Şimdi Ara

Manuel Vites araç kullanımı ile ilgili birkaç soru. Manuelciler baksın lütfen (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
8
Favori
66.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam gözünü sevim hala 2012 1.2 palio yok diyosunuz ya palio demiyorum zaten polo diyorum palio değil volkswagen polo 1.2 2012 model :) Allahaşkına unutun şu palioyu artık :) el freni ile kalkma olayını biliyorum onda sorun yok şu an kafamdaki tek sıkıntı yavaşlayıp durma.

    kafama yatan yöntem: 120 ile gidiyosam ışığı görünce ayağımı gazdan çekerim araç yavaşlamaya başlar motorun yavaşlatması yetmiyosa hafif fren yaparım hiç vites değiştirmem hızım 30 lara düştüğünde 5 ten ikiye takarım ve durmaya yakın debriyaj fren ve boşa alırım. bu yöntem doğrumudur bana bunu söyleyin diğer konularda sıkıntı kalmadı.

    vitws küçülterek durma ile bu dediğim yöntem arasında ne fark var ikiside doğrumudur. vites küçültme sadece motor freninden yararlanmak içinmi yapılıyo diğer türlü yapsam da doğrumudur. yani yavaşlayınca 5 ten 2 ye takıp sonra dururken debriyaj fren ve boşa takmak. bu yöntem uygunmudur. teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    doğru diyosun hocam eğer imkan olursa en azından yanımda oturması için bi tanıdığımı ayarlamaya çalışıcam. aslında güveniyorum kendime sıkıntı yaşamam gibi gliyo ama yinede eşeği sağlam kazığa bağlamakta fayda var gibi

    bu arada farkındayım biraz fazla soru sordum ama bir konuyu tam oturtamadım onu oturtmadan riskli olucak gibi o yüzden onu oturtmaya çalışıyorum. 120 hız ile gidiyorum ilerde ışıkları gördüm 300 m. mesafede ve yavaşlicam.

    kimileri diyor ki vitesle uğraşma aracı boşa al frenleye frenleye gel ve dur. ama genel kanı bu yöntemin pek güvenli olmadığı.

    kimileri diyor ki aracı yavaş yavaş hızı küçült ve sırayla 4 3 2 ye al ve dur. bu yöntem açıkçası zahmetli geliyo şu an

    kimileri de diyo ki 120 ile gidiyosan çek ayağını gazdan araç yavaşlasın bu sırada hafif hafif frenle ve hız 30 lara falan düşünce tak 5 ten direk 2 ye öyle dur.

    şimdi bu 3 yöntem içinde 3.olan en zahmetsiz ve güvenli olan gibi geldi bana.

    sorum şu

    aracı 120 de giderken yavaşlayıp sırayla 4 3 2 ye düşürüp durmak ile yine 120 ile giderken hiç vitws küçültmeden frenle 30 a düşürüp direk 5 ten 2 ye almak hiç ara viteslerle uğraşmamak arasında ne fark var ? ikiside doğru yöntemmidir. Bu iki yöntem arasında ne fark vardır ? hızı 30 a düşürüp direk 2 ye takıp öyle frenleyip durmak zararlımıdır yada bi tehlikesi varmıdır yoksa doğr bir yöntemmidir ?

    bu konuyu oturtursam eğer hiçbir sıkıntım kalmicak düz ile ilgili. teşekkürler şimdiden

    @Apocaltique'nin dediği gibi en güzeli frenle yavaşlamak ve ben ışıklara gelirken durmaya yakın boşa atarım ve dururum.

    Düzenleme: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desx -- 30 Temmuz 2012; 1:06:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    hocam gözünü sevim hala 2012 1.2 palio yok diyosunuz ya palio demiyorum zaten polo diyorum palio değil volkswagen polo 1.2 2012 model :) Allahaşkına unutun şu palioyu artık :) el freni ile kalkma olayını biliyorum onda sorun yok şu an kafamdaki tek sıkıntı yavaşlayıp durma.

    kafama yatan yöntem: 120 ile gidiyosam ışığı görünce ayağımı gazdan çekerim araç yavaşlamaya başlar motorun yavaşlatması yetmiyosa hafif fren yaparım hiç vites değiştirmem hızım 30 lara düştüğünde 5 ten ikiye takarım ve durmaya yakın debriyaj fren ve boşa alırım. bu yöntem doğrumudur bana bunu söyleyin diğer konularda sıkıntı kalmadı.

    vitws küçülterek durma ile bu dediğim yöntem arasında ne fark var ikiside doğrumudur. vites küçültme sadece motor freninden yararlanmak içinmi yapılıyo diğer türlü yapsam da doğrumudur. yani yavaşlayınca 5 ten 2 ye takıp sonra dururken debriyaj fren ve boşa takmak. bu yöntem uygunmudur. teşekkürler.

    Özür dilerim hocam palio diye okudum , kafanıza yatan yöntemin zararı yok yeter ki hız kaybettikten sonra 5. viteste 30dayken gaz vermeyin . :) debriyaj fren boşa alıp 2 ye takabilirsiniz . En önemli husus debriyajı yumuşak kullanın.




  • Arkadaşım kamyonların frenleri rampa aşağı inerken şişer ısınır, bu yuzden motor freninden yararlanmak için 4-3-2-1 inerler fren pek kullanmak istemezler.

    Diyelim ilerde ışığı gordun çek 5 ten boşa sal arabayı, 5 teyken gazdan çekersen, fazla yavaşlar, motor kompresyonu sağolsun.
  • Işıklara dogru yavaşlarken vites küçültün ama 1e kadar değil. 2den sonra debriyaj fren yapın. Sebebi 1. Vites sadece kalkış icin tasarlandığından , yetri kadar yavaslamadıysanız 2 den 1e vites zor gecer ve bunu tekrarladıkça vites kutusuna zarar verirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

    1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

    2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

    3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

    4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

    5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

    şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

    Cevap1:!.vites her zaman kalkış vitesidir.Vites büyütmek 2500devir ile 3000 devir arasında uygundur.ne zaman baktın motor bağırmaya başlıyor o zaman mutlaka vites değiştirmelisin örnek verecek olursak 1.vitese taktın kalkış yaptın 20-30km arası 2.vitese atabilirsin 2.vitesde 3 vitese geçişde 30 km ile 50 yada bilemedin 60 km de atabilirisin 4 vitesde 60 ile 90-100 arası vites değiştirebilirsin 5.vites ise 100 ve yukarı hızlar içindir senin alacağın araba 1.2 motor ve dizel olduğunu kabul edersek bu geçişleri daha düşük kmlerdede yapabilirisn yani daha az devirle 5. viteste 80le 90la sabit gidebilirsin

    cevap2:Bu sorunun cevabı biraz göreceli aslında ister dediğin gibi yaparsın doğrusu budur ama pratik değildir ve kimsenin uyguladığını zannetmiyorum istersen sallarsın boşa çekersin ayağını debriyajdan ışığa gelene kadar fren dozunu ayarlarsın ve durursun.

    3.cevap:dik bir yokuşdan 1le inersen zaten o arabanın yapacağı hız maksimum 40 olur ondann sonra araba baığırmaya başlar motor freni seni indirir merak etme hafif fren dokunuşu ile sabit 5-10 kmde debriyajsız inebilirsin ama baktın araba ivmesini kaybediyor yarım debriyaj yapman gerekebilirki araba istop etmesin

    Cevap4:evet aynen dediğin gibi sen zaten soruyu cevaplamışsın

    cevap5:50de 2 ye düşüremessin sakın deneme derim. senin dediğin gibi 150de gidiyorsun fren yaptın hızın 50 ye düştü 3.vitese takmalısın özellikle dizel arabalrın vites aralığı yukarı çıkarken dar aşşağı inerken geniştir bunun anlamı vites büyütürken kısa oranlarla 60da vitesi 5leyebilirsin ama araçın vitesini küçültürken mesela 150 sabitle giderken 80e düştüğün zaman vitesi 4e alman gerekmez yokuş v.s olmadığını varsayarsak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    hocam gözünü sevim hala 2012 1.2 palio yok diyosunuz ya palio demiyorum zaten polo diyorum palio değil volkswagen polo 1.2 2012 model :) Allahaşkına unutun şu palioyu artık :) el freni ile kalkma olayını biliyorum onda sorun yok şu an kafamdaki tek sıkıntı yavaşlayıp durma.

    kafama yatan yöntem: 120 ile gidiyosam ışığı görünce ayağımı gazdan çekerim araç yavaşlamaya başlar motorun yavaşlatması yetmiyosa hafif fren yaparım hiç vites değiştirmem hızım 30 lara düştüğünde 5 ten ikiye takarım ve durmaya yakın debriyaj fren ve boşa alırım. bu yöntem doğrumudur bana bunu söyleyin diğer konularda sıkıntı kalmadı.

    vitws küçülterek durma ile bu dediğim yöntem arasında ne fark var ikiside doğrumudur. vites küçültme sadece motor freninden yararlanmak içinmi yapılıyo diğer türlü yapsam da doğrumudur. yani yavaşlayınca 5 ten 2 ye takıp sonra dururken debriyaj fren ve boşa takmak. bu yöntem uygunmudur. teşekkürler.

    İleri sürüş tekniklerinde bu dediğin olay var .Sakın kimse yanlış anlamasın ileri teknik sürüşü güvenlik amaçlı araba kullanırken uyulması gereken kurallardır ...Öyle slalom drift,patinaj tarzı şeyler değilMesela kaygan yolda ve ya su birikintrisinden geçilirken yapılması gerekenler,buzlu yoldu sürüş teknikleri, ayrıca dediğin gibi vitesi doğru zamanda büyütmek ve küçültmek v.b 120km ile gidiyorsun frene yavaş yavaş bastın 80km ye indi araç 4. vitese takarsın tabi bu arada arabanın hızı düşüyor araba kendini kasar ve motor bapırmaya başlar ondan sonra 50yi görürsün 3e takarsın ve daha sonra 20kmye falan düşünce 2ye takarsın 5-20 km arasında debriyaja basmaya başlarsın ve durursun doğrusu bu diye biliyorum ama dediğim gibi en usta şöföre sorsan kimse 5-4-3-2 diye vites küçültmez ya 5 den 3e alır alır yada boşa sallar ..yola çıkmadan öncede arabayı alıp pratik yapmanı tavsiye ederim gerçekten hiç manuel vites araba kullanmamış olan birisi için biraz pratik şart çünkü manuel araç kullanan şoförler için debriyaj tamamen alışılmış ve ezberlenmiş refelksle uygulanan birşey ama sen debriyajı devamlı düşüneceğin için araba senin hakimiyetin dışına çıkabilir ve ne kadar usta bir şoför bile olsan dikkatini dağıtabilir...




  • Durum sakat beyler, mecbur kalmadıkça İstanbul-Ankara yoluna çıkmayın bu aralar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...

    sana yazılan cevapları okumadım 15yıllık ehliyetim var 19 yıldırda araba kullanırım 4vitesle 100le giderken düşeceğin asgari hız 35-40ın altı olamaz . debriyajsız veya yarım debriyajsız arabayı 20kmye düşürebilen ve arabayı tekletip veya istop ettirmeyen sürücü varsa ben ehliyetimi kırarım...20nin kaldıracağı maksimum vites 3dür araba teklemeye başlar 20km hızla 4.viteste araba istop eder ... kaldıki yarım debriyaj yapmak debriyaj balatasının ömrünü kısaltır araba sehir halinde iken debriyaja basılı tutulmamalıdır debiryajın en büyük görevi vites değiştirmektir...

    2.sorunun cevabı:debriyajdan ayağını seri bi şekilde çekmek doğru değildir vites değiştiriken gazdan ayağını çekmeli debriyaja sonuna kadar basmalı seri bir hareketle vitesi değiştirmeli ve ayağını arabanın kavradığı noktaya kadar çekmeli bu nokta genelde tam debriyajın ortası olur,ondan sonra gaza yavaşça yüklenmeli yüklenirkende ayağını debriyajdan yavaşça çekmelisin

    3.sorunun cevabı:50yed düştüğü zaman en uygun vites 3. vitestir akabinde hızlanırken vitesi 4e yükseltir 25000-35000 aralığında bir deviri gördüğün zamanda 5 etakarsın yalnız bunları düz bir yolda arabayı kullandığını varsayarak yazıyorum yokuş çıkarken yada inerken bu oranlar değişecektir 5.vitesin düz yolda kaldıracağı km aralığı 60 ve üstüdür yokuş çıkarken 150den 50ye düştüğün zaman 5vitesde gaza bastığında araba gaz yemez mutlaka vitesi 3e düşürmelisin yakuş aşşağı inerkende sal boşa gitsin

    EDit:kalkışda yada düşük hızda vites değiştiriken debriyajdan aninden ayağı çekmek arabanın saçmalamasına ileri doğru atlamasına ve nihayetindede istop etmesine neden olur yüksek hızlarda birşey olmaz ama arabanın 45000 kmde balatasını bitirip serviste kullanıcı hatası denilerek şirketin bu arızayı senin maşında kesmesini istiyorsan onu bilemem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Babadook -- 30 Temmuz 2012; 3:40:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEyRaMi_TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...

    sana yazılan cevapları okumadım 15yıllık ehliyetim var 19 yıldırda araba kullanırım 4vitesle 100le giderken düşeceğin asgari hız 35-40ın altı olamaz . debriyajsız veya yarım debriyajsız arabayı 20kmye düşürebilen ve arabayı tekletip veya istop ettirmeyen sürücü varsa ben ehliyetimi kırarım...20nin kaldıracağı maksimum vites 3dür araba teklemeye başlar 20km hızla 4.viteste araba istop eder ... kaldıki yarım debriyaj yapmak debriyaj balatasının ömrünü kısaltır araba sehir halinde iken debriyaja basılı tutulmamalıdır debiryajın en büyük görevi vites değiştirmektir...

    2.sorunun cevabı:debriyajdan ayağını seri bi şekilde çekmek doğru değildir vites değiştiriken gazdan ayağını çekmeli debriyaja sonuna kadar basmalı seri bir hareketle vitesi değiştirmeli ve ayağını arabanın kavradığı noktaya kadar çekmeli bu nokta genelde tam debriyajın ortası olur,ondan sonra gaza yavaşça yüklenmeli yüklenirkende ayağını debriyajdan yavaşça çekmelisin

    3.sorunun cevabı:50yed düştüğü zaman en uygun vites 3. vitestir akabinde hızlanırken vitesi 4e yükseltir 25000-35000 aralığında bir deviri gördüğün zamanda 5 etakarsın yalnız bunları düz bir yolda arabayı kullandığını varsayarak yazıyorum yokuş çıkarken yada inerken bu oranlar değişecektir 5.vitesin düz yolda kaldıracağı km aralığı 60 ve üstüdür yokuş çıkarken 150den 50ye düştüğün zaman 5vitesde gaza bastığında araba gaz yemez mutlaka vitesi 3e düşürmelisin yakuş aşşağı inerkende sal boşa gitsin

    EDit:kalkışda yada düşük hızda vites değiştiriken debriyajdan aninden ayağı çekmek arabanın saçmalamasına ileri doğru atlamasına ve nihayetindede istop etmesine neden olur yüksek hızlarda birşey olmaz ama arabanın 45000 kmde balatasını bitirip serviste kullanıcı hatası denilerek şirketin bu arızayı senin maşında kesmesini istiyorsan onu bilemem...

    Hocam diyosunki 100 le giderken 35-40in altina dusrmezsin o zaman demekki ben 4.vitesteyken sadece frenle duramam oylemi of herkes farkli bisey diyo yahu kimisi diyoki 120 ile gidiyoken kirmizi isik gorursen ayagi gazdan cekip sadece frenleyerek 5.viteste durup durduktan sonra vitesi 1 e alabilirsin e simdi senin dediine gire bu mumkun degil senin tezine gore 100 ile giderken 35in altina dusemezsin kafam iice karisti simdi bu dediinden sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadasim ben simdi sana bisey aciklicam hic hos olmicak geyik ariyosan git geyik topiklerinde gezin burda isin yok adamin sinirini ziplatma ciddi bisey tartisiyoruz surda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL


    quote:

    Orijinalden alıntı: MEyRaMi_TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...

    sana yazılan cevapları okumadım 15yıllık ehliyetim var 19 yıldırda araba kullanırım 4vitesle 100le giderken düşeceğin asgari hız 35-40ın altı olamaz . debriyajsız veya yarım debriyajsız arabayı 20kmye düşürebilen ve arabayı tekletip veya istop ettirmeyen sürücü varsa ben ehliyetimi kırarım...20nin kaldıracağı maksimum vites 3dür araba teklemeye başlar 20km hızla 4.viteste araba istop eder ... kaldıki yarım debriyaj yapmak debriyaj balatasının ömrünü kısaltır araba sehir halinde iken debriyaja basılı tutulmamalıdır debiryajın en büyük görevi vites değiştirmektir...

    2.sorunun cevabı:debriyajdan ayağını seri bi şekilde çekmek doğru değildir vites değiştiriken gazdan ayağını çekmeli debriyaja sonuna kadar basmalı seri bir hareketle vitesi değiştirmeli ve ayağını arabanın kavradığı noktaya kadar çekmeli bu nokta genelde tam debriyajın ortası olur,ondan sonra gaza yavaşça yüklenmeli yüklenirkende ayağını debriyajdan yavaşça çekmelisin

    3.sorunun cevabı:50yed düştüğü zaman en uygun vites 3. vitestir akabinde hızlanırken vitesi 4e yükseltir 25000-35000 aralığında bir deviri gördüğün zamanda 5 etakarsın yalnız bunları düz bir yolda arabayı kullandığını varsayarak yazıyorum yokuş çıkarken yada inerken bu oranlar değişecektir 5.vitesin düz yolda kaldıracağı km aralığı 60 ve üstüdür yokuş çıkarken 150den 50ye düştüğün zaman 5vitesde gaza bastığında araba gaz yemez mutlaka vitesi 3e düşürmelisin yakuş aşşağı inerkende sal boşa gitsin

    EDit:kalkışda yada düşük hızda vites değiştiriken debriyajdan aninden ayağı çekmek arabanın saçmalamasına ileri doğru atlamasına ve nihayetindede istop etmesine neden olur yüksek hızlarda birşey olmaz ama arabanın 45000 kmde balatasını bitirip serviste kullanıcı hatası denilerek şirketin bu arızayı senin maşında kesmesini istiyorsan onu bilemem...

    Hocam diyosunki 100 le giderken 35-40in altina dusrmezsin o zaman demekki ben 4.vitesteyken sadece frenle duramam oylemi of herkes farkli bisey diyo yahu kimisi diyoki 120 ile gidiyoken kirmizi isik gorursen ayagi gazdan cekip sadece frenleyerek 5.viteste durup durduktan sonra vitesi 1 e alabilirsin e simdi senin dediine gire bu mumkun degil senin tezine gore 100 ile giderken 35in altina dusemezsin kafam iice karisti simdi bu dediinden sonra

    Düşemessinden kastım o km altında girdiğin zaman artık yarım debriyaj baskı yapman gerekir ve yaklaşık 40-50 metrede duracağını varsayarsak arabanın 5-10 km de tam debriyaj yaparsın bir 5metrede öyle gidersin ancak daha önce dediğim gibi debriyajın asıl amaçı vites değiştirmektir bu şekilde kullanırsan aracı arabanın baskı balatasının ömrünü kısaltırsın. kademeli olarak vites küçültmek en doğrusudur, ama dediğim gibi boşa alıp belirli bir süre gitmek tehlikeli olduğu söylensede ;(ben hiçbir tehlikesini yaşamadım ) hem sürücü için pratiktir hemde baskı balatası için sağlıklıdır...ıslak zeminde özellikle yokuşta denememlisin)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Babadook -- 30 Temmuz 2012; 8:00:29 >




  • arkadaşlar işin teorik kısmını güzelce anlatmışlar. ama pratikte bu denilenleri yapmanız ilk sürüşte biraz sıkıntılı olabilir. siz yanınızda tecrübeli bir sürücü getirin. eğer kendiniz götürmekte kararlıysanız lütfen 90-100 km/h hız limitini geçmeyin. bu hızların üzerinde daha dikkatli olmak gerekiyor. yaptığınız hareketlere aracın tepkilerini izleyin ve alışkanlığınızı geliştirin. hayırlı yolculuklar.
  • Manuelciler baksin diyince bende şey sandim
    Hayyy Allah seni :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok tesekkurler arkadaslar uzun ve aciklayici mesajlariniz icin gercekten cok yardimci oldunuz

    tek tek vites kucultmek yerine su yonteme alismayi dusunuyirum 120 ile gidiyorum misal kirmiziyi gordum ayagi gazdan cektim ve hafif frenledim eger gerekliyse bi sekilde hizi 30 a dusurdum ve vitesi 5ten direk 2 ye atip sonrasinda debriyaj + fren kombinasyonuyla durup vitesi 1 e atip kirmizida beklerim. Simdi bu yontem uygunmu, eger degilse ne bakimdan uygunsuz bunu tam anlayamadim hala. Bosa atip gitmektense bu yontem daha uygun degilmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Cok tesekkurler arkadaslar uzun ve aciklayici mesajlariniz icin gercekten cok yardimci oldunuz

    tek tek vites kucultmek yerine su yonteme alismayi dusunuyirum 120 ile gidiyorum misal kirmiziyi gordum ayagi gazdan cektim ve hafif frenledim eger gerekliyse bi sekilde hizi 30 a dusurdum ve vitesi 5ten direk 2 ye atip sonrasinda debriyaj + fren kombinasyonuyla durup vitesi 1 e atip kirmizida beklerim. Simdi bu yontem uygunmu, eger degilse ne bakimdan uygunsuz bunu tam anlayamadim hala. Bosa atip gitmektense bu yontem daha uygun degilmi ?

    120 km 5. vitesteste kırmızıyı gördün, çek gazdan ayağını yavaşça yap frenini, hız 40 lara düşünce ve durma noktanla aranda 15 - 20 metre kalınca bas debriyaja al boşa, çek ayağını debriyajdan ve son 15 metreyi boş ile git ve ayağın sadece frende yeşili bekle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MJet

    quote:

    Orijinalden alıntı: Criminall


    quote:

    Orijinalden alıntı: MJet


    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP



    Aman ne komik he komik olan neyse soyle bizde gulelim bari bosa gitmesin birader

    Komik olan buna cevap yazmak için yeni üyelik açman.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Cok tesekkurler arkadaslar uzun ve aciklayici mesajlariniz icin gercekten cok yardimci oldunuz

    tek tek vites kucultmek yerine su yonteme alismayi dusunuyirum 120 ile gidiyorum misal kirmiziyi gordum ayagi gazdan cektim ve hafif frenledim eger gerekliyse bi sekilde hizi 30 a dusurdum ve vitesi 5ten direk 2 ye atip sonrasinda debriyaj + fren kombinasyonuyla durup vitesi 1 e atip kirmizida beklerim. Simdi bu yontem uygunmu, eger degilse ne bakimdan uygunsuz bunu tam anlayamadim hala. Bosa atip gitmektense bu yontem daha uygun degilmi ?

    o pozisyonda 5ten 2ye almanın gereği yok, çünkü zatan 10 metre sonra duracaksın ve boşa alacaksın. Ayrıca fren ışıklarının yanması, arkadaki araçları yavaşladığın noktasında uyaracaktır. Ancak frenle 40 a düştün ve o esnada tekrar yeşil yandı o zaman 5 ten alırsın 3 e basarsın gaza..




  • başlığın sonunu okumuşum manuelciler diyince koştum geldim yanlış yere gelmişim :D
  • Çok büyütme kafanda. Zamanla olacak şeyler. Biraz kullanınca zaten herşeyi otomatik olarak halledeceksin. Windows'tan Mac'e geçmek gibi birşey işte. Ama ilk deneme olarak uzun yol seçmen hem senin hem de diğer insanların zararına. İyi düşün ve yapabiliyorsan gitmeden başka bir araçla deneme yap boş arazide.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.