DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...
Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir Kullanıcı
188
Cevap
10
Favori
398.840
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> ...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...
Sayfaya Git:
Sayfa: <<< önceki 1 2 3 4 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Onbaşı
      21 Mesaj
      22 Kasım 2006 17:16:19
      Artık benide belediye otobüsleri solluyor Baskı balata bitikse motor fazla yakıyormuş Umarım 1yılda balata parasını çıkarırız benzin farkından..

      Bitmeyen debrijay baskı balatası istiyoruz. Yetkililer duysun sesimizi..


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Kasım 2006 17:24:18
      ya benim arabada da 2 ve 3. viteslere geçerken bazen gacırtı oluyo acaba baskı balatada bi sorun olabilirmi ?

      konu açılmışken sorayım


      _____________________________

      2000 Passat TDi
    • Yarbay
      3341 Mesaj
      22 Kasım 2006 19:54:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: Wolverine

      Bir yakınıma 2 kez aracımı verdim. Acemiydi. Aldığımda debriyajın eskiye göre biraz daha yukarda kavramaya başladığını fakettim ve debriyaj biraz da olsa sertleşmişti. Toplam en fazla 1 saat sürmüştür aracı. Arabanın bu durumu beni rahatsız ediyor şu anda. Kalkış yaparken birazcık daha çekmek zorunda kalıyorum ayağımı debriyajdan ve gaza az daha basıyorum mecburen. Yukardaki testlerden el frenini çekip 1. vitese atıp kalkmaya çalıştım. Biraz ayağımı debriyajdan çektiğimde araç hemen hafif sallayarak tepki verdi. Ortaya geldiğimde çok sallamaya başladı. Kavrama yerini azcık geçtim ve anında büyük bir sallantıyla stop etti. Sanırım benim olay o kadar kötü değil ama debriyaj biraz yukarı gelmiş. Aracım accent, bunu serviste düzeltmem mümkün mü? Yoksa bu haline alışman lazım, yoksa komple yenilemen gerekir mi diyceksiniz?

      aynı olay benim başımada geldi bi arkadaşa verdim arabayı baskı balatayı 2 gün önce değiştirmiştim anasını ağlatmış 1 günde benim arabada focus debriyaj otomatikmiş benimde içime sinmedi bidaha değiştittirdim hani şöyle bi söz var aynen katılıyorum VERİPTE KÖTÜ OLCAĞINA VERME KÖTÜ OL.bundan sonra çok samimiyse dicem kardeşim gel 30-40da ben vereyim araba kiralayalım.


      _____________________________

      H A W K
    • Yüzbaşı
      254 Mesaj
      24 Kasım 2006 00:12:05
      hidrolik debriyaj sisteminin hava yapma olasılğı varmıdır eğer varsa debriyajı sertleştirip pedalı aşağıya düşürürmü


      _____________________________

      Ben şahı almışım veziri kim takar...
    • Binbaşı
      1303 Mesaj
      24 Kasım 2006 03:22:27
      bende buradan öğrendikten sonra kontrol ettim
      kaçırıyor abi benimki
      hemde bayaaa kaçırıyo


      _____________________________

    • Çavuş
      54 Mesaj
      03 Mayıs 2007 14:56:33
      Bu bölümdeki bilgiler çok işime yaradı herkese teşekkürler.



      _____________________________

    • Çavuş
      52 Mesaj
      01 Haziran 2007 08:52:43
      evet.. bilgilerini esirgemeyen arkadaşalr sonsuz tşk..


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      01 Haziran 2007 13:31:39
      quote:

      Orjinalden alıntı: roverci

      3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



      Böyle yaparak motorun bloktaki aşınmadan mı yoksa sadece sekmandan mı bitik olduğunu anlarız? aynı şekilde sübap lastiklerinde sorun olan arabada böle yapar mı? Yani dediğiniz gibi araba yokuşta viteste kayıyor yada ufak ufak atlıyorsa bu ne demektir? Ayrıca yağ eksilten bi arabada sübap lastikleri, bloktaki aşınma, sekmanlar, yada karterden sızdırma dışında başka ne olabilir? volandan yağ kaçar mı? Sorularımın sebebi Corsamın yağ eksiltmesine rağmen ne blokta aşınma olduğuna dair bir belirti, ne sekmanlarda sorun olduğuna dair bi belirti var. Dik bir yokuşta bile viteste duruyor atlama yapmıyor, kompressyonu gayet iyi. Subap lastiklerine bakamıyoruz tabi.. kısa bir süre sonra motor açılıcak ama aynı arabaya sahip kişiler istediği kadar yağ yaksın bişe yoktur bunlar 0 ken bile buna yakın yağ yakıyorlar diyorlar motorun yapısından ötürü. Benimde araştırmalarım sonucunda bunu gördüm ama açıkçası yağ eksiltmesi rahatsız ediyor o yüzden üst kapağı açtırıcam bakalım ne çıkıcak. Birde son bir soru motor km ilerledikçe yağ kalınlaştırılır bildiğim kadarı ile, 130 000 de 15/40 koyuyorum ama 20/50 koysam çok mu kalın gelir?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      496 Mesaj
      13 Haziran 2007 23:31:50
      Arac ilerlerken 2. vitese atıp ayağımı debriyajdan cektikten sonra bir sürtünme sesi geliyor kayış sesi gibi bunun baskı balata ile ilgisi olabilir mi?Ayrıca debriyaj bayağı yukarda kavrıyor yokuş yukarı cıkarken vites gecişlerinde aracın hızı bir hayli düşüyor yani debriyaj kavrayana kadar arac yavaşlıyor hızlı kaldırınca da feci sallıyor sonra motorda yığılma oluyor.Baskı balatada kesin bir sorun var ama 2. vitese gecince gelen kayış sesi neyin nesidir bununla ilgisi olabilir mi?


      _____________________________

      2005 Volkswagen Passat 1.6 Exclusive Refleks Gri
    • Yarbay
      2223 Mesaj
      15 Haziran 2007 08:39:53
      3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.


      _____________________________

    • Onbaşı
      29 Mesaj
      27 Eylül 2007 21:52:58
      herkese sağolu ya hiçbişey yapmadım ama benim arabanın da debriyaj baya bi yukarda kavrıyor demek oluyoki balata bitik durumda ve de 3, viteste çok rahat kalkıyo utanmasam bide dik bi ramapada denicem şu 3. vites olayını heralde orada da kalkarsa vay benim halime
      bu forumu seviyorum baya zevkli oluyo bazen



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      20 Ekim 2007 09:19:31

      quote:

      Orjinalden alıntı: serkes

      DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





      baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....




      bunlar bitmiş dimi


      _____________________________




    • Yarbay
      3923 Mesaj
      20 Ekim 2007 10:22:31
      otomatik viteste nasıl anlıycaz peki. Tam otomatik viteslerde var mı bask balata?


      _____________________________

      Keçi, bu sakalları boşuna ağartmadı.
    • Teğmen
      104 Mesaj
      20 Ekim 2007 17:35:28
      renault clio symbol 2005 disel arac var bende bugun ustaya gittim debriyaj setinin degismesi gerekiyormus.
      sorun ise:debriyaj pedalı sertlesmeye basladı.(100.000km oldu)
      orjinal debriyaj seti 220ytl ona yakın olan debriyaj seti 170 ytl en ucuz olanı 120 ytl.fiyatları vereyim istedim
      komple işcilik ise 120 ytl civarı.
      degistiren arkadaslar bunlarıda paylassalar iyi olur.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi breaklock -- 20 Ekim 2007; 17:37:45 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      435 Mesaj
      13 Ocak 2008 21:36:04
      Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


      _____________________________

      The Day that never comes
    • Yarbay
      3330 Mesaj
      13 Ocak 2008 22:46:05
      arkadaşlar başlığa baktım bazı arkadaşlar sıfır baskı balata ile arabalarını birilerine emanet ettiklerini 1 günde o kişilerin debriyajın canına okuyup geri verdiklerini söylemişler. yani arabayı nasıl kullanırsak bu kadar zarar veriririz araabaya? en çok nelere dikkat etmek lazım kullanırken? ben araba kullanmayı öğrenirken arabada 7 senelik baskı balata vardı öğrenene kadar toplam çok rahat 25 30 kere stop ettirmişimdir arabayı aradan 3 yıl geçti arabada hala aynı set duruyor ama hala araba kalkışta tık diye kalkıyor 2. vitese falan hiç sorunsuz şekilde geçiyor. yani kısaca debriyajı en çok ne yıpratır?


      _____________________________

      Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.
    • Yarbay
      6954 Mesaj
      14 Ocak 2008 01:32:30

      quote:

      Orjinalden alıntı: bmnankara

      Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


      dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

      sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

      deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

      ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

      kolay gelsin



      _____________________________

      Fikrin kadar varsın!
    • Yarbay
      6954 Mesaj
      14 Ocak 2008 01:35:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: bahrikutlu

      arkadaşlar başlığa baktım bazı arkadaşlar sıfır baskı balata ile arabalarını birilerine emanet ettiklerini 1 günde o kişilerin debriyajın canına okuyup geri verdiklerini söylemişler. yani arabayı nasıl kullanırsak bu kadar zarar veriririz araabaya? en çok nelere dikkat etmek lazım kullanırken? ben araba kullanmayı öğrenirken arabada 7 senelik baskı balata vardı öğrenene kadar toplam çok rahat 25 30 kere stop ettirmişimdir arabayı aradan 3 yıl geçti arabada hala aynı set duruyor ama hala araba kalkışta tık diye kalkıyor 2. vitese falan hiç sorunsuz şekilde geçiyor. yani kısaca debriyajı en çok ne yıpratır?


      en çok yarım debriyajda kullanmak ,şehir içi dur-kalk trafiğidir...

      senin araçta 7 yıllık parça ise yavaş yavaş zamanı geliyor demektir...

      belkide hep yarı bitik kullandın değiştirdiğin vakit performans ve yakıt tasarrufu gözlemliyeblirsin ...


      _____________________________

      Fikrin kadar varsın!
    • Yüzbaşı
      435 Mesaj
      14 Ocak 2008 11:36:55

      quote:

      Orjinalden alıntı: mr.big



      Alıntıları Göster



      dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

      sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

      deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

      ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

      kolay gelsin


      Bosch Car Service'de sordum 350-400 arası dediler kredi kartına da taksit var 110 ytl fazla verip daha güvenilir biryerde yaptırayım diyorum. " Cazgırlık" konusuna da gelince, protokolu yapmışım arabayı aldık diye mesela muayenesi yapılmamıştı aracın , LPG taktıracağım için çok da umursamıyorum ama biraz düşürürmüyüm diye deneyim dedim. Abi zaten 17-18.000 ytllik arabayı 15.750'ye aldın hiçbişey yapamayız dediler. Bir de şöyle birşey var arabanın bu tip şeylerini yaptırıp fiyattan düşsem zaten bu fiyata satılmaz ki.Falan filan neyse....



      _____________________________

      The Day that never comes
    • Binbaşı
      1555 Mesaj
      14 Ocak 2008 12:48:44
      Bende vitesi 1 e takıyorum ve hiç gaza dokunmadan ayağımı yavaşça debriyajdan çekiyorum ve kalkıyorum. bu normalmidir yoksa debriyaj bitti mi demek oluyor.?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      435 Mesaj
      14 Ocak 2008 13:16:16

      quote:

      Orjinalden alıntı: superxp

      Bende vitesi 1 e takıyorum ve hiç gaza dokunmadan ayağımı yavaşça debriyajdan çekiyorum ve kalkıyorum. bu normalmidir yoksa debriyaj bitti mi demek oluyor.?

      Hocam jigle çekikse o dediğin olur zaten. araç kendisi yüksek rölantide çalıştığından...Baskı balata problemi olsa kalkmaz zaten...diye düşünüyorum


      _____________________________

      The Day that never comes
    • Binbaşı
      1555 Mesaj
      14 Ocak 2008 13:52:26
      jikle çekikse derken hangi jikleden bahsediyorsunuz birde arabanın rolantisi 700 lerde normalmidir.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      435 Mesaj
      14 Ocak 2008 15:39:56
      Hocam sabah soğukta araç ilk çalışmasında otomatik jigle ile çalışır yani rölantisi yüksek olur. Yani gaza basıyormuşsun gibi...Aracın benim bildiğim rölantide normal devri yazın 900 kışın 1000 olmalı. 700 devir ben hiç ne gördüm ne duydum...


      _____________________________

      The Day that never comes
    • Yarbay
      3759 Mesaj
      14 Ocak 2008 16:22:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: bmnankara



      Alıntıları Göster


      Hocam jigle çekikse o dediğin olur zaten. araç kendisi yüksek rölantide çalıştığından...Baskı balata problemi olsa kalkmaz zaten...diye düşünüyorum



      kalkar ve gider hiç sorun olmaz. ben balata bitikkende denedim değiştirdikten sonrada denedim. düz yolda gaza basmadan rölanti ile 1 le kalkıyor. hatta debriyajı yeter kadar yumuşak bırakırsanız 2. ve 3. vitese kadar gidebiliyor.

      700 devirde yani sıcak rölantide denedim. hemde kaç kere. ha şu var, balata bitikken araç rölantide hafif rampa bile çıktı 1. viteste gaza basmadan


      _____________________________

      Mobil imza versek?
    • Binbaşı
      1555 Mesaj
      14 Ocak 2008 16:24:02
      yani ben yukarı doğru gaza basmadan çıkabilirsem bitmişmi demektir.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1555 Mesaj
      14 Ocak 2008 19:58:11
      bu akşam bi deneme yaptım rampa yukarı durdum arabayı stop ettim. sonra vitesi 1 e taktım el freni indirdim ayağımı debriyajdan çektim.

      arabam hafifçe aşağı kaydı sonra durdu 2sn sonra tekrar az bişe geri kaydı tekrar durdu yani muhtemelen debriyaj kaçırıyor. acaba kesin olarak debriyajm bitmişmi oluyor yoksa biraz daha idare edermi yada bitmek üzeremi yoksa bu deneme yontemi yanlış bi yontemmi?


      _____________________________

    • Yarbay
      3652 Mesaj
      15 Ocak 2008 12:01:21

      quote:

      Orjinalden alıntı: superxp

      bu akşam bi deneme yaptım rampa yukarı durdum arabayı stop ettim. sonra vitesi 1 e taktım el freni indirdim ayağımı debriyajdan çektim.

      arabam hafifçe aşağı kaydı sonra durdu 2sn sonra tekrar az bişe geri kaydı tekrar durdu yani muhtemelen debriyaj kaçırıyor. acaba kesin olarak debriyajm bitmişmi oluyor yoksa biraz daha idare edermi yada bitmek üzeremi yoksa bu deneme yontemi yanlış bi yontemmi?


      Benim bildiğim bu manuel vitesli her arabada olur, motorda kompresyon olmadığından araç kendini yavaş yavaş bırakır.

      Hızlı kalkışlarda araba pati çekmediği halde devir saati artıyorsa debriyajda problem vardır, ben böyle anlarım.


      _____________________________


      Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

    • Teğmen
      212 Mesaj
      27 Ocak 2008 20:06:47
      benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?


      _____________________________

      ∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

      Every process must be optimized
    • Yarbay
      3567 Mesaj
      27 Ocak 2008 23:43:38

      quote:

      Orjinalden alıntı: roswellx

      benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?


      hocam passatlarda ve diğer çoğu vw lerde debriyaj biraz yukarıda kavrar. ancak aracı uzun süredir kullanıyorsanız, ve önceki haline göre daha da yukarıya gelmişse bu balatanın bitmeye yakın olduğunu gösterir.

      ancak bu araçlarda debriyaj balatası bitse bile baskı volanı zorlar ve diğer araçlara göre fazla kaçırma belirtileri göstermez. ama bu arada volanı bozar. tabi volan debriyaj balatasından çok daha pahalı bir parçadır.

      eğer vitese zor geçme, kalkışlarda silkeleme ve pedalın yukarıda kavraması gibi sorunlar yaşıyorsanız aracınızı muhakkak bir vw özel veya yetkili servisine gösteriniz.

      eğer balata tükenmiş ve baskı, volanı zorluyorsa, volan değişmesini gerektirecek, masraflı durumlar ortaya çıkabilir.

      kolay gelsin...




      _____________________________

    • Teğmen
      212 Mesaj
      28 Ocak 2008 00:48:25

      quote:

      Orjinalden alıntı: O.B.K



      Alıntıları Göster



      hocam passatlarda ve diğer çoğu vw lerde debriyaj biraz yukarıda kavrar. ancak aracı uzun süredir kullanıyorsanız, ve önceki haline göre daha da yukarıya gelmişse bu balatanın bitmeye yakın olduğunu gösterir.

      ancak bu araçlarda debriyaj balatası bitse bile baskı volanı zorlar ve diğer araçlara göre fazla kaçırma belirtileri göstermez. ama bu arada volanı bozar. tabi volan debriyaj balatasından çok daha pahalı bir parçadır.

      eğer vitese zor geçme, kalkışlarda silkeleme ve pedalın yukarıda kavraması gibi sorunlar yaşıyorsanız aracınızı muhakkak bir vw özel veya yetkili servisine gösteriniz.

      eğer balata tükenmiş ve baskı, volanı zorluyorsa, volan değişmesini gerektirecek, masraflı durumlar ortaya çıkabilir.

      kolay gelsin...




      hocam araci uzun suredir kullanmiyorum aslinda ne kadar uzun bir sure kastettiginiz ? alali yaklasik 10 ay oldu ve ilk arabam tecrubesizim acikcasi. Volanin bozulmakta oldugunu nasil anlayabilirim. Bosch servise goturdugumde on takimlarini degismesini tavsiye etmisti yuksek suratte iyi yol tutamayacagimi soylediler. Ben otobanda 150 ile giderken herhangi bir anormallik sezmedim aracta. Volan ile on takimlar baglantili midir ? Direksiyonumda araba yerinde dururken sert lastiklerin (15" 205/50) kalin olmasina yada hidrolikte bir sorun var diye yorumluyorum bu olaylari. Bu belirtiler volanin bozulduguna dair gostergeler midir ?


      _____________________________

      ∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

      Every process must be optimized
    • Teğmen
      212 Mesaj
      28 Ocak 2008 00:53:31
      baska bir belirti olarak ; arabamin sehir icinde 9.5 litre ile 70,80 km yapmasi beni acikca rehatsiz ediyor bu dogalmidir sizce arabam 96 model passat 1600 cc 101 bg station agirlik 1400 kg. Ben bulgaristan'da yasiyorum ve burasi soguk bir ulke. Bu degerlerin sogukla bir baglantisi var midir sizce ?


      _____________________________

      ∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

      Every process must be optimized
    • Otomobil Uzmanı
      10357 Mesaj
      28 Ocak 2008 13:58:32
      normalde bir aracın tekerleri patinaj çekiyorsa bu gücün iyi iletildiğinin habercisidir.baskı balata biterse güç iletimi azalır ve bir süre sonra hiç gitmeme durumu hasıl olacaktır.Ancak O.B.K aradaşımızın uyarıları da spesifik olarak sizdeki marka araçla alaklı olduğu için buna göre artık bir değerlendirme yaparsınız.
      quote:

      Orjinalden alıntı: roswellx

      benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?




      _____________________________

    • Binbaşı
      1555 Mesaj
      28 Ocak 2008 15:06:08
      arabamın el frenini çektim vitesi 1e taktım kalmaya çalıştım araba hafiften kalkacak gibi geldi bana ama el freni çekik olduğu için hafif ileri gidebildi. bu normalmidir.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      435 Mesaj
      28 Ocak 2008 15:56:18
      Aracın baskı balatasının değişim istediği bir nokta da şudur. Devir saatiniz yukarı doğru çıkarken hızınız aynı oranda artmıyorsa balatanız bitik demektir. Bu durumlarda zaten 60-70lerden fazla sürate çıkamazsınız debriyaj arabayı bırakmaz.


      _____________________________

      The Day that never comes
    • Teğmen
      212 Mesaj
      28 Ocak 2008 16:56:14
      oooo ben 120 bile basiyorum saka maka basiyorum ama benim arabada volan varmis heralde onun ustune bindiriyorum yuku bazi belirtiler var saniyorum benim arabamda. neyse baktiracam yarin bakalim ne yaramazlik yapmis kerata sakatlamis mi kendini


      _____________________________

      ∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

      Every process must be optimized
    • Yarbay
      3567 Mesaj
      28 Ocak 2008 17:28:23

      quote:

      Orjinalden alıntı: roswellx

      baska bir belirti olarak ; arabamin sehir icinde 9.5 litre ile 70,80 km yapmasi beni acikca rehatsiz ediyor bu dogalmidir sizce arabam 96 model passat 1600 cc 101 bg station agirlik 1400 kg. Ben bulgaristan'da yasiyorum ve burasi soguk bir ulke. Bu degerlerin sogukla bir baglantisi var midir sizce ?


      hocam yakıt normal görünüyor. hele ki bulgaristan soğuğu da eklenince fazla değil.

      yalnız eğer tahminlerimiz doğru ise ve baskı balatanız bitmişse yakıt bir miktar artar.

      volan derken her araçta balata bitince baskı volana yüklenir. ancak bu araçların baskısının yapısından kaynaklı olarak balata bitince baskı volanla sürtünür ve aşındırır. ve diğer araçlar gibi debriyaj sıyırma belirtilerini fazla göstermez. yani yolda bırakmaz. ancak bu sürtünem-aşınma volanı bozar...

      kolay gelsin...




      _____________________________

    • Teğmen
      212 Mesaj
      28 Ocak 2008 21:32:31
      performansta artis gormuyorum.soguk havada oksijen orani yuksek olur dolayisiyla yanma daha fazla olur tamam da performans artisi hissedilmeyecek kadar az midir bu hava kosullarinda ? suphelerim enerjinin performans olarak degilde baska yollarla ortaya ciktigi yonunde. cok mu supheciyim acaba


      _____________________________

      ∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

      Every process must be optimized
    • Yarbay
      3652 Mesaj
      28 Ocak 2008 22:11:55

      quote:

      Orjinalden alıntı: roswellx
      Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?


      "Araba patinaj çekiyorsa debriyaj sağlamdır" demek yüzde yüz doğru olmayabilir ama debriyajı biten aracın da patinaj çekmesi zordur; fazla güç tekerleğe gelmeden önce tabiri caizse debriyaja patinaj çektirir Sürekli patinaj lastik özellikleriyle, zeminle ve aracın yüksek torkuyla daha fazla ilgili. Yine de debriyaj önemli düzeyde sorunlu olsaydı çok gaz vermeden tekerleklerin patinaja kalması kolay kolay olmazdı.


      _____________________________


      Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

    • Teğmen
      212 Mesaj
      29 Ocak 2008 01:48:25
      araba patenaj cekerken yukari asagi sekme olur mu ?


      _____________________________

      ∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

      Every process must be optimized
    • Yarbay
      3652 Mesaj
      29 Ocak 2008 21:17:24

      quote:

      Orjinalden alıntı: roswellx

      araba patenaj cekerken yukari asagi sekme olur mu ?


      Zıplama yapar.


      _____________________________


      Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

    • Yüzbaşı
      435 Mesaj
      03 Şubat 2008 21:28:15

      quote:

      Orjinalden alıntı: bmnankara

      Aracın baskı balatasının değişim istediği bir nokta da şudur. Devir saatiniz yukarı doğru çıkarken hızınız aynı oranda artmıyorsa balatanız bitik demektir. Bu durumlarda zaten 60-70lerden fazla sürate çıkamazsınız debriyaj arabayı bırakmaz.

      Bir örnek vereyim; 2. viteste gidiyorsunuz gazı veriyorsunuz hızınız bir türlü artmıyor veya az artıyor ama devri saati coşmuş 5000-6000 falan gidiyor arabayı 3e alıyorsunuz ama bu seferde hızınız düşük olduğundan araba titriyor falan...Artık bu noktaya geldiğinizde aracın balatası bitmiştir hemen servisinize gidin yoksa yolda kalabilirsiniz.


      _____________________________

      The Day that never comes
    • Onbaşı
      27 Mesaj
      04 Şubat 2008 13:34:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: niko_jr

      otomatik viteste nasıl anlıycaz peki. Tam otomatik viteslerde var mı bask balata?


      Gördüğüm kadarı ile herkezın sorunu var debrajından,birtek senin sorunun yok kardeş çünkü senin debrajın yok'ki Seninki direk bağlı...

      Şunu kafam birtürlü almıyor,yok 5nci vites,yok enson vites,yok rampaymış,bunlara gerek yok..
      Vasıta 1 nci vitese takılır, eğer elfireni çalışıyorsa ki ülkemizde elfireninin fazla ehemmiyeti olmadığından fazla önemsenmediğinden faal olmaya bilir,onun için sağ ayakla hem hafif gaza basmalı hemde firene,sol ayakla debrajı yavaş yavaş bırakmalı,bu arada tabi dikkatlice motorun sesini ve harekete bakılmalı,eğer debraj pedalı tamamen salıksa motor hala çalışıyorsa debraj bitmiş demektir.
      Yok motor zorluyorsa hala debraj görevini yapıyor demektir,ha bunu bazen yolda aracı kullanırkende farkına varabiliriz, binaenaleyh bazı arkadaşlar belediye otobüsü benden hızlı diye yazmışlar,bazılarıda rampada araç çekmez ve anveleye kalkar araç,tabi bu araçlar fazla yakıt yakar,illaki
      Bazı araçların debrajları hidrolik ayarlamalı olur,debraj sertleşebilir,hava yapma ihtimali olabilir'de cünkü hirolik seviyesi azalırsa veya merkezde kaçırma olursa yapabilir,kavramayı az yapar...
      Debrajın azaldığınıda pedaldan anlayabilirsiniz,ki aracın kilometresi uzadıkça,yani fazlalaştıkça debrajda kimi vasıtada yükselir,kimi vasıtada düşer?(bunun cevabı) her aracın debrajı aynı monte edilmez,bazısı asılır bazısı bastırır debrajdır,eksik kaldıysa bazı arkadaşlarda eklesin lütfen...
      Umarım bazı arkadaşlara yardımı olur bu yazdıklarım,gerçi konuyu açan arkadaş bu debraj konusunda yardımmı istiyor yoksa tercübeli bir arkadaşmı anlıyamadım...
      Herkeze saygılar sunarım...



      _____________________________

      Aklın var"sa bir başka Akıllı dost olda,işlerini danışarak yap.

    • Teğmen
      197 Mesaj
      04 Şubat 2008 14:43:12

      quote:

      Orjinalden alıntı: KARAMOLLAOGLU



      Alıntıları Göster



      Gördüğüm kadarı ile herkezın sorunu var debrajından,birtek senin sorunun yok kardeş çünkü senin debrajın yok'ki Seninki direk bağlı...

      Şunu kafam birtürlü almıyor,yok 5nci vites,yok enson vites,yok rampaymış,bunlara gerek yok..
      Vasıta 1 nci vitese takılır, eğer elfireni çalışıyorsa ki ülkemizde elfireninin fazla ehemmiyeti olmadığından fazla önemsenmediğinden faal olmaya bilir,onun için sağ ayakla hem hafif gaza basmalı hemde firene,sol ayakla debrajı yavaş yavaş bırakmalı,bu arada tabi dikkatlice motorun sesini ve harekete bakılmalı,eğer debraj pedalı tamamen salıksa motor hala çalışıyorsa debraj bitmiş demektir.
      Yok motor zorluyorsa hala debraj görevini yapıyor demektir,ha bunu bazen yolda aracı kullanırkende farkına varabiliriz, binaenaleyh bazı arkadaşlar belediye otobüsü benden hızlı diye yazmışlar,bazılarıda rampada araç çekmez ve anveleye kalkar araç,tabi bu araçlar fazla yakıt yakar,illaki
      Bazı araçların debrajları hidrolik ayarlamalı olur,debraj sertleşebilir,hava yapma ihtimali olabilir'de cünkü hirolik seviyesi azalırsa veya merkezde kaçırma olursa yapabilir,kavramayı az yapar...
      Debrajın azaldığınıda pedaldan anlayabilirsiniz,ki aracın kilometresi uzadıkça,yani fazlalaştıkça debrajda kimi vasıtada yükselir,kimi vasıtada düşer?(bunun cevabı) her aracın debrajı aynı monte edilmez,bazısı asılır bazısı bastırır debrajdır,eksik kaldıysa bazı arkadaşlarda eklesin lütfen...
      Umarım bazı arkadaşlara yardımı olur bu yazdıklarım,gerçi konuyu açan arkadaş bu debraj konusunda yardımmı istiyor yoksa tercübeli bir arkadaşmı anlıyamadım...
      Herkeze saygılar sunarım...



      dostum çok haklısın...
      seninde dediğin gibi yok 5. vitese tak bilmem ne yap bunlara hiç gerek yok balatanın bittiğini normal trafikte araç kullanırken anlamamak elde değil işte km fazlalaştıkça debriyaj pedalında değişiklik olur. vs yani boşuna arabayı saçma testlere sokmaya gerek yok



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      721 Mesaj
      22 Şubat 2008 20:30:23
      Banada bir usta debriyaj setin ölmüş dedi ben inanamadım da başka ustaya gösterdim.
      adam deneme sürüşüne çıktı, 1. viteste 60, 2. de 115, 3.de 150 bastı tabi benim gözlerim ayrıldı.
      hiç debriyaj kaçırsa böyle gidemi dedi. 3 yıl oldu hala sorunsuz.
      O aç gözlü ustaya inanıp değişseydim debriyajı durup dururken boşa masraf edecektik ve kimbilir ayarlayabilecek miydi hınzır.


      _____________________________

      derin olan kuyu değil, kısa olan iptir.(kofüçyus)
    • Yarbay
      4135 Mesaj
      22 Şubat 2008 22:10:28
      bu topic çok faydalı geldi bana


    • Er
      4 Mesaj
      24 Şubat 2008 12:46:21
      Bu konu gerçekten yararlı olmuş. Bende de 2000 Opel Astra 1.6 var. Sanırım baskı balatayı değiştirmem gerekiyor. Aranızda daha önce değiştiren varsa ne kadara mal olduğunu yazarsa sevinirim. Bakalım kaç YTL bayılıcam...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      278 Mesaj
      15 Nisan 2008 09:27:52
      arkadaşlar benim araba 5. vitesde dahi kalkış yapıyor. şimdi baskı balata değişmelimi





    • Teğmen
      143 Mesaj
      29 Nisan 2008 00:53:29
      ustam ben el freni gaz olayını yaptım araba zıplıyor fakat eskiden 2500devirde tam olarak 100km saat giderken şimdi 2500devirde 97-96km saat gitmeye başladı bu nedemek?volana mı dayanmışız yoksa?biraz da yukarda kavrıyor klasik nissan primera gibi.


      _____________________________

      Ooo bir tüpsüz sipeşın...
      Primera Special Edition 99

      Toyooo Toyotoooo yu gördükçe Nissan'a şükrediyorum...
      Yakında Wir Leben Autos!
    • Yüzbaşı
      771 Mesaj
      08 Mayıs 2008 11:47:12
      arkadaşlar bunu da unutmayın baskı balatası bitmen araç hem belirgin bir şekilde çok yakar hemde vites geçişlerinde sorun yaşamaya başlarsınız


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      301 Mesaj
      13 Mayıs 2008 23:07:42
      BEN DE DE VAR AYNI SORUN BİLİNÇLENDİĞİM İYİ OLDU


      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      15 Temmuz 2008 11:56:32
      Aynı sorun bendede var. Kesin değişmesi gerekiyor.

      Bunun en iyi anlaşılan özelliği; pedal en sonda alır, hatta ayak tamamen çekildiğinde bile hala tam çekilmediği hissi verir. İlk kalkışta araba zor kalkar ve 3 sn sonra kendine gelir ve hızlanır. özellikle 3.vitese kadar çok devirli geçersin ama nekadar devirli geçersen geç araba sanki tam devrini almamış gibi olur. Ayrıca yakıtı çok fazla etkiler !!! Basarsın gitmez zaten o ayrı bi durum

      Servis olayına gelince; bu konu için değil ama genellikle servisler hiçbi zaman tamir olayına girmezler. Tek dedikleri şey değişmesi lazım Asla hiçbirşeyi tamir etmezler. Zamanında benim karbüratörde sorun vardı. 1.4 motor Km ye 420 ytl yakıyodu. çiğ benzin atıyodu ve bujiler yeni değişmesine rağmen marş zor basıyodu.. servis standart yine "karbüratörün değişmesi gerek" dedi!!! Tanıdık tamirci vardı. Sadece 6 saat bende kalması gerek dedi. Ve aracı aldığımda anahtarı sadece "çevir bırak" hareketiyle çalıştı, performansı %50 arttı.ve yakıt yarıya düştü. Ve sadece 40 ytl verdim

      Yani anlatmak istediğim servis iyidir hoştur ama parça değiştirmek gerektiğinde gidilecek yerdir. Tamir yapmazlar.


      _____________________________

    • Teğmen
      158 Mesaj
      02 Ağustos 2008 20:42:21




      Ford fiesta 1,4 tdi baskı balata bitmiş sanırım araç hareket etmiyor hiç kaç para maliyeti olur bilen varmı


      _____________________________

    • Binbaşı
      1736 Mesaj
      03 Ağustos 2008 17:46:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: celaluygur



      Alıntıları Göster


      ssüppersinn valla hiç güleceğim yoktu.




      _____________________________

    • Yarbay
      4258 Mesaj
      08 Ağustos 2008 22:59:26
      arkadaşlar bizim palio weekend2002 model aracımız var bursadan artvine geldik

      yaklasık 1300 km yol

      bursadan gelirken araçta sorun eser yoktu


      fakat burası bi köy ve aşırı yüksek + dar bir yol var yaklasık 2 km


      babam geçen gece bu yoldan assagı dogru inerken karşıdan gelen bir acaç oldugu görmüş ve yol vermesi gerekliymiş

      birazda tatlı naz hesabı


      geri vitese takmış o yokuşta!!!!!


      araç dolu tabi insanla

      geri geri çıkmaya çalısıyorken araç haraket etmiyor o rampada bunlarda zorlamıslar biraz

      arabada bi koku duman filan çıkmış

      neyse bi şekilde geçmişler

      bu gün gezmeye gittik dag yolu gene rampalı bir yol ve şok araç rampada bayıldı

      hararet yükseldi araçta gene bi koku bi duman saga çekip dinlendirdik biraz sonrada klima açıp yola dewaa ettik yavaş yavaş

      geri dönerken fark ettimki

      düz yolda araç motor devri yükselmesine ragmen geç hızlanıyor

      ama ben yinede 5, viteste 160-170 e kadar cıkabiliyorum

      sizce problem nedir


      _____________________________

      İNTEL i7 3770 ZALMAN CNPS10X ASUS P8P67LE KINGSTON 16 GB 1600 MHZ MSI GAMING X GTX 1060 SAMSUNG 850 EVO , 750w 85 Highpower PSU
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Şubat 2009 21:14:00
      lada samaranın debriyajnı değiştirdim . baskı balata set orjinal (çelik motor) 55 lira 80 lirada değişimi için işçilik verdim. 20 lirayada 3 lt 20W50 şanzıman yağını değiştirdim samaraların şanzıman yağı 20W50 miş.


      _____________________________

    • Yarbay
      4368 Mesaj
      17 Şubat 2009 22:04:29
      Benimki bitmiş o zaman,anlatılanların hepsi aynen benim arabayı anlatıyor.Özelliklede devir 4000 e gelmesine rağmen 90 ı geçmeyen benim balkız acil baskı balata istiyor.


      _____________________________

      K.Atatürk
    • Yarbay
      3911 Mesaj
      22 Şubat 2009 23:12:52
      aracım 98tipo, tüplü...
      bende bazen kalkışlarda titreme yaşıyorum, ama bu ayda bir yaparsa yapıyor
      rampada kalkarken, geri kaçma değilde geç kalkma gibi problem var
      özellikle rampa yukarı kaptırdığım zaman ani bir çekiş düşüklüğü başgöstermekte
      sizce ben debriyajı bi kontrol ettirsem mi?


      _____________________________

      o araba alınır mı? bu araba satılır mı? ona bu kadar para verilir mi? bu araba o kadar etmezz... sen olsaydın ne alırdın, ben olsaydım nasıl satardım. yok benim arabam çok yakıyor, şu marka olsaymış daha iyiymiş... şu para olsun az yaksın çok kaçsın parçası vergisi ucuz olsun, hemen elden çıksın, yok sen delimisin ona kadar arabamı yoktu... EL AYA ÇIKTI, BİZDE HEP AYNI TATAVA...
    • Er
      11 Mesaj
      27 Şubat 2009 14:49:18
      Merhaba Arkadaşlar
      Benim 89000 deki Europe arabamda bir süredir vites değiştirirken debriyajdan ayağımı çekerken bir sürtünme sesi geliyor. Usta sesi duyunca debriyaj seti komple değişecek dedi. Acaba durum bu kadar vahim mi?


      _____________________________

    • Onbaşı
      20 Mesaj
      01 Mart 2009 15:41:11
      Merhabalar;
      Sormak istediğim soru şu: Aracımda debriyaja bastığımda "viik" diye ses geliyor. Bu ne anlama gelir acaba? Önemli bir şey teşkil eder mi? Şimdiden teşekkürler...


      _____________________________

    • Çavuş
      65 Mesaj
      06 Mart 2009 14:54:40
      ben frenciyim ama tabiki balata bitmediyse debriyaj ayarı yaptımı düelir saygılar


      _____________________________

Sayfa:   <<     < önceki   1 [2] 3 4   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> ...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.