Vectra c 2003 model arabamda birkaç gündür debriyaj boşalıyor. Pompaladığımda tekrar doluyor ama bir süre sonra tekrar boşalıyor. Araştırdığımda bunun debriyaj merkezinden kaynaklanan bir sıkıntı olduğunu öğrendim. Bazı sorularım olacak;
- Debriyaj merkezinin alt mı yoksa üst mü parcasından olduğunu nasıl anlarız?
- Debriyaj merkezi kirlendiği için bu sıkıntı oluyorsa temizlenebilir mi? Değiştirmek şart mı? Ya da sadece belirli parçaları değişebiliyor mu?
- Komple debriyaj setini de değiştirmeli miyim bu işlemde? Baskı balatanın durumu nedir bilmiyorum.
- Debriyaj merkezi değişecekse parça ve işçilik maliyetleri aşağı yukarı ne olur?
Değerli cevaplarınız için teşekkürler.
Hidrolik debriyaj sistemlerinde;
1 adet debriyaj pedalının arkasında (kaput açıldığında fren merkezine yakın bir noktada) 1 adet şanzıman debriyaj çatalının orada
hidrolik merkez bulunur. Bahsettiğiniz sorun hidrolik tesisatnda hava olması veya merkezlerin içinde bulunan basınç lastiklerinin aşınmasından olur. bazı marka ve modellerde bu lastikler parçacılarda satılır, merkez lastikleri değiştirilince sorun düzelir. Bazı marka araçlarda da komple merkezi değiştirmek gerekir.
Kaçıran üst merkezmi alt merkezmi sizin anlamanız zor. Zaten her iki merkezdeki lastiklerde zamanla aşınıyor, örneğin üst merkez kaçırıyorsa yenisini alıp taktığınızda basınç yükseldiğinden birden sağlam sandığımız alt merkezde kaçırmaya başlayabiliyor.
Sanayide araştırın, hatta frenci ustalar ile görüşün. Merkez lastikleri satılıyorsa değiştirebilirsiniz veya farklı markalardan muadil de kullanabilirsiniz. Eğer satılmıyorsa ve çok pahalı değillerse iki merkezide değiştirmekte yarar var.
Benim debriyaj üst merkezim kaçırdığında frenci bayram ustaya gittim. Debriyajı merkezini söküp lastiği inceledi ve git anadolun ana fren merkez lastiğini al gel dedi gittim parçacıdan 5 TL. karşılığında anadol fren ana merkez lastiği aldım, benim debriyajın içinden çıkandan daha kaliteliydi fren lastiği olduğu için. Taktık 5 yıl oldu, hala kullanıyorum
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Hidrolik debriyaj sistemlerinde;
1 adet debriyaj pedalının arkasında (kaput açıldığında fren merkezine yakın bir noktada) 1 adet şanzıman debriyaj çatalının orada
hidrolik merkez bulunur. Bahsettiğiniz sorun hidrolik tesisatnda hava olması veya merkezlerin içinde bulunan basınç lastiklerinin aşınmasından olur. bazı marka ve modellerde bu lastikler parçacılarda satılır, merkez lastikleri değiştirilince sorun düzelir. Bazı marka araçlarda da komple merkezi değiştirmek gerekir.
Kaçıran üst merkezmi alt merkezmi sizin anlamanız zor. Zaten her iki merkezdeki lastiklerde zamanla aşınıyor, örneğin üst merkez kaçırıyorsa yenisini alıp taktığınızda basınç yükseldiğinden birden sağlam sandığımız alt merkezde kaçırmaya başlayabiliyor.
Sanayide araştırın, hatta frenci ustalar ile görüşün. Merkez lastikleri satılıyorsa değiştirebilirsiniz veya farklı markalardan muadil de kullanabilirsiniz. Eğer satılmıyorsa ve çok pahalı değillerse iki merkezide değiştirmekte yarar var.
Benim debriyaj üst merkezim kaçırdığında frenci bayram ustaya gittim. Debriyajı merkezini söküp lastiği inceledi ve git anadolun ana fren merkez lastiğini al gel dedi gittim parçacıdan 5 TL. karşılığında anadol fren ana merkez lastiği aldım, benim debriyajın içinden çıkandan daha kaliteliydi fren lastiği olduğu için. Taktık 5 yıl oldu, hala kullanıyorum
Çok teşekküreler cevabınız için.Debriyaj merkezinin temizlenebildiğini veya tamir edilebildiğini okumuştum, öyleyse değiştirmeden önce tamir seçeneğini araştırmakta fayda var..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme