Şimdi Ara

Manuel Vites araç kullanımı ile ilgili birkaç soru. Manuelciler baksın lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
8
Favori
66.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1. Normali sesine göre değiştirebilirsiniz ama ben örnek veriyim. Dizel aracınız ve uygun vites değiştirme periyotu 2250-2500 devir aralığıdır. Eğer hafif yokuş çıkıyorsanız 3000 devire kadar çıkabilirsiniz. Hız konusunda genel bilgi olarak 0-10km/h 1. vites, 10-40km/h 2. vites, 40-70 3. vites, 70-90 4. vites, 90 ve sonrası 5. vites diyebiliriz. Tabi motorun yapısı ve dişli oranlarıyla bunlar değişebilir en sağlıklısı motorun sesi ve devir saati göstergesinin verileridir.

    2. Normal olanı vites küçülte küçülte gelmeniz ama çok acil durmanız gerekmiyorsa ve eliniz çok yatkın değilse manuel vitese debriyaja basın boşa atın frene basa basa yavaşlayın.

    3. Yokuşu hangi vitesle çıkarsan o vitesle inersin diye söz vardır. Haliyle çok dik bir yokuşsa 1. viteste inilir. Aracın stop etmesi için kalkış hızınızın altına inmeniz gerekir 5km/h gibi bir hıza inmeniz gerekir. Yaklaşık 950 devirin altına düşmek sayılabilir. Bunu da çok ani fren yapmazsanız sanmıyorum ki stop ettirirsiniz.

    4. Debriyajla ne kadar az haşır neşir olursanız debriyajın sağlığı için o kadar iyi. Sıkışık trafikte değilseniz ve tehlikeli bir durum yoksa yani önünüzde bir araç var ve anlık bir yavaşlama söz konusu. Frene basar yavaşlarsınız gerekirse vites düşürür devam edersiniz.

    5. Ani durumlarda bu konu da gerekli değildir. Normal olanı 2. sorunuzda da belirttiğim gibi motor frenden yararlanmaktır ama bu sizi yorar el alışkanlığınız yoksa tavsiye de pek edilmez.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir. Ankara-İstanbul arası zorlu bir yol başka biri aracı kullanabilecekse yanınızda bir tanıdığınızı götürün. Ya da yavaş yavaş gidin gelin. Bir arazide çalışın hatta gelmeden önce de yolculukta kötü sürprizlerle karşılaşmamak için.




  • BAZİ ARKADASLAR BENİ ACEMİ SANMİS SANİRİM ARKADASLAR YANLİS ANLADİNİZ SİZ HERALDE BEN 2005 TEN BERİ NERDEYSE HERGUN ARAC KULLANİRİM YANİ ACEMİ DEGİLİM DİKKATİNİZİ CEKERİM COKTA İYİ KULLANİRİM :-) BENİM DERDİM SADECE OTOMATİK ARAC SAHİBİ OLMAM DOLAYİSYLA VİTESE VE DEVRİYAJA YABSNCİ OLMAM HEPSİ BU. ANLATABİLDİMMİ :-) BU ARADA KONUYLA İLGİLİ CEVAP VEREN YARDİMCİ OLAN ARKADASLARA SONSUZ TESEKKURLER

    YANLİZ ANLAYAMADİGİM Bİ HUSUS VAR İSİGA YAKLASİRKEN ARACİ BOSA ATİP FRENLEMEK DOORU Bİ TEKNİKMİ ? 100 LE GİDİYORUM İSİK GORDUM DEBRİYAJA BASİP ARACİ BOSA ALİP AYAGİMİ DEBRİYAJDAN CEKİP HAFİF HAFİF FRENEMİ BASİCAM SADECE DURANA KADAR. DURUNCADA DEB BASİP 1 E Mİ TAKİCAM DİREK ARAC SADECE VİTESTEYKENMİ STOP EDER BİS VİTESTEYKEN ETMEZMİ ?
  • Manuelciler baksin diyince bende şey sandim
    Hayyy Allah seni :)
  • kazasız belasız gidip gelmeniz dileğiyle...(takip)
  • Kendi cevaplarınız doğru zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

    1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

    2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

    3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

    4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

    5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

    şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

    1. Motor sesinden anlayabilirsin yavaştan bağırmaya başlayınca yükselt vitesi

    2. Direk ışıklarda 4. viteste durabilirsiniz durduktan sonra 1 e alabilirsiniz yada sırayla vitesi düşürebilirsiniz size kalmış

    3. Genelde 1. viteste inilir, motor freni indirir sizi ama dersenizki hızlandı sende frene basabilirsin istop etmez

    4. frenlerken örnek verdiğiniz gibi 80 den 40 a düşecekseniz debriyajla işiniz yok sadece frene basın tamamen duracaksanız debriraj+fren

    5. 50 ye düştüğünüzde 2. veya 3. vitesten devam edebilirsiniz. vitesi illa düşürmeniz gerekmez hocam ama tekrar hızlanacaksanız gerekli vitese çekmeniz gerek




  • Allah kolaylık versin... İşiniz çok zor. Öğrenmiş olsanız bile ani birşey olduğunda hata yapacağınızdan eminim. Yukarılardaki arkadaşın dediği gibi yanınızda usta bir şöför götürmeniz akıllıca olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marcoruzzier -- 29 Temmuz 2012; 0:16:36 >
  • Bende uzun süre otomatik kullantıktan sonra manuele geçtim fakat öncesinden biraz manuel bilgim vardı uzun yol yapacak kadar olmasada. şuan ki durumunu iyi anlıyorum.

    Şimdi öncelikle manuel ile pratik yapmadan kesinlikle trafiğe ve uzun yola çıkılmamalıdır. Manuelde sert dönüşlere boşta girilmez. eğer araç uzun ise savurur. 4. viteste 100 km hızdan 20 km hıza sadece frenle düşürülmez 40 km filan olabilir. rampa çıkışlarında 5. vs viteslerde devir ve hız düşer vites düşürmek icap eder.Bolu - Ankara arasında karşılaşırsınız. Genelde manuel acemileri 5. vitesten 2. vitese takarlar kafanız camlara gömülebilir.vites aralıklarını iyi kesin karıştırmayın. üst seviye vitesler geçişlerinde debriyaj hızlı bırakılır. vites düşürürken fren+debriyaj kombinasyonunda hafif fren ile debriyaj yavaş bırakılır araç vitese göre kendini toplar. Rölanti yüksek ise 1. viteste gaz vermeden ağır ağır bırakılan debriyajlarda araç hareket eder.

    Genelde otoban üzerinde olacağınızdan hızlandıktan sonra normak oto araç kullanır gibi kullanıcaksınız. sadece yavaşlarken ve dururken dikkat edin. mesela otobana gireceksiniz sağdan 5. vites ve hızını 140 km. frene basıyoruz hızımız 80 km oldu debriyaja basıyoruz 4. vitese çekip bırakıyoruz debriyajı. 40 km'de 3. viteste olabilir. 2. vitese çok yavaşlamadıkça takmayın. dizellerde 1.2. vitesler küçük olur genelde.

    mesela gidiyoruz hızımı 130 orta şeritteyiz ağır giden arabayla karşılaştık sollamamız gerekiyor, aynadan sol boşmu bakıyoruz sizi geçen araç var ! öndeki aracada yaklaşıyoruz derhal frenle hızımızı azaltıyoruz 100 km yaptık mesela sizi geçen araç yoksa vites değiştirmeden hızlanıp sol şeride girip sollama yapıyoruz. dediğim gibi 80 km nin altına düştükten sonra devir saati 1.8 altında değilse vites küçültmeye gerek yok.

    ışıklar muhabbetini bende eskiden sorardım ilk denememde araçlara çok yaklaşmadan boşa atıp frenle yaklaşırdım. sonrasında kendimi alıştırdım. vites küçültme yoluyla. 5. viteste 130 km giden aracı debriyaja basmadan hem daha güvenli hemde daha kolay durdurabiliyorsun. 130 km'den 50-60 düşüyoruz vs vs




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    ehliyet almak bu kadar kolay işte hiç kalkışmayın siz araba kullanmaya gidin akülü araba kullanın 14 yaşındaki çocuk bilir bunu buradan okumaylada araba kullanılmaz .

    BANAMİ DİYOSUN BİRADER ANLAMADİM ? 8 SENEDİR ARAC KULLANİRİM BEN DİKAT ETTİYSEN ARABA KULLANMAYİ OGRENMİYORUM BEN BURDA SADECE VİTES VE DEBRİYAJİN İNCELİKLERİNİ OGRENİYORUM CUNKU OTO ARAC KULLANDİM HEP EGER LAFİN BANAYSA ONCE OLAYİ KAVRA SONRA YORUM YAP YA DA YAPMA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: j3srn

    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    BAZİ ARKADASLAR BENİ ACEMİ SANMİS SANİRİM ARKADASLAR YANLİS ANLADİNİZ SİZ HERALDE BEN 2005 TEN BERİ NERDEYSE HERGUN ARAC KULLANİRİM YANİ ACEMİ DEGİLİM DİKKATİNİZİ CEKERİM COKTA İYİ KULLANİRİM :-) BENİM DERDİM SADECE OTOMATİK ARAC SAHİBİ OLMAM DOLAYİSYLA VİTESE VE DEVRİYAJA YABSNCİ OLMAM HEPSİ BU. ANLATABİLDİMMİ :-) BU ARADA KONUYLA İLGİLİ CEVAP VEREN YARDİMCİ OLAN ARKADASLARA SONSUZ TESEKKURLER

    YANLİZ ANLAYAMADİGİM Bİ HUSUS VAR İSİGA YAKLASİRKEN ARACİ BOSA ATİP FRENLEMEK DOORU Bİ TEKNİKMİ ? 100 LE GİDİYORUM İSİK GORDUM DEBRİYAJA BASİP ARACİ BOSA ALİP AYAGİMİ DEBRİYAJDAN CEKİP HAFİF HAFİF FRENEMİ BASİCAM SADECE DURANA KADAR. DURUNCADA DEB BASİP 1 E Mİ TAKİCAM DİREK ARAC SADECE VİTESTEYKENMİ STOP EDER BİS VİTESTEYKEN ETMEZMİ ?

    2005 den beri araç kullanıyosun ama devir saati ne bilmiyorsun ne ayak ? Yoksa otomatikde devir saati yokda bizmi bilmiyoruz.

    devir saatini bilmediğimi kim söyledi rüyanda falanmı gördün ?

    otomatik kullanan birinin devir saatine bakmasına ne gerek var otomatikte vitesmi değiştiriyorum ki hangi aralıkta değiştiğini ezberlim. boş boş yorumlar yapıp adamı deli etmeyin ya




  • takip faydalı konu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    peki usta madem vitesi tek tek düşürmeye gerek yok 120 ile gidiyo olsam bile frene basıp 5.viteste ışıklarda durup durduktan sonra 1 e takabiliyosam niye insanlar tek tek 4 3 2 1 e almakla uğraşma zahmetine giriyo. madem hiç vites küçültmeye gerek yok o zaman otomatik araba gibi sadece frene basıp dururken de debrijay + fren yapıp durmak ve bu esnada direk 5 ten 1 e atmak varken neden tek tek küçültüyolar. bu yöntem dahamı sağlıklı işte burda kafam karıştı açıkçası. madem kolay yöntem var niye zahmetli olan yapılıyo ?

    Küçük araçlarda gerek yok dediğiniz şekilde kademeli düşürerek aracı durdurma olayı ancak kamyon otobüs gibi ağır yük taşıyan araçlard motor freninin kullanılması gerektiğinden kademeli olarak düşürülür vitesler.Ayrıca voith rotarder denilen şaft freni de motor devri ne kadar yüksekse o kadar iyi frenleme sağladığı için otobüslerde de yine kademeli vites küçültülerek durulur....
    Sizin aracınız küçükse ve frenin gücü aracınızı durdurmaya yetiyorsa kırmızıda durduğunuzda vitesi 1 e alıp devam edebilrisiniz.....




  • Işıklara dogru yavaşlarken vites küçültün ama 1e kadar değil. 2den sonra debriyaj fren yapın. Sebebi 1. Vites sadece kalkış icin tasarlandığından , yetri kadar yavaslamadıysanız 2 den 1e vites zor gecer ve bunu tekrarladıkça vites kutusuna zarar verirsin.
  • Durum sakat beyler, mecbur kalmadıkça İstanbul-Ankara yoluna çıkmayın bu aralar
  • Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

    1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

    2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

    3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

    4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

    5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

    şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...







  • Uzerinizdeki acemiligi atmadan uzun yola cikmamaniz daha dogru olur sanirim ne olur ne olmaz.bence yaninizda usta bi sofor goturun ve arabayi o getirsin yok illa ben kullancam dersenizde usta sofor size neler yapmaniz gerektigini anlatir ve gelene kadar araci ogrenmis olursunuz. Burda ne kadarda anlatsak genede direksiyona oturmadan ogrenemezsiniz. hayirli yolculuklar.
  • sollamalarda dikkat aman diyiim 10 yıl önce 2 büyük kaza atlatmıştım biri kamyon biri otobüs hatalı sollama yaparak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

    1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

    2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

    3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

    4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

    5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

    şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
    1. kullandığın araca göre değişir devir katsayısı.

    2. vites küçülteceksin,veya ışığa yaklaşmadan çok önce boşa alıp frenle yaklaşacaksın(tabi iniş aşağıysa boşa alınmaz araba)

    3. dik yokuştan inerken tehlikeli bir yokuşsa 1 veya 2. vites ve frenle ineceksin.

    4. gerekir.

    5. kademeli şekilde çıkıyosun.




  • öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.