Şimdi Ara

BİR ARABANIN KAZA YAPTIĞI NASIL ANLAŞILIR??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
54.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Boyanmis aracin goze çarpan ipuclarindan birisi de, boyali olan kisimlarda yere en yakin olan noktalarda boyanin damlacik formlarinda donup kalmis olmasidir. Boyali araclari olanlar dikkat ederlerse gorebilirler. Mesela kapilar için kapinin en alt etek kisminda ozellikle içten bakildigi zaman gorulebilir.
  • 8 yıllık ustam bana haşat olup toplanmış bir arabayı kakaladıktan sonra daha bişey diyemiyorum. Şans işi.
  • Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.
    Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.
    Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.
    Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte. Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.
    Otomobil sahibi ile anlaştığınızda, otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin. Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün.
    Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar.Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.

    ALMAYI DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ OTOMOBİLE BAKMAYA GİTMEDEN ÖNCE:
    Eski elbiselerinizi giyin:
    Yeni elbiselerinizi kirletmekten çekindiğiniz için onlardan çok daha pahalıya malolacak arızaları göremeyebilirsiniz. yanınızda ellerinizi silecek bez ya da kağıt havlu alın
    Diğer gerekli malzemeler:
    Cep feneri
    Bulabilirseniz küçük bir mıknatıs
    Küçük bir not defteri
    Kalem Ekteki çeklist’in (kontrol listesi) fotokopileri
    Bulabilirseniz bir “Buji Anahtarı”

    PÜF NOKTALARI
    Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin!
    Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır.
    Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercicih edin, bu size ilk çalışmadaki sorunları gösterecektir.
    Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın.
    Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın
    Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın, Duvardan yankkılanan ses alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcıı olacaktır. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi arabanızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz.
    Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınızı yanınıza alın

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA
    Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

    MOTOR (ÇALIŞMAZKEN)
    Kaputu, motor çalıştırmadan açıp motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın, sonradan bantlanmış kablolar gelişi güzel yapılmış onarımları işaret eder.
    Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın içerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.
    Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın; eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.
    Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun; sıcak su yanıklara yol açabilir.

    MOTOR (ÇALIŞIRKEN)
    Motoru çalıştırın; kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin, 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın;
    Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı 30 numara-konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir.)
    Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır.
    Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir, motorun açılması gerekmektedir.
    Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir. Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.
    Motor ısındığında rolantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.
    Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinletin patlat susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.

    SÜRÜŞ TESTİ
    1.vitesi takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur buna dikkat edin. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir.
    Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz 1. vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın.
    Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın, olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.
    Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.
    Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır.




  • ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE ARACIMIZIN ON TAARFINDA BİR DEGİŞEN VARSA YAPILMASI VE BAKILMASI GEREKENLER:

    1: ARACIN MOTOR BAGLANTI NOKTALARINDAKİ CİVATA BAGLANTI YERLERİNDE BİR OYNAMA YADA. HERHANGİ BİR KAYNAK İZİ OLUP OLMADIGINA BAKIN.
    2: MOTOR YANINDA BULUNAN KULE DEDİGİMİZ YERLERDEKİ CİVATALAR KONTROL EDİLİR.
    3: MOTORUN ALT TARAFLARINDA BULUNAN SASE BAGLANTI YERLERİNE BAKILIR. EYER ARAC ONDEN BİR KAZASI VARSA KAYNAK İZİ KALIN VE KESİK KESİKTİR. ORJİNAL BİR ARAC KAYNAGI İNCE KIL GİBİ TERTEMİZDİR.
    4: ON RADYOTORUN UST TARAFINDA FARLARIN HEMÖEN ARKASİNDAKİ KAYNAKLARA BAKILIR.
    5: CAMURLUK BAGLANTİ VİDALARINA VE KAYNAKLARINA BAKILIR:
    6: EYER ANLIYORSANIZ TİRİGER TAKIMININ MOTORLA OLAN BOŞLUGU KONTROL EDİLİR
    7: UNUTMAYINKİ DEGİSEN BİR ON TAKIM VARSA EYER ARAC YOLDA GİDERKEN SAGA YADA SOLA CEKMELER YAAPR. BU HATAYI ROT AYARI YAPILDIGINDADA YAPIYORSA SORUN BUYUKTUR.
    8:ARACIN KAPUTUNUN HEMEN CAMLARLA BAGLANDIGI DOKTAALRA BAKIN ORDAKİ CİVATALRDA OYNAMA VE KAYNAKLARDAKİ USTALIK VE DEGİSİK GOZUNUZE CARPACAKTIR.


    EYER BU ARA KAPILARINDAN BİR DEGİSENİ VARSA



    1:ONCELİKLE KAPILARIN 4 UNEDE BAKIN KAPI KOLLARI TAM OTURTULAMAZ ARACLARDA Bİ BOSLUK OLUR VE MATLIK FARKI VARDIR:)
    2:ARACIN KAPISI DEGİSMİS İSE HOPORLOR YANİ UFAK SPİKER KOLONLARA BAKIN FARKLILIK OLA BİLİR
    3: KAPILARIN ARAC DİREGİNE BAGLANTI YERLERİNDEKİ BOYA CİL CİL OLUR VE VİDALARDA OYNAMALR GOZUKUR:)
    4: KAPILARIN DİREK İLE ARASINDAKİ KAYNAK COK HASAS BİR NOKTADIR BU HASSASİYETİ ANCAK MAKİNE YANİ ORJİNAL FABRİKA MOTORLARI YAPA BİLİR. İNSAN ELİ DİKKATLİ YAPAMAS:) BUDA BİR KAYNAK ZAFİYETİDİR KALIN BİR KAYNAK ARACI ELE VERİR.
    5: BOYANMIS BİR KAPININ İLK ONCELİKLE KAPI KOLLARININ DİBİNDEN BOYALRINI ATMAYA BASLAR VE KAPININ ALT KISMINDAKİ KAYNAKLARIN USTU POTLUK VERİRİ.
    6: TAVAN İLE KAPININ BAGLANDIGI YERDEKİ İNCE CİZGİ HALİNDEKİ KAYNAK KESİK KESİK VE KALINDIR. BUYUK İHTİMALLE O ARAZIN TAVAN VE KAPILARI DEGİSMİSTİR.
    7: EN ONEMLİSİDE ARACIN KAPILARINI KAPATTIGINIZDA EYER DEGİSENİ VARSA KAPILARDA TOK BİR SES YANİ SIFIR ALINMIS GİBİ SES CIKMAS KAPI TAM OTURMAS YERİNE KAPININ ALT SACINDAN OYNAMA SERT BİR DEMİR SESİ GELE BİLR
    8:EN ONEMLİSİDE KAPININ DİREK BAGLANTISINI BAKIN OYNAMALARI SİZDE GORECEKSİNİZ VİDALRINDAKİ KAYNAKALRINDAKİ FARKLILIK COK BELLİDİR.


    EYER ARACINIZ BAGAJINDAN KAZALIYSA:

    1: SİTEPME TEKERİNİN BAGLANMIS OLDUGU YERDEKİ KAYNAKLAR BOZUK CIKAR CUNKU GİRİNTİLİ CIKINTILI OLDUGUNDAN DUZGYN KAYNATILAMAZ.

    2: EYER KAZA UFAK BİSEYSE TANPONUN BAGLANDIGI NOKTALRDAKİ VİDALAR KAYNAKLAR HAFİFDE OLSA İZ BİRAKİR.

    ARKADASALR ANLATILCAK DAHA BİRCOK SEY VAR AMA BEN YAZMAKTAN YORULDUM :) ARAC SATICILARI BU ACİKLAMALARIMA BİRAZ BOZULSADA DİKKAT EDİN ARKADASLAR:)
    KAPORTA USTASI TANJU BAYKIRDAN NASİHATLAR:) SUANKİ MESLEGİM FARKLI TABİKİDE:)



    UNURMAYINKİ YAPILAN BİR HATA ASLA KUSURSUZ OLARAK KAPATILAMAZ....




  • ARABA PAZARINA YA DA GALERİYE GİTTİNİZ.
    PEKİ BAKARAK NEYİ ANLAYABİLİRİZ YA DA ANLAYAMAYIZ?
    USTALARA SORUMDUR..
    SAYGILAR



  • guzel konu .. yapılabılcek en guzel sey bi ustayla beraber gitmek artk trend oldu sıfır araclara bile ustayla gidiyorsun orası burası çarpılmısta boyanmıs ıhtımalı yuksek..
  • evet en klasik ve en garanti yol bildiğin ve tanıdığın bi ustayla beraber araba almak.
  • Soru ustalara olsa da,
    sanalusta.com"dan alıtıdır:

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA

    Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.




  • biz anlayamayız. arabamı satarken alıcı ustaya götürdü. usta baktı sağ on çamurlukta 4-5senelik boya var dedi. ben 3 sene bindim. bilmiyordum. demekki benden önceymiş. adam 10 saniyede çözdü. dumura uğramıştım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Boyanmis aracin goze çarpan ipuclarindan birisi de, boyali olan kisimlarda yere en yakin olan noktalarda boyanin damlacik formlarinda donup kalmis olmasidir. Boyali araclari olanlar dikkat ederlerse gorebilirler. Mesela kapilar için kapinin en alt etek kisminda ozellikle içten bakildigi zaman gorulebilir.


    iyi bir yöntem..
  • İŞTE BÖYLE ANLARSIN AMA DİKKAT EDİLECEK BİR DİĞER KONUDA USTALARIN HATASIZ ARABALARIN BİLE TAKLA ATMIŞ GİBİ GÖSTERMELERİ



    quote:

    Orjinalden alıntı: dodii123

    Soru ustalara olsa da,
    sanalusta.com"dan alıtıdır:

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA

    Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.





  • dostum alırken sende bi usta götürseydin yanında bunlar olmazdı
    quote:

    Orjinalden alıntı: effem

    biz anlayamayız. arabamı satarken alıcı ustaya götürdü. usta baktı sağ on çamurlukta 4-5senelik boya var dedi. ben 3 sene bindim. bilmiyordum. demekki benden önceymiş. adam 10 saniyede çözdü. dumura uğramıştım.
  • mıknatıs olayını hep merak etmişimdir :) mantığını şimdi anlatım verdiğiniz bilgi için teşekkürler...

    Bir de arabayı almadan önce arabanın kasko şirketine tel. açıp sorun bu plaka nosuna kaza yaptığı için para ödediniz mi falan diye ordan anlaşılıyo zaten :) kimseye güvenmeyin takla atmış aracı satın alırsınız sonra
  • Kesinlikle yanında bir usta olmalıdır veya aldığın arabayı sanayide kaportacıya göstermelisin.Kaportada değişen bir parça varmı veya her hangi bir yere boya atılmışmı hemen anlar.Gerçi normal bir kişi de boyaya baktığı zaman zımpara izi filan varsa eğer boya yapıldığı anlaşılır...
  • ne ustası hocam memlekette ustamı var millet üçkagida bulaşmış.adamlar arabayı ucuza kapatmak için yada kazalı arabaları yedirmek için yedi takla atıyorlar.

    21.yy da elektronik boya ölçüm aletleri var araba da homojen olmayan bir boya katmanı oldumu ekranda gösteriyor.

    sonuc:yaşasın teknoloji

    sonucun sonucu:yaşam fani
  • benimde bir sorum var bu dijital km düşürüyorlarya bunu nasıl anlarız servisten anlayamayızmı
    serviste kayıtlımıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blog_tr -- 30 Nisan 2006; 0:38:05 >
  • Artik ustalarda tarihe karisiyor bence.Elektronik araclarda hersey kabak gibi cikiyor ortaya.Adamlar serviste soktumu bilgisayara neyi var neyi yok goruyosun
  • tüm bilgiler için teşekkürler.
    bunun yanında arabanın alt kısmından vb. yerlerden anlaşılma olanağı da varmı?
    bir de kasko şirketleri arabanın kaza yaptığıo bilgisini soyluyorlarmı.
    bunu ayrıca trafikten anlama şansı varmı?
  • 1. orjinal boyada hiç kusur olmaz....boyalı parça da çok dikkat edilirse küçük kabarcıklar olur...
    2. aracın kaput ve bagaj kapagı,kapı aralıkları...
    3. megesler....aracın orjinalinde kapı içi ve diğer bölge megesleri,hiç bir zaman itinalı sürülmüş olmaz...kalın ve özensiz çekilmiş olur...boyalı parça da ise,mesela kapı sacı değişmiş aracın megesini usta,özenle çekmiştir...(en ayırıcı nokta )
    4. aracın kaput,çamurluk,bagaj kapağı bağlantı vidalarında anaktar izi olmamalıdır...eğer anahtar izi varsa parça sökülmüştür,değişmiş de olabilir...
  • konuyu hortladım ama araştırdım hiç bi yerde bulamaddım bence hortladılması gereken bir konu Size bi sorum var aracın ön panelin orjinal olduğunu veya değiştiğini ve işlem gördüğünü nasıl anlarız arabada boya olduğu zaman kapı sacı değiştiği çamurluk değiştiği zaman anlıyorum ama en önemli yeri panel değiştiği zaman anlıyamıyorum nedir bu işin sırrı ?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.