Şimdi Ara

multijet motor hakkında yorumlarınız..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
2
Favori
119.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yok yaw
    multijet motorun öyle kronik bir sorunu yoktur..
    tabiki muhtelif arabalarda problemler çıkabilir ama bu mutlijet motorun sorunlu olduğu anlamına gelmez
    multijet sınıfının en iyi motorudur...
    ömrü 100.000 olayına ise inanma...
    dizeller bi kere mantık olarak benzinliden daha dayanıklıdır.. e ödül almış bir dizel motorun 100.000 km ömrü olması akla mantığa uymuyor yani
  • Albea multijet ile 200 bin km yi geçmiş en az 5- 6 taksiciyle karşılaştım. Hallerinden oldukça memnunlar...

    Multijet mükemmel bir motor, 2005 de yılın motoru...

    Bakım masrafı çok az.

    Multijet e laf atanlar sadece sallar, dedikodu ile yargıya varmak ancak onalara yakışır.

    Jazz alma.

    Sana bir kaç adet adet 100 bin km ye kadar olan rutin bakım masraflarını vereyim. Geçen hafta otohaberden alıntı...

    Honda civic tam 2.935 YTL ister inan ister inanma. Bırak bazı örnekler.Sana 2. el honda önerilmiş. Bir de

    şöyle bak, civic 10 bin km de bir bakıma giriyor ve 40 bin bakımı 500 yTL, 100 bin bakımı 625 YTL...Al da

    paranı bakım parasına verrr...

    dergide her marka modelin bakım ücretleri var. En pahalısı benzinlide HONDA, dizelde ise VW grubu araçlar.

    Her ikiside 3 milyar civarı. VW dizelin bakım ücretlerinin pahalı olmasının nedeni eski teknoloji olması

    BİRDE ŞUNLARA BAK...

    öRNEKTİR. 100 bin km ye kadar bakım ücretleri STİLO 1.4 853 YTL

    astra 1.3 90ps multijet 1.400 YTL, 1.6 benzinli 1.624

    mazda 3 1.6 2.100 YTL
    Corolla 1.6 2.450 YTL, 1.4 dizel 2.530 YTL
    Megane 1.5 dci 2.450 YTL,

    Farkında mısın dizeller arasında en az olanı astra 1.4 90 ps yani multijet olanı, çünkü sağlam, çünkü triger

    zinciri için için ekstra para ödemek yok...1.6 benzinli astradan bile ucuz.İŞTE BİR ŞEHİR EFSANESİNİN DAHA

    YIKILIŞI , DİZEL BAKIMI ÇOK DAHA MASRAFLI...

    bİR ÖZEL NOT: jAPON ARABALARININ İSTER BENZİNLİ İSTER DİZEL OLSUN BAKIM MALİYETLERİ

    DİĞERLERİNİN TAM 2 KATI, NEDEN SORUNSUZ OLDUKLARI ANLAŞILDI...

    LÜTFEN SATIR satır oku. Senin için yazdım çünkü...




  • büyük hort olacak ama...
    sahibinden.com sitesinde 1.3 dizel albealara bir bakın ve kmyi büyükten küçüğe sıralayın. merak ediyorum "multijet 100,000 km'de biter" diyenlerin küçük dilleri nerelerine kaçacak....
    Saygılarımla
  • Konu madem hortlamış tekrar öldürmeyelim

    Arkadaşlar çalıştığım şirkette yaklaşık 4 senedir 2005 1.3 mjet doblo kullanıyorum. Aracı 2.el aldık yaklaşık 145.000 de falandı (Daha öncede yine bir şirket aracıydı)
    Aldıktan 600 km sonra baskı balatayı değiştik. Daha başka bir masrafı olmadı. Şuan aracın kmsi 215.000 de saat gibi. Araçla kaza yaptığım bir dönemde kısa bir süre 2006 doblo tüplü-benzinli vardı onu kullandım arabaya 300 kg yük attın mı iptal oluyodu. mjet le 600 kg yükle izmit araştırma hastesine çıktım sadece arka arkaya 2 dik rampada 1. vitesi kullandım hızını aldım mı cok rahat yüksek vitesle tırmanıyorsun...1.3 bi motor için şaşırtıcı
    Yani demem o ki mjet motora laf atanlar motoru bilmeyenler...bakımları düzgün yaptırın, mazotu güzel olsun(önerim shell) Allah'ın izniyle 500 bin 600 bini görürsünüz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    aracımın kataloğunda bile 0.6lt/1000km yağ tüketimi yazıyor, ama daha ben iki bakım arası bile yarım litre yağ eksilttiğini bilmem. Hep tam sentetik mobil 1 0w40 kullanıyorum. yüksek devirlerden de motoru sıkıştırmaktan da mümkün olduğunca kaçınıyorum. hakikaten bu motor otomotiv tarihinin en iyi motorlarından biri olarak anılmaya namzet. Bu motor ile yaşanan olumsuz tecrübelerin genellikle kullanıcı hatasından kaynaklandığını düşünüyorum. Bugün MJ motorlu ve yüksek kilometreli ikinci el bir araç alacak olsam hakkında en son endişe edeceğim şey motor olur. O kadar söyleyebilirim.

    Şu an en sorunsuz motorlar dizelde, multijet>tdci>tdi>dci gibi.
  • roverci R kullanıcısına yanıt
    Çok dayanıklı motor taksilerde 300 bini km leri deviriyor.Herhangi bi kronik problemi yok
  • Konuya bir yorumda ben yazım.

    2008 1.3 75 HP doblom var.

    150.000 km ye geliyor.

    9 senelik araba .

    Tüm bakımları yetkilide yapıldı.halende yapılıyor..Servise herkes arabamı ve beni tanır.

    Multijet motor çok sağlam.

    Yakıt tüketimi az.

    Bakıma bağlı olarak .

    Parça değişimi olur paranız gider

    Debriyaj- triger - amartisor vs .

    9 senelik bir Multijet kullanıcısı olarak diyorum.

    Efsane resmen . Bu motorlara önemli olan şey uzun ömürlü olması için ;

    1) yağ bakımını ve bakımlarını düzenli yaptirin.

    orjinal parça kullanın. (Tavsiyem yetkili servis tır .Kullanılan parça orijinaldir , sıkı pazarlık yapın ,nakit verin.disarda 200tl ise serviste 300 TL tutar . 100 TL için aracı rizke atmayın.1 haftalık sigara parası 100 TL )

    2 ) dip gaz yapıp motoru aşırı sıkıştırmayın.

    3) ilk marsta ve stop etmeden ,

    arabayi rölanti de çalıştırıp

    Motorun ve turbonun yağlanmasını sağlayın.

    4) temiz yakıt Euro dizel alın . Shell tavsiyem .

    5 ) araçta ufak bile arıza olsa usenmeden tamir ettirin.

    6 ) araçta egr valf var ise temizletin.bunun yanında egr valf ,map ,maf sensör , emme manifoldunun da temizletin.

    Km ve cekise bağlı olarak temizletin.



    Araç ilk aldığınız gün gibi sağlam çekişte olur . Dinç olur diri olur. Binerken zevk alırsınız.




  • arkadaşlar fiatlarda kullanılan 1.3 multijet motorlar hakkında biraz olumsuz şeyler duydum yok motor ömrü 100bin falan diye..aslı astarı varmı bunların?puntonun test verilerinde arabanın 250bine kadar bakım gerektirmediği yazıyordu..bu multijetler hakkında bildiklerinizi artıları ve eksileriyle beraber yazarmısınız?şimdiden teşekkürler..



  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    arkadaşlar fiatlarda kullanılan 1.3 multijet motorlar hakkında biraz olumsuz şeyler duydum yok motor ömrü 100bin falan diye..aslı astarı varmı bunların?puntonun test verilerinde arabanın 250bine kadar bakım gerektirmediği yazıyordu..bu multijetler hakkında bildiklerinizi artıları ve eksileriyle beraber yazarmısınız?şimdiden teşekkürler..


    250.000 km ye kadar bakım gerektirmiyorsa hemen alırım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    arkadaşlar fiatlarda kullanılan 1.3 multijet motorlar hakkında biraz olumsuz şeyler duydum yok motor ömrü 100bin falan diye..aslı astarı varmı bunların?puntonun test verilerinde arabanın 250bine kadar bakım gerektirmediği yazıyordu..bu multijetler hakkında bildiklerinizi artıları ve eksileriyle beraber yazarmısınız?şimdiden teşekkürler..


    250.000 km ye kadar bakım gerektirmiyorsa hemen alırım.


    http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=497&yil=2003/10

    walla burda öyle yazıyor..ama benim tahminim ağır bakkım gerektirmemesi..




  • triger kayışı yerine zincir kullanılıyor yazmış.
    o yüzden sanırım.
  • bu araçlar ilk çıktığında çok problemliydi. yani o kadar ki bana multijet yerine 1.2 16V 80hp palio alıp lpg taktıracak kadar. 20 binde 20 kere servise giren multijet palio biliyorum. bi keresinde bir paparazzi arabası, hemde daha 0 km sayılabilecek bir albeanın bebek yokuşunda bi ünlüyü takip ederken arabanın debriyaj sıyırması sonucu yolda kaldığına şahit oldum.(adamlar ne kadar sövmüşlerdi kaçırdık diye) lanet eden taksicilerde çoktu bi ara. en genel sorunları turbo sorunu, pompa sorunu, servisinde anlam veremeyip arızayı bulamadığı bazı sensörlerden olduğunu tahmin ettiğim çekmeme, düzensiz çalışma, çok uzun marşla çalışma hatta hiç çalışmama sorunu, şanzıman kırma sorunu ve en meşhuru bu albeanında başına gelen debriyaj sıyırması sorunuydu. ama şu an sanıyorum bu sorunlar halledildi. ama dizel araba alacak olsam multijetle hayatta işim olmaz. tmm biliyorum çok çok iyi bir motor, çok ileri teknoloji ama zerre kadar güvenim yok...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    bu araçlar ilk çıktığında çok problemliydi. yani o kadar ki bana multijet yerine 1.2 16V 80hp palio alıp lpg taktıracak kadar. 20 binde 20 kere servise giren multijet palio biliyorum. bi keresinde bir paparazzi arabası, hemde daha 0 km sayılabilecek bir albeanın bebek yokuşunda bi ünlüyü takip ederken arabanın debriyaj sıyırması sonucu yolda kaldığına şahit oldum.(adamlar ne kadar sövmüşlerdi kaçırdık diye) lanet eden taksicilerde çoktu bi ara. en genel sorunları turbo sorunu, pompa sorunu, servisinde anlam veremeyip arızayı bulamadığı bazı sensörlerden olduğunu tahmin ettiğim çekmeme, düzensiz çalışma, çok uzun marşla çalışma hatta hiç çalışmama sorunu, şanzıman kırma sorunu ve en meşhuru bu albeanında başına gelen debriyaj sıyırması sorunuydu. ama şu an sanıyorum bu sorunlar halledildi. ama dizel araba alacak olsam multijetle hayatta işim olmaz. tmm biliyorum çok çok iyi bir motor, çok ileri teknoloji ama zerre kadar güvenim yok...


    tavsiye etmiyosun demek kardeş..bu motor ödüllü motor değilmiydi yaw hakkaten bukadar sorunlumu?walla soğuyacam en sonunda arabadan(punto1.3multijet)..pazartesiye karar vermem gerekiyor




  • çok doblo kullanıcısı var.çogu multijet motor kullanıyor ama yıne bilmem...
  • heralde problemli olsaydı grande punto da veya corsa da kullanmazlardı dimi?ama ne biliim işte insan olumsuz şeyler duyunca soğuyor arabadan
  • 1.3 MULTİJETLİ ALBEALARLA İLGİLİ OLARAK, DİĞER DİZELLERE GÖRE DAHA SESLİ ÇALIŞTIĞINI SÖYLEYEBİLİRİM. BUNU KULLANARAK MI SÖYLÜYORUM. HAYIR.
    AMA KULAĞIM İYİDİR. YOLDA YÜRÜRKEN, ÖZELLİKLE TAKSİLERDE, GAZA YÜKLENİLDİĞİNDE ÇOK TIRMALAYICI BİR SES ÇIKARDIĞINA ÇOKÇA ŞAHİT OLDUM...

    DAYANIKLI MIDIR, PROBLEMLİ MİDİR, BİLEMEM TABİİ. ONU KULLANANLAR SÖYLEYECEKTİR...
  • bu motor 400bin yapar bence o da kalitesiz mazottan...

    Ama 70-75Bg az geliyor artık... Yani hadi Corsa ve eski Punto için idare eder de yeni Punto filan artık 90 olmalı... 90 da pahalı...

    Kia ile Hyundainin araçları biraz daha iyi olsa direk 110Bg ama onlarda çok kötü bea...
  • yanlış bilmiosam eski punto daki 1.3multijet motorun torku 180..düşük bir değer değil..peki torkun yüksek olmasının avantajını nerde yaşayabiliriz araba sollamalarında falanmı?çoğu 1.6 benzinlide bukadar yüksek tork yok..peki neişe yarar bu tork?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    bu araçlar ilk çıktığında çok problemliydi. yani o kadar ki bana multijet yerine 1.2 16V 80hp palio alıp lpg taktıracak kadar. 20 binde 20 kere servise giren multijet palio biliyorum. bi keresinde bir paparazzi arabası, hemde daha 0 km sayılabilecek bir albeanın bebek yokuşunda bi ünlüyü takip ederken arabanın debriyaj sıyırması sonucu yolda kaldığına şahit oldum.(adamlar ne kadar sövmüşlerdi kaçırdık diye) lanet eden taksicilerde çoktu bi ara. en genel sorunları turbo sorunu, pompa sorunu, servisinde anlam veremeyip arızayı bulamadığı bazı sensörlerden olduğunu tahmin ettiğim çekmeme, düzensiz çalışma, çok uzun marşla çalışma hatta hiç çalışmama sorunu, şanzıman kırma sorunu ve en meşhuru bu albeanında başına gelen debriyaj sıyırması sorunuydu. ama şu an sanıyorum bu sorunlar halledildi. ama dizel araba alacak olsam multijetle hayatta işim olmaz. tmm biliyorum çok çok iyi bir motor, çok ileri teknoloji ama zerre kadar güvenim yok...


    tavsiye etmiyosun demek kardeş..bu motor ödüllü motor değilmiydi yaw hakkaten bukadar sorunlumu?walla soğuyacam en sonunda arabadan(punto1.3multijet)..pazartesiye karar vermem gerekiyor


    sen benzinli polo almamış mıydın? multijeti bana sorma, benim zerre kadar güvenim yok, servislerde daha 0 km sayılacak çok araba gördüm sökmüşler orasını burasını. ben bir lira vermem, ama sana al yada alma da demem. ortadan kadranlı arabaları hiç sevmediğim halde, grande puntonun multijet motor taşıması bana dizel yaris aldırır...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    yanlış bilmiosam eski punto daki 1.3multijet motorun torku 180..düşük bir değer değil..peki torkun yüksek olmasının avantajını nerde yaşayabiliriz araba sollamalarında falanmı?çoğu 1.6 benzinlide bukadar yüksek tork yok..peki neişe yarar bu tork?


    Yokuş çıkarken ve araba yüklüyken.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.