Şimdi Ara

...[ BOYA KORUMA / İÇ-DIŞ temizlik / pasta cila ]... (208. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4.389
Cevap
62
Favori
907.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 206207208209210
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thesoulshaker

    Bir sorum olacaktı,

    2.el bir punto almak üzereyim, kaput üzerine koruyucu kaplama yapılmış fakat kötü görünüyor çatlaklar oluşmuş,

    koruyucu sökülürse altında renk tonunda farklılık olur mu, ne yapılabilir acaba?




    Çatlayan boyada olabilir folyoda, ancak işin kötü yanı bunu folyoyu sökmeden anlayamazsınız.

    Satıcı ile görüşüp boya masrafını üstlenmesini teklif edebilirsiniz.

    Boyatmadan önce de eski halinin resmini çekip, satarken sizden sonraki alıcıya gösterebilirsiniz.

    Eğer sokme sonrasında sadece ton faklılığı oluşur ise, kaputa güzel bir cila atıp sonrasında yeni film kaplatabilirsiniz.

    Bu şekilde ton farkı, film sayesinde kamufle olacaktır.

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Evomania
    Aynalar özellikle problemli.

    Ön cam da zarar görsün istemiyorum açıkçası.

    Sirkeli suyla sil Evo-san, hiçbir sıkıntın kalmaz.




    Hatta direk sirke ile de silebilirsin camları ama sirkeyi sileceklere değdirme silecekler sertleşir.

    Sadece silecekler değil. Sirke güçlü bir çözücüdür. Kaportaya gelmemesinde fayda var.
  • Arkadaşlar merhaba,

    http://www.kliksa.com/urun/the-solution-susuz-arac-temizleme-ve-koruma-urunu-1alana-1-bedava-090293/901770487#!UrunOzellikleri

    bu üründen almayı düşünüyorum. Daha önce kullanan ve tavsiye eden arkadaşımız varmı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar İstanbul Anadolu yakası'nda polisaj yapabileceğim uygun mekan arıyorum.Malzemelerim tam.Yardımcı olan arkadaşın aracına da çizik giderme işlemi yapabilirim.Kapalı mekan olması çok daha iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercankb

    Arkadaşlar merhaba,

    http://www.kliksa.com/urun/the-solution-susuz-arac-temizleme-ve-koruma-urunu-1alana-1-bedava-090293/901770487#!UrunOzellikleri

    bu üründen almayı düşünüyorum. Daha önce kullanan ve tavsiye eden arkadaşımız varmı acaba?

    kullanan varmı sonuç nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ruyesil -- 8 Ekim 2013; 12:32:30 >




  • arkadaşlar herkese iyi bayramlar ben arafe günü 2004 ford c max araç satın aldım araçta hiç boya ve değişen olmamakla birlikte iki kapısında derin çizikler ve motor kaputundada hafif taş izleri var arabanın boyası güzel olmakla birlikte birazcık parlaklığını kaybetmiş karsda yaşıyorum acaba oto boyacılarına pasta cila yaptırsam verim alabilirmiyim yada erzurumdaki auto kinge detaylı iç dış temizlik ve boya koruma yaptırsam bu konuda ne tavsiye edersiniz konuya hakim arkadaşlardan bu konuda yardım bekliyorum
  • Aracına çizik giderme, pasta, cila, boya koruma, nano koruma vb işlemler yaptırmak isteyen arkadaşların işlemleri yaptırmadan evvel bilmesi gerektiği hususlar:

    İşlem sıralaması


    1- Araç yıkanır,

    2- Daha sonra araçta normal yıkama ile çıkmayan ve özel olarak temizlenmesi gereken yerler varsa bunlar temizlenir. (Kil veya benzer bir ürün kullanılabilir)

    3- Araç çizikleri pasta işlemleri yapılarak giderilir ve araç yüzeyi pürüzsüz hale getirilir. (Aracın durumuna göre 1 veya daha fazla pasta değişik keçe ve polisaj süngerleriyle k

    4- Genellikle siyah araçlarda görünen hare sorunu için hare giderici pasta uygulanır.

    5- Araç üzerine koruma olarak cila ya da nano teknolojik boya koruma ürünü uygulanır.

    Özetle araca yapılacak işlemler (ürünler değişiklik gösterse de) üç aşağı beş yukarı aynı olacaktır veya olmalıdır.



    Şimdi satıcıların çoğunun kendisinin de inandığı yalanları sıralamaya çalışalım;


    1- Biz pasta cila yapmıyoruz bu boya koruma

    2- Pasta yapmıyoruz

    3- Pasta, boyayı ya da verniği inceltmiyor

    4- Pasta ile önce çizikleri dolduruyoruz

    2 veya 1, 3 ve 4 den sonra rakiplerimizden farkımız bu denir.



    İşin gerçeğine gelelim;

    1-Dünya üzerinde çizikleri kalıcı olarak onarmanın tek yolu pasta yapmaktır.

    2-Pasta yapılırken çiziğin çevresi çiziğin derinliğine indirilmek suretiyle çizik onarılır.

    Herkesin zihninde canlandırmak amacıyla örnek vermek gerekirse; ham bir ahşabı çizin. Yüzeyi onarmanın tek yolu ahşabı zımparalamaktır. Zımparalanan ahşap hem yeni görünecektir hem de çizik onarılmış olacaktır. Boyayı ya da boya üzerindeki verniği de bu şekilde düşünebiliriz. Bu işlem doğru yapılırsa endişe edilecek bir durum yoktur ve aracın ömrü boyunca defalarca tekrarlanabilir.

    Yine ahşaptan örnek verecek olursak zımparalanan temiz ham ahşap dışarıya bırakıldığında yağmur, çamur, asitli çözeltiler, toz, duman, kimyasallar vb bir çok etki sebebiyle çok kısa sürede çok kötü bir görünüm alacaktır. Fakat gözeneklerin doldurulması ile ahşap bu etkilere karşı uzun süre dayanıklı hale getirilebilir. Burada önemli olan ahşabın hava alışına etki etmemektir.

    Araçlarımız için durum bundan çok farklı değildir.

    Pasta işlemi araca göre yapılmalıdır. Çizikler için farklı aşındırma güçleri olan pastalar uygun polisaj süngerleri ile desteklenerek kullanılır. Her araç ve her çizik için aynı pasta ve süngeri kullanmak bazı araçlar için gereksiz bazı araçlar için de yetersiz olacak ve doğru sonuç elde edilemeyecektir.

    Pastalar günümüz modern otomobillerinde kullanılan boyalara uygun olmalıdır. Silikon, teflon, balmumu, solvent içermemelidir.

    Pasta işlemi sonrasında karşılaşılan kötü görünüm:

    Pasta işlemi sırasında polisaj makinesinin yüzey üzerinde yarattığı ısı, polisaj süngeri ya da polisaj keçesinin meydana getirdiği mikro çizikler özellikle koyu renkli araçlarda ışık ya da güneş altında görülen hare denilen beyaz dalga dalga gölgelere neden olurlar. Doğru bir pasta, alet ve teknikle bu sorunun yaşanma riski sıfır olsa da çoğu usta için bu sorunun çözülmesi neredeyse imkansızdır. Dolayısıyla bir çok bilindik markalar da da bu sorun fazlasıyla yaşanır. Kullanılan hare pastaları genellikle balmumu ya da başka sentetik yağlar içerirler. Bu özellikleri ile hare sorununu geçici olarak çözerler. Fakat müşteri bir kaç hafta sonra bunları yoğun olarak hissetmeye başlayacaktır. Müşteri için de usta için de sorun kaliteli bir cila arayışı ile devam eder. Nitekim herkes cilanın aracı yeteri kadar iyi olmadığı için etkisini yitirdiğini düşünür.

    Cila ne kadar iyi olursa olsun kullanılan pastalar ve özellikle son kat hare pastası nitelikli olmadığı sürece araç bir kaç yıkama sonrası kötü görünmeye başlayacaktır. Burada şöyle bir örnek verelim. İnşaat yaparken üzerine çıkılacak kat sayısını temel belirler. Dolayısıyla öncelikle temel doğru ve sağlam olmalıdır.

    Bura da cilalar hakkında söylenecek en kötü yalan bir sene veya daha uzun süreli dayanıklılıktır. Cila ne kadar kaliteli olursa olsun normal şartlarda ömrü 6 aydan daha fazla sürmeyecektir. Bunun sebebi cilanın doğal ve/veya sentetik yağ özlerinden oluşmalarıdır. Hemen hepsinin içerisinde Brezilya da yetişen palmiye türünden bir ağacın yapraklarından elde edilen ve carnauba yağı olarak isimlendirilen yağ özü vardır. Bu madde ne kadar fazlaysa cilanın maddi değeri de o kadar artar. Çünkü yetişkin bir ağaçtan ancak 1kg elde edilir. Bununla birlikte saflaştıkça uygulanması da zorlaşır. Carnauba UV ışınlarına karşı etkilidir fakat asitli çözeltilere karşı dayanıklı değildir. Dolayısıyla üreticiler içlerine sentetik cilalar ve çeşitli polimerler karıştırırlar.

    Başka bir sorun da cila genleşen bir malzemedir.

    Özellikle yaz aylarında öğlenleri araç kaportası ısınır. Bu ısınma sırasında cila genişler. Her zaman var olan ve sadece ışık huzmesiyle fark edilen toz zerrecikleri gün boyunca aracın üzerine gelir. Akşam kaportanın soğumasına bağlı olarak cila daralır. Toz zerrecikleri cilanın içerisine karışır ve araç hızla matlaşır.

    Nano teknoloji ile üretilen malzemeler UV ışınlarına karşı tam direnç gösterir. Asitli çözeltilere karşı dayanıklıdırlar ve 450 dereceye kadar genleşmezler. Bu da uzun süreli ve daha dayanıklı koruma sağlar. Şu anda yüzeye uygulanabilir en küçük malzemedir. Dolayısıyla gözenekleri tam olarak doldururlar. Bununla birlikte yüzeylerin hava alma işlevlerine etki etmezler.

    Nano teknolojik koruma ürünleri su kıvamındadırlar ve yoğun alkol içerirler. Sıradan hare pastaları üzerlerine uygulanamazlar çünkü alkol, yağ ve parlatıcı esaslı bu hare pastalarını yüzeyden siler. Hareler geri gelir. Dolayısıyla nano koruma yapılacak araçlarda pastalar nano korumalara uyumludurlar. Nano teknoloji ürünleri çok dayanıklı olsalar da nihayetinde ticari ürünlerdir ve kendilerine biçilen ömürler içerisinde tekrar edilmeleri önerilir.

    Tüketiciyi ilgilendiren konulardan biri de nano patentli bir isim değildir. Metre ya da santimetre gibi ölçü birimidir ve isteyen istediği şekilde herhangi bir cila da kullanabilir. Fakat cila türevinde olan her şey ciladır.




  • vedkum kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    İstanbul Anadolu yakasında Ali Bey'le görüşün. Kendisini durumdan haberdar ettim. Uygulama yapmak isterseniz size yer ayarlayacaktır. Tel: 0532 741 26 93
  • Teşekkür ederiz hallettik, ama numarayı kaydettim.
  • vedkum kullanıcısına yanıt
    İstediğiniz zaman haber verirsiniz, hallederiz.
    Bu arada dikkat ettim de sitede yıldızlar havada uçuşurken bende 1 adet bile yok. İnsana kendini çok yabancı hissettiriyor.
  • burayı takip etmeliyim
  • 2009 mazda sedan aracımda muhtelif çizikler var, kimisi derin. bu çizikleri minimize etsem de yeterli.

    ayrıca deri koltuklarda da renkler biraz bozulmuş, kirlenmiş. onları da temizletmem lazım.

    Bu işler için İzmir'de önereceğiniz yer var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qzwxec

    2009 mazda sedan aracımda muhtelif çizikler var, kimisi derin. bu çizikleri minimize etsem de yeterli.

    ayrıca deri koltuklarda da renkler biraz bozulmuş, kirlenmiş. onları da temizletmem lazım.

    Bu işler için İzmir'de önereceğiniz yer var mı?


    PM attım dostum.

    İyi forumlar...
  • Merhaba arkadaşlar, aracımda yer yer derin yer yer kılcal çizikler mevcut bu çizikleri internette satılan çizik onarıcı setleri vasıtası ile birazda olsa giderebilir miyim ? veya bu çizikleri istanbulda uygun fiyatla onaracak işinin ehli ustalar mevcut mudur ?

    Aracım: 99 Megane cabrio / mat siyah renk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sozercem86 -- 6 Kasım 2013; 11:37:53 >
  • sozercem86 kullanıcısına yanıt
    mat siyah olması yanılmıyorsam araç komple istege göre mat siyah modasına uyması için boyatılmış, mat siyaha boyatılan araçlarda kılcal çizik gibi kimyasal olarak çatlamalar oluşabiliyor bunun nedeni boyayı matlaştırmak için boyanın içine katılan matlaştırmanın oranından yada verniğe katılan oranın ayarlanmaması bu bazan çizik olarak karıtırılabilyor. eğer çizikse derin olmayan çizikler işin ustası tarafndan güzel şekilde makina ile pasta yapılırsa düzelebilir. çatlaksa boşuna zaman ve para harcamayın bir yeri yapsanız diğer kısımlar aynı duruma gelecektir.
  • arabanın pas pas serme yerıne komple muşamba seklınde malzeme ıle kaplasak nasıl olur? bunu yapabılır mıyım? yada nereden yaptırabılırız?
  • mertgüven M kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen yaşadığım sorun dediğiniz gibi boya kaynaklı, açıkcası beni rahatsız ediyor aracı çizik tamir kitleri ile biraz toparlamayı düşünüyordum fakat şimdi bunun pek olası olmadığını anlıyorum en azından kafamdaki gibi olmayacak eminim.. peki öneriniz var mı ? aracı kaplatmayı düşünüyordum fakat alttan yeni çatlaklar oluşup kaplamayıda zedeleyebilir sanırım.
  • arkadaslar ıyı gunler onumuzdekı hafta sıfır c180 alacagım.. alacagım bayıdekı arkadas omrunun uzun olması ıcın ıc dıs koruma yaptırmamı onerdı ama fıyatlar cok kazık geldı bana dıs 700 ıc 450 tl..

    sızce yaptırmama gerek varmı , gerek var ıse sızın onerebılecegınız ıscılıgı duzgun bır yer var mı ?
  • sozercem86 kullanıcısına yanıt
    Boya kaynaklıysa eğer kaplama sonrasıda mutlaka devam edecektir diğer bölgelerinde çatlamaya devam etmesi. kılcat çatlaklarda eger fiziksek bir belirti yok ise yani tırnağın ucunu sürttüğünüzde çiziklerde oldugu gibi takılma olmuyorsa kaplama yapıldıgında hiç bir sorun oluşmaz. Çizikler fiziksel olarakta beliriyorsa kaplamadada güneşin faktörü ile zamanla kılcal çatlaklar oluşmuş gibi yansımaya başlayabilir. kaplama maliyetlerini bilemiyorum 1000. tl ye kadar kaplatılınabilirse denemekte yarar var aşıyorsa bu rakamı risk almadan tekrar boyatmak gerekiyor.. bu tercihe göre değişir aracı satmak istediğinizdeki sorunlar'da önemli kaplama ile satış zor ve daha düşük fiyata olacaktır. boyatmak içinde en uygun fiyat değil en iyi işcilik yapan ustayı bulmak gerekir zımparayla düzeltip üzerine boya atan usta olursa zamanla boyanın kimyası bozuk oldugu için aynı sorun yaşanır.
  • By PaCHa kullanıcısına yanıt
    yaptırmanızı kesinlike tavsiye ederim özellikle sıfır araçlara şiddetle tavsiye ederim. araç alıyorsunuz muhtemelen borcunuzda olacak yaa tüm paranızı araca vereceksiniz bu rakam çok ise size 1 kaç ay beklesin sonra yaptırayım diyorsanız malzemesini kendiniz alın ve kendiniz uygulayın daha ekonomik olur. sıfır araçlarda bunu önerebilirim ikinci ellerde önermem 700+400 tl parayı boya koruma için vereceğinize o paraylada tavan kaplaayı şiddetle tavsiye ederim :) kuş pisliklerine boya koruma malesef tavanda çaresiz kalıyor özellikle çiftleşme döneminde bol sulu kuş pislikleri :) uygulamasını istersen özelden yazabilirim.
  • 
Sayfa: önceki 206207208209210
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.