Şimdi Ara

Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
294
Cevap
12
Favori
173.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dolu dolu bir inceleme olmus elinize saglik

    darisi yerli otomobilimizi inceleyip, begendigimiz gunlere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tourneo

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokhankaragozlu

    Arkadaşlar Ben 1 aydır Clio ST 0,9 İCON 90 kullanıyorum. hiç şüpheniz olmasın motor harika yakıt 5,0 3000 km'dir. şehirler arası ortalama 4.6 düşürdüm. :)))
    Binen herkes bu clio olamaz diyor. Araba tasarım ve kalite olarak mükemmel...

    Ne kalitesi iç kalite olarak b sınıfının dibinde neredeyse

    Zevk meselesi, Bildiğin gibi bu araba TÜRK MALI. Ayrıca İCON Sport tourerdan bahsediyorum. kalite olarak hemen orta göğüse dokunup aaaaa bu olmamış yada kapıyı kapatıp sesini duyunca diyenlerden değilsinizdir umarım. Aldığım arabada adam utanmamış üşenmemiş .16 ınch continental lastik takmış. LG dokunmatik arayüz, anahtarsız giriş, start stop, hill holder.... 5 derece eğimde bile devreye giriyor. Kullandığı akü. VARTA akü... Benim için kalite bu varyasyonlar. Sizin kalite anlayışınız nasıl.?




  • konuyu hortlatmış bir arkadaş
    0.9 tce joy paketli olarak 90bintlden satışa çıkmış fiyat listesinde gördüm korkmayın sapa sağlam bir motor bu ikinci el alacaklar
  • inceleme için teşekkürler, her zamanki gibi güzel bir inceleme olmuş, yakıt tüketimini beğendim, dizel bir c sınıfı gibi yakıyor söylediğinize göre. ayrıcadonanım ve fiyat dengesi de olumlu. tek sıkıntısı fransız mallarına yaptığım boykot videolar bekleniyor sesinin vızıltı olmayacağına ise şüphesiz inandım 1.5 lik bmw nin sesini duyduktan sonra her şeye inanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimiferhat -- 8 Ekim 2012; 19:34:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    quote:

    Haluk Abi'nin test sürüşü sonunda; test başında sıfırladığımız ortalama yakıt tüketimi yol bilgisayarında 4.5 lt olarak gördük. Kurallara uyarak, trafiği de aksatmayacak bir şekilde ve sakin bir sürüş sonucunda elde ettiğimiz değer bu.

    Aynı güzergahta ufak bir değişiklik yapmama rağmen, mesafe olarak 500 metre daha az kullandığım yolda aracın performansını denemek istediğim için ve klimayı da kullandığımız için tüketim 6.7 seviyesine yükseldi (tekrar sıfırlamadım göstergeyi); bu da hesap yaparsak ortalama 9.0 lt civarında bir tüketime ulaştığımı gösterir.


    4,5 ile 6,7 nin nasıl ortalama 9,0 ettiğini anlamadım.

    İlk kulanılan 10 km boyunca ortalama 4.5, sonra 10 km daha kullanınca; toplam 20 km sürüşte ortalama 6.7 lt oldu.

    4.5 ile 6.7 arasındaki fark 2.2 lt, bunu 6.7'ye eklersek 8.9 eder, yaklaşık 9 litre yani. Burada demek istediğim şey, performanslı kullanım sonucunda ortalama 9, sakin sürüşte ise 4.5 lt yakıt tükettiği. Bu noktada göstermek istediğim, eğer sürüş tarzı benim gibi bazen çok sakin, bazen performanslı kullanan sürücüler için bir fikir vermesiydi.


    Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 8 Ekim 2012; 19:49:48 >




  • Bugün sizden sonra ahmet beyin yanına gittim bende kullandım tekrar. Yol tutuşunu biraz merak edip zorladım , o kadar sessiz çalışan arka süspansiyonlara göre yol tutuşu ortalama ve ya biraz üstü denilebilir.

    0.9 tce çok keyifli bi motor.

    Bugün ki ortalamam 8.7 lt.
  • Bildiğin profosyonel dergi yazısı okudum.

    Oha.
  • quote:

    Menşei Fransız olan bir firmanın aracı nerede üretilirse üretilsin araçtan elde edilen kar doğal olarak anavatanına gider. O yüzden de Renault almayı düşünmüyorum.


    Cok yanlis bir dusunce. Bursa'da ki fabrikada binlerce isci ve muhendiste o aractan para kazaniyor. Bunun yan sanayisinide sayarsan on binlerce insan var Renault'dan para kazanan. Oysa imzandaki aracin fabrikasinin ve aga babasi VW'nin Turkiye'ye hicbir hayri yok.

    Ha pardon Dogus soguscusu disinda.
  • F1 de son yıllarda kendi tasarladığı motorlarla fırtınalar estiren, dizelleri sağlamlıkta ve az yakıtta referans niteliğinde olan, ncap'te başarılı sonuçlara imza atan renault a teneke denmesi garip, hele ki bunu diyen boyunduruk altındaki özgünlüğünü kaybetmiş bir firmanın arabasını kullanan kişi diyorsa olay dahada garip bir hal alıyor. önce adama benzinli ve dizel motor yapmayı öğren falan derler.

    Hem bu arkadaş bindiği 1.6 turbo beslemeli motorlu arabasını ferrari veya lamborghini gibi bir şey sanıyor herhalde. zira ona göre bindiği arabayı yürütmek "cesaret ve maddiyat" istermiş. sanki lamborghini gallardo sürüyor.Aslı astarı d segmenti 1.6 turbo benzinli bir araba ne oluyor yani, servis fiyatları 100-150 tl fazla , ş.içi yakıtı akranlarında 1-2 lt fazla diye ulaşılması zor ve elit bir araba mı oluyor insignia?



    "insignia 1.6 turbo alip yurutmek cesaret ve maddiyat ister. bence maddiyatin yetmeyecekse 1.6 turbo alma.

    olmadi 1.4 140 hp alabilirsin. az yakar cok kacar. "

    http://forum.donanimhaber.com/m_66711711/mpage_2/key_/tm.htm




  • Arkadaşlar Ben 1 aydır Clio ST 0,9 İCON 90 kullanıyorum. hiç şüpheniz olmasın motor harika yakıt 5,0 3000 km'dir. şehirler arası ortalama 4.6 düşürdüm. :)))
    Binen herkes bu clio olamaz diyor. Araba tasarım ve kalite olarak mükemmel...
  • İsteyen istediği kadar kötüleyebilir, bu araç oldukça zevkli ve donanımı yüksek bir otomobil.

    Piyasada kaç tane otomobilde hız sabitleyici/sınırlayıcı ve ESP var standart?

    İsteyen tü kaka röno bu der, Fransız'dan uzak durun der, 208 clioya on basar der, isteyen de gider, keyfini çıkara çıkara biner.

    Tercih meselesi, piyasada yüzlerce model var.

    Bu fiyata bu kadar donanımlı, pratik, ekonomik, performans sorunu olmayan, etkileyici bir dizayna sahip olan, keyifli ve servis ağı geniş, parça sıkıntısı olmayan bir otomobil bulmak çok zor.

    Bu otomobili alır mıyım?

    Bu fiyatlara sıfır km otomobil almam ne yazık ki.

    Daha önce sahibi olduğumuz Vel Satis gibi bir aracın fiyatları 20000 seviyelerine düşmüşken, hiç düşünmem, son sahibi olurum.
  • Eşimde önce Polo vardı, ardından 207 kullandı, şimdi de Clio aldık, baz donanım. Ben de sık sık şirket için B segmenti araçlar kiralıyorum.

    Clio'nun iç mekan kalitesi ne sınıfının en iyilerinden ne de en kötülerinden. Bu sınıfın ortlamalarında. Herşeyin bir bedeli var, biz rakipleriyle aynı fiyata hatta daha ucuza -Aveo hariç- neredeyse hiç bir rakibinde baz donanımda olmayan 4hy, esp, asr, cruise control, hill holder, bluetooth gibi donanımlara sahip olduk. Hatta ve hatta bu kadar zengin baz donanıma rağmen, tek dokunuşta sinyal, kaput amortisörü gibi ufak detaylar bile mevcut. Şimdi ben bu aracın iç mekan kalitesini eleştiremem, haksızlık etmiş olurum, eğer iç mekan kalitesi sınıfının en iyisi olsaydı bu fiyata satmazlardı... Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı yaptığınızda bence Clio B segmentinin en alınabilir otomobillerinden biri, hatta 1.'si. (baz donanım için konuşuyorum) Sınıf lideri kabul edilen Polo'nun baz donanımda iç mekanı pek de farklı değil, evet daha iyi ama çok az bir farkla.... Kaldı ki baz donanım Polo'da yol bilgisayarı bile yok...

    NOT : Bu arada araçta ciddi bir rüzgar sesi alma problemi de var, bunu da belirteyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 15 Ağustos 2013; 8:16:07 >




  • Arkadaşlar yarın ikinci el 2012 0.9 touch modele bakmaya gideceğim. Ancak artık sıfırı yok bunların. Bende 2 sene binmeyi planlıyorum. 2 sene sonra kolayca satabilir miyim tekrar? Artık sıfırı satılmadığı için çekindim doğrusu bi an.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extra34

    Arkadaşlar yarın ikinci el 2012 0.9 touch modele bakmaya gideceğim. Ancak artık sıfırı yok bunların. Bende 2 sene binmeyi planlıyorum. 2 sene sonra kolayca satabilir miyim tekrar? Artık sıfırı satılmadığı için çekindim doğrusu bi an.

    Ben de aynı dertten müzdaribim aracın tüm her şeyini çok beğendim, fiyatlar da uygun (muhtemelen zaten üretimde olmadığı için) ama işte elden çıkarmak istediğimde beni aylarca oyalayacak mı bilemediğimden çekiniyorum
  • 9 lt ortalama gördü ise at çöpe gitsin.
  • cevabınız için çok teşekkür ederim . şu an sıfırı 80 k civarı ve biliyorsunuz faiz kampanyaları mevcut .

    clio test için bayi de yok , stepwayı test etmedim . ama edeceğim .

    2.ele 1-2 aydır bakıyorum , maalesef durum vahim ... dürüst satıcı bulmak inanın çok zor .

    tekrar teşekkür ederim .
  • İyi günler arkadaşlar. Bu öğlen sevgili Haluk abi (haluk23) ile birkaç araç incelemesi yaptıktan sonra, sıra büyük bir istekle test sürüşü yapmak istediğim model olan Renault Clio'ya geldi.

    Renault Mais ile olan bir tatsızlık ve can sıkıcı durumdan ötürü test aracından indik ve doğruca Neziroğlu'na gittik, buradan Ahmet Bey'e teşekkür ederim öncelikle; ayrıca Mais de iki müşteri kaybetti, onlara da geçmiş olsun. 2 gün önce Anıl ve Görkem'in test edip video kaydı yaptıkları araçta kesinlikle video kaydı yapamazsınız, fotoğraf da çekemezsiniz diye bir uyarı ile karşılaşınca yeterince tadımız kaçtı ve gereksiz birkaç konuşma sonrasında daha fazla zaman kaybetmeden Neziroğlu'na geçtik.

    Tasarımı oldukça etkileyici olan araç, bakalım bizi diğer özellikleriyle de etkileyebilecek miydi?

    Konu başlığında olduğu gibi, araçtan oldukça etkilendim; bakalım Haluk abi de benimle aynı görüşte olacak mı?
     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #1 - Bize Clio test sürüşünü yaptıran Neziroğlu Renault'tan Ahmet Bey, test aracıyla birlikte

    DIŞ BOYUTLAR ve AĞIRLIK

    Bir önceki jenerasyona göre araç sağlam bir diyete girmişe benziyor. Aynı motora sahip versiyonlarda 180 kg civarında bir hafifleme söz konusu, bu da yakıt tüketimini azaltmakla birlikte hem performansın artmasına, hem de lastiklerin ve yürüyen aksamın daha uzun ömürlü olmasına katkıda bulunabilecek bir durum. Test aracımız 1009 kg boş ağırlığa sahipti.

    Araç Modeli:--Clio3--- Clio 4

    Uzunluk: 4027mm-----4063mm (+36mm)

    Genişlik: 1707mm-----1732mm (+25mm)

    Ding. Mes:2575mm----2589mm (+14mm)

    Yükseklik:1493mm----1448mm (-45mm)

    Yerden yüks.:120mm--120mm

    Görüldüğü üzere araç hem hafiflemiş, hem alçalmış, hem de genişlemiş, ayrıca dingil mesafesi de uzamış. Daha sportif bir karoser yapısına büründüğü çıkarımını yapabiliriz bu noktada.

     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #2 - Tce motorlu test aracımızın arkadan görünüşü

    DONANIM VE AKSESUARLAR

    Araç; Joy, Touch ve Icon adlı 3 farklı donanım ile piyasaya sunuldu. Test aracımız orta dolulukta diyebileceğimiz Touch donanımına sahipti ve opsiyonel olan "konfor paketi" ve "Look paketi ve Kırmızı Lake çıtalar" bulunuyordu.

    Standart donanım (Touch versiyon)

    Sürücü, yolcu, yan, baş ve gövde hava yastıkları
    ABS, ASR, AFU, ESP, CSV
    Emniyet kemeri ikazları
    Hız limitörü ve sabitleyici
    LED gündüz farları
    Radyo MP3 - 4x20 W
    USB Ipod Uyumlu Audio Bağlantı Girişi
    Bluetooth Müzik ve Telefon BağlantısÜ
    Türkçe Uyarı Ekranı ve yol bilgisayarı
    7" Dokunmatik Ekran
    Renault R-Nav Navigasyon Multimedya Sistemi (TR haritalı)
    Akustik Özel Hoparlörler, Renault Bass Reflex Sistemi
    Tam boy stepne
    Renault Kart
    Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
    Elektrikli ön camlar
    Yokuş kalkış destek sistemi
    Start-Stop sistemi
    Anahtarsız çalıştırma
    Sis farları
    Elektrikli aynalar
    Arka spoyler
    Deri direksiyon (Konfor paketi)
    Ön kol dayama (Konfor paketi)
    Arka park sensörü (Konfor paketi)

    Araç temel güvenlik donanımlarına en ucuz versiyonda bile sahip olduğu için Renault'u öncelikle tebrik ediyorum. Dokunmatik multimedya ekran bu sınıfta Peugeot 208 ile birlikte bir ilk, ve hoş bir donanım. 7 inçlik boyutu yeterli, ne çok büyük, ne çok küçük; ayrıca dışarıdan gelen ışıklar ekranda yansımalara neden olmuyor. Dijital hız göstergesi ve kadran grubu hoş bir birliktelik sergiliyor. Elektrikli arka camların bulunmaması ise her ne kadar önemsemediğim bir durum olsa da, özellikle çocuklu aileler için sürücü kapısından kontrol edilen çocuk kilidi bulunmamasından ötürü can sıkıcı bir durum. Aldığımız bilgiye göre Renault servisleri kendi imkanları ile arka camları elektrikli modele dönüştürmeyi planlıyormuş. 2012 yılında böyle bir tepki göreceğini tahmin etmeliydi Renault. Bu eksikliği göz ardı edersek; donanımda herhangi bir eksiklik görünmüyor, 2013 model yılı itibariyle de panaromik cam tavan, xenon far, otomatik vites gibi opsiyonlara kavuşacak modeli bu konularda eleştirmek istemiyorum. Neticede Avrupa ile benzer zamanlarda satışa sunulmuş ve yeni bir yerli otomobil.

     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #3 - Icon donanımlı ve kırmızı kaplamalara sahip bir Clio, çok canlı renklere sahip gerçekten.

    MOTOR - TEKNİK VERİLER - YAKIT TÜKETİMİ - PERFORMANS

    Yeni bir üretim olan 3 silindirli, 0.9 lt silindir hacmine sahip turbo beslemeli benzinli motor hakkında soru işaretlerimiz yok değildi. Kağıt üzerinde kabul edilebilir değerler sunan motorun sürüş esnasında size daha fazlasını sunduğu söyleyebilirim.


    Silindir hacmi: 898 cm3

    Maksimum güç: 90 bg (5000dd)

    Maksimum tork: 135 Nm (2500dd)

    Vites kutusu: 5 ileri manuel

    Çekiş sistemi: Önden çekiş

    CO2 salınımı: 105 g/km

    Yakıt tüketimi: 3,9 / 4,5 / 5,6 lt/100km

    Yakıt deposu: 45lt

    Maksimum hız: 182 km/s

    0-100 ivmelenme süresi: 12,2 sn


    Test aracımızı öncelikle Haluk abi kullandı. Yaklaşık 10,5 km olan test güzergahımızda, depo tam dolu ve araçtaki kişilerin ağırlık toplamı 280 kg civarındaydı.
    Güzergah boyunca başlangıç ve orta nokta arasında 105 metre civarında kot farkı var ve bir kez trafik ışığı var, ayrıca iki adet de kameralı trafik radarı bulunmakta.

    Test güzergahımızın uydu görüntüsü
     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi


    Haluk Abi'nin test sürüşü sonunda; test başında sıfırladığımız ortalama yakıt tüketimi yol bilgisayarında 4.5 lt olarak gördük. Kurallara uyarak, trafiği de aksatmayacak bir şekilde ve sakin bir sürüş sonucunda elde ettiğimiz değer bu.

     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #4 - Tam fotoğrafı çekecekken şaka yaparak 4.5'ten 4.6'ya yükselen ortalama tüketim. Dijital ve analog göstergelerin birbiriyle uyumlu olduğunu düşünüyoruz.

    Aynı güzergahta ufak bir değişiklik yapmama rağmen, mesafe olarak 500 metre daha az kullandığım yolda aracın performansını denemek istediğim için ve klimayı da kullandığımız için tüketim 6.7 seviyesine yükseldi (tekrar sıfırlamadım göstergeyi); bu da hesap yaparsak ortalama 9.0 lt civarında bir tüketime ulaştığımı gösterir performanslı kullanım sırasında.

    Sonuç olarak kısa bir güzergahta bu denemelerimizin sonucunda aracın yakıt tüketimini gayet başarılı buldum. Diğer Renault modellerinde alışmış olduğum anlık tüketim verilerinin neredeyse yarısını gördüğüm bu otomobil tüketim açısından gerçekten memnuniyet verici. Her ne kadar başarılı olsa da, günümüz petrol fiyatları nedeniyle şu an hiçbir otomobil ile gülümsemek memnun değil açıkçası petrol istasyonunda. Yine de, ben hep 50 liralık dolduruyorum diyen arkadaşlar 200 km civarında yol yapabilirler bu araçla.

    Aracın performansına gelirsek, daha önce 1.4 ve 1.6 araçlar ile aynı yokuşu 5.viteste 70-80 km hız ile tırmanamazken, turbo desteği sayesinde güçlü olan motor, uzun denilebilecek şanzıman oranına rağmen hızlanmayı başarabildi Haluk abinin kullanımı esnasında. Aracı üst devirlerde zorlayarak kullandığım esnada ise tatmin edici bir canlılığa sahip olduğunu gördüm aracın. Fakat 5000dd sonrasında atmosferik araçlardaki gibi bir canlanmadan ziyade, devirlenme isteği bariz bir şekilde düşüyor. Bu nedenle ani hızlanmalarda 5500dd civarında vites yükseltmenizi tavsiye ederim. Aracın vites değişim göstergesi de bazı araçlardaki gibi saçma sapan çalışmıyor, eğim sensörüne sahip olduğu için daha mantıklı direktifler veriyor. Başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Bu arada motor 3 silindirli olduğu için titreşim olacağını düşünüyordum, fakat herhangi bir 4 silindirli otomobilden daha fazla titreşim hissetmedim. Fakat Haluk abi rölanti esnasında pedallardan titreşimi hissettiğini belirtti.

    Aracın şanzımanından pek memnun kalmadım, ama büyük beklentileri olmayan kullanıcılar için yeterli. 5. vites güzel, uzun oranlı; 2500d/d civarında 100, 3000d/d civarında ise 120 km/h süratle ilerliyor, uzun oranı ile düşük tüketime katkı sağlıyor. Ancak 5 yerine 6 oranlı, fakat birbirine daha yakın oranlara sahip bir şanzımanın bu araçla daha iyi bir uyuma sahip olacağını düşünüyorum (not: bir önceki clio gibi erekte olmuyor vites kolu). Vites yolları daha belirgin olabilirmiş, ama Renault kullanmaya alışmış birisi için bir sorun olmayacaktır.

    Sonuç olarak performans açısından gayet yeterli, yakıt tüketimi açısından ise gayet başarılı bir otomobil ile karşı karşıyayız.

    İÇ MEKAN - KONFOR - YALITIM

    Aracın iç mekanı piano black kaplama ile boğulmuş durumda. Icon donanıma sahip modellerde iç mekan daha canlı renklere sahip olduğu için hoş bir görünüm ortaya çıksa da, Touch donanımlı test aracımızda iç mekanı boğucu bir etkisi olmuş.

    Göğüs ve kapı içi kaplamaları, aracın B sınıfa ait olduğunu sonuna kadar hissettiriyor, kaliteli görünüm imajı kadran bölgesi ve ekran ile sınırlı kalmış.

     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #5 - Touch donanımlı test aracımızın iç mekanı

    Aracın süspansiyon sistemi genel olarak yumuşak - orta sert bir yapıya sahip, ve gürültüsüz çalışmasıyla beğeni topluyor. Güzergahımız genel olarak düz bir güzergah olduğundan yol tutuşunu test etme imkanımız olmadı malesef. Ancak aracın düz gidiş kararlılığı başarılı.

    Ön koltuklar yeterli yan desteklere sahip, ve anatomik özellikler açısından gayet başarılı. Uzun boylu olmama rağmen en büyük sorunlarımdan biri olan bel desteği sorununu bu araçta yaşamadım. Uygun sürüş pozisyonunu bulmak kolay. Ancak sıra arka koltuklara geldiğinde diz mesafesi açısından bir önceki Clio'dan daha başarılı olmasına rağmen, yetersiz bir mesafe ile karşılaşıyoruz; bu da aracın 2 kişi + 1 çocuk kullanımına daha uygun olduğunu gösteriyor ki, Jazz, Note ve Modus dışındaki B sınıfı otomobillerde bu normal bir durum olarak karşılanabilir.

    Arka koltuklardaki konfor seviyesi ise bir önceki Clio modeline göre kısmen artış göstermiş. Arka koltuk sırtlıklarının eğimi Clio III modelinde 22-23 derece arasındayken, bu araçta 24-25 derece civarında. Bir fikir vermesi açısından; Fluence 27, Latitude ise 28 derecelik koltuk sırt eğimine sahip. Bu açıdan gelişme olduğunu görmek güzel. Ayrıca baş mesafesi konusunda araç yeterli, fakat cam tavan opsiyonlu modellerde arka koltuklarda 180 üzerindeki yolcuların rahatsızlık duyacağı da kesin. Son olarak arka koltuklarda emniyet kemer tokaları yolcuların kalça bölgesinde rahatsızlığa neden oluyor. Arka yan taraflarda oturma genişliği artırılıp, orta taraf biraz daha daraltılsaydı bu sorunu çözebilirlerdi diye düşünüyorum.

    Araç yol sesi açısından başarılı, 120 kmh civarında ise A sütunundan rüzgar sesi almaya başlıyor. Haluk abi sürerken desibelmetre ile yaptığım ölçümlerde 3.vites 50kmh ile giderken 57dB, 5.vites 80kmh ile ilerlerken 61dB sonuçlarına ulaştım. Bu da yalıtım açısından başarılı bir B sınıfı araç olduğunu gösteriyor.

    Motor sesi, Anıl ve Görkem arkadaşlarımın yaptığı testteki videoda duyduğum kadar içeriye gelmiyordu, bu da video kaydı yapan cihaz ile kulağımızın duyma yapılarının farkından kaynaklanıyor olabilir. Ayrıca içeriye gelen motor sesi 900cc'lik bir motordan bekleyeceğiniz vızıltı sesi değil, abarttığımı düşünebilirsiniz ama 2000cc'lik bir motor homurtusunu andırıyor; açıkçası çok hoşuma gitti.

    Aracın müzik sistemi de bir önceki Clio'ya göre çağ atlamış, daha kaliteli hoparlörler ve daha iyi yalıtım sayesinde daha keyifli bir müzik dinleme zevki sunacağından eminim.

    FİYAT

    Test aracımızın fiyatı 450TL'lik Look paketi dahil 34990 TL

    OLUMLU ÖZELLİKLER

    Aracın eksiksiz güvenlik donanımı, başarılı çarpışma testleri, yakıt tüketimi ve performansı başarılı motoru, Icon versiyonunda etkileyici iç mekan, kişiselleştirilebilir iç ve dış görünüm, standart multimedya ekran, başarılı gösterge grubu ve ergonomik iç mekan, 1.5 lt'lik su şişesinin rahatlıkla sığdığı torpido gözü ve torpido üstündeki eşya gözü, başarılı bagaj hacmi, etkileyici ön tasarım, Alfa 156 tarzı saklanmış arka kapı kolları, sürüş pozisyonu, geniş yan aynalar, başarılı çalışan start-stop sistemi, başarılı fiyat.

    OLUMSUZ ÖZELLİKLER

    Kısıtlı ve karanlık arka kısım, manuel arka camlar, Clio 3 Night & Day donanımına sahip araçtan daha kalitesiz iç döşemeler, kısa sürücü kolçağı, sıradışı ön tasarımın arka kısımda devam etmemesi, fiyatı 205/55/16 lastiklerden daha yüksek olan 195/55/16 lastikler, piano black kaplamalı direksiyonun eller biraz terlediği zaman tek el ile manevra yapmaya çalışırken elden kayması.

    SONUÇ

    Büyük beklentilerle incelediğim(iz) -Haluk abinin benim kadar heyecanlı olmadığından eminim- araç, beklentilerime fazlasıyla karşılık verdi, iç mekan arka kısmıyla beni hayal kırıklığına uğratsa da, gerek motoru gerek iç-dış tasarımı, gerek donanımıyla beni fazlasıyla memnun etti. Araç 2013 yılında EDC şanzımanlı versiyonuyla ve elektrikli arka camlar, panaromik cam tavan, xenon farlar gibi donanımlarla geldiğinde daha geniş bir kesime hitap edecektir. Piyasada çok büyük bir yer edineceğini düşünüyorum Clio'nun.

    Son tavsiyem ise, dizel düşünen normal kullanıcılara. Dizel versiyon ile aradaki 6000 TL'lik farkı kapatmak için ortalama fabrika tüketim verilerini aldığımızda ve daha düşük ödenecek MTV nedeniyle 100000 kilometreden daha fazla yol yapmak gerekiyor. Bu nedenle yılda 15-20 bin km yol yapan kullanıcılara, eğer yeni Clio almak isterlerse 0.9 tce versiyonunu tercih etmelerini tavsiye ederim.


    VİDEOLAR







    Umarım faydalı bir inceleme olmuştur, herkese iyi akşamlar dilerim, bu güzel gün için de Haluk Abi'ye teşekkür ederim.
    *****************************************************************************************************************************
    Haluk Abi'nin objektifine sağlık diyorum güzel fotoğraflar için


    Haluk Abi'nin görüşlerini de buraya ekliyorum:



    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşlar video ve fotolar bu gece gelecek.

    İşyerinde aralarda fırsat buldukça yorumlarımı yazmaya çalışacağım. :)

    YAKIT TÜKETİMİ

    Birkaç gün önce Anıl'ın Mais'te yapmış olduğu testte tüketim ortalaması 9 küsur çıkmıştı ve ben de "bu araca 5 lt yaktıracak bir test sürüşü de ben yaptırayım" demiştim o konuda.

    Benim dünkü sürüşüm de "az yaktırma" üzerine idi.

    Test güzergahı Konya Yolu üzerindeki Neziroğlu Renault'dan çıkıp Dikmen Kavşağına kadar yokuş çıkmak, peşinden de biraz daha çıkıp İncek-Ahlatlıbel ayrımında yoncadan geri dönüp çıktığım yokuşu inmek şeklindeydi.

    Çıkışta mümkün olduğunca hız sabitleme ile çıktım ve 80 km hızı geçtiğimi hatırlamıyorum.

    İnişte de gaz pedalına neredeyse hiç basmadan sürüşü tamamladım.

    12-13 km civarı olan bu test sürüşü sırasında yokuşu çıktığımızda 9 küsurlarda olan tüketim test sonunda 4.5 lt çıktı.

    Mukayese edebilmek açısından benzer diyebileceğim (aslında aynı ama biraz daha uzun ) bir güzergahta Honda jazz 1.4 CVT otomatik vites ile test sürüşümde de maksimum sürat 100 km civarı olmak üzere ortalama tüketimim 5.0 lt çıkmıştı.


    Uzun yolda sabit hızlarda düşük bir tüketim elde etmek mümkün zira alet 5. vitesle giderken 3000 devirde 120 km hız yapıyor.

    0.9 lt motorda standart olan stop start sistemi ile şehiriçinde dur-kalklarda da ekonomi yapmak mümkün.



    PERFORMANS


    Araçtaki 3 silindirli motorun çalışma karakteri Vw modellerinde kullanılmakta olan 3 silindirli 1.4 lt'li PD TDI motorunkini andırıyor.

    Rahatsız edici bir sesi yok.

    Aksine keyif veren bir hırıltıyla çalışıyor alet.

    Benden sonra Can kullandı aracı ve de Kepekli Yokuşunda 120'li süratlere çıkarken araç nefessiz kalmıyor.

    Bu performansını atmosferik motorlu araçlara göre daha düşük devirlerde verdiği için keyifli sayılabilecek bir motor performansı ile veriyor.



    KONFOR

    Bu kısım bende tüketim ve performans kadar olumlu izlenim bırakmadı nedense.

    Ön koltuklarda yolculuk etmek keyifli olsa da arka koltuklarda seyahat emniyet kemeri bağlantı noktalarından dolayı keyifli değildi maalesef.

    Bu kısımla ilgili akşam daha fazla bilgi vermeye çalışırım.


    YALITIM


    Yalıtım olarak sınıfının beklentilerini ve limitlerini karşılayan bir araç olmuş.

    Ama belli hızlardan sonra rüzgar sesi alıyor alet.

    Asfaltımız çok kaliteli olduğu için çok hissettirmese de pütürlü asfaltta yol sesi bir miktar içeri sızacak gibi düşündüm test sırasında.

    Bu kısımla ilgili de daha fazla bilgi vermeye çalışırım.


    Akşam paylaşacağım fotolardan aracın iç mekan genişliği ile ilgili; videolardan da performans ve yalıtım ile ilgili bir fikir edinebilirsiniz. :)


    Selamlar.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 11 Ekim 2012; 12:32:16 >







  • Eline sağlık abi
  • abi eline sağlık 10 numara inceleme olmuş
  • Güzel ve detaylı test için teşekkürler.Bugün hevesim kursağımda kaldı bu araç için...

    Bağdatlılara gittiğimizde test aracımız yok dendi.Nasıl yok yahu daha dün buradaydı dedik.Kusura bakmayın falan filan dendi bayan tarafından.Dünde geldik buraya dünde test edemedik falan diye bastırınca aracın arızalı(!) olduğunu dün akşamdan beri aşağıda yattığını söyledi.Daha bir haftasını doldurmamış araç nasıl bozulabilir aklım hayalim almadı.

    Çetaş'a gittik.Araç yok dendi yine.E dün vardı ne oldu bugün dedik.Şu an testte ancak trafiğe takılmışlar başka güne randevu verelim dediler.Burada olmayacağımı söyledim ve ekledim bayilerdeki Clio 4 ler bir bir eksiliyor galiba dedim.Neden söylediğimi sorduklarında bağdatlılardaki de araç bozulmuş ordan geldik dedim.Valla acemiler kullanıyor olabilir gibi bir cevap aldım,ayrıldım.

    Bayide yeterince baktık ama test sürüşüne sayenizde çıkmış kadar olduk




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.