DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
BMW Resimler, Modeller, Özellikler ve Videolar İle Tarihi Kronoloji
364
Cevap
1
Favori
485.315
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Bmw >> BMW Resimler, Modeller, Özellikler ve Videolar İle Tarihi Kronoloji
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 20:29:35
      Son Güncelleme İle (08.07.2006) BMW MPOWER 30 Yıllık Tanıtım Filmi, BMW M5 E39 Yasaklanmış Reklam Filmi, 1988 BMW E30 2.0 IS Reklam Filmi ve 3 Adet BMW M1 Test Sürüş ve Yarış Videoları Bu Modellere Ait Başlıkların Altına Eklenmiştir.



      Arkadaşlar bu sayfada BMW'nin tarihi kronolojisini resimlerle anlatmaya çalıştım. BMW hakkında öğrenmek, sormak ve yapmak istediğiniz bütün yorumları ve eklemek istediğiniz bütün resimleri burada yayınlarsanız sevinirim. Bu sayfa sürekli güncellenecektir. Çok resim yüklü olduğundan dolayı sayfa geç açılabilir; birkaç dakika beklerseniz resimler yüklenecektir ve zevkle okuyabileceğiniz bir kompozisyon göreceğinize eminim. Hepinize Saygılar...



      BMW 500 Serisi

      BMW 501
      Model Yılı =1954
      Motor Hacmi = 2.000cc - 2.600cc
      Motor Türü = V8
      Maksimum Hız= 160 - 190km/saat




      BMW 502
      Model Yılı = 1954
      Motor Hacmi = 2.600cc
      Motor Türü = V8
      Maksimum Hız= 160 - 190km/saat




      BMW 503
      Model Yılı = 1954
      Motor Hacmi = 2.600cc
      Motor Türü = V8





      BMW 600 Serisi





      Üretimine 1955 yılında başlanılmış.
      Motor hacmi = 582cc
      Maksimum hız = 64m/ph
      Şanzıman = 4 vites



      BMW 700 Serisi





      Üretimine başlama tarihi 1960.
      Cupe ve sedan olarak iki çeşittir.
      Motor hacmi = 697cc
      Motor gücü = 73 HP
      Maksimum hız = 64m/ph
      Şanzıman = 4 vites



      BMW 3200CS Serisi







      Yıl 1963. BMW'den yeni modeller;
      BMW 1500 BMW 1800 BMW 2000C BMW 200CSModelleri

      BMW 1500 Serisi






      BMW 1600 Serisi





      1600GT




      BMW 1800 Serisi






      BMW 2000 Serisi




      Motor hacmi = 1990cc
      Motor gücü = 100 HP
      Maksimum hız = 185km/saat
      Şanzıman = 4 vites



      Yıl 1972. Bir Efsanenin Doğuşu!!!BMW 5 Serisi

      BMW 5 Serisi




      1972'de çıkan ilk modellerin silindir hacmi 2500cc ve 6 silindirden oluşmakta. 5 ileri şanzıman bulunmakta.



      Yıl 1975. Yeni Bir Efsane Daha Doğuyor !!!BMW 3 Serisi

      Bunlar E21 Kasalar









      Bu model 3 serisi araçların çoğunda elektrikli ayna standart olarak bulunuyor. 6 silindir motor çeşitleri var. Aracın en büyük özelliği güvenlik. Şese kaza anında katlanacak şekilde üretilmiş. Tavan her zaman yukarı doğru bombe alıyor ve 140km/saat hızla bile çarpsanız sürücü ve yolcuların oturduğu bölüme motordan hiçbir parça gelmiyor. Kaza anında motor sola ve diğer bütün parçalar sağa doğru kayıyor. Şasi katlanarak teker üzerinde toplanıyor (bizzat test ettim )

      3.0 S/i






      1976 Yılında BMW 6 Serisi Doğuyor!!!



      6 Series Models:

      1976 - 1979 630 CS 2986 cc, ohc, 185 hp 6 cyl, Solex 4A1 carburetor
      1976 - 1979 633 CSi 2986 cc, ohc, 185 hp 6 cyl, fuel injection
      1976 - 1984 635 CSi 3210 cc, ohc, 200 hp 6 cyl, fuel injection
      1978 - 1989 628 CSi 3453 cc, ohc, 218 hp 6 cyl, fuel injection
      1979 - 1989 628 CSi 2788 cc, ohc, 184 hp 6 cyl, fuel injection
      1987 - 1989 M6 3453 cc, dohc, 6 cyl, 256 hp (US), 286 hp (Euro), fuel injection




      MODİFİYE EDİLMİŞ 6 SERİSİ...

      1982 BMW 6.35 CSI


      1986 BMW 6.35 CSI




      BMW 7 Serisi

      1977 Yılında Doğmuştur. Buyrun Resimler ve Teknik Özellikler...









      YIL 1982

      BMW 3 SERİSİ E30







      YIL 1983

      BMW 5 SERİSİ E28 KASALAR




      Teknik Özellikler





      YIL 1989


      BMW 8 SERİSİ



      Teknik Özellikler







      BMW M Serisi


      VİDEOLAR

      BMW M POWER Reklam Videosu İçin Tıklayınız


      Arkadaşlar buyrun size BMW'nin en teknik araçları olan M Serisi

      BMW M1 SERİSİ

      M1 Road Car

      İlk olarak 1978 yılında doğdu. Sınırlı sayıda üretildi ve şu anda dünyada sadece 455 adet var. Türkiye'de hiç olmamakla birlikte yurt dışında ikinci el fiyatları 100.000$'dan başlamaktadır.

      Teknik Özellikler


      Silindir Sayısı : 6 in-line, mid mounted
      Silindir Hacmi : 3453cc
      Güç : 277hp @ 6500rpm
      Max Tork : 243lb @ 5000rpm
      Ağırlık : 3175lb
      Max Hız : 162mph (270km/saat)
      Hızlanma : 0-100kmh(62mph) in 5.6sec
      Yakıt Tüketimi: 14.4 mpg
      Front Wheels/Tires: Alloy 7x16 205/55 VR16
      Rear Wheels/Tires: Alloy 8x16 225/50 VR 16
      Engine Mangement System: Kugelfischer-Bosh Mechanical injection


      Buyrun size 1978 model bir M1






      Bu da modifiyeli hali








      VİDEOLAR

      2 BMW M1 Yarış Videosu İçin Tıklayınız
      BMW M1 Test Sürüş Videosu İçin Tıklayınız
      BMW M1 Test Sürüş Videosu 2 İçin Tıklayınız



      BMW M3 SERİLERİ

      1987 M3 E30/2S


      VİDEOLAR

      1988 BMW E30 3.20 IS Reklam Videosu İçin Tıklayınız


      1990 M3 E30/2CS



      1995 M3 E36/2CS



      1995 M3 E36/2S



      2002 M3 E46/2S



      2003 M3 E46/2CS


      2006 MODEL M3'LER





      Teknik Özellikler






      BMW M5 SERİLERİ

      1979 M5 E12/1S


      TEKNİK ÖZELLİKLER




      1987 M5 E28/S


      TEKNİK ÖZELLİKLER




      1990 M5 E34/S


      TEKNİK ÖZELLİKLER





      1994 M5 E34/5S


      TEKNİK ÖZELLİKLER





      2000 M5 E39/S


      VİDEOLAR

      BMW M5 E39 Yasaklanmış Reklam Videosu İçin Tıklayınız



      TEKNİK ÖZELLİKLER





      2006 M5 E60


      TEKNİK ÖZELLİKLER






      BMW M6 SERİLERİ

      M6 E24/1S + 2S

      1984 Model M635 CSi



      1987 Model M6 USA



      TEKNİK ÖZELLİKLER




      M6 E63

      2004 Model M6 E63








      TEKNİK ÖZELLİKLER







      BMW Z SERİLERİ


      Z1 Z1 Kasa Roadster Versyonu

      1988 Model Z1 Roadster





      TEKNİK ÖZELLİKLER




      Z2 Z2 Kasa Roadster Versyonu



      TEKNİK ÖZELLİKLER




      Z3 E36/7 E36/8 Kasa Roadster Versyonu


      Z3 E36/7 Kasa Roadster



      Z3 E36/8 Kasa Roadster



      TEKNİK ÖZELLİKLER




      Z4 E85 E89 Kasa Roadster Versyonu


      Z4 E85 Kasa Roadster



      Z4 E89 Kasa Roadster



      TEKNİK ÖZELLİKLER




      Z8 E52 Kasa Roadster Versyonu


      Z8 E52 Kasa Roadster



      TEKNİK ÖZELLİKLER










      BMW X SERİLERİ


      BMW X5 Serisi E53 - E70 Kasalar

      X5 E53 Kasalar









      X5 E70 Kasalar




      TEKNİK ÖZELLİKLER




      BMW X3 Serisi E83 Kasalar













      TEKNİK ÖZELLİKLER





      Teknik Verilerin Bir Kısmı www.bmwteam.net sitesinden alıntıdır.


      1 ve Mini SERİSİ YAKINDA EKLENECEKTİR



      GÜNCELLENİYOR!!!




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prozium -- 16 Temmuz 2006; 14:50:44 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1361 Mesaj
      23 Mart 2006 20:39:50
      BMW nin açılımı bildiim kadarıyla bavyera motor warirors bu adın 2. dünya savaşına kullanılan motorlarla bi alaksı varmı yoksa bmw lerin eski uçak motorlarından yapıldııı bi efsanemi? bide bir arkadaşım 2004 3 20d almayı düşünüyo, nası bilirsin 3 20 d yi standart özelliklerneler, ne kadar yakar şehir içi sakin bi kullanımla km de vs vs saygılar ve paylaşım için teşekkürler


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 20:52:26
      EDİT : İlk mesaja eklenmiştir


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prozium -- 16 Temmuz 2006; 14:52:14 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 21:18:46
      Fazla İlgi yok Heralde. Arkadaşlar Topic aşağılara düşerse bu kadar emek boşa gider


      _____________________________

    • Yarbay
      2769 Mesaj
      23 Mart 2006 21:57:06
      walla çok güzel bi çalışma ama son dönemdekileri biliyoruz die yazmamışsın heralde..her ne kadar bilsek de her gördügümde yüreğim daha hızlı carpar...arkadaş 320 d demiş..bildigim kadarıyla yakıt tüketimi gerçekten çok azmış diğer 2000 motor dizellere göre..


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 22:00:47
      quote:

      Orjinalden alıntı: lord of chaos
      BMW nin açılımı bildiim kadarıyla bavyera motor warirors bu adın 2. dünya savaşına kullanılan motorlarla bi alaksı varmı yoksa bmw lerin eski uçak motorlarından yapıldııı bi efsanemi? bide bir arkadaşım 2004 3 20d almayı düşünüyo, nası bilirsin 3 20 d yi standart özelliklerneler, ne kadar yakar şehir içi sakin bi kullanımla km de vs vs saygılar ve paylaşım için teşekkürler





      Bayerische Motor Werke (BMW) BMW 1900'lü yılların başından itibaren uçak motoru ürettiği için amblemi de amblemi'de uçak pervanesine benzer. Mavi yerler gökyüzü ve beyaz yerler bulutlar . İşte amblem




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozium -- 25 Nisan 2006; 12:50:09 >
      _____________________________

    • Yarbay
      8314 Mesaj
      23 Mart 2006 22:08:58
      yeni M3?


      _____________________________


      VW PASSAT B8 TUNGSTEN HIGHLINE CAM TAVAN
    • Yarbay
      2769 Mesaj
      23 Mart 2006 22:08:58


      BU NE MUHTEŞEM Bİ GÖRÜNTÜDÜR YAW...76 MODEL ARABADAKİ DİZAYNA BAK...HARİKAAA...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1149 Mesaj
      23 Mart 2006 22:10:18
      güsel bi çalşma devamını bekliorz


      _____________________________

      F20 SPORTLİNE
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 22:17:05
      Arkadaşlar kronolojik sıraya göre gidiyorum. 1950 yılından başladık şimdi 1976 yılındayız


      _____________________________

    • Yarbay
      10999 Mesaj
      23 Mart 2006 22:22:14
      ellerine sağlık çok güzel olmuş BMW nin yeri benim için de çok ayrıdır

      yanlız ablemi hakkındaki yorumun bilinen şekli ile doğru değil...

      mavi kısım pervane şeklidir


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 22:31:46

      quote:

      Orjinalden alıntı: infinite

      ellerine sağlık çok güzel olmuş BMW nin yeri benim için de çok ayrıdır

      yanlız ablemi hakkındaki yorumun bilinen şekli ile doğru değil...

      mavi kısım pervane şeklidir



      Ben bu şekilde biliyordum. Düzelttiğin için teşekkürler


      _____________________________

    • Teğmen
      239 Mesaj
      23 Mart 2006 22:39:51
      yenileri de bekliyoruz...


      _____________________________

      psn: madmax82_ist
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 22:44:58

      quote:

      Orjinalden alıntı: madmax82

      yenileri de bekliyoruz...


      Devam ediyor


      _____________________________

    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      23 Mart 2006 22:51:29
      cok güzel calısma tebrige deger


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 22:57:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: noss

      cok güzel calısma tebrige deger


      Teşekkürler. Yukarı taşıyalım topic ölmesin


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 23:33:11
      silindi


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozium -- 24 Mart 2006; 23:32:57 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2006 23:46:44
      silindi...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozium -- 24 Mart 2006; 23:35:11 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      24 Mart 2006 00:04:37
      silindi...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozium -- 24 Mart 2006; 23:36:45 >
      _____________________________

    • Yarbay
      10534 Mesaj
      24 Mart 2006 00:06:10


      Bayerische Motoren Werke AG
      Turkcesi : Bavyera Motor Fabrikası AŞ

      Model Açılımları şunlar Gibidir:

      000 i = İnjection
      000 x = 4 Çeker
      000 ti = Compact
      000 ci = Cabriolet
      000 d = Dizel
      000 xd = Dizel + 4 Çeker
      000 Li = Long (Limousine)
      000 Ld = Long + Dizel
      Z0 = Z Series (Sport Roadster Serisi)
      x0 = x Series (Arazi Serisi)
      1xx = Dusuk sınıf 1 Serisi
      3xx = 3 Serisi Orta Sedan Sınıfı
      5xx = 5 Serisi Sedan Lux Sınıf
      6xx = 6 Serisi Sport Sedan Sınıfı
      7xx = 7 Serisi Süper Lüx Sınıf
      Mx = M Serisi (Performans ve Sportif Araçlar)
      Bx = Alpine Serisi
      Touring = Station Wagon


      Motor Güçleri:

      x16 : 1600cc
      x18 : 1800cc
      x28 : 2800cc
      x25 : 2500cc
      x30 : 3000cc
      x45 : 4500cc
      x50 : 5000cc
      x60 : 6000cc



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozdamar -- 24 Mart 2006; 0:23:46 >
      _____________________________

    • Yarbay
      10534 Mesaj
      24 Mart 2006 00:11:06


      Kasa Adlarına Göre Model Açılımları

      * BMW E3 - (1968-1977) 2.5, 2.8, 3.0, 3.3 "New Six" sedans
      * BMW E9 - (1969-1975) 2800CS, 3.0CS, 3.0CSL "New Six" coupés
      * BMW E12 - (1972-1981) 5 Series
      * BMW E21 - (1975-1983) 3 Series
      * BMW E23 - (1977-1986) 7 Series
      * BMW E24 - (1976-1989) 6 Series
      * BMW E26 - (1978-1981) M1
      * BMW E28 - (1981-1988) 5 Series
      * BMW E30 - (1982-1991) 3 Series
      * BMW E31 - (1990-1999) 8 Series
      * BMW E32 - (1986-1994) 7 Series
      * BMW E34 - (1988-1995) 5 Series
      * BMW E36 - (1991-1999) 3 Series/Z3 (as E36/7) (1999 model as M3 only)
      * BMW E38 - (1994-2001) 7 Series
      * BMW E39 - (1996-2003) 5 Series
      * BMW E46 - (1998-2005) 3 Series
      * BMW E52 - (2000-2004) Z8
      * BMW E53 - (2000-present) X5
      * BMW E60 - (2004-present) 5 Series
      * BMW E63 - (2004-present) 6 Series coupe
      * BMW E64 - (2004-present) 6 Series convertible
      * BMW E65 - (2002-present) 7 Series short wheel base
      * BMW E66 - (2002-present) 7 Series long wheel base
      * BMW E70 - future X5
      * BMW E83 - (2004-present) X3
      * BMW E85 - (2003-present) Z4
      * BMW E87 - (2004-present) 1 Series
      * BMW E90 - (2005-present) 3 Series
      * BMW E91 - (2005-present) 3 Series Wagon


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozdamar -- 24 Mart 2006; 0:12:02 >
      _____________________________

    • Yarbay
      10534 Mesaj
      24 Mart 2006 00:17:10


      Kullandığı Teknolojilerin Sözlüğü ..

      Dynamic Drive :


      Dynamic Drive aktif bir süspansiyon sistemidir. Bu sistem ile ön ve arka akslarda bulunan aktif stabilizatörler
      ('anti-roll bar'lar) sayesinde yatay araç dinamiğinde çok yüksek bir denge sağlanır. Mekanik stabilizatörler içinde
      dönen hidrolik elemanlar (aktive edici elemanlar), ön ve arka aksta iki adet basınç kontrol valfi üzerinden, sadece
      virajlar sırasında stabilizasyonu sağlar. Böylece virajlarda oluşan yana yatmalar minimuma indirgenirken, aracın
      geneldeki seyir konforu en üst düzeyde tutulmuş olur. Dynamic Drive her hızda maksimum ataklığı, optimum direksiyon
      kontrolünü sağlar. Özellikle arkada oturan yolcular bunun avantajlarını çok net hisseder: Otomobilin arkasında okuma ve çalışma,
      yanal hareketlerin azalmasından dolayı çok daha keyifli olur. En önemlisi Dynamic Drive, sürücüye direksiyon hakimiyetinde yepyeni bir boyut getirir.



      Elektro-Mekanik Park Freni :


      Elektro-mekanik park freni, hiçbir güç sarf edilmeksizin, kokpite yerleştirilmiş bir düğme vasıtası ile kontrol edilen otomatik bir el frenidir.
      Aracı park konumunda sabitlemenin dışında iki fonksiyonu daha vardır: "Autohold" ve "Hillhold". Autohold, otomobilin hareket etmediği
      anlarda otomatik olarak el freninin devreye girmesini sağlar. Sürücü, diğer tüm otomatik şanzımanlı araçlarda olduğu gibi, durduğu
      anlarda ayağını devamlı frende tutmak zorunda kalmaz. Harekete geçilmek istendiğinde gaz pedalına basıldığı anda fren kendini otomatik
      olarak çözer. Hillhold fonksiyonuyla ise otomobilin yokuş yukarı kalkışlarında, otomatik frenleme ve fren çözülmesi sayesinde geri kaymasını önlenir.
      otorun çalıştığı anlarda tüm frenleme hidrolik olarak DSC pompası üzerinden yapılır. Ancak motorun çalışmadığı durumlarda frenleme mekanik olarak
      geleneksel el freni mekanizması üzerinden arka akslarda yapılır. Güvenliğin sağlanması için otomobilin motor çalışırken terk edilmesi durumunda,
      gaz pedalına basılarak frenin çözülmesi önlenmiştir (otomatik vites otomatik olarak P konumuna geçer).



      Elektronik Süspansiyon Sertlik Kontrolü "EDC" :


      Elektronik süspansiyon sertlik kontrolü, sürüş konforunu olabilecek en iyi sürüş güvenliği ile birleştirir.
      Ek olarak bu sistem sayesinde otomobilin yük durumuna bağlı kalmaksızın her zaman aynı kalan süspansiyon
      özellikleri sağlanır. Ayrıca otomobilin sürüşünü etkileyecek her türlü hareketi sezicilerle sürekli gözlenir.
      Tüm değerler bir mikroişlemci tarafından değerlendirilir ve çıkan sonuçlara göre amortisörlere komutlar gönderilir.
      Amortisörlerde bulunan valfler sayesinde sertlik kademesiz olarak ayarlanır ve değişen yol, yük ve sürüş şartlarına göre uyum sağlanır.
      Frenlemelerde, yol sathından veya virajlı yollarda kullanımdan ya da hızlanmalar sonucunda oluşan gövde hareketleri hissedilir derecede azalır.
      Ayrıca sürücü, Controller vasıtası ile "Sport" programı yani daha sportif bir süspansiyon ayarını seçebilir.



      iDrive :


      iDrive, sürücünün otomobili sezgisel ve interaktif olarak kullanmasını sağlayan, yenilikçi bir kavramdır.
      Sayıları azaltılmış düğmeler ve kumanda elemanları sayesinde, sürücü gözünü yoldan neredeyse
      hiç ayırmaz ve otomobilin iç mekanı sadeleşir. Böylece sürüş ve konfor alanları birbirinden ayrılır.
      Sürücünün yola konsantre olabilmesi için, Start/Stop kontrol düğmesi gibi önemli tuşlar sürücünün etrafındaki
      alana yerleştirilmiştir. Ayrıca otomatik klima tuşları gibi konfor fonksiyonlarına yönelik elemanlar ise hem sürücü
      hem de ön yolcunun ulaşabileceği şekilde ortadadır. Kontrol Ekranı ve bu ekrana giriş yapmayı sağlayan ve sezgisel
      olarak tek el ile kullanılabilen Controller da bu bölgededir. Controller, sekiz yöne hareket ettirilebilir. Menüler ise bir rüzgar
      gülü mantığında yerleştirilmiştir. Tüm fonksiyonlar hiyerarşik bir şekilde birincil ve ikincil olmak üzere sıralanmıştır. Radyo ses seviyesi,
      silecekler, ısı ayarı veya arka cam rezistanı gibi birincil fonksiyonlar alışıldığı gibi birer kontrol düğmesi vasıtası ile kullanılır.
      Anlık tüketim gibi ikincil fonksiyonlar ise Kontrol Ekranı üzerinden Controller ile kumanda edilir. Böylece sürücü gerçekten
      dikkat etmesi gereken şeylere konsantre olur.



      Aktif Hız Kontrolü :


      Aktif hız kontrolü, klasik hız kontrolünün (cruise control) geliştirilmiş bir fonksiyonudur. Bu sistemle radar
      vasıtası ile önceden seçilmiş bir hızın sabit tutulması sağlanır. Radar sezici ve kontrol ünitesi birleştirilmiş ve
      ön tamponun altında bulunan bir bölgeye yerleştirilmiştir. Bu donanım sayesinde BMW'niz önde giden bir araca
      yaklaştığında, sistem aracı otomatik olarak farkeder ve önceden belirlenmiş bir mesafeyi (üç değişik ayar mümkün) sabit tutar.
      Otomobilin önü açıldığında, hafızada bulunan hıza ulaşmak için otomatik olarak hızlanır. Fren pedalına yapılacak küçük bir dokunuş,
      sistemin devre dışı kalması için yeterlidir. Bu sistem ile sürücü tamamen trafiğe konsantre olabilir ve böylece sürüş konforu artar.
      Ancak trafik durumuna göre sürüş şekli doğal olarak sürücünün sorumluluk alanı içindedir.


      Hi-Fi Professional LOGIC7 :


      Bu Hifi sistemi, tüm bilinen ses formatlarının 13 hoparlör üzerinden çok kaliteli bir şekilde verilmesini sağlar.
      7 mid-range, 4 tweeter ve 2 adet merkezi yerleştirilmiş subwoofer ile hiçbir sistemle kıyaslanamayacak bir ses elde edilir.
      Tweeter'lar ve orta frekans hoparlörleri (100 mm çaplı) aluminyum membranlara sahip olup, subwoofer'lar seramik alaşımlıdır.
      6 orta frekans hoparlörü dört kapıya ve arka cam önüne yerleştirilmiştir. Bu hopörlerlerin sonuncusu ise kokpitin tam ortasına monte edilmiştir.
      Subwoofer'lar (217 mm çaplı) ise ön koltukların altında bulunmaktadır. Bu merkezi bas kavramı ile bas seslerin tüm iç mekana eşit dağılımı sağlanmıştır.
      Bunu sağlamak için yüksek performanslı hoparlörler aracın tabanına yerleştirilmiştir. Böylece eşiklerde bulunan tüm boşluklar hacimli ses üretimi için kullanılmıştır.
      Bu düzenleme ile bagaj hacmi daraltılmamış, arka cam önünde oluşan titreşimler önlenmiş ve bas seslerin çok net bir şekilde elde edilmesi sağlanmıştır.




      Adaptif Farlar :


      Adaptif far çalışma sisteminde, virajlar alınırken, sensörler araç hızını, savrulma oranını ve direksiyon açısını tespit ederler.
      Daha sonra elektro-mekanik bir sistem, virajın yerleşimine uygun bir biçimde xenon farların yönünü ayarlayarak yolun ileri
      kısımlarında azami düzeyde aydınlanma sağlar. Sizin açınızdan bunun anlamı, gece yolculuklarında güvenliğinizin belirgin bir biçimde artmasıdır.



      Aktif Direksiyon :


      Nasıl Servotronic, klasik hidrolik direksiyon yumuşaklığını hıza göre ayarlayarak konfor ve güvenliği birleştiriyorsa,
      Aktif Direksiyon (active steering) da direksiyonun tur sayısını hıza göre ayarlar. Bu olağanüstü özelliğe sahip bir otomobilde,
      düşük hızlarda çok kısa turlu bir direksiyona sahip olur ve hafif direksiyonunuzu çok az çevirerek park ve manevra kolaylığı
      yaşarsınız; yüksek hızlarda ise tur sayısı artarak otomobilin yön tutuş dengesini artırılmış, güvenli ve rahat kullanımı garantiye alınmış olur.



      ASC + T ( Automatic Stability Control + Traction) :


      Kalkışlarda veya buzlu 'kaygan' yollarda viraj dönüşlerinde, tahrik tekerleklerinde ambelaj (birinde veya her ikisinde,
      farklı oranlarda dönüş sayısı artışı) oluşur. Sistem ABS sensörlerinden devir uyarısı alarak 'tahrik tekerlekleri'
      serbest tekerleklerden gelen devir sinyaliyle karşılaştırır. Belli bir değerin üzerinde ambelaj söz konusu olursa
      ambele olmuş tekerlekleri bu durumdan kurtarmak için DME (Digital Motor Electronic) ile haberleşerek motordan
      gelen torku azaltma yoluna gider. DME , bu talebi yerine getirmek için: ateşleme zamanını geciktirir, enjökterlerdeki
      yakıt miktarını azaltır, gaz kelebeğini kısma işlemlerini yapar. Buna ek olarak sistem ambelaj oranları arasında sağ ve solda
      fark varsa, sağ ve/veya sol tekerlekleri ABS sistemine komut verilerek frenler; bu arada boylamasına kararlılık da kaybolmaz.



      ABS (Antilock Braking System) :


      Aracın frenlenmesi sırasında, yol yüzeyinde lastiklerin tutunabilme gücüne göre belirli bir fren dozajı
      aşıldığında tekerlekler bloke olurlar. Frenlenen tekerlekte oluşan blokaj sorununu çözebilmek için
      ABS sistemi fren hidrolik sıvı basıncını belirli bir aralıkta azaltır veya çoğaltır. Bunun için ABS sistemi
      4 tekerlekte de bulunan tekerlek devir sensörlerinden uyarı alır ve fren hidroliği basıncını düzenler.
      Bu durum frenleme sırasında aracın savrulmasını engeller ve kararlığı artırır. Aracın frenlenmesi sırasında
      boylamasına kararlılık kaybolmaz; tekerlekler bloke olmazlar, maksimum frenleme sırasında bile direksiyon hakimiyeti kaybolmaz,
      düşük sürtünme katsayılı yollarda frenleme sırasında tekerleklerde blokaj oluşumu engellenir.



      Servotronic :

      Klasik hidrolik direksiyon sistemine sahip araçlarda düşük hızlarda sürüş kolaylığı ve konfor sağlanırken yüksek hızlarda
      direksiyon cevabının yumuşak olması nedeniyle aktif güvenlik azaltır. Bu yüzden servotronic sistem hidrolik direksiyon sisteminin
      güç desteğini araç hızına bağımlı kılar. Park manevralarında maksimum konfor, yüksek hızda aktif güvenlik standardizasyonu ve
      direksiyon cevabının daha net hissedilmesini sağlar.
      [değiştir]


      DSC (Dynamic Stability Control) :


      Belli bir hızın üzerinde viraja girildiğinde araçta oluşan oversteer 'aşırı dönme' ve understeer 'az dönme' problemlerini
      algılayarak ASC+T ve ABS sistemlerini kullanarak problemi fiziksel limitler dahilinde çözen üst hiyerarşide bir sistemdir.



      CBC (Cornering Braking Control) :

      Otomobil viraj içinde iken ani frene basıldığında eğer arkadan tahrikli ise genellikle aracın burnu viraj içine, arkası
      viraj dışına kayma eğiliminde olur (oversteering). Önden tahrikli ise genellikle burnu viraj dışına kayar (understeering).
      Böyle bir durumda frenleme esnasında arka tekerleklere gereksiz fazlalıkta fren etkisi uygulandığında bloke olabilirler.
      CBC sistemi burada devreye girerek bu tekerlekteki fren gücünü limitler. Eğer araç sağa doğru bir virajda ise sağ arka
      tekerlek sola doğru virajda ise sol arka tekerlekteki devir sayısı yükselecektir. CBC bu durumda sadece viraj içi arka tekerleğin
      devrinin yükselmesini öteki tekerleklere göre engelleyecektir. Bu durumda araç spin hareketinden korunmuş olacaktır.



      DBC (Dynamic Braking Control) :

      Bu sistem tamamen sürücünün panik durumlarda frenlemesine yardımcı olacak şekilde programlanmıştır.
      DBC fren pedalı basıncını ve ayağın gaz pedalından çekiliş hızını parametre olarak kullanır.
      Sürücü aniden ayağını gazdan çekip frene bastığında, sistem bunu panik durum olarak algılar
      ve bir insanın yapamayacağından daha hızlı ve etkili bir frenaj sağlar. Kısacası tehlikeli durumu algılayıp sürücüden
      daha önce fren sistemini gerekli basınçla harekete geçirir bunu hidrolik etki ile yapar. Daha önce bir rezervuarda
      toplanan yüksek hidrolik basınç böyle bir durumda serbest bırakılarak çok hızlı bir şekilde tekerleklere dağıtılır.



      VANOS:

      Motor alt ve üst devir aralıklarında gezinirken, kam milinin(sübapların hareketini sağlayan mil) sübap açılma-kapanma ve açık
      kalma zamanlarını değiştirebilen sistemdir.Sonuç olarak düşük süratlerde daha fazla tork,yüksek devirlerde daha iyi performans elde edilir.



      Valvetronic:

      Seri motor üretiminde benzersiz bir teknolojidir.Valvetronic sayesinde hava emme valflerinin sürekli değişken hareketleri
      sağlanarak motorda gaz kelebeğine ihtiyaç duyulmaz. Daha az tüketim, daha düşük egzos emisyonu, bununla beraber
      daha dinamik ve anında tepkili bir sürüş avantajı elde edilir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozdamar -- 24 Mart 2006; 0:23:32 >
      _____________________________

    • Yarbay
      10534 Mesaj
      24 Mart 2006 00:25:19


      BMW Kısa Tarihçe



      BMW (Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması)(Türkçe: Bavyera Motor Fabrikası A.Ş.),
      Alman otomobil ve motorsiklet üreticisi. BMW ayrıca, Mini ve Rolls-Royce Land Rover otomobil şirketlerinin sahibidir.

      Şirketin sloganı ve resmi kurumsal dili İngilizcedir.
      Sloganı 'The Ultimate Driving Machine' yani 'En Gelişmiş Sürülebilen Makina'. ,
      Bu sloganla, ünlü Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurguluyor.

      Şirket, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde kurulmuştur
      ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır. Ilk zamanlarda sadece uçakmotoru üreten şirket,
      1928 yılında satın aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil üretiminine girmiştir.
      BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır.

      BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      24 Mart 2006 00:28:02
      Silindi...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozium -- 24 Mart 2006; 23:38:09 >
      _____________________________

    • Yarbay
      10534 Mesaj
      24 Mart 2006 00:28:30



      Tavsiye edilen 2006 anahtar teslim perakende BMW fiyat listesi




      * : 04.02.2006 için geçerli tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatıdır (1 Euro = 1,6061 YTL).


      Model Motor Güç (bg) Yakıt Fiyat (Euro) Fiyat (YTL) *

      BMW 116i - 2006 4 silindir-1596cc 116 Kurş. 98 28.837 46.315
      BMW 120i - 2006 4 silindir-1995cc 150 Kurş. 98 40.461 64.984
      BMW 130i - 2006 6 silindir (sıralı)-2996cc 265 Kurş. 98 64.234 103.166
      BMW 120d - 2006 4 silindir-1995cc 163 Dizel 42.349 68.016

      BMW 316i Sedan - 2006 4 silindir-1596cc 116 Kurş. 98 36.112 57.999
      BMW 320i Sedan - 2006 4 silindir-1995cc 150 Kurş. 98 52.261 83.936
      BMW 325i Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2497cc 218 Kurş. 98 68.872 110.615
      BMW 325xi Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2497cc 218 Kurş. 98 73.214 117.589
      BMW 330i Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2996cc 265 Kurş. 98 82.146 131.935
      BMW 330xi Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2996cc 258 Kurş. 98 86.489 138.909
      BMW 320d Sedan - 2006 4 silindir-1995cc 163 Dizel 56.509 90.758
      BMW 330d Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2993cc 231 Dizel 84.317 135.422
      BMW 330xd Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2993cc 231 Dizel 88.660 142.396

      BMW 316Ci Coupé - 2006 4 silindir-1596cc 116 Kurş. 98 40.962 65.789
      BMW 318Ci Coupé - 2006 4 silindir-1995cc 150 Kurş. 98 53.677 86.210
      BMW 320Cd Coupé - 2006 4 silindir-1995cc 150 Dizel 57.453 92.275

      BMW 318Ci Cabrio - 2006 4 silindir-1995cc 150 Kurş. 98 65.005 104.404

      BMW 525i Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2497cc 218 Kurş. 98 85.699 137.640
      BMW 525xi Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2497cc 218 Kurş. 98 90.041 144.615
      BMW 530i Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2996cc 258 Kurş. 98 97.887 157.217
      BMW 530xi Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2996cc 258 Kurş. 98 102.230 164.191
      BMW 540i Sedan - 2006 8 silindir (V8)-4000cc 306 Kurş. 98 113.217 181.837
      BMW 550i Sedan - 2006 8 silindir (V8)-4799cc 367 Kurş. 98 128.659 206.640
      BMW M5 - 2006 10 silindir (V10)-4999cc 507 Kurş. 98 180.768 290.332
      BMW 520d Sedan - 2006 4 silindir-1995cc 163 Dizel 65.949 105.920
      BMW 525d Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2497cc 177 Dizel 86.784 139.384
      BMW 530d Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2993cc 231 Dizel 98.973 158.960
      BMW 530xd Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2993cc 231 Dizel 103.315 165.935
      BMW 535d Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2993cc 272 Dizel 105.487 169.422

      BMW 630i Coupé - 2006 6 silindir (sıralı)-2996cc 258 Kurş. 98 133.712 214.755
      BMW 650Ci Coupé - 2006 8 silindir (V8)-4799cc 367 Kurş. 98 157.971 253.717

      BMW 630i Cabrio - 2006 6 silindir (sıralı)-2996cc 258 Kurş. 98 148.911 239.165
      BMW 650Ci Cabrio - 2006 8 silindir (V8)-4799cc 367 Kurş. 98 173.169 278.127

      BMW 730i Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2996cc 258 Kurş. 98 142.397 228.704
      BMW 740i Sedan - 2006 8 silindir (V8)-4000cc 306 Kurş. 98 154.470 248.094
      BMW 750i Sedan - 2006 8 silindir (V8)-4799cc 367 Kurş. 98 168.827 271.152
      BMW 760i Sedan - 2006 12 silindir (V12 )-5972cc 445 Kurş. 98 230.706 370.537
      BMW 730d Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2993cc 231 Dizel 142.397 228.704
      BMW 745d Sedan - 2006 8 silindir (V8)-4423cc 330 Dizel 175.340 281.614
      BMW 730Li Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2996cc 258 Kurş. 98 147.825 237.422
      BMW 740Li Sedan - 2006 8 silindir (V8)-4000cc 306 Kurş. 98 159.898 256.811
      BMW 750Li Sedan - 2006 8 silindir (V8)-4799cc 367 Kurş. 98 174.255 279.870
      BMW 760Li Sedan - 2006 12 silindir (V12 )-5972cc 445 Kurş. 98 239.391 384.485
      BMW 730Ld Sedan - 2006 6 silindir (sıralı)-2993cc 231 Dizel 147.825 237.422

      BMW X3 2.5i - 2006 6 silindir (sıralı)-2494cc 192 Kurş. 98 80.271 128.922
      BMW X3 3.0i - 2006 6 silindir (sıralı)-2979cc 231 Kurş. 98 85.946 138.037
      BMW X3 2.0d - 2006 4 silindir-1995cc 150 Dizel 62.173 99.855
      BMW X3 3.0d - 2006 6 silindir (sıralı)-2993cc 218 Dizel 88.117 141.525

      BMW X5 3.0i - 2006 6 silindir (sıralı)-2979cc 231 Kurş. 98 112.000 179.883
      BMW X5 4.4i - 2006 8 silindir (V8)-4398cc 320 Kurş. 98 139.515 224.076
      BMW X5 4.8is - 2006 8 silindir (V8)-4799cc 360 Kurş. 98 168.827 271.152
      BMW X5 3.0d - 2006 6 silindir (sıralı)-2993cc 218 Dizel 113.086 181.627

      BMW M6 - 2006 10 silindir (V10)-4999cc 507 Kurş. 98 218.764 351.357





      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      24 Mart 2006 01:06:17
      Arkadaşlar m5 m6 ve z serilerinin teknik özellikleri ile resimlerini koymayı düşünüyorum fakat ilgi yok gibi. Bütün emekler boşa gidecek.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1897 Mesaj
      24 Mart 2006 09:19:57
      Çok güzel bir çalışma olmuş,teşekkür ederim. BMW sevgisi çok farklı ve bende o farkı yaşıyorum.

      E30 forever


      _____________________________

      LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE
    • Teğmen
      160 Mesaj
      24 Mart 2006 10:13:16
      Çalışman çok güzel olmuş.Herşey iyi güzel de son çıkan 5 serisi tip olarak çok berbat olmuş.


      _____________________________

      Aşkta her seçim aynı zamanda bir vazgeçiştir.
    • Binbaşı
      1256 Mesaj
      24 Mart 2006 10:25:38
      2006 model 5 serisi bence Bmw 'nin gelecekteki tasarım anlayışının simgesi ve çizgi olarak müthiş bence . Güzel bir yazı dizisi oluyor ilgiyle takip ediyoruz ;)


      _____________________________

      Amd Phenom x6 1055T (3500 mhz)-Gigabyte GA-880GA-UD3H - Ati radeon HD 5770 - 4x2 gb G.skill ddr 3 (833 mhz) - 790 watt PSU -2x1 Tb WDC 7200 devir RAID 0 -HKC 27 inch monitör -LG Sata DVD Ram GH24NS95 - FEEL Meshcool S901 Case
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      24 Mart 2006 16:35:11

      quote:

      Orjinalden alıntı: muratti

      2006 model 5 serisi bence Bmw 'nin gelecekteki tasarım anlayışının simgesi ve çizgi olarak müthiş bence . Güzel bir yazı dizisi oluyor ilgiyle takip ediyoruz ;)



      Buyrun 2006 Model BMW 5 Serisi. Tasarım olarak siz not verin...

      2006 BMW 5.25i








      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      24 Mart 2006 16:41:45
      Bu da iç tasarım





      _____________________________

    • Çavuş
      61 Mesaj
      24 Mart 2006 22:20:51
      super bunlar helal sana ıyı yaptın


      _____________________________

      İMZA OLMASIN SÖZÜMÜZ İMZADIR.........
    • Yüzbaşı
      936 Mesaj
      24 Mart 2006 22:39:14
      Süper olmuş eline sağlık


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      832 Mesaj
      24 Mart 2006 23:38:04
      güzel bir çalışma olmuş,eline sağlık.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1946 Mesaj
      24 Mart 2006 23:54:16
      1990 ların başlarında tüm rakiplerinden hızlı oluşunu alüminyum bloklu hafif motorlar üretebilmeye borçluydu.Lakin bu motorlar asla uzun ömürlü olamadı.Günümüzde böyle bir sorun ise zaten kalmamıştır.


      _____________________________

    • Teğmen
      177 Mesaj
      25 Mart 2006 00:13:05
      ellerine saglik. güzel calisma


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      25 Mart 2006 00:43:21
      Arkdaşlar yorumlarınız için teşekkürler. Devamı gelecek


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      574 Mesaj
      25 Mart 2006 00:52:16
      prozium bana E28 528 i nin teknik werilerini ve özelliklerini bulabilirmisin


      _____________________________


      Pentium MMX 166 MHz / 32 MB EDO-RAM / Tomato 5DHX i430HX M.Board
      WDigital 3 GB HDD / S3 Virge 4MB PCI + Diamond Monster 3D 3Dfx Voodoo Graphics 4MB
      Creative Vibra 16 ISA / Creative 16X infra CD-ROM / 1.44 MB Floppy / 33,6 K Fax-Modem ISA
      AT Mini Tower Case + Keyboard + Mouse / 14'' IBM CRT / Samsung 10 Watt RMS Speaker
      Windows 95

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      25 Mart 2006 00:55:03

      quote:

      Orjinalden alıntı: tuning_monster

      prozium bana E28 528 i nin teknik werilerini ve özelliklerini bulabilirmisin



      İlk mesajda E28 528'e ait resim ve teknik veriler var. Aradığın özellikler orada yazıyor


      _____________________________

    • Honda Uzmanı
      9579 Mesaj
      25 Mart 2006 01:01:17
      m1 ve 850csi mükemmel

      ayrıca dewamını bekliyoruz


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      25 Mart 2006 01:04:30
      quote:

      Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

      m1 ve 850csi mükemmel

      ayrıca dewamını bekliyoruz



      Bu M1 serilerinden Türkiye'de var mı? Ben araştırdım ama bulamadım. 1979-1981 Yılları arasında sadece 450 adet üretilmiş. Daha önce gören arkadaş oldu mu?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozium -- 25 Mart 2006; 1:08:47 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2056 Mesaj
      25 Mart 2006 01:09:04
      Güzel bir çalışma, zaman harcayıp yaptığın için teşekkürler.


      _____________________________

      Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!
    • Yarbay
      10534 Mesaj
      25 Mart 2006 03:29:34
      2007 BMW Z4 LER

      Eğerki resimler tam çıkmaz ise Sağ klik farklı kaydet yapın .. Mozilla firefox kullananlar sağ klik resmi gör ü seçenbilirler..

      Toplam 20 Resim ; Açılımı Zaman Alabilir [Takribi ~1.5~2 .Dakika]


      2007 Z4 M Coupe




      2007 Z4 Coupe







      2007 BMW Z4 Coupe Concept






      2007 BMW Z4 Roadster







      2007 BMW Z4 M Roadster







      _____________________________

    • Yüzbaşı
      395 Mesaj
      25 Mart 2006 10:15:58
      Arkadaşlar 1998 318i alacağım, inceledim temiz güzel araba, dikkat etmem gereken noktalarda beni aydınlatırsanız sevinirim.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      937 Mesaj
      25 Mart 2006 11:35:26
      bende dogumda babamın sahibi oldugu bmw-2002 hakkında bilgi almak istiyodum,sene 81 de nası bi araba idi ?? teknik özellikler vs..??

      birde turuncu renk bu arabanın en güzel rengi idi bence..


    • Teğmen
      210 Mesaj
      25 Mart 2006 12:01:08
      arkadaşlar bende sıfır citroen c4 almak üzereyim ama aklımın bir köşesinde hep 2002 - 2003 3 serisi duruyor sizin fikriniz nedir


      _____________________________

      THE ALBATROS PIRPIR HIGH. TAAAA FAR SAW.
    • Binbaşı
      1354 Mesaj
      25 Mart 2006 13:55:30
      Gerçekten çok harika bir konu, teşekkürler,

      yukarı


    • Yüzbaşı
      753 Mesaj
      25 Mart 2006 14:39:13
      teşekkürler, çok güzel çalışma 5 serisinin arka tarafı çok kötü olmuş bence


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      10736 Mesaj
      25 Mart 2006 14:47:24
      BMW çok nefis bi araba....

      Çok güzel bi çalışma olmuş, paylaşım için teşekkür ederim...




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      301 Mesaj
      25 Mart 2006 17:01:19
      tebrikler, bir gün alacağım inşallah da ne gün bakalım


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      25 Mart 2006 17:49:08
      quote:

      Orjinalden alıntı: fulmonty

      bende dogumda babamın sahibi oldugu bmw-2002 hakkında bilgi almak istiyodum,sene 81 de nası bi araba idi ?? teknik özellikler vs..??

      birde turuncu renk bu arabanın en güzel rengi idi bence..


      BMW 2002


      BMW 2002
      Cylinders 4
      Engine size 1990cc
      Max power 100hp
      Torque 158Nm / 5500rpm
      Weight 990kg
      Top speed 173km/h
      0-100km/h 11s

      BMW 2002 Turbo
      Cylinders 4
      Engine size 1990cc
      Max power 232hp
      Top speed 211km/h
      0-100km/h 8s

      BMW 2002ti
      Cylinders 4
      Engine size 1990cc
      Max power 120hp
      Torque 170Nm / 3600rpm
      Gearbox 5-speed manual
      Top speed 185km/h
      0-100km/h 9.2s

      BMW 2002tii

      Cylinders 4
      Max Power 140 HP
      Max torque 130 ft/lb at 4500 rpm
      Top speed 118 mph
      0-60 mph 9.9s
      Gearbox 4-speed syncromesh




      Bence BMW'nin en çok tutalan modelidir




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozium -- 25 Mart 2006; 17:51:05 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      25 Mart 2006 17:57:34

      quote:

      Orjinalden alıntı: topgear

      Arkadaşlar 1998 318i alacağım, inceledim temiz güzel araba, dikkat etmem gereken noktalarda beni aydınlatırsanız sevinirim.



      Arabanın teknik özelliklerini yazarsan sevinirim


      _____________________________

    • Yarbay
      10534 Mesaj
      25 Mart 2006 19:33:50
      BMW Series 2007


      2007 BMW 6 Series & 3 Series Coupe









      2007 BMW M3




      2007 BMW X5







      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozdamar -- 25 Mart 2006; 19:36:08 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      574 Mesaj
      26 Mart 2006 13:58:45
      quote:

      Orjinalden alıntı: prozium



      Alıntıları Göster




      İlk mesajda E28 528'e ait resim ve teknik veriler var. Aradığın özellikler orada yazıyor


      ben ole değilde en yuksek torkunu kaç bin devirde yapıyo sıkıştırma oranı nedir boyutlar falan öyle bulabilirsen çok sewinirim


      _____________________________


      Pentium MMX 166 MHz / 32 MB EDO-RAM / Tomato 5DHX i430HX M.Board
      WDigital 3 GB HDD / S3 Virge 4MB PCI + Diamond Monster 3D 3Dfx Voodoo Graphics 4MB
      Creative Vibra 16 ISA / Creative 16X infra CD-ROM / 1.44 MB Floppy / 33,6 K Fax-Modem ISA
      AT Mini Tower Case + Keyboard + Mouse / 14'' IBM CRT / Samsung 10 Watt RMS Speaker
      Windows 95

    • Yarbay
      2769 Mesaj
      26 Mart 2006 14:17:34
      x5 in yeni kasasını cok merak ediorum..bu kadar tutulan bi modelin üstüne nasıl bişey yapacaklar acaba?


      _____________________________

    • Yarbay
      3420 Mesaj
      26 Mart 2006 19:17:16
      quote:

      Orjinalden alıntı: prozium

      Bu da iç tasarım





      iyide kardeş üstten 2 foto 7 serisinin kokpiti

      +

      Bu resim gerçek diil sadece photoshop...

      bu ve diğer siyah resimdekide x5 diil x3



      quote:

      Orjinalden alıntı: Ozdamar

      BMW Series 2007


      2007 BMW 6 Series & 3 Series Coupe

      burdada










      "2007 BMW 6 Series & 3 Series Coupe " demişsin ne alaka abicim yaa burda 6 serisi falan görebiliyomusun sen. bu sadece 3 serisi coupe



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okan -- 25 Mart 2006; 19:24:34 >
      _____________________________

      MD231
    • Binbaşı
      1897 Mesaj
      27 Mart 2006 19:00:42
      Benim 1982 model E21 kasa tek kapı 3.15 aracım vardı ve kısıtlı sayıda üretilen 5 ileri şanzımanlı modeldi..ne arabaydı be.. Şimdi ise 1990 model E30 kasa 3.16i BMW aracım var ve onu çok seviyorum ..ama asıl istediğim E36 kasa 3.18 is coupe....hayalim diyelim

      sözün özü bence BMW sevgisi marka dan ziyade modele olan sevgidir...Hayranlıkla baksamda bir 6.45CI beni E36 3.18 IS kadar etkilememektedir. Bunu yaşımın yüksek olmasına (eskiye hayran diyelim şuna) ve bütçemin aynı doğrultuda kısıtlı olmasına da bağlayabiliriz.

      Bu arada çalışman için tekrar teşekkürler..
      saygılar




      _____________________________

      LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE
    • Yarbay
      4277 Mesaj
      29 Mart 2006 13:25:12
      prozium,

      Merak etme bu sayfa kapanmaz,sadece sağa-sola biraz duyurmak gerekir.

      Ben 33 yaşındayım ve 30 yaşından önce Mercedes tutkunuyken(sanırım olgun görünme isteği) şimdi BMW tutkunu oldum çıktım(bu da genç görünme isteği)

      Gerçi bir ay önce sıfır C-max aldım ama daha çok param olsa 3.30 Cİ alırdım.

      Bu arada eline sağlık,çok güzel bilgiler veriyorsun sanırım müthiş bir arşivcisin.




      _____________________________

      Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...
    • Yarbay
      4277 Mesaj
      31 Mart 2006 08:38:14
      prozium,

      Haklıymışsın endişende....



      _____________________________

      Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      01 Nisan 2006 18:38:07
      quote:

      Orjinalden alıntı: egeliefe

      prozium,

      Haklıymışsın endişende....



      Ya uzun zamandır bakmıyordum bile. Bugün bi gireyim kontrol edeyim dedim msj varmı yokmu diye. Ama artık kontrol etmeye gerek bile yokmuş anladım


      _____________________________

Sayfa: [1] 2 3 4 5 6 7   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Bmw >> BMW Resimler, Modeller, Özellikler ve Videolar İle Tarihi Kronoloji
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.