Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (112. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.864.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • tabii ki tam sentetik olan daha iyidir.Bu yüzden ferrari tavsiyesi sadece ultra olanda yapılmış.dikkatinizi çekerim.
    viskosite numaraları aynı yani 5w40 olmasına rağmen 40 derecede viskosite değeri ultra da 74.4 ama diğerinde daha yüksek değer 82.5 .bir farkı olduğu açık ama para farkı çok ise deyip değmeyeceği ayrı bir konu.Sonuçta mercedes ferrari için önerilen bir yağ sınıfı diğerinden bir farkı olması doğal olmalı
    quote:

    Orijinalden alıntı: bunyas288

    @vezir;
    Merhabalar
    Aracımın yağını serviste değiştirmek istiyorum. Aracım 2007 Clio Symbol 1.4 16 valf benzinli ve aracım 8500 km de Servisin koyduğu yağ ;
    shell helix hx7 5-40 http://www.omf.com.tr/urunPDF/ShellHelixHX75W-40.pdf
    Ben ise servisten bu yağı istiyorum
    shell helix ultra http://www.omf.com.tr/urunPDF/ShellHelixUltra5W-40.pdf
    sizce bu yağlar aracım için uygunmu veya hangisi daha iyidir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tabii ki tam sentetik olan daha iyidir.Bu yüzden ferrari tavsiyesi sadece ultra olanda yapılmış.dikkatinizi çekerim.
    viskosite numaraları aynı yani 5w40 olmasına rağmen 40 derecede viskosite değeri ultra da 74.4 ama diğerinde daha yüksek değer 82.5 .bir farkı olduğu açık ama para farkı çok ise deyip değmeyeceği ayrı bir konu.Sonuçta mercedes ferrari için önerilen bir yağ sınıfı diğerinden bir farkı olması doğal olmalı
    quote:

    Orijinalden alıntı: bunyas288

    @vezir;
    Merhabalar
    Aracımın yağını serviste değiştirmek istiyorum. Aracım 2007 Clio Symbol 1.4 16 valf benzinli ve aracım 8500 km de Servisin koyduğu yağ ;
    shell helix hx7 5-40 http://www.omf.com.tr/urunPDF/ShellHelixHX75W-40.pdf
    Ben ise servisten bu yağı istiyorum
    shell helix ultra http://www.omf.com.tr/urunPDF/ShellHelixUltra5W-40.pdf
    sizce bu yağlar aracım için uygunmu veya hangisi daha iyidir?



    cevap için teşekkür ederim. Zaten rn711 renaultda yazıyor.Birde bakımda soğutma suyunu derğiştireceğim önerdiğiniz antifiriz markası varmı İnternette man marka 1.5 lt relik kırmızı antifirizi 10 liraya satılyorlar..http://www.turkoilmarket.com/Mann-Antifriz-Kirmizi-15-Lt,PR-1811.html sizce nasıl?




  • antifriz olayı çok önemlidir. Yanlıiş bir seçim başınıza uzun zaman içinde büyük masraflar açar. Bu nedenle sadece ama sadece aracınıza uygun olanı koyunuz . Bunun için araç katalogunun incelenmesinden başka çare veya ilaç yoktur. piyasada yeni nesil raadyatör ve contalar için sürekli iyileştirmeler yapılıyor ve bunu orjinal olarak aracınıza koyuyorlar .yani fabrikadan hatasız çıkıyor ama ehlil olmayan birinin elinde bu kimyasal bir canavara dönüşebiliyor.Bu nedenle ustaların dediğinden önce kendinizin doğrusunu bilmeniz lazım. kimya hata affetmez ona göre

    bu noktayı bilinçli olarak bildikten sonra tüm markaların içerikleri aynı kimyasaldır motor yağı gibi gizlisi saklısı pek yoktur. Belki içeriğindeki bazı katkılar korozyonu engeller vb bilinen şeyler. Renk seçim için önemli bir parametredir ama radyatörün içinde 5 sene kalan sıvı rengi de değişebiliyor turuncu kırmızı gibi olabiliyor bu nedenle ilk yapılması gereken katalogun antirifiz bakımı kısmını açarak oaradaki harfleri numaralar bir kenara yazmak gerekli
    quote:

    Orijinalden alıntı: bunyas288


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tabii ki tam sentetik olan daha iyidir.Bu yüzden ferrari tavsiyesi sadece ultra olanda yapılmış.dikkatinizi çekerim.
    viskosite numaraları aynı yani 5w40 olmasına rağmen 40 derecede viskosite değeri ultra da 74.4 ama diğerinde daha yüksek değer 82.5 .bir farkı olduğu açık ama para farkı çok ise deyip değmeyeceği ayrı bir konu.Sonuçta mercedes ferrari için önerilen bir yağ sınıfı diğerinden bir farkı olması doğal olmalı
    quote:

    Orijinalden alıntı: bunyas288

    @vezir;
    Merhabalar
    Aracımın yağını serviste değiştirmek istiyorum. Aracım 2007 Clio Symbol 1.4 16 valf benzinli ve aracım 8500 km de Servisin koyduğu yağ ;
    shell helix hx7 5-40 http://www.omf.com.tr/urunPDF/ShellHelixHX75W-40.pdf
    Ben ise servisten bu yağı istiyorum
    shell helix ultra http://www.omf.com.tr/urunPDF/ShellHelixUltra5W-40.pdf
    sizce bu yağlar aracım için uygunmu veya hangisi daha iyidir?



    cevap için teşekkür ederim. Zaten rn711 renaultda yazıyor.Birde bakımda soğutma suyunu derğiştireceğim önerdiğiniz antifiriz markası varmı İnternette man marka 1.5 lt relik kırmızı antifirizi 10 liraya satılyorlar..http://www.turkoilmarket.com/Mann-Antifriz-Kirmizi-15-Lt,PR-1811.html sizce nasıl?




  • öncelikle verdiğiniz cevaplar ve önerileriniz için çok teşekkür ediyorum yılladır eski tip araçlarda 20w50 yağ kullanıyoruz bu araçlarda örneğin şahin doğan toros gibi yarı sentetik 15w50 veya 10w40 yağ kullansak daha faydalı olmazmı ustalar bu araçlara 20w50 olur diyor çıkıyor ben 2000 model doğan slxie lpg araca 15w50 yarı sentetik yağ koymayı düşünüyorum herhangibir zararı olurmu cevabınız için şimdiden teşekkür ediyorummm.
  • 20w50 yerine tabii ki 15w50 olur: ZAten olması da lazım. Şu soğuklarda asıl tehlikelisi 20w50 kullanmak. Kışın yağ eksiltmelerinin temel nedeni 20 ile başlayan yağ kullanılmasıdır.

    biliyorum ki arkadan gelecek soru da 15w50 yerine 10w40 olamaz mı diye. O da olur ancak öncelikle 15w50 testinden geçirilerek eksiltme olup olmadığına bakılması ve soğutma sisteminizde bir arızanın bulunmamasıdır. Eğer hareret ibresi hep sınırları zorlayıp barajdan dönüyorsa bu baraj zorlamalarında daha dayalıklı olan 50w ile viskosite aralığına sahip olması bir bakıma bir sigortadır.

    Hararet problemi olmayan ve yağ eksiltmeyen tüm araçlar 20w50 yerine 10w40 kullanabilir. 10w40 yağı yarı senteteiktir ve mineral yağ olan 20w50 göre birçok koşulda daha dayanıklıdır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ekek

    öncelikle verdiğiniz cevaplar ve önerileriniz için çok teşekkür ediyorum yılladır eski tip araçlarda 20w50 yağ kullanıyoruz bu araçlarda örneğin şahin doğan toros gibi yarı sentetik 15w50 veya 10w40 yağ kullansak daha faydalı olmazmı ustalar bu araçlara 20w50 olur diyor çıkıyor ben 2000 model doğan slxie lpg araca 15w50 yarı sentetik yağ koymayı düşünüyorum herhangibir zararı olurmu cevabınız için şimdiden teşekkür ediyorummm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 9 Şubat 2011; 17:45:03 >




  • çok teşekkür ediyorum bundan sonra 15w50
  • Sayın vezir

    Lubricant adında USA menşeli çok uygun fiyata 10w-40 yağ buldum bidon üzerinde SAE onayı var ve API için SL demiş bu durumda bu yağ kullanılabilirmi ACEA B3/A3 vs yazılarını göremedim bu sebeple size danışmak istedim.
    Teşekkürler
  • Vezir hocam aşağı iki farklı marka yağın spesifikasyonları mevcut ikiside 5-40 ve tam sentetik bunlara bakarak hangisi daha verimli dir sizce
    Teşekkürler

    x markası

    Viskozite, ASTM D 445
    cSt @ 40º C 84
    cSt @ 100ºC 14
    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874 1.1
    Fosfor 0.095
    Parlama Noktası, °C, ASTM D 92 222
    Yoğunluk @ 15°C, kg/l, ASTM D4052 4052 0.855
    Akma Noktası, °C, ASTM D 97 -39

    *******************************************
    y markası

    Özgül ağırlık @ 15 °C ASTM D 1298 kg/m3 854
    Viskozite @ 40 °C ASTM D 445 mm2/s 82,2
    Viskozite @ 100 °C ASTM 445 mm2/s 13,6
    Viskozite Endeksi ASTM D 2270 - 169
    Akma Noktası ASTM D 97 °C -39
    Alevlenme Noktası ASTM D 92 °C 226
    T.B.N. ASTM D 2896 mgKOH/g 9


    Teşekkürler




  • sizin de farkedeceğiniz gibi her 2 yağ değerleri birbirine çok yakın verilmiş.Fark yok denilebilir burada içerindeki kül miktarı ve fosfat miktarı az olan terci,jh edilirse motor için daha temiz bir yağ konulmuş olur.ANcak bu firmaların teknik verileri o kadar titizlikle hazırlanıyor ki neyi iyi ise onu koyuyorlar ve diğerinden hiç bahsetmiyorlar. BVileceğiniz gibi her değerin ayrı ayrı önemi var ama bazen hiç bahsedilmiyor. Burada da x markasında sülfat oranı yazılmış diğerinde yazılmamış. Değerini vermeyen firmalar bir nebze ciddiyettern uzaklaşıyor (bunu bilerek yapıyorlar ki kıyas tam yapılamasın ) ayrıca tamsentetik yağlar için esas viskosite değeri yağ en kalınken değerini vermektir. Mesela -15 de veya -25 de durum nedir.Çünkü aşınmaların %50sinden fazlası ilk çalıştırma anı olan 3-5 dakikada olmaktadır.

    yine size bir hint vereyim .A markası bunu -15 de yazar B markası -25 yazar , C markası 0 derecede yazar ki kıyaslama yapılamasın. Çünkü viskosite değereri aslında motor güç grafiği gibi bir eğriden ibarettir. Yani düz bir çizgi değildir ve sıcaklık ile birlikte değer düşmeye başlar .Grafik test labratuarlarında çizilebilir ama bunu sitelere koymazlar hangi değer hangi sıcaklıkta güçlü ise onu verirler.Halbuki astm standartları testlerin hangi sıcaklıkta nasıl yapılacağını büyük bir titizlikle yazarlar ki testler doğru olsun.Neyse her sektörün bir pazarlama taktiği ve yöntemi var bizlere de bunların bazılarını bile bile yemek düşüyor maalesef..
    ,
    quote:

    Orijinalden alıntı: sert19

    Vezir hocam aşağı iki farklı marka yağın spesifikasyonları mevcut ikiside 5-40 ve tam sentetik bunlara bakarak hangisi daha verimli dir sizce
    Teşekkürler

    x markası

    Viskozite, ASTM D 445
    cSt @ 40º C 84
    cSt @ 100ºC 14
    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874 1.1
    Fosfor 0.095
    Parlama Noktası, °C, ASTM D 92 222
    Yoğunluk @ 15°C, kg/l, ASTM D4052 4052 0.855
    Akma Noktası, °C, ASTM D 97 -39

    *******************************************
    y markası

    Özgül ağırlık @ 15 °C ASTM D 1298 kg/m3 854
    Viskozite @ 40 °C ASTM D 445 mm2/s 82,2
    Viskozite @ 100 °C ASTM 445 mm2/s 13,6
    Viskozite Endeksi ASTM D 2270 - 169
    Akma Noktası ASTM D 97 °C -39
    Alevlenme Noktası ASTM D 92 °C 226
    T.B.N. ASTM D 2896 mgKOH/g 9


    Teşekkürler




  • etikette internet sitesi varsa oradan bilgi almak lazım .API SL olması güzel birşey ama piyasaya birçok yağ girmeye başladı araştırmak lazım
    quote:

    Orijinalden alıntı: sert19

    Sayın vezir

    Lubricant adında USA menşeli çok uygun fiyata 10w-40 yağ buldum bidon üzerinde SAE onayı var ve API için SL demiş bu durumda bu yağ kullanılabilirmi ACEA B3/A3 vs yazılarını göremedim bu sebeple size danışmak istedim.
    Teşekkürler
  • İmzamdaki araç için en uygun yağ nedir? Aracı yeni aldım, ilk aracım olduğu için bu konularda hiç bilgim yok kusura bakmayın.
  • elinizde araç katalogu var mıdır?

    quote:

    Orijinalden alıntı: engişdene

    İmzamdaki araç için en uygun yağ nedir? Aracı yeni aldım, ilk aracım olduğu için bu konularda hiç bilgim yok kusura bakmayın.
  • Malesef katalog yok
  • Merhabalar vezir bey,

    Peugeot 307 SW 1.6 benzinli aracim var. Su anda 112.000 km.de. Gayet bakimli bir arac. Yag eksiltme bu gune kadar soz konusu olmadi. Buranin iklim sartlari kisin minimum -5 yazin max 25 derece.
    Su anda yag degisim zamanim geldi. Bildiginiz gibi peugeot total oneriyor ve sayfasindan aracima uygun yagi arattigimda TOTAL QUARTZ 9000 5W40 (a, c) yagi onerdigini goruyorum. Ben aracima total degil de mobil marka yag koymak istiyorum. Biliyorum ki bazen bu degerleri yanlis/ticari onerebiliyorlar ve bulundugumuz iklime gore dogru tercihi kendimizin yapmasi gerekiyor.
    Bu iklim degerleri dahilinde bana onerebileceginiz tam sentetik yag degerleri nedir? 0W-40 cok mu abarti olur?
    Tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stillstudent -- 15 Şubat 2011; 22:04:14 >
  • iklim şartı olarak 5w40 fazla bile gelir ama motor koruma açısından ben bunun üstünün gerekli olduğuınu sanmıyorum.Önemli olan tam sentetiek olan Mobil 1 serisinden birşey konulmasıdır. Diğerleri tam sentetik yazsalarda içerikleri konusunda kesin bilgi yoktur.
    Ama 0w40 yağı oralarda uygun fiyata mobil 1 bulunabiliyorsa neden olmasın derim yağ eksiltmemek kaydıyla.Eksiltirse tekrar 5w40 geçiş yapmak mümkündür.

    Bütün bunlara ek olarak yazın sıcak olmayan bir yerde yaşadınız için 40 ile biten yağlara gerek duyacağınızı düşünmüyorum
    5w40 yerine 5 w30
    0w40 yerine 0w30 daha doğru bir seçim olabilir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: aykutavci

    Merhabalar vezir bey,

    Peugeot 307 SW 1.6 benzinli aracim var. Su anda 112.000 km.de. Gayet bakimli bir arac. Yag eksiltme bu gune kadar soz konusu olmadi. Buranin iklim sartlari kisin minimum -5 yazin max 25 derece.
    Su anda yag degisim zamanim geldi. Bildiginiz gibi peugeot total oneriyor ve sayfasindan aracima uygun yagi arattigimda TOTAL QUARTZ 9000 5W40 (a, c) yagi onerdigini goruyorum. Ben aracima total degil de mobil marka yag koymak istiyorum. Biliyorum ki bazen bu degerleri yanlis/ticari onerebiliyorlar ve bulundugumuz iklime gore dogru tercihi kendimizin yapmasi gerekiyor.
    Bu iklim degerleri dahilinde bana onerebileceginiz tam sentetik yag degerleri nedir? 0W-40 cok mu abarti olur?
    Tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Şubat 2011; 9:05:04 >




  • 5w40 yeterli eksiltme varsa ayrıca durumu değerlendirmek gerekli.Aracın yıpranma durumunu ilk el değilseniz ancak uzun zaman içinde aracı gözleyerek elde edebiliyorsunuz . Bu nedenle size en uygun yağ deneyerek bulacağınız ve katalogunuzun önerdiği yağ sınıfı içinde olanlardır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: engişdene

    İmzamdaki araç için en uygun yağ nedir? Aracı yeni aldım, ilk aracım olduğu için bu konularda hiç bilgim yok kusura bakmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    iklim şartı olarak 5w40 fazla bile gelir ama motor koruma açısından ben bunun üstünün gerekli olduğuınu sanmıyorum.Önemli olan tam sentetiek olan Mobil 1 serisinden birşey konulmasıdır. Diğerleri tam sentetik yazsalarda içerikleri konusunda kesin bilgi yoktur.
    Ama 0w40 yağı oralarda uygun fiyata mobil 1 bulunabiliyorsa neden olmasın derim yağ eksiltmemek kaydıyla.Eksiltirse tekrar 5w40 geçiş yapmak mümkündür.

    Bütün bunlara ek olarak yazın sıcak olmayan bir yerde yaşadınız için 40 ile biten yağlara gerek duyacağınızı düşünmüyorum
    5w40 yerine 5 w30
    0w40 yerine 0w30 daha doğru bir seçim olabilir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: aykutavci

    Merhabalar vezir bey,

    Peugeot 307 SW 1.6 benzinli aracim var. Su anda 112.000 km.de. Gayet bakimli bir arac. Yag eksiltme bu gune kadar soz konusu olmadi. Buranin iklim sartlari kisin minimum -5 yazin max 25 derece.
    Su anda yag degisim zamanim geldi. Bildiginiz gibi peugeot total oneriyor ve sayfasindan aracima uygun yagi arattigimda TOTAL QUARTZ 9000 5W40 (a, c) yagi onerdigini goruyorum. Ben aracima total degil de mobil marka yag koymak istiyorum. Biliyorum ki bazen bu degerleri yanlis/ticari onerebiliyorlar ve bulundugumuz iklime gore dogru tercihi kendimizin yapmasi gerekiyor.
    Bu iklim degerleri dahilinde bana onerebileceginiz tam sentetik yag degerleri nedir? 0W-40 cok mu abarti olur?
    Tesekkurler.




    Tesekkur ederim vezir bey. Hemen 0W-40 ve 5W-40 order ediyorum. Kolay gelsin.




  • faydalı olduysa çok memnun olurum,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Şubat 2011; 10:58:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    iklim şartı olarak 5w40 fazla bile gelir ama motor koruma açısından ben bunun üstünün gerekli olduğuınu sanmıyorum.Önemli olan tam sentetiek olan Mobil 1 serisinden birşey konulmasıdır. Diğerleri tam sentetik yazsalarda içerikleri konusunda kesin bilgi yoktur.
    Ama 0w40 yağı oralarda uygun fiyata mobil 1 bulunabiliyorsa neden olmasın derim yağ eksiltmemek kaydıyla.Eksiltirse tekrar 5w40 geçiş yapmak mümkündür.

    Bütün bunlara ek olarak yazın sıcak olmayan bir yerde yaşadınız için 40 ile biten yağlara gerek duyacağınızı düşünmüyorum
    5w40 yerine 5 w30
    0w40 yerine 0w30 daha doğru bir seçim olabilir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: aykutavci

    Merhabalar vezir bey,

    Peugeot 307 SW 1.6 benzinli aracim var. Su anda 112.000 km.de. Gayet bakimli bir arac. Yag eksiltme bu gune kadar soz konusu olmadi. Buranin iklim sartlari kisin minimum -5 yazin max 25 derece.
    Su anda yag degisim zamanim geldi. Bildiginiz gibi peugeot total oneriyor ve sayfasindan aracima uygun yagi arattigimda TOTAL QUARTZ 9000 5W40 (a, c) yagi onerdigini goruyorum. Ben aracima total degil de mobil marka yag koymak istiyorum. Biliyorum ki bazen bu degerleri yanlis/ticari onerebiliyorlar ve bulundugumuz iklime gore dogru tercihi kendimizin yapmasi gerekiyor.
    Bu iklim degerleri dahilinde bana onerebileceginiz tam sentetik yag degerleri nedir? 0W-40 cok mu abarti olur?
    Tesekkurler.




    Sayın vezir 5-40 için internet sitesinde Mobil Süper 3000 x1 serisi mevcut, Mobil 1 olarak 0-40 new life var ama ben de eksiltme konusunda güvenemiyorum. Bu durumda Mobil Süper 'i tavsiye edermisiniz bu yağ da tam sentetik olarak yazılmış, (tabiki Mobil 1 New Life ın yerini tutmayacağı kesin) birde ayrıca Mobil 1 in 1 milyon km testi var sayfasında nekadar objektif bilemem ama etkileyici bir test.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sert19 -- 16 Şubat 2011; 22:09:56 >




  • sayın sert19,

    evet tavsiye ederim ama MOBİL1 sınıfının diğerlerinden ayrı sunulmasının da bir anlamı var. Aracınız belirli kmleri geçmişse dünyanın en iyi yağını da koysanız aşınmayı geri getirmeyecektir .Bundan dolayı yağ seçimini araç yeniyken titizlik göstermek daha doğru bir bakım şartıdır.

    Özetle , Mobil Süper 3000 x1 serisi yağlar iele Mobil 1 arasındaki farkı motorun anlaması için motorun aşınmamış olması önem arz edecektir. Eşik geçilmiş ise super serisi de uygun yağlamayı sağlayacaktır
  • 
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.