Şimdi Ara

Opel Corsa Yakıt Tüketimi 1.3 CDTI Dizel (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.582
Cevap
16
Favori
639.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yanılıyorsunuz!

    Shell fuel save dizel Corsa CDTI larda istenen en 590 dizel akaryakıt normlarını fazlasıyla karşılamaktadır.

    Shellin kendi sayfasından kopyalıyorum

    "Shell FuelSave Diesel

    Maksimum 10 ppm kükürt seviyesine sahip bir yakıt olup (düşük kükürtlü) eski veya yeni teknoloji her tür dizel araç için uygundur.
    Binek araç, ticari araç, ağır vasıta her tür dizel araçta kullanılabilir.
    Türk Standartları Enstitüsünün TS EN 590 standardına uygun bir yakıt olup Euro 2,3,4 ve 5 normundaki tüm motor tipleri için uygundur."

    isteyenler için linki:
    http://www.shell.com.tr/home/content/tur/products_services/on_the_road/fuels/fuelsave_tpkg/diesel/

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    Shell fuel save euro dizel normlarinu tam karsilamaz pek tavsiyr etmiyorum
  • Shell GTL ve V Power yakışı biraz arttırıyor arkadaşlar bunun sebebide arabanın daha performanslı gitmesi sebebiyle sürücünün gaza daha asılması :) Opel ve Shell i karşılaştırıyorum kesinlikle shell daha performanslı.

    Bende 1 depo shell vpower ile 550km uzunyol gerisi şehir içi 750 km yaptım.
    Geçen haftada GTL i hesapladım gtl de 30 krş yaktım.
    Gtl kullanan arkadaşlar ne kadar yakıyor acaba ? Birde bazı benzinciler gtl i hep alma 6-10 depoda bir al depoyu temizler yakıt katkısı gibi düşün diyorlar bilgisi olan var mı ?
  • gtl 3 depodan sonra etki etmeye başlıyor esas=)
    ben uzun süre gtl kullandım gtl aksine v powerdan az yakıyor gibi geldi bana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    Yanılıyorsunuz!

    Shell fuel save dizel Corsa CDTI larda istenen en 590 dizel akaryakıt normlarını fazlasıyla karşılamaktadır.

    Shellin kendi sayfasından kopyalıyorum

    "Shell FuelSave Diesel

    Maksimum 10 ppm kükürt seviyesine sahip bir yakıt olup (düşük kükürtlü) eski veya yeni teknoloji her tür dizel araç için uygundur.
    Binek araç, ticari araç, ağır vasıta her tür dizel araçta kullanılabilir.
    Türk Standartları Enstitüsünün TS EN 590 standardına uygun bir yakıt olup Euro 2,3,4 ve 5 normundaki tüm motor tipleri için uygundur."

    isteyenler için linki:
    http://www.shell.com.tr/home/content/tur/products_services/on_the_road/fuels/fuelsave_tpkg/diesel/

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    Shell fuel save euro dizel normlarinu tam karsilamaz pek tavsiyr etmiyorum




    valla ayda 100000 litre motorin alan bir şirkette çalışıyorum. direk yakıt toptancısının verdiği bilgi fuel savein kalitesiyle ilgili.
  • Dostum ben genelde oyle pompacilarin laflarina guvenmiyorum. Adamlar inan ne sattiklarini bimiyorlar. Eger ki sattiklari mazot gercekten Fuel Save ise bir problem yok. Ama zaten kamyoncular aliyor diye kalitesiz mazotu iteliyorlar ise Fuel save yerine ona lafim yok. Zaten Shell in sitesinde ozellikle belirtmis eski nesil, yeni nesil, kucuk arabalardan buyuk kamyonlara hepsi kullanabilir.

    Bazen saticilar pek bilgi sahibi olmuyorlar maalesef. Mesela Euro mazot daha ince filan diye bir sey soyluyorlar ancak Guvenlik formlarini actigin zaman eski kirsal motorin ile Euro mazotun Viskozitesinin ayni oldugnu goruyorsun. Bunu ben de eski jettamda yasadim. Ucuz ve daha az yakar diye kirsal aliyordum sonra mecburen euroya gecince verdigim farka degdigini gordum.

    Neyse lafi uzatmaya gerek yok. Ben su an kullaniyorum. Bu depoyu bitireyim bir dahakine POnunkini deniycem. Sonra da bizim evin yaninda BP var bir de oradan alicam.

    Saygilar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
    valla ayda 100000 litre motorin alan bir şirkette çalışıyorum. direk yakıt toptancısının verdiği bilgi fuel savein kalitesiyle ilgili.
  • emin ol bunu diyen pompacı değil bölge müdürlüğü düzeyinde satıcılar=)
    ayrıca kullanan araçlar eski külüstür kamyon değil milyon euronun üzerinde fiyata sahip fore kazık makinaları. bir yakıt pompası arızası 60 bin euro 6 adet enjektörü 40bin euro değerinde. arızalı olduğu süredeki iş kaybı ve ödenecek cezalar ise bu bedellerin dışnda. anlıyacağın riske atılabilcek motorlar değil.
  • Inanin ben de sitesinde yazani soyluyorum. Dedigin arkadaslar belki de kendi Fuel Savelerine guvenmiyorlardir :))). Ben su an kullaniyorum 2011 Corsa 1.3 cdti 75bg aracimda. Bir problem yasamadim henuz. Insallah da yasamayiz. Bu arada sizin yakit tasarrufu acisindan 1.3 corsalarda tavsiye ettiginiz bir yakit var mi????
    Alakaniz icin Tesekkur ederim
    Saygilarimla

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    emin ol bunu diyen pompacı değil bölge müdürlüğü düzeyinde satıcılar=)
    ayrıca kullanan araçlar eski külüstür kamyon değil milyon euronun üzerinde fiyata sahip fore kazık makinaları. bir yakıt pompası arızası 60 bin euro 6 adet enjektörü 40bin euro değerinde. arızalı olduğu süredeki iş kaybı ve ödenecek cezalar ise bu bedellerin dışnda. anlıyacağın riske atılabilcek motorlar değil.
  • fuel save almayın bencede..az çok olayın içindeyim bence almayın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reko

    fuel save almayın bencede..az çok olayın içindeyim bence almayın..


    ben yaklaşık 3-4 aydır shellden fuel save alıyorum. v powerdan yaklaşık 10 kuruş daha ucuz bu depoda yaklaşık 1-1,5 litre daha fazla almak anlamına geliyor. fuel save ile şehir içinde yaklaşık 5,5-6 lt/100 km harcıyorum. aracın çekişinde veya gidişinde de bir problem yaşamadım.

    ama bunun haricinde bunu almayın diyen arkadaşlar neden almamamız gerektiğini belirtebilirlerse biz de ona göre hareket edelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    emin ol bunu diyen pompacı değil bölge müdürlüğü düzeyinde satıcılar=)
    ayrıca kullanan araçlar eski külüstür kamyon değil milyon euronun üzerinde fiyata sahip fore kazık makinaları. bir yakıt pompası arızası 60 bin euro 6 adet enjektörü 40bin euro değerinde. arızalı olduğu süredeki iş kaybı ve ödenecek cezalar ise bu bedellerin dışnda. anlıyacağın riske atılabilcek motorlar değil.


    Sizin çalıştığınız aletler bahsettiğin kadar pahalı ise, ve yakıt konusunda, yakıtı alan yetkili kişi bu yüzden pipirikli davrandıysa, ki davranmıştır/davranmak zorunda :)
    Satıcının dediğini direkt alıp doğru olarak kabul etmiştir. Aslında problem şurda, şirketiniz madem o kadar yakıt alıyor bu bölge müdürünü şikayet etsin.

    Desin ki Shell'e:
    ""Sizin Euro Dizel diye sattığınız/tanıttığınız yakıta, şu satıcı/müdür o eurodizel değil,normları sağlamıyor, makinalarınız bozulur dedi ve bize daha pahalı olan diğer ürünü tavsiye etti/sattı.""

    Bak bakalım neler olcak sonra :) Euro muymuş değil miymiş herşey meydana çıkar. Koskoca bir firmanın beyanı 1 satıcı ile değişmez. Bölge müdürü bile olsa!
    Yerinizde olsam direkt şikayet eder, şirketten aydınlatıcı bilgi/savunma isterdim.

    Eminim tüm akaryakıt üreticilerinde her ürünün bir teknik şartnamesi vardır(bir ürünü üretmek için bu zaten mecburi :p) ve üretilen her parti ürünün kalite kontrolü yapılıyodur. Orta halli üretim yapan firmaların bile kalite kontrol birimleri çok sıkı çalışıyor. Uluslararsı iş yapan bir firma bunu riske atar mı hiç
  • Bu arada şunu da karıştırmamak lazım:

    EuroDizel demek performanslı yakıt demek değildir. Ya da euordizel normal dizellerden daha ince demek değildir.
    Euro normlarında karbon emisyonu veren , kükürt oranının 10ppm ve altı olan, askıda partikül sayısının motorinden daha az olduğu yakıt demektir o kadar.

    Yani bu "fuelsave bazı araçlarda sallama titreme ses yapıyo" falan demekle, "bu yakıt eurodizel değildir" demek farklı şeyler.

    Ben megane dCi motorda 2 depo kullandım, ne sesi arttı, ne sallama ne titreme yaptı
    Ama bazı arkadaşlar bu tarz şikayetler sunmuşlar çeşitli araçlar için.
    Bu da eurodizel olmadığını değil, bazı motorlarda randımansız çalıştığını gösterir.

    Durumu bu şekilde aktarırsak daha doğru olur.
    Yani arkadaşın dediği gibi o bahsettiği pahalı aletlerde, fuelsave'in randımansız olduğu için sorun çıkaracaktır belki. Ama bu eurodizel olmadığından değil tabiki, farklı katkıları içinde barındırdığı için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 25 Nisan 2011; 16:03:45 >
  • Walla ben son 1.5 2 depodur Shell fuel save kullaniyorum 2011 Corsa 1.3 CDTI aracimda.
    Bir problem yasamadim. Aksine Total ile kiyasladigimda yakit tuketiminde ciddi dusus yakaladim diyebilirim.
    Ancak arkadaslarin ifadeleri biraz kafami karistirdi. Bir dahakine baska bir yakit deneyim diyorum.
    Arkadaslar 1.3 Corsa icin menzil acisindan tavsiye ettiginiz bir akaryakit var mi??
    PO filan nasildir.Bizim burada Javpet var alabilecegim mesela.....
    Saygilarimla
  • ARACIMIZ AYNI;
    Bende sıfır aldım. Bi süre lukoil kullandım şimdi Shell V-Power kullanıyorum. 2500Km. oldu.

    İlk depo ort.6.2Lt.
    İkinci depo ort. 5.9Lt
    Üçüncu depo ort 6.1 Lt.

    Hep ş.içi sayılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavigökyüzü -- 26 Nisan 2011; 2:55:31 >
  • Ben su aralar v power diesel kullanmaktayim. Bir. Kere zam gelcek endisesi ile opetten aldim sonrada tovbe ettim. Yakitimi sirket odedigi icin utaniyorum gtl koymaya malum aralarinda ciddi fiyat farki var
  • Arkadaşlar Bende opelcorsa 1.3 cdti silverline var 2006 model.
    İzmirde yaşıyorum ve devamlı şehir içi kullanıyorum. bu güne kadar 4 tane petrol istasyonunu en az 2 depo kullanarak denedim. Kesinlikle Shell den aldığım yakıtla daha fazla gidiyorum. bende fuel safe kullanıyorum.5 aydır bi sorun yaşamadım sadece v power 'a göre daha yavaş ivmeleniyor tek fark bu hatta fuel safe bana daha fazla tork üretiyomuş gibi geldi.
    Neyse ben ayda en az 2 depo mazot alıyorum ve 1 depoyla en az 730 km yol yaptımki tahmin edersiniz onuda opetten aldığım mazotla yaptım shellden aldığım yakıtla 800 - 830 km gidebiliyorum. Ama sakın istanbul Ankarayla kıyaslamayın izmir trafiği hızlı ondan fazla kilometre yapmış olabilirim.1 defada ankaraya gittim geldim uzun yol yapma fırsatım oldu kırmızı yandığında 970 kilometre yapmıştım fullediğimdede 39 litre mazot aldım.Şuana kilometreyi sıfırladıktan sonra 215 tl lik yakıt aldım 960 km deyim ama depoda hala yarıdan biraz az yakıt var tahminin 250 daha gider ve ışığı yakarım.Tabi shellden aldığım yakıtla(fuel safe).V powerden fuel safe geçince 1 depoda yaklaşık 20 30 km fazla yapıyorum.
    Kısacası shell'i tavsiye ederim. Aracı üzmeden kullanırsadın En kötü İhtimalle 700 km yapmanız lazım.
  • Ben de benzer tecrubeyi yasadim. SHELL FUEL SAVE DIESEL guzel bir yakit ancak VPOWER ile yakit tuketimi acisindan farki hissedemedim. Demekki Fuel save daha iyiymis. Bu arada PO VMax da menzil ve cekis acisindan guzel bir yakit tavsiye ederim. Yani Guvendiginiz bir PO var ama Shell yoksa PO Vmax da bence tercih edilebilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: qru

    Arkadaşlar Bende opelcorsa 1.3 cdti silverline var 2006 model.
    İzmirde yaşıyorum ve devamlı şehir içi kullanıyorum. bu güne kadar 4 tane petrol istasyonunu en az 2 depo kullanarak denedim. Kesinlikle Shell den aldığım yakıtla daha fazla gidiyorum. bende fuel safe kullanıyorum.5 aydır bi sorun yaşamadım sadece v power 'a göre daha yavaş ivmeleniyor tek fark bu hatta fuel safe bana daha fazla tork üretiyomuş gibi geldi.
    Neyse ben ayda en az 2 depo mazot alıyorum ve 1 depoyla en az 730 km yol yaptımki tahmin edersiniz onuda opetten aldığım mazotla yaptım shellden aldığım yakıtla 800 - 830 km gidebiliyorum. Ama sakın istanbul Ankarayla kıyaslamayın izmir trafiği hızlı ondan fazla kilometre yapmış olabilirim.1 defada ankaraya gittim geldim uzun yol yapma fırsatım oldu kırmızı yandığında 970 kilometre yapmıştım fullediğimdede 39 litre mazot aldım.Şuana kilometreyi sıfırladıktan sonra 215 tl lik yakıt aldım 960 km deyim ama depoda hala yarıdan biraz az yakıt var tahminin 250 daha gider ve ışığı yakarım.Tabi shellden aldığım yakıtla(fuel safe).V powerden fuel safe geçince 1 depoda yaklaşık 20 30 km fazla yapıyorum.
    Kısacası shell'i tavsiye ederim. Aracı üzmeden kullanırsadın En kötü İhtimalle 700 km yapmanız lazım.
  • 100 TL yakıtla 500-530 km gidiyorum.

    %70'i 120-150 otoban.

    %30 Ankara Şehir içi.

    Vpower dizel alıyorum,GTL de aldım,Fuelsave de aldım kilometrede ve yakıt sarfiyatında bir fark göremedim.
  • Bende shell taşıtmatic var vpower diesel 'e ayarlı. Gayet iyi ve performanslı şuana kadar bir sorun yaşamadım.
  • Aracım yeni olduğundan şimdiye kadar 4-5 kere mazot aldım, bundan önce farketmemiştim Full Save ya da Vpower Diesel olduğunu. Geçtiğimiz hafta Shell'e gittiğimde ilk baştaki pompada durdum fakat o pompada Full Save yoktu. Pompacıya Euro Dizel dedim, direk Vpower'a yöneldi. Ben de genelde Full Save mi koyuyorsunuz Vpower mı dedim. Pompacı Full Save tavsiye etmiyoruz bu araçlar için, yasaklanan kırsal motorinin yerine çıkan bir ürün o dedi.

    Tabi ben işin çok acemisiyim, yıllardır benzinli araç kullanıyorum ama dizel ile tanışalı dediğim gibi daha 1,5-2 ay oldu. Pompacının da bilgisini bilemiyorum ama sizlere aktarmak istedim.
  • Fuel Save doğrudur Kırsal motorine ikame olsun diye çıktı. Ancak Shell in sitesinden de bakarsanız Eski yeni büyük küçük her türlü dizel araçta güvenle kullanılabileceğinden bahsediyor. Kalın filan değildir. Vpowerden katkıları farklıdır sadece. Sadece pompacılarda değil herkeste bir önyargı var. Zaten 1 nisandan itibaren kükürt oranı milyonda 10 dan fazla olan (10 ppm) motorin satışı yasaklandı. Dolayısı ile güvenilir bir yerden aldığınız herhangi bir motorin aracınızda güvenle çalışacaktır.

    Yalnız PO nun prodizel i var onu sadece büyük araçlara veriyorlar. Sitesinde de öyle yazıyor. Ona ait özel bir durum olabilir. Ancak Fuel save i kullanabilirsiniz. Ben de zaten kendi aracımda Fuel save, Vpower,Vmax ve BPnin mazotunu kullanıyorum
    Saygılarımla

    Bu arada OPELX te de yazıyor musunuz????

    quote:

    Orijinalden alıntı: epsilon82

    Aracım yeni olduğundan şimdiye kadar 4-5 kere mazot aldım, bundan önce farketmemiştim Full Save ya da Vpower Diesel olduğunu. Geçtiğimiz hafta Shell'e gittiğimde ilk baştaki pompada durdum fakat o pompada Full Save yoktu. Pompacıya Euro Dizel dedim, direk Vpower'a yöneldi. Ben de genelde Full Save mi koyuyorsunuz Vpower mı dedim. Pompacı Full Save tavsiye etmiyoruz bu araçlar için, yasaklanan kırsal motorinin yerine çıkan bir ürün o dedi.

    Tabi ben işin çok acemisiyim, yıllardır benzinli araç kullanıyorum ama dizel ile tanışalı dediğim gibi daha 1,5-2 ay oldu. Pompacının da bilgisini bilemiyorum ama sizlere aktarmak istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ppzrg -- 4 Mayıs 2011; 10:10:53 >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.