Şimdi Ara

[DH] V O L V O for L I F E (61. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.308
Cevap
40
Favori
903.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla biz 2 kere ölümcül olabilecek kaza geçirdik . Birinde aracımız pert oldu. (2 aracımızda volvoy'du) . Ama ufak ağrılar dışında bir şey olmadı . Bence hiç bir araç %100 güvenli, değildir, araçların güvenliği yine bizim ve çevremizdeki insanların tutumuna bağlı.
  • WHIPS sizin aracınıza bir başka aracın arkadan çarptığı durumlarda boyun-omurga zedelenmelerine sebep olan kamçı etkisini azaltmak üzere tasarlanmış bir sistemdir. Siz birine arkadan çarptığınızda aktifleşmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre 77

    Merhaba arkadaşlar foruma şimdi üye oldum. Bende bir S40 almayı düşünyorum, donanımla ilgili bir sorum vardı, bu araçta bluetooth standartmı eğer değilse bunun için kaç para extra fark alıyorlar.



    Arkadaşlar yokmu bana cevap verebilecek olan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Vol-vo-cu

    Andich kardes... valla arkadasinin soyledigi sozu ben de duymustum. fakat gecen sene malesef cok kotu bir kaza meydana geldi istanbulda. ya e5te ya da temde celik bariyerler gece saat 3 te hicbir guvenlik onlemi ve isiklandirma olmaksizin degistirilmeye baslanmisti. bunu goremeyen yeni evli bir cift sürücü tarafindan yolun sol seritindeki bariyer tasiyan kamyona arkadan vurmus, sofor malesef hayatini kaybetmisti. yanindaki esi ise hicbir yara almadan kurtulmustu. uzun lafin kisasi, turkiyede hersey malesef mumkun : (


    Ya sorma turkiyede bole iste malesef.bende gecen sene ankarada seker fabriksi yolu(ismini tam bilmiyorum) sol seritte malum 100 ile fln gidiyorum. biliosunuz isiklar bi calsir bi calismaz ne hikmetse, iste o aksamda calismiodu aniden bi farkettim adamlar yolun solun tarafina agac calismasi yapmislar die bir yigin toprak yigmislar.yani topragin 4de 3 yolun icnde ama o an aynaya bakiyo fln olsam kesin takla atardim heralde.hic bir isaret de yoktu yemin ederim

    Olum olayi bana da dogru gelmemisti imkansiz gibi bir sey malesef hangi araba olursa olsun. Ikinci bi sorum gene ayni arkadasim bana volvolarin kasalarinin bos bir kamyonu tasiyacak kadar saglam oldugun solemisti.Bu dorumudur peki??




  • Vallahi benim sağlamlığa ilişkin bulabildiğim tek rakamsal dayanak mercedes bmw gibi araçların dahi 0.5 mm sac kullandığı yerde volvoların 0.7 mm isveç çeliğinden üretildiğidir. Tabii prensip olarak güvenliği diğer her şeyin üzerinde tutması ve arge'sini öncelikli olarak güvenlik unsurlarının geliştirilmesine harcamasını da unutmamak gerekir. youtube'da (sanırım) 96 model bi bmw5 serisi ile bi volvo 850'nin 60mph (yaklaşık 96km/s) süratle kafa kafaya çarpışma testi vardı. Ben bmw'nin ne yazık ki 850'yi (ya da 940) biçtiğini gördüm. Gövdesi resmen kaputun içine girdi. Tabii sağlamlığın bütünlüğü korumak demek olmadığını da akıldan çıkarmamalı. Darbeyi emmek üzerine yapılıyor tasarımlar uzun süredir. Şasinin bütünlüğünü korumanın sağlamlık olarak adlandırıldığı devirler 240 sw zamanlarında kaldı. Yine de bmw biraz daha iyi atlattı kazayı, her iki araçtan da canlı çıkmayacağı yönünde yorumlar yapsa da 5th gear sunucusu.

    http://www.youtube.com/watch?v=yAt7oOuVW1U




  • Benm Soru da Gume Gİtti Arkadaslar Yavs bilen yok mu?



    Arkadaşlar merhabarl.
    Ben Ankarada öğrenciyim ve Volvo S40 1.6D almak istiyorum.
    Biraraştırma yaptım fakatbazı özellikler canımı sıktı daha doğrusu var mı yok mu bilmedim.
    Konuda biraz sapıp biraz daha eskilere gideceğim fakat,idare ediverin.
    Siyah Çerçeveli Ön Izgara 16" CURSA Alüm.Alaşımlı Jantlar*
    Çeki Kancası Hazırlığı Yağmur Sensörü*
    Katlanabilir ve Işıklı Dış Dikiz Aynaları* Arka Park Sensörü*
    Ön Sis Farları*
    Bu özellikler acaba arabanın standart donanımında var mı?
    Bİr araba bulduk farklı olarak sis farı da var ama bunlar var mıdır acaba?

    Açıkçası eğer bunlar da yoksa bayaa hayal kırıklığına uğrayacağım.

    Olmadı focus alacağım.

    En son olarak bu arabayı kullanan(standart modeli)ve donanımını bilen var ise yazabilir mi?

    Daha onceki postları okudun ama pek yardımcı olmadı.
    Saygılar




    AYRICA VOLVO S40 Yenilenmiş,!

    Bİr sey daha soracağım şu sıralarda Volvo S40 1.6 Dizel Almak saçmalık olur mu?

    Yenilenecekmiş çünkü 2008'de
    Arabam.com dan haberlerden yeni fotolarını bulabilirsiniz.

    ikinci eli söylendiği kadar kötü mü_?

    Bİr de parçasının bulunması o kadar mı zor?




  • http://www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY&mode=related&search=

    ahaa iste bu video yillar once izlemistim. iste bu arac, videonun devaminda bir adam tarafindan calistirilip yola devam ediyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Vol-vo-cu

    RealShark;

    koltugun ileri geri benimle beraber hareket ettigini sen mi bileceksin yoksa benmi? kazayi yapan benim. isim gucum kalmadi yalan mi soyleyecem?



    Rica ederim, size yalan söylüyorsunuz diyen yok. Doğru bildiğimden emin olduğum şeyi yazdım. Üstelik isim de vermemiştim, dileyen her iki mesajı da okur, istediğine özgürce inanır. Şimdi sizin gönlünüz olsun diye WHIPS önden arkadan her türlü çarpmada koltukları esnetiyor ve darbeyi emiyor diye mi bilinsin? Buraya yazılanları pekçok kişinin okuyarak bunu başkalarına aktardığını unutmayalım. Bu yazdıklarımı sadece doğrunun bilinmesi adına gönderiyorum, sizinle uzaktan yakından ilgisi yok, lütfen alınmayınız.

    NCAP testlerine bakılacak olursa her aracın kaza anında koltuğunun eylemsizlik yasası sebebiyle umulmayacak kadar çok (sürücünün kütlesi+koltuğun kütlesi) esnediğini görürsünüz. Ne yaşadığınızı elbet bilemem lakin önden çarpmada otomobillerin koltukları öne gider gelir ve bu çok bariz hissedilir.

    bkz:http://www.youtube.com/watch?v=EKoj79a87xo

    quote:

    WHIPS is the acronym for Whiplash Injury Protection System, a system of protection against automotive whiplash injuries introduced by Volvo in 1998 in the Volvo S80.

    In the WHIPS equipped seat, the entire backrest is designed to help protect the occupant's neck in a case of a rear impact.*

    According with a Volvo engineer:

    The seatback moves together with the occupant in a way that is similar to catching a ball gently, while the head restraint remains rigid to support the neck

    WHIPS equipped seats have a piece of metal inside the backrest that absorbs energy in case of rear end collision, reclining the backrest a few centimeters. The metal piece should be replaced after the event**


    *WHIPS sistemi ile donatılmış koltukta tüm arka yaslanma yeri yolcunun boynunu herhangi bir arkadan çarpma durumunda korumaya yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır.
    **WHIPS ile donatılmış koltuklarda koltuk arkalığının içinde, herhangi bir arkadan çarpma durumunda yaslanma yerinin birkaç santimetre esnemesine izin vererek enerjiyi emen bir metal parçası vardır. Metal parça kazadan sonra değiştirilmelidir.

    Çalışma prensibi için:http://www.volvoclub.org.uk/photopost/data/3032/2whiplash_protection.jpg

    edit: zaten siz de doğrusunu sonradan söylemişsiniz, sorun yok o halde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RealShark -- 17 Nisan 2007; 20:47:49 >




  • Sevgili weicell bahsettiğin donanım özelliklerinin hepsi 2007 model S40' da standart olarak bulunmaktadır.

    2008 yılında S40 değişecek demişsin ancak s40 2008 yılında sadece makyajlanacak, önde farlarda tamponda bazı değişiklikler olacak, aynen arka tampon ve farlarda değişiklikler olacak, iç donanımda ise orta konsolda birkaç değişiklik olacak. Onun dışında motor seçenekleri ve diğer özelliklerde herhangi bir değişiklik olmayacak.
    Ben halen 2006 s40 1.6D kullanmaktayım ve son derece memnunum, kesinliklede almanı öneririm.
    Volvo kullanmak bir ayrıcalıktır.
    Bu arada 2004 yılında çıkmış bir modelin 2008' de makyajlanması çok doğaldır ve buda demektirki en az 3-4 sene daha kasa üretilmeye devam edecek. (Yani golf gibi 2004' ten 2008' e Golf VI ya geçilmeyecek )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Trakyalı ŞIREK -- 17 Nisan 2007; 21:53:30 >




  • Yakıt tuketımı nasıl acaba ?
    Malum öğrenciyim..biraz da tutulu olması tercih sebeplerimden birisi olacaktır.
    yani sıfır alırsam hepsi olacak anladım.
    Peki ikinci el konusundaki dusunceleriniz nelerdir?
  • Ben Ankara'da yoğun trafiğe ne yazıkki fazla giriyorum, o nedenle şehir içi tüketimi 9 litreyi buluyor, şehir dışı hıza göre değişmekle beraber 5-6 litre civarında.
    İkinci elde temiz kullanılmış, kilometresi az ve servis bakımlı bulursan tabiiki düşünülebilir. Yaklaşık 8-10 bin YTL kazancın olacaktır.
  • uffff,abartı derecede fazlaymış..Bende ankaradayım,O kadar ise ben hiç dusunmeyeyim o arabayı nasıl altından kalkacağım ?
    Benım tahmının yaklasık en fazla 7 litre idi..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: weicell

    Yakıt tuketımı nasıl acaba ?
    Malum öğrenciyim..biraz da tutulu olması tercih sebeplerimden birisi olacaktır.
    yani sıfır alırsam hepsi olacak anladım.
    Peki ikinci el konusundaki dusunceleriniz nelerdir?



    İkinci ellerin çoğu temiz araçlar gibi gözüküyor internettekilere bakılınca.. Kasa 2004'de çıktı tabi en eskisi 3 yıllık.. Yakıt tüketimine gelince 1.6D almanı tavsiye ederim.. Hem yakıt tüketimi açısından en makulu hemde turbo dizel olduğu için tork avantajı vardır artı iyi kaçar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 17 Nisan 2007; 23:33:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ertert

    Ben Ankara'da yoğun trafiğe ne yazıkki fazla giriyorum, o nedenle şehir içi tüketimi 9 litreyi buluyor, şehir dışı hıza göre değişmekle beraber 5-6 litre civarında.
    İkinci elde temiz kullanılmış, kilometresi az ve servis bakımlı bulursan tabiiki düşünülebilir. Yaklaşık 8-10 bin YTL kazancın olacaktır.


    ertert kardeşim emin misin sen bu değerler konusunda, bence bir bakım iyi gider aracına..

    weicell dostum, bu aracın fabrika verisi; 6,2 litre/100km'dir.. Yani 7 litrenin altında kesinlikle tavsiye ederim..

    http://www.volvocars.com.tr/models/s40/techSpec.htm

    linkten bakabilirsin




  • Wartox Grup volvo'da sordum, yoğun şehir içi trafikte normal olduğunu söylediler.
    Bu arada araba 2006 ama çok fazla kullanmadım, 2006 sonunda almıştım, yeni 5000 km oldu.
    Bunun da etkisi olabilir mi acaba bilemiyorum.
  • Valla Hocam Ben de ankarada Yaşıyorum,Fakat Benim her gun katettiğim yol yaklaşık olarak 35km..
    O da evden okula okuldan eve..Muhtemelen biliyorsunuzdur,Çayyolundan Hacettepe (beytepeye)Beytepeden Hacettepeye.Bu da yaklaşık 30 km yapıor.
    Ekstradan yaptığım gezmeler de de çok fazla yoğun trafiğe çıkmıyorum ama..Umarım alırım ve de bu şekilde bir veri ile karşılaşmam.
    Bir de Arabanın yeni olmasının da etkisi buyuktur.Buradan okuduklarım ve de galerici,yetkili satıcılarla konuşmalaırmdan anladığım kadarıyla , araba yaklaşık olarak 10000-15000km Seviyelerinde normal yakıt tuketimine geçiyormuş.
    Umarım daha iyi bir veri yakalarım..Aldığımda Paylaşacağım.
    Saygılarımı sunuyorum.
  • Real Shark:

    Youtube daki o videoda 520 ile 940 çarpışıyor. Dikkat edersen o kazada BMW 3-4 takla atıyor. Bu ayrıntıyı gözden kaçırmayalım lütfen..
  • ben o videoda volvoyla ilgili tam bi neticeye varamadım. Çünkü araç ters dönmüş. Kanımca Volvo nun en sağlam modeli 240 serisidir. Şu an biz de 2 volvo var birisi 240 sw sağlamlığı konusunda benim hiç bir şüphem yok. Çok sağlam bir şese ve tampon yapısı var . En azından duvara vurunca tampon kırılmıyor. :) Şaka bir yana 240 serisini tek geçerim . Bildiğim kadarıyla Volvo nun en sağlam modelleri 84 ve 85 yılları arasında yapılanlarmış. Ama kanıtım yok bu konuda . sadece 2 kazamız var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrei

    Real Shark:

    Youtube daki o videoda 520 ile 940 çarpışıyor. Dikkat edersen o kazada BMW 3-4 takla atıyor. Bu ayrıntıyı gözden kaçırmayalım lütfen..


    Ben de 850 (ya da 940) diyerek belirtmiştim tam emin olamadığımdan. Bence takla o anki kazaya özel birşey. BMW'ler takla atıyor kötüdür, Volvo atmadı iyidir diyemiyoruz. Üstelik aklımda kaldığı kadarıyla volvo kaputu parçalanıyor ve bmw bütünlüğünü (biraz daha fazla) koruyarak volvoyu biçiyordu. Ezilip parçalanmakta olan volvo motor bloğu, çamurluk-tekerlek, amortisor kulelerinin bmw ye bir rampa görevi görerek karşı tarafın taklasına sebep olduğunu düşünüyorum. Tersi söz konusu olsa volvo takla atardı. Benim de volvo tutkunu olduğumu ve aslında volvonun daha iyi olduğunu görmeye yönelik beklentilerim olduğunu not olarak düşeyim.




  • RealShark:

    Ben zaten BMW'ler takla atıyor kötüdür Volvo çok sağlamdır düşüncesi ile söylememiştim. O video gösteriyor ki kafa kafaya çarpışmalarda ne yazık ki hiçbir araba güvenli değil. Allah herkesi kazadan beladan sakınsın.

    Volvo'larla ilgili olarak da şunu söyleyeyim. İllaki çok masraflıdır, umulmadık anlarda insanı deli edicek sorunlar çıkartır, servisi pahalıdır. Ancak birkaç km kullandıktan sonra başka arabayı beğenmezsin.
    Volvo'nun daha iyi olduğu belki o videoda belli olmuyor ama eğer bir gün servise yolun düşerse (ne yazık ki çoğunu kapattılar) ve kazalı Volvo'ları görürsen arabanın içindeki hasarın minimum olduğuna sahit olursun.


    Son olarak:

    -VOLVO, World's most exciting safety choice-
  • 
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.