- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
Bu konudaki kullanıcılar:
 
279
Cevap
12
Favori
89393
Tıklama
Sayfa: <<     1 2 [4]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Giriş
Mesaj


915 Mesaj
12 Ekim 2012; 15:30:14 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

quote:

Orijinalden alıntı: wolfien

exe_genesis, güzel bir konuya değinmişsiniz. Bu sorunuzun her nokta için başka bir yanıtı var.

En önemli sebep "maliyet". Araçtaki birkaç liralık maliyet artışı bile, firma için ciddi bir rakamdır. O yüzden bazı ufak kusurlar, maliyet nedeniyle gözardı edilir.
Diğer bir sebep ise, zamandır. Otomobil üretimleri bir "proje"dir ve belli bir zamanda bitirilir, otomobilin üretimine başlanır. Otomobili oluşturan o kadar çok parça var ki, projede çalışan firma üyesi ve yüklenici olarak pek çok katılımcısı/paydaşı var. Dolayısı ile projenin bazı evrelerinden sonra, zaman kısıtı nedeniyle değişiklikler yapmak imkansız hale gelir ve yine bazı kusurlar gözardı edilir.
Bir başka sebep de üstteki arkadaşın da vurguladığı, subjektif tercihlerdir. Bazıları sportif his sever, bazıları konfor odaklı bakar. Firma bunlar arasında kendi belirlediği noktada bir denge kurar.
Yine bir başka sebep; "denge" dir. Örneğin bir modelin yol tutuşu kabul edilebilir derecede zayıftır ancak yol tutuşu daha iyi yapmaya kalktığınızda, konfor kabul edilebilir sınırların altına düşer. Firma da bu durumda, yol tutuşun biraz zayıf olmasını gözardı eder.
Aklıma gelen bir başka sebep de, tüketici üzerindeki ilk etkidir. Bunun en güzel örneklerinden birisi Clio IV ve Kia Ceed'de bolca gördüğümüz piano black kaplamalardır. Bu tip aksesuarlar, uzun vadede kullanışlı olmasa bile, tüketiciyi cezbeder, dolayısı ile araç satışlarına olumlu katkı yapar.

Haklısınız tabi. Ama önce prototip üretilmiyor mu? Kendi mesleğimden örnek vermek gerekirse biz bile bi projeyi yaparken önce prototip hazırlıyoruz ona göre ilerliyoruz. Araba yaparken bi kaç örnekle önceden herşeyi incelemeleri gerekir diye düşünüyorum.

Koltuğu yaptın baktın olmuyor arka koltuk kemer tokası(bugun nedense hep tokadan gidiyorum) sorun, koltuğu şöyle yapalım öyle seri üretimine başlayalım demiyorlar mı? Yada önce bi o koltuktan üretip rahat mı değil mi diye denemiyorlar mı? -Aaa toka rahatsız ediyor insanı söyle değiştirelim falan yapmaları lazım. Yeni koltuğu denerler baktılar bu iyi direk onla üretimini yapmaları lazım.

P. black görünüm olarak hoş kabul ediyorum. Dezavantajlarıda çok. Kir tutması, parmak izi kalması, güneş vurunca üstündeki her lekenin görünmesi, kaygan oluşu... Tabi müşteri kazanalım hoş görünsün derken aynı oranla kayıpda yaşayabilirler. Ama niye pblack kullandın/kullanmadın diyemeyiz bu firmanın kişisel tercihidir. Kaldı ki araç sportif göründüğü için kullanmaları daha iyi olmuş. Estetik bazen konforun önüne geçer.

Arka cam manuel oluşu. Clio 3 de olsa sorun etmem ama clio4 alırsam -arka camı hiç kullanmayacak bile olsam- arka camda kolu görünce gerçekten üzülürüm. Her tarafı değişikliğe gitmiş dışı resmen çağ atlamış bi araçda, en baz donanımda bile birçok şey olan bi araçta arka cam manuel. Görünümü büyük oranda baltalıyor. Sadece kol çevirme olarak bakmamak gerekiyor; çocuk kiliti, güvenlik(oturupda camı açık unutan elbet olacaktır her defasında kontrol etmek gerekir) vb. birçok unsuru beraberinde getiriyor. Evet belki satılacak tüm araçlara vurunca deli gibi bi para yapar. Ama %60 kazanıyorken, %55 kazanıp tüm eksikleri gidermek daha mantıklı bence. Piyasaya yeni girmiş bi çin vb. marka olsa önemsemez ama renault gibi bi marka bu kadarcık zararı göze almalı.

Tabi bunlar illa da olsun demiyorum, niye yok niye bakmamışlar falan demiyorum. Sadece olsa iyi olurdu diyorum. Araç bu haliylede zaten çok alınası duruyor. Ama 4-5 yıl aynı kasayı değiştirmeden satacak bi model/tip yaratmışken, donanımı full koyalım, güvenlik olsum, sağlam olsun millet alsın vb diye düşünüp herşeyi yapmışken böyle ufacık şeyleri yapmaması insanı düşündürüyor.
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________

Yazilim Gelistirme Uzmani-Backend Dev. Microsoft Certified Solutions Developer (MCSD : Web Applications) Microsoft Certified Professional Developer (MCPD) ( MVC)


3360 Mesaj
12 Ekim 2012; 18:50:55 

quote:

Orijinalden alıntı: exe_genesis


Haklısınız tabi. Ama önce prototip üretilmiyor mu? Kendi mesleğimden örnek vermek gerekirse biz bile bi projeyi yaparken önce prototip hazırlıyoruz ona göre ilerliyoruz. Araba yaparken bi kaç örnekle önceden herşeyi incelemeleri gerekir diye düşünüyorum.

Koltuğu yaptın baktın olmuyor arka koltuk kemer tokası(bugun nedense hep tokadan gidiyorum) sorun, koltuğu şöyle yapalım öyle seri üretimine başlayalım demiyorlar mı? Yada önce bi o koltuktan üretip rahat mı değil mi diye denemiyorlar mı? -Aaa toka rahatsız ediyor insanı söyle değiştirelim falan yapmaları lazım. Yeni koltuğu denerler baktılar bu iyi direk onla üretimini yapmaları lazım.

P. black görünüm olarak hoş kabul ediyorum. Dezavantajlarıda çok. Kir tutması, parmak izi kalması, güneş vurunca üstündeki her lekenin görünmesi, kaygan oluşu... Tabi müşteri kazanalım hoş görünsün derken aynı oranla kayıpda yaşayabilirler. Ama niye pblack kullandın/kullanmadın diyemeyiz bu firmanın kişisel tercihidir. Kaldı ki araç sportif göründüğü için kullanmaları daha iyi olmuş. Estetik bazen konforun önüne geçer.

Arka cam manuel oluşu. Clio 3 de olsa sorun etmem ama clio4 alırsam -arka camı hiç kullanmayacak bile olsam- arka camda kolu görünce gerçekten üzülürüm. Her tarafı değişikliğe gitmiş dışı resmen çağ atlamış bi araçda, en baz donanımda bile birçok şey olan bi araçta arka cam manuel. Görünümü büyük oranda baltalıyor. Sadece kol çevirme olarak bakmamak gerekiyor; çocuk kiliti, güvenlik(oturupda camı açık unutan elbet olacaktır her defasında kontrol etmek gerekir) vb. birçok unsuru beraberinde getiriyor. Evet belki satılacak tüm araçlara vurunca deli gibi bi para yapar. Ama %60 kazanıyorken, %55 kazanıp tüm eksikleri gidermek daha mantıklı bence. Piyasaya yeni girmiş bi çin vb. marka olsa önemsemez ama renault gibi bi marka bu kadarcık zararı göze almalı.

Tabi bunlar illa da olsun demiyorum, niye yok niye bakmamışlar falan demiyorum. Sadece olsa iyi olurdu diyorum. Araç bu haliylede zaten çok alınası duruyor. Ama 4-5 yıl aynı kasayı değiştirmeden satacak bi model/tip yaratmışken, donanımı full koyalım, güvenlik olsum, sağlam olsun millet alsın vb diye düşünüp herşeyi yapmışken böyle ufacık şeyleri yapmaması insanı düşündürüyor.

Bakalım, zaten aracın öne çıkan kişiselleştirilebilme gibi özellikleri 2013 yılından itibaren olacak. Zaten beklenilenden daha erken piyasaya sürüldü araç, 2013 model yılı itibariyle daha başarılı bir araç ile karşı karşıya kalacağımızı düşünmekteyim.
_____________________________






446 Mesaj
12 Ekim 2012; 19:13:53 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

ne farkı var? R-link store muhabbeti mi?

valla pek anlamıyorumda onlarınkinin açma kapama düğmesi aşağıda bizimki yukarıda bizimkinde usb girişi kabak gibi duruyor neden ?
_____________________________



 
1177 Mesaj
12 Ekim 2012; 21:20:27 

Elinize sağlık çok bilgilendirici bir inceleme olmuş.
_____________________________

FORD FOCUS 180 PS ECOBOOST TİTANİUM- FORD CONNECT 110 PS GLX
SONY A57 SONY 50 MM 1.8 SAM SONY 55-200MM


2932 Mesaj
13 Ekim 2012; 11:26:43 

güzel bir inceleme olmuş.
_____________________________



3360 Mesaj
13 Ekim 2012; 15:53:40 

Teşekkür ederiz arkadaşlar..
_____________________________






1930 Mesaj
13 Ekim 2012; 17:05:56 

Arcı görmeden tüm detaylarını öğrenmiş olduk . Paylaşım için teşekkürler
_____________________________

2010 Mercedes C 220 CDI Siyah
2013 VW GOLF 7 1.2 TSI COMFORTLİNE Tungsten Gri


3360 Mesaj
18 Ekim 2012; 16:16:22 

Yollarda tek tük görmeye başladım Clio'ları kırmızı kırmızı, fazla dikkat çekiyor şu sıralar. Birkaç ay sonra etkileyici gelmez o ayrı mesele
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________






2041 Mesaj
19 Ekim 2012; 19:24:12 

Ben de siparişi verdim hata mı ettim diye arada hayıflanıyor insan. Ama ihtiyacıma b sınıfı araç yeterliydi ve benim için mekanik bir yana tasarım bir yana. Hani sırf toyota sorunsuzluk kavramı için toyota yaris almak kendi görüşüme ters. Araç dediğin yolda bir daha kendine baktırmalı. B sınıfında en çok beğendiğim tasarımlardan biri oldu clio4. Bugün birmot fiat'a gittiğimde alfa mito' yu gördüğümde ki gibi etkileyici geliyor yeni clio. Özellikle kırmızı rengi bambaşka bir hale çeviriyor.

Gençseniz sportif bir araç bakıyorsanız b sınıfında pek de alternatif dizayn araçlar maalesef yok. Belki clio' ya ödenen para ile 2. el az kilometrede C sınıf ya da baz donanım atmosferik sıfır C sınıf araçlar alınabilir ki beni en çok düşündüren buydu. Zaman gösterecek bakalım memnuniyeti/memnuniyetsizliği.
_____________________________

PENTAXÇI
Canon EOS5D


424 Mesaj
19 Ekim 2012; 20:26:41 

@gyradel
Hayırlı olsun şimdiden. Bence bundan sonra hesap kitap yapıp kafanızı ağrıtmayın. Yoksa o işin sonu yok. Yok şöyle olsaydı böyle yapardım vs.. bıoşverin. Canınızın istediği bir arabayı alıyorsunuz. Çok da güzel bir araç. Güle güle kullanın.
_____________________________

Cahillerle tartışmayın; ben hiç galip gelemedim. (Gazali)
Ben Tanrı'nın cezasıyım! Eğer çok büyük günahlar işlememiş olsaydınız, Tanrı benim gibi bir cezayı size göndermezdi.(Cengizhan)


2041 Mesaj
26 Ekim 2012; 19:57:25 

Arkadaşlar aracı teslim alalı 5 gün oluyor. (0.9 tce icon) Bazı arkadaşlar yakıt tüketimi hakkında bilgi vermemi istemişti. Bu konuda bir kaç kelime bir şey yazayım.

Aldığımdan beri genelde 4-5 km' lik bol kasisli Beylikdüzü yollarında kullandım. Bol rampalı ve kasisli yollarda 9 lt civarı yakıyor. Bugün ise tüketim ortalamasını sıfırlayıp Beylikdüzü-Çamlıca-Beykoz git gel ortalama 6.5lt tüketim oldu. Giderken yol boştu 100-120km hızlarla dönüşte ise %70 dur kalk trafikte oluştu bu ortalama. Gidiş ortalamama bakmadım ancak 5.0lt civarıdır diye tahmin ediyorum.

Az yakma endeksli bir çaba sarfetmediğimi belirtmek isterim. Benzinli araç alınmaz diyen dayımı bile şaşırttı diyebilirim bu tüketim.

Bu sırada araçta gidişte 3 yetişkin ~270kg

Dönüşte ise 5 yetişkin ~400kg ve yolculuk boyunca klima açıktı.

Almayı düşünen arkadaşlara fikir verebildiysem ne mutlu.
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________

PENTAXÇI
Canon EOS5D


2932 Mesaj
26 Ekim 2012; 20:09:13 

quote:

Orijinalden alıntı: gyradel

Arkadaşlar aracı teslim alalı 5 gün oluyor. (0.9 tce icon) Bazı arkadaşlar yakıt tüketimi hakkında bilgi vermemi istemişti. Bu konuda bir kaç kelime bir şey yazayım.

Aldığımdan beri genelde 4-5 km' lik bol kasisli Beylikdüzü yollarında kullandım. Bol rampalı ve kasisli yollarda 9 lt civarı yakıyor. Bugün ise tüketim ortalamasını sıfırlayıp Beylikdüzü-Çamlıca-Beykoz git gel ortalama 6.5lt tüketim oldu. Giderken yol boştu 100-120km hızlarla dönüşte ise %70 dur kalk trafikte oluştu bu ortalama. Gidiş ortalamama bakmadım ancak 5.0lt civarıdır diye tahmin ediyorum.

Az yakma endeksli bir çaba sarfetmediğimi belirtmek isterim. Benzinli araç alınmaz diyen dayımı bile şaşırttı diyebilirim bu tüketim.

Bu sırada araçta gidişte 3 yetişkin ~270kg

Dönüşte ise 5 yetişkin ~400kg ve yolculuk boyunca klima açıktı.

Almayı düşünen arkadaşlara fikir verebildiysem ne mutlu.

hayırlı olsun ne kadara aldınız?
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________



446 Mesaj
26 Ekim 2012; 23:33:54 

Hayirli olsun



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
_____________________________



2041 Mesaj
27 Ekim 2012; 0:02:52 

@mcroses

37.5 anahtar teslim. Kişiselleştirilmiş jant kapı kolu, çıta, kırmızı renk.
_____________________________

PENTAXÇI
Canon EOS5D


4475 Mesaj
27 Ekim 2012; 0:14:02 

İnceleme için teşekkürler ;

ben de bugün beyaz birine rastladım eski kasalar bunun yanında ucube kalır , çok sportif bir hal almış keskin hatlarla ,bence sınıfında en alınası araçlardan ve ülkemizin ürettiği bir araç nihayetinde, acaba cam tavan var mı ki bu araçta ?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi öyle değil mi olric -- 27 Ekim 2012; 0:14:30 >
_____________________________


>>>iPhone 6s & 6s Plus Kullananlar Kulübü<<<


3320 Mesaj
27 Ekim 2012; 0:22:03 

teşekkür ederiz inceleme için. haluk abi'nin slr kamerası da videoda döktürmüş.

clio 4'ün sinyal sesi çok cilveli
_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
GENÇLERBİRLİĞİ



 
392 Mesaj
7 Kasım 2012; 20:58:52 

Arkadaşlar test kullanımda 4,5 gibi bir tüketim verisi verilmiş ama günlük trafikte aracı kullanan arkadaşların tüketim verilerini bilen var mı?
Bu araçlar dizel yerine tercih edilebilir mi?
Hem dizelden daha temiz bir yakıt olan benzini kullanmak hemde bakım maliyetlerinden kazanmak mümkün mü?
_____________________________

http://psikiyatricocuk.com/


3360 Mesaj
14 Kasım 2012; 16:39:27 

Oldukça fazla sayıda gelen PM'lerden dolayı ufak bir açıklamada bulunayım.

Israrla söylüyorum, yılda 15000km ve altında araç kullananlar için kesinlikle benzinli modelleri öneriyorum bu araçta. Ayrıca aracın performansı kesinlikle yeterli, kalabalık kullanımda bile 1.6 araçlardan çekişi daha başarılı.
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________






196 Mesaj
21 Kasım 2012; 9:37:04 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

Oldukça fazla sayıda gelen PM'lerden dolayı ufak bir açıklamada bulunayım.

Israrla söylüyorum, yılda 15000km ve altında araç kullananlar için kesinlikle benzinli modelleri öneriyorum bu araçta. Ayrıca aracın performansı kesinlikle yeterli, kalabalık kullanımda bile 1.6 araçlardan çekişi daha başarılı.

Anlıyorum, fakat satarkende verdiğinizin önemli bir kısmını geri almıyormusunuz.İkisi arasındaki 10.000 km yakıt maliyet farkı ne olur.Sakin kullanımı tercih eden biriyim.Bana rakamlarla açıklarsanız, çok yardımcı olursunuz.Bende artık 0.9 / 1.5 ikileminden kurtulurum.

Oyak indirimli almayı düşünüyorum.Fark 5600 tl.
0.9 için cebimden 35150 tl 1.5 için 40750 tl çıkacak.Icon kırmızı renk.
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________

BENİM NAÇİZ VÜCUDUM ELBET BİRGÜN TOPRAK OLACAKTIR; FAKAT TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLELEBET PAYİDAR KALACAKTIR.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


3360 Mesaj
21 Kasım 2012; 18:17:33 

quote:

Orijinalden alıntı: alonsoR25

nlıyorum, fakat satarkende verdiğinizin önemli bir kısmını geri almıyormusunuz.İkisi arasındaki 10.000 km yakıt maliyet farkı ne olur.Sakin kullanımı tercih eden biriyim.Bana rakamlarla açıklarsanız, çok yardımcı olursunuz.Bende artık 0.9 / 1.5 ikileminden kurtulurum.

Oyak indirimli almayı düşünüyorum.Fark 5600 tl.
0.9 için cebimden 35150 tl 1.5 için 40750 tl çıkacak.Icon kırmızı renk.

Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL. Aracı satarken benzinli model ile dizel model arasında kesinlikle 5600 TL gibi bir fiyat farkı olmayacak, bunu da unutmayın.

Tüketim olarak iki aracın da fabrika verisi şehir içi tüketim verilerini ele alıyorum, 0.9: 5.6 lt, 1.5dci: 4.1 lt (bu değerleri tutturabilmek sizin elinizde ve trafik yoğunluğuna göre değişir, yine de resmi veri olduğu için kullanıyorum).

10000km için yakıt tüketimi 21.11.12 tarihli P.O. pompa fiyatları - Ankara için

0.9 Tce: 560LT 95 oktan benzin: 2570TL

1.5 dci: 410 LT Vmax motorin: 1726 TL

Vergilerle beraber

0.9 Tce yıllık 10000km kullanım ücreti: 3087TL
1.5 dci yıllık 10000km kullanım ücreti: 2554TL

5600 TL'yi 360 günlük mevduat hesabına koyduğunuz zaman %5.75 orandan getirisi 270 TL

0.9 Tce kullanım ücreti 3087-270= 2817 TL


Araçların bakım ücretlerinin aynı olduğunu varsayıyorum ikisi de turbo beslemeli olduğu için.


Bu hesaba göre yıllık 10000 km için 0.9 tce kullanmanın maliyeti yılda sadece 250 TL civarında daha pahalıya geliyor. 250 TL tasarruf için 5600 TL daha fazla ödemek, hele ki kredi ile alınacaksa bu tasarruf da ortadan kalkabileceği için mantıklı değil.

Ayrıca mazot fiyatları gün geçtikçe benzin fiyatlarına yaklaşmakta, bir süre sonra da aynı fiyatlarda satılması öngörülmektedir.

Seçim sizin
Buna gelen 2 yanıtı gör.
_____________________________






943 Mesaj
21 Kasım 2012; 18:36:42 

güzel inceleme tşk.
_____________________________

Medium is The Massage


3746 Mesaj
21 Kasım 2012; 19:37:39 

bugün denizlide sadık otomotive gittim inceledim gerçekten resimlerde göründüğünden çok canlı renkler kullanılmış karşıdan belli ediyor en çokta mavi kırmızı renkli araçlar vardı baya da stok yapmışlar
_____________________________



196 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:05:40 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL. Aracı satarken benzinli model ile dizel model arasında kesinlikle 5600 TL gibi bir fiyat farkı olmayacak, bunu da unutmayın.

Tüketim olarak iki aracın da fabrika verisi şehir içi tüketim verilerini ele alıyorum, 0.9: 5.6 lt, 1.5dci: 4.1 lt (bu değerleri tutturabilmek sizin elinizde ve trafik yoğunluğuna göre değişir, yine de resmi veri olduğu için kullanıyorum).

10000km için yakıt tüketimi 21.11.12 tarihli P.O. pompa fiyatları - Ankara için

0.9 Tce: 560LT 95 oktan benzin: 2570TL

1.5 dci: 410 LT Vmax motorin: 1726 TL

Vergilerle beraber

0.9 Tce yıllık 10000km kullanım ücreti: 3087TL
1.5 dci yıllık 10000km kullanım ücreti: 2554TL

5600 TL'yi 360 günlük mevduat hesabına koyduğunuz zaman %5.75 orandan getirisi 270 TL

0.9 Tce kullanım ücreti 3087-270= 2817 TL


Araçların bakım ücretlerinin aynı olduğunu varsayıyorum ikisi de turbo beslemeli olduğu için.


Bu hesaba göre yıllık 10000 km için 0.9 tce kullanmanın maliyeti yılda sadece 250 TL civarında daha pahalıya geliyor. 250 TL tasarruf için 5600 TL daha fazla ödemek, hele ki kredi ile alınacaksa bu tasarruf da ortadan kalkabileceği için mantıklı değil.

Ayrıca mazot fiyatları gün geçtikçe benzin fiyatlarına yaklaşmakta, bir süre sonra da aynı fiyatlarda satılması öngörülmektedir.

Seçim sizin


Çok teşekkür ederim, çok güzel çalışma olmuş.
0.9 almaya karar verdim.Hesap ortada...
_____________________________

BENİM NAÇİZ VÜCUDUM ELBET BİRGÜN TOPRAK OLACAKTIR; FAKAT TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLELEBET PAYİDAR KALACAKTIR.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


3746 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:25:45 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL

@m.C.k. hocam yazdığınız vergi fazla değil mi maliyenin sitesinde daha düşük gösteriyor yoksa hesaba katmadığım başka ötv mötv katkı matkı payı felan mı var

https://intvd.gib.gov.t...ex.jsp?page=IVD_HSP_MTV

0-1.3cc 480TL
1.31-1.6cc 768TL
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________



3360 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:29:14 

quote:

Orijinalden alıntı: highgen


@m.C.k. hocam yazdığınız vergi fazla değil mi maliyenin sitesinde daha düşük gösteriyor yoksa hesaba katmadığım başka ötv mötv katkı matkı payı felan mı var

https://intvd.gib.gov.t...ex.jsp?page=IVD_HSP_MTV

0-1.3cc 480TL
1.31-1.6cc 768TL

Malum 2012 bitti sayılır, 2013 yılı vergileri yazdığım miktarlar.
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________






3746 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:36:41 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


Malum 2012 bitti sayılır, 2013 yılı vergileri yazdığım miktarlar.

yeni bir yıl için o kadarlık artışı nasıl bulduğunuzu sorsam çok değil mi ya 1litre ve altı araçlarda baya artacak gibi görünüyor ama ona da basarlar vergiyi
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________



3360 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:42:14 

quote:

Orijinalden alıntı: highgen


yeni bir yıl için o kadarlık artışı nasıl bulduğunuzu sorsam çok değil mi ya 1litre ve altı araçlarda baya artacak gibi görünüyor ama ona da basarlar vergiyi

İnanılmaz derecede yüksek vergilere sahibiz her alanda (Pırlanta hariç).

Örneğin Rusya'da 100 bg güce kadar motorlu taşıtların yıllık vergisi 700 ruble, yani 40 TL.
100-120 bg arası 140 TL
120-200 arası 700 TL
üzerindekiler ise 2400 TL.

Bizdeki sisteme göre çok daha mantıklı.
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________






3746 Mesaj
22 Kasım 2012; 0:01:12 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


İnanılmaz derecede yüksek vergilere sahibiz her alanda (Pırlanta hariç).

Örneğin Rusya'da 100 bg güce kadar motorlu taşıtların yıllık vergisi 700 ruble, yani 40 TL.
100-120 bg arası 140 TL
120-200 arası 700 TL
üzerindekiler ise 2400 TL.

Bizdeki sisteme göre çok daha mantıklı.


vergi sistemi kökten değişmeli aslında emisyona göre vergi ya da yeni araçlara düşük yaşlı araçlara yüksek tarifeli bir sistem ama onda bile gelir kaygısı olur bütçe düzeltme kalemlerinin en başlarında yer almaya devam eder ne yazık ki
_____________________________



420 Mesaj
22 Kasım 2012; 0:08:51 

teşekkürler.
_____________________________


The Spirit of Competition


3360 Mesaj
11 Aralık 2012; 15:50:43 

Bu ay içerisinde Renault'tan uzun dönem test sürüşü için talep ettiğim otomobil için cevap geldi, 17-19 Aralık arasında 3 günlük bir test sürüşü yapıp daha detaylı ölçümler yapacağım, ayrıca hava şartları el verirse slalom testi, yanal ivmelenme ölçümü de yapacağım
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________





Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Aralık 2012; 20:17:23 

Heyecanla bekliyorum yol tutuş testinizi. Gercekten dergi tadında okudum. Cok nesnel bir şekilde bilgi vermişsiniz, piyasada bundan kötü dergiler var. Elinize emeğinize sağlık. Arabaya bayılmıştım, daha da hoşuma gitti diyebilirim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1056 Mesaj
14 Aralık 2012; 22:39:38 

Sports tourer 1.2 tce ıcın beklemedeyim ıyıce ınceledıkten sonra begenırsem ve tabiki fıyatıda abartılı olmazsa almayı dusunurum


1182 Mesaj
15 Aralık 2012; 4:44:21 

Tebrik ediyorum; Haluk beyi de, sizi de. Gerçekten incelemeniz çok başarılı. Renault yu hiç sevmem (spider hariç). Ama sanki bir şeyler değişiyor gibi, bende de, onlarda da.
_____________________________

CLS 550


17195 Mesaj
15 Aralık 2012; 4:46:27 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

Yollarda tek tük görmeye başladım Clio'ları kırmızı kırmızı, fazla dikkat çekiyor şu sıralar. Birkaç ay sonra etkileyici gelmez o ayrı mesele

hocam sarı rengide gayet hoş bir tane gördüm trafikte üstünde stickerleri falan vardı çok beğendim açıkcası
_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Aralık 2012; 10:57:31 

Fabrika verileri bir tarafa gerçekten bu 0,9 turbo motoru kullanan arkadaşlarımızdan yakıt harcama değerlerini paylaşacak olan var mı ?
şehir içi ve şehir dışı ?


 
218 Mesaj
24 Ocak 2013; 21:48:34 

Birkaç gün önce arkadaşıma dacia duster bakmak için bayiye gittiğimizde clio 4 e iyice baktım inceledim..boyum 181 kilom 88 araca binmemle birlikte ruhum daraldı her modelde bir öncekine göre daha geniş v.s diye tanıtım yapılırken clio 4 clio 3 e göre çok bariz şekilde daralmış...hele arka diz ve baş mesafesi yok denecek kadar az diyemiyorum çünkü kısaca yok...gençler ve çocuksuz aileler için düşünülebilir ama kesinlikle bir aile arabası olarak düşünülmemesi gereken bir araç...tipi güzel özellikleri güzel v.s anlarımda bu araçta 5 kişinin yolculuk etmesi neredeyse imkansız ..
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________

HYUNDAİ İ20 1.4 CVVT SELECT - KYMCO SUPER 8 - KADIRGA KD-125


629 Mesaj
1 Şubat 2013; 17:34:58 

Elinize sağlık
_____________________________

Renault Fluence 1.5 DCİ EDC Privilege+Navigasyon


 
6 Mesaj
2 Şubat 2013; 22:41:50 

Merhaba Arkadaşlar bende 3 gün önce 2012 model 0 bir Clio 4 0,9 Touch aldım.
Açıkçası onca farklı model ve marka bakmama rağmen bir anda bu arabayı görüp aşık oldum ve hiç araştırmadan aldım.
Araba ile ilgili bir kaç yorum yapmak istiyorum :

Genişlik :
Boyum :1.88 Araç B segment olmasına rağmen gerçekten kullanımı ve iç hacimi çok geniş.
benim gibi boyu uzun olanlara tavsiyem en az touch modelinden alsınlar çünkü joy pakette asansör koltuk yok biraz sıkıntı yaşayabilirler.
Bagaj genişliği ve arka koltukların durumu yine b segment araçlara göre çok geniş. Aynı sınıf araç olan "i20","Polo","ibiza" araçlardan hacim olarak çok daha iyi . Rahatlık olarak da polo ile yarışır.

Malzeme kalitesi : Clio 4 ile bence Renault kendini biraz aşmış. Clio 3 ile çok farklı bir araç üretmiş.

Performans : İlk kalkış gayet iyi ancak araç 90 dan sonra hızlanmada biraz sorun yaşıyor. Yine de gayet iyi.
Aracın maksimum hızı 176 km benim ölçümüme göre.

Yakıt durumu : Bana aracı aldığımda 15 kuruş şehir dışı 25 kuruş şehir içi yakacağını söylediler.
Ancak , Şehir dışı Konya-Gemlik arasında deneme yaptığımda 510 km yolu 140 milyona geldim.
Bu da Km'de 280 kuruş anlamına geliyor. Benzinli araç için az ancak aracın broşürlerine göre çok bir değer.
Şehir dışı 5,4 litre yaktı .

SİZİN YAKIT DURUMLARI NE CİVARDA?

Yorum sizin.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________



3360 Mesaj
2 Şubat 2013; 23:54:57 

quote:

Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

Birkaç gün önce arkadaşıma dacia duster bakmak için bayiye gittiğimizde clio 4 e iyice baktım inceledim..boyum 181 kilom 88 araca binmemle birlikte ruhum daraldı her modelde bir öncekine göre daha geniş v.s diye tanıtım yapılırken clio 4 clio 3 e göre çok bariz şekilde daralmış...hele arka diz ve baş mesafesi yok denecek kadar az diyemiyorum çünkü kısaca yok...gençler ve çocuksuz aileler için düşünülebilir ama kesinlikle bir aile arabası olarak düşünülmemesi gereken bir araç...tipi güzel özellikleri güzel v.s anlarımda bu araçta 5 kişinin yolculuk etmesi neredeyse imkansız ..

Açıkçası bırakın Clio'yu, Megane sınıfındaki araçlarla bile 5 kişi yolculuk işkence. Daha önceden Laguna II sahibiydim, onda bile 5 kişilik yolculuk işkenceydi.

2 kişi ve zoraki durumlar için arkaya 1-2 kişi binmesi için ideal araçlar bunlar. Zaten çoğu insan artık aracını 1-2 kişi olarak kullanıyor, aile arabası için MPV'lere yönelmekte fayda var.
_____________________________






1841 Mesaj
3 Şubat 2013; 0:56:27 

çok güzel olmuş ellerinize sağlık
_____________________________



24887 Mesaj
3 Şubat 2013; 1:02:02 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

Bu ay içerisinde Renault'tan uzun dönem test sürüşü için talep ettiğim otomobil için cevap geldi, 17-19 Aralık arasında 3 günlük bir test sürüşü yapıp daha detaylı ölçümler yapacağım, ayrıca hava şartları el verirse slalom testi, yanal ivmelenme ölçümü de yapacağım

Abi 3 günlük test nasıl oluyor ?
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________

2014 Model GOLF 1.4 TSI BMT 122 PS DSG Highline METALİK PASİFİK MAVİ
2016 model Bmw 1,16 d One editon Valencia Turuncu
İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!


3360 Mesaj
3 Şubat 2013; 1:31:20 

quote:

Orijinalden alıntı: cihanair


Abi 3 günlük test nasıl oluyor ?

Özür dileriz, aracımız müsait değil, uygun aracımız yok vs vs 2-3 kere ertelendi, ben de vazgeçtim uğraşmaktan. Biraz tanıdık işi, biraz da uzun yıllardır müşterileri olduğumuz için bazı konularda yardımcı oluyorlar. Bundan 6-7 sene önce de 3 günlüğüne Modus'u almıştım.
Buna gelen 1 yanıtı gör.
_____________________________






24887 Mesaj
3 Şubat 2013; 1:32:31 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


Özür dileriz, aracımız müsait değil, uygun aracımız yok vs vs 2-3 kere ertelendi, ben de vazgeçtim uğraşmaktan. Biraz tanıdık işi, biraz da uzun yıllardır müşterileri olduğumuz için bazı konularda yardımcı oluyorlar. Bundan 6-7 sene önce de 3 günlüğüne Modus'u almıştım.

Anladım
_____________________________

2014 Model GOLF 1.4 TSI BMT 122 PS DSG Highline METALİK PASİFİK MAVİ
2016 model Bmw 1,16 d One editon Valencia Turuncu
İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!


 
2169 Mesaj
3 Şubat 2013; 1:55:43 

clio4 lerin kapı kapanma olayı ne durumda.. bi gelişme varmı ?
_____________________________

Nissan Juke 1.6 Tekna Gümüş Gri


ilk bakışta aşık oldun oldun adamım yoksa ikinci bakışta kimin ne mal olduğunu anlarsın ( bob marley ) [
new life in America..


1587 Mesaj
3 Şubat 2013; 12:34:43 

Yok 4 kapı açık geziyoruz yollarda

Kapılar bayan gibi serçe parmakla ittirince kapanmıyor , araçta kapılar böyle almayı düşünen arkadaşlar kapıları tutarak kapatmak zorunda üfleyince kendi haline bırakınca kapanmıyor -pek çok araçta da olduğu gibi-
_____________________________



 
2426 Mesaj
5 Şubat 2013; 10:44:46