Şimdi Ara

[DH] V O L V O for L I F E (31. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.308
Cevap
40
Favori
903.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bence Volvo'nun M serisi veya AMG gibi performansa dayalı araçlar üretmesi kendi konseptine aykırı. Volvo sedan araçlar üreten ve daha çok güvenliğe önem veren bir firma. C30 bile bilinen Volvo imajına göre farklı bir araç, farklı bir sınıf. Volvo'larla M serisini veya AMG'yi veyada GT'leri karşılaştırmak yersiz. Kaldıki her Volvo kendi sınıfındaki araçlara göre oldukça performanslı bir araç. Ben S40 1.8 ile bir Passat, Bora, Focus, 3 serisi BMW veya aynı sınıftaki araçların arkasında kaldığımı hatırlamıyorum hatta çoğundan yol istiyorum (T4, T5, AWD veya R'ları düşünemiyorum bile). Bir Rolls Royce'dan Ferrari üretmesini bekleyemeyiz. Üretmesine de gerek yok. Aynı şekilde Volvo'nunda performans arabası üretmesine gerek yok bana göre. Zaten mevcut arabaları yeterince hatta yüksek performanslı. BMW, Mercedes gibi markalar F1'e motor üreten firmalar. M serisi ve AMG'de o yüzden üretiliyor ve araçlarda kullanılıyor. Volvo'nun F1'e motor üretmesi ne kadar mantıklı olabilir ki (Volvo araç, F1'de duvara giriyormuş, araçtan tek parça bile fırlamıyormuş düşünsenize, veya arkadan McLaren giriyoruş Volvo'ya McLaren parçalanıyor, Volvo'da çizik yok... ). Bu araç kullanıcıları dahada fazla performans bekleyebilirler firmalardan ama biz Volvo sahibiysek daha fazla güvenlik teknolojisi beklemeliyiz.

    Uzun lafın kısası ben oldukça memnunum Volvo'nun bu konseptinden ve daha fazlasını sadece güvenlik teknolojierinde bekliyorum. Performanstan çok güvenlik alanında çıkan Volvo haberlerini bekliyorum...
  • evinc19,
    Benim S40'ın lastik ebatları 185/65/15 stepne galiba sizin yazdığınız boyutta, daha küçük. V40 için verdiğiniz ebatlar normal geldi bana, orjinali bu olabilir. (Kullanma klavuzu lastik ebatlarından bahsetmiyor.)

    Hokka,
    Aynen katılıyorum. Volvolarda güvenlik donanımı dışındaki özellikler ve donanımlar, motor dahil, gerektiği kadardır. Turbo motorları da zaten isteyene istediği gücü vermektedir. Bir aile otomobilinde 5000cc motor 500bgin filan ne işi var? Sollamalarda yardımcı olsun diye mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 27 Kasım 2006; 12:57:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    evinc19,
    Benim S40'ın lastik ebatları 185/65/15 stepne galiba sizin yazdığınız boyutta, daha küçük. V40 için verdiğiniz ebatlar normal geldi bana, orjinali bu olabilir. (Kullanma klavuzu lastik ebatlarından bahsetmiyor.)

    Hokka,
    Aynen katılıyorum. Volvolarda güvenlik donanımı dışındaki özellikler ve donanımlar, motor dahil, gerektiği kadardır. Turbo motorları da zaten isteyene istediği gücü vermektedir. Bir aile otomobilinde 5000cc motor 500bgin filan ne işi var? Sollamalarda yardımcı olsun diye mi


    Haklısın aslında Turbo lu araçlar hem yakıt olarak V6-V8-V12, büyük hacimli yüksek beygirli motorlara göre çok daha iyi, hemde gerekli ataklığı sağlıyor.. S40 teker olarak bence büyük teker kullanın derim; en azından 205 olmadı 195 derim.. Bende 195 vardı, 205 taktırdım enine genişliğide büyük olmalı.. Bu tekerlerde hangisi en olarak genişlik, hangisi yanak boyutuydu yaw? xxx/yy/zz dersek x=? y=? z=? tam olarak söyleyebilecek varmı :) İlki boyutu ama tam olarak nerden nereye boyut, cm mi başka bi birim mi v.b. bilgilendirebilecek varsa sevinirim..
  • Birim konusunda atmayayım 185/65/15 ise sırasıyla taban genişliği, boy ve jantın çapı oluyor. Aslında büyük lastik demek ikinci sırada yer alan boy veya en demek. Ben de ilk önce şaşırmıştım taban genişliğinin 185 olmasına, çoğu güncel araçta 205 diye, ama benim araç 1.6 205 tabanı zor harekete geçirir Günün moda ölçüleri ise 205/55/16. Bildiğim kadarıyla 55 ene sahip Volvo yok. Konfor için önemli olan öncelikle boy/en, yani ikinci rakam. Lastiğin boyu ne kadar büyük olursa çukur, tümsek o kadar az hissedilir. T4lerde ise sanırım 17 jant var. 17 jant yol tutuşu artırır ama konfordan biraz kırpar. Ancak süratli araçlarda yol tutuş daha önemli olduğu için normaldir.
    Bir de hız değerleri var. H: max. 210 km/s hız, T: max. 190 km/s hıza dayanıklı.
    Ayrıca M (Mud) çamurda gidebilir, S (Snow) kar lastiği demek.
  • Aracımı aldığımda üzerinde orijinal volvo 15" 8 kollu spectra jantlar ve 205/55/15 V tipi lastikler vardı. Değişik üreticilerin sitelerinde önerilen lastik ebatlarına baktım. Fulda'nın sitesinde ebat hesaplama sistemi var, aynısı goodyearda da var doğal olarak :). Orada 163ps S40 2.0T için yaz lastiği olarak

    205/45 R 16 87 V,
    205/45 R 17 84 V,
    205/50 R 16 87 V,
    205/50 R 15 86 V,
    205/55 R 15 87 V,
    195/55 R 15 85 V

    takılabilir diyor. Kış lastiği olarak

    195/55 R 15 85
    185/65 R 15 88
    205/45 R 16 87
    205/50 R 16 87
    205/55 R 15 87
    195/55 R 15 85

    öneriyor. Kasa ve çamurluk genişliği aynı olduğundan bütün bu lastik ve jant ebatlarının sorun çıkarmadan 2004'e kadar olan s40'larda kullanılabileceğini sanıyorum. Kendi araçlarınız için dehttp://fulda.tiremanager.com/index.asp? adresinden bakabilirsiniz.

    Bu arada ufak bir düzeltme, 185/65/15 olarak verilen ebatlarda 185 mm taban genişliği, 65 taban genişliğinin %65'i kadar yanak yüksekliği olduğunu ve son olarak ta 15" janta takılacağını belirtir.

    Kış lastiği bakıyorum bu günlerde Goodyear UG7, Goodyear UG GW3 ve Continental TS810 arasından birini seçmeyi düşünüyorum. 195/60/15 alacağım. Lakin UG7 ve TS810 da belirttiğim ölçülerde H tipi lastik yok T var. Zaten aracın hız sınıfı V, kış lastiği için H kabul edilebilir ama T hiç iyi olmayacaktır. Sonuçta bu nisan ayına kadar kullanılacak sadece karda olsa farketmez tabii. Kuru yolda maksimum güvenli hızın 190 olarak sınırlanmasını istemiyorum. Siz hangi ebatta ne marka kış lastikleri kullanıyorsunuz? Tabii bunu yaz lastik ölçülerinizle birlikte verebilirseniz kıyaslama açısından daha iyi olacaktır...
  • Hesheit ve realshark kardeşim, aydınlattığınız için teşekkür ederim.. Bu arada benim arabada 215 var diye hatırlıyorum ben? Ya benim yanlışım var 205 yada ben baya bi büyük almışım ama modifiye edince biraz incecik lastik iyi gitmiyor :)
  • wartox, jantın hangisi? 215 taktım demişsin biz de en fazla ne takabiliriz bir fikrimiz olsun. Mesela bende 20 numaradaki 6x15" boyutlarında SPECTRA jant var. Senin jantın 6.5x15" falan mı acaba? Şu resimlerden hangisi senin jant söyler misin?

  • quote:

    Orjinalden alıntı: VolvoS40

    arkadaşlar volvo s40 2006 ile problem yaşıyorum.Problemim halogen far söktürüp xenon far uygulaması yaptırmak istedim sistem beyin kabul etmedi aracın.haliyle bizim işte yattı.xenon bağlantısı yapıldı ışıkları açtığımızda 2 sn sonra sönüyor.Bu xenon far dönüsüm hakkında bilgisi olan arkadaşlar war mı aramızda.lütfen sizden yardımlarınızı bekliyorum.Bu aynı hata audi-bmw-seat-vw-skoda larda yapıyormuş fakat bunun sorun giderici kutuları warmış volvo için olanı gelmemiş yada bilmiyorlar.bu konu hakkında bilgilerinizi bekliyorum.???


    software'den kaynakli bir sorun olabilir.ben cd calari degistirmek istedigimde volvo servisi kendin yapamazsin,taksan bile software ile beyinden acilmadan calismaz dedi.yeni teyibi software ile araca tanitmalari gerekliymis.sendede böyle bir sorun olabilir.tabi ben kendim taktim ve calisdi o ayri konu.

    nasil yaptigimi sana yazayim,belki ayni sekilde yaparsan olabilir.fakat deneyip denememek sana kalmis birsey.olabilcek herhangi birseyde mesuliyet kabul etmem.eski halogen farlari geri tak,normal bir sekilde calisiyorlarsa baglantilari sökmeden önce kontak anahtarini pozisyon 2'ye (starttan önce bütün board isiklarinin yandigi pozisyon) getir.akünün eksi (-) kutup basini sök.(+) takili kalacak,sadece (-) sökülecek.ondan sonra halogen fari söküp xenon baglantilarini yap.(-) kutup basini tekrar aküye bagla.kontagi kapat,sonra tekrar ac ve dene xenonlarin calisiyormu calismiyormu diye.

    volvonun inatla olmaz dedigi cd calari ben bu sekilde bagladim ve ne aracda bir problem ldu nede cd calarda.

    saygilar...
  • Bendeki jant 3 numaraya kısmen benziyor diyebilirim.. Tekerin yanak genişliği ufak, tabanı kalın sanırım jant 17. Standart jant ve teker kullanmıyorum.. Bendeki tekerler biraz abartı kalın hep unutuyorum inince bakıcam.. Büyük ihtimalle 235/45/?? olması lazım.. Yaw benim tekerde inç kısmı yazmıyor jantlar kaçdı ama sanırım 17 miş. Çünkü yandaki A4 dede aynı boyutta jant vardı ve onun tekerinde son kısım 17.. Demek oluyorki benim jantta 17.. Bu arada kışın buna uygun vakumlu teker bulabilecek miyim emin değilim, belkide fabrika çıkışı jantları taktırabilirim tekrar..?

    Teker bunun gibi
     [DH]   V O L V O    for   L I F E

    ve arabada bunun gibi duruyor fakat benim yanak çok az daha kalın sanırım
     [DH]   V O L V O    for   L I F E


    quote:

    Orjinalden alıntı: RealShark

    wartox, jantın hangisi? 215 taktım demişsin biz de en fazla ne takabiliriz bir fikrimiz olsun. Mesela bende 20 numaradaki 6x15" boyutlarında SPECTRA jant var. Senin jantın 6.5x15" falan mı acaba? Şu resimlerden hangisi senin jant söyler misin?

    />






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 29 Kasım 2006; 20:21:02 >
  • Bence de doğrusu bu. Yukarıdaki mesajımı yazdıktan sonra düşündüm ortadaki rakam kısmını yanlış yazmışım. Daha fazla bilgi bulursam paylaşırım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: RealShark
    Bu arada ufak bir düzeltme, 185/65/15 olarak verilen ebatlarda 185 mm taban genişliği, 65 taban genişliğinin %65'i kadar yanak yüksekliği olduğunu ve son olarak ta 15" janta takılacağını belirtir.
  • Sevgili üyeler merhaba...
    1998 model Volvo S70 2.0 T5 Executive almayı planlıyorum aracı buldum begendim fakat daha once kullanmadıgım için hakkında hiç bir fikrim yok.O bütçelerde bu kadar donanımlı bir araç açıkcası bulamadım.
    Daha once 1990 model 300 sel mercedes kullanıcısıydım yaklasık 10 yıldır aynı aracı kullandım.Acıkcası hiç bir buyuk problemim olmamıstı şimdi bu araç 8 yas daha genç ve özellikli formdaki yazışmalarınızı takip ettim (hoş bircok teknik terim bana cok uzak) sizlerden ricam almayı dusundugum bu araç hakkında bilgilendirme yapabileceklerin yardımlarını beklıyorum
  • Almak istediğin araç şuan üretimden kalksada gerçekten güzel bir mode.. Eski 850 modelinin S versiyonu gibi bir ara modeldi S70. S70 kullanan bir komşumuz var ve hiçbir problem yaşamadı. Bir kere bende kullandım arabası 98 model olmasına rağmen motoruda gayet güzel, yani kilometre yapmış motorda gayet iyi performans veriyor. Biraz teknik bilgi vermek gerekirse; T5 araç için; 2000cc Turbo beslemeli 225bg 5 silindirli motor bulunuyor. Son hızı 240km/h ve 0-100km değeri 7.7 saniye.. Donanımlı yani ağır bir araca göre 7.7 saniye gayet güzel bir değer belirtmek isterim. Yakıt tüketimine gelince, diğer üst sınıf araçlara göre iyi fakat başka bir açıdan bakıncada biraz yüksek gelebilir. Şehir içi: 13,9 lt ,şehir dışı: 7,4 lt.. Sana tek tavsiyem aracı spoiler li alman yada alırken yoksa sonradan taktırman.. Acaip tatlı duruyor ve bence (heralde gözüm öyle alışmış) spoilersiz çok çirkin ve sanki eksik gibi duruyor.. Birde sen karşılaştır;
     [DH]   V O L V O    for   L I F E

     [DH]   V O L V O    for   L I F E

     [DH]   V O L V O    for   L I F E

    quote:

    Orjinalden alıntı: elmmak

    Sevgili üyeler merhaba...
    1998 model Volvo S70 2.0 T5 Executive almayı planlıyorum aracı buldum begendim fakat daha once kullanmadıgım için hakkında hiç bir fikrim yok.O bütçelerde bu kadar donanımlı bir araç açıkcası bulamadım.
    Daha once 1990 model 300 sel mercedes kullanıcısıydım yaklasık 10 yıldır aynı aracı kullandım.Acıkcası hiç bir buyuk problemim olmamıstı şimdi bu araç 8 yas daha genç ve özellikli formdaki yazışmalarınızı takip ettim (hoş bircok teknik terim bana cok uzak) sizlerden ricam almayı dusundugum bu araç hakkında bilgilendirme yapabileceklerin yardımlarını beklıyorum
  • ilgine cok tesekkur ederim bilgin warsa eğer Executive meselesini açar msn ?
  • Bir başka merakım ise şimdilerdeki moda deyimle "sıralı sistem lpg" %50 yakıt tasarrufundan söz edilince ister istemez ilgi uyandırıyor fakat
    * Bu araca bu sistemi ekletmek doğru olurmu?
    * Acaba sorunsuz çalışırmı?
    * Abuk subuk arazalar çıkartmaya başlarmı?
    * LPG sevdasından hiç mi söz etmesek?
    Tüm bunlar ışıgında yarın almaya gideceğim hayırlısıyla...
  • Bu forumda yeni olduğunuz için size forumun LPG linkini vereyim.http://forum.donanimhaber.com/m_3839560/tm.htm Volvo topiğinde de sanırım RealShark arkadaşımızın aracı BRC SEQ24 sistem LPGli. LPG konusu bu forumda ciddi tartışmalara konu olmuştur. Fakat benim onca tartışmadan vardığım sonuç, oratada güvenlik yönünden bir sorun olmadığıdır. Performans kaybı da sizin almayı düşündüğünüz araç için bir sorun olmayacaktır. Doğrusu ben de sizin yerinizde olsam aynısını yapardım. Aracın satış fiyatının zaten düşük olduğunu tahmin ediyorum. Bir de LPG ile yakıt masraflarını düşürdünüz mü, süper performanslı, sağlam, güvenli ama aynı zamanda da çok ekonomik bir araç binmiş olursunuz. Dilerim alırsınız ve sizi de aramızda görmeye devam ederiz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: elmmak
    Bir başka merakım ise şimdilerdeki moda deyimle "sıralı sistem lpg" %50 yakıt tasarrufundan söz edilince ister istemez ilgi uyandırıyor fakat
    * Bu araca bu sistemi ekletmek doğru olurmu?
    * Acaba sorunsuz çalışırmı?
    * Abuk subuk arazalar çıkartmaya başlarmı?
    * LPG sevdasından hiç mi söz etmesek?
    Tüm bunlar ışıgında yarın almaya gideceğim hayırlısıyla...
  • Sevgili arkadaşlar;
    6 senedir kullandığım 10 yaşında ki(230.000km) 850 GLT`mi satıp 2003 model S60T satın aldım. Yeni arabam 105.000km`de,içi bej dışı füme renkte.Uzun zamandır Volvo kullanmama rağmen S60 hakkında fazla bilgi sahibi değilim.Fikirlerinizi ve varsa deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.Şimdiden teşekkürler
  • hesheit (!) (ismini bilmeden birine hitap çok güç yahu) Bu arada ismim ALİ
    yönlendirmelerin için gerçekten teşekkürler. Kötü haber ise bu gün Kocaeline kadar gittim ama hüsranla döndüm.
    Bu hafta içinde internet üzerinden bulduğum 3 araçta resimleri ile uzaktan yakından alakasız çıktı. Kimbilir belki bu da benim tecrübesizliğim...
    S70 çok hor kullanılmış bir araçtı. üzüldüm ama araştırmaya devam ediyorum.
    Bu arada bir C70 2001 model önerdiler 13000€ internetten araştırdım çok şık duruyor. 45'ine dayanmış biri olarak kendimi genç hissettirmeye yettide arttı bile. Hoş bununla ilgili LPG takıntım yok...
    Önerilerini bekliyorum
    Fiyat makulmu?
    araç hakkındaki düşüncelerin nedir.
    Saygı ve sevgiler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volvo850GLT

    Sevgili arkadaşlar;
    6 senedir kullandığım 10 yaşında ki(230.000km) 850 GLT`mi satıp 2003 model S60T satın aldım. Yeni arabam 105.000km`de,içi bej dışı füme renkte.Uzun zamandır Volvo kullanmama rağmen S60 hakkında fazla bilgi sahibi değilim.Fikirlerinizi ve varsa deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.Şimdiden teşekkürler


    yeni aracin hayirli olsun,kazasiz belasiz güle güle kullanmak nasip olsun.bende S60 kullaniyorum fakat dizel.benzinliler hakkinda herhangi bir bilgim yok.aracinin fotolarini eklersen sevinirim.

    benim aracimda otomatik isitma (ingilizce stand heater-almanca standheizung deniyor.Türkcesini bilmiyorum.boardcomputerden saati ayarliyorsun o saatte araba isiniyor,kisin sicak araca biniyorsun) hardware olarak var.Almanyadaki volvolarda standart olarak var galiba ama her modelde varmi bilmiyorum.sadece software ile acilmasi gerekiyor.Eger Türkiye'deki Volvo'lardada varsa sizde servisden software ile actirabilirsiniz.servise bir sorun.

    benimde servisle basim derdde,adamlar resmen aracdan soguttular beni.arabayi alirken isitmayi bedava acacaz havalar soguyunca dediler,simdi yan ciziyorlar.parayla actirmakda 750 euro almanyada,italyada ayni seyi 150 euroya aciyorlar.Tr'deki fiyatini bilen varsa yazan olursa sevinirim.
  • Ben de kışın kendini artık iyice hissettirmeye başladığı şu günlerde webasto (tr'de air conditioning gereçleri sağlayan bu firmanın adıyla parking heater özdeşleşmiş durumda) olsa keşke diye hayıflanmaya başlamıştım. S40 için de olduğunu gördüm teorik olarak ama hiç canlı canlı bir S40 üzerinde rastlamadım. Bi opsiyon olduğunu sanıyorum. Yazılımla aktive edilebilecek birşey olduğunu da düşünmüyorum çünkü bir ton parçası var. Hatta bir de elektrikli engine heater düzeneği de mevcut volvolarda. Malum soğuk memleket otomobili. Park yerinde motorun donmaması için kabloyla şebeke gerilimine bağlıyorsunuz ön tamponun kenarından... Ve motor donmuyor. O bizim memleket için gerekli değil de, webasto olsa harika olurdu gerçekten. Hatta (diğer volvolarda da vardır elbet) S40'ın webastosu zaman ayarlı olabildiği gibi, yine opsiyon olarak uzaktan kumandayla da çalıştırılabiliyor. Evden çıkmadan uzaktan kumandayla aracın içini ısıttığınızı bir düşünsenize :)
  • Benim hayatımda ilk bindiğim Volvo, C70 Classic idi. Bordo renkli, içi bej döşeme br araçtı. Çok beğenmiştim. Bu Cabrio araçlar sedanlardan daha pahalı olduğu için Türkiye'de çok satmadı. Bildiğim kadarıyla 2001'den sonra Türkiye'de satılmış bir eski C70 de yok. Geçenlerde internetten C70lere bakıyordum. Şunlardan bir tane alıp LPG taktırılsa ne harika olur diye düşünüyordum
    Bir kere bu eski C70'in dizaynda yenisinden aşağı kalır bir tarafı yok ve ön konsulde yenisinden daha da iyi. Yol tutuşta, konforda bir S40'dan yine daha iyidir. S70 platformu üzerine kuruludur ama belki dizayndan olsa gerek S70'den daha tok durur. Ağır araç volvo imajını da sarsmadan spor görünüm verir.
    Fakat sizin rakam bana düşük geldi. Mesela şu linkte C70 ilanları var. Ama fiyatlar 40.000ytl civarı.http://www.ucl.volvocars.com.tr/
    Bence ikinci el bir Volvo'da en önemlisi temiz bir araç bulmaktır. En temizi hangisi ise sırayla C70, S70 veya S40 alınır. Ben bunlar içinde en yeni model eski S40larda olduğu için onu seçmiştim. Diğerlerinin 2004 modeli yoktu. Yine piyasada 2005'te trafiğe çıkmış satılık 2004 model S40 Classic bile var.
    Kolay gelsin, Volvo'nun ikinci el programına bir bakın derim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: elmmak
    hesheit (!) (ismini bilmeden birine hitap çok güç yahu) Bu arada ismim ALİ
    yönlendirmelerin için gerçekten teşekkürler. Kötü haber ise bu gün Kocaeline kadar gittim ama hüsranla döndüm.
    Bu hafta içinde internet üzerinden bulduğum 3 araçta resimleri ile uzaktan yakından alakasız çıktı. Kimbilir belki bu da benim tecrübesizliğim...
    S70 çok hor kullanılmış bir araçtı. üzüldüm ama araştırmaya devam ediyorum.
    Bu arada bir C70 2001 model önerdiler 13000€ internetten araştırdım çok şık duruyor. 45'ine dayanmış biri olarak kendimi genç hissettirmeye yettide arttı bile. Hoş bununla ilgili LPG takıntım yok...
    Önerilerini bekliyorum
    Fiyat makulmu?
    araç hakkındaki düşüncelerin nedir.
    Saygı ve sevgiler.


    Bunlar da C70 Classic fotoları. Ancak bu resimdeki 2004 model. İsveç'te 2004 modeli de satılmıştı. C70 Classic ise en son 2005 Mart ayında üretildi.

     [DH]   V O L V O    for   L I F E


     [DH]   V O L V O    for   L I F E


     [DH]   V O L V O    for   L I F E


    Ek: resimler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 1 Aralık 2006; 13:27:13 >
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.