Şimdi Ara

YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
16.421
Cevap
193
Favori
1.276.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuda sırasıyla : üye incelemeleri, fiyatlar, donanımlar, teknik özellikler, renkler, jantlar ve döşemeler hakkında detaylı bilgiler mevcut. Yazının sonunda foto galeri de mevcut.

    İNCELEMELER

    http://yarimdebriyaj.com/test/ilk-surus-yeni-2013-skoda-octavia-1-6-tdi-105-bg-dsg/

    quote:

    Orijinalden alıntı: reddeer

    Tekrar merhaba arkadaşlar,

    Geçtiğimiz hafta aldığım tdi elegance dsg yeni octavia (beyaz) arabamla 1300 km'yi devirdim. İzlenimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Umarım yardımcı olur:

    Öncelikle aracın iç mekanının genişliğinden bahsetmek istiyorum. 1.87 boyumla koltuklarda yayıla yayıla oturabiliyorum. Sürücü koltuğunu epey geri yasladığımda bile arkamdaki kişi de rahatça oturabiliyor. Bu genişlik uzun mesafe yolculuklarda konfor anlamında çok büyük bir katkı sağlıyor. Yalnız arkaya üç kişi oturacaksa ortada oturan şaft tünelinden dolayı bacaklarını iki yana atmak zorunda kalabilir. Koltukların büyük bir kısmını kaplayan kumaş kalitesiz bir izlenim uyandırsa da koltuklar bana çok rahat geldi. Kol dayama desteğinin kumaşı sanki tüylenecek gibi duruyor inşallah başımı ağrıtmaz. Arabanın iç rengi bej olduğu için inip binerken dikkatli olmak gerekiyor yoksa her yerde ayak izi olabilir. Her bineni de bu konuda uyarıp "bu da ne pimpirikli adam" demesinler diye koltuklar için örtü, kaplama, kılıf vs. gibi bir önlem almayı düşünüyorum. Bu konuda önerilerinizi de bekliyorum. Yan desteklerini ve bel desteği konforunu yeterli buldum. Yalnız ön yolcu emniyet kemerini takmadığı zaman uyarı vermiyor, bu dönemde böyle bir ayrıntının eklenmemesi ilginç. Aracın ön tarafında yer alan gözler oldukça yeterli ve kullanışlı. Eski arabam Opel astra idi ve bu anlamda çok sıkıntı çekiyordum. Octaviaya binince her anlamda cennete düşmüş gibi oldum. Ön yolcu koltuğunun altındaki çekmeceli raf çok dar pek bir işe yaramayabilir. Arabanın bagajını anlatmaya gerek bile yok bence hatta sabitleyici destekleri kırılıp dökülecek eşyalar için büyük avantaj sağlıyor. Bagaj havuzu da çok kaliteli. İç malzeme işçiliği ve kalitesi gayet iyi, konsolun üst kısımları yümuşak plastik, altlarda ve kapı içlerinde sert plastik kullanılmış, ama yine de kaliteli ve şık duruyor.

    Aracın dış tasarımını ben çok başarılı buldum, her ne kadar lastiklerle çamurluk arasındaki mesafe forumdaki bazı arkadaşlara fazla gelse de eski kasalarına göre bu mesafe çok daha azaltılmış durumda. Farların tasarımı ve agresif görünümü çok dikkat çekici led ve bi-xenon farlar çok havalı duruyor. Yeni Octavianın arka tasarımı da özellikle yandan bakıldığında Audi'yi andırıyor. Aracı bekleyenlerin ve merak edenlerin sayısının çok olduğunu tahmin ediyorum. Neredeyse şehir içinde her park ettiğim yerde aracın başında birilerini incelerken buluyorum. Hatta Samsunda kırmızı ışıkta yanıma bir beyefendi yaklaştı onda da bir önceki kasanın -sanırım 2012 model falandı- beyaz rengi vardı ve bana sorular sordu, çok güzelmiş ben de almak istiyorum memnun musunuz falan diye sordu ben de memnun olduğumu söyledim. Bir Insignia kadar spor değil ama yeni octavia ağırbaşlı duruşunun yanında insigniadan çok fazla artıya sahip. Devam edeyim, dikiz aynaları arabayı kitlediğinizde kendiliğinden içe katlanıyor. Kilidi açınca kendiliğinden açılmıyor, açılması için kontağı açmanız gerekiyor. Arka park sensörü iyi ama bu donanımda bir arabada ön park sensörü de olmalıydı bence. Direksiyonun dört kollu olmasını beğenmeyen arkadaşlar vardı, ben çok beğendim. Çok kullanışlı ve fonksiyonlar gayet başarılı hiç kafa karıştırmıyor. Ama kornası sadece kontak açıkken çalışıyor, hatta yanlış hatırlamıyorsam sadece araç çalışırken kornayı kullanabiliyorsunuz. Start-stop sistemi otomatik, frene baskı uygularsanız araba stop ediyor, sadece durması için yeterli düzeyde basarsanız stop etmiyor. Vitesin yanında yer alan bir tuşla da bunu iptal edebiliyorsunuz. Silecek sensörünün hassasiyetini ayarlayabiliyorsunuz. Bolero ekran yerine Columbus almanın görsellik açısından hiç gerekli olduğunu düşünüyorum. İşlev olarak da Columbus'un ne gibi artıları var bilmiyorum açıkçası. Bolero bence bu arabaya yeter, dokunmatik algısı güzel ama çözünürlük daha iyi olabilirdi. Bir de boleronun etrafında yer alan tuşlar aslında boleronun içinde de var. O tuşların çoğu gereksiz ama kısayol olarak düşünülmüş olsa gerek. Donanım olarak eksikliklerinden biri de bluetoohun opsiyonel olması ve navigasyon olmaması. Yeni golf highline donanımda bluetooth mevcut ama bunda yok, üzerine yanlış hatırlamıyorsam 700 tl vermeniz gerekiyor. Bu arada cruise control da sorunsuz. Direksiyon çok yumuşak ve kavrayışı gayet iyi. Aklıma gelmişken, yorgunluk tespit sistemi çok saçma ve gereksiz.

    İlk 1000 km'de arabayı fazla zorlamadım ama sonrasında 190 a falan çıktım ve bana mısın demedi. Rahatlıkla daha basabilirdim ama yoldan dolayı cesaret edemedim. Yol tutuş, virajlara giriş çok iyi. Virajlara hızlı girince bile düz yolda gidiyormuşsunuz gibi bir algı uyandırıyor. Torsiyon çubuk benim de çok kafamı karıştırmıştı ama yol tutuş anlamında hiç bir olumsuz etkisini görmedim, aksine virajlara bu kadar güven vermesinin sebebi torsion olabilir bilmiyorum. Çukurlara girerken ön süspansiyonlara göre biraz daha sert kalıyor, arkayı öne göre daha çok hoplatıyor. Bu söylediğim sadece çok derin çukurlarda geçerli. Diğer orta boy çukurlarda pek farkeden birşey yok. Eğer bu arabayı arazide falan kullanmayacaksanız bunun da hiç sorun olacağını sanmıyorum. Stabilize yolda giderken bile bir sıkıntı görmedim. Motor konusuna gelince 1.6 tdi bu araca cuk oturmuş. Rampalarda falan en ufak bir zorlanma belirtisi yok, eski arabam 1.3 tü şimdi ona binsem elektrik süpürgesi gibi gelir heralde. Kalkışlarda falan ok gibi fırlıyor yeni octavia tabi 1500-2750 aralığında 250 tork üretmesi de bunda etkili. Yakıt performansını da çok başarılı buldum. Şu an şehir içi şehir dışı karışık ortalaması 4.5. İlerleyen zamanlarda daha da az yakacağını hesaba katarsak bu arabanın yakıt konusunda da çok avantaj sağladığını söyleyebiliriz. DSG şanzımana gelince vites geçişlerini neredeyse hiç hissetmiyorsunuz ve düşük devirlerde vites geçişleri sağlaması çok büyük artı sağlıyor tüketime. Otomatik/tiptronik vites araç kullanmak arıza çıkarabilirliği açısından her zaman daha risklidir, garantiye girer mi girmez mi bilmem ama rahatlığı paha biçilemez. Özellikle de yokuşu ve trafiği bol bir şehirde yaşıyorsanız. Jant konusunda ben herhangi bir değişiklik yapmadım, 16 inc jantlar görsellik anlamında beni hiç rahatsız etmedi, tabi bu konuda herkesin kişisel düşüncesi farklı olabilir. 17 inc olursa lastiğin maliyeti falan da artıyormuş sanırım.

    Sonuç itibariyle, arabayı hiç görmeden daha önce skoda kullanmadan bu arabayı aldım ve zerre kadar pişman değilim. Artık iyice şirket arabası profili kazanmış jetta ile bu araç arasında çok düşündüm ve octaviaya karar verdim. Donanım olarak çokça artısı var.Jettaya çamur atmıyorum, TR piyasasında zirvedeki yerini kolay kolay bırakmaz ama 7 bin tl az verip octavia almak çok daha mantıklı bence. Hem de aylarca beklemeden. Şu anki talebe bakılırsa ikinci elde yeni octavia'nın diğer c sınıfı arabalara göre avantajlı olabileceğini düşünüyorum. Almayı düşünen arkadaşlara tavsiyelerim:

    Eğer durumunuz ve zamanınız elverirse siyah koltuklar (kullanım ve temizlik açısından rahat olacağı düşüncesiyle) ve bluetoohlu olarak aracınızı sipariş edin. Sunroof da olursa tadından yenmez. İlk defa arabamla ilgili izlenimlerimi paylaştım, hatalarım yanlışım olursa affola, saygılar.


    quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    az once araci inceleme firsatim oldu. test surusu ile aracin karakteristik ozellikleri netlesecek ancak ilk izlenimler onemli ve paylasmak istedim.

    1. malzeme kalitesinde sikinti yok. kapilarda tutma yerleri yumusak suni deri ve kaliteye olumlu katki sagliyor. kol tutma yerinin ust tarafi kir tutmayan nano malzeme ve dokunuldugunda yumusak his veren sert bir malzeme. camin on kismi da yumusak malzeme fakat arka kapida bu kisim golfte de oldugu gibi sert plastik. ayrica kapilardaki ceplerde hep kadifemsi kaplama var. bu arac genelde jetta ile karsilastirildigindan ben de karsilastirmaya katki saglamaya calisacagim. kapilar jettadan daha oturakli ve tasarim olarak daha gosterisli duruyor. kalite olarak passat-jetta arasinda diyebiliriz.

    2. on konsol ciddi anlamda passati andiriyor, kullanilan malzemenin kalitesinin de passat-jetta arasinda oldugu kolayca soylenebilir. bolero ekran bej ic doseme ile iyi gitmiyor, hosuma gitmedi.

    3. 4 kollu direksiyon bence daha oturakli gosteriyor ki d sinifi araclarda kullanilir genelde. ama son yillarda 3 kollu spor tasarimlar moda oldugundan herkes keske 3 kollu olsaydi demis. bence 4 kollu daha kullanimi rahat bir model.

    4. boyum 1.87cm, on koltugu kendime gore ayarlayip arkaya gectigimde kesinlikle d sinifina yakin diz mesafesi var.

    5. surucu bilgisayar ekrani bayagi cafcafli, renkli olmus. islevselligini test surusunde gorecegim.

    6. bagaj bence bu aracin en buyuk karakteristik ozelligi ve + puani topluyor. cocuklu aileler icin fazlasiyla yeter.

    7. dis tasarim eskisine oranla cok daha kasli ve heybetli gorunuyor. arka tasarim daha iyi olabilirdi.

    yol tutusu, direksiyon, suspansiyon, ses yalitimi gibi faktorler tatmin edici olursa elegance paketli arac alinir ve uzun yillar kullanilir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    Bende bugün bayide aracı inceledim.

    + iç mekan çok başarılı ve malzeme kaliteli.

    + Bolero muzik sistemi ve dört kollu direksiyon resimlerdeki gibi değil ve çok güzel duruyor.

    + Aracın özellikle metalik renkde olanları daha heybetli ve kaslı gösteriyor aracı

    + Yeni keskin hatları çok beğendim. Özellikle C sütunu ve arka kapı bitimini.

    + Rapid ile aynı diyenlere halen çok şaşırıyorum. İç mekandan tutunda dış ölçülerine kadar araçlar
    farklı sınıf araçlarıyız diye bas bas bağırıyor.

    + Led stoplar, maxidot ekran gibi ayrıntılar araca çok güzel bir hava katıyor.

    + Araçların biri 17" jantlı gelmişti. Bu araç kesinllikle 17" jantlı alınmalı.

    + Orjinal bagaj havuzunu bile ddüşünüp koymuş Skoda. Gerçekten çok kaliteli bir bagaj havuzu kullanılmış.


    Test sürüşünden memnun kalırsam haziranda bende 1.6 TDI Elegance donanimi, 17" jant ve panoramik sunroof alacağım.

    Bu arada ayın 26. sında test araçları bayide olacak arkadaşlar.


    quote:

    Orijinalden alıntı: bariyerbilgi

    1500 Kmlik 2013 Octavia 1.2 Tsi deneyimlerim:

    Arkadaşlar aracı geçen hafta 19 Nisan Cuma günü aldım. Açıkcası Octavia'yı denemeseydim Jetta alacaktım. Jettadan vazgeçme sebebim,

    -Octavia Döşeme + Konsol da kullanılan malzeme kalitesi jettaya göre bariz bir şekilde kaliteli. Jettada kullanılan malzeme Renault Clio yu hatırlattı bana.
    -Jetta da motor sesi ve arka teker sesi oldukça fazla
    -Jetta, Octiye göre daha dar.

    1500 Kmlik deneyimim otobanda olmadı onu belirtmek isterim. Aldığım gün Gaziantepten Yozgata gittim(580 km). Kahramanmaraş - Kayseri - Yozgat arasında ki yolu bilen bilir.
    - Gaziantepten depoyu fullleyip Yozgatta tekrar fulledim. 125 TL yaktı. Buda ortalama şehirler arası 22,5 KRŞ denk geliyor.
    - Ortalama 120 Km hız ile gittim ki 6. vites yakıt konusunda bize baya bir tasarruf sağladı. Araç ortalama 2200 devirde 120 km yapmakta.
    - Yokuşlarda çekiş konusunda sıkıntı yaşamadım zaten araç 105 beygir ve 170 N torka sahip. Bu durum zaten motorun sıradan 1.2 olmadığının kanıtı.
    - Yozgattan tekrar Gaziantepe gelirken biraz araca yuklendim. Ortalama hız 150 km oldu ki bunda da 145 TL yaktı.
    - Bilen bilir 6. vites tam tasarruf vitesi , yani performans vitesi olarak algılanmasın. Araç en iyi hızlanma ve ivmeyi 5. viteste gösteriyor.
    - Aracın konforu gayet iyi ama arka camdan Rüzgar sesi geliyor ,120 km üzerinde. Bu durum biraz can sıkıcı.

    Genel olarak toparlayacak olursak araçta Performans olarak ibre düşmesi yaşamadım henüz ve yakıt olarak gayet tatmin edici. Tabi Performans dizelde daha tatmin edici ama neredeyse 6000 tl fark oynuyor arada. Ralli yapmayacak arkadaşlar için kesinlikle tavsiye ederim. Hatta 1.2 jetta düşünenler Jetta almadan önce kesinlikle 1 kez olsun Octiyi denesinler derim.

    Aracı Gazıantep Parlar Otodan aldım.



    quote:

    Orijinalden alıntı: idurmus

    herkes yazıyor bende yazayım, bende aracı inceledim işte izlenimlerim.
    - kasayı çok beğendim oturaklı ve sağlam toplu bir görüntüsü var, keskin çizgiler göze hoş geliyor.
    - kapıların açılıp kapanma sesi yeterince tok gelmedi aracın kilosunun düşürülürken nerelerden çalındığını henüz bilmiyoruz.
    - ön konsol çok hoş duruyor göstergeler gayet şık, boleroda resimlerde görüldüğü gibi basit değil aracın içine yakışıyor
    - 4 kollu direksiyon bence kötü durmuyor, direksiyonu beğendim,
    - 16 inç jantın kötü göründüğünü düşünmüyorum, tabiki 17 inç 45 yanak daha şık olur ama 45 yanağın kullanışlı olmaması beni 16 inç te karar kıldırıyor.
    - bagaj çok geniş ve çok kullanışlı, bagaj havuzu gayet kaliteli.
    - baktığım araçta michelin lastikler vardı ve tam boy stepnede mevcut.
    - arka yolcu bölümünde ön kolçağın arkasında olması gereken elektrik prizi malesef çalınmış,
    - bagajda 12 voltluk çakmak girişi var.
    - ön kolcağın malzemesini tam hatırlayamıyorum ama biraz dandik geldi bana, ancak ileri geri hareket ediyor, işlev görür.
    - cd girişi ve sd kart girişi torpitoda olması bence mantıklı çok sık değiştirmiyoruz bas 2000 mp3 ü unut gitsin.
    - torpitoda soğutma mevcut.
    - tavan lambaları gayet şık üstelik arka yolcular içinde ayrı tavan lambaları var bunlar arkadan kontrol ediliyor.
    - ön koltuğu 1.77 lik boyuma göre ayarlayıp arka koltuğa geçip adeta yayıldım ancak dizlerim ön koltuğa dokunmadı, arka diz mesafesi ve baş mesafesi C segmentine göre çok iyi,
    - malesef arka bölümdeki şaft kanalı çok yüksek göze batıyor ve çok rahatsız edici.
    - arka camda bulunan perdede gayet kullanışlı görünüyor.
    - kapı içlerindeki kalite düşürülmüş ama segment standartlarına göre iyi.
    - hoparlörler büyük görünüyor ama tabiki önemli olan işlevi, arka diz mesafesi geniş olduğu için arka hoparlörler açık kalıyor sesin burada boğulmayacağını tahmin ediyorum.

    sonuç olarak bu arabayı almaya karar verdim ancak acele edin fiyatı artacak diyemeyeceğim o kadarda değil aracın fiyatı olması gereken yerde bence.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tanertnr

    Biraz daha ekleyelim :))
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    quote:

    Orijinalden alıntı: tanertnr

    Benim arac...
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Carbuyer incelemesi : 5 üzerinden 4.9 puan.



    Türkiye Fiyatları

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Almanya fiyatları

    Ambition

    1.2 TSI 105 hp 20.090,00 € = 47 bin TL
    1.4 TSI 140 hp 22.090,00 € = 51.700 TL
    1.6 TDI 105 hp 22.490,00 € = 52.650 TL
    1.6 TDI DSG 24.290,00 € = 56.860 TL

    Elegance

    1.4 TSI 140 hp 24.160,00 € = 56.500 TL
    1.6 TDI 105 hp 24.560,00 € = 57.470 TL
    1.6 TDI DSG 26.360,00 € = 61.680 TL

    DONANIMLAR

    Ambition

    Sürücü ve ön yolcu hava yastıkları ve gergili ön emniyet kemerleri
    Ön yan hava yastıkları
    Perde hava yastıkları
    Ön yolcu hava yastığı iptali
    Arkada üç noktadan bağlı emniyet kemerleri - (üç yolcu için)
    Sürücü yorgunluk tespit sistemi
    Elektronik Stabilite Kontrol Sistemi (ESC)
    Anti Blokaj Fren Sistemi (ABS)
    Hidrolik Fren Asistanı (HBA)
    Motor Çekiş Kontrol Sistemi (MSR)
    Elektronik Patinaj Önleme Sistemi (ASR)
    Elektronik Diferansiyel Kilidi (EDL)
    Elektronik Stabilite Frenleme Sistemi (ESBS)
    Direksiyon Yönlendirme Tavsiyesi (DSR)
    Çoklu çarpışma freni (Multi Collision Brake)
    Hill Hold Fonksiyonu
    WOKS özellikli aktif ön kafalıklar
    İmmobilizer, VIN kodlu etiket
    Kaza sırasında yakıt akışını kesme sistemi
    Üçüncü arka kafalık
    Sürücü emniyet kemeri ikaz ışığı
    Arka yolcu koltuklarında ISOFIX - çocuk koltuğu sabitleme özelliği

    Yükseklik ve derinlik ayarlı elektro-mekanik takviyeli direksiyon simidi
    Start&Stop Sistemi
    Fren enerjisi geri kazanım sistemi
    Çok fonksiyonlu yol bilgisayarı
    Radyo Swing Radyo/CD/MP3 çalar (2DIN)
    SD kart okuyucu
    USB ve Aux-in bağlantı noktası
    4 hoparlörlü ses sistemi (2 hoparlör + 2 tweeter)
    Ön kol dayama ünitesi ve arka havalandırma çıkışı
    Elektrikli ön ve arka camlar - güvenlik sistemi ve çocuk güvenlik kilidi
    Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu
    Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
    Uzaktan kumandalı ve katlanabilir anahtarlı merkezi kilit
    4 kollu deri kaplı direksiyon simidi
    Deri kaplı vites topuzu ve el freni
    Manuel klima
    Gözlük saklama gözü
    Asimetrik olarak katlanabilen arka koltuk sırtlıkları
    16" boyutunda stepne (205/55 R16)
    Yıkayıcılı arka cam sileceği

    6.5 J x 16” kapaklı çelik jantlar
    Dış dikiz aynalarına entegre yan sinyal lambaları
    Gövde renginde dış dikiz aynaları ve dış kapı kolları
    Krom kaplama iç kapı kolları

    Elegance (Ambition ek)

    İç gözlem sensörlü + yardımcı sirenli alarm sistemi
    Viraj dönüş özellikli, adaptif aydınlatma sistemli Bi-Xenon farlar ve ön far yıkayıcısı
    Köşe dönüş özellikli ön sis farları
    Lastik basınç kontrol sistemi

    Far sensörü (Eve geliş, evden çıkış, tünele giriş, gündüz lambası)
    Radyo Bolero dokunmatik ekranlı multimedia sistemi Radyo/CD/MP3 çalar (2DIN)
    Arkada yolcu bölümünde 2 hoparlör + 2 tweeter
    Hız sabitleyici
    Yağmur Sensörü
    Radyo ekranına entegre görsel destek özelliği olan arka park sensörü
    Yükseklik ve bel destek ayarlı ön koltuklar
    Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
    Otomatik katlanabilen yan aynalar
    Renkli Maxi-DOT bilgi ekranı
    4 kollu Çok fonksiyonlu direksiyon simidi
    Klimatronik (Çift bölge kontrollü tam otomatik klima)
    Ayaklık aydınlatıcısı (Ön ve Arka Yolcu Bölümü)
    Bagaj bölmesine erişim sağlayan katlanabilir arka kol dayama ünitesi
    Mekanik arka cam güneşliği

    6.5 J x 16” Minoris tipi hafif alaşım jantlar
    Krom çerçeveli ön ızgara
    Krom yan cam alt çerçevesi
    LED gündüz farları
    LED arka farlar

    TEKNİK ÖZELLİKLER

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    RENKLER

    Kapuçino Beji (Metalik)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Topaz Kahve (Metalik)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Platin Gri (Metalik)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Corrida Kırmızısı (Opak)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Pasifik Mavisi (Opak)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Büyülü Siyah (Metalik)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Yarış Mavisi (Metalik)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Lav Mavisi (Metalik)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Rosso Kırmızısı (Metalik)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Şeker Beyazı (Opak)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Denim Mavi (Metalik)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Gümüş (Metalik)

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    JANTLAR VE DÖŞEMELER

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU


    Euroncaptan 5 yıldız



    Ülkemizde bulunmayan diğer Motor seçenekleri

    benzin:
    1.2 TSI 85 PS
    1.8 TSI 180 PS
    dizel:
    2.0 TDI 150 PS



    Cenevre Fuarından

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrostatic -- 7 Mayıs 2013; 17:04:44 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: cadillaccts

    quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    SLS daha çok dikkatimi çekti



    Bana SL-R gibi geldi o. :D

    sls
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-x-clusive-mercedes-sls-amg-paket-101569609/detay

    slr
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-makansi-export-dan-yabanciya-mercedes-slr-722-84423877/detay#

    bence sls hocam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadillaccts

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: cadillaccts

    quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    SLS daha çok dikkatimi çekti



    Bana SL-R gibi geldi o. :D

    sls
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-x-clusive-mercedes-sls-amg-paket-101569609/detay

    slr
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-makansi-export-dan-yabanciya-mercedes-slr-722-84423877/detay#

    bence sls hocam

    Doğrudur.




  • burada casus video var

    http://www.cadde25.com/2013-skoda-octavia-casus-kameralara-yakalandi-video.html

    ayrıca sitenin iddiasına göre bu görsel yeni octavia ya aitmiş

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU




  • Bir foto da Çeklerin sitesinden yükleyelim.


    http://www.skodaoctavia.cz/clanky-reporty/spy-photos

     YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    mevcut kasayı önden makyajlamışlar o kadar. yapılan kamuflaj masrafına değmez, yazık..

    Skoda, 2013’ün ilk aylarında satışa sunulacak modeli Octavia’yı önümüzdeki ay tanıtmayı planlarken, aracın en son çekilen casus görüntüleri elimize ulaştı. Model; tıpkı Audi A3, yeni Golf ve Seat Leon gibi MQB platformuna katılacak.

    Mevcut modeline göre yeni Octavia, gözle görünür biçimde daha büyük olacak ve orta düzey araba segmentine dahil olmak üzere kurduğu planları doğrultusunda geliri daha yüksek müşterilere hitap edecek. MQB platformu sayesinde 2013 model Octavia, şu an ki modelden daha hafif olacak ancak buna rağmen uzunluğu 250 mm artarak toplam da 4800 mm’ye çıkacak.

    En donanımsız versiyon, rakiplerine göre yine daha ekonomik fiyatlarda daha geniş alan sağlarken, malzeme ve ürünlerde yüksek kalite materyallerin kullanımı fiyatları arttıracak gibi görünüyor. Yeni Octavia’da üst düzey kalitenin tercih edilmesinde ki en büyük ve belirgin neden ise araca seviye atlatarak diğer tanınmış Avrupa markalarını geride bırakabilmek.

    kaynak:http://www.traraba.com/2012/2013-skoda-octavia-sizdirildi/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evilonthemove

    quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    mevcut kasayı önden makyajlamışlar o kadar. yapılan kamuflaj masrafına değmez, yazık..

    Skoda, 2013’ün ilk aylarında satışa sunulacak modeli Octavia’yı önümüzdeki ay tanıtmayı planlarken, aracın en son çekilen casus görüntüleri elimize ulaştı. Model; tıpkı Audi A3, yeni Golf ve Seat Leon gibi MQB platformuna katılacak.

    Mevcut modeline göre yeni Octavia, gözle görünür biçimde daha büyük olacak ve orta düzey araba segmentine dahil olmak üzere kurduğu planları doğrultusunda geliri daha yüksek müşterilere hitap edecek. MQB platformu sayesinde 2013 model Octavia, şu an ki modelden daha hafif olacak ancak buna rağmen uzunluğu 250 mm artarak toplam da 4800 mm’ye çıkacak.

    En donanımsız versiyon, rakiplerine göre yine daha ekonomik fiyatlarda daha geniş alan sağlarken, malzeme ve ürünlerde yüksek kalite materyallerin kullanımı fiyatları arttıracak gibi görünüyor. Yeni Octavia’da üst düzey kalitenin tercih edilmesinde ki en büyük ve belirgin neden ise araca seviye atlatarak diğer tanınmış Avrupa markalarını geride bırakabilmek.

    kaynak:http://www.traraba.com/2012/2013-skoda-octavia-sizdirildi/

    çok iyi bir octavia geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: evilonthemove

    quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    mevcut kasayı önden makyajlamışlar o kadar. yapılan kamuflaj masrafına değmez, yazık..

    Skoda, 2013’ün ilk aylarında satışa sunulacak modeli Octavia’yı önümüzdeki ay tanıtmayı planlarken, aracın en son çekilen casus görüntüleri elimize ulaştı. Model; tıpkı Audi A3, yeni Golf ve Seat Leon gibi MQB platformuna katılacak.

    Mevcut modeline göre yeni Octavia, gözle görünür biçimde daha büyük olacak ve orta düzey araba segmentine dahil olmak üzere kurduğu planları doğrultusunda geliri daha yüksek müşterilere hitap edecek. MQB platformu sayesinde 2013 model Octavia, şu an ki modelden daha hafif olacak ancak buna rağmen uzunluğu 250 mm artarak toplam da 4800 mm’ye çıkacak.

    En donanımsız versiyon, rakiplerine göre yine daha ekonomik fiyatlarda daha geniş alan sağlarken, malzeme ve ürünlerde yüksek kalite materyallerin kullanımı fiyatları arttıracak gibi görünüyor. Yeni Octavia’da üst düzey kalitenin tercih edilmesinde ki en büyük ve belirgin neden ise araca seviye atlatarak diğer tanınmış Avrupa markalarını geride bırakabilmek.

    kaynak:http://www.traraba.com/2012/2013-skoda-octavia-sizdirildi/

    çok iyi bir octavia geliyor

    aynen D sınıfı araçlara rakip olacak gibi gözüküyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evilonthemove

    quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    mevcut kasayı önden makyajlamışlar o kadar. yapılan kamuflaj masrafına değmez, yazık..

    Skoda, 2013’ün ilk aylarında satışa sunulacak modeli Octavia’yı önümüzdeki ay tanıtmayı planlarken, aracın en son çekilen casus görüntüleri elimize ulaştı. Model; tıpkı Audi A3, yeni Golf ve Seat Leon gibi MQB platformuna katılacak.

    Mevcut modeline göre yeni Octavia, gözle görünür biçimde daha büyük olacak ve orta düzey araba segmentine dahil olmak üzere kurduğu planları doğrultusunda geliri daha yüksek müşterilere hitap edecek. MQB platformu sayesinde 2013 model Octavia, şu an ki modelden daha hafif olacak ancak buna rağmen uzunluğu 250 mm artarak toplam da 4800 mm’ye çıkacak.

    En donanımsız versiyon, rakiplerine göre yine daha ekonomik fiyatlarda daha geniş alan sağlarken, malzeme ve ürünlerde yüksek kalite materyallerin kullanımı fiyatları arttıracak gibi görünüyor. Yeni Octavia’da üst düzey kalitenin tercih edilmesinde ki en büyük ve belirgin neden ise araca seviye atlatarak diğer tanınmış Avrupa markalarını geride bırakabilmek.kaynak:http://www.traraba.com/2012/2013-skoda-octavia-sizdirildi/

    Bu cümle beklentimi 2 kat daha arttırdı.Octavia' nın şuan ki kasası bile çok iyi bir araç.Hatta Jetta' dan daha kaliteli diyebilirim.Bana kalırsa yeni araç alma arifesinde olanlar bu aracı beklesinler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: evilonthemove

    quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    mevcut kasayı önden makyajlamışlar o kadar. yapılan kamuflaj masrafına değmez, yazık..

    Skoda, 2013’ün ilk aylarında satışa sunulacak modeli Octavia’yı önümüzdeki ay tanıtmayı planlarken, aracın en son çekilen casus görüntüleri elimize ulaştı. Model; tıpkı Audi A3, yeni Golf ve Seat Leon gibi MQB platformuna katılacak.

    Mevcut modeline göre yeni Octavia, gözle görünür biçimde daha büyük olacak ve orta düzey araba segmentine dahil olmak üzere kurduğu planları doğrultusunda geliri daha yüksek müşterilere hitap edecek. MQB platformu sayesinde 2013 model Octavia, şu an ki modelden daha hafif olacak ancak buna rağmen uzunluğu 250 mm artarak toplam da 4800 mm’ye çıkacak.

    En donanımsız versiyon, rakiplerine göre yine daha ekonomik fiyatlarda daha geniş alan sağlarken, malzeme ve ürünlerde yüksek kalite materyallerin kullanımı fiyatları arttıracak gibi görünüyor. Yeni Octavia’da üst düzey kalitenin tercih edilmesinde ki en büyük ve belirgin neden ise araca seviye atlatarak diğer tanınmış Avrupa markalarını geride bırakabilmek.kaynak:http://www.traraba.com/2012/2013-skoda-octavia-sizdirildi/

    Bu cümle beklentimi 2 kat daha arttırdı.Octavia' nın şuan ki kasası bile çok iyi bir araç.Hatta Jetta' dan daha kaliteli diyebilirim.Bana kalırsa yeni araç alma arifesinde olanlar bu aracı beklesinler.

    hem kalite hemde genişlik açısından D sınıfı araçlara rakip olacak gibi gözüküyor.Skoda rapid in C sınıfı araçlara kafa tutan iç ve bagaj hacmine(550litre) bakınca octavianın dahada büyütülmesi çok olağan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: evilonthemove

    quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    mevcut kasayı önden makyajlamışlar o kadar. yapılan kamuflaj masrafına değmez, yazık..

    Skoda, 2013’ün ilk aylarında satışa sunulacak modeli Octavia’yı önümüzdeki ay tanıtmayı planlarken, aracın en son çekilen casus görüntüleri elimize ulaştı. Model; tıpkı Audi A3, yeni Golf ve Seat Leon gibi MQB platformuna katılacak.

    Mevcut modeline göre yeni Octavia, gözle görünür biçimde daha büyük olacak ve orta düzey araba segmentine dahil olmak üzere kurduğu planları doğrultusunda geliri daha yüksek müşterilere hitap edecek. MQB platformu sayesinde 2013 model Octavia, şu an ki modelden daha hafif olacak ancak buna rağmen uzunluğu 250 mm artarak toplam da 4800 mm’ye çıkacak.

    En donanımsız versiyon, rakiplerine göre yine daha ekonomik fiyatlarda daha geniş alan sağlarken, malzeme ve ürünlerde yüksek kalite materyallerin kullanımı fiyatları arttıracak gibi görünüyor. Yeni Octavia’da üst düzey kalitenin tercih edilmesinde ki en büyük ve belirgin neden ise araca seviye atlatarak diğer tanınmış Avrupa markalarını geride bırakabilmek.kaynak:http://www.traraba.com/2012/2013-skoda-octavia-sizdirildi/

    Bu cümle beklentimi 2 kat daha arttırdı.Octavia' nın şuan ki kasası bile çok iyi bir araç.Hatta Jetta' dan daha kaliteli diyebilirim.Bana kalırsa yeni araç alma arifesinde olanlar bu aracı beklesinler.

    bu kasa bile pahalıyken yeni çıkacak kasaya güç yetmez gibi duruyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia golften daha uzundur ancak golfün hisedilen uzunluğu octaviadan daha fazladır.
    golfün fren mesafesi octaviadan daha kısadır ama octavianın hissedilen fren mesafesi daha kısadır.
    golfün yakıt tüketimi octaviadan daha azdır ancak octavianın hissedilen yakıt tüketimi daha azdır.
    vs. desem ne kadar inandırıcı olabilirim ?

    Yukarıda verdiğiniz cevaplar sonrası siz kendinizi belki tatmin etmiş olabilirsiniz ama işin aslı öyle değil. Hissiyat söz konusu olduğunda bunu sadece ölçüm değerlerine indirgeyemezsiniz. Mesela aynı aracın koyu simsiyah döşemeli hali ile açık renk döşemeli hali arasında insana verdiği genişlik ve ferahlık hissi aynı mıdır? Sadece döşeme rengi açık veya koyu tonlu olması dahi aynı araçta farklı bir genişlik hissiyatı verebilir.

    Konumuza dönecek olursak; gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissinin ayrı şeyler olduğunu söylediğim için siz bunu benim uydurduğum yanılgısına düştünüz.

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg

    AMS dergisinin civic ile focus karşılaştırmasındaki son resme dikkatinizi çekerim. Gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissini ayrı ayrı puanlandırdığını göreceksiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm*

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg

    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/suv-vergleich-2012-neuer-mitsubishi-outlander-gegen-mazda-cx-5-und-volvo-xc60/gesamtbewertung
    Innengeräusche : Gürültü ölçüm değeri
    Geräuscheindruck : Gürültü izlenimi, hissiyatı

    Gördüğünüz üzere konu benim uydurmam değil. İnsanları itham etmeden önce ben ne kadar biliyorum diye bir kere daha düşünmenizi tavsiye edeceğim.

    *Konuyu paylaşan Haluk hocama saygılar. Civic birinci çıkmış :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia golften daha uzundur ancak golfün hisedilen uzunluğu octaviadan daha fazladır.
    golfün fren mesafesi octaviadan daha kısadır ama octavianın hissedilen fren mesafesi daha kısadır.
    golfün yakıt tüketimi octaviadan daha azdır ancak octavianın hissedilen yakıt tüketimi daha azdır.
    vs. desem ne kadar inandırıcı olabilirim ?

    Yukarıda verdiğiniz cevaplar sonrası siz kendinizi belki tatmin etmiş olabilirsiniz ama işin aslı öyle değil. Hissiyat söz konusu olduğunda bunu sadece ölçüm değerlerine indirgeyemezsiniz. Mesela aynı aracın koyu simsiyah döşemeli hali ile açık renk döşemeli hali arasında insana verdiği genişlik ve ferahlık hissi aynı mıdır? Sadece döşeme rengi açık veya koyu tonlu olması dahi aynı araçta farklı bir genişlik hissiyatı verebilir.

    Konumuza dönecek olursak; gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissinin ayrı şeyler olduğunu söylediğim için siz bunu benim uydurduğum yanılgısına düştünüz.

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg

    AMS dergisinin civic ile focus karşılaştırmasındaki son resme dikkatinizi çekerim. Gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissini ayrı ayrı puanlandırdığını göreceksiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm*

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg

    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/suv-vergleich-2012-neuer-mitsubishi-outlander-gegen-mazda-cx-5-und-volvo-xc60/gesamtbewertung
    Innengeräusche : Gürültü ölçüm değeri
    Geräuscheindruck : Gürültü izlenimi, hissiyatı

    Gördüğünüz üzere konu benim uydurmam değil. İnsanları itham etmeden önce ben ne kadar biliyorum diye bir kere daha düşünmenizi tavsiye edeceğim.

    *Konuyu paylaşan Haluk hocama saygılar. Civic birinci çıkmış :)

    peki, bu hissedilen gürültüyü alet mi ölçüyor, yoksa aracın içine yerleştirilmiş 4 tane hisleri güçlü insan mı ?
    şimdi alet ölçüyorsa o hissedemez, insan ölçüyorsa herkesin hissettiği farklıdır standardı olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia golften daha uzundur ancak golfün hisedilen uzunluğu octaviadan daha fazladır.
    golfün fren mesafesi octaviadan daha kısadır ama octavianın hissedilen fren mesafesi daha kısadır.
    golfün yakıt tüketimi octaviadan daha azdır ancak octavianın hissedilen yakıt tüketimi daha azdır.
    vs. desem ne kadar inandırıcı olabilirim ?

    Yukarıda verdiğiniz cevaplar sonrası siz kendinizi belki tatmin etmiş olabilirsiniz ama işin aslı öyle değil. Hissiyat söz konusu olduğunda bunu sadece ölçüm değerlerine indirgeyemezsiniz. Mesela aynı aracın koyu simsiyah döşemeli hali ile açık renk döşemeli hali arasında insana verdiği genişlik ve ferahlık hissi aynı mıdır? Sadece döşeme rengi açık veya koyu tonlu olması dahi aynı araçta farklı bir genişlik hissiyatı verebilir.

    Konumuza dönecek olursak; gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissinin ayrı şeyler olduğunu söylediğim için siz bunu benim uydurduğum yanılgısına düştünüz.

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg

    AMS dergisinin civic ile focus karşılaştırmasındaki son resme dikkatinizi çekerim. Gürültü ölçüm değerleri ile gürültü hissini ayrı ayrı puanlandırdığını göreceksiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm*

    http://i.imgur.com/uoAJk.jpg

    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/suv-vergleich-2012-neuer-mitsubishi-outlander-gegen-mazda-cx-5-und-volvo-xc60/gesamtbewertung
    Innengeräusche : Gürültü ölçüm değeri
    Geräuscheindruck : Gürültü izlenimi, hissiyatı

    Gördüğünüz üzere konu benim uydurmam değil. İnsanları itham etmeden önce ben ne kadar biliyorum diye bir kere daha düşünmenizi tavsiye edeceğim.

    *Konuyu paylaşan Haluk hocama saygılar. Civic birinci çıkmış :)

    Linki tekrar vereyim arkadaşım zira senin vermiş olduğunun sonunda yıldız olduğundan çalışmıyor:)

    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm




  • Bende 2012 vw golf ve skoda yeti var. Bu ikisini her daim aşağı yukarı aynı güzergah ve koşulda kullanıyorum. (daha evvelde 2010 fabia ve poloyu eşzamanlı uzun süre kullanma imkanım oldu) Octaviam yok fakat gördüm, kullandım. Adac verilerinin doğru olduğunu düşünüyorum çünkü hisedilen ses bakımından da bu araçlar arasında fark yok. Sadece ayna boyutu büyük olan araçlarda bundan kaynaklı farklı bir rüzgar sesi hisedebildim. Bir önceki kasa polo ile güncel fabia aynıydı fakat şimdiki polo ve golfte dikiz aynaları ufak. Skodada ise nispeten daha geniş aynalar hala kullanılıyor. Ayrıca skoda da kaportada kullanılan sac vw den daha kalın. Bu durumda ses konusunda avantaj bile sağlayabilir. Bir kullanıcı olarak benim yorumum arada böyle farklar aramanın gereksiz bir çaba olduğu yönünde. Fakat "benim üçüncü gözüm açıldı" "golfü bir başka duyumsuyorum" diyecek kadar fanatizmin dozunu tırmandıranlara bir şey diyemem. (hoş banada vw fanatiği diyorlar ama henüz o mertebeye ulaşamadım)

    İkinci bir nokta zaten golf octaviaya göre daha yalıtımlı, yada octavia daha ucuz olmak zorunda değil. Hem golfün hemde octavianın fiyatlarına bakın her ikiside 40 bin ile 70 bin lira arasındadır. Yani birini bedava vermiyorlar. Satan firma aynı, aynı motor aynı şanzımanı aynı tertibatı kullanıyor.

    http://binekarac.vw.com.tr/fiyat-yeni-golf.aspx

    http://www.skoda.com.tr/new/fiyatlistesi.asp?islem=fiyatlar&KatID=1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    Linki tekrar vereyim arkadaşım zira senin vermiş olduğunun sonunda yıldız olduğundan çalışmıyor:)

    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm

    Tashih için teşekkürler, boşluk bırakmayı ihmal etmişim :)

    Şimdiii, Civic'i birinci çıkaran AMSnin yapmış olduğu bu test sonucunu paylaşımınızın nedenleri ile ilgili ister istemez aklıma bir kaç soru geliyor. Bunlar;

    - Size göre AMS sadece Vw söz konusu olunca mı yanlıdır?
    - Honda, civic'i birinci çıkarması için ams'ye rüşvetin diğer adı "reklamları" bastırmış mıdır?
    - Dergiler ile ilgili tüm olumsuz düşüncelerinize rağmen aslında olan şey, test sonucunun değil de testte civic'in birinci çıkması nedeniyle ufaktan aldığınız bir keyfin mi paylaşımıdır?
    - "Otomobil genel" bölümünde açılan onca saçma sapan konular içerisinde iyi-kötü, yanlı-yansız yapılmış olsa dahi sektörün bu kısmındaki emekçilerinin veya bu işin uzmanlarının yapacağı değerlendirmeleri bir fikir vermesi açısından daha değerli bulmanız mı?
    - Yoksa öylesine mi? :)

    Bir de son olarak merak ettiğim ileride dergiler konusunda benim için varmayı temenni ettiğiniz kıvama geldiğimde sizin bu örneğinizden aldığım ilhamla golfün 1. çıktığı karşılaştırmalı testleri paylaşabilecek miyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    Linki tekrar vereyim arkadaşım zira senin vermiş olduğunun sonunda yıldız olduğundan çalışmıyor:)

    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm

    Tashih için teşekkürler, boşluk bırakmayı ihmal etmişim :)

    Şimdiii, Civic'i birinci çıkaran AMSnin yapmış olduğu bu test sonucunu paylaşımınızın nedenleri ile ilgili ister istemez aklıma bir kaç soru geliyor. Bunlar;

    - Size göre AMS sadece Vw söz konusu olunca mı yanlıdır?
    - Honda, civic'i birinci çıkarması için ams'ye rüşvetin diğer adı "reklamları" bastırmış mıdır?
    - Dergiler ile ilgili tüm olumsuz düşüncelerinize rağmen aslında olan şey, test sonucunun değil de testte civic'in birinci çıkması nedeniyle ufaktan aldığınız bir keyfin mi paylaşımıdır?
    - "Otomobil genel" bölümünde açılan onca saçma sapan konular içerisinde iyi-kötü, yanlı-yansız yapılmış olsa dahi sektörün bu kısmındaki emekçilerinin veya bu işin uzmanlarının yapacağı değerlendirmeleri bir fikir vermesi açısından daha değerli bulmanız mı?
    - Yoksa öylesine mi? :)

    Bir de son olarak merak ettiğim ileride dergiler konusunda benim için varmayı temenni ettiğiniz kıvama geldiğimde sizin bu örneğinizden aldığım ilhamla golfün 1. çıktığı karşılaştırmalı testleri paylaşabilecek miyim?

    Değerli arkadaşım,

    Aslında bu tür bir cevabı önceki mesajlarımda da vermiştim.


    Klavyem aşınmaz, bir daha yazayım :)


    Benim otomobil dergilerinin yaptığı testlerle ilgili bir alıp veremediğim yok.


    Zaten aksi olsa her hafta 2, her ay da 4 adet dergiyi bizzat yolumu değiştirip, küçük bir çocuğun bisiklet almaya gittiği günkü gibi büyük bir heyecanla almazdım.


    Envai kez belirttiğim gibi rahatsız olduğum nokta bu karşılaştırmaların puanlama kısmında dönen ayak oyunları.


    Siz test yapın, somut değerleri yazın, gerekiyorsa karşılaştırmalı yorumunuzu da yazın ama geri kalan puanlamayı yapmayın.

    Puanlama kısmı objektif olsa bile yapılmaması lazım zira benim bir araçtan beklediklerimle başka birisinin aynı araçtan bekledikleri yüzde yüz örtüşür diye bir kaide yok ki!

    Benim ihtiyaçlarımı gören bir araç başkasının ihtiyaçlarını tam olarak görmüyorsa (ya da tam tersi) bu "ille de benim beğendiğim araç diğer araçtan (ya da tam tersi) daha iyidir" anlamına gelmek zorunda mı?

    Ama puanlama yapınca tek bir iyi ortaya çıkıyor: EN İYİ.

    Ve çoğu insan buna bakıyor sadece.

    Böyle bir araç henüz üretilmedi ki

    Belli şartlar altında belli kişilerin ihtiyaçlarını daha çok görecek bir araç olabilir.

    Ki benim bile mevcut aracımı alırken belirlediğim öncelikler, bir önceki aracımı alırken belirlemiş olduğum önceliklerden farklılık gösteriyor.

    Aynı şey bir sonraki aracımı alım zamanı geldiğinde de başıma gelecek.

    Durum buyken farklı kişilerin ihtiyaçlarından bahsedip en iyi olanı seçmek bu kadar kolay olamaz, olmamalı..


    Dergilerde karşılaştırılan araçların teknik ve test verilerine ilaveten genel anlamda beğenilen-beğenilmeyen noktalara gerekçeleriyle birlikte değinilmesi gayet yeterli olurdu.

    Ama bu puanlama kısmı yapılıyor maalesef.

    Hem de objektif değil ve de araçtan araca, günden güne değişebilecek nitelikte yapılıyor.

    Vw başta olmak üzere bir testte bir araca bahşedilen bir puan başka bir testte aynı özelliklerdeki bir araca layık görülmüyor.

    Başka bir araçta eksik bulunan bir özellikten dolayı kırılan puanlar başka bir testte Vw başta olmak üzere Alman araçlarından kırılmıyor.

    Ya da aynı testte yorumlarda çok beğenilen ya da hiç beğenilmeyen bir özellik puanlamada hakettiği puanı alamıyor vb.


    Gelelim Civic-Focus karşılaştırmasına:

    Bu testi Civic'in burun farkıyla birinci çıktığı için değil dinazor tam otomatik şanzımanıyla (burayı İngilizce yazayım) "state of the art" çift kavrama şanzımanlı Focus'tan daha performanslı çıkıp daha az tükettiği için paylaşmıştım.

    O konudaki ilk mesajımda da, devam eden mesajlarımda da kullandığım ifadelerin bu paralellikte olduğunu görebilirsin.

    Eğer Civic bu testte daha az performanslı olsaydı ve daha fazla yaksaydı; üstüne üstlük daha da pahalı olsaydı da birinci seçilseydi işte o zaman "Honda bastırmış" olabilirdi. :)



    Ben dergi testlerine değer vermiyor değilim.

    Hatta benim test sürüşlerimde deneme fırsatı bulamadığım performans testlerini yaptıkları için kendilerine gıpta da ediyorum,

    Ama yine dediğim gibi bu testler bana fikir veriyor sadece.




    O "kıvam" olayı ise çok derin. :)

    Kıvama gelinip varılacak nokta ile ilgili olarak da mucize beklememek lazım zira daha çok hayal kırıklığı ve aldatılma duygusu içeriyor.

    Yıllarca baştacı yaptığınız kaynağın; sabahın köründe gazeteciye gidip balyasını sizin açtığınız derginin meğer buna değmemiş olduğunu ve bundan sonra da değmeyeceğini farkediyorsunuz.



    İşte o zaman kendi yaptığınız testlerin daha bir değerli olduğunu da görüyorsunuz zira sizin önceliklerinizi birebir görebiliyorsunuz testte.

    Ve belki de en güzel tarafı test sürüşü izlenimi sonunda, dergilerin yapamadığını yapabilmenin verdiği huzuru yaşıyorsunuz: "Bu izlenimler size sadece fikir verebilir. Bu aracı almayı düşünenlerin mutlak surette bu aracı detaylı olarak incelemeleri, bu araçla (ve alternatif araçlarla) bir ya da birkaç kez test sürüşü yapmaları ve araç alım kararlarını ona göre vermelerini öneririm." diyebilmek

    Ne zaman ki dergiler puanlamaya girmek yerine test yazısının sonuna bunu (ya da aynı anlama gelecek başka bir ifadeyi) yazarlar işte o zaman "şimdi oldu işte" derim.


    Bugün çok yorgun olduğumdan olsa gerek yazındaki şu kısmı tam olarak algılayamadım, kusura bakma:)

    quote:


    "Otomobil genel" bölümünde açılan onca saçma sapan konular içerisinde iyi-kötü, yanlı-yansız yapılmış olsa dahi sektörün bu kısmındaki emekçilerinin veya bu işin uzmanlarının yapacağı değerlendirmeleri bir fikir vermesi açısından daha değerli bulmanız mı?
    - Yoksa öylesine mi? :)



    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    kulaklarım son derece hassastır bunu belirteyim. octavia kullandınız mı bilmiyorum ama bana kesinlikle kötü gelmedi. şikayet edenleri merak ettim şimdi. en azından focustan iyi olduğu kesin.

    Google da superb yalıtım filan yazarsanız direk Skoda kullanıcılarının platformu var dıymuşsunuzdur belki skoda turkey çarşaf gibi konular var olumakla bitmez.

    Arabasını baştan aşağı söküp yalıtım işine giren mi dersin, elinde ses cihazı habire ölçüm yapan mı?


    amma abarttın haa...

    Denemesi ücretsiz kardeşim açar bakarsın...

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=14232

    Yol sesinden muzdaribim fena derecede. Özellikle pürüzlü asfaltta, Ankara'yı bilenler için bilhassa çevre yolunda yüksek süratte giderken oradaki pürüzlü asfaltta, araçtakilerle sağlıklı diyalog kurmak bile güçleşiyor.. Ciddi manada bir uğultu oluyor aracın içinde..

    Bu sorun lastikten mi kaynaklı yoksa genel manada bizim araçlarda bir yalıtım sorunu mu var bunu anlamak için bu konuyu açtım..

    Benim araçtaki lastikler 225*45*17 ebatta Pirelli P7 Cinrurato.. Superb kullanıcıları araçlarında mevcut bulunan lastikler hakkında bilgi de vererek bu sorunu yaşayıp yaşamadıkları hakkında paylaşımda bulunursa çok sevinirim..

    Burada ulaşmak istediğim sonuç; eğer farklı lastik bulunan araçlarda böyle bir sıkıntı yoksa gidip lastikleri değiştireceğim.. Ancak farklı lastiklere sahip araçlarda da bahsekonu durum mevcutsa yalıtımı iyileştirmek yönünde çabalamak gerekecek..

    Akşam dönüşte durumun daha net anlaşılması için cep telefonuyla kısa bir video çektim.. Videodaki "uğultu"ların tamamı yol sesidir.. Zaten videonun %95'i bu şekildedir.. Özellikle 1.40 ile 1.45 arası ve 1.57 ile 2.08 dakikaları arası çok daha nettir..

    Not: Burada birşeyi ispata falan çalışmıyorum; sadece durumu ve bence sorunu göstermeye çalışıyorum; bilmiyorum bulabilir miyim ama çözüm de arıyorum.. Bu nedenle kimsenin beni yanlış anlamamasını rica ederim...



    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=15334

    arkadaşlar bir önceki aracım 2011 1.4 tsi leon idi.
    yol sesi kabul edilebilir düzeydeydi.rahatsızlık vermiyordu.

    2012 octavia 1.6 tdi de ise inanılmaz fazla yol sesi alıyor araç

    yanımdakiyle konuşurken bağırmak zorunda kalıyorum nerdeyse.
    gerçekten müzik sesini bile duymuyorum yahu

    seat scoda vw alt grupları değil mi?

    seat ses yalıtımında scodadan daha iyi olabilir mi?

    hadi vw tamamda scodayı pek sallamamışlar gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    kulaklarım son derece hassastır bunu belirteyim. octavia kullandınız mı bilmiyorum ama bana kesinlikle kötü gelmedi. şikayet edenleri merak ettim şimdi. en azından focustan iyi olduğu kesin.

    Google da superb yalıtım filan yazarsanız direk Skoda kullanıcılarının platformu var dıymuşsunuzdur belki skoda turkey çarşaf gibi konular var olumakla bitmez.

    Arabasını baştan aşağı söküp yalıtım işine giren mi dersin, elinde ses cihazı habire ölçüm yapan mı?


    amma abarttın haa...

    Denemesi ücretsiz kardeşim açar bakarsın...

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=14232

    Yol sesinden muzdaribim fena derecede. Özellikle pürüzlü asfaltta, Ankara'yı bilenler için bilhassa çevre yolunda yüksek süratte giderken oradaki pürüzlü asfaltta, araçtakilerle sağlıklı diyalog kurmak bile güçleşiyor.. Ciddi manada bir uğultu oluyor aracın içinde..

    Bu sorun lastikten mi kaynaklı yoksa genel manada bizim araçlarda bir yalıtım sorunu mu var bunu anlamak için bu konuyu açtım..

    Benim araçtaki lastikler 225*45*17 ebatta Pirelli P7 Cinrurato.. Superb kullanıcıları araçlarında mevcut bulunan lastikler hakkında bilgi de vererek bu sorunu yaşayıp yaşamadıkları hakkında paylaşımda bulunursa çok sevinirim..

    Burada ulaşmak istediğim sonuç; eğer farklı lastik bulunan araçlarda böyle bir sıkıntı yoksa gidip lastikleri değiştireceğim.. Ancak farklı lastiklere sahip araçlarda da bahsekonu durum mevcutsa yalıtımı iyileştirmek yönünde çabalamak gerekecek..

    Akşam dönüşte durumun daha net anlaşılması için cep telefonuyla kısa bir video çektim.. Videodaki "uğultu"ların tamamı yol sesidir.. Zaten videonun %95'i bu şekildedir.. Özellikle 1.40 ile 1.45 arası ve 1.57 ile 2.08 dakikaları arası çok daha nettir..

    Not: Burada birşeyi ispata falan çalışmıyorum; sadece durumu ve bence sorunu göstermeye çalışıyorum; bilmiyorum bulabilir miyim ama çözüm de arıyorum.. Bu nedenle kimsenin beni yanlış anlamamasını rica ederim...



    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=15334

    arkadaşlar bir önceki aracım 2011 1.4 tsi leon idi.
    yol sesi kabul edilebilir düzeydeydi.rahatsızlık vermiyordu.

    2012 octavia 1.6 tdi de ise inanılmaz fazla yol sesi alıyor araç

    yanımdakiyle konuşurken bağırmak zorunda kalıyorum nerdeyse.
    gerçekten müzik sesini bile duymuyorum yahu

    seat scoda vw alt grupları değil mi?

    seat ses yalıtımında scodadan daha iyi olabilir mi?

    hadi vw tamamda scodayı pek sallamamışlar gibi


    "Yol sesinden muzdaribim fena derecede. Özellikle pürüzlü asfaltta, Ankara'yı bilenler için bilhassa çevre yolunda yüksek süratte giderken oradaki pürüzlü asfaltta, araçtakilerle sağlıklı diyalog kurmak bile güçleşiyor.. Ciddi manada bir uğultu oluyor aracın içinde..

    Bu sorun lastikten mi kaynaklı yoksa genel manada bizim araçlarda bir yalıtım sorunu mu var bunu anlamak için bu konuyu açtım..

    Benim araçtaki lastikler 225*45*17 ebatta Pirelli P7 Cinrurato.. Superb kullanıcıları araçlarında mevcut bulunan lastikler hakkında bilgi de vererek bu sorunu yaşayıp yaşamadıkları hakkında paylaşımda bulunursa çok sevinirim..

    Burada ulaşmak istediğim sonuç; eğer farklı lastik bulunan araçlarda böyle bir sıkıntı yoksa gidip lastikleri değiştireceğim.. Ancak farklı lastiklere sahip araçlarda da bahsekonu durum mevcutsa yalıtımı iyileştirmek yönünde çabalamak gerekecek..

    Akşam dönüşte durumun daha net anlaşılması için cep telefonuyla kısa bir video çektim.. Videodaki "uğultu"ların tamamı yol sesidir.. Zaten videonun %95'i bu şekildedir.. Özellikle 1.40 ile 1.45 arası ve 1.57 ile 2.08 dakikaları arası çok daha nettir..

    Not: Burada birşeyi ispata falan çalışmıyorum; sadece durumu ve bence sorunu göstermeye çalışıyorum; bilmiyorum bulabilir miyim ama çözüm de arıyorum.. Bu nedenle kimsenin beni yanlış anlamamasını rica ederim."


    Bu kısmın yazarı benim; zaten bu konuyu bu forumda Skoda alt başlığında da belirtmiştim.. Gerek orada gerekse burada büyük bir çoğunluk bana katılmamıştı; ancak ben halen aynı görüşteyim. Skoda'nın amiral gemisi Superb yol sesi yalıtımı konusunda D segmenti standartının fazlasıyla altındadır. Ayrıca bahsettiğim güzergahta daha sonra tamamen aynı şartlar altında kayınpederimin B7 kasa Passatı ile de test yaptım, kesinlikle çok daha başarılı idi ses yalıtımı konusunda. Elbette ses geliyor ancak benim araçtaki gibi rahatsız edici değil. Bir de kendi çapımda ölçüm yapmıştım, Iphoneda soundmeter uygulaması ile; benim araçta ses 83 desibelin altına inmezken kayınpederimin aracı 80 desibelin üstüne çıkmadı.

    Uzun lafın kısası Skoda yalıtım konusunda ne yazık ki başarılı değil, bu yöndeki eleştirilere tamamen katılıyorum. Umarım yeni araçlarda bu durumu düzeltirler.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.