Şimdi Ara

Farları yakınca veya fan acınca rolanti deliriyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
41.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabada enteresan bir sorun var zaten enteresan olmasa beni bulmazAracı yeni çalıstırdıgımda sıkıntı yok cünkü rolanti 1000 seviyelerinde geziyor ve fazla bir salınım yapmıyor ne hikmetse fakat ısındıktan sonra farları yakınca rolanti resmen dibe kadar 0 noktasına vuruyor iki üç saniye orada kalıyor ve motor fena titriyor(bazen stopta ediyor ve uzun süre bostayken bile gaza basmak zorunda kalıyorum stop etmesin diye) sonra kendini toparlıyarak normal seviyesi olan 500 devir çevirmeye devam ediyor herhangi birsey yapmasan sıkıntı yok oyle kalıyor fakat ekstradan fanıda ac yine dibe kadar vurup geliyor 500 devre daha sonra her gaza basıp bıraktıgında dibe kadar gidiyor rolanti ve geri geliyor bazende stop ediyor arac bazende hiç yapmıyor farı acsanda motor sıcak olsada anlamadım gitti ne biçim bir arızadır bu.Dikkatimi çeken bir sey daha var mesala farları actın fanıda actın seside actın sıkıntı yok trafige geldin 20 dakika kadar dur kalk yaptın bu sefer tekrar gaza basıp cekmenle rolanti dibe vuruyor ve busefer genellikle stop ediyor farları kapatıp arabayı calıstırıyorum aynı hareketi yapıyor bir iki dakika sonra yakıyorum bu sefe stop etmeden ama gene dalgalanarak devam ediyor.

    Elektrikciye gösterdim sagını solunu olctu o hareketi yaptıgı esnada ama benle alakası yok dedi akünden iyi durumda dedi.Bende bu iş genelde elektrik sistemlerini acınca ve 3-5 saniyelik bir olay olmasından dolayı 2-3 faratlık bir kapasitor baglayayım diyorum aküye oradan anlık düsmelerde kapasitörden kullansın enerjiyi gerci elektrikci boyle bir seyi gorseydi soylerdi.Aranızda bu konuyla ilgili fikri olan tecrübesi olan varmı







  • araç lpg li mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    araç lpg li mi?

    evet lpg'li arac eskiden sadece lpg'de nadiren bu rolanti sorununu yapıyordu şimdi sorun dahada barizleşti ve benzine alıncada hic fark yapmıyor aynı şekilde sıkıntı devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elvis21 -- 7 Ocak 2013; 23:22:48 >
  • Tam ayrıntısını bilmiyorum ama lpg ayarı gerekli. ayar yükte yapılmalı. farlar klima açıkken. Bazı araçlarda yanlış lpg ayarı zamanla benzin değerlerini de bozuyor. özellikle fransızlarda.belli bir süre benzinde kullanıp ondan sonra lpg ayarını yaptırın.
  • Elektrikçi bakmış denmiş ama bana şarj dinamosu olur gibi geldi.Başka bir yere de gösterin.Eğer o kesin sağlamsa rölanti valfine baktırın.
  • bugün bir voltmetre ile aracıma ölcüm yapmaya gittim.Voltmetreyi aküye bagladım 12.80 volt civarlarında gosteriyordu.Aracı calıstırdım 14.10 volt civarlarına cıktı sonra arabanın rolanti 0 devre kadar düstü ve geri cıktı bu sırada voltajda herhangi bir degişim olmadı sonra sıra sıra elektrik sistemlerini acmaya basladım farları sis farlarını fanı 4.kademe actım ve enerji 13.25 volt civarlarına düserek bu voltajda calısmaya devam etti daha sonra klimayı silecekleri ve ses sistemnin actım(Ses sistemi dedigim bagajda bir anfi ve bir subwoofer var kac watt oldugunu bilmiyorum ama cok büyük degildir.)Bunlarıda actıktan sonra arac 12.60 volt civarlarına düstü ve bu voltajda calısmaya devam etti sizce bir sıkıntı varmı?Normalde voltaj düsse dahi hemen geri toparlaması gerekmezmiydi?
  • Alternatörde problem var gibi gözüküyor, araç çalıştıktan sonra bütün elektrik yükü alternatörün üstünde, değiştirince sorun kalmaz diye düşünüyorum ama iyi bir elektrikçiye ihtiyacın var.Başka bir sorun da olabilir.
  • Araçta titreme, farların parlaklığında değişme, rölantide dengesiz hareketler, benzinde iken rölantinin düşmesi şikayetlerinden ustaya gittiğimde ateşleme bobini değişti ve bu sorunlar çözüldü. Tabi bikaç cümleye sığdırdığım bu çözüme ulaşana kadar bir günüm de gitti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: style406

    Araçta titreme, farların parlaklığında değişme, rölantide dengesiz hareketler, benzinde iken rölantinin düşmesi şikayetlerinden ustaya gittiğimde ateşleme bobini değişti ve bu sorunlar çözüldü. Tabi bikaç cümleye sığdırdığım bu çözüme ulaşana kadar bir günüm de gitti

    olabilecegini sanmıyorum cünkü böyle bir durumda arabada titreme ve tekleme gibi durumlar olması gerekir bende titreme durumu rolantinin dibe vurmasıyla oluyor normal rolanti devrinde hiçbir sıkıntı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elvis21

    quote:

    Orijinalden alıntı: style406

    Araçta titreme, farların parlaklığında değişme, rölantide dengesiz hareketler, benzinde iken rölantinin düşmesi şikayetlerinden ustaya gittiğimde ateşleme bobini değişti ve bu sorunlar çözüldü. Tabi bikaç cümleye sığdırdığım bu çözüme ulaşana kadar bir günüm de gitti

    olabilecegini sanmıyorum cünkü böyle bir durumda arabada titreme ve tekleme gibi durumlar olması gerekir bende titreme durumu rolantinin dibe vurmasıyla oluyor normal rolanti devrinde hiçbir sıkıntı yok.

    Benim araç hiç tekleme yapmadı, cam açıp kapatırken, fan devreye girdiği zaman ya da cam buğunu açsın diye eco modda klimayı açtığım zaman araba titremeye başlıyordu, stop edecek gibi oluyordu bunların hepsi araç durunca ve rölantinin dalgalanmasıyla başlıyordu o yüzden ateşleme bobini olabilir mi dedim :) hah gariptir benim aracın bu bobin değişince bu sıkıntılar gitti artık o bobine ulaşana kadar bayağa bişeyde elden geçti o ara mı düzeldi bilmiyorum




  • 1-Rölanti motoru
    2-Avans Ayarı
    3-Ateşleme Bobini
    4-Lpg ayarı

    Aracın aküsünün + bağlantısını sökün. (Teyp kod isteyebilir.) Sabaha kadar bırakın. Sabah takıp aracı (BENZİNDE) çalıştırıp 100 km kadar benzinde kullanın 100 km sonra probleminiz devam etmiyorsa gidip yeniden lpg ayarı yaptırın. Herhalükarda sorun devam etsede lpg ayarı yaptırın en azından doğru lpg ayarlarına sahip olursunuz yakıt düşer.
  • teşekkür ederim bir kaç gündür bu durumu sık sık tekrar edmiyor ne hikmetse eğer araç yine saçmalamaya baslarsa dediğininizi uygulayacagım.
  • Uzun zaman geçmiş ancak çözüm bulundumu merak ettim doğrusu, focus 2004 aracımda aynı problemleri yaşıyorum.LPG ciye gittiğimde rölanti motorundan kaynaklanan bir sıkıntı olduğunu söyledi.Hakikaketen benzinde çalıştığında da yapıyor aynı sorunu.LPG ayarıyla falan ilgisi olduğunu sanmıyorum yani artık.Bende rölanti problemine ek olarak, vites geçişlerinde devirin geç düşmesi problemide mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarchy

    Uzun zaman geçmiş ancak çözüm bulundumu merak ettim doğrusu, focus 2004 aracımda aynı problemleri yaşıyorum.LPG ciye gittiğimde rölanti motorundan kaynaklanan bir sıkıntı olduğunu söyledi.Hakikaketen benzinde çalıştığında da yapıyor aynı sorunu.LPG ayarıyla falan ilgisi olduğunu sanmıyorum yani artık.Bende rölanti problemine ek olarak, vites geçişlerinde devirin geç düşmesi problemide mevcut.

    benim arabada ışıkları açınca rolanti düşüyor titriyor 4 lüleri bile açınca yanıp sönüyor ya yanarken brrr brrrr yapıyor sönünce normalleşiyor kesin alternatörden bence
  • Arkadaşlar net bir çözüm halen yokmu, ben aracı aldığımdan beri 1 senedir aynı problemlerle yaşıyorum. En son aküyü söküp ecuyu sıfırlayıp bir depo benzinle binip sonra LPG ciye gidip kalibrasyona sokmak kaldı. Bundan da kesin sonuç alıp alamıyacağımı bilmediğim için girişemiyorum açıkcası.
  • Bende lpg yok aynı sorun bendede var ama stop edecek kadar devir düşmüyor rölanti devri normalde 950 civarı farları-kaloriferi-sinyalleri yaktığımda 600 e kadar düşüp titreme yapıyor
  • SweentLyy kullanıcısına yanıt
    Şarj dinamosu sıkıntılı sizin
  • şarj dinamosu değiştirin.
  • Sorunu halen çözemedim,

    LPG ciler kesinlikle LPG ayarıyla alakalı olmadığında israr ediyor ki zira aracın ecusunu sıfırladım ve 1 haftadır benzinde kullanıyorum aynı problemleride yaşamaya devam ediyorum. Bunun üzerine gidipte LPG ayarını baştan yaptırmayacağım açıkcası mantık dışı. Herneyse, bir elektrikçiye tesadüfen uğramıştım. O da geçen aynı böyle bir focus daha geldi ve şarj dinamosundandı, değiştirdik düzeldi falan dedi. Neyse aldı eline multimetreyi falan ölçtü işte boştaki, yükteki voltu. Şarj dinamosunda problem olmadığını, akünün ömrünü tamamladığını söyledi.(akü bugüne kadar bir kez bile 2 kontak gerektirmedi, hep tek seferde çalışır zımba gibi, belli ki akü satmak için uğraştı) İyi dedik o zaman bana kanıtlarsan senden akü alcam; adam gitti sıfır varta akü açtık taktık, mutlu akü açtık taktık sonuç aynı. Adam bozuldu ama yapcak bişiy yok aldım kendi eski akümü taktım çıktım ordan. Neticede bu işten iyi anlayan biri lazım bana Ankara'da özellikle Şaşmaz olursa daha iyi olur. 1 senedir arabaya ağız tadıyla binemedik aldığımızdan beri. Elektrik kullanan bir donanımı açtığınızda, Sürekli bir titreme, rölanti gidip gelmesi vb..

    Hatta geçenlerde şöyle de bir video çekmiştim, klima açtığımda motor tarafından anormal bir ses geliyordu. Belki fikir verir.

    http://www.youtube.com/watch?v=v5BRPzImzPk&feature=gp-n-y&google_comment_id=z12bjpuihoawd5dua23zezrhqyqcxrqct

    Ayrıca az önce Ford Focus 1.6 HB 2004 model aracımın voltaj değerlerini akü üzerinden multimetre yardımıyla ölçtüm ve şu şekilde;

    Araç kapalıyken : 12.6 V - 12.8 V

    Rölantide herşey kapalıyken: 13.97 V

    Rölantide Farlar ve Fan açık iken: 13.95 V

    Rölantide Farlar ve Klima açık iken: 13.96 V



    Araç 3000 devirde ve herşey kapalıyken: 14.00 V

    Araç 3000 devirde ve herşey açık iken: 13.96 V


    Bana pek anormal gibi gelmedi, ya sizce ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anarchy -- 12 Ağustos 2014; 19:35:11 >




  • Anarchy kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda da bu kadar bariz olmasada benzer bir rolanti dalgalanması mevcut. Özellikle elektriki bir yüke girdiğinde. bazen yüke girmeden de yapabiliyor. ama 50-100 rmp civarı bir dalgalanma.çok fazla olmasada sinir bozucu olabiliyor. aradan baya bir zaman geçmiş sorunu çözdünüz mü?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.