Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.862.074
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • evet normal bir durum kirli renk motorda kalan kurum ve yanmış karbon birikintilerinin temiz yağa karışmasından kaynaklanmaktadır. Bu durumu engellemek zordur ama yağ değişim seıklığını yarı yarıya azaltırsanız 2-3 yağ değişiminden sonra artık temiz yağ rengini görmek mümkündür.
  • merhaba,

    cevap için teşekkürler, üst kapak açılmasının sebebi aşırı su eksiltmesi nedeniyle conta değişti, conta değişimi sırasında siboplarıda yapalım dediler esasında açılmışken motoru yapalım dedi tamircim bende şuan maliyeti yüksek olduğundan diğer taraflarını yaptırmadım zaten yaklaşık 750tl para verdim şimdide 2000tl istiyor motor için dün arabayı uzun zamandır kardeşimde olduğundan kullanayım dedim, yağ göstergesinde yağ yoktu,daha önce 20/50 castrol lpg yağı koymuştum 1 ay önce yaklaşık 1000 km önce 1lt ekledim, yağ çubuğu yarıya geldi, 1 lt daha aldım yarım lt daha ekledim 1.5lt eksiltmiş po nun 20/50 yağını koydum,


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    20w50 yağ kullnınca duman atıyorsa daha ince yani viskositesi yüksek kullnınca daha fazla yağ atacaktır. Teorik olarak böyle olması gerekir. 10/60 yağı sizin araç gibi araçlar için tamamen gereksizdir ayrıca 20w50 kaçırıyorsa daha özel bir yağ neden konur burası çok mechül ve şüpheli

    evet motor kompresyonunu ölçtürmeden yağ değişimi yapmak göreceli olarak hatalıdır ama öncelikle motor yapılmadan nereden kaçırdığını anlamak gereklidir. Madem başka yerlerden kaçırıyor öyleyse neden sibop lastiklerideyip kademeli bakım yapıldı , birok soru ve şüphe doğuran şeyler yapılmış , işallah doğru yoldasındır. Birkere bunların ocaklarına düştün mü 2-3 kerede tek sefer yerine toplu olarak çökertirler adamı
    quote:

    Orjinalden alıntı: reference

    Merhaba,

    @vezir


    Arabam 1997 model Astra gsi ecotec yaklaşık 6 ay önce üst kapak çürüdüğünden yapıldı(sibop lastikleri değişti) 171.000km yaklaşık 5000km'de 3lt yağ ekledim, tamircim sibop lastikleri değiştiğinden kanalların dolması için 1 lt fazla yağ eksiltebilir demişti, en son castrol 20w50 lpg yağı ekledim, bu eklemeyi yaptıktan 15-20 gün sonra duman atmaya başladı.(rampalarda kalkışta daha çok dur kalklarda daha belli oluyor herhalde yüke bindiğinde duman atıyor) arabamı tamircime sorduğumda üst taraf yapıldı, alt tarafına baskı yapıyor dedi, ve motorun yapılması gerektiğini söyledi bana mobilin 1o/60 yağını önerdi 135tl civarında bunu deneriz duman atmayı kesebilir dedi bende opetin 15/50 yağını buldum daha ucuz bunu denemek istiyorum. senin fikrin ne olur....?



  • @ottoman24 @vezir

    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Konuda daha önce de yağın kirlenmesi görevini yaptığı anlamına geldiğini okumuştum. Ancak yağın sadece 25km ve yaklaşık 1 saat çalışma sonrası kararması aklıma başka olasılıklar getirmişti. Ama bahsettiğiniz kurumlanma ve eski yağın kalıntıları demekki çabucak yağı karartmış. Zaten servisin eski yağın da süzülmesi için yeteri kadar beklemediğini düşünüyorum çünkü otomobili servise teslim ettikten 1.5-2 saat sonra hazır olacağını söylemişlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serhat_1 -- 5 Mayıs 2009; 11:51:13 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serhat_1

    @ottoman24 @vezir

    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Konuda daha önce de yağın kirlenmesi görevini yaptığı anlamına geldiğini okumuştum. Ancak yağın sadece 25km ve yaklaşık 1 saat çalışma sonrası kararması aklıma başka olasılıklar getirmişti. Ama bahsettiğiniz kurumlanma ve eski yağın kalıntıları demekki çabucak yağı karartmış. Zaten servisin eski yağın da süzülmesi için yeteri kadar beklemediğini düşünüyorum çünkü otomobili servise teslim ettikten 1.5-2 saat sonra hazır olacağını söylemişlerdi.




    Maalesef ki servisler dediğiniz gibi çok beklemiyor 5-10 dakika yağın süzülmesini bekleyip hemen işleme geçiyorlar.Ancak şunu da unutmamak lazım siz servise girdiğiniz de aracınız bununla birlikte yağınız da sıcak ve akışkan durumda.Size söylenen 1,5-2 saat süresince araç bantta kalmıyor maalesef,bazen de işi sarkıtıyorlar ki işçiklik fiyatına müşteri karşı çıkmasın diye.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar lütfen fikri olanlar paylaşsın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar işin içinden çıkamadığım bir kaç sorunum var.Aracım bir saatten uzun süreli kullanışlardan sonra araçı boşa alıp ışıklarda beklerken stop ışığı ile birlikte yağ uyarı ışığı kesik kesik yapı sönüyor.Şu an kullandığım yağ Mobil 1 10-40.Arabayı satın aldığımda içinde olan yağdada aynı durumu gerçekleştiriyordu(petrol ofisi maxima 10-40).Bundan önceki yağım Shell 10-40 dı ve araç hiç böyle bir uyarı vermemeşti.Bunun nedeni ne olabilir?
    Birde hafta sounu aracın şanzuman yağını değiştirmek veya üstüne eklemek istiyorum.Ancak şöyle bir durum var yazın sonuna doğru aracın baskı balatası değişecek(debriyaj bilyasından gelen ses nedeniyle).Baskı balata değişirken şanzıman yağıda yenileniyormu?Sizce eklemekmi yoksa tamamen değiştirmekmi gerekli?




    baskı balata değişmesi ile baskı balatanın değişmesi arasında bir bağıntı olmamalıdır. Ama özel bir araç ise önceden sorulabilinir. şanzıman yağınızı değiştirdikten sonra balatayı değiştirmekte bir problem gözükmüyor.
    bahsettiğiniz yağ lambasının yanması durumu yağ basıncının dengesizleştiği zamanlarda olur. Bu durum bana ilkönce yağ filtresinin değişmediğini veya değiştiriliyorsa orjinal olanla aynı olmadığını düşündürüyor.Eğer yağ filtresi yağın akısını kısıtlıyorveya zorluyorsa böyle lmbanın yanması durumu mevcut olur. Eğer bütün bunlarda olmuyorsa kötü ihtimal yağ kanallarında bir tıkanıklık olması durumu akla geliyor . Bu duruma yağ katkı kullnılması ve motordaki aşırı aşınmış partiküllerin bir noktada birikerek kalıntı yapması neden olabilmektedir. Bu ndenle aracın yağına katkı koyup koymadığınızı ve bunu üst üste tekrarlanıp tekrarlanmadığını araştırmanız veuya hatırlamanız (ilk sahibi iseniz) gerekmektedir.




    Sayın Vezir aracın ilk sahibi deilim 1,5 sene oldu alalı ve 3 sefer yağ değişimi yapıldı.Yağ filitresine gelince yaptırdığım bütün bakımlarda yağ filitresini değiştiririm.Ancak son bakım özel serviste yapıldı orjinalini takıp takmadıkları hakkında bir fikrim bulunmuyor.Bu 3 yağ değişiminin hiç birinde yağ katkısı kullanmadım(motor yağ üreticileri tavsiye etmediği için düşünmedim).Birde gözlemlerimden biri ise kışın hava soğukken bu olayın çok fazla olmaması yaza yaklaştıkca daha çok gerçekleşmesi.Aynı olay 206 sı olan bir arkadaşımın başına geldi ve onunkisi daha vahim bir olay araç bu olayda durmadan sesli uyarı veriyor.İşin daha ilğinç bir noktası benim araçım clio hb 1,4 8 valf arkadaşımın 206 1,4 8 valf ikiside aynı tip motor.Bu arada şanzıman yağını tamamen değiştirdim ancak araca önerilen yağ 75w iken ben 90w castrol koymak zorunda kaldım.Nedeni ise 75w elf yağın 3 lt 75 tl gibi bir fiyata satılması.Bu fark şanzımana olumsuz bir katkısı olurmu?Teşekkürler yardımlarınız için.
  • sayın fau ,

    madem 3 sefer yağ değişikliği olduğu halde böyle bir lambanın yanma durumu var , bundan sonra olma olasılığı olan rölanti devrinin düşüklüğünü test etmeniz gerekiyor . Boşa aldığınızda deviri 250 rpm kadar gaza basarak yükselttiğinizde lamba sönüyor mu ? bunu test edin eğer sönüyorsa rölanti devriniz düşüktür. iç sürtünme neneniyle gerekli yağ basıncı oluşmuyor demektir. Lamba ancak yağ basıncı düşünce yanar tabiiki bozuk değilse.

    bu tür rölanti dengesizlikleri genelde alınana yakıtın kalitesizliği ,havanın soğuk olması durumu veya LPG li kullımda ralantinin gereğinden fazla düşmesi durumlarında olmaktadır. Eğer rölantinizi yükselttiğiniz hlade lamba sönmüyorsa daha ciddi olarak olayın incelenmesi gereklidir. Unutmayın ki yağlama eksikliği ve lambanın yanma durumu 1 dakikayı geçerse motorda kalıcı hasar oluşmaktadır.

    şanzıman yağının yüksek numara kullnılması kışın problem yaratır vites kemikleşmesi diye piyasa ağzıyla anılan teknik olarak viskosite yüksekliğinedneiyle vites geçiş problemleri oluşur.
    Klasik vitesli şanzımanlarımızda bakım için elimizde sadece yağ bulunmaktadır.Katalogta belirtilen yağ kullanıldığında ortalama ömrü şehir içi kullanımda 200-250 bin km şehir dışı 300-350 bin km gidecek kadar dayanıklı olan dişli kurusunda oluşan arızaların hepsi yağlama hatalarından kaynaklanmaktadır. dOĞRU YAĞ yani yarı sentetik veya tam sentetik dar aralıklı veya geniş aralıklı işanzıman yağı veya içeriğindeki metal minarellerin dişli üzerine etkileri gibi çok uzun ve teknik yönleri bulunan bu konuda KATALOGTA BELİRTİLEN YAĞIN DIŞINDA yağ kullnılmasını önermiyorum.Eğer kullanılmışsa yağılacak şey kışa kadar bu yağı kullnarak kıştan önce katalogta yazanla değiştirmektir. ŞAnzıman yağından tasarruf etmek gbibi bir felsefe uzun vadede tek şansımız olan bakım şartlarının sağlanmaması yüzünden dişlilerde kalıcı hasar yaratıp önce ses yapmasına sonra boşluk olmasına sonra vites geçişleri dahil komple revizyonuna kadar giden bir arizi bakım silsilesi oluşturacağını belirtmek isterim.
  • sn. vezir.
    sorum yağlarla ilgili değil, hava filtresiyle ilgili. ama hava filtresiyle ilgili bir başlık bulamadığım için bu başlıktan soruyorum. aracım nissan micra 2004 model. bu zamana kadar hep servise gittim ve bakımlarda orjinal parça kullanıldı. dün bosch car serviste bakım yaptırdım, hava filtresini filtreciden aldım fiyatıda çok hesaplı olduğu için 4 adet aldım yedek olarak. (üretici fil filtreymiş) bu gün bir sorun için servise gittim ustaya sordum filtre yansanayi bir bakarmısın kalitesi nasıl diye. bu filtre kuru kağıt filtre, serviste bizim taktıklarımız yağlı filtre arada çok fark var. yaglı filtreler havayı tamamen temizler, kuru filtreler tam temizleyemez. zamanla hava akış debi metresi bozulabilir dedi.
    sizden öğrenmek istediğim bunlar doğrumu, hemen filtreyi değiştireyimmi, yedek aldığım filtreleri kullanamıyacakmıyım. bilgilerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim.
  • sayın mustozt,
    Fil filtreyi iskenderun'a her gidişimde görüyorum. evet yan sanayidir ama kalitesiz bir marka değildir. Çok geniş ürün bandı var.Filtre işinde kaç mikron süzdüğü ve garanti altına aldığında ile alakalı bir konudur.

    eskiden bende de subaru impreza vardı onun filtresi de yağlı tabir edilenden idi bu nedenle iyi bilmeme rağmen fil filtre kullnamadım. Olayın özü şudur yağ lı filre tabşr edilen kağıda özel bir madde emdiriyorlar bu ise geçen partiküllerin geçmesini zorlaştırıyor sanırım 5 mikron üstüne izin vermiyor . ama kağıt olan filtrelerde bu katman olmadığı için daha yüksek miktarda toz geçişi oluyor daha doğrusu büyük çapları da geçiriyor. Bu ndenle eğer arada cidd ibir fiyat farkı yoksa (3 katından pahalı değilse) yağlı orjinal filtreyi kullanmanızı öneririm.Çünkü bu filtreler daha uzun kmler dayanıyor en azından benimki 30000 km gidiyordu. Ama bilineceği üzere filrede km vermek doğru değildir çünkü oprtamın ne kadar tozlu olduğu ile alakalı durumdur. bu nedenle deniz kenarlarında yaşayanlarda nem nedeniyle havadaki toz oranı düşüktür bunlar için kağıt filtre kullnılması ve sık değiştirilmesi kaydıyla problem yaratmaz ama özellikle yüksek rakımlar iç anadolu ve doğu anadolu çok tozludur özellikle bazen göz gözü görmez bunu arabanızı ne sıklıkta yıkadığınızı test ederek anlamanız mümkündür. Eğer sık yıkıyorsanız ortam tozludur demektir ve yağlı filrteden şaşmamak gerekir. Bir filtrenin yağlı tabir edilen ile kuru tabir edilen farkını ya yana getirdiğinizde anlamanız mümkündür . üzerinde balbumu gibi bir kaygan madde olur. Diğeri ise sanki evdeki süpürgeye konana kağıt filtreler ile aynı durumda ve kalitede olabilir. Kağıtlarında da sentetik ve değişik kalitede farkları vardır.Bu nedenle bu kadar çok fiyat farkı olmaktadır.

    size fil filtrenin linkini veriyorum buradan almış olduğunuz filtreyi buklabilir ve orjinal olanı da bulmamam yardımcı olursanız daha teknik bir açıklama yapabilirim.

    http://www.filfilter.com/filtr.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Mayıs 2009; 14:38:30 >
  • sn. vezir alakanız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. aslında filtreciden mann filtre istedim. şu an yok getittireyim dedi. ama türkiyede olmadığını söyledi mann C1618 kodlu filtre. daha sonra fil filtrevar dedi üzerinde mann yazıyor. tanesi 7 tl. bende 4 tane aldım 28 tl orjinali 39.50 tl yaklaşık 6 kat fiyatfarkı var aradaki kağıt farkını bilmiyordum. şimdi bu kadar filtreyi boşuna almış oldum. aslında bu firmaların yedek parça politikası bizleri sıkıntıya sokuyor. 40 tl bir hava filtresi olurmu insaf yahu. aracımda değişmesi gereken bir parça var servis parça fiyatına 215 tl dedi aynı parçayı ist.dan kargo parası dahil 60 tl. ye getirtiyorum.
    aracıma kışa girerken 5/30 magnetek yağ koymuştum. aracım çok rahattı ve yakıt sarfiyatı azalmış ve motor daha sessizdi. ama aracın fabrika çıkışı yağ 10/40 ilk defa 5730 koymuştum. şimdi tekrar 10/40 magnetek koydum yakıt sarfiyatı arttı arba sanki daha zor gider oldu, gerçi ön balatalar değişti ondanda olabilir. herzaman 5/30 yağ kullansam zararı olurmu. çok teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustozt

    sn. vezir alakanız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. aslında filtreciden mann filtre istedim. şu an yok getittireyim dedi. ama türkiyede olmadığını söyledi mann C1618 kodlu filtre. daha sonra fil filtrevar dedi üzerinde mann yazıyor. tanesi 7 tl. bende 4 tane aldım 28 tl orjinali 39.50 tl yaklaşık 6 kat fiyatfarkı var aradaki kağıt farkını bilmiyordum. şimdi bu kadar filtreyi boşuna almış oldum. aslında bu firmaların yedek parça politikası bizleri sıkıntıya sokuyor. 40 tl bir hava filtresi olurmu insaf yahu. aracımda değişmesi gereken bir parça var servis parça fiyatına 215 tl dedi aynı parçayı ist.dan kargo parası dahil 60 tl. ye getirtiyorum.
    aracıma kışa girerken 5/30 magnetek yağ koymuştum. aracım çok rahattı ve yakıt sarfiyatı azalmış ve motor daha sessizdi. ama aracın fabrika çıkışı yağ 10/40 ilk defa 5730 koymuştum. şimdi tekrar 10/40 magnetek koydum yakıt sarfiyatı arttı arba sanki daha zor gider oldu, gerçi ön balatalar değişti ondanda olabilir. herzaman 5/30 yağ kullansam zararı olurmu. çok teşekkürler.

    5 w yerine 10w konulduğunda aracı yakışı ve sürtünme kayıplarının artması çok doğaldır. 0w yağı kullnılsa daha da az yakar. Ancak burada yakma olayından çok min değer ne olmalıdır sorusu öne çıkıyor önümüz yaz ve 5 w ile başalayan yağ sınıfları yazın eksiltme yapabilir. Sanırım sizin aracınız benzinli ve turbo yok .Turbo yok ise 5 w yerine 10 w/40 vdaha iyi yağlama yapacaktır.

    ifiltre işinde fiyatları belirleyen faktörlere elden ele stok maliyetleri girdiğinde fiyat böyle uçuk sayılar olabilmektedir. İşin doğrusu orjinal olanın markasını öğrenip buna uygun fiyataaynı süzme katsayısını veren filtre seçimidir. Her hava filtresinin mikron mertebesinde klasmanı yani MERV numarası ve verimi gösteren bir sınıflandırması vardır. konunu detayları oldukça uzun üsrer ancak eğer yazıyorsa bu tür numaraları bulursanız yardımcı olmaya çalışırım. Birde araç katalogunda herhangi bir hava filtresi sınıfı belirtiyormu bunu kontrol ediniz.

    almış olduğunuz filtreler boşa gitmez eğer kendiniz değiştirebiliyorsanız tozlu havalarda takıp bir-iki ay kullanmanız mümkündür. kullan at misali daha garantili bir yöntemdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Mayıs 2009; 16:07:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın fau ,

    madem 3 sefer yağ değişikliği olduğu halde böyle bir lambanın yanma durumu var , bundan sonra olma olasılığı olan rölanti devrinin düşüklüğünü test etmeniz gerekiyor . Boşa aldığınızda deviri 250 rpm kadar gaza basarak yükselttiğinizde lamba sönüyor mu ? bunu test edin eğer sönüyorsa rölanti devriniz düşüktür. iç sürtünme neneniyle gerekli yağ basıncı oluşmuyor demektir. Lamba ancak yağ basıncı düşünce yanar tabiiki bozuk değilse.

    bu tür rölanti dengesizlikleri genelde alınana yakıtın kalitesizliği ,havanın soğuk olması durumu veya LPG li kullımda ralantinin gereğinden fazla düşmesi durumlarında olmaktadır. Eğer rölantinizi yükselttiğiniz hlade lamba sönmüyorsa daha ciddi olarak olayın incelenmesi gereklidir. Unutmayın ki yağlama eksikliği ve lambanın yanma durumu 1 dakikayı geçerse motorda kalıcı hasar oluşmaktadır.

    şanzıman yağının yüksek numara kullnılması kışın problem yaratır vites kemikleşmesi diye piyasa ağzıyla anılan teknik olarak viskosite yüksekliğinedneiyle vites geçiş problemleri oluşur.
    Klasik vitesli şanzımanlarımızda bakım için elimizde sadece yağ bulunmaktadır.Katalogta belirtilen yağ kullanıldığında ortalama ömrü şehir içi kullanımda 200-250 bin km şehir dışı 300-350 bin km gidecek kadar dayanıklı olan dişli kurusunda oluşan arızaların hepsi yağlama hatalarından kaynaklanmaktadır. dOĞRU YAĞ yani yarı sentetik veya tam sentetik dar aralıklı veya geniş aralıklı işanzıman yağı veya içeriğindeki metal minarellerin dişli üzerine etkileri gibi çok uzun ve teknik yönleri bulunan bu konuda KATALOGTA BELİRTİLEN YAĞIN DIŞINDA yağ kullnılmasını önermiyorum.Eğer kullanılmışsa yağılacak şey kışa kadar bu yağı kullnarak kıştan önce katalogta yazanla değiştirmektir. ŞAnzıman yağından tasarruf etmek gbibi bir felsefe uzun vadede tek şansımız olan bakım şartlarının sağlanmaması yüzünden dişlilerde kalıcı hasar yaratıp önce ses yapmasına sonra boşluk olmasına sonra vites geçişleri dahil komple revizyonuna kadar giden bir arizi bakım silsilesi oluşturacağını belirtmek isterim.

    Sayın Vezir yukarıda bahsettiğiniz boşa alarak 2500 rpm seviyesine kadar gaza bastığımda yağ lanbası sönüyor.Araçın motoru soğukken devri 750 rpm seviyesinde.Ancak ilk çalışma ve motor soğukken devir 1000 rpm seviyesinde dolaşıyor.Araçta lpg sistemi yok.Ancak benim aradığım sorunun cevabı Shell 10-40 yağda böyle bir sorunla karşılaşmadım.Ancak Petrol Ofisi ve Mobil 1 yağlarında böyle bir sorun ile karşılaştım.Acaba sorunum yağdan kaynaklanıyor olabilirmi.Birde araç soğukken böyle bir sorrunla karşılaşmıyorum.
    Şanzıman yağımı ise tavsiyenize uyarak en kısa zamanda 75w bir yağ ile değiştiriyorum.Elf deilde başka bir marka kullanmamın sakıncası olmaz herhalde.İnternet sitelerinden baktığıma göre Mobil ve Total aynı numarada yağ satışı mevcut.
    Kullanmayı düşündüğüm şanzıman yağı
    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/095FF30ADA0418D9C125737500485584?OpenDocument
    Üreticinin tavsiye ettiği Elf TRANSELF NFJ şanzıman yağı
    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/EF716F2FFED4C032C12573750047E020?OpenDocument#TRANSELF_NFJ

    Yardımlarınız ve görüşleriniz için çok teşekkürler.
  • aracım 2004 vw bora geçen ay yağ değişimi yaptım castrol 10*40 yağ koydurdum 4 lt.Eskiyen yağ tapadan akıtıldı ve motora 20-50 yağ dökülerek 3 lt 10 dk rolantide çalıştırıldı.Eski yağ güzelce temeizlensin diye.Sonra yağ boşlatıldı ve yğ filtreside değiştirilip yeni yağ katıldı.Acaba 20-50 yağ konularak 10 dk çalıştırmakta hata mı yaptım?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpergndz

    aracım 2004 vw bora geçen ay yağ değişimi yaptım castrol 10*40 yağ koydurdum 4 lt.Eskiyen yağ tapadan akıtıldı ve motora 20-50 yağ dökülerek 3 lt 10 dk rolantide çalıştırıldı.Eski yağ güzelce temeizlensin diye.Sonra yağ boşlatıldı ve yğ filtreside değiştirilip yeni yağ katıldı.Acaba 20-50 yağ konularak 10 dk çalıştırmakta hata mı yaptım?


    hayır teknik olarak bir sakıncası yok ama ekonomi açısından 10 numara açık yağ ile temizlik yapılması daha makbul olacaktır.Hem daha iyi akışkan değerine sahiptir hem de litresi daha ucuzdur.otobüzçüler mazot ryerine ucuz olsun diye bu yağı mazot deposuna teneke teneke boşaltıyor
  • quote:

    Kullanmayı düşündüğüm şanzıman yağı
    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/095FF30ADA0418D9C125737500485584?OpenDocument
    Üreticinin tavsiye ettiği Elf TRANSELF NFJ şanzıman yağı
    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/EF716F2FFED4C032C12573750047E020?OpenDocument#TRANSELF_NFJ


    Problem var gözüküyor ama sizin seçtiğiniz sınıf API GL-5 , tavsiye edilen sınıf API GL4+

    adamların bir bildiği var biz bunu bilmiyorsak problem olabilir. Çünkü özellikle GL 4 sınıfı için bir not yazmışlar diğerinde bu not yok . Dikkatinizi çekerim

    Prinç senkromesh ringler içeren (single ve multi-cone) dişli kutularının gereksinimlerini karşılayan özelliklere sahiptir.

    GL5 sınıfı yağlar ile GL4 arasında sarı metal diye bilinen bakır prinç gibi senkromeç dişlilerine karşı GL4 de olan koruma sentetik yağ olan GL5 de olmaması sebebi ile kullanılmaması öneriliyor. Evet GL5 sınıfı daha kaygan ve sessiz vites çalışmasını sağlar ama her şey ince ince düşünülerek kataloglara konulmaktadır. Bunları oynamamak gerekir.

    GEAR OIL NOTES:
    ∗ API GL-5 GEAR OILS ARE NOT INTERCHANGEABLE WITH API GL-4 GEAR OILS.
    ∗ The extreme pressure (EP) additives in most gear oils contain sulfur-phosphorus compounds that
    can be corrosive to certain “yellow metal” components, if present at levels higher than
    recommended by the equipment manufacturer. “Yellow metals”, such as copper and brass, are
    found in transmission synchronizers.
    ∗ GEARPLUS® SAE 80W-90 GL-5 (formerly known as Multi-Purpose 4096 Gear Lubricant),
    is the primary recommendation for the complete drain-and-refill of existing or rebuilt
    limited slip differentials in passenger cars, SUV’s and light-duty trucks.
    ∗ Synchromesh Fluid is a unique transmission and transaxle product - there are no other gear oils
    that can be substituted in applications calling for this fluid.
    ∗ Always follow your owner’s manual for the correct lubrication recommendation



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Mayıs 2009; 9:25:40 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    quote:

    Kullanmayı düşündüğüm şanzıman yağı
    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/095FF30ADA0418D9C125737500485584?OpenDocument
    Üreticinin tavsiye ettiği Elf TRANSELF NFJ şanzıman yağı
    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/EF716F2FFED4C032C12573750047E020?OpenDocument#TRANSELF_NFJ


    Problem var gözüküyor ama sizin seçtiğiniz sınıf API GL-5 , tavsiye edilen sınıf API GL4+

    adamların bir bildiği var biz bunu bilmiyorsak problem olabilir. Çünkü özellikle GL 4 sınıfı için bir not yazmışlar diğerinde bu not yok . Dikkatinizi çekerim

    Prinç senkromesh ringler içeren (single ve multi-cone) dişli kutularının gereksinimlerini karşılayan özelliklere sahiptir.

    GL5 sınıfı yağlar ile GL4 arasında sarı metal diye bilinen bakır prinç gibi senkromeç dişlilerine karşı GL4 de olan koruma sentetik yağ olan GL5 de olmaması sebebi ile kullanılmaması öneriliyor. Evet GL5 sınıfı daha kaygan ve sessiz vites çalışmasını sağlar ama her şey ince ince düşünülerek kataloglara konulmaktadır. Bunları oynamamak gerekir.

    GEAR OIL NOTES:
    ∗ API GL-5 GEAR OILS ARE NOT INTERCHANGEABLE WITH API GL-4 GEAR OILS.
    ∗ The extreme pressure (EP) additives in most gear oils contain sulfur-phosphorus compounds that
    can be corrosive to certain “yellow metal” components, if present at levels higher than
    recommended by the equipment manufacturer. “Yellow metals”, such as copper and brass, are
    found in transmission synchronizers.
    ∗ GEARPLUS® SAE 80W-90 GL-5 (formerly known as Multi-Purpose 4096 Gear Lubricant),
    is the primary recommendation for the complete drain-and-refill of existing or rebuilt
    limited slip differentials in passenger cars, SUV’s and light-duty trucks.
    ∗ Synchromesh Fluid is a unique transmission and transaxle product - there are no other gear oils
    that can be substituted in applications calling for this fluid.
    ∗ Always follow your owner’s manual for the correct lubrication recommendation



    En kısa zamanda aracın şanzıman yağını üreticinin tavsiye ettiği Elf ile değiştircem.Diğer sorunuma gelince yukarıdan anladığım araçın rolanti devri düşük onun için motor ısınınca gerekli yağını motora gönderemiyor.Rolantisinin ayarlanması gerekiyor.
    Yardımlarınız için çok teşekkürler.
  • fau ,

    herne kadar kontroletmişsindir ama yağ filtresinin orjinal kullnıldığından emin olun yağ basıncını etkileyen ilk neden bu filtrenin yağı zor geçirmesinden kaynaklanmaktadır. Altta olduğu zor ulaşıldığı için çoğu serviste ne bulurlarsa onu takıyorlar aynıdır diye ama detaylarda farklılık vardır ve giçbir kar buna değmez. En pahalısı ve ucuzu arasında en fazla 10 -15 lira fark yoktur bile.
  • teşekkür ederim sayın vezir bey beni rahatlatınız bir dahaki yağ değişiminde 10 numara yağ kullanayım.
  • arkadaşlar yağ konusunda bende birşeyler anlatmak istiyorum gerçi çok önemli detaylar işaretlenmiş durumda fakat yinede bilginiz olsun.Ankarada biltek firmasının vermiş olduğu eğitimden notlar sizlere aktaracağım dersi veren İ.T.Ü de bir profesördü ismini şimdi hatırlayamayacağım.bir yağın değişim sürecini iki neden etkiler bir km 2 zaman.eğer hiç arabayı kullanmadan aradan bir yıl geçmişse yağ mutlaka değişmelidir.sebebi yağın viskozite dediğimiz akışkan akmaya karşı gösterdiği iç direnci kaybetmesidir.bir varilde yağı bekletirken varilin tapa ağzı yukarı değil aşağıda olacak şekilde depolamalıyız sebep yağ her ortamda hava ile okside olur ve bileşenlerini bozmaya başlar.evet evet baş aşağı koymaktan bahsediyorum.piyasadaki tüm yağ markalarına ana bileşen etken maddeleri sağlayan kuruluş mobil 1 dir.bu bana ilginç gelmişti..Firmaların tavsiye ettikleri yağ markaları genelde ideolojik ve pazar payı güden bir politikadan başka bir şey değildir.sentetik yağlar minerallere göre motora daha faydalı daha fazla bileşen içermekte ve fiyatıda pahalıdır demişti.en çok reklam yapan firma en iyisi değil demişti.hocanın aksine burda reklam yapan firma götürmüş neyse görsel medya farkı.ben o eğitimden sonra mobil 1 kullanmaya başladım.
  • Bugün mobil 0w40 yağı 100 tl'ye aldım.İnternetten baktığımda 80-130 tl arasında değiştiğini gördüm.Piyasada sahte yağların bol miktarda olduğuna göre bu kadar fark olsa olsa sahte yağdan kaynaklanmaktadır.Türkiye dağıtıcısı modacar onda 125 tl örneğin.
  • 5 liraya da filtre aldım 15 liraya da.Bu nasıl iş?
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    fau ,

    herne kadar kontroletmişsindir ama yağ filtresinin orjinal kullnıldığından emin olun yağ basıncını etkileyen ilk neden bu filtrenin yağı zor geçirmesinden kaynaklanmaktadır. Altta olduğu zor ulaşıldığı için çoğu serviste ne bulurlarsa onu takıyorlar aynıdır diye ama detaylarda farklılık vardır ve giçbir kar buna değmez. En pahalısı ve ucuzu arasında en fazla 10 -15 lira fark yoktur bile.
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.