastıkları vs) en baz versiyonlarda bile standart olmasını istiyorum. Tüm hava yastıkları, ESP (buraya yazının devamında geleceğiz) , camlarda sıkışma sensörleri, hatta hill holder. Maalesef bunu B segmenti aracında tutturan Renault un M3 de niye böyle davrandığını anlayamadım. Tüm güvenlik ekipmanları için en dolu versiyonu almak gerekiyo.
2. Genel araç özellikleri:
Araç gayet güven veriyo, sürüş keyfi var. Direksiyon çok hafif, oldukça başarılı buldum. İçi ferah.
3. Yürüyen: Aslında bu saatten sonra bağımsız arka süspansiyon tercih etmemiz lazım ama M3 süspansiyonlarını yine de başarılı buldum. Yol tutuşdan ödün vermeden konfor sunuyor. Virajlarda başarılı. Ancak ben ESP li versiyondan bahsediyorum. Eğer ESP olmasaydı kesinlikle yay düşünürdüm. Geçenlerde uzun yol yolculuğu yapıyoruz, dümdüz bir ova düşünün ve yandan inanılmaz bir rüzgar itiş gücü var. Bölünmüş yol 120 ile gidiyoruz, rüzgar her 2-3 sn de bir arabayı saga doğru itiyo, bir el (ESP) düzeltiyo. Baya yerden yüksek bir araç olmasına ragmen yol tutuşu çok beğendim.
Biraz yol sesi sorunu var. Pürtüklü asfaltta rahatsız ediyo.
4. Şanzıman-motor-yakıt: Hemen söyliyeyim: şehir içi 8.5 (araç daha 1500 kmde bu bilgiyi ileride update edeceğim) uzun yolda 100-130 km hızlarla 7.5 lt (350 krş).
Şanzıman biraz enteresan. Şehir içi kullanımda hiç sorun yok. Ama uzun yolda ani ivmelenme isteyince öyle bildiğimiz otomatik viteslerdeki “roket” yok. Aslında araç gene hızlanıyo tabii ama biraz alışmak gerekiyo. Daha çok şehir içi kullanıma uygun bi şanzıman CVT. Çok uzun yol yapacak arkadaşlar zaten heralde dizel araçlar tercih edecektir. Ama ben CVT yi sorunsuzluğuna güvenerek aldım. Hill holder özelliği muhtemelen yeni nesil cvt lerdeki tork konvektörü nedeni ile var. Yol çok müsait değildi. En fazla 175 km yapabildim. Otobanda biraz daha artabilir gibi geldi bana.
Bu motorun trigger zincirli olduğunu heralde biliyorsunuz.

Eller serbest sistemine hasta oldum.
Park modunda cd çalara cd yerleştirmek biraz zor, N ye falan almak gerekiyo.
Gündüz ledleri çok şik.
Eşim sağ ayna görüş açısından şikayetçi.

Özet: Araç beklediğimden 2 gömlek üstün çıktı. Almayı düşünen arkadaşlar CVT nedeniyle muhakkak test sürüşü yapalım. Kafasında soru işareti olan arkadaşlar ise (her motor ve şanzıman tipinden bahsediyorum) eğer test sürüşü yaparsa büyük ihtimalle aracı ilk 2-3 seçenekleri içine alacaktır.
Benim kafamdaki tek soru işareti 3-4 sene sonraki aracın”durabilitesi”.

İlk defa donanım haberde en dolu B yerine en boş C tercih eden zihniyete hak verdim.
Gemideki arabayı o kadar da beklemeye gerek olmadığını düşünüyorum. Daha once kısa bir sure malum aracın çift kavrama şanzıman ARGE çalışmasına katıldım. (Yani aracı satın aldım☺) Bu markanın da çift kavrama şanzımanını biliyorum. Çok konforlu ama…..Bu otomatik şanzıman için devletimiz sayın yetkililerini garanti süresini en az 5 yıla çıkaran bir düzenleme bekliyorum, o zaman M3 ün dizel otomatiğini alır yıllarca kullanırım.
Sorusu olan arkadaşlar varsa yardımcı olurum.
Buna gelen 2 yanıtı gör.
_____________________________




Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Nisan 2013; 19:12:24 

teşekkürler hocam incelemen için. 8.5 litre oldukça uygun gözüküyor şehir içi için. bir kız arkadaş için bu aracı düşünüyorum ben de, ancak 2.el olarak.
Doritoch kullanıcısından bahsetti


1362 Mesaj
13 Mayıs 2013; 21:54:16 

quote:

Orijinalden alıntı: alfa147black

Foruma sorarsan volkswagen grubu dışında bütün arabalar leş,çöp,hurda,teneke.

Yeni Megane C sınıfında gönül rahatlığıyla alınabilecek bir araç.
Vites geçişleri hissedilmeyen CVT şanzıman, 7 litre civarı (6 uzun yol,8 şehir içi) yakıt tüketimi,zincir triger gibi artıları var.
Nissan Qashqai motoru olduğu için LPG konusu soru işareti(8 subaplı olduğu için) bunu araştırmak gerek.
Hayırlısı olsun.

Ben megane3 araç aldım 1.6 manuel gayet başarılı ancak Nissan Qashqai motoru değil Renonun moturu zaten Nissan Qashqai de Reno motorunu kullanıyor
diye biliyorum. Ben şehiriçi ist 9 lt. civarı olduğundan LPG Taktırdım keşke CVT alsaydım Şimdi LPG ile ki istanbulda .2.15 krş %50 Tasarruf otomatik konforu
İnanın BMW 3ü olan doktor arkadaş bile dönüp dönüp Bize bakıyor.
_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P


 
187 Mesaj
17 Mayıs 2013; 14:53:43 

lpg li olan araçlara servis bakmıyormuş, yani kapalı alan olduğu için hiç bir işlem yapamıyoruz diyor, bulunduğum il deki renault servisi..
araç 2 aylık ve bu durum tüm türkiye için geçerliyse? garantinin ne anlamı oluyor, garanti sözleşmesinde böyle bir maddeyi neden koymuyorlar, lpg taktırırsan garantin ve servis bakımların biter/yapılmaz diye...
lpg li aracı olupta servise sokabilen var mı acaba?
ve lpg li arkaşdaşlar simit tüp tavsiye edermisiniz ,evetse hangi marka daha kullanışlı, teşekkürler...
_____________________________

1999 Laguna 2.0
2006 Megane 2 HB Authentique 1.4 16V (Satıldı)
2013 Yeni Megane HB Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg 16'' Aluminiyum Jant (Satıldı)
2015 Yeni Megane HB Touch Plus 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg


178 Mesaj
30 Mayıs 2013; 14:44:04 

Merhabalar,

2012 otomatik benzinli Megane3 Aracım var, gerek ilk bakımında garanti işlemlerinde 2-3 defa servise götürdüm aracı istanbulda hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım. hatta lpg taktırdıktan sonra silecek motoru arızalandı ve garantiden değiştirdiler. Bahsettiğim Servis Ümraniye-Günerler Otomaotiv vE Sesa Otomotiv.
EynelMefer kullanıcısından bahsetti
_____________________________



178 Mesaj
30 Mayıs 2013; 14:46:44 

İlave Olarak;

Landirenzo sıralı sistem taktırdım, iyi bir servis-ve usta nedeni ile gayet memnunum.

Stepneyi istanbul yollarında ne olur-olmaz deyip bırakmadım, bagaj geniş olduğundan 28 lt lik tüp koydurdum, ihtiyacımı da karşılamakta. gayet memnunum ve tavsiye ederim.
EynelMefer kullanıcısından bahsetti
_____________________________



178 Mesaj
30 Mayıs 2013; 14:49:06 

Hiç kaçırma arkadaşım, muhtemelen 1 haziranda kampanya bitecek ve zam gelecek, 47.000 TL gibi liste fiyatını görebilir ( çelik jant ve metalik boya opsiyonu ile)
fernandes59 kullanıcısından bahsetti
_____________________________



178 Mesaj
30 Mayıs 2013; 14:52:56 

Aynen, benim de tecrübelerim tam tersini gösteriyor, bence Megane bu sınıfta alınabilecek en iyi araç, daha önce 2022 model audi de kullandım, donanımı saymaz isek yol tutuş ve konforu audiyi aratmıyor, malzeme kalitesi ise bana göre elbette premium araçlar kadar olmasa bile o kadar da tu kaka denilecek değil. Şu anda 2012 model megane 3 otomatik lpg aracım var ve eşim için de Captur düşünüyorum. hatta 2 araç fazla olursa captur yani yine renault grubu araçla devam etme kararı aldım.
alfa147black kullanıcısından bahsetti
_____________________________



178 Mesaj
30 Mayıs 2013; 15:23:59 

2002. düzeltiyorum.
alfa147black kullanıcısından bahsetti
_____________________________



 
187 Mesaj
31 Mayıs 2013; 14:43:15 

geçen hafta brc taktırdım, motora da hdı dan 3 yıllık kasko yaptırdım, bagajda bebek arabası olacağı için stepneye taktırdım, 8 enjektör olması nedeniyle hem marka seçiminde hem de maliyette biraz farklılık oldu, ilk izlenimim ise olumlu...
Buna gelen 1 yanıtı gör.
egesum kullanıcısından bahsetti
_____________________________

1999 Laguna 2.0
2006 Megane 2 HB Authentique 1.4 16V (Satıldı)
2013 Yeni Megane HB Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg 16'' Aluminiyum Jant (Satıldı)
2015 Yeni Megane HB Touch Plus 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg


3583 Mesaj
2 Temmuz 2013; 10:10:50 

Peki kaç ileri vitese sahip araç? Yokuşta kalkış nasıl?
_____________________________

LG 42LB620V LED TV, LG 32MB25HM LED TV, Lenovo Thinkpad E530C, Atlanta HDBOX, Dsmart modül (sinema), Digiturk (belgesel, çocuk)


1891 Mesaj
13 Aralık 2013; 23:26:12 

8 enjektör derken neden bahsediyorsunuz pek anlamadım
_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


3288 Mesaj
16 Kasım 2014; 16:17:47 

quote:

Orijinalden alıntı: Doritoch

Eveeet. Bu konuyla baya bi haşır neşir oldum son 3-4 aydır. Bahsedilen aracın icon versiyonunu oyak kampanyasından aldık geçenlerde bi uzun yol yaptık ve normalde eşimin kullandığı bu araçla ilgili daha net bilgiler verebilirim. Benzer bi kaç konu var demek ki bu konuda bilgi ihtiyacı var. Başlayalım o zaman;

Ben Megane 3 CVT icon dan bahsedeceğim;
1. Önce güvenlik: Ben güvenlikle ilgili özelliklerin (ESP yan hava yastıkları vs) en baz versiyonlarda bile standart olmasını istiyorum. Tüm hava yastıkları, ESP (buraya yazının devamında geleceğiz) , camlarda sıkışma sensörleri, hatta hill holder. Maalesef bunu B segmenti aracında tutturan Renault un M3 de niye böyle davrandığını anlayamadım. Tüm güvenlik ekipmanları için en dolu versiyonu almak gerekiyo.
2. Genel araç özellikleri:
Araç gayet güven veriyo, sürüş keyfi var. Direksiyon çok hafif, oldukça başarılı buldum. İçi ferah.
3. Yürüyen: Aslında bu saatten sonra bağımsız arka süspansiyon tercih etmemiz lazım ama M3 süspansiyonlarını yine de başarılı buldum. Yol tutuşdan ödün vermeden konfor sunuyor. Virajlarda başarılı. Ancak ben ESP li versiyondan bahsediyorum. Eğer ESP olmasaydı kesinlikle yay düşünürdüm. Geçenlerde uzun yol yolculuğu yapıyoruz, dümdüz bir ova düşünün ve yandan inanılmaz bir rüzgar itiş gücü var. Bölünmüş yol 120 ile gidiyoruz, rüzgar her 2-3 sn de bir arabayı saga doğru itiyo, bir el (ESP) düzeltiyo. Baya yerden yüksek bir araç olmasına ragmen yol tutuşu çok beğendim.
Biraz yol sesi sorunu var. Pürtüklü asfaltta rahatsız ediyo.
4. Şanzıman-motor-yakıt: Hemen söyliyeyim: şehir içi 8.5 (araç daha 1500 kmde bu bilgiyi ileride update edeceğim) uzun yolda 100-130 km hızlarla 7.5 lt (350 krş).
Şanzıman biraz enteresan. Şehir içi kullanımda hiç sorun yok. Ama uzun yolda ani ivmelenme isteyince öyle bildiğimiz otomatik viteslerdeki “roket” yok. Aslında araç gene hızlanıyo tabii ama biraz alışmak gerekiyo. Daha çok şehir içi kullanıma uygun bi şanzıman CVT. Çok uzun yol yapacak arkadaşlar zaten heralde dizel araçlar tercih edecektir. Ama ben CVT yi sorunsuzluğuna güvenerek aldım. Hill holder özelliği muhtemelen yeni nesil cvt lerdeki tork konvektörü nedeni ile var. Yol çok müsait değildi. En fazla 175 km yapabildim. Otobanda biraz daha artabilir gibi geldi bana.
Bu motorun trigger zincirli olduğunu heralde biliyorsunuz.

Eller serbest sistemine hasta oldum.
Park modunda cd çalara cd yerleştirmek biraz zor, N ye falan almak gerekiyo.
Gündüz ledleri çok şik.
Eşim sağ ayna görüş açısından şikayetçi.

Özet: Araç beklediğimden 2 gömlek üstün çıktı. Almayı düşünen arkadaşlar CVT nedeniyle muhakkak test sürüşü yapalım. Kafasında soru işareti olan arkadaşlar ise (her motor ve şanzıman tipinden bahsediyorum) eğer test sürüşü yaparsa büyük ihtimalle aracı ilk 2-3 seçenekleri içine alacaktır.
Benim kafamdaki tek soru işareti 3-4 sene sonraki aracın”durabilitesi”.

İlk defa donanım haberde en dolu B yerine en boş C tercih eden zihniyete hak verdim.
Gemideki arabayı o kadar da beklemeye gerek olmadığını düşünüyorum. Daha once kısa bir sure malum aracın çift kavrama şanzıman ARGE çalışmasına katıldım. (Yani aracı satın aldım☺) Bu markanın da çift kavrama şanzımanını biliyorum. Çok konforlu ama…..Bu otomatik şanzıman için devletimiz sayın yetkililerini garanti süresini en az 5 yıla çıkaran bir düzenleme bekliyorum, o zaman M3 ün dizel otomatiğini alır yıllarca kullanırım.
Sorusu olan arkadaşlar varsa yardımcı olurum.


Triger zincirine emin misiniz? Motor kodu nedir?
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________

YTÜ-Tenekeci


1491 Mesaj
16 Kasım 2014; 21:01:52 

Sevgili ÇVK Biz aracı 1 yıl kadar kullanıp sattık. Mevcut kampanyadaki motorlardan haberim yok.
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________





 
162 Mesaj
1 Aralık 2014; 12:00:58 

Aracı satma nedeniniz nedir? Herhangi bir olumsuz durum ile karşılaştınız mı?
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________



1491 Mesaj
1 Aralık 2014; 18:14:07 

quote:

Orijinalden alıntı: ankemir

Aracı satma nedeniniz nedir? Herhangi bir olumsuz durum ile karşılaştınız mı?

Satma nedeni model yenileme hiç bir olumsuz yanı yoktu. Sadece satmak biraz uzun sürdü. Benzinli olduğu için diye düşünüyorum. Bir de o kadar para verince daha boş dizel manuel seçenekler devreye giriyor heralde
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________





 
162 Mesaj
4 Aralık 2014; 19:00:40 

Teşekkür ederim.
_____________________________



 
310 Mesaj
18 Ocak 2015; 21:48:49 

Arkadaslar merhaba,

Yardiminiza ihtiyacim var. Ben yeni bir tane Touch plus serisinden aldim. Arabamdan da son derece memnunum. Ancak sag arka kapi ve camurlugunu gecenlerde bir yerden donus yaparken aciktan alamadim vurdum. Neyse araci servise goturdum yaptilar fistik gibi oldu. Buraya kadar sorun yok. Gecen Cuma da arabayi teslim aldim. Fakat haftasonu bir sey farkettim. Simdi resmini de buraya koyacagim.

Arka koltukta 3 adet emniyet kemeri var 2'si sol tarafta bitisik; fakat sag koltugun emniyet kemerinin takilmasi icin gerekli olan turuncu kemer yuvasi yok. Emniyet kemerinin ustunde ise sadece bir adet lastik ip var. Muhtemelen servisteki arkadaslar tarafindan takilmis olsa gerek. Bu arabayi teslim etmeden once lastik yoktu, onu biliyorum.

Emniyet kemeri yuvasi olmasi gerekmiyor mu ? 3 emniyet kemeri var ancak 2 emniyet kemer yuvasi var. Bos olan kisimda bir emniyet kemeri yuvasi daha olmasi gerektigini dusunuyorum.

Bir fikriniz var midir ? Olmasi gerekiyor ise deneden sokulmus olabilir sizce?


_____________________________



 
33 Mesaj
10 Mart 2015; 0:43:17 

Bu konuyu takip etmeye başladığımda 2013 ün Eylül ayında 0 km olarak aldığım megane touch donanım seviyeli ve cvt şanzımanlı yeni aracımı almıştım ve 2 ay sonra takasa girerek aracı sattım.

Öncelikle aracı C segmentinde otomatik olarak iyi bir fiyat ile sattıkları için tercih ettim ama o zaman orta donanım olarak satılan touch donanım megane da ne otomatik klima ne hill holder ne esp ne asr ne led ne yağmur far sensörü ne kararan dikiz aynası hiçbirşey yok bomboş bir arabaydı. Ayrıca bu özellikleri sözüm ona alt segment olan Clio da varken bu satış pazarlama hatasını sonradan farkeden reno touch plus olarak güncellemiş zaten aracı.

Neden aldın derseniz bir önceki Çin malı aracımı satarken yaşadıklarım sonrası ya boş olsun bilinen olsun ikinci eli iyi olsun şeklinde bir psikolojiye girmiştim araç satışı sırasında yaşadığım diyaloglar ve sinir harbi sonucunda.

Artık benim şanssızlığım mı bilemiyorum ama öncelikle cvt şanzımanın sabah ilk 1 km de yaptığı silkeleme hissi için defalarca servise gittim geldim yok sabah gel yok gece gelme gündüz gel şeklinde 1,5 ay kadar uğraştım detaya girmeyeceğim sonuç alamadım bu arada silkeleme sebebi olarak aracın üzerinde takılı goodyear lastikler söylendi onlar değişti falan ama düzelme olmadı

Direksiyonda ise bir akıcılık yoktu sanki dişlileri direksiyonu çevirirken hissediyor gibiydim ona da neyse dedim

Son ve bardağı taşıran damla ise arabanın kapılarından gelen ses, servise gittim test sürüşüne çıktık bunlar kapı fitillerinden dediler , silikon sprey sıktılar geçti ve araba daha 2 aylıktı, dedim ne olacak bu " abi sen gıcırdama olursa gel bize ya da bir sprey al kendin spreyle" dediler ve ben ordan çıktığım gibi tek tek oto galerileri dolaşıp aracı takasa vermek için sordum ve o gün sattım kurtuldum. Psikolojimi bozmuştu bu araba

Bu yaşanmışlıktan ise Türk halkının aslında arabadan ne kadar anladığını , kalite algısında ne kadar bilinçli olduğunu ve ikinci el piyasasının sadece çok satan iyidir algısı ile oluştuğunu görmüş oldum ki Çin malı aracıma 3 yıl binmiştim, onda da yok abs arızası vs oldu ama gittik yaptılar garantiden.

Megane yerine dizel otomatik başka bir fransız 0 km araç aldım ve huzurluyum 2013 kasım ayından beri biniyorum

Bu benim başıma gelenler genelde illa olacak diye birşey yok ama o zaman için kendime göre bir sürü para verip aldığım araç kabusum olmuştu.


 
4 Mesaj
28 Eylül 2015; 22:50:37 

Aracım 2013 mayıs çıkışlı 18000 km de satın aldım şu an 33000 km de yaklaşık 15000 km dir kullanıyorum.. teknik özelliklerini incelerseniz manuel versiyonundan hem az tüketiyor hemde maz. süratte daha performanslı.. CVT sistemi reno için yeni bir teknoloji nissanın x-tronic sistemini kullanıyor. ben düz yolda 90 a sabitlediğimde 5.1-5.2 lt leri çok rahat yakalıyorum.. araç ile ilgili çok fazla bilgi yok kronik problem ve sorunları ile ilgili çünkü çok yeni bir araç. Dün şanzumanla ilgili bir bilgi danışmak için şanzuman ustasına gittim aracım cvt dedim cvt değildir edc dir o dedi :) yani piyasada bilmeyende çok aracı. bundan önceki aracım da megane 2 idi onun motoru ve şimdiki atmosferik manuel megane 3 lerin motoru aynı olmasına rağmen bu aracın motoru şanzumanınki gibi nisssana ait yanılmıyorsam juke serisinde kullanılıyor.. renault cvt de kendi motorunu değil nissanın motorunu kullanmış.. 2000 km dir brc sistem lpg kiti ile kullanıyorum hafif performan düşüklüğü dışında bi problem yok düz yolda sabit hızlarda o da hissedilmiyor.. soğuk havalarda ne olur bilmiyorum deneyip göreceğiz.. bi şanzuman ustası aracı D den kalkarken hemen gaz verme araç D ye aldığında kendisi yürüsün ondan sonra gaz ver dedi. denedim bu şekilde yapınca herhangi bir şanzumana vurma yapmıyor tavsiye ederim.. belki deneyeniniz olmuştur şanzumanı manuel moda aldığınızda gazı dip yaptığınızda devir red line a geldiğinde bir üst vitese kendi atıyor zararı varmı bilmiyorum ancak manuel hissini alabiliyorsunuz.. bu şekilde kullanırken 3 den 4 e geçerken anlık şanzuman kaçırıyor. mekanikselmi yoksa programsal bir şeymi bilemedim. araç genel itibariyle çok güzel manulden yakıt tüketimi çok daha iyi bence.. inş yüksek kilometrelerde de sıkıntı çıkarmaz..
_____________________________



 
875 Mesaj
5 Aralık 2015; 18:45:38 


quote:

Orijinalden alıntı: Doritoch

Eveeet. Bu konuyla baya bi haşır neşir oldum son 3-4 aydır. Bahsedilen aracın icon versiyonunu oyak kampanyasından aldık geçenlerde bi uzun yol yaptık ve normalde eşimin kullandığı bu araçla ilgili daha net bilgiler verebilirim. Benzer bi kaç konu var demek ki bu konuda bilgi ihtiyacı var. Başlayalım o zaman;

Ben Megane 3 CVT icon dan bahsedeceğim;
1. Önce güvenlik: Ben güvenlikle ilgili özelliklerin (ESP yan hava yastıkları vs) en baz versiyonlarda bile standart olmasını istiyorum. Tüm hava yastıkları, ESP (buraya yazının devamında geleceğiz) , camlarda sıkışma sensörleri, hatta hill holder. Maalesef bunu B segmenti aracında tutturan Renault un M3 de niye böyle davrandığını anlayamadım. Tüm güvenlik ekipmanları için en dolu versiyonu almak gerekiyo.
2. Genel araç özellikleri:
Araç gayet güven veriyo, sürüş keyfi var. Direksiyon çok hafif, oldukça başarılı buldum. İçi ferah.
3. Yürüyen: Aslında bu saatten sonra bağımsız arka süspansiyon tercih etmemiz lazım ama M3 süspansiyonlarını yine de başarılı buldum. Yol tutuşdan ödün vermeden konfor sunuyor. Virajlarda başarılı. Ancak ben ESP li versiyondan bahsediyorum. Eğer ESP olmasaydı kesinlikle yay düşünürdüm. Geçenlerde uzun yol yolculuğu yapıyoruz, dümdüz bir ova düşünün ve yandan inanılmaz bir rüzgar itiş gücü var. Bölünmüş yol 120 ile gidiyoruz, rüzgar her 2-3 sn de bir arabayı saga doğru itiyo, bir el (ESP) düzeltiyo. Baya yerden yüksek bir araç olmasına ragmen yol tutuşu çok beğendim.
Biraz yol sesi sorunu var. Pürtüklü asfaltta rahatsız ediyo.
4. Şanzıman-motor-yakıt: Hemen söyliyeyim: şehir içi 8.5 (araç daha 1500 kmde bu bilgiyi ileride update edeceğim) uzun yolda 100-130 km hızlarla 7.5 lt (350 krş).
Şanzıman biraz enteresan. Şehir içi kullanımda hiç sorun yok. Ama uzun yolda ani ivmelenme isteyince öyle bildiğimiz otomatik viteslerdeki “roket” yok. Aslında araç gene hızlanıyo tabii ama biraz alışmak gerekiyo. Daha çok şehir içi kullanıma uygun bi şanzıman CVT. Çok uzun yol yapacak arkadaşlar zaten heralde dizel araçlar tercih edecektir. Ama ben CVT yi sorunsuzluğuna güvenerek aldım. Hill holder özelliği muhtemelen yeni nesil cvt lerdeki tork konvektörü nedeni ile var. Yol çok müsait değildi. En fazla 175 km yapabildim. Otobanda biraz daha artabilir gibi geldi bana.
Bu motorun trigger zincirli olduğunu heralde biliyorsunuz.

Eller serbest sistemine hasta oldum.
Park modunda cd çalara cd yerleştirmek biraz zor, N ye falan almak gerekiyo.
Gündüz ledleri çok şik.
Eşim sağ ayna görüş açısından şikayetçi.

Özet: Araç beklediğimden 2 gömlek üstün çıktı. Almayı düşünen arkadaşlar CVT nedeniyle muhakkak test sürüşü yapalım. Kafasında soru işareti olan arkadaşlar ise (her motor ve şanzıman tipinden bahsediyorum) eğer test sürüşü yaparsa büyük ihtimalle aracı ilk 2-3 seçenekleri içine alacaktır.
Benim kafamdaki tek soru işareti 3-4 sene sonraki aracın”durabilitesi”.

İlk defa donanım haberde en dolu B yerine en boş C tercih eden zihniyete hak verdim.
Gemideki arabayı o kadar da beklemeye gerek olmadığını düşünüyorum. Daha once kısa bir sure malum aracın çift kavrama şanzıman ARGE çalışmasına katıldım. (Yani aracı satın aldım☺) Bu markanın da çift kavrama şanzımanını biliyorum. Çok konforlu ama…..Bu otomatik şanzıman için devletimiz sayın yetkililerini garanti süresini en az 5 yıla çıkaran bir düzenleme bekliyorum, o zaman M3 ün dizel otomatiğini alır yıllarca kullanırım.
Sorusu olan arkadaşlar varsa yardımcı olurum.


Hocam 2.5 yıl sonra aracınız hakkındaki görüşlerinizi tekrardan alabilir miyim?



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________



1491 Mesaj
5 Aralık 2015; 22:06:13 

quote:

Orijinalden alıntı: erbilge



Hocam 2.5 yıl sonra aracınız hakkındaki görüşlerinizi tekrardan alabilir miyim?

Tabii ki efendim, buyrun;
Aracı 1 sene kullandık yakıt 8-9-10 litrelerdeydi. Ben 7-8 litreleri görebiliyodum ama araç eşimindi, ondayken 8-10 lt arası değişiyordu, bir de biz biraz yokuşlu bir bölgede oturuyorduk onu da düşünmek lazım. CVT şanzıman keyifsiz maalesef. Gücü çok törpülüyo tamam sarsıntısız vites geçişi var ama ben sevmedim. Onun dışında hiç sorun yoktu araçta. Donanımlar, yol tutuş, kullanım kolaylığı çok başarılı idi. Ama 1 sene sonra artık dizel bir araca veya SUV cinsi bir modele geçelim mi diye düşünürken bir gün Renoya gittik, henüz listede yazmayan EDC Capture dizel için kapora vereyim ilk gelen araçlardan birini alayım dedim. Arkadaşlar yeterince araç sattıkları için olsa gerek yüzüme bile bakmadılar. Biz de yan tarafdaki Pejoda bulunan 2008 dizel otomatik aracı çok hoşumuza giderek aldık. Meganeyi de 4-5 gibi bir sürede zar zor sattık. Aynı aracın Dizel EDC olanı farklı muamele görüyor yanlız piyasada. Eğer yeni alacaksanız 2016 da yeni kasa Megane geliyor biliyosunuz, dikkate almakda fayda var.
_____________________________





 
875 Mesaj
6 Aralık 2015; 3:22:47 

Bende bu aralar 2013 Icon modeli bakıyorum ve 45.000 TL'ye alacağım gibi. Ben de şehir içi ve oldukça dik ve uzun bir yolda kullanılacak. Ben LPG düşünüyorum. Siz hiç bu alternatifi düşünmediniz mi?
_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Modellere Özel Forumlar » Megane » Yeni Megane Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg
Sayfa: [1]

Foruma Git
Bölümde Ara

 
Reklamlar


DH VİDEO

 




Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.


DHBR1
0.297