|
Bildirim
|
kendi çapımda küçük bir inceleme ve peugeot 2008 alma hikayemi sizlerle paylaşıyorum. aranıza yeni katıldım. herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
kampanyalı olmasından mütevellit kaporasını bıraktığımda bildiklerim grip kontrol,dijital klima ve 4 cam otomatiği idi. yaklaşık 3 hafta bekledikten sonra araç gümrükten giriş yaptı ve birkaç gün içinde teslim ettiler. aldıktan ve biraz kullandıktan sonraki artıları hız sabitleyici 7" dokunmatik ekran yokuş kalkış desteği kumandadan cam kaldırma açılıp kapanabilen elektrikli ayna ekrandan animasyon destekli geri park sensörü vites yükseltme uyarısı start&stop bluetooth gündüz farları refakatçi aydınlatması 4 mevsim lastikleri ve çelik jantlar led stoplar torpido soğutma viraj aydınlatmalı sis farı bunlar size artı gelmeyebilir ancak mayıs ayında 2005 model 1.0 motor toyota yaris'imi sattıktan sonra, hem biraz yüksek ve geniş araca yönelmek istedim hem de bir önceki aracım 2001 model 1.4 reno clio symbol lpgli idi, oto sanayidekilerle kanka olmuştum. daha sonra benzinli olarak kullandığım toyotam eskidi. ama beni hiç üzmedi. bir kere bile tamirhaneye gitmedik onunla. neden peugeot 2008 classic edition lpgli ve benzinli araç deneyimlerimden sonra hem şöforlüğü öğrenmiş oldum iyice hem de dizel aracın yakıt konusunda cimri olmasından dolayı tercihimi ondan yana kullandım. toyotayı satarken amacım capture almaktı. ancak bütçe ve sıfır araç piyasası el yakmaktaydı. yaz tatilinin başlamasıyla gezmediğimiz marka denemediğimiz model kalmadı. benzinli seat leon alacak iken direkten döndük. bayram tatili dolayısıyla teslimatı can sıkacaktı. ve bir baktık ki pejo türkiye bu araçta kampanya yapmıştı. 62000 den aşağı dizel aracın olmadığı, donanımı orta düzeyde corsalar mı dersiniz, arkası kedi yuvası gibi olan fiestalar, hiç bir şeye benzemeyen nissan jukelar, kia riolar, reno cliolar beklentimizin altında kalan dacia sandero stepwayler, seat ibizalar, seat leonlar... hondanın pahalılığı(civic hatchback rüyalarımdaki yerini koruyacaksın), hyundainin güvensizliği, toyotanın motor teknolojisi(dizeline laf yok param yetmedi), volkswagenin ulaşılmazlığı,opel astra hbin çok yakarlığı, skodanın sen hayırdırlığı... önceliğimiz dizel olmasıydı, 4 camının otomatiik olmasıydı. belirttiğim artılar her firmada opsiyonel donanım olarak sunulmaktaydı. sonra çelik jantta olsun dedik, ekranlı olsun dedik, hız sabitleyici olsun dedik. bayramın 3. günü donanımhaberde kampanyalı fiyatı görünce atladık. iyi bir pazarlıkla liste fiyatının altında sahip olduk. şuan için istanbul suriçi bilen bilir ışığı yayası bol, sokakları dar ve normal bir caddede çift bazen de 3 şeridinin kapandığı yollarda 6.1 ltyi tutturabildim. bu da benim için çok iyi. 6.1x3.65=22,265/100=22,27 kr yaklaşık çok iyi benim için. 1000 km sürüşten sonra bunları ekleyebilirim. rodaj süresi dolsuncular, 5000 kmyi devirsinciler öyle dedi. sürüşle ilgili de ekleme yaparsam: -aynalara henüz alışamadım şerit değişirken ve park esnasında kör noktası fazla gibi geldi. -direksiyon simidi düşük hızlarda elden kaçacakmış gibi oluyor. -direksiyon küçük,ama yüksek hızlarda sertleşmesi ve tepkileri elektrik aksamının fonksiyonelleşmesinden kaynaklı ve iyi geldi bana. -yol tutuş ve espnin katkısı çok iyi. -fren mesafesi ve duruş tepkileri iyi. -start stop'u kullanmaya kıyamıyorum. marş motorunu bozarcılar aklımı karıştırdı. dakika başı dur kalk yaptığın bi lokasyonda ikamet edince hak vermemek elde değil. ama onun çalışması da çok sessiz ve 1 snden az sürede motor aktifleşiyor. eksi gördüklerim: makyaj aynalar var ama aydınlatmaları yok harita aydınlatması ön kapılar açılınca yanıyor... arka kapılar için konan aydınlatma çok geride. torpido aydınlatması yok kapı üstü tutamaçları yok onun yerine askı hedesi konmuş. ses sistemi limoni... daha iyi olabilirdi küçük artılar usb/aux çıkışı önde arkada çakmak çıkışı direksiyon üzerinden telefon/medya kontrolleri bagaj eşiğinin düzlüğü ve koltukların tam yatması trafik ve ilk yardım seti, şöfor kolçağından aynaları açıp kapatabilme. 20 km hıza ulaşınca merkezi kilidin devreye girmesi şimdilik aklıma gelenler bunlar. sorusu olanlar iletişime geçebilir. bir incelemenin daha sonuna geldik...kendimi youtube'ta araç tanıtımı yapan tipler gibi hissettim şuan. test sürüşü çekerim belkim. takipte kalın... |
Slm arkadaslar bende araniza 1.6 active dizel otomatik alarak katildim (69000) simdiye kadar 500 km yol yaptim ortalama 5.2 tuketim gosteriyor arac baana gore standarlarin ustunde onca model iciinde pejo 2008 i tercih etmeemden dolayi kendimi tebrik ediyorum aferin bana:))))
|
2008 allure 1.6 bluehdi etg6 arabamla 1000 km'yi devirdim. merak edenler için ilk izlenimlerim:
öncelikle herkesin en çok eleştirdiği etg6 şanzımanla başlayayım. bu şanzımanı eski kasa 3008 ve citroen c4 cactüs'de de uzun kilometreler kullanmış biri olarak. bu şanzımanla ilgili epey deneyimim oldu. Öncelikle Daha önce otomatik vitesli araç kullanmadıysanız yani otomatik vitese yeni başladıysanız şanzıman size çok anormal gelmeyecektir.Daha önce tork konventörlü klasik otomatik şanzıman kullandıysanız şanzıman size biraz hantal gelecektir. Daha önce dsg gibi çift kavrama bir sanzıman kullandıysanız şanzıman size çok hantal hissettirecek. Aracı sakın kullanan biriyseniz. Vites atarken çok kısa bir süre beklemek sizin için sıkıntı değilse etg6 şanzımanı çokda kafanıza takmayın. Etg6'nın biraz konforsuz olması dışında tek kavrama olması nedeniyle sorunsuz olması ve bakım maliyetlerinin az olması önemli avantajlarındandır. Ayrıca yakıt ekonomisine katkısı çok büyük. Kişisel olarak benim şanzımanla hiç bir sıkıntım yok. huyuna suyuna alıştığınızda gayet güzel kullanabiliyorsunuz. Motoru 1.6 Bluehdi'a bir şey söylemeye gerek yok dizel PSA grubu her araçta kullanılan bu motor zaten verimliliği ve sorunsuzluğu ile kendini ispatlamış bir motordur. İkinci önemli konu yakıt ekonomisi 1000 km karma yakıt tüketimim 4.8 lt/100 km. şehir dışı rekor denememde 100 km yolculukta sakin kullanımda 3.3 lt/100 kmyi yakalamayı başardım. Gayet iyi rakamlar. Hatırlatmam gerekir aracı çok sakin ve hassas kullanırım. Sabırsız, öngörüsüz, gaz hassasiyeti nedir bilmeden kullanırsanız bu rakamları yakalamak imkansızdır. Aracın ses yalıtımı ve yol tutuşu bir önceki aracım 2008'in kuzeni c4 cactüse göre biraz daha iyi. Ama tabiki B sınıfı bir araçta olduğumuzu unutmamak lazım. B sınıfı üstünde bir araç kullanmamış ben için her şey mükemmel :) Aracın arka stop tasarımı hariç iç ve dış tasarımını çok beğeniyorum. Önden abisi 3008 i andırıyor. İç tasarımı sade ve şık. Koltuklar rahat ve sınıfına göre geniş. Cam tavan iç mekanı ferahlatıyor. Bagaj sınıfı araçlara göre (C4 cactüs ve Reno Captur) daha geniş ve kullanışlı. Yükleme eşiği yok. Merak edilen noktalardan biri i-cocpit. direksiyon ufacık. ilk başta garip gelse de şehir içinde çok pratik. Alıştıktan sonra diğer araçların direksiyonu kamyon gibi geliyor. Oturma pozisyonunuzu ayarladığınızda göstergelerin gözükmeme gibi bir sorunu olmuyor. Bunun için ben oturuş pozisyonumu yükseğe alıp direksiyonu bir tık aşağıda konumlandırıyorum ve sorun kalmıyor. Aracın eski modellerinde kol dayama yokmuş ama 2018 model aracımda kol dayama var. Arka camlar yarım açılıyor. Bunlar haricinde aracın bir eksiği bence yok. Aracın donanımları, yakıt ekonomisi, artı ve eksi yönlerini koyduğunuzda fiyat fayda olarak, heyecan aramayan aile kullanıcıları için alınabilir mantıklı bir araç. Bence sınıfındaki araçlardan C4 Cactüs daha tarz bir araç, birde biraz daha fiyatı uygun. başka artısı bence yok :) Reno Captur'un Edc şanzıman avatajı var. Ama daha dar bir araç. 2008 daha heybetli ve geniş bir araç. Ucundan karşılaştırma da yaptığıma göre ben kaçar :) herkese kazasız belasız sürüşler. |
H7 6000k led modellerine bakabilirsiniz.
Ben internetten almadım. Bulunduğum şehirde aksesuar satan bir işletmeden aldım. Çünkü ledlerin yuvaya olmaması gibi duruma karşı kolaylıkla iade etme nedeni ile. n11 'de aldığım ürüne benzer bir ürün buldum. (Benim aldığım BY-X marka ama dış görüntüsü aynı) Ürün :https://urun.n11.com/led-far/pmx-yeni-nesil-h7-led-xenon-sogutmali-far-ampulu-P228748789 Yalnız aldığım led garantili v.s. olmadığı için philips ya da photon ile kısaları değiştirmeyi düşünüyorum. Philips :https://urun.n11.com/ampul/philips-yeni-led-xenon-zenon-h7-12985bwx2-6000k-200-daha-parlak-P204021257 Photon :https://urun.n11.com/led-far/photon-milestone-h7-8000-lumens-led-headlight-P207825795 Edindiğim tecrübeye göre şu önerilerde bulunabilirim: - Paylaştığım üründe iki adet led var. Bazı ledler üçlü ve üçlü olanlar bizim ampül girişlerine uymuyor geniş geliyor. - Fanlı olmayan led modellerinde devre için harici bir kutu yapmışlar haliyle ampül için ayrılan yerlere bu kutu sığmıyor. - Uzun farlara bu ürünü taktığınızda farın arkasındaki plastik kapak tam oturuyor fakat kısalarda ledin fan kısmından dolayı kapak tam oturmuyor. Bizde ledi taktıktan sonra kapağın kenarlarına silikon sıktık. Açılmak istendiğinde rahat sökülsün, hemde boşluklardan su girmemesi için. - Uzun farlar sıkıntı değil ama kısa farlara ürünü montajını yapamadığımız için farı söküp öyle taktık. (Sökme işlemi olmasaydı 20-30 tl işçilik verecektim ama usta uğraştığı için 80 tl verdim) - Ürünü taktırmadan önce eski farları yakıp, ışık çizgisini elektrik bandı ile işaretledik (far ile yüzey arasında ~2-2,5 m. vardı). Ledleri taktıktan sonra, eski çizginin ~6-8 cm. yukarısında olacak şekilde ayarlandı. (Yukarıda bahsettiğim alyanlı ayar yerinden) Taktırmadan önce en büyük sıkıntım karşı tarafı rahatsız edip etmeyeceğiydi. Çok şükür hiç bir sıkıntı yok. Yağmurlu havada deneme imkanım olması. Düzeltme: Bu ürün ile kesme biçme yapmadık. Kısa farlarda herhangi bir farklı işlem yapmadan direk taktık ama uzunlarda kitleme mekanizması standart olmadığı için yuvaya yapıştırdık. H7 olduğu için elektrik tesisatında bir işlem yapılmasına gerek yok. Direk tak kullan. |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thomassee -- 19 Ocak 2014; 14:31:03 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ebapet -- 26 Mayıs 2016; 11:15:37 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ada0679 -- 10 Ağustos 2017; 9:9:12 > |