DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Manuel Vites araç kullanımı ile ilgili birkaç soru. Manuelciler baksın lütfen
99
Cevap
10
Favori
41.641
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Manuel Vites araç kullanımı ile ilgili birkaç soru. Manuelciler baksın lütfen
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      28 Temmuz 2012 22:26:22
      Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

      1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

      2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

      3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

      4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

      5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

      şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1071 Mesaj
      28 Temmuz 2012 22:39:22
      kazasız belasız gidip gelmeniz dileğiyle...(takip)


      _____________________________

      Ey insanoğlu!İnsanlığını unutma.
    • Yarbay
      4299 Mesaj
      28 Temmuz 2012 22:40:07
      1. Normali sesine göre değiştirebilirsiniz ama ben örnek veriyim. Dizel aracınız ve uygun vites değiştirme periyotu 2250-2500 devir aralığıdır. Eğer hafif yokuş çıkıyorsanız 3000 devire kadar çıkabilirsiniz. Hız konusunda genel bilgi olarak 0-10km/h 1. vites, 10-40km/h 2. vites, 40-70 3. vites, 70-90 4. vites, 90 ve sonrası 5. vites diyebiliriz. Tabi motorun yapısı ve dişli oranlarıyla bunlar değişebilir en sağlıklısı motorun sesi ve devir saati göstergesinin verileridir.

      2. Normal olanı vites küçülte küçülte gelmeniz ama çok acil durmanız gerekmiyorsa ve eliniz çok yatkın değilse manuel vitese debriyaja basın boşa atın frene basa basa yavaşlayın.

      3. Yokuşu hangi vitesle çıkarsan o vitesle inersin diye söz vardır. Haliyle çok dik bir yokuşsa 1. viteste inilir. Aracın stop etmesi için kalkış hızınızın altına inmeniz gerekir 5km/h gibi bir hıza inmeniz gerekir. Yaklaşık 950 devirin altına düşmek sayılabilir. Bunu da çok ani fren yapmazsanız sanmıyorum ki stop ettirirsiniz.

      4. Debriyajla ne kadar az haşır neşir olursanız debriyajın sağlığı için o kadar iyi. Sıkışık trafikte değilseniz ve tehlikeli bir durum yoksa yani önünüzde bir araç var ve anlık bir yavaşlama söz konusu. Frene basar yavaşlarsınız gerekirse vites düşürür devam edersiniz.

      5. Ani durumlarda bu konu da gerekli değildir. Normal olanı 2. sorunuzda da belirttiğim gibi motor frenden yararlanmaktır ama bu sizi yorar el alışkanlığınız yoksa tavsiye de pek edilmez.

      Umarım yardımcı olabilmişimdir. Ankara-İstanbul arası zorlu bir yol başka biri aracı kullanabilecekse yanınızda bir tanıdığınızı götürün. Ya da yavaş yavaş gidin gelin. Bir arazide çalışın hatta gelmeden önce de yolculukta kötü sürprizlerle karşılaşmamak için.


      _____________________________

      "07 Peugeot 207 1.4 HDi Trendy - Huawei G7 - iPad 2 WiFi - Dell Inspiron 7559 - ÇAP - DEU Mühendislik Fakültesi
    • Yarbay
      3303 Mesaj
      28 Temmuz 2012 22:45:22
      Kendi cevaplarınız doğru zaten.


      _____________________________

      YTÜ-Tenekeci
    • Binbaşı
      1065 Mesaj
      28 Temmuz 2012 22:55:49
      Uzerinizdeki acemiligi atmadan uzun yola cikmamaniz daha dogru olur sanirim ne olur ne olmaz.bence yaninizda usta bi sofor goturun ve arabayi o getirsin yok illa ben kullancam dersenizde usta sofor size neler yapmaniz gerektigini anlatir ve gelene kadar araci ogrenmis olursunuz. Burda ne kadarda anlatsak genede direksiyona oturmadan ogrenemezsiniz. hayirli yolculuklar.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      2004 mercedes E270 cdi
      2012 volkswagen Scirocco 1.4 TSI 210 hp+dsg
    • Yüzbaşı
      470 Mesaj
      28 Temmuz 2012 23:21:49
      sollamalarda dikkat aman diyiim 10 yıl önce 2 büyük kaza atlatmıştım biri kamyon biri otobüs hatalı sollama yaparak


      _____________________________

      Nasıl Bittiyse Bundan Öncekiler, Bu Da Biter.. Bite Bite Sonunda Bende Biterim.. Olur Biter !
      Her millet icraatına tahammül ettiği hükümetin mesuliyetine ortaktır. "Mustafa Kemal ATATÜRK''
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      28 Temmuz 2012 23:27:50



      1. kullandığın araca göre değişir devir katsayısı.

      2. vites küçülteceksin,veya ışığa yaklaşmadan çok önce boşa alıp frenle yaklaşacaksın(tabi iniş aşağıysa boşa alınmaz araba)

      3. dik yokuştan inerken tehlikeli bir yokuşsa 1 veya 2. vites ve frenle ineceksin.

      4. gerekir.

      5. kademeli şekilde çıkıyosun.





      _____________________________

      Objektif olursanız dost,fanatik olursanız düşman kazanırsınız.
    • Binbaşı
      1177 Mesaj
      28 Temmuz 2012 23:41:19
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

      1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

      2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

      3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

      4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

      5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

      şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

      1. Motor sesinden anlayabilirsin yavaştan bağırmaya başlayınca yükselt vitesi

      2. Direk ışıklarda 4. viteste durabilirsiniz durduktan sonra 1 e alabilirsiniz yada sırayla vitesi düşürebilirsiniz size kalmış

      3. Genelde 1. viteste inilir, motor freni indirir sizi ama dersenizki hızlandı sende frene basabilirsin istop etmez

      4. frenlerken örnek verdiğiniz gibi 80 den 40 a düşecekseniz debriyajla işiniz yok sadece frene basın tamamen duracaksanız debriraj+fren

      5. 50 ye düştüğünüzde 2. veya 3. vitesten devam edebilirsiniz. vitesi illa düşürmeniz gerekmez hocam ama tekrar hızlanacaksanız gerekli vitese çekmeniz gerek


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:00:14
      öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

      1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

      2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

      3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

      teşekkürler...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      295 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:00:59

      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      463 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:04:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: ugurcan1994


      Alıntıları Göster


      1. Motor sesinden anlayabilirsin yavaştan bağırmaya başlayınca yükselt vitesi

      2. Direk ışıklarda 4. viteste durabilirsiniz durduktan sonra 1 e alabilirsiniz yada sırayla vitesi düşürebilirsiniz size kalmış

      3. Genelde 1. viteste inilir, motor freni indirir sizi ama dersenizki hızlandı sende frene basabilirsin istop etmez

      4. frenlerken örnek verdiğiniz gibi 80 den 40 a düşecekseniz debriyajla işiniz yok sadece frene basın tamamen duracaksanız debriraj+fren

      5. 50 ye düştüğünüzde 2. veya 3. vitesten devam edebilirsiniz. vitesi illa düşürmeniz gerekmez hocam ama tekrar hızlanacaksanız gerekli vitese çekmeniz gerek

      Arkadaş güzel yazmış, bir de ben bir şeyler ekleyeyim;

      Örneğin hızınızı düşürecekseniz 150'den 50'ye, bunu yaparken vitesi de kademeli olarak düşürün. Bu trafikte işinize yarar ve boşuna vakit kaybetmezsiniz. Örneğin 100'e gelince 4. vitese, 60 a gelince 3. vitese.. gibi. Tabi bu araca göre de değişir. Zaten ani frende, debriyaj artı fren tamamen kökleniyor, vitesle işiniz olmuyor.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1183 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:08:20
      Bence de yanınıza birini götürün sıkıntı olmasın , cevapları arkadaşlar vermiş zaten.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:13:25
      en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

      düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

      misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?


      _____________________________

    • Teğmen
      121 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:15:12
      Allah kolaylık versin... İşiniz çok zor. Öğrenmiş olsanız bile ani birşey olduğunda hata yapacağınızdan eminim. Yukarılardaki arkadaşın dediği gibi yanınızda usta bir şöför götürmeniz akıllıca olur.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marcoruzzier -- 29 Temmuz 2012; 0:16:36 >
      _____________________________

      Buğulu camlar aşkın ilanıydı bir zamanlar...
    • Er
      1 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:34:02

      quote:

      Orijinalden alıntı: MJet


      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP
      İSTOP



      Aman ne komik he komik olan neyse soyle bizde gulelim bari bosa gitmesin birader


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      4621 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:37:33
      Auto hold var ise cok rahatlarsin gerek trafikte fere bayirlarda hic sıkıntı cekmezsin.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi :mert61: -- 29 Temmuz 2012; 0:38:10 >
      _____________________________

      I Am The Eye In The Sky
      Looking At You
      I Can Read Your Mind
    • Yüzbaşı
      348 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:40:27
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

      1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

      2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

      3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

      teşekkürler...

      1- Debriyaja basıp vitesi boşa alın ayağınızı debriyajdan çekip öyle durun.

      2-Ayağınızı birden çekseniz birşey olmaz o yavaş çekme hususu sarsıntılı geçmesin diye yani birden çekerseniz araba kendini ileri atar.

      3-50 ye düştükten sonra vitesi 3 e atıp hafif gaz verip ayağınızı debriyajdan orta hızda çekin


      _____________________________


      LG G2 ROM/MOD USER
      ——
      V-alve
      T-iming
      E-lectronic
      C-ontrol
    • Yarbay
      4299 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:43:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

      1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

      2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

      3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

      teşekkürler...

      1. konuyu çok kafanıza takmayın bence. Müthiş bir zarar vermez aracınıza. Doğru olan vites küçülte küçülte gelmenizdir ama ben şahsen debriyaja basar boşa alırım aşağı ya da yukarı eğim yoksa öyle yavaş yavaş dururum.

      2. olayınız ise haklısınız araç stop etmez fakat, bir anda çekerseniz araç sarsılır ve güç aktarırken vites kutusundan aktarma organlarıda hızlı geçiceğinden "tak" diye ses gelir. Hiç gereği yok yavaş yavaş çekin gaz vererek birazcık da sarsıntısız ve yumuşak sürüşü sağlayın.

      3. olay aslında benim cevap verdiğim gibi viteslerin sahip olduğu ideal hız aralıklarında yazıyor. Bence en doğrusu 3. vitese atmanız 70'e gelince 4'e atmanız ve 90'a gelince 5'e atmanız. Tabi kabaca anlattım devir aralıklarını iyi hesaplamak lazım her araç için hızlar farklılık gösterebilir.


      _____________________________

      "07 Peugeot 207 1.4 HDi Trendy - Huawei G7 - iPad 2 WiFi - Dell Inspiron 7559 - ÇAP - DEU Mühendislik Fakültesi
    • Yüzbaşı
      348 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:44:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

      düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

      misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?

      Hocam sadece debriyaja bas çek yaparsanız araba stop etme gibi bi durumu var onun için işinizi garantiye alın her durup kalkışta debriyajdan ayağınızı çekerken gazada çok hafif basmanız yeticektir


      Park ederkende basıp basıp çekmeniz lazım ama çok birden çekmiyceksiniz kavrama noktasına geldikten sonra daha fazla çekmeyin


      _____________________________


      LG G2 ROM/MOD USER
      ——
      V-alve
      T-iming
      E-lectronic
      C-ontrol
    • Yarbay
      4299 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:46:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

      düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

      misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?

      Debriyaja yükü atarsınız. Tabi ki zararı var. Dizeller bu yönden avantajlıdır debriyajla kalkış bile yapabilirsiniz ama önerilmez. En doğrusu çok da sıkışıksa siz gene de nizami şekilde kalkışı yapın daha önce de belirttim debriyajı ne kadar az kullanırsanız o kadar iyi.


      _____________________________

      "07 Peugeot 207 1.4 HDi Trendy - Huawei G7 - iPad 2 WiFi - Dell Inspiron 7559 - ÇAP - DEU Mühendislik Fakültesi
    • Yüzbaşı
      413 Mesaj
      29 Temmuz 2012 00:47:25
      Bende uzun süre otomatik kullantıktan sonra manuele geçtim fakat öncesinden biraz manuel bilgim vardı uzun yol yapacak kadar olmasada. şuan ki durumunu iyi anlıyorum.

      Şimdi öncelikle manuel ile pratik yapmadan kesinlikle trafiğe ve uzun yola çıkılmamalıdır. Manuelde sert dönüşlere boşta girilmez. eğer araç uzun ise savurur. 4. viteste 100 km hızdan 20 km hıza sadece frenle düşürülmez 40 km filan olabilir. rampa çıkışlarında 5. vs viteslerde devir ve hız düşer vites düşürmek icap eder.Bolu - Ankara arasında karşılaşırsınız. Genelde manuel acemileri 5. vitesten 2. vitese takarlar kafanız camlara gömülebilir.vites aralıklarını iyi kesin karıştırmayın. üst seviye vitesler geçişlerinde debriyaj hızlı bırakılır. vites düşürürken fren+debriyaj kombinasyonunda hafif fren ile debriyaj yavaş bırakılır araç vitese göre kendini toplar. Rölanti yüksek ise 1. viteste gaz vermeden ağır ağır bırakılan debriyajlarda araç hareket eder.

      Genelde otoban üzerinde olacağınızdan hızlandıktan sonra normak oto araç kullanır gibi kullanıcaksınız. sadece yavaşlarken ve dururken dikkat edin. mesela otobana gireceksiniz sağdan 5. vites ve hızını 140 km. frene basıyoruz hızımız 80 km oldu debriyaja basıyoruz 4. vitese çekip bırakıyoruz debriyajı. 40 km'de 3. viteste olabilir. 2. vitese çok yavaşlamadıkça takmayın. dizellerde 1.2. vitesler küçük olur genelde.

      mesela gidiyoruz hızımı 130 orta şeritteyiz ağır giden arabayla karşılaştık sollamamız gerekiyor, aynadan sol boşmu bakıyoruz sizi geçen araç var ! öndeki aracada yaklaşıyoruz derhal frenle hızımızı azaltıyoruz 100 km yaptık mesela sizi geçen araç yoksa vites değiştirmeden hızlanıp sol şeride girip sollama yapıyoruz. dediğim gibi 80 km nin altına düştükten sonra devir saati 1.8 altında değilse vites küçültmeye gerek yok.

      ışıklar muhabbetini bende eskiden sorardım ilk denememde araçlara çok yaklaşmadan boşa atıp frenle yaklaşırdım. sonrasında kendimi alıştırdım. vites küçültme yoluyla. 5. viteste 130 km giden aracı debriyaja basmadan hem daha güvenli hemde daha kolay durdurabiliyorsun. 130 km'den 50-60 düşüyoruz vs vs


      _____________________________

    • Yarbay
      3264 Mesaj
      29 Temmuz 2012 01:04:45
      1. bize kursta şöyle öğretmişlerdi ilk başlıyanlar için 0-20km 1. vites, 20-40 2.vites, 40-60 3. vites, 60-80 4. vites, 80+ 5. vites
      ama asıl doğru olan devir sayısına bakmak düz yolda 3000 devire gelmeden vites artırabilirsin çünkü yüksek vites düşük devirde araba hem daha rahat gider (yani bağırmaz) hemde düşük yakıt yakar ama yokuş yukarı 3000i geçersen daha iyi olur yoksa araba devrini alamaz tekrar vites küçültmen gerekir (hatta ben 3500 aşağı devir yapmıyorum çünkü bide bizim araç lpgli olduğundan çekiş sorunu oluyo ve araba direk boğuluyo 3500 devir aşağısında artırırsam)
      ama ilerde zaten arabanın sesinden vitesi değiştireceğin zamanı kendin anlayabilirsin
      devir göstergesi değişik olabiliyo mesela bizim arabada 100x yani 30u gösterdiğinde 3000 devir anlamına gelir
      vitesi küçültmek içinde devir sayısını bilmiyorum ama 2000-2500 olması lazım

      2. ben kırmızı ışık gibi yerlerde arabayı boşa alıp fren yapıyorum böylece hiç debriyaja basmıyorum ama ne kadar doğru bilmem :)
      vites küçültürkende illaki 4-3-2-1 diye gitmek zorunda değilsin yani aradaki bazı vitesleri atlayabilirsin bu yoldaki duruma bağlı

      3. dik yokuşlarda 2 yada 3le in frenede arada basman lazım tabi,
      eğer çok dikse (ama bağa dikse) 1. vites olabilir ama 1. vites çok çok yavaş gidersen olur, 1. vites sadece kalkmak için derler, kasislerde bile 2. vitese takarsın
      eğer durmıcaksan dönerken bile 1. vitese takmana gerek yok 2. vites 15mk de bile gider

      4. tabikide sadece araba duracak derecede yavaşlamışsa debriyaja basıyosun bide bildğin gibi vites değiştirirken

      5. tabikide eğer 50km de 5 viteste kalırsan araba tekler hatta istop eder bu yüzden vitesi düşürmen lazım vitesi yükeltirkende mutlaka 2-3-4-5 diye sırasıyla yükseltmen lazım


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      574 Mesaj
      29 Temmuz 2012 01:09:34
      vites değiştirirken motoru iyi dinlemek lazım,bunun içinde iyi bir kulağınız olmalı.bunu beceremiyorsanız devir saatini takip edin araba zaten sizi yönlendirir,şurda yavaşla şurda vites yükselt diye :) yeterki arabanın dilinden anlayın.yolları sadece gitmek için kullanırız ama her yolun bir özelliği vardır.her yolun bir vitesi vardır bunu iyi belirleyebilmek gerekir.yolun kaldırabileceği bir hız vardır daha hızlı gitmek daha çok frenleme yapmak daha çok kaza riski demek.acemi arkadaşlara duyrulur.


      _____________________________

    • Yarbay
      2125 Mesaj
      29 Temmuz 2012 01:13:13
      quote:

      Orijinalden alıntı: değiştir

      kazasız belasız gidip gelmeniz dileğiyle...(takip)

      +1

      yıllardır düz vites kullanan birisi olarak, otomatik araç ile test sürüşüne çıktığımda bocalamıştım (ayak debriyaj arıyor), ayağımı diğer bacağımın altına aldığımda sorun ortadan kalktı ancak sizinki sanırım büyük bir sorun


      _____________________________

      '05 Honda Civic VTEC 1.6 LS Manuel White 110hp
    • Yüzbaşı
      542 Mesaj
      29 Temmuz 2012 01:18:36
      memlekette ne şöförler var...


      _____________________________


      CLS
    • Yarbay
      5177 Mesaj
      29 Temmuz 2012 04:09:54
      takipteyim .. .bende acemiyim ..
      özellikle dönüşlerde ne yapmam lazım tam bilmiyorum.. hız olarak hangi hızda dönmem lazım
      birde u dönüşü yapınca direk yapacaksam nasıl yapacam yani yol müsait u dönüşüne ..nasıl yapmam lazım ..


      _____________________________

      G.S.S YE GARABETİNE HAYIR ....
    • Yarbay
      3623 Mesaj
      29 Temmuz 2012 04:27:09
      ehliyet almak bu kadar kolay işte hiç kalkışmayın siz araba kullanmaya gidin akülü araba kullanın 14 yaşındaki çocuk bilir bunu buradan okumaylada araba kullanılmaz .


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Kastamonu Üniversitesi
    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 04:33:07
      BAZİ ARKADASLAR BENİ ACEMİ SANMİS SANİRİM ARKADASLAR YANLİS ANLADİNİZ SİZ HERALDE BEN 2005 TEN BERİ NERDEYSE HERGUN ARAC KULLANİRİM YANİ ACEMİ DEGİLİM DİKKATİNİZİ CEKERİM COKTA İYİ KULLANİRİM :-) BENİM DERDİM SADECE OTOMATİK ARAC SAHİBİ OLMAM DOLAYİSYLA VİTESE VE DEVRİYAJA YABSNCİ OLMAM HEPSİ BU. ANLATABİLDİMMİ :-) BU ARADA KONUYLA İLGİLİ CEVAP VEREN YARDİMCİ OLAN ARKADASLARA SONSUZ TESEKKURLER

      YANLİZ ANLAYAMADİGİM Bİ HUSUS VAR İSİGA YAKLASİRKEN ARACİ BOSA ATİP FRENLEMEK DOORU Bİ TEKNİKMİ ? 100 LE GİDİYORUM İSİK GORDUM DEBRİYAJA BASİP ARACİ BOSA ALİP AYAGİMİ DEBRİYAJDAN CEKİP HAFİF HAFİF FRENEMİ BASİCAM SADECE DURANA KADAR. DURUNCADA DEB BASİP 1 E Mİ TAKİCAM DİREK ARAC SADECE VİTESTEYKENMİ STOP EDER BİS VİTESTEYKEN ETMEZMİ ?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 04:38:08

      quote:

      Orijinalden alıntı: wampaa

      ehliyet almak bu kadar kolay işte hiç kalkışmayın siz araba kullanmaya gidin akülü araba kullanın 14 yaşındaki çocuk bilir bunu buradan okumaylada araba kullanılmaz .

      BANAMİ DİYOSUN BİRADER ANLAMADİM ? 8 SENEDİR ARAC KULLANİRİM BEN DİKAT ETTİYSEN ARABA KULLANMAYİ OGRENMİYORUM BEN BURDA SADECE VİTES VE DEBRİYAJİN İNCELİKLERİNİ OGRENİYORUM CUNKU OTO ARAC KULLANDİM HEP EGER LAFİN BANAYSA ONCE OLAYİ KAVRA SONRA YORUM YAP YA DA YAPMA


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      4026 Mesaj
      29 Temmuz 2012 04:53:30
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

      1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

      2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

      3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

      teşekkürler...

      1- Her arabanın kullanım devri vardır. 4. viteste aniden yavaşlamanız gerekirse debriyaja basın vitesi boşa atın debriyajı bırakın ve frene yavaşça basın. 4. vitesle 20 km ye kadar inerseniz arabanın motoru çok güçlü değilse büyük ihtimalle araç stop eder.

      2- Aniden çekerseniz aracın debriyaj kavraması küt diye dişlilere vurur, aracı sarsar. Uzun vadede sık sık yapılırsa baskı balata zarar görür.

      3- Aynen, kademe kademe. 50 km de 5. viteste motoru zorlarsınız. Şöyle düşünün. 21 vitesli bisikleti en sona alıp yokuş çıkmaya kalkınca çıkamazsınız zorlanırsınız. Ama en düşük vitese alırsanız rahat rahat çıkarsınız.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi robotica -- 29 Temmuz 2012; 4:59:23 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4026 Mesaj
      29 Temmuz 2012 04:55:33
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

      düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

      misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?

      O sadece 10 km'nin altındaki düşük hızlarda olur, yolda yokuş filan varsa araç stop eder. Ayrıca kavramaya da zarar verirsiniz.


      _____________________________

    • Yarbay
      3623 Mesaj
      29 Temmuz 2012 05:13:27

      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL


      Alıntıları Göster


      BANAMİ DİYOSUN BİRADER ANLAMADİM ? 8 SENEDİR ARAC KULLANİRİM BEN DİKAT ETTİYSEN ARABA KULLANMAYİ OGRENMİYORUM BEN BURDA SADECE VİTES VE DEBRİYAJİN İNCELİKLERİNİ OGRENİYORUM CUNKU OTO ARAC KULLANDİM HEP EGER LAFİN BANAYSA ONCE OLAYİ KAVRA SONRA YORUM YAP YA DA YAPMA

      evet size söylüyorum ani bir hareketin canına mal olabilir uzun yol kolaydır lakinacemiye zordur sekiz yıllık şoför olmanız değiştirmez manuel başkadır tüm hakimiyet sizdedir araç sizin yerinize hiç bir şey yapmaz .yanınıza birini alın istanbulda iseniz ben bile gelirdim müsait olsam inceliklerini anlatırdım tek çok zor olacak allah yardımcınız olsun.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Kastamonu Üniversitesi
    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 12:38:22
      İyi diyosun güzel diyosun ama sen araba kullanma git akülü araba kullan gibi tabirler hoş değil karşında acemi şöför yok 8 senedir araba kullanan biri bi vites kontrol etmeyimi beceremicek. direk arabayı alır almaz uzun yola çıkacak olmasam zaten bu konuyuda açmazdım hiç arabayı burda alır burda bir iki çıkıp alışırdım vitese ama aldığım gibi ankaradan buraya gelecek olmam dolayısıyla soruyorum bunları yoksa kendim deneme fırsatım olsa idi zaten deneyip alışırdım. Ayrıca manuel arabada kullandım yani kullandığımdada hiç sorun çekmemiştim ama çok uzun zaman oldu üzerinden alışma meselesi. Neyse şimdi arkadaşlar bu kadar soru cevaptan anladıklarım şunlar doğru anlamışmıyım yoksa hatalar varmı gene?

      1. Işıklara yaklaşma vs yavaşlama olayı. 4.vitesteyim 100 le gidiyorum, ışıkları görünce
      - Debriyaja bas, vitesi boşa al, debriyajdan çek, frenleye frenleye ışığa kadar gel durunca debriyaja bas ve 1 e al
      - Hiç debriyaja basma direk frenle hızı düşür ışıklara gelince debriyaj+frenle dur, vitesi 4 ten 1 e düşür
      - ya da ışıklara gelene kadar önce 3 sonra 2 sonra 1 e düşür ve dur. bu yöntem en zahmetli olan galiba. bu yöntemlerim üçüde olurmu ?

      2. Yokuş aşağı inme olayı: çok dik yokuşta 1 le daha az diklerde 2 ya da 3 le inilir. hiçbir pedala basılmaz. sadece gerekirse hafif fren yapılır.

      3. Hız düştüğü anda viteste o hıza uygun konuma getirilir. Sonra hızlanılacaksa tekrardan vites arttırılır kademeli olarak.

      Herşeyi anladım gibi sadece vites küçültme olayında bazı soru işaretleri var hala. Nedir derseniz 5.viteste giderken yavaşlamam gerektiğinde tek tek 4321 yapmak gerekir dedi bazı arkadaşlar onu anlayamadım. sonuçta ben çok düz kullanan insanın yanında bulundum hiçbiri 5. vitesten yavaşlarken 4 kere vites attırmadı onlardamı bi hata var. vites küçültme olayı kafamı karıştırdı açıkçası. yani vitesler arası geçerken illa sıraylamı geçmek gerekiyo.

      Misal 100 le gidiyorum bi anda yol yokuş oldu 1 e almam gerek direk hızımı frenle düşürüp 4 ten 1 e alamıyomuyum ? vitesleri tek tek mi geçirmem gerek ? yani vitesi direk 5 ten 2 ye ya da 4 ten bire ya da ne bilim 4 ten 2 ye alma şansım yokmu ? 4 le gidiyosam ve 1 e düşeceksem illa önce 3 sonra 2 sonra 1 mi yapacam ?

      birde kırmızı ışığa yaklaşırken aracı boşa alıp gel ışıklara dendi. bu olay tehlikeli değilmidir ? gidiş esnasında aracı bi anda boşa almak arabada herhangi bir etki yapmıyormu ? bu işlemi yapınca araba yine aynı şekilde yola devammı ediyo ?


      _____________________________

    • Yarbay
      7415 Mesaj
      29 Temmuz 2012 12:47:16
      Polo da vites değişim zamanını gösteren oklar vardı sanırım onlara bak.


      _____________________________

      Corsa 1.3 CDTI 95HP MT-A Easytronic Şanzıman Start & Stop Enjoy
    • Yüzbaşı
      295 Mesaj
      29 Temmuz 2012 13:03:42
      quote:

      Orijinalden alıntı: Criminall



      Alıntıları Göster


      Aman ne komik he komik olan neyse soyle bizde gulelim bari bosa gitmesin birader

      Komik olan buna cevap yazmak için yeni üyelik açman.


      _____________________________

    • Yarbay
      2317 Mesaj
      29 Temmuz 2012 13:10:35
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      BAZİ ARKADASLAR BENİ ACEMİ SANMİS SANİRİM ARKADASLAR YANLİS ANLADİNİZ SİZ HERALDE BEN 2005 TEN BERİ NERDEYSE HERGUN ARAC KULLANİRİM YANİ ACEMİ DEGİLİM DİKKATİNİZİ CEKERİM COKTA İYİ KULLANİRİM :-) BENİM DERDİM SADECE OTOMATİK ARAC SAHİBİ OLMAM DOLAYİSYLA VİTESE VE DEVRİYAJA YABSNCİ OLMAM HEPSİ BU. ANLATABİLDİMMİ :-) BU ARADA KONUYLA İLGİLİ CEVAP VEREN YARDİMCİ OLAN ARKADASLARA SONSUZ TESEKKURLER

      YANLİZ ANLAYAMADİGİM Bİ HUSUS VAR İSİGA YAKLASİRKEN ARACİ BOSA ATİP FRENLEMEK DOORU Bİ TEKNİKMİ ? 100 LE GİDİYORUM İSİK GORDUM DEBRİYAJA BASİP ARACİ BOSA ALİP AYAGİMİ DEBRİYAJDAN CEKİP HAFİF HAFİF FRENEMİ BASİCAM SADECE DURANA KADAR. DURUNCADA DEB BASİP 1 E Mİ TAKİCAM DİREK ARAC SADECE VİTESTEYKENMİ STOP EDER BİS VİTESTEYKEN ETMEZMİ ?

      Elinizden geldiğince aracı boşa atmayın 100 km gibi bir hızdan durmak için hiç atmayın 20 30 gibi hızlarda debriyaj fren yapın.Araç boştayken debriyaja basmanıza gerek yok stop etmez.


      _____________________________

    • Yarbay
      3483 Mesaj
      29 Temmuz 2012 13:16:28
      ben ben ışık olayını anlatim. debriyaj ile frene aynı anda basabilirsin araç durana kadar boşa atmana hiç gerek yok. yukarıda arkadaşlar debriyaj yıpranmasın diye boşa atmanı öneriyorlar. araç şirket aracı olduğu için bu kadar ince düşünme, debriyaj ve frenle dur kendi rahatın için


      _____________________________

      V40 D2 POWERSHİFT TİTANYUM GRİA3 SEDAN 1.6 TDI AMBİTİON STRONİC KIRMIZI
    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 13:26:33
      quote:

      Orijinalden alıntı: j3srn


      Alıntıları Göster


      2005 den beri araç kullanıyosun ama devir saati ne bilmiyorsun ne ayak ? Yoksa otomatikde devir saati yokda bizmi bilmiyoruz.

      devir saatini bilmediğimi kim söyledi rüyanda falanmı gördün ?

      otomatik kullanan birinin devir saatine bakmasına ne gerek var otomatikte vitesmi değiştiriyorum ki hangi aralıkta değiştiğini ezberlim. boş boş yorumlar yapıp adamı deli etmeyin ya


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      477 Mesaj
      29 Temmuz 2012 13:33:55
      takip faydalı konu


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      560 Mesaj
      29 Temmuz 2012 13:39:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      - Hiç debriyaja basma direk frenle hızı düşür ışıklara gelince debriyaj+frenle dur, vitesi 4 ten 1 e düşür


      Her vitesin rölanti hızı vardır. Misal düz bir yolda 1. viteste gaza hiç basmadan araba 10 km hızla sabit gider hiçbir pedala basmadan. Birazcık gaza basıp 2. vitese attınız, ayağınızı gazdan vs tüm pedallardan çektiniz. Her arabaya göre değişmekle birlikte 2. vitesin rölanti hızı 15-20'dir max. Bu rölanti hızı 4. viteste 30-35'dir mesela.. KEsinlikle bu viteslerde bu hızlarda dolanmayın, sadece bilgi amaçlı söylüyorum. Siz 90 ile giderken 5. viteste, yavaşlamaya başladınız, sadece frene basarak. 5. vitesin rölanti hızı 40-45 olacağından, sizin hızınız yavaşlarken 40-45'in altına düştüğünde devir saati 1000rpm'in altına düşecektir. Hal böyle olunca araba ileriye gitmek isteyecektir ya da arabaasına göre su motoru gibi patpat sarsacaktır.. Bu yüzden araba viteste iken yavaşlayacaksanız, her vitesin rölanti hızı+şöyle bir 750 rpmlik + bırakarak yavaşlayın. Misal, 4. viteste yavaşlıyorsanız hızınız 40lara düştü, daha debriyaja basmıyorsunuz, devir saati 1750 rpm'in altına düşüyorsa artık arabanın motoru sizin yavaşlamanıza yardımcı olmaktan çıkmak üzeredir.. Vites düşürün diyodur.. Ama henüz acemi olduğunuz için bu senkronizasyonu devir saatine bakarak yapmaya çalışıp debriyaj fren 1750 rpm vites kırmızı ışık falan derken hop öndeki aracı öpebilirsiniz.. Bu yüzden çok sağlam fren ihtiyacınız olmadığı sürece kullanmayın.. 5. viteste misiniz., hızınız 100 mü, basın frene, hızınız 60 falan olunca atın boşa, sadece frenle durun.

      Bir ek bilgi daha, hızınız 80, vites 4'de.. Aniden durmanız gerekti öndeki araca çarpacaksınız veyahutta başka birşeye. Bu dediğim o panik halinde iken çok çok zor ama, 4'ten atın 2'ye. Hem frene gömülün hemde motor freni yapsın araç.. O arada vites düşürüyorum, ayağımı debriyajdan yavaş çekeceğim diye de düşünmeyin...


      Son olarak, arabanın dgs çıkma ihitmali yok değil mi? Uzun yolda ilk defa manuel vites çok riskli gibi geliyor bana...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 14:56:53
      valla bana da riskli geliyo daha manuele alışmadan ankara istanbul yoluna çıkmak ama başkada çare olmazsa mecbur otobanda alışacaz artık manuele :)


      _____________________________

    • Yarbay
      4399 Mesaj
      29 Temmuz 2012 15:20:09
      1. Aracın motoruna göre değişir fakat sana 1.3 Multijet Palio verecekler 2500-2750 arasında vites değiştir.

      2.İstersen ayak freniylede hızını düşürebilirsin fakat mesafe yeterliyse durduk yere fren balatarını harcamak anlamsız olur tatlı tatlı aracı 3.000-.3.000 arası motor freni ile yavaşlayabilirsin vites düşürdüğünde debriyaja çok tatlı ve yumuşak davran araba yığılma yapmasın.

      3.Yokuşun dikliğine göre değişir 1 e takarsın 1 ayağın frende 1 ayağın debriyajda inersin diyelim ki çok keskin viraj var 10 km civarında anca döner araba motorun stop etmemesi için debriyaja tam basıp ayak freniyle ineceksin öyle yokuşları sonra azcık devirini aldıktan sonra motor freni ile inmeye devam edersin.

      4. Debriyaja gerek yok fakat 80 kms den 40 kms ye düşerken illa ki vites küçülteceksin bunun için basmanı tavsiye ediyorum 2. sorudaki gibi bir mantık kur.

      5. Bu tamamen sürücü hassasiyeti ile ilgili alakalı bir durum 150 ile gidiyorsun 50 ye aniden düşmen gerekecek bu durumda debriyaja sonuna kadar basıyorsun çünkü araba yüksek viteste boğulur 50 ye düştüğünde ideal vitesi takıp yola devam ediyorsun eğer söz konusu ani bir frense vites düşürmeyi bırakır freni köklerim 50 ye indikten sonra 3 e takar devam ederim.


      Manuel gözüne zor gelmesin teoride zor gelebilir fakat pratikte çabuk kavrarsın ve bu sorularının cevabını beynin oto kontrol olarak kendi cevaplayacak zaten hiç kasma

      Burada da otomatik vites ile ilk araba kullanmayı öğrenmenin zararlarını görmekteyiz.

      Eğer İstanbul gibi biryerde yaşamıyorsanız manuel her zaman daha avantajlıdır.Adamı uyutmaz sürekli tetikte beklersin motoru dinlersin motoru dinlerken trafiği de dinlersin.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 15:38:45
      yok hocam palio değil 2012 dizel 1.2 polo vericekler.

      Herşeyi az çok anladım manuelle ilgili yani şu an arabayı alsam %80-85 oranında sıkıntısız kullanırım gibi geliyo. sıkıntı olan hususlar sadece vites küçültme ve durma ilgili, onlarıda oturtursam sorun yok gibi.

      sonuç olarak vites küçültme ve durmayla ilgili şu kanıya vardım;
      araba 100 ile gidiyo diyelim ileride kırmızıyı gördüm. yeterli mesafe varsa hafif frenleyip vitesi küçülte küçülte gelmek mantıklı, ama vites küçültecek mesafe yoksa debriyaja bas vitesi boşa al frenleye frenleye gel olayı daha mantıklı sanıyorum. bu olayda aklıma takılan şu hususlar var.
      - eğer vites küçülte küçülte geliceksem 200-300 mt. mesafede 3-4 vites attıracak kadar zaman bulunabiliyomu. ve 100 den aşağı hızımı düşürürken her vitesi belli hız aralığında attırmam gerek sonuçta o aralığı kaçırıpta örneğin 90 dayken 3 e atarsam bunun sonucu ne olur risk teşkil edermi.
      - boşa alıp frenleyip duracaksam araç diyelim 120 ile gidiyo önce sadece frenle hızı düşürüp mü boşa almam gerek bu sırada debriyaj değil sadece frenle hızı 120 den 60 lara düşürüp sonrasında debriyaja basıp boşa mı almak lazım. yoksa frenle 60 a düşerken aynı zamanda debriyajdamı kullanılıyo. birde 120 ile giderken o hızda iken debrijaya basıp boşa almak tehlikeli bir hareketmidir o hızda boşa almak. arabada herhangi bir sarsıntı vs olurmu bu durumda ?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CRIMINALL -- 29 Temmuz 2012; 15:41:07 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      489 Mesaj
      29 Temmuz 2012 16:02:53
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      yok hocam palio değil 2012 dizel 1.2 polo vericekler.

      Herşeyi az çok anladım manuelle ilgili yani şu an arabayı alsam %80-85 oranında sıkıntısız kullanırım gibi geliyo. sıkıntı olan hususlar sadece vites küçültme ve durma ilgili, onlarıda oturtursam sorun yok gibi.

      sonuç olarak vites küçültme ve durmayla ilgili şu kanıya vardım;
      araba 100 ile gidiyo diyelim ileride kırmızıyı gördüm. yeterli mesafe varsa hafif frenleyip vitesi küçülte küçülte gelmek mantıklı, ama vites küçültecek mesafe yoksa debriyaja bas vitesi boşa al frenleye frenleye gel olayı daha mantıklı sanıyorum. bu olayda aklıma takılan şu hususlar var.
      - eğer vites küçülte küçülte geliceksem 200-300 mt. mesafede 3-4 vites attıracak kadar zaman bulunabiliyomu. ve 100 den aşağı hızımı düşürürken her vitesi belli hız aralığında attırmam gerek sonuçta o aralığı kaçırıpta örneğin 90 dayken 3 e atarsam bunun sonucu ne olur risk teşkil edermi.
      - boşa alıp frenleyip duracaksam araç diyelim 120 ile gidiyo önce sadece frenle hızı düşürüp mü boşa almam gerek bu sırada debriyaj değil sadece frenle hızı 120 den 60 lara düşürüp sonrasında debriyaja basıp boşa mı almak lazım. yoksa frenle 60 a düşerken aynı zamanda debriyajdamı kullanılıyo. birde 120 ile giderken o hızda iken debrijaya basıp boşa almak tehlikeli bir hareketmidir o hızda boşa almak. arabada herhangi bir sarsıntı vs olurmu bu durumda ?

      Hocam size manuel vites olayınının teorisini basitçe anlatayım ona göre mantıklı olanı kendiniz seçersiniz. Motor güç üretir ve bu güç tekerleklere aktarılarak hareket sağlanır, aktarmayı vites kutusu yapıyor gibi düşünün. Siz boşa alıp gazın sonuna kadar basın araba gitmez, taa ki vitese takana kadar. Otomatik viteste hangi vitesi seçeceğini araç kendi ayarlar düz viteste siz, fark sadece bu.
      Yüksek hızlarda boşa almanızın hiçbir sakıncası yoktur, korkmayın.
      Bana kalırsa yavaşlarken düz vitese acemi olduğunuz düşünülürse vitesi boşa alıp öyle yavaşlamayı tercih etmenizi öneririm, hangi vitese takacaktım vs diye düşünmezsiniz.
      Yanlış vitese atma mevzusuna gelince, siz yüksek hızda iseniz zaten araç düşük vitese girmek istemez, zorlanır. Baktınız vitese girmiyor, daha büyük vitesi deneyin girer. Hız düşük vites yüksek olduğunda da aracınız hızlanmak istemez hatta titreme yapar, o zaman da vitesi düşürürsünüz olur biter. Biraz pratik ile hatılayacağınızı düşünüyorum.
      Ancak kişisel görüşümü aktaracak olursam tam alışmadan aracı uzun yolda kullanmamanızı tavsiye ederim, yanınızda düz vites kullanmaya alışkın biri ile giderseniz sizin için daha doğru olur bence. Yok illa sizin kullanmanız gerekiyorsa uzun yola çıkmadan önce boş bir alanda veya az trafik olan bir yerde dörtlüleri yakıp biraz pratik yapmanızı, yola öyle çıkmanızı öneririm.
      İyi yolculuklar


      _____________________________

    • Yarbay
      3264 Mesaj
      29 Temmuz 2012 16:12:11
      ilk olarak vites küçültmede daha öncede dedğim gibi her zamn sırayı takip etmene gerek yok
      yani 4 ten direk 2yede geçersin yeterki aracın devrine göre vitesi değiştir, zaten vites+debriyaj yaparken vites değiştirmenin anlamı yok eğer ayağını debriyajdan çekiceksen vitesi değiştir ama ayağın debriyajda kaldığı zamnlarda vites aynı kalabilir o yüzden 4 ten 2 ye düşebilirsin mesela

      ikincisi ben her zamn kırmızı ışıkta direk boşa atarım çünkü diğerine göre çok daha rahat olur :) (ama ne kadar doğru olur bilmiyorum)
      AMA ben bunu derken şehir içi trafikten bahsediyorum yani 3-4 viteste max 60-70 km hızlardan ama eğer 120km hızdan düşeceksen o zamn daha çnce debriyaja basmadan frene basıp ardından vitesi 4e küşürüp ardından 3e düşürüp daha sonra boşa atarsın mesela

      bide eğer 90da 3 e atarsam ne olur demişsin şanzımana ne olur bilemem usta değilim ama araba acayip derecede bağırır hemen vitesi geri değiştirmn lazım

      bide ayağını frenden çekince direk araba kalkmaz mutlaka gaz vermen lazım yoksa araba durur

      bu arada bence uzun yolda hiç bi sıkıntı çekmezsin çünkü zaten düz yol fakat şehir içi özellikle kalkışlarda yada dönerken doğru vitesle dönmezsen arbanın durma riski olabilir yada araba bağırır onun dışında bi sorun yaşamazsın zaten çünkü araba kullanmışsın uzun zamandır



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 16:41:28
      hocam mesela başka yerlerde okudum 5ten 2 ye ya da 4 ten 2 ye falan geçersen şanzımanı dağıtırsın gibisinden şeyler yazmışlar. acaba onlar hızın yavaşlamadan geçersen mi demek istemişler. örneğin 120 ile giderken frenleye frenleye 30-40 a kadar düşürüp 2 yada 3 e taktım direk 5 ten. o zaman damı şanzıman dağılıyo. yoksa 120 ile giderken hiç yavaşlamadan 2 yada 3 e takmaktanmı bahsetmiş onlar. bu durumda tabiiki şanzıman dağılır o garanti ama hızı 30 a düşürüp direk 5 ten 2 ye takmaktamı zararlı ?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CRIMINALL -- 29 Temmuz 2012; 16:42:54 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      489 Mesaj
      29 Temmuz 2012 17:31:37
      Bahsedilen 120ile giderken 2ye atmak. Korkmayın şanzıman öyle kolay kolay dağılmaz :)


      _____________________________

    • Çavuş
      48 Mesaj
      29 Temmuz 2012 17:53:24
      30 a düştüğünde 2 ye takmak makuldur. bir de yukarıda yokuş aşağı 2. ve 3. viteste inmen önerilmiş bu şehiriçinde yapılır. otobanda 5.viteste inersin yokuşları, gaza basmassan araç yakıt tüketimini neredeyse durdurur.4. vites 100 le gidiyorum kırmızı ışık var diyorsun sadece frene bas hızın 30 a düştüğünde debriyaja bas vitesi boşa al dur. boşa atıp gidersen fren mesafen uzar.söylediğim gibi yapman daha uygundur.


      _____________________________

    • Yarbay
      2509 Mesaj
      29 Temmuz 2012 18:34:40
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

      1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

      2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

      3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

      teşekkürler...

      1- evet 4. viteste frene basarak yavaşladınız ve durmaya yakın debriyaja basıp durdunuz bi sorun olmaz. kalkacağınız zaman da 1. vitese atıp kalkmanız yeterlidir. bu yanlış bi uygulama değildir.

      2- debriyajdan hızlı çek ayağını bişey olmaz. 1 den ikiye geçerken 2den 3 e geçerken bi sarsıntı olur ama vites arttıkça sarsıntı olmaz. bunu da ayarlarsınız sürdükçe. vites atarken sonuna kadar bastınız debriyaja diyelim, vitesi attınız ve pedalı kendi haline bırakın ayağınız pedalla birlikte kalksın (yani tak diye kaldırmayın, kaldırsanız da bişey olmaz). sürüş halinde debriyajla işiniz yok ayağınızı sol kısımda bi yer var oraya koyabilirsiniz.

      3- 150 den 50 ye düşünce 5. viteste tekrar eski hızına ulaşması çok zordur. bu durumda hiç panik yapmadan anında düşürün 2. 3. vitese tekrar hızlanın. zaten 1-2 sürdükten sonra alışacaksınız ve manuel vites daha zevkli gelecektir.

      not: otomatik vites kullanıcısıyım dediniz bu yüzden gaz fren konusunda uyarmak istiyorum. frene kesinlikle sağ ayakla basmalısınız. sol ayağınız sadece debriyaja bastığınız anlarda devreye girer. sol ayakla frenleme yapmayın



      _____________________________


      Volvo S40 1.6D
    • Yarbay
      2509 Mesaj
      29 Temmuz 2012 18:39:33
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      BAZİ ARKADASLAR BENİ ACEMİ SANMİS SANİRİM ARKADASLAR YANLİS ANLADİNİZ SİZ HERALDE BEN 2005 TEN BERİ NERDEYSE HERGUN ARAC KULLANİRİM YANİ ACEMİ DEGİLİM DİKKATİNİZİ CEKERİM COKTA İYİ KULLANİRİM :-) BENİM DERDİM SADECE OTOMATİK ARAC SAHİBİ OLMAM DOLAYİSYLA VİTESE VE DEVRİYAJA YABSNCİ OLMAM HEPSİ BU. ANLATABİLDİMMİ :-) BU ARADA KONUYLA İLGİLİ CEVAP VEREN YARDİMCİ OLAN ARKADASLARA SONSUZ TESEKKURLER

      YANLİZ ANLAYAMADİGİM Bİ HUSUS VAR İSİGA YAKLASİRKEN ARACİ BOSA ATİP FRENLEMEK DOORU Bİ TEKNİKMİ ? 100 LE GİDİYORUM İSİK GORDUM DEBRİYAJA BASİP ARACİ BOSA ALİP AYAGİMİ DEBRİYAJDAN CEKİP HAFİF HAFİF FRENEMİ BASİCAM SADECE DURANA KADAR. DURUNCADA DEB BASİP 1 E Mİ TAKİCAM DİREK ARAC SADECE VİTESTEYKENMİ STOP EDER BİS VİTESTEYKEN ETMEZMİ ?

      ben frene basıyorum yavaşlıyorum ve durmaya yakın debriyaja basıyorum. ama yavaşlamadan boşa alıp yavaşlasan da bi sıkıntı olmaz. farkeden bişey yok. ben babamdan öğrendim araba sürmesini. böyle alıştım böyle sürüyorum. bi de bana debriyajla işin olmayacak. yavaşlarken sadece frene bas duracağın zaman debriyaja basarsın


      _____________________________


      Volvo S40 1.6D
    • Yarbay
      2315 Mesaj
      29 Temmuz 2012 22:53:19
      Gerekli cevaplar verilmiş zaten tekrar yazmaya gerek yok ancak bence de mümkünse manuel kullanan bir tanıdığınızla gitmeniz ve siz kullansanız dahi yanınızda bulunması iyi olur, zira manuel kullanan otomatiğe çabuk alışıyor ancak otomatik kullananın manuele alışması zaman alıyor.

      Düzenleme: Eksik kelime


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desx -- 29 Temmuz 2012; 22:54:47 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      29 Temmuz 2012 23:39:45
      doğru diyosun hocam eğer imkan olursa en azından yanımda oturması için bi tanıdığımı ayarlamaya çalışıcam. aslında güveniyorum kendime sıkıntı yaşamam gibi gliyo ama yinede eşeği sağlam kazığa bağlamakta fayda var gibi

      bu arada farkındayım biraz fazla soru sordum ama bir konuyu tam oturtamadım onu oturtmadan riskli olucak gibi o yüzden onu oturtmaya çalışıyorum. 120 hız ile gidiyorum ilerde ışıkları gördüm 300 m. mesafede ve yavaşlicam.

      kimileri diyor ki vitesle uğraşma aracı boşa al frenleye frenleye gel ve dur. ama genel kanı bu yöntemin pek güvenli olmadığı.

      kimileri diyor ki aracı yavaş yavaş hızı küçült ve sırayla 4 3 2 ye al ve dur. bu yöntem açıkçası zahmetli geliyo şu an

      kimileri de diyo ki 120 ile gidiyosan çek ayağını gazdan araç yavaşlasın bu sırada hafif hafif frenle ve hız 30 lara falan düşünce tak 5 ten direk 2 ye öyle dur.

      şimdi bu 3 yöntem içinde 3.olan en zahmetsiz ve güvenli olan gibi geldi bana.

      sorum şu

      aracı 120 de giderken yavaşlayıp sırayla 4 3 2 ye düşürüp durmak ile yine 120 ile giderken hiç vitws küçültmeden frenle 30 a düşürüp direk 5 ten 2 ye almak hiç ara viteslerle uğraşmamak arasında ne fark var ? ikiside doğru yöntemmidir. Bu iki yöntem arasında ne fark vardır ? hızı 30 a düşürüp direk 2 ye takıp öyle frenleyip durmak zararlımıdır yada bi tehlikesi varmıdır yoksa doğr bir yöntemmidir ?

      bu konuyu oturtursam eğer hiçbir sıkıntım kalmicak düz ile ilgili. teşekkürler şimdiden


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CRIMINALL -- 29 Temmuz 2012; 23:41:49 >
      _____________________________

    • Çavuş
      48 Mesaj
      29 Temmuz 2012 23:56:35
      kardeşim bas frene iyice yavaşla sonra bas debriyaja ve dur. ışıklarda da 1 e tak devam et. gerek yok vites küçültmene.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      959 Mesaj
      30 Temmuz 2012 00:01:16
      peki usta madem vitesi tek tek düşürmeye gerek yok 120 ile gidiyo olsam bile frene basıp 5.viteste ışıklarda durup durduktan sonra 1 e takabiliyosam niye insanlar tek tek 4 3 2 1 e almakla uğraşma zahmetine giriyo. madem hiç vites küçültmeye gerek yok o zaman otomatik araba gibi sadece frene basıp dururken de debrijay + fren yapıp durmak ve bu esnada direk 5 ten 1 e atmak varken neden tek tek küçültüyolar. bu yöntem dahamı sağlıklı işte burda kafam karıştı açıkçası. madem kolay yöntem var niye zahmetli olan yapılıyo ?


      _____________________________

    • Çavuş
      48 Mesaj
      30 Temmuz 2012 00:05:40
      vites küçültürken motor freninden yararlanıyorlar. faydası nedir bilmiyorum...


      _____________________________

    • Çavuş
      48 Mesaj
      30 Temmuz 2012 00:12:28
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      367 Mesaj
      30 Temmuz 2012 00:34:05
      VE BUNLARI BİLMEYENLERE EHLİYET VERİYORLAR


      _____________________________

    • Binbaşı
      1078 Mesaj
      30 Temmuz 2012 00:49:05
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

      düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

      misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?

      1.si 2012 model 1.2 palio bulunmamaktadır . 1.3 multijet premio sole mevcuttur.Araç dizel ise bu dediğini yapabilirsin ama rahat çekmesi ve teklememesi için ufaktan gaza dokun debriyajın kavrama noktası çok ama çok önemli bu araca alıştığınız zaman rahatlıkla halledersiniz . Aklınızdaki soruları unutun size uzun uzun yazacağım . 65 bg dizel bir araca sahipsiniz. Kalkış yarım debriyaj kavrama noktasına gelmeden önce yumuşak gaz vereceksiniz.1.Vites kalkış vitesidir. 1. Vites'te çok gitmemeye çalışın zaten araç 3.000 rpm'den sonra bağıracaktır . Hızınız 10-15 km arasına gelince gazdan tamamen çekip debriyaja sonuna kadar basıp vites atacaksınız . Vitesi 2 ye geçirdikten sonra debriyajı ani çekme olayına gelelim ne kadar yumuşak çekerseniz araç o kadar gidişini korur , ani çektiğinizde araba kendini ileri atar . Her vites geçişlerinde yumuşak ve sakince kaldırın , basarken de yumuşak basın. Siz herhalde sakin kullanan birisiniz . Ben yüksek devirde sürdüğüm için size km/hız konusunda bir şey söylemem , araç ne zaman vites istiyor anlarsınız zaten , devir saati olsun ses olsun . Debriyajı sık sık kullanmayın , şimdi 150'de gidiyorsunuz acilen hız düşürdünüz . Hızınız 50 vites 5.te tam 50ye geldiğinizde tekrar hız kazanmak için gaza basmayın aracı 4 e çekerek hız kazanın ardından 5e atın çünkü 5.vites aracın dinlenme vitesidir . 4'te hız kazanırsınız 5'te hızınızı korur veya arttırırsınız . Durma olayına gelirsek hızınızı fren ile düşürürsünüz zaten belli bir hıza düştükten sonra araç kendini hissettirir. Tam durmak içinde kesinlikle debriyajı kullanın . En çok zorlanacağınız noktayı yazmamışsınız . Dik rampalardan stop etmeden ve geri kaymadan kalkma yöntemi buna çok pratik yapın. Orta eğimli (Araba boşta iken rahatça geri kayabileceği bir eğim) bir rampaya gidiniz. Debriyaja tam basarak frene de aynı anda basın , vitesi 1.e takarak el frenini indirin Debriyaj + Fren geri kaymamak için ayak frende iken debriyajı yavaşça kaldırın çok yavaşça ama kavrama noktası denir zaten debriyajı kaldırdığınızda motorun sesinde azalma direksiyonda titreme meydana gelecektir , emin olmak için freni yavaşça bırakın araba titreşim halinde geri gitmiyor kalıyorsa freni tamamen çekip gaza dokunun . Kavrama yöntemi ile kalkmış oldunuz geri kaymadan . Bir diğer yöntem el freni ile kalkmadır. Gene aynı şekilde el freni çekik bir şekilde debriyaja basınız.Vites 1de iken debriyajı gene aynı şekilde çekin çok hafif gaza dokunun araba ileri gitmek istediğini anlayacaksınız ve gaz sabit olarak dursun kitleyin ayağınızda el frenini indirin tamamen hiç gaz kesmeden yavaşça debriyajı bırakın , el freni yöntemiyle geri kaymadan kalktınız. Bol pratik bol dikkat ile kolayca alışırsınız , yardımım dokunduysa ne mutlu bana özelden sorularınız varsa sorabilirsiniz . İyi sürüşler.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apocaltique -- 30 Temmuz 2012; 0:51:43 >
      _____________________________



      Honda is a Passion.
    • Yarbay
      4322 Mesaj
      30 Temmuz 2012 00:59:29
      quote:

      Orijinalden alıntı: CRIMINALL

      peki usta madem vitesi tek tek düşürmeye gerek yok 120 ile gidiyo olsam bile frene basıp 5.viteste ışıklarda durup durduktan sonra 1 e takabiliyosam niye insanlar tek tek 4 3 2 1 e almakla uğraşma zahmetine giriyo. madem hiç vites küçültmeye gerek yok o zaman otomatik araba gibi sadece frene basıp dururken de debrijay + fren yapıp durmak ve bu esnada direk 5 ten 1 e atmak varken neden tek tek küçültüyolar. bu yöntem dahamı sağlıklı işte burda kafam karıştı açıkçası. madem kolay yöntem var niye zahmetli olan yapılıyo ?

      Küçük araçlarda gerek yok dediğiniz şekilde kademeli düşürerek aracı durdurma olayı ancak kamyon otobüs gibi ağır yük taşıyan araçlard motor freninin kullanılması gerektiğinden kademeli olarak düşürülür vitesler.Ayrıca voith rotarder denilen şaft freni de motor devri ne kadar yüksekse o kadar iyi frenleme sağladığı için otobüslerde de yine kademeli vites küçültülerek durulur....
      Sizin aracınız küçükse ve frenin gücü aracınızı durdurmaya yetiyorsa kırmızıda durduğunuzda vitesi 1 e alıp devam edebilrisiniz.....


      _____________________________

    • Yarbay
      2315 Mesaj
      30 Temmuz 2012 01:01:02
      quote:

      Orijinalden alıntı: Apocaltique


      1.si 2012 model 1.2 palio bulunmamaktadır . 1.3 multijet premio sole mevcuttur...

      Hocam Palio değil, 1.2 Polo demiş. 1.2 TDI 3 silindir, 75 beygir.


      _____________________________

Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Manuel Vites araç kullanımı ile ilgili birkaç soru. Manuelciler baksın lütfen
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.