DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
lastik kaç bin km de değişir?
Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir Kullanıcı
48
Cevap
0
Favori
36.143
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      6216 Mesaj
      26 Nisan 2006 15:23:54
      60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
      ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      26 Nisan 2006 15:50:42
      bu işin içinde değişik parametreler olmasına rağmen.(desen şekli, lastik yükü, kullanılan şartlar, kullanan araç, lastik endeksleri
      lastik kalitesi, lastik kauçuk sertliği..vs)
      yinede şu denebilir
      kullandığınız lastik, en fazla 3 yıllık lastik olmalı en fazlada 50-70 bin km gidilmeli.
      emniyet açısından ben bunu uyguluyorum
      çünkü lastik hayati bir organdır.


      _____________________________


    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:10:18
      quote:

      Orjinalden alıntı: kanoute

      60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
      ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz

      lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.Yani lastik 3 aylık bile olsa eğer profil 2 mm az ise değiştrilir aksi taktirde yağmurda aquaplaning yaşanır.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 26 Nisan 2006; 16:14:32 >
      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      16722 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:13:03

      quote:

      Orjinalden alıntı: g.m.y.



      Alıntıları Göster


      lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.



      lastik yıla göre değişri km etken olmayabilir onun yerine diş derinliğine bakmak lazım

      standart 1.6 mm dir

      yılın önemi kağuçuğun dayanması

      3-4 senede kağuçuğun işi biter ve lastikte çatlamalar sertleşme felan olur


      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:13:54
      En kaliteli lastik de olsa 60 000 Km den sonrası risklidir. Yenilemen şiddetle önerilir.


      _____________________________


    • Yarbay
      3958 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:14:55
      Benim araba 145.000km oldu ücüncü lastikler hafif sert frenlerde korkutmaya başladı 4. takımı almadan arabayı değiştirmeye calısıyorum değiştiremezsem lastikçinin yolu gözüküyor bu yaz
      ortalama bende 50.000 km gidiyor ama uzatmamakta fayda var lastik te bitiyor herşey


      _____________________________

    • Yarbay
      8664 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:17:45
      diş derinliğinden önce lastik sertleşir ve çatlamalar başlar işte o zaman bitmiş demektir. ben 50000km de değiştirdim diş derinliği 4mm idi, ama her tarafı çatlamıştı çok ses yapıyordu ve sertleşmişti. Hele dıştan görülmeyen iç yanakta bazı bölgeler resmen peynir gibi olmuş, geç bile kaldığımı düşünmüştüm.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:19:08
      Yıl ve Km kriterleri önemlidir. Örnek araç çok az kullanılmış olabilir (30 000 km diyelim) ama bu km yi 7 yılda yapmış olabilir. Bu durumda o 7 yıl çok önemlidir. Bu süre zarfında lastik çürümüştür ve o lastiklerle ani fren yapmak sürat yapmak çok tehlikelidir. Aniden dağılıverir.


      _____________________________


    • Yarbay
      2893 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:30:05
      quote:

      Orjinalden alıntı: g.m.y.


      Alıntıları Göster


      lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.Yani lastik 3 aylık bile olsa eğer profil 2 mm az ise değiştrilir aksi taktirde yağmurda aquaplaning yaşanır.


      lastik yıla göre değişir.

      bu işler aracın garantisi gibidir. hani derler ya 100.000 km veya 3 yıl felan. artık hangisi önce gelirse. lastik işi de aynen böyledir. diş derinliği veya üretim tarihi. bunlardan hangisi önce tamamlanırsa o lastiği değiştirmek gerekir. kullanıma bağlı olarak değişmekle beraber genel olarak söylersek 50-60.000 km civarında diş derinliği tehlike sınırına gelmeye başlar.

      Bir lastik üretimi üzerinden 4 yıl (maksimum 5 yıl) geçtikten sonra diş derinlikleri yeterli düzeyde olsa bile değiştirilmelidir. lastik artık özelliklerini kaybetmeye başladığından başınıza büyük işler açabilir. 100-120 ile giderken aniden kendinizi şarampolde takla atarken bulabilirsiniz!! ya da karşı şeride geçip bir kamyonla kafa kafaya gelebilirsiniz! Bu riski taşımaya değmez ve lastiği yenilemek gerekir.

      Lastik üretim tarihini nasıl öğreneceğiz derseniz: lastiğin üzerinde orta büyüklükte dört haneli bir rakam vardır 2405 veya 4802 gibi rakamlar.

      Bu rakamın ilk iki hanesi üretim haftasını, diğer 2 rakam ise üretim yılınıı gösterir:

      2405: 2005 yılı 24. hafta (yani mayıs sonu)
      4802: 2002 yılı 48. hafta (yani kasım sonu-aralık başı)

      2000 yılı öncesi lastiklerde bu 3 rakamlıdır 258 gibi. Bu sonu 8 ile biten yılda (1998) 25. haftasda üretilmiş demektir.

      Bu rakamlara göre lastiğinizin yaşını tesbit edip zamanı geldiğinde değiştirmekten kaçınmayın. Sizin ve sevdiklerinizin canı, yolda giden masum insanların malı ve canından daha pahallı değildir lastikler.




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 26 Nisan 2006; 16:36:29 >
      _____________________________

      Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir
    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:32:29

      quote:

      Orjinalden alıntı: 4polat

      Yıl ve Km kriterleri önemlidir. Örnek araç çok az kullanılmış olabilir (30 000 km diyelim) ama bu km yi 7 yılda yapmış olabilir. Bu durumda o 7 yıl çok önemlidir. Bu süre zarfında lastik çürümüştür ve o lastiklerle ani fren yapmak sürat yapmak çok tehlikelidir. Aniden dağılıverir.

      ARKADAŞLAR EN ÖNEMLİ KRİTER PROFİL DERİNLİĞİDİR. AQUPLANİNG DİYE BİRŞEY VAR .


      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      3805 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:33:33

      quote:

      Orjinalden alıntı: 4polat

      Yıl ve Km kriterleri önemlidir. Örnek araç çok az kullanılmış olabilir (30 000 km diyelim) ama bu km yi 7 yılda yapmış olabilir. Bu durumda o 7 yıl çok önemlidir. Bu süre zarfında lastik çürümüştür ve o lastiklerle ani fren yapmak sürat yapmak çok tehlikelidir. Aniden dağılıverir.


      İşte bunu bazı kişilere anlatamıyoruz malesef. Benim amcamda 1983 model Renault 12 var. 25 000 km'de araba. Yani hemen hemen hiç kullanmıyor. Ama üzerindeki lastikler hala fabrikanın taktığı lastikler. Bunca yıl bekleyen lastik ile trafiğe çıkmanın ölüm riski taşıdığını anlatamıyorum adama. Geçen ay İzmir'e gitti bu lastiklerle. Bir de dolmuş şoförü olacak kendisi, zaten bu şoförler hep böyledir. Kendi bildikleri hep doğrudur.


      _____________________________

      The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

      Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!
    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:39:03
      quote:

      Orjinalden alıntı: vozer



      Alıntıları Göster



      İşte bunu bazı kişilere anlatamıyoruz malesef. Benim amcamda 1983 model Renault 12 var. 25 000 km'de araba. Yani hemen hemen hiç kullanmıyor. Ama üzerindeki lastikler hala fabrikanın taktığı lastikler. Bunca yıl bekleyen lastik ile trafiğe çıkmanın ölüm riski taşıdığını anlatamıyorum adama. Geçen ay İzmir'e gitti bu lastiklerle. Bir de dolmuş şoförü olacak kendisi, zaten bu şoförler hep böyledir. Kendi bildikleri hep doğrudur.

      TERSİ OLAMAZMI YANİ ARABA 1 YAŞINDA KM 20000 DE DİŞ DERİNLİK OLMUŞ KABAK ŞİMDİ 5 YIL VEYA 50000KM Mİ BEKLEMEK LAZIM.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 26 Nisan 2006; 16:40:00 >
      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      3805 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:48:54
      Tersi olabilir tabi. Zaten diş derinliği belli bir seviyenin altına inince kanunen de kullanamazsınız aracı. Polis farkederse basar cezayı. Diş derinliği lastiğin durumunu gösteren 1. derece kriterdir. Daha sonra yıl faktörü gelir. Diş derinliğinde bir sorun yoksa bile 10 yıllık lastiği kullanmak hayatınız ile kumar oynaktır.


      _____________________________

      The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

      Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!
    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:49:31
      Yıl-Km-Diş derinliği. Bunlardan hangisi riske olmuşsa olsun farketmez. O lastik değişmelidir. Araç 1 yılda 60 000 yapmışsa tabiki değişecektir.


      _____________________________


    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:13:40

      quote:

      Orjinalden alıntı: 4polat

      Yıl-Km-Diş derinliği. Bunlardan hangisi riske olmuşsa olsun farketmez. O lastik değişmelidir. Araç 1 yılda 60 000 yapmışsa tabiki değişecektir.

      Yağmurlu günlerdeki kazaların istatistiğine bakılırsa o zaman profil derinliğinin ne kadar önemli olduğu çabuk anlaşılır. Araç 1 yılda olsa km 5000 de olsa . BİRİNCİ kriter diş derinliği . Pati yaptırcam diye kazık fren yapcam diye 2000km diş derinliğini bitirmiş kişiler tanıyorum.


      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      16722 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:23:03
      valla gmynin dediği gibi

      bencede sıralaam diş derinliği-yıl kmnin önemi yok çünkü lastiğe göre km değişebilir

      bir pirelli p400 ile normal bi lastiği kıyaslayamayız

      p400lerin diş derinliği normalden fazla olduğu için 100.000 km gidebilirsin

      mesela benim arkadaşın lastikelr 20000 de bitti çünkü reno symbole 155 lastik koymuş o kasayı taşırmı 155 lastik çabuk aşınmış tabiii

      onun için diş derinliği sonrada yıl

      1.6 mm yada 4 yıl kısacası


      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Yüzbaşı
      996 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:29:02
      İşte yukarıdaki tüm postlardan şu sonuç çıkıyor , lastik seçiminde ucuzcu değil sonuç alıcı markayı tercih etmek en önemli unsur, lastiğinizin diş derinliği müsaitken çatlayıp içindeki çelik atkıların su almaya , sonucunda paslanmaya kadar gitmesini istemiyorsanız , peynir gibi dökülmesini istemiyorsanız , yol tutuşunu 5-10bin km sonunda kaybetmeye başlamasını istemiyorsanız.... lastik alırken aradaki fiyat farkını fazla kurcalamayacaksınız , malımız ,canımız sadece 4 adet kart postal büyüklüğünde yer ile irtibat halinde olan, seçimide tamamen hür irademizde olan kauçuk çelik karışımının elinde değilmi.


      _____________________________

      LAND ROVER FREELANDER HSE TD4
    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:29:10

      quote:

      Orjinalden alıntı: JackDaniels

      valla gmynin dediği gibi

      bencede sıralaam diş derinliği-yıl kmnin önemi yok çünkü lastiğe göre km değişebilir

      bir pirelli p400 ile normal bi lastiği kıyaslayamayız

      p400lerin diş derinliği normalden fazla olduğu için 100.000 km gidebilirsin

      mesela benim arkadaşın lastikelr 20000 de bitti çünkü reno symbole 155 lastik koymuş o kasayı taşırmı 155 lastik çabuk aşınmış tabiii

      onun için diş derinliği sonrada yıl

      1.6 mm yada 4 yıl kısacası

      Ayriyeten rot ayarları bozukmuş dış kenardan iç kenardan yimiş şimdi ne yapcaz yine yıl km gelsin diyemi bekliyeceğiz.


      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      16722 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:34:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: g.m.y.



      Alıntıları Göster


      Ayriyeten rot ayarları bozukmuş dış kenardan iç kenardan yimiş şimdi ne yapcaz yine yıl km gelsin diyemi bekliyeceğiz.



      dış kenardan iç kenardan yemiş dediğin bu lastik denen şey 1 metre genişliğinde değilki

      köşelerden yese lastiğin nerdeyse yarısı aşınır ortası kalır sadece

      o zamanda diş derinliğine döner mesele


      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:41:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: kanoute

      60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
      ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz

      selam kaoute ! Bu konuyu açtığın için kutlarım. AQUAPLANİNG kelimesinin anlamını türk sürücüsü fazla tanımıyor. Eğer Lastiklerdeki diş derinliği en az 2 mm olmasına dikkat edersek yağmurlu havalarda AQUAPLANİNG daha az olur ve kaza sayıları yağmurlu havalarda %80 düşer.


      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Binbaşı
      1564 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:45:26

      quote:

      Orjinalden alıntı: kanoute

      60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
      ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz


      bende 50.000km de deiştirmiştim ama lastıklerın durumu felaketti parçalar patır patır kopuyodu lastıkten ondan bi ön arka yaptım aşırı aşınmıs önleri arkaya aldım arkalar daha saglamdı onları öne aldımm..servisde bu lastıkler şu dakika gümleyebılır sakın 90km hızın ustune cıkma dediler ben bi 2 ay daha kullandım
      yani demek istedigim artk deiştirme vakti gelmiş kötü bşy olmadan acil deiştirmeni tavsiye ederim


      _____________________________

      The Power of Dreams Honda

    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:54:45

      quote:

      Orjinalden alıntı: trapezoid



      Alıntıları Göster



      bende 50.000km de deiştirmiştim ama lastıklerın durumu felaketti parçalar patır patır kopuyodu lastıkten ondan bi ön arka yaptım aşırı aşınmıs önleri arkaya aldım arkalar daha saglamdı onları öne aldımm..servisde bu lastıkler şu dakika gümleyebılır sakın 90km hızın ustune cıkma dediler ben bi 2 ay daha kullandım
      yani demek istedigim artk deiştirme vakti gelmiş kötü bşy olmadan acil deiştirmeni tavsiye ederim

      Bu lastik konusunun çok önemli olduğu şimdi daha iyi anlaşılıyor.


      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yüzbaşı
      693 Mesaj
      26 Nisan 2006 18:04:41
      çok güzel bi topic
      herkeze teşekkürler bilgilerini paylaştıgı için


      _____________________________

    • Yarbay
      16722 Mesaj
      26 Nisan 2006 18:06:09
      arkadaşlar lastik olayı grçekten önemlidir

      araban ne kadar iyi olursa olsun 4 tekerin üstünde gidiyorsun sonuçta


      hele kışın yağmurlu havalarda gmyninde dediği gibi aquaplaning yani bizim dilimizde su üstünde kızaklama olayı olmaması için mutlaka lastşikelrinizi fazla aşınmasını beklemeden değiştirin



      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Yüzbaşı
      395 Mesaj
      26 Nisan 2006 18:32:13
      ben onu bunu bilmem türkiyenin yollarına hiç bir lastik taş çatlasa 60.000 den fazla dayanmıyo


      _____________________________

    • Binbaşı
      1564 Mesaj
      26 Nisan 2006 18:34:03
      40.000 km en idealidir yani 20.000km 1 sene dersek 2 sene..


      _____________________________

      The Power of Dreams Honda

    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 18:56:51
      O kadar düşünmeye sevk etmeye çalıştım ama yinede şu kadar yıl bu kadar km diye yazılıyor. LASTİKLER SÜREKLİ SÜRÜCÜNÜN GÖZ KONTROLÜNDE OLMALI.


      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Binbaşı
      1921 Mesaj
      26 Nisan 2006 19:44:11
      bu topik önceden de açılmıştı..
      arattırılsa faydalanılabilir..
      hatta oradan devam edilse de daha iyi olur.


      _____________________________

      ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
      ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
    • Yarbay
      6784 Mesaj
      26 Nisan 2006 20:12:55
      quote:

      Orjinalden alıntı: ihg70


      Alıntıları Göster



      lastik yıla göre değişir.

      bu işler aracın garantisi gibidir. hani derler ya 100.000 km veya 3 yıl felan. artık hangisi önce gelirse. lastik işi de aynen böyledir. diş derinliği veya üretim tarihi. bunlardan hangisi önce tamamlanırsa o lastiği değiştirmek gerekir. kullanıma bağlı olarak değişmekle beraber genel olarak söylersek 50-60.000 km civarında diş derinliği tehlike sınırına gelmeye başlar.

      Bir lastik üretimi üzerinden 4 yıl (maksimum 5 yıl) geçtikten sonra diş derinlikleri yeterli düzeyde olsa bile değiştirilmelidir. lastik artık özelliklerini kaybetmeye başladığından başınıza büyük işler açabilir. 100-120 ile giderken aniden kendinizi şarampolde takla atarken bulabilirsiniz!! ya da karşı şeride geçip bir kamyonla kafa kafaya gelebilirsiniz! Bu riski taşımaya değmez ve lastiği yenilemek gerekir.

      Lastik üretim tarihini nasıl öğreneceğiz derseniz: lastiğin üzerinde orta büyüklükte dört haneli bir rakam vardır 2405 veya 4802 gibi rakamlar.

      Bu rakamın ilk iki hanesi üretim haftasını, diğer 2 rakam ise üretim yılınıı gösterir:

      2405: 2005 yılı 24. hafta (yani mayıs sonu)
      4802: 2002 yılı 48. hafta (yani kasım sonu-aralık başı)

      2000 yılı öncesi lastiklerde bu 3 rakamlıdır 258 gibi. Bu sonu 8 ile biten yılda (1998) 25. haftasda üretilmiş demektir.

      Bu rakamlara göre lastiğinizin yaşını tesbit edip zamanı geldiğinde değiştirmekten kaçınmayın. Sizin ve sevdiklerinizin canı, yolda giden masum insanların malı ve canından daha pahallı değildir lastikler.







      Lastik omru yıla gore degisir.Raf omru de 4 yıldır.Yani kullansan da kullanmasanda degistireceksin...


      _____________________________

    • Yarbay
      3977 Mesaj
      27 Nisan 2006 02:18:47
      yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...


      _____________________________

      "charcot-marie-tooth"
    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      27 Nisan 2006 09:51:06

      quote:

      Orjinalden alıntı: g.m.y.



      Alıntıları Göster


      Yağmurlu günlerdeki kazaların istatistiğine bakılırsa o zaman profil derinliğinin ne kadar önemli olduğu çabuk anlaşılır. Araç 1 yılda olsa km 5000 de olsa . BİRİNCİ kriter diş derinliği . Pati yaptırcam diye kazık fren yapcam diye 2000km diş derinliğini bitirmiş kişiler tanıyorum.


      Arkadaşlar ben bir sıralama yapmıyorum ki... "Hangisi önce riske olmuşsa" diye özellikle belirtmeme rağmen hala yok şöyle yok böyle diyenler var. Ne diyeyim anlayan anlamıştır her halde.


      _____________________________


    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      27 Nisan 2006 10:03:32

      quote:

      Orjinalden alıntı: nemesis

      yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...

      Sayın Yarbayım,
      Kendi kendinle fena halde çelişmişsin. Herkesin kafadan attığını senin ise kafadan atmadığını söylüyorsun. Buna cevap bile vermiyorum ama "lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur" gibi bir cümleden (!) sonra "eğer lastik kullanılmazsa zamanla değişmesi gerekebilir" gibi bir ultra çelişkiyi forumcuların takdirine bırakıyorum.

      Kafadan atan atmayan fikir beyan eden tüm arkadaşlara saygı ve selamlar...


      _____________________________


    • Yarbay
      2268 Mesaj
      27 Nisan 2006 10:39:40
      LASTİĞİN ÖMRÜNÜ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

      YOL

      - Yol tipi (asfalt, stabilize)

      - Güzergah (viraj, yokuş)

      - Yolun eğimi (balık sırtı)

      Piyasada, araç lastiği satan veya servis hizmeti veren kişilere; “Bu lastik kaç km yapar ?” şeklindeki sorular çok sık sorulmaktadır. Gerçekte, sadece sürücüleri farklı, aynı marka, model ve aynı şartlarda kullanılan iki araca takılı lastiklerin hizmet süreleri ve km. randımanları arasında önemli farklar oluşabilir. Keza, faktörlerden sadece birisi farklı ise de aynı sonuç (lastiğin hizmet süresinin farklı olması) çıkabilir. Örneğin; sıcak iklimde kullanılan lastikte, soğuk iklimde kullanılana göre daha hızlı bir aşınma ortaya çıkar. Lastiğin hizmet süresinin belirlenmesinde birçok faktör etkilidir. Bunlar; lastiğin normal deformasyonuna (dairesel şekilli lastik üzerindeki yükün etkisiyle yere temas ettiği bölgede düzleşir) ilaveten dış faktörler ve sürücünün etkisi olarak sıralanabilir.



      Lastiklerin ömrünü etkileyen önemli faktörlerden biri, lastiğin kullanıldığı yol tipidir. Karayollarının yapımında kullanılan malzemelerin cinsi ile yol yüzeylerinin düzgün veya pürüzlü olması lastik ömrünü etkileyen önemli faktörlerin başında gelir. Yol tipinin lastik ömrüne etkisi, lastiğin yere temas ettiği alanda birim alana düşen yükün farklı olarak dağılması neticesinde ortaya çıkar.

      Düzgün asfaltta 100 kabul edilen lastik ömrünün, aracın diğer yol yüzeylerinde kullanımında kısaldığı yandaki grafiklerde gösterilmiştir. Sürekli olarak keskin çakıllı yolda çalışan lastiklerin ömrü, düzgün pürüzsüz asfaltta çalışan lastiklere oranla % 80 azalmaktadır.

      ARAÇ ÖZELLİKLERİ

      - Aracın gücü (70 HP, 105 HP, 450 HP)

      - Tahrik aksı (ön, arka, 4X4)

      - Araç geometrisi

      Aracın gücü, önden çekişli, arkadan itişli veya her iki akstan tahrikli olması lastiklerin aşınmasına önemli ölçüde etkiler. Lastikler aracın gücünü yola aktaran organlar olduğu için motordan tekerleklere gelen tork ne kadar fazla ise lastiklerin aşınması o oranda fazla olacaktır. Tahrik olan akslardaki lastikler diğerlerine göre daha hızlı bir aşınma gösterirler. Özellikle gücü ve dolayısıyla akselerasyonu ve hızı fazla olan spor otomobillerin lastik ömrü standart otomobillere göre daha az olur. Bunun yanında her araç için farklı değerlerde olan tekerlek açıları (kaster, kamber, toe...) da lastik aşınmasını doğrudan etkiler.

      Not: Araçlarda “4X4” ifadesi; 4 tekerlek grubuna (2 akslı) sahip aracın 4 tekerleğinin de tahrikli olduğunu belirtir. Bazı araçlardaki “4WS” ifadesi ise; 4 tekerleğin direksiyona bağlı olduğunu ve yönlendirilebildiğini belirtir.

      ORTAM KOŞULLARI

      - Ortam sıcaklığı

      - Nem ve yağmur



      Çalışan lastikler ısınır. Yük altında dönen lastik, bir yandan mekanik enerjinin ısı enerjisine dönüşmesiyle ısınmakta, öte yandan, bu ısıyı çevresine vererek soğumaktadır. Çalışmaya başladıktan bir süre sonra, lastik belli bir sıcaklığa yükselecek ve hızı değişmediği sürece bu sıcaklıkta kalacaktır. Lastiğin ısı dengesine ulaşacağı sıcaklık derecesi, kendi yapısına bağlı olduğu kadar, çevre şartlarıyla da ilgilidir. Hava ve yol sıcaklığının yüksek olduğu yaz aylarında, lastiklerin daha fazla ısınacağı doğaldır. Lastiklerin fazla ısınması, aşınma mukavemetinin azalmasına ve taban bölgesinde parça kopması gibi tipik olumsuzluklara neden olabileceği için, lastik ömrünü kısaltan bir faktördür.

      Sıcak havalarda söz konusu olumsuzluğu azaltmak amacıyla şişirme basınçları, katalog değerinin makul bir miktar üzerine çıkarılmalıdır. Lastikler soğukken uygulanacak bu artış otomobil lastiklerinde 4 lb/inç² (PSI) dır. Ayrıca sıcak yaz günlerinde yolculuklar için günün serin saatleri seçilmeli, aşırı yük ve hızlardan kaçınılmalıdır.

      Lastiklerin uzun süre ısınmış durumda çalışmaları, molalar vermek suretiyle önlenmelidir

      HIZ

      Lastik ömrünü etkileyen diğer önemli bir faktör de hızdır. Aşırı hız lastiklerde aşırı ısınmaya ve buna bağlı olarak aşınma mukavemetinin azalmasına neden olmaktadır. Otomobil lastiklerinin yanağında belirtilen azami yük ve hız limitinin üzerine çıkılması, lastik ömrünü kısaltacağı gibi yol emniyetini de tehlikeye düşürür



      LASTİKLERE GELEN YÜK

      Lastiklerin devamlı azami yük limitlerinde kullanılması, lastiğin beklenenden daha kısa bir sürede hizmet dışı kalmasına neden olur



      LASTİKLERİN ŞİŞİRME BASINCI



      - Aracı taşıyan lastik değil içindeki basınçlı havadır.

      Lastikler ise bu havayı tutan dayanıklı kılıftlardır. Havanın öngörülenden düşük olması ezilme, kırılma ve düzensiz aşınmaya yol açar, yol tutuşu azaltır, yakıt tüketimini artırır, kontrolü zorlaştırır, havanın yüksek olması ise aşırı gerilme nedeni ile olası harici darbe sonucu yarılıp gümlemeye neden olur.

      Lastik havaları uygun hava saati (manometre) ile soğuk iken araç üreticisi firmanın tavsiye ettiği değerlerde ayarlanmalıdır.

      - Aracın Kullanım Biçimi ve Mekanik Bakımı

      Aracın sert kullanılması, virajlara sert girilmesi, ani kalkışlar ve frenlemeler lastiğin ömrünü olumsuz etkiler. Duruş ve kalkışlar ne kadar fazla ise aşınma da o oranda hızlı olur.

      Aracın mekanik bakımının düzenli yapılmaması durumunda, ön takımlarında, yürüyen aksamındaki herhangi bir problemden lastikler olumsuz etkilenir. Tolerans dışı tekerlek açıları (kaster, kamber, toe...) lastiklerde hızlı aşınma, düzensiz aşınma, lastik bünyesinin fazla ısınması, çekme gibi olumsuzluklar doğurur.

      - Lastik Bakımı

      Lastiklerin bakımı oldukça basit ve kolaydır. Sağladığı yarar ise küçümsenemez ölçüde fazladır. Lastikte koruyucu bakım, aracın alımı ile başlar. Her gün araca ilk binişte tüm lastiklerin göz ile kontrolü, istenmeyen sürprizlerle karşılaşma olasılığını en aza indirecektir.

      ROTASYON

      Yeni takılan lastiklerin; belirli bir kilometreden sonra, dönüş yönleri değiştirilmeden, belirli bir sistematikte araç altında yer değiştirilmesi işlemine rotasyon denir.

      Hiçbir araç sürücüsü, altındaki lastikleri düzensiz aşınmış bir aracı kullanmak istemez. Çünkü, düzensiz aşınmış lastikler; araç sürücüsünü titreşim ve ses olarak rahatsız ederek, yol tutuşlarındaki farklılıklar nedeniyle de araç kullanımını tehlikeli hale getirirler.

      Rotasyonun en önemli nedeni, araç altındaki lastiklerin aşınmalarını dengelemek ve düzenli aşınmalarını sağlayarak daha uzun süre hizmet etmelerini garantilemektir.

      “Sadece lastik rotasyonu ile lastiklerden en iyi verim alınır” diye bir kural yoktur. Daha önceki konularda da belirtilen lastiğin ömrünü etkileyen diğer faktörler de dikkate alınmalıdır (aracın gücü, yük, şişirme basıncı, hız, yol, kullanılan güzergah, kullanım stili, kullanıldığı ortam ısısı ve aracın periyodik bakımları, ön/arka düzen açılarının kontrolleri gibi).

      Araçtaki Lastiklerin Yerinin Değiştirilmesi ve Yenilenmesi

      Genel kurallar:

      * Lastik, güvenli kullanım diş derinliği limitine (E.T.R.T.O. tavsiyesi: 1.6 mm) inmeden yenisi ile değiştirilmelidir.

      * Otomobil lastiklerinde diş açma (regrooving) yapılamaz.

      * Lastiklerin dönüş yönü değişmemelidir. Önler arkaya, arkalar öne alınmalıdır.

      * Rotasyon yapıldıktan sonra, araç üreticisi firma değerlerinde, lastik şişirme basınçları ayarlanmalıdır.

      * Araç altındaki tüm lastikler aynı yapı, desen ve servis tanımlamalarında olmalıdır.

      * Lastiklerin yanaklarında eğer “Ok İşareti” yada “OUTER” yazısı varsa, bunlara dikkat edilerek araca takılmalıdır.

      * Eğer araç el kitapçığında belirtilmemişse; önden çekişli araçlarda, her 8.000-10.000 km. arasında, arkadan itişli araçlarda her 10.000-15.000 km. arasında rotasyon yapılması lastiklerin aşınmalarını dengeleyecektir.

      * Aracın periyodik bakımları ihmal edilmemelidir.

      * Çekme, gezme gibi sürüş olumsuzlukları görüldüğünde ön/arka düzen ayarına girilmelidir.

      * Titreşim hissedildiğinde tekerleklere balans ayarı yaptırılmalıdır.

      Tüm bunların yanında, araçla ilgili her konudaolduğu gibi bu konuda da ilk başvurulacak kaynak, araç el kitapçığıdır. Rotasyonun bir araçta yapılıp yapılmayacağı, yapılma periyodu ve şekli konusunda araç üreticisinin belirttiği bilgiler referans alınmalıdır.

      YARA TAMİRİ

      Pratikte, tubeless otomobil lastiklerinin tamiri değişik malzemelerin kullanıldığı iki farklı yöntemle yapılır. Bunlar; herbiri için farklı tipte malzeme ve teçhizat kullanılan, yara tamirinde en uygun ve tavsiye edilen bir yöntem olan Mantar Yama ile lastiğin yara alan bölgesinin kuşingam adı verilen dolgu maddesiyle doldurulup pişirilmesi ve içeriye get konulması yöntemiyle yapılan Takviyeli Yara Tamiri’dir. Harici bir darbe sonucu yara almış/delinmiş lastiklerin incelenmesi, uygun alet ve ekipman ile tamirinin yapılması, sadece bu işlemi yapan kişinin sorumluluğundadır. Yara tamirinde aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir;



      DİKKAT

      * Tamir işlemi; bu konuda eğitilmiş kişilerce yapılmalıdır.

      * Lastikteki delinme; tabanda belirtilen bölgede ise, mantar yama ile takviyesiz yara tamiri yapılabilir.

      * Lastik hız sembolü “H” (210 km/saat) ve altı ise, delik çapı azami 6 mm. ve de lastik daha önce tamir edilmemiş ise tamir edilebilir.

      * 240 km/saat ve üstü hız sembollü lastiklerin tamir edilmesi sakıncalıdır.

      * Liner tabakada çatlama ve kesilme, karkasta ayrılma ve yırtılma, topukta kesilme, kırılma ve aşırı deformasyon varsa tamir yapılmamalı ve lastik kesinlikle yenisi ile değiştirilmelidir.

      * Tamirde temizlik çok önemlidir. Yara tamir malzemesi, sadece temiz yüzeye yapışır. Yara bölgesinin içten dıştan konik bir zımpara taşı ile iyice temizlenmesi ve yara içindeki serbest kalan çelik kuşak tel uçlarının, elmas uçlu bir matkap ile alınması gerekir. Bu işlem iyi yapılmaz ise; ileride çelik kuşak uçları çalışma yaparak paslanabilir ve yara tamir malzemesine hasar vererek, lastiği hizmet dışı bırakabilir.

      * Tamir malzemesinin; kullanılacağı yerdeki kauçuk ile kesinlikle benzer özellikler taşıması gerekir. Eğer kullanılan malzeme kauçuk esaslı değilse esnemesi, gerilmesi ve lastik bünyesinde oluşan ısıya tepki özelliği farklı olacağından, ayrılma yapar.

      * Yara tamirinin yüksek sıcaklığa sahip ütülerle yapılması, lastikte istenmeyen sorunlar çıkarır. Ütünün temas ettiği alandaki kauçuk yeniden pişerek, orijinal özelliklerinden bir bölümünü yitirir. Kuşaklarda açılmalar ve lastik tabanında şekil bozuklukları oluşabilir.

      * Hasarlı lastik janttan çıkarılıp iç kısmı dikkatlice incelenmelidir. Çok kısa bir süre de olsa, havasız lastik üzerinde yürüme, karkastaki kordlara zarar verebilir. Liner’da (tubeless lastiklerde olan ve hava sızdırmazlığı sağlayan tabaka) çatlamalar olabilir.

      * Lastiğin yara almış bölgesinin; fitil yama ile tamir edilmesi, ileride sorun çıkarabileceğinden sakıncalıdır.

      Fitil yama deliğe geçirilmeden önce matkap ucu gibi bir aletle delik bölgesi genişletilir.

      Kuşaktaki çelik tellerin uçları alınmadığı için nemlenme sonucu paslanma yapabilir.

      Fitil uygulanırken delik çevresinde bulunan nem veya toz, fitil ile birlikte deliğe girer ve ileride sorun çıkarabilir.

      Fitil yama liner tabakaya yapışamadığı için; lastik içindeki hava ve nem kuşaklara geçerek paslanma, ayrılma veya tabanda şekil bozukluklarına yol açabilir.

      Lastik janttan çıkarılmadığından dolayı lastiğin iç kısmındaki olası hasarlar incelenemez. Bu ihmal ileride ciddi yaralanma ve ölümle sonuçlanabilecek kazalara yol açabilir.

      Bu nedenle lastik janttan çıkarılmadan yapılan yara tamiri sakıncalıdır

      Tüm Bu Bilgiler Türk Pirelli Lastikleri A.Ş. 'nin Kaynaklarından Alınmıştır.





      _____________________________

    • Yüzbaşı
      996 Mesaj
      27 Nisan 2006 11:30:54
      Bilgiler doğru ama..... Ben lastik sektöründe 18 yıldır farklı bölümlerde hem çalışan , hem idareci , hemde iş veren olarak çalışmış biri olarak eklemek isterim ki her lastik üreticisinin sayfasında lastik ile ilgili verilen bilgiler her kişinin yorumuna göre değişir yani temelde aynıdır ama bu ondan senin ne anladığına bağlıdır. Aynı zamanda bu işler tamamen pamuk ipliğine bağlıdır yani bilgiler bıçak gibi keskin EVET BUDUR DEĞİLDİR.
      sevgiler


      _____________________________

      LAND ROVER FREELANDER HSE TD4
    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      27 Nisan 2006 11:37:50
      jackal 78 paylaşım için teşekkürler..


      _____________________________


    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      27 Nisan 2006 11:52:51
      Jackal 78,
      Emeğin için teşekkürler. Konuya noktayı koymuşsun.



      _____________________________


    • Yarbay
      4203 Mesaj
      27 Nisan 2006 13:57:10
      YORUMA GEREK KALMAMIŞ JACKAL 78 GEREKEN AÇIKLAMAYI FAZLASIYLA YAPMIŞ PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER JACKAL


      _____________________________

      Alet vtec değil savaş açıyor sanki... Bir honda kullanıcısı
    • Yüzbaşı
      640 Mesaj
      27 Nisan 2006 15:10:21
      Yazilanlara bir de sunu eklemek istedim. Lastiklerinizin uzerinde dis derinligi gostergesi vardir. Lastiginiz her ne kadar çatlamis olmasa da, yenilemek icin eger dis derinliginden supheniz varsa, sirt desenindeki gostergeyi kontrol edebilirsiniz.


      _____________________________


      [font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
      FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci
    • Yarbay
      3977 Mesaj
      28 Nisan 2006 02:37:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: 4polat



      Alıntıları Göster


      Sayın Yarbayım,
      Kendi kendinle fena halde çelişmişsin. Herkesin kafadan attığını senin ise kafadan atmadığını söylüyorsun. Buna cevap bile vermiyorum ama "lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur" gibi bir cümleden (!) sonra "eğer lastik kullanılmazsa zamanla değişmesi gerekebilir" gibi bir ultra çelişkiyi forumcuların takdirine bırakıyorum.

      Kafadan atan atmayan fikir beyan eden tüm arkadaşlara saygı ve selamlar...

      kullanılan arabanın lastiği için zaman önemli değil demek istedim. Ayrıca o herkes kafadan bişeyler etmışıda şakasına söledim. Yanınada bi gülücük koydum dikkat ettiysen. Alınan olduysa özür dileriz, kimseyi kötülemek gibi bi niyetim yoktu...


      _____________________________

      "charcot-marie-tooth"
    • Binbaşı
      1564 Mesaj
      28 Nisan 2006 02:44:00

      quote:

      Orjinalden alıntı: 4polat



      Alıntıları Göster


      Sayın Yarbayım,
      Kendi kendinle fena halde çelişmişsin. Herkesin kafadan attığını senin ise kafadan atmadığını söylüyorsun. Buna cevap bile vermiyorum ama "lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur" gibi bir cümleden (!) sonra "eğer lastik kullanılmazsa zamanla değişmesi gerekebilir" gibi bir ultra çelişkiyi forumcuların takdirine bırakıyorum.

      Kafadan atan atmayan fikir beyan eden tüm arkadaşlara saygı ve selamlar...





      _____________________________

      The Power of Dreams Honda

    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      28 Nisan 2006 08:50:51
      zaman, lastiğin ömrünü etkileyen en büyük faktörlerden biridir.
      raf ömrü diye geçer.
      quote:

      Orjinalden alıntı: nemesis

      yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...




      _____________________________


    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      28 Nisan 2006 09:56:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: trapezoid



      Alıntıları Göster










      _____________________________


    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      28 Nisan 2006 09:58:35

      quote:

      Orjinalden alıntı: nemesis



      Alıntıları Göster


      kullanılan arabanın lastiği için zaman önemli değil demek istedim. Ayrıca o herkes kafadan bişeyler etmışıda şakasına söledim. Yanınada bi gülücük koydum dikkat ettiysen. Alınan olduysa özür dileriz, kimseyi kötülemek gibi bi niyetim yoktu...





      _____________________________


    • Çavuş
      57 Mesaj
      28 Mayıs 2006 10:11:43
      milyarlarca değerindeki arabalrımızı götüren lastiklere neden hala gerekli özeni gösteremiyoruz acaba 50.000 € luk bmw ye binen adam gidip fason uzak doğu malı lastikleri alıp kar ettiğini neden düşünüyor anlayan varsa anlatsın arkadaslar lastik kriteri zaman ve diş kalınlığı olduğuna göre 60 bin yapmıs lastik ne olursa olsun değişmelidir


      _____________________________

      açın gözlerinizi bakmayın şaşı alayınız gelse yıkamaz BEŞİKTAŞI
    • Yarbay
      3136 Mesaj
      28 Mayıs 2006 10:22:03

      quote:

      Orjinalden alıntı: 4polat

      En kaliteli lastik de olsa 60 000 Km den sonrası risklidir. Yenilemen şiddetle önerilir.

      bencede lastik 40 000 km'yi geçince hadi 50 000 de ondan sonra yol tutuşunda azalma olur.hayatını riske atma 300 YTL için


      _____________________________

      M. KEMAL
      ATATÜRK
    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      28 Mayıs 2006 17:28:17
      arkadaslar 2004 corsa cdti aldım.adam 4 lastıgı de yenı deısmıs ama hepsı de good rıch dıe bı markanın kıs lastıgı.bu lastıklerı ızmırde ve yazın kullanmanın ne gıbı sakıncaları olabılır ..su aralar fazla masraf yapacak durumdada deılım ama cok sakıncalıysa deıscez artık napalım..


      _____________________________

      corsa cdti
    • Emekli Yönetici
      15718 Mesaj
      29 Mayıs 2006 01:53:15
      quote:

      Orjinalden alıntı: achilleus1986

      yaw yokmu konudan anlayannnn aloooooooooooooooo


      http://forum.donanimhab...m_6619738/mpage_4/tm.htm

      buraya yazıver bide


      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Binbaşı
      1921 Mesaj
      29 Mayıs 2006 02:11:19

      quote:

      Orjinalden alıntı: emre.

      bu topik önceden de açılmıştı..
      arattırılsa faydalanılabilir..
      hatta oradan devam edilse de daha iyi olur.



      bu mesajı attığımda normal üyeydim,yanlış anlaşılmasın


      _____________________________

      ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
      ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      29 Mayıs 2006 02:18:47
      kısır döngüye girmiş bir topik daha.....
      arkadaşlar @yazılımcı online arkadaşımızın bahsettiği linkten devam edelim lütfen.



      quote:

      Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


      http://forum.donanimhab...m_6619738/mpage_4/tm.htm

      buraya yazıver bide




      _____________________________


Sayfa: [1]
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.