DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
ACEMİLER İÇİN
134
Cevap
2
Favori
13.891
Tıklama
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      23 Nisan 2006 22:31:29
      Selam arkadaşlar acemiler için püf noktaları verirseniz çok faydalı olacağını düşünüyorum.Ben acamiyim yardımlarınıza ihtiyacım var.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      23 Nisan 2006 22:48:48
      Örneğin bu gün arkadaş bana araba hareket ettikten 10-15 m gittikten sonra çek dedi ve araba durmadı artık .


    • Yüzbaşı
      457 Mesaj
      23 Nisan 2006 22:57:55
      neyi çek dedi

      quote:

      Orjinalden alıntı: mn.dede

      Örneğin bu gün arkadaş bana araba hareket ettikten 10-15 m gittikten sonra çek dedi ve araba durmadı artık .




      _____________________________

    • Yarbay
      2056 Mesaj
      23 Nisan 2006 23:00:23
      Arkadaşım neyi "çek" dedi yahu? Anlaşılmıyor buradan.


      _____________________________

      Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!
    • Binbaşı
      1002 Mesaj
      23 Nisan 2006 23:01:33
      debriyajdır heralde
      :)


      _____________________________

    • Yarbay
      3035 Mesaj
      23 Nisan 2006 23:02:39
      arabada çekilecek 2 şey ya kapıdır yada el freni habide vites 2 ye çekilir

      ama sen el frenini kastediyorsun heralde


      _____________________________

      KATATONIA

    • Yüzbaşı
      571 Mesaj
      23 Nisan 2006 23:02:40
      Kenara çek demiş olabilir.


      _____________________________

      2013 Passat 1.6 tdi dsg
    • Yarbay
      2005 Mesaj
      23 Nisan 2006 23:03:04
      quote:

      Orjinalden alıntı: mn.dede

      Örneğin bu gün arkadaş bana araba hareket ettikten 10-15 m gittikten sonra çek dedi ve araba durmadı artık .


      töbe töbe neyi çek dedi olm


    • Yüzbaşı
      571 Mesaj
      23 Nisan 2006 23:06:16
      Arabaya hakim olana kadar trafiğe kapalı alanlarda kullanmanı öneririm. Aynı durumdaki bir arkadaşım bu tavsiyeyi dinlememişti, şu anda sigorta firmaları kendisini kara listeye almış durumda, bir çok firma kendisine kasko yapmayı reddediyor. Hala hayatta olduğuna da şükretmeli aslında.



      _____________________________

      2013 Passat 1.6 tdi dsg
    • Yarbay
      6784 Mesaj
      23 Nisan 2006 23:07:13
      bence el frenini dedi :D Yok mu baska tureten Tahmin ettigim olayı arabada yapmıosunuzdur insallah zor olur yane direksiyon basında


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      743 Mesaj
      23 Nisan 2006 23:09:46

      quote:

      Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

      bence el frenini dedi :D Yok mu baska tureten Tahmin ettigim olayı arabada yapmıosunuzdur insallah zor olur yane direksiyon basında




      el frenidir kesin.


      _____________________________

      Kuyunun dibindeki kurbağa için gökyüzü, kuyunun çeperi kadardır.

    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      24 Nisan 2006 07:59:33
      Debriyaj.


    • Yarbay
      2497 Mesaj
      24 Nisan 2006 08:16:39
      dikkat ol panik yapma


      _____________________________

      MİRAZ
    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      24 Nisan 2006 09:18:23
      dikizlerinide iyi kullan.


      _____________________________


    • Yarbay
      2268 Mesaj
      24 Nisan 2006 09:54:44
      quote:

      Orjinalden alıntı: seek and destroy

      neyi çek dedi




      KAFAYI ÇEK DEMİŞTİR BELKİ

      quote:

      Orjinalden alıntı: mn.dede

      Debriyaj.


      10-15 MT SONRAMI?? SENİN YENİ BİR FİKİR HOCASINA İHTİYACIN VAR


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 24 Nisan 2006; 9:56:50 >
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      24 Nisan 2006 09:57:33
      konuyu açarmısın nedemek istemiş arkadaşın.???
      quote:

      Orjinalden alıntı: mn.dede

      Debriyaj.




      _____________________________


    • Yarbay
      2268 Mesaj
      24 Nisan 2006 10:01:42
      quote:

      Orjinalden alıntı: serkes1

      konuyu açarmısın nedemek istemiş arkadaşın.???



      ANLADIĞIM KADARIYLA 1.VİTESTE ARACI KALDIRDIKTAN 10-15 M. SONRA AYAĞINI DEBRİYAJDAN ÇEK DEMİŞ


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 24 Nisan 2006; 10:02:39 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3281 Mesaj
      24 Nisan 2006 10:03:19
      kardeş ilk başlarda yogun trafiğe cıkma sakın.
      surekli çarpacam korkusu ile de oturma direksıyon başina.sankı yıllardır yaptıın işmiş giibi otur.
      kendine guven yani.(kend,ine guven dediisem,
      oole tem de makaslara falan da gir demedim ha)
      aynalarını iyi kullanmayı öğren cunku cok onemlidir aynalar.
      bos alanlarda bayırda dur kalk çalişmasi yap kendine.
      durdugunda sağ ayağın frende ikeden,bas debriyaja vitesini al bire,soora ayaan hala frende iken debriyajını hafif kaldır.zaten kavramaya dooru gelldın de hissetceksin.işte o anda sağ ayaaanıda frenden kaldırıp gaza bas ama gaza cok yuklenme.zaten 1 -2 yapişta kavramayı hissetcekin ve aracı kaydırmadan kaldırcaksın.
      park çaliş bol bol.
      2 tane kuka bul yada ona benzer bişey.işte bir araba boyu(ortalama)aralıkla koy arasına devirmeden girmeye çaliş.
      AMA EN ONEMLİSİ KURALLARA UY KARDEŞ.
      HIZ SINIRINI AŞMA,KEMERİNİ TAK,KIRMIZIDA GEÇME.YASAK YERDE SOLLAMAYA CIKMA FALAN FALAN...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      996 Mesaj
      24 Nisan 2006 10:03:51
      iki ye çek demiştir , araba hızlanmıştır ve artık durmamıştır , arkadaş durmayan arabadan atlamıştır , araba yuvarlanmıştır , arkadaç çekmemeye ayarlanmıştır , sonuçta buraya yazmıştır.


      _____________________________

      LAND ROVER FREELANDER HSE TD4
    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      24 Nisan 2006 10:06:46
      cikleyi çekmekten bahsediyor zannettim bir an...
      quote:

      Orjinalden alıntı: Jackal78


      Alıntıları Göster



      ANLADIĞIM KADARIYLA 1.VİTESTE ARACI KALDIRDIKTAN 10-15 M. SONRA AYAĞINI DEBRİYAJDAN ÇEK DEMİŞ




      _____________________________


    • Yüzbaşı
      996 Mesaj
      24 Nisan 2006 10:28:12
      Yada şöyle olabilir, acemi arkadaşla arkadaşı araç eğitimi için araca binip hareket etmişlerdir ,önlerine çıkan yayaya usta olan arkadaş çekil derken lafını tamamlamaya gerek kalmamış adamın üstüme çıkmışlardır ÇEK bize oradan yadigar kalmıştır geyik için


      _____________________________

      LAND ROVER FREELANDER HSE TD4
    • Binbaşı
      1002 Mesaj
      24 Nisan 2006 11:24:48
      ben kazandııııııımmmmmmm!!! debriyajmış..


      _____________________________

    • Binbaşı
      1564 Mesaj
      24 Nisan 2006 11:35:29
      deli kuyuya bi taş attı 100 akıllı cıkaramadı


      _____________________________

      The Power of Dreams Honda

    • Yüzbaşı
      753 Mesaj
      24 Nisan 2006 11:51:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: Jackal78


      Alıntıları Göster



      ANLADIĞIM KADARIYLA 1.VİTESTE ARACI KALDIRDIKTAN 10-15 M. SONRA AYAĞINI DEBRİYAJDAN ÇEK DEMİŞ


      bence de


      _____________________________

    • Yarbay
      2734 Mesaj
      24 Nisan 2006 11:57:45
      Özellikle hiç heyecan yapma sen yolunda devam et arkadan gelen yandan gelen seni ilgilendirmesin tabi tehlikeli bişeyler olmadığı sürece
      Hız merakın çok olmasın



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      24 Nisan 2006 12:28:52
      Rampada kalkış yaparken kavrama yapmadan kalıkış yapmamı tavsiye etti nedersiniz?


    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      24 Nisan 2006 12:32:01

      quote:

      Orjinalden alıntı: gyrmann

      kardeş ilk başlarda yogun trafiğe cıkma sakın.
      surekli çarpacam korkusu ile de oturma direksıyon başina.sankı yıllardır yaptıın işmiş giibi otur.
      kendine guven yani.(kend,ine guven dediisem,
      oole tem de makaslara falan da gir demedim ha)
      aynalarını iyi kullanmayı öğren cunku cok onemlidir aynalar.
      bos alanlarda bayırda dur kalk çalişmasi yap kendine.
      durdugunda sağ ayağın frende ikeden,bas debriyaja vitesini al bire,soora ayaan hala frende iken debriyajını hafif kaldır.zaten kavramaya dooru gelldın de hissetceksin.işte o anda sağ ayaaanıda frenden kaldırıp gaza bas ama gaza cok yuklenme.zaten 1 -2 yapişta kavramayı hissetcekin ve aracı kaydırmadan kaldırcaksın.
      park çaliş bol bol.
      2 tane kuka bul yada ona benzer bişey.işte bir araba boyu(ortalama)aralıkla koy arasına devirmeden girmeye çaliş.
      AMA EN ONEMLİSİ KURALLARA UY KARDEŞ.
      HIZ SINIRINI AŞMA,KEMERİNİ TAK,KIRMIZIDA GEÇME.YASAK YERDE SOLLAMAYA CIKMA FALAN FALAN...




    • Çavuş
      82 Mesaj
      24 Nisan 2006 12:35:31
      debriyaj kavramadan frnden ayağini çekme, bide heyecen yapipda gaza yüklenme;
      arabanin seni kullanmasina izin verme, söfer sensin sen arabaya hükmet, stop etmesine izin verme, nerede duracağini ve nerede hangi hizla hareket etmesi gerektiğini ona birakma...


      _____________________________

      İnsan Kıyafetiyle Karşılanır, Bilgisiyle Uğurlanır...
    • Yarbay
      2347 Mesaj
      24 Nisan 2006 12:36:38

      quote:

      Orjinalden alıntı: mn.dede

      Rampada kalkış yaparken kavrama yapmadan kalıkış yapmamı tavsiye etti nedersiniz?


      İyi de ne yapmamanı söyledikten sonra ne yapman gerektiğini de söyledi mi? En ufak bir eğimde bile el freni mi kullanacaksın? Yoksa kaydıra kaydıra, mehteran misali iki ileri bir geri mi gidip duracaksın? Kavramayı kavramazsan arabayı stop ettirip durursun, trafikte madara olursun valla


      _____________________________

      Peugeot 5008
    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      24 Nisan 2006 12:45:33
      Debriyajdan ayağını çekmiyorsun ki.


    • Yarbay
      2347 Mesaj
      24 Nisan 2006 13:08:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: mn.dede

      Debriyajdan ayağını çekmiyorsun ki.


      Debriyajdan sol ayağını kavrama seviyesine kadar çekmeden sağ ayağını frenden kaldırırsan araba geri kaçmaya başlar ve sen sağ ayağını gaz pedalına basıp arabayı kaldırana kadar arkadaki arabaya fransız öpücüğü verirsin. Ya da kaymaya başladığı anda panikleyip gaz-debriyaj dengesini kuramayıp arabayı bağırtır veya stop ettirirsin (çok yaptım da oradan biliyorum ).

      Yol müsaitse geri kaçırma lüksün olabilir ama normal trafikte, yokuş ne kadar dik olursa olsun arabayı bir karıştan fazla geri kaçırmadan kaldırmayı başarman lazım. Yokuş çok hafif ise kavrama yapmadan da az bir kaydırma ile kalkarsın ama yokuş seçme şansın olmayacağı için her türlü yokuşu göz önüne almak lazım. Bu yüzden yokuşlarda kavrama yaptırmak, yokuş çok dik veya araba yüklü ise de el freni ile kalkmak bir zorunluluktur.


      _____________________________

      Peugeot 5008
    • Binbaşı
      1214 Mesaj
      24 Nisan 2006 13:09:16

      quote:

      Orjinalden alıntı: oflazca



      Alıntıları Göster



      İyi de ne yapmamanı söyledikten sonra ne yapman gerektiğini de söyledi mi? En ufak bir eğimde bile el freni mi kullanacaksın? Yoksa kaydıra kaydıra, mehteran misali iki ileri bir geri mi gidip duracaksın? Kavramayı kavramazsan arabayı stop ettirip durursun, trafikte madara olursun valla


      dostum çok dik yokuşlar çek elfireni ama tam çekme araba duracak kadar çek arabayı kaldır ve sonra el frenini indir. bukadar ya şimdilik idare et böyle



      _____________________________

    • Yarbay
      3302 Mesaj
      24 Nisan 2006 13:10:41
      quote:

      Orjinalden alıntı: mn.dede

      Debriyajdan ayağını çekmiyorsun ki.


      Baskı balatalarının halini çok merak ediyorum kok kömürü olmuştur onlar sen ayagını cekmediysen


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      274 Mesaj
      24 Nisan 2006 13:20:37
      1. yokuş yukarı kalkarken debriyajla kalkmaya çalış. araba biraz kaçarsa panik yapmadan ayağını debriyajdan çekmeye devam ederek gaza da basmaya devam et. aman hiç kaçmasın diye uğraşıp kendini sıkıntıya sokma arabanın biraz kaçması dünyanın sonu değildir. Sürücülerin çoğu biraz kaçırır çünkü kasmaya gerek yok öteki adam tamponunda durmuyo ne de olsa.

      2. Acil bi durumda motoru stop etmemek için debriyaja basıp sonra frene basma olayına takılma. Acil bi durum olursa(50 km ile falan giderken mesela) direk frene asıl sen dur yeter, bırak motor stop etsin. Acemilikte böyle durumlarda debriyaja basıcam die vakit kaybetme(ben bu yüzden bi kaza yaptım da)


      _____________________________

      No pain no gain!!!(in ingiliş)
      Acı yoksa gelişme de yok!!!(in törkiş)
    • Yarbay
      2347 Mesaj
      24 Nisan 2006 16:04:12

      quote:

      Orjinalden alıntı: kubilay84
      2. Acil bi durumda motoru stop etmemek için debriyaja basıp sonra frene basma olayına takılma. Acil bi durum olursa(50 km ile falan giderken mesela) direk frene asıl sen dur yeter, bırak motor stop etsin. Acemilikte böyle durumlarda debriyaja basıcam die vakit kaybetme(ben bu yüzden bi kaza yaptım da)


      Bu çok önemli bir konu. Yüksek hızlarda fren yapmadan önce debriyaja basmak, duruş mesafesini uzatmaktan başka bir işe yaramaz. Bu yüzden başlangıçta sadece frene, iyice yavaşladıktan sonra debriyaja da basmak doğrusudur. Debriyaj-fren şeklini sadece çok düşük hızlarda ve dur-kalk trafiğinde kullanmak lazım. Aracın stop etmesi hoş birşey olmamakla birlikte dünyanın sonu da değildir. Duramayıp öndekine girmekten iyidir. Zaten kısa sürede alışır, ne zaman debriyaja da basacağını saptarsın.

      Hatta debriyaj olayını genellersek; sürüş şeklini debriyaj pedalına en az basacağın şekilde geliştirmen iyi olur. Hatta bana en çok verilen tavsiyelerden biri de şuydu; zırt-pırt debriyaja basmayı gerektirecek dur-kalk trafiğinde olmadığın sürece, ayağın debriyaj pedalının üzerinde değil, yanında duracak. Acemilik dönemlerimde ben de sol ayağımı sürekli debriyajın üzerinde tetikte bekletirdim. Bu tavsiyeler üzerine özellikle debriyajsız (tabi makul sınırlar içerisinde) kullanım üzerine pratik yaptım.

      Aklıma gelen birkaç tavsiyeyi daha yazayım:

      - Kaputu açınca neyin ne olduğunu kabaca bilecek kadar temel motor bilgin olsun. En azından radyatör suyu, motor yağı, cam suyu, vs. nasıl kontrol edilir, nasıl tamamlanır bilmek lazım. Benzer şekilde lastik değiştirme veya hava basma her an yapman gerekebilecek işlemlerdir. En ufak bir arızada sağa çekip eline telefonu almaktan başka birşey beceremeyen bayanlar gibi olmamak için bunların pratiğini ihtiyaç duymadan önce yap

      - Altındaki araç kadar trafiği tanımak da önemlidir. Aracın tüm göstergelerinin ve kontrollerinin ne işe yaradığını, nasıl çalıştığını bilmek gerektiği gibi; trafik işaretlerinin anlamlarını da bilip trafik kurallarına hakim olmak iyi bir şöför olmanın ilk şartlarındandır. Bu yüzden sürücü kurs kitabını bir köşede saklamak ve zaman zaman bilgileri tazelemek iyidir.

      - Hız sınırlamalarına sabrın elverdiği sürece uy. Kesinlikle uy diyemiyorum çünkü zaman zaman ben de uymuyorum. Ama bunu çılgınlık veya iddia üzerine değil, mantıklı sınırlar içinde yapmak lazım. Hıza bağlı olarak takip mesafesi çok önemlidir. İlk ve tek kazamı hafif yağmurlu bir havada takip mesafesini korumadığım için yapmıştım.


      _____________________________

      Peugeot 5008
    • Yarbay
      2734 Mesaj
      24 Nisan 2006 16:30:07
      yokuşta sorun yaşamamak için el freni kullanmak şart


      _____________________________

    • Yarbay
      2056 Mesaj
      24 Nisan 2006 16:55:57
      quote:

      Orjinalden alıntı: tniaskrad

      yokuşta sorun yaşamamak için el freni kullanmak şart


      En sağlam yol özellikle yokuş çok çok dik ise ve araç dolu ise. Fakat normal bir yokuşta bile hemen el frenini çekmek biraz hantal bir iş. Öğrenene kadar eyvallah ama bu iş bir iki haftayı geçmemeli. Yani el freni amaç değil araç olmalı yokuşta kalkmak için.


      _____________________________

      Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!
    • Yarbay
      3189 Mesaj
      24 Nisan 2006 19:53:38
      Her bayırdada el frenine güvenme. Güvenme derken; her geldiğin bayırda el frenine asılırsın bu sefer alışkanlık olur, normal kalkmassın.

      El frenini zor durumlarda kullan.. Araba doluysa, bayır dikse vs. vs.




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      24 Nisan 2006 21:33:58
      Yazdığınız her harfi dikkatlice okuyorum hepinize çok teşekkür ederim.


    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      24 Nisan 2006 21:53:46
      Halı sahadan gelirken altını taşa vurduk bişe olmuşmudur?


    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      24 Nisan 2006 22:08:40
      Özellikle acemiliğinizi atarken neler yaptınız?


    • Binbaşı
      1782 Mesaj
      24 Nisan 2006 22:28:00
      quote:

      Orjinalden alıntı: trapezoid

      deli kuyuya bi taş attı 100 akıllı cıkaramadı


      ııh çıkmaaazz


      _____________________________

      En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir, birbirini anlamayan...
    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      24 Nisan 2006 22:44:12
      besmelesiz yola çıkma...


      _____________________________


    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      24 Nisan 2006 23:12:32
      Deneyimlerinizi aktarırsanız memnun olurum.


    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      24 Nisan 2006 23:16:05
      bir çok araç kullandım ve sahibi oldum sana yardımcı olacam ama senin aracının markası yılı ..vs önemli
      her aracın genel ihtiyacı aynıdır fakat özel ihtiyacı değişir....


      _____________________________


    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      24 Nisan 2006 23:19:00
      93 Şahin aldım.


    • Emekli Yönetici
      6658 Mesaj
      24 Nisan 2006 23:46:36
      hocam bunu özellikle sordum çünkü çok aracım oldu onlardan biride doğandı.....(bu arada hayırlı olsun..)

      şimdi yazayım..
      1....asla viyadüklere ve rüzgar etkisindeki virajlara hızlı girme araç çok savruluyor.
      2....aracını sürekli viteste bırak ve el freninide çek.(park halinde)
      3....kesinlikle alarm taktır(hırsızlığı çok basit yapılıyor)
      4....modifiye olaylarına girme tek modifiyesi tüp olsun onuda sürekli bakımdan geçir.
      5....vites geçişlerin rahat ve aheste olsun.
      6....yokuş aşşağı emniyetin için sürekli vitete in(asla tersi bilgilere kulak asma..)
      7....yedek parçası çok ucuzdur sorunu erken farkedip gerekeni yap yoksa yolda bırakabilir.
      8....kapıları bazı turumda kapanmayabilir buna dikkat et.
      9....sabahları çalışma problemi varsa vede alışkanlığın olsun cikle çekerek benzinde çalıştır.(200 m sonra kapa)
      10...aracın yağını suyunu sende kontrol edebil gerekiyorsa hava filitresini ve bujilerinide takabil.(ucuza gelir)
      11...araç daha soğukken fazla gaz verme...kontağa gereksiz yere uzun basma
      12...frenlerine güvenme ve sürekli kontrol ettir.
      13...tekerlekler aracın en önemli organlarında biridir lastiklerine güvenmiyorsan değiştir ve asla büyük ebat alma..



      _____________________________


    • Yüzbaşı
      274 Mesaj
      25 Nisan 2006 00:14:04
      3. Aracı ısıtmak için rolantide çalıştırma. vitese tak fazla devir vermeden sakin bi şekilde 1-2 km sür araba ısınır. Rolantide çok beklersin ve motora zararı olur.


      _____________________________

      No pain no gain!!!(in ingiliş)
      Acı yoksa gelişme de yok!!!(in törkiş)
    • Yüzbaşı
      766 Mesaj
      25 Nisan 2006 01:13:55
      bende bisi ekliim bari herkez bisiler yazmis/ bunuda babam soluyodu bana

      viyeduklere cok dikkat et cok soguk havalarda

      nedenine gelince. viyeduklerin alti bildigin gibi bos. normal bi asvalt yolda 120 gibi halk arasinda normal kabul edilen bi hizla giderken bu alti bos olan viyeduge girdiginde soguk havalarda onun altindan esen civi gibi soguk ruzgar viyedukun ustundeki asvaltta DON olusmasina sebep oluyo. bu don olan bolgeye arac bu hizla girince cok rahaty kontrolunu kaybedebilirsin...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      25 Nisan 2006 13:54:56
      Trafiği yoğun olmayan yerlerde bol bol pratik yap Hocam. Başka araçların çok yakınına park etmeye kalkma. En tehlikeli döneme de dikkat et. Bu dönem birkaç ay geçtikten sonra "tamamdır ben bu işi öğrendim" dönemidir. Çok acemi iken hız yapmazsın, gözünü yoldan ayırmazsın vs. ama tamamdır dediğin dönemde hız yapmaya, seyir halinde radyo-teyp ile oynamaya başlarsın ki Allah muhafaza asıl o zaman daha dikkatli olmalısın. Kazasız belasız ustalaşmalar Hocam.


      _____________________________


    • Yarbay
      2644 Mesaj
      25 Nisan 2006 15:04:47
      Yanına senden daha acemi birini al ve ona boş bir eğitim pistinde (kesinlikle cadde ve sokaklar uygun değildir) araba kullanmayı öğret. Bu arada kendini de sınar, neleri bilmen gerektiğini görürsün. Kavrama, yokuşta kalkış, vites değişimi gibi bilgilerindeki eksiklikleri böylece görebilirsin. Kendimden biliyorum. Okuldaki ders çalışma metoduna benziyor aslında.

      Soğuk veya sıcak havalarda camlar buğu yapar. Bunu gidermek için kalorifer ve fanların nasıl etki ettiklerini öğren. Klima olsa kolay ama, bazen cam rezistansı ve cama yönelik fanlarla hangi derecede ne etki olacağını öğrenerek görüşünü çabuk açman önemli. Arkadaşım bu kış buğuyu silmeye kalkarken ilk 50m içinde sağ önünü parketmiş bir kamyonun arkasına soktu.

      Silecekleri de benzer şekilde etkili kullan, cam yıkamalar bazen kontrolü zorlaştırıyor. Hızlı ve takipte giderken saniyeler çok önemli.

      Arka arka giderken hem dikizleri kullanmalı, hem de arkana dönüp bakmalısın. Aynalar tek başlarına mesafe tahmininde yanıltıcı olabilirler. Hızlı geriye gitmek de bir şey kazandırmaz. Aksine yoldaki gevşek kaplamayı veya mucuru, çamuru farkedemeszen ani ve acil durumda fren yapmakta geç kalabilirsin yoksa.

      Eskiden ekmek teknesi vardı, orada Cengiz'in (Peker Açıkalın) söylediği bir iki laf var: 1-Arkanda gözün olmalı, 2-Yolcun ağzına kadar dolu sıcak kahveyi yudumlarken ne ağzını yakmalı, ne de üzerinde bir damla dökmeli.

      Hatırlatmak için söylüyorum: Tofaş mekaniğine, özellikle de frenlerine sakın güvenme. Başka bir araba kullandığın zaman anlarsın farkı. Normal arabayla rahatça gidenler Tofaş kullanırken kavramayı yakalayamayıp stop da ettiriyorlar kolayca.

      Geldikçe bir şeyler anlatıyoruz işte.

      .oO°Oo.


      _____________________________

      TOSHIBA Satellite L50-C-17K - Core i7-5500U @2.40/3.00GHz - Intel HD Graphics 5500 - NVIDIA GeForce 930M 2GB DDR3 - 8192MB DDR3L 1.600MHz RAM - 1TB HDD - 15.6” Toshiba TruBrite® Full HD LED IPS - Asus SDRW-08D2S-U External - Logitech G500 - Inca6800i - CanonMX340 - AirTies RT5341 Honda Civic Elegance 2012 Otm Füme BRC 24MY11 - Navitech NX-220r - Samsung Galaxy S6 Edge White Pearl - Spigen NeoSlim Shimmery White - Panasonic P55ST50E NeoPlasma - LG BH6730T Home Theater - Next Minix HD Cool Sat. - Casio Edifice EFX-530 - Canon A510 - Kodak Z915 - Bursaspor - Galatasaray - Kdz.Ereğli
    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      25 Nisan 2006 17:40:03
      Arkadaşlar harikasınız hepinize çok teşekkür ederim.


    • Yüzbaşı
      457 Mesaj
      25 Nisan 2006 18:26:36
      hiçbir zaman ben bu işi kaptım,ben iyi sürüyorum gibi triplere girme...çok dikkatli ol,sen hata yapmasan bile başkalarının hata yapabileceğini düşünerek kullan


      _____________________________

    • Yarbay
      2893 Mesaj
      25 Nisan 2006 18:40:44
      Yavaş git.
      Kesinlikle sürat yapma.
      Bu sadece acemilik dönemi için değil tüm sürücülük hayatın için bir tavsiyedir.
      Gaz pedalında bir yumurta olduğunu düşün, onu kırmadan hızlanacaksın her zaman.

      37 yaşındayım, bunca yıldır araba kullanıyorum bir Allahın kulu da bana sürat yaptığım için aferin demedi. Kimse madalya falan da takmadı. Bende artık sürat yapmıyorum.


      _____________________________

      Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir
    • Yarbay
      2008 Mesaj
      25 Nisan 2006 19:43:09
      Arkadaşım hangi şehirde olduğunu bilmiyorum ama bulunduğun şehirde üç şeritli yol varsa yanına usta bi şoförü al ve o yolda aracı kullan. ( Tabi bunu arabaya iyice hakim oldultan sonra yapacaksın) Aynı şekilde 3 şeritli bi otoban da olabilir. Bu sürüş sana sağ ve sol şeride girerken aynaları nası kullanacağını öğretecektir. Zaten araç kullanırken en zorlanacağın kısım da şerit değiştirmek olacaktır. Malum ön taraf akar gider fakat senin yapacağın hatalardan arka taraf etkilenir. Direksiyonu hareket ettirmeden önce aynaları kontrol etmen gerektiğini öğrenmelisin. İyi ustalaşmalar.


      _____________________________

    • Yarbay
      2056 Mesaj
      25 Nisan 2006 20:44:49
      ecar limon arkadaş doğru demiş. Aynalara dikkat etmek lazım. Hatta kalabalık trafikde üç, dört dakikada bir sol aynadan başlayarak kafanı oynatmadan sadece gözlerinle sonra orta ayna ve en son sağ aynaya bakarak arkanı kontrol et. Ama aynalara uzun uzun bakma hemen bak ve kaçır gözünü. Yani üç ayna toplam bir buçuk, iki saniye alsın. Gerçi ilk başlarda aynaya bakınca arabanın nerede olduğunu odaklayamayablirsin ama zamanla arabanın sana uzaklığını hemen algılıyorsun. Az öncede dediğim gibi aynalara uzun olarak sakın bakma yoksa bu sefer önünde akan trafiği unutursun allah korusun öndekide fren yapmışsa sonrasını düşünme bile. Sonuç olarak ön kadar arkanada bak ve aynalardaki kör noktaları kavraman yararına olacaktır. Seni sollayan bir arabaya yandan çarpmak büyük hata olur sonra.


      _____________________________

      Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!
    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      25 Nisan 2006 23:27:28
      Bu bilgiler hayat kurtarır.


    • Yarbay
      14855 Mesaj
      26 Nisan 2006 00:58:50
      Nedense ben araba kullanırken rahat olmaya çalışıyorum ama ne zaman babam yanımda olsa kıyamet kopuyor. Ya bilmiyor ki kendisi nasıl kullanıyor Birgün kameraya filan çekip göstericem.


      _____________________________



    • Yarbay
      5016 Mesaj
      26 Nisan 2006 01:31:57
      seyir halindeyken kızlara felan bakma yeter


      _____________________________

      Canon EOS 60D | Canon EF 50mm f/1,8 II | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 SP Di VC USD | Lowepro Nova 3 AW
    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:31:12
      Araba sürmeyi o kadar ilerletsem daha ne isterim.


Sayfa: [1] 2 3   sonraki >     >>
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.