Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (1399. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
41.240
Cevap
277
Favori
4.325.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13971398139914001401
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • demirdöküm nitromiks 24 kw almalımıyım düşünceleriniz neler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sorunsuzluk açısından tercih edilebilir,ayrıca bu cihazın modülasyon aralığı %26 - %100 "yani iyi bir seviye"
    alternatif olarak baymak falke condense ve baymak duo tec öneririm.modülasyon aralığı daha geniştir: %19,5 - %100
  • arkadaşlar tahliye vanası takılmış bir kombi resmi var mı acaba bende merak ettim nasıl bir şeydir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siriusblack2051

    arkadaşlar tahliye vanası takılmış bir kombi resmi var mı acaba bende merak ettim nasıl bir şeydir?

    kombi altındaki fazla basınc olunca suyu boşaltan borudan mı bahsediyorsunuz?
  • :((( dün usta geldi,tahliye vanasını banyoda havlupanın altındaki borulardan birine taktı.neden kombinin altına koymadınız dedim,
    mühendis öyle çizmemiş şimdi sorun olur dedi..
    ayrıca dün mühendisi aradım,salondaki peteğe neden termostatik vana koymadınız,kombiye çok yakın,
    asıl ona koymanız gerekmezmiydi dedim( kombi,bahsettiğim peteğin hemen arkasına denk gelen balkon duvarında) yanlış bilgi alıyosunuz,asıl ona koyarsak devir daim yapmaz motoru yanar dedi,öyle de emin konuşuyo ki kendi bildiğini sorguluyosun!!
    şunu da ekledi; insanlar bizden tüm peteklere termostatik vana koymamızı istiyor, sonra sorun yaşıyorlar ,termostatik vana tüm peteklere konulmaz kombiye zarar verir!!

    ( bu arada bizde havlupanla birlikte 8 petek var,bunlardan dördünde termostatik vana takılmış) adama sinir oldum zaten ,ne söylesem ukala bi şekilde muhalefet ediyo,dolaylı bi biçimde yarım yamalak bilginle bizim işimize karışma,en doğrusunu ben söylüyorum havasında!!

    kombi için dolap yaptıralım mı diye önceden de sormuştum,gerek yok demişti..hatta ben ısrarla,panjur var ama panjurun bi koruyuculuğu yok ki,soğuk, toz vs zarar vermesin dedim,
    buna rağmen gerek yok dedi..

    kombinin altındaki borular simetrik takılmamış desem ona da bi cevap bulur kesin!

    kireç önleyici kelepçeyi hangisine takacağımı anlamadım:((

    kombi bacasısının eğimine,kontrol için gelen yetkililer bakmaz mı? bu işler nasıl oluyor bilmediğimden affınıza sığınarak soruyorum,
    henüz olimpos gazdan yetkililer gelmedi..bana göre aslında gelen yetkili; yapılan bağlantı, kullanılan malzeme vs değerlendirip,
    eğer hatalı iş yapıldıysa bir daha yetki vermemeli!! ama sanırım bahsettiğimiz şeyler görünürde problem yaratmayan göz yumulacak
    şeyler,ama uzun vadede tüketiciye zarar verecek şeyler, ama kimin umurunda , bizde işler hep böyle yürür..en çok üzüldüğüm nokta ise
    göre göre haksız kazanç elde etmeleri..sen benden böyle tesisata 4800 tl para istiyorsun,öyleyse adam gibi yap..ucuza anlaşsak neyse!!
    4500 e de yapan var kombi markasına göre 4000 e de ..ama ben sırf iyisi olsun ,güvenilir olsun,parası fazla olsa da olur dedim,böyle olacağını
    bilsem gider başka birine yaptırırdım,en azından 800 lira cebimde kalırdı..

    bu arada kombinin yeni kasa olması iyi mi kötü mü? sanırım eski modeller daha iyi deniliyorudu..bu modelde de ön panel ayrılıyor mu? onu da tam anlamadım gerçi,
    karşı binadakiler aynı kombiden taktırmış,ön panelini çıkarıp mutfağa monte etmişler..ama ben sitedeki baymak novadens kullanıcıları bölümüne baktım,bayaa sıkıntılı bişey..konulacak yer önemliymiş,kombi yetkilileri koymuyormuş,önceden kablo çektirmek gerekiyormuş vs..hiç anlamadığım işler..keşke falke modelini alsaymışım,
    onda da mühendisin oyununa geldik gerçi,o model sıkıntılı,satmıyoruz deyip vazgeçirdi beni!!

    tekrar teşekkürler bana ayırdığınız zaman için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jazmin

    :((( dün usta geldi,tahliye vanasını banyoda havlupanın altındaki borulardan birine taktı.neden kombinin altına koymadınız dedim,
    mühendis öyle çizmemiş şimdi sorun olur dedi..
    ayrıca dün mühendisi aradım,salondaki peteğe neden termostatik vana koymadınız,kombiye çok yakın,
    asıl ona koymanız gerekmezmiydi dedim( kombi,bahsettiğim peteğin hemen arkasına denk gelen balkon duvarında) yanlış bilgi alıyosunuz,asıl ona koyarsak devir daim yapmaz motoru yanar dedi,öyle de emin konuşuyo ki kendi bildiğini sorguluyosun!!
    şunu da ekledi; insanlar bizden tüm peteklere termostatik vana koymamızı istiyor, sonra sorun yaşıyorlar ,termostatik vana tüm peteklere konulmaz kombiye zarar verir!!

    ( bu arada bizde havlupanla birlikte 8 petek var,bunlardan dördünde termostatik vana takılmış) adama sinir oldum zaten ,ne söylesem ukala bi şekilde muhalefet ediyo,dolaylı bi biçimde yarım yamalak bilginle bizim işimize karışma,en doğrusunu ben söylüyorum havasında!!

    kombi için dolap yaptıralım mı diye önceden de sormuştum,gerek yok demişti..hatta ben ısrarla,panjur var ama panjurun bi koruyuculuğu yok ki,soğuk, toz vs zarar vermesin dedim,
    buna rağmen gerek yok dedi..

    kombinin altındaki borular simetrik takılmamış desem ona da bi cevap bulur kesin!

    kireç önleyici kelepçeyi hangisine takacağımı anlamadım:((

    kombi bacasısının eğimine,kontrol için gelen yetkililer bakmaz mı? bu işler nasıl oluyor bilmediğimden affınıza sığınarak soruyorum,
    henüz olimpos gazdan yetkililer gelmedi..bana göre aslında gelen yetkili; yapılan bağlantı, kullanılan malzeme vs değerlendirip,
    eğer hatalı iş yapıldıysa bir daha yetki vermemeli!! ama sanırım bahsettiğimiz şeyler görünürde problem yaratmayan göz yumulacak
    şeyler,ama uzun vadede tüketiciye zarar verecek şeyler, ama kimin umurunda , bizde işler hep böyle yürür..en çok üzüldüğüm nokta ise
    göre göre haksız kazanç elde etmeleri..sen benden böyle tesisata 4800 tl para istiyorsun,öyleyse adam gibi yap..ucuza anlaşsak neyse!!
    4500 e de yapan var kombi markasına göre 4000 e de ..ama ben sırf iyisi olsun ,güvenilir olsun,parası fazla olsa da olur dedim,böyle olacağını
    bilsem gider başka birine yaptırırdım,en azından 800 lira cebimde kalırdı..

    bu arada kombinin yeni kasa olması iyi mi kötü mü? sanırım eski modeller daha iyi deniliyorudu..bu modelde de ön panel ayrılıyor mu? onu da tam anlamadım gerçi,
    karşı binadakiler aynı kombiden taktırmış,ön panelini çıkarıp mutfağa monte etmişler..ama ben sitedeki baymak novadens kullanıcıları bölümüne baktım,bayaa sıkıntılı bişey..konulacak yer önemliymiş,kombi yetkilileri koymuyormuş,önceden kablo çektirmek gerekiyormuş vs..hiç anlamadığım işler..keşke falke modelini alsaymışım,
    onda da mühendisin oyununa geldik gerçi,o model sıkıntılı,satmıyoruz deyip vazgeçirdi beni!!

    tekrar teşekkürler bana ayırdığınız zaman için..


    sizin mühendis kesinlikle ama kesinlikle yanılıyor
    balkonda afedersiniz öyle panjurla kombi dolapsız monte edilmez,panjurdan kış boyunca tozlu hava transferi olacaktır.bende panjurlu balkon kullanıyorum.kombiniz kesinlikle dış faktörlere maruz kalacaktır,kombinizin içi kısmı birkaç yıl sonra tozdan..vs zarar görebilir
    panjurlu balkonda tesisat boruları öyle açıktan gitmemeli.izole edilmelidir.kombinin altındaki borular yamuk yumuk monte edilmiş
    kombi bağlantı boruları dirseksiz ve aynı yöne bakacak şekilde olmalıdır.hem sirkülasyon hemde görüntü estetik açıdan....



    kombiye en yakın radyatöre termostatik vana konur.ama bütün peteklere termostatik vana konmaz.zaten sizin ev için 2 tanesi (1 petek 1 havlupan) hariç kalanlara termostatik vana koyun demiştim. 1 petek ve 1 havlupan sürekli çalışmalı ve kombinin devir daimi devam etmeli.sizin mühendisin anlamadığı nokta kombiye en yakın peteğe termostatik vana gerekli.size kendimden resimli örnek vereyim
    resimlerdeki kombiler 2 adet baymak duo tec.en yakınlarımın evlerine monte ettirdim
    montaj esnasında kombiye en yakın peteğe danfoss ra 2000 gazlı termostatik vana taktırdım.1yıl olacak kombilerde hiçbir şey yok.kendi evim dahil 10larca eve montaj yaptırdım.en başta kombiye en yakın peteklere termostatik vana taktırırım ama her peteğe asla termostatik vana taktırmam.faal olarak çalışacak en az 2 petek olmalı bunlardan biri havlupan olabilir.tesisatın sirkülasyonu için bu şart
    resimlerdeki kombiler BAYMAK DUO TEC,sizin kombinizle tıpatıp aynı kombidir.tek fark sizdeki kombinin çıkabilen kumanda paneli var

    resimlerde gördüğünüz gibi kombiye en yakın peteklere termostatik vanalar monte edilmiş



    sizin mühendis baymak kombiler hakkında hiçbirşey bilmiyor.sizin kombi yeni kasa baymak novadens extra,baymak falke condense ile tıpatıp aynı kombidir.istanbulda aynı fabrikada aynı bantta üretiliyor.falke'de kombinin üstünde FALKE yazdığı için baymak bu kombiyi 200-300lira daha ucuza satıyor. sizin kombi bana göre iyi bir cihaz.manisada bir arkadaşıma geçen yıl taktırdım,arkadaşım eca termostatik vanalarda bir kış geçirdi.kombide sorun yok.sizin yapmanız gereken termostatik vanalarınız faal olacak şekilde bu kombiyi kullanın.termo vanalar petekleri kapatsın kombinize kış boyunca fazla yük binmesin.kombinizin modülasyon aralığı çok geniştir:%19,5 - %100 bu oran premix yoğuşmalı kombiler içinde çok iyi bir ortalama.
    sizin kombinizin eski kasası almanya (brötje) ve (baxi spa) italyada üretiliyordu.teknik özellikleri biraz farklı bir kombi.eski kasa baymak brötje novadens extra hala koçtaşlarda satılıyor.



    bence siz gelecek kış kumanda panelini çıkartmadan kullanın.sizin kombideki panel bir kablo ile oda termostatı olarak görev yapabiliyor.ama bu işler biraz da deneme yanılma yöntemiyle olur.yerinizde olsaydım bir süre bu şekilde denerdim



    kombinizin teknik özellikleri:modülasyon aralığı ve minimum ısıl güç tüketim tablosu

    baymak brötje novadens extra:

    http://www.baymak.com.tr/UserFiles/AttachmentFiles/Kombi/ID_4186_tr_TR/2.Montaj%20ve%20Kullanma%20K%C4%B1lavuzu.pdf



    50c - 30c işletmede minimum ısıl güç: 4,7kw……………> modülasyon aralığı %19,5 - %100

    a) sizin kombinizi balkonda dolapsız monte etmişler
    b) kombinin altındaki boruları kauçuk izolasyon ile koruma altına almamışlar
    c) boruları yamuk yumuk monte etmişler
    d) gaz borusunu mutfakta gizlice dolapların arasından veya arka bölümden geçirmektense ortadan çirkin bir görüntü vermişler
    e) kombinin bacasını %3 yukarı doğru eğimli monte etmemişler
    f) oksijen bariyersiz boru kullanmışlar
    g) vasat panel radyatör markası kullanmışlar (maktek)
    h) tahliye vanası monte etmemişler
    resimlerden bu kadar görünüyor.belki daha çok hata var



    servisler genelde baca eğimine önem vermiyorlar.genelde dikkat ettikleri hermetik bacanın orijinalliği.sizdeki baca orijinal baymak baca.ama bacayı yatay olarak dümdüz monte etmişler

    ideal yoğuşmalı baca montajı yukarı doğru hafif eğimli olmalıdır (resimdeki gibi) BAYMAK DUO TEC



    sizin mühendis bilgisi alt düzeyde:
    yerinizde olsaydım ısrarcı olurdum,
    balkona dolap
    bacanın yukarı doğru eğimli olması
    termostatik vana takılmayan 4 petekten:1 petek ve 1 havlupan hariç 2 peteğe termostatik vana taktırırdım
    kombinin altındaki boruları izole ettirirdim
    ekosu kireç önleyici kelepçe+kombinin altındaki borulara kauçuk izolasyonlu kılıfları sizde takabilirsiniz
    yamuk yumuk boru montajlarını yazmıyorum bile....

    ödeme yapmadıysanız ipler sizin elinizde.
    ısrarcı olun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: xaurus


    Öncelikle detaylı yanıtınız için çok teşekkür ederim,

    Ben aslında arsa metrekaresi üzerinden tahmini söylemiştim 135 diye ama şimdi siz soruncu tek tek gidip odaları ölçtüm. Küçük hatalar yapmış olabilirim ama durum genel olarak aşağıda cizmeye çalıştığım gibidir.


    Oda2'de çizmeye çalıştığım merdiven üst kata çıkmaktadır. Üst katta bir duvar vs. yok sadece küçük bir banyo var, geri kalan alan açık durumda. Ayrıca tüm petekleri yerleri ve boyutlarıyla yazdım. Alt kattaki oda4 normalde mutfak ama onu bozup üst kata yeni büyük bir mutfak yaptıracağım.

    Kesin premix kombi alıyorum bunu anladım. Bu bilgiler ışığında diğer konularda da tavsiyeleriniz, dikkat etmem gereken şeyler varsa paylaşırsanız sevinirim.


    eklediğiniz resimlere göre
    alt kat:46,5m2 ısıtılacak net alan /KUZEY+GÜNEY/......> 3,8metre radyatör+havlupan
    üst kat:33m2 ısıtılacak net alan /cephe de muhtemelen kuzey ve güney cepheli/.....> 2metre radyatör+havlupan

    üst katta 30m2 salonda 200cm radyatör çok az,üstelik direkt çatı ve çatı arasında çatı şiltesi veya çatı yalıtımı yoksa.üst katta sıkıntı çekersiniz emin olun
    salonda 100cm radyatörün yanına bir adet daha seri bağlantı olacak şekilde ilave 100cm radyatör olabilir



    ayrıca eve giriş kısmında ya havlupandan ya da oda 4'teki 60cm'lik radyatörden sıva üstü pprc hat çektirip hol'e radyatör ilavesi yaptırmanızı öneririm

    kombi evin içinde olacağı için sessiz+premix yoğuşmalı kombi almalısınız:BAYMAK FALKE CONDENSE veya BAYMAK DUO TEC öneririm.her iki kombi 1500lira civarında+modülasyon aralığı %19,5 - %100 yani çok geniştir+sesiz çalışan verimli cihazlardır.kesinlikle öneririm.

    Baymak Falke Condense & Baymak Duo Tec:

    50c - 30c işletmede minimum ısıl güç tüketimi 4.7 kw ...........> modülasyon aralığı %19,5 - %100



    http://www.baymak.com.tr/UserFiles/AttachmentFiles/Kombi/ID_4008_tr_TR/2.Montaj%20ve%20Kullanma%20K%C4%B1lavuzu.pdf

    http://www.baymak.com.tr/UserFiles/AttachmentFiles/Kombi/ID_4006_tr_TR/1.Bro%C5%9F%C3%BCr.pdf





    oda1,oda2,oda3,oda4'teki radyatörlerin hepsine mutlaka termostatik vana taktırmanızı öneririm: DANFOSS RA 2000 SERİSİ (UK TİP) yatay köşe (resimdeki kutularda yazan kod numaralarının aynısı)
    bu termostatik vanaların ayarını 3 veya 3,5 olarak ayarlayın. bu sayılar 20c-21c-22c tekabül eder.
    unutmayın dubleks evlerde alt kata termo vana şart.



    yapmanız gerekenler:
    a) f/p premix yoğuşmalı kombi almak
    b) salonda radyatör metrajını arttırmak
    c) alt kattaki odaların hepsine uk tipi danfoss ra 2000 serisi gaz sensörlü termo vanalar almak, gaz sensörlü bulamazsınız ras-c danfoss alabilirsiniz.
    d) koridora petek ilavesi (şart değil ama yaparsanız bence daha iyi olur)

    üstad kaçlık kombi almalıyım sizce? 20k 24k gibi değerler yazıyor. Bir de zaman ayarlı kombileri tavsiye eder misiniz? sabah şu saatte açılsın, akşam şu saatte otomatik kapansın gibi ayarlar var mıdır bu kombilerde, yada böyle ayarlar yapmak tüketim açısından zararlı mı genel olarak?
  • 20000kcal (24kw) kapasitede baymak falke condense veya baymak duo tec kombi yeter.tasarruf istiyorsanız dediklerimi yapmanız gerekir
    kombi, istediğiniz zaman açılmasını kapanmasını istiyorsanız zaman ayarlı OT almanız gerekir.ama dubleks evlerde OT montaj yeri önemlidir.
    OT'yi alt kata monte ediyorsunuz sirkülasyonda sorun varsa üst kattaki odalar ısınmadan kombi kapanabiliyor
    dubleks evlerde montaj yeri önemli
    yerinizde olsaydım alt kattaki peteklerin hepsine termo vana takardım
    illaki ot istiyorsanız baymak falke condense veya baymak duo tec +SİEMENS REV 24 programlanabilir OT olabilir
  • Merhaba arkadaşlar biz de sonunda eve doğalgaz döşetmeye karar verdik.

    ev izmirde
    125 m2 güney cephede sürekli güneş alıyor.kışın evin en soğuk odası 17 derecenin altını görmüyor.

    size sorum marka olarak ne taktıralım,komşularımızdan buderus yoğuşmalı taktıranların faturaları daha düşük geliyor ve çok verimli olduğunu söylüyorlar.bir de kaç yıl garantisi var yoğuşmalıların çünkü tanıdık birisi bozulduklarında masraf çok çıkardıklarını söylemişti.şimdiden ilgilendiğiniz için teşekkür ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stillfeelthepain

    Merhaba arkadaşlar biz de sonunda eve doğalgaz döşetmeye karar verdik.

    ev izmirde
    125 m2 güney cephede sürekli güneş alıyor.kışın evin en soğuk odası 17 derecenin altını görmüyor.

    size sorum marka olarak ne taktıralım,komşularımızdan buderus yoğuşmalı taktıranların faturaları daha düşük geliyor ve çok verimli olduğunu söylüyorlar.bir de kaç yıl garantisi var yoğuşmalıların çünkü tanıdık birisi bozulduklarında masraf çok çıkardıklarını söylemişti.şimdiden ilgilendiğiniz için teşekkür ediyorum

    merhaba bende izmirdeyim yıllardır edindiğim izlenim tasarruflu ısınmada bana göre kombi en son sırada gelir
    öncelikle dikkat etmeniz gerekenler
    a) en önemli madde yalıtımdır.eviniz yalıtımlıysa işiniz çok kolay
    b) sirkülasyonu iyi+oksijen bariyerli boru türü seçilmiş kalorifer tesisatı
    c) evi kış boyunca en fazla 55c kazan sıcaklığında ısıtabilecek radyatör metrajı ayrıca kaliteli radyatör markası seçimi
    d) ve işçilik
    e) en son kombi

    yani 3000liralık en pahalı premix yoğuşmalı kombi olan buderus gb72'yi çok kötü tesisat+yetersiz petek boyu+yalıtımsız eve taktığınızda gereken tasarrufu elde etmiyorsunuz
    ayrıca tasarruf ayrıntılarda gizlidir (kalorifer boru çapı seçimi+termostatik vana kullanımı+kombinin balkonda değil ama evin içinde monte edilmesi...gibi)

    böyle küçük ayrıntılar size % olarak %2,%5,%8 şeklinde geri döner.örneğin kombinin balkonda veya evin içinde olması bir değil.örnek vermek gerekirse kışın soğuk günlerde balkonda kombinin tüketimi "ne kadar da kombiyi izole etseniz" artar.

    evet premix yoğuşmalı kombilerin parçaları normal kombilere nazaran biraz pahalıdır.
    sizin yapmanız gerekenler
    oksijen bariyerli boru seçimi..........> kombiyi ve petekleri korozyondan korur
    kalorifer için büyük boru çapı seçimi........>kombi zorlanmadan çalışacağı için sirkülasyon pompasının ömrü artar
    kullanım suyu eşanjörüne kireç önleyici kelepçe takmak.........> kombinin kullanım suyu eşanjörünün orta vadede kireç tutmasını engeller veya en kötü ihtimal uzun yıllara yayar
    bölgenizde elektrik şebekesinde voltaj dalgalanmaları var ise...........> kombiye KOMBİ REGÜLATÖRÜ takmak
    kombi balkonda ise kombiye dandik kombi dolaı değil kombiyi tam izole edecek çift cam pvc muhafaza yaptırmak............> toz,yağmur gibi dış etkenler kombiye zara veremez

    yerinizde olsam f/p premix yoğuşmalı kombi alırdım
    işçiliğe önem verirdim
    oksijen bariyerli boru türü seçerdim
    evinizi kış boyunca 55c kazan sıcaklığına ısıtabilecek radyatör metrajında petek boyu seçerdim
    kombiye en uzak 2 petek haricinde evdeki bütün peteklere termostatik vana takardım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stillfeelthepain

    Merhaba arkadaşlar biz de sonunda eve doğalgaz döşetmeye karar verdik.

    ev izmirde
    125 m2 güney cephede sürekli güneş alıyor.kışın evin en soğuk odası 17 derecenin altını görmüyor.

    size sorum marka olarak ne taktıralım,komşularımızdan buderus yoğuşmalı taktıranların faturaları daha düşük geliyor ve çok verimli olduğunu söylüyorlar.bir de kaç yıl garantisi var yoğuşmalıların çünkü tanıdık birisi bozulduklarında masraf çok çıkardıklarını söylemişti.şimdiden ilgilendiğiniz için teşekkür ediyorum

    Plastik boru ile bilgisiz insanlara yaptıracağınız hiç bir kombi 8-9 yıldan fazla dayanmaz ve bu zamanda en az 3 kere büyük arıza yapar, alternatifsiz yani beceren ustanın bulunmadığı illerde BAKIR BORU yerine hiç değilse Avrupada birçok ülkede yasak olan plastiğin yok bariyerlisi yok kırmızısı tavsiye edilsede bu malların fittigslerinde yine enerji kaybolur ve oksijen girişi devam eder.

    Bir servis şöyle demişti.
    Abi buraları hep bakır boru yaptın, son 10 yılda işlerimiz kurudu.

    Bir başkası.
    Neden biz bakırı önerelim ki, ilerde taş mı yedirceksin bize..

    burada kombi önerirken, 2 vanayı yanlış önermek, boruları zaten bişeyden çakanın az olduğu bir piyasada alternatifsizmiş gibi anlatmamalıyız.
    İmkanınız varsa İzmirde şu an 9 firmada Bakır yapılıyor, inanınki 10 yıl uğraşıp (ömrüm yeterse), firmaların yarısı Bakır yapmasını sağlayacağiz.

    Şu an 80 firma çalışıyor İzmirde, kışın 210 civarıydı, varın siz anlayın yapılan işin ne para edeceğini..




    saygılar...

    Bursagaz ın bakır konusundaki yazısı
    http://www.bursagaz.com/Abonelerin-Ic-Tesisat-Firmalarina-Sorduklari-Sorular/457/3473/Kalorifer-tesisatlarinda-neden-bakir-boru-tercih-edilmektedir-.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Biray İzmir -- 4 Mayıs 2013; 22:17:59 >
  • çok teşekkürler arkadaşlar bilgilendirme için.baya bir şey öğrendim ,bu hafta keşife gelecek şirketler onlara teker teker soracağım yazdıklarınızı.
  • arkadaşlar güney batı cepheli yeni bir ev aldım 130 m2 (havlupanlar dahil 8m petek var) ve evimde demirdöküm atron marka kombi var yeni takılıp tesisat yeniden döşenmiş. bende eve taşınmadan demirdöküm atronun çok fazla gaz tüketeceğini düşünerek yoğuşmalı kombi almaya karar verdim ama neredeyse bu karardan dolayı pişman oldum çünkü hangi kombiyi alacağıma karar veremedim :(

    araştırmalarım sonucunda büyük çoğunluk bana viessmann vitodens 100w öneriliyor. bunun dışında önerilenler ise bosch klasik condense modeli.ancak forumu okuduğumda baymak ve eca yoğuşmalı kombilerde önerilmiş!!! bende araştırmaya başlarken acaba vailant mı diyordum servisinde sıkıntı yaşarsın dediler :( sadece teknik verelere bakarakta karar vermek istemiyorum! teknik verilere göre baymak en iyisi gibi duruyor! sonuç itibariyle teknik veriler günlük kullanımda ne kadar gerçekçi bunu bilemiyorum.

    arkadaşlar üstadlar sonuç olarak benim için en önemli krıter GAZI EN AZ TÜKETEN ve GERÇEKTEN SAĞLAM (hepside sağlamsa en sağlam hangisi)KOMBİ. bu şartlarda hangi yoğuşmalı kombiyi önerirsiniz. fiyat olarak pek bi sınırım yok ama pek tabiide 3000 tl üzeri olmaması lazım! yardımlarınızı bekliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onzy

    arkadaşlar güney batı cepheli yeni bir ev aldım 130 m2 (havlupanlar dahil 8m petek var) ve evimde demirdöküm atron marka kombi var yeni takılıp tesisat yeniden döşenmiş. bende eve taşınmadan demirdöküm atronun çok fazla gaz tüketeceğini düşünerek yoğuşmalı kombi almaya karar verdim ama neredeyse bu karardan dolayı pişman oldum çünkü hangi kombiyi alacağıma karar veremedim :(

    araştırmalarım sonucunda büyük çoğunluk bana viessmann vitodens 100w öneriliyor. bunun dışında önerilenler ise bosch klasik condense modeli.ancak forumu okuduğumda baymak ve eca yoğuşmalı kombilerde önerilmiş!!! bende araştırmaya başlarken acaba vailant mı diyordum servisinde sıkıntı yaşarsın dediler :( sadece teknik verelere bakarakta karar vermek istemiyorum! teknik verilere göre baymak en iyisi gibi duruyor! sonuç itibariyle teknik veriler günlük kullanımda ne kadar gerçekçi bunu bilemiyorum.

    arkadaşlar üstadlar sonuç olarak benim için en önemli krıter GAZI EN AZ TÜKETEN ve GERÇEKTEN SAĞLAM (hepside sağlamsa en sağlam hangisi)KOMBİ. bu şartlarda hangi yoğuşmalı kombiyi önerirsiniz. fiyat olarak pek bi sınırım yok ama pek tabiide 3000 tl üzeri olmaması lazım! yardımlarınızı bekliyorum...

    çevresinde birçok baymak falke condense ve baymak duo tec montajı yaptırmış biri olarak bu kombilerin teknik verilerle orantılı olarak gerçekten tasarruflu cihazlar olduğunu belirtmek istiyorum.baymak premix yoğuşmalı kombilerin modülasyon aralığı çok geniştir: %19,5 - %100
    ayrıca bu cihazlar çok sessiz çalışır ve cihaz 44 kilodur.içindeki bütün parçalar BAXİ patentlidir.
    baymak premix yoğuşmalı kombiler konusunda içiniz rahat olsun.çok kaliteli+çok tasarruflu.çok sessiz cihazlardır
    aynı kalitede eca confeo premix'te öneririm.kaliteli bir kombidir.42,6kilo,aynı şekilde bosch.c.c'de öneririm



    yerinizde olsaydım f/p premix yoğuşmalı kombilere yönelirdim,ayrıca kombi alırken bölgenizdeki yetkili servisleri araştırmanızı öneririm.hangisi daha iyi,hangisi evinize daha yakın,hangisi pazar günü çalışıyor(çalışmıyor.) hangisi daha az el değiştirmiş...gibi


    bu kategoride
    baymak falke condense
    baymak duo tec
    baymak brötje novadens (siyah düğmeli)
    eca confeo premix s
    bosch classic condense
  • Baymak Falke Condense & Baymak Duo Tec:

    50c - 30c işletmede minimum ısıl güç tüketimi 4.7 kw ...........> modülasyon aralığı %19,5 - %100



    http://www.baymak.com.tr/UserFiles/AttachmentFiles/Kombi/ID_4008_tr_TR/2.Montaj%20ve%20Kullanma%20K%C4%B1lavuzu.pdf

    http://www.baymak.com.tr/UserFiles/AttachmentFiles/Kombi/ID_4006_tr_TR/1.Bro%C5%9F%C3%BCr.pdf

  • quote:

    Orijinalden alıntı: jazmin



    kireç önleyici kelepçeyi hangisine takacağımı anlamadım:((



    kireç önleyici kelepçeyi



    kombiye karşıdan baktığınıda kombinin altında 4 tane boru uzanır.sağdan ikinciye takmanız gerekir,(zaten bu bağlantı boruları bütün kombilerde standarttır)

    resimdeki gibi:

  • quote:

    Orijinalden alıntı: jazmin

    merhaba,
    tesisat tamalandı ancak hala birçok eksik giderilmedi! tahliye vanası konulmamış dedik,gerek yok banyodan boşaltıyoruz biz havlupandan dediler.
    kombi hala denenmedi,haber bekliyoruz..resimde görülen termostatik vana iş görür mü merak ediyorum?


    Ben size eğer değer verirseniz riskli ve düzeltilebilir şeyleri söyleyeyim.

    1-fırın bağlantı sprali gereğinden çok uzun olursa, pot yapıp, ocak üzerine gelir, yangın çıkarır, hayatınıza mal olur, o sprali 50 cm ile değiştirsinler.

    2-yakıt parası açısından kombi alt borularını sar (ucuz çözüm), gömdür (pahalı çözüm), izole sar + dolap yaptır(orta ama iyi çözüm)

    3-işçiliği boru kaynatma şeklinden değerlebdiriyoruz, bu manada soğuk su borusunda geçiş için kullandığı dişi kavis, adamının kapasitesini düşürüyor, 45 derece dirsek kullanması biraz sirkülasyon konusunda bilgisini göstersede ondan bilmesi değil uygulaması beklendiği ve çapraz yaptığı boruları yamuk yumuk yaptığı için İDARE EDİLİR STANDART İŞÇİ vasfına girdiğini söyleyebilirim.

    4-ucundan hem duman hem asidik atık çıkan bie yoğuşma hortumunu hemen yanındaki pimaşı delerek vermek varken, deliğe uzatması, afedilmez bir hata, sen de çocuk yok mu, h,ç mi el değdirmez ağzına götürmez elini...

    5-boşaltma için en uygun yer kombinin altındaki dönüş dirseği, neden koymamış, havlupandan siz boşaltamazsınız, bir boşaltma için bile beni çağırsınlar servis ücreti alayım mantığından öte değil söylediği laf.

    6-dönüş vansı gidiş vanası olamaz.

    7-jakomini geçmişte Vaillantın da kullandığı (şu an danfoss kullanıyor) bir italyan ter.vana üreticisi, klasik italyan mimarisinde vana yapmış, iş görür,en azından ECA dan iyidir.

    8-kombi altı vana ve filitre TAM GEÇİŞLİ METAL olmalı, sadece metal yetmez, tam geçişli olmalı, yakıtı %5 etkiliyor ve kombiyi bozuyor dar geçişler..

    9-kombi en az 130 cm lik metal çıtalı plastik dolap içinde olmalı, ancak CAHİLLER YOĞUŞMALI KOMBİYİ AÇIKTA MONTE EDER. Hatta küçük dolap ve altı kesik dolap da CAHİL işidir. (çevremizde cahilden geçilmediği muakkaktır)

    10-rad.arkasına izopan alın..

    11-baca konusunda resimden sonuç çıkarmak zor ancak su terazisi ile eğimi tespit ederseniz ve dışa pancuru deldiği yere, baca altına sünger beslerseniz, eğim oluşturabilirsiniz.eğim dışarı olursa yoğuşma suyu boruda birikir, çok soğuk yerlerde makina çalışmaz iken donabilir, dışarı milletin kafasına asitli su fırlatabilir..


    saygılar.

    B.EREN
    İTÜ.Mak.Fak.Isı Enerji Bölümü Uzman Mak.Müh.(1988)
  • radyatör arkasına izopanı nasıl koyacağız? radyatör boyutlarındamı olacak, yoksa mermeri geçecek mi?

    birde bizim borular tahtaların altından betondan gidiyorya betonun soğukluğu çok etkiler mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 5 Mayıs 2013; 11:25:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    radyatör arkasına izopanı nasıl koyacağız? radyatör boyutlarındamı olacak, yoksa mermeri geçecek mi?

    birde bizim borular tahtaların altından betondan gidiyorya betonun soğukluğu çok etkiler mi?

    radyatörün arkasında iki askı var.askıların ölçüsüne göre arada boşluk kalmayacak şekilde izopanı falçata ile keseceksin.izopanın önyüzü yani gri folyolu kısmı öne bakacak
    aslında en ideali önce duvara izopanı monte edeceksin.daha sonra radyatörü askıları ile birlikte monte edeceksin.ikisi tam boyutta oluyor
    plastik borularda her türlü ısı kaybı olur

  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    radyatör arkasına izopanı nasıl koyacağız? radyatör boyutlarındamı olacak, yoksa mermeri geçecek mi?

    birde bizim borular tahtaların altından betondan gidiyorya betonun soğukluğu çok etkiler mi?

    radyatörün arkasında iki askı var.askıların ölçüsüne göre arada boşluk kalmayacak şekilde izopanı falçata ile keseceksin.izopanın önyüzü yani gri folyolu kısmı öne bakacak
    aslında en ideali önce duvara izopanı monte edeceksin.daha sonra radyatörü askıları ile birlikte monte edeceksin.ikisi tam boyutta oluyor
    plastik borularda her türlü ısı kaybı olur



    radyatörler montajlanmadan önce radyatör alt hizasına askı gibi birşey monte edip sonradan izopanı radyatör arkasına sallasak orada oturur kalır aşağıya düşmezdi.

    ama radyatör askılıkları arası mesafesi kadar kesip biraz sıkıştırarak aşağıya itmek lazım.

    ama bi üniversitenin makalesinde izopanların radyatörlere bir faydasının olmadığını okumuştum.
  • 
Sayfa: önceki 13971398139914001401
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.