|
KOMBİ ve TESİSAT ÖNERİ SAYFASI [ANA KONU]
-
-
10000'nci mesajı şu anda atıyorum donanım forumda nice 10000 (onbin) mesaj atma dileğiyle
-
merak eden arkadaşlar için kısa bir açıklama yapayım daha önce yapmıştım
doğalgaz sektöründe değilim. dükkanım yok
kombi satmıyorum. kalorifer tesisatı yapmıyorum. ama bu konuları bilmediğim anlamına gelmiyor tabi
özel mesaj kutum kapalı ne yazıyorsam burada yazıyorum
yaklaşık 12 yıldır bu konuda kesintisiz yazan tek kişi benim bir tek ben kaldım
Türkiye'de bu sektörde iş bilmeyenlerin çoğunlukla iş yaptığını bildiğim için bu platformda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum
uygulamacıların çoğunun sattığı kombinin en temel özelliklerini bilmediklerini defalarca şahit oldum
piyasadaki istisnasız adını sanını ilk defa duyduğunuz kombi markalarını bile burada derliyorum araştırıyorum + kalorifer tesisatları + oda termostatları,termostatik vanalar,radyatör çeşitleri dahil...vs
herşeyi bildiğimi iddia etmiyorum elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum
umarım anlatabilmişimdir
herkese iyi forumlar
-
7-8 yıllık çok az kullanılmış kombi değiştirilmez. senin paranı almak istiyorlar. kabul etme -
Radyatör ısı salınımında ∆60 - ∆50 gibi değerler, ayarlanan ortalama radyatör ısısıyla ayarlanan ortam ısısı arasındaki farktır. Örnek: 90/70/20 çalışması için, (90+70)/2=80 ; 80-20=∆60 değerini verir. demirdöküm marka radyatörün 90/70/20 de yani ∆60 da ısı salınımı 600x1000 radyatör için 2300w, 75/65/20 de yani ∆50 de ısı salınımı 600x1000 radyatör için 1798w olarak verilmiş. Diğer ∆t değerlerindeki hesaplamalar şu katsayılar üzerinden yapılır: ∆60-1.28 ; ∆55-1.154 ; ∆50-1.0 ; ∆45-0.895 ; ∆40-0.767 ; ∆35-0.657 ; ∆30-0.543 ; ∆25-0.433 ; ∆20-0.328 ; ∆15-0.229
Örnek : katsayısı 1 olan ∆50 referans alınarak hesaplama yapılır, ∆50 için 1798w ısıl değer verilen radyatör ∆20 de 1798x0.328=589w ısıl değerde olur.
Çalışma aralıklarına göre, sadece ısıtmada yıllık performans değerleri (COPa) 70/55/20-3.0 ; 55/45/20-3.6 ; 50/40/20-3.8 ; 45/35/20-4.1 ‘dir. Yani 45/35/20 işletmesi 55/45/20 işletmesine göre yıllık %10, 70/55/20 ye göre %30 ısı salınımında daha verimli görülmekte.
45/35 yani ortalama radyatör sıcaklığı 40 derece çevrime göre hesaplanmış radyatörün boyu, 90/70 yani ortalama radyatör ısısı 80 derece çevrime göre hesaplamış radyatör boyuna göre daha uzun olur ve kombisi daha düşük kapasitelerde çalışabilen modellerden seçilir. Neredeyse 2,5 kw‘a kadar alev kısabilen yeni nesil kombiler bu düşük ısı çevrimini sağlayabilmek için yapıldı.
Enerji tasarrufunda, dalgalanmalar olumsuz etki eder. Kullanımda kombinin 24 saat açık olması ortamın oda termostatı sayesinde sabit sıcaklıkta olması genelde daha tasarrufludur. 24 saat içinde kombinin çoğunlukla en düşük alev boyunda çalışması ve bu kapasite değeri kaç kw ise bu değeri ortama büyük oranda vermesi en iyisidir.
Herkesin evinin ısı yalıtımı farklı bu sebeple, şu şekil bir mantıkla bir hesap yapalım. Forumlarda okuyup etrafınızda gözlemleyebilirsiniz, kombisi 24 saat çalışan yaklaşık 100 m2 bir evin tüketimine baktığımızda, benim tüketimim çok diyen 12 m3, tasarruflu tüketiyorum diyen 5 m3 civarı gaz harcar. 12 m3 gaz 120kw eder, yani saatte 5 kw tüketim. 5 m3 gaz 50 kw eder, saatte 2.1 kw tüketim. Bu boyuttaki ev için ortalama 3.5 kw ortalama ihtiyaç olduğunu varsayabiliriz. Kombimiz Min 3.5kw kapasiteli bir kombi, ortam sıcaklığı 23 derece, radyatör ortalama sıcaklığı 40 derece olsun, bu durumda ∆17 için katsayı 0.25 ten 600x1000 radyatörün ısı salınımı 1798x0.25=450w olur. Kombi min kapasitesi 3.5kw/0.45kw=7.77mt. Bu ev için 8mt radyatör düşük ısı çevrimi için uygun olur. Daha soğuk yada daha sıcak bölgelere göre 2kw - 5kw aralığında bir değere göre kombi seçilip radyatör boyu hesaplanabilir.
Bazı ülkelerde 2002 enerji verimliliği düzenlemelerine göre 1 m2 için 50w ısı kaybı, 2009 düzenlemesine göre 1 m2 için 35w kayıp hesaplanmakta. (2002- 100 m2 – 5 kw ; 2009- 100 m2 – 3.5 kw).
Isıtma sistemlerinde ölü ısı aralığı denilen bir konu var, bu düşük alev boylarında, düşük ısı çevriminde daha fazla kendini gösterir. Kombi markasına modeline göre değişir ama genelde ayarlanan derecenin 6 derece üstüne çıktığında kombi kapanır. Kombi en düşük kapasitede çalışırken, kombinin verdiği güç-radyatörün salabildiği ısı-evin kaybettiği ısı, bir süre sonra dengeye oturur. Örnek: Kombiyi 40 dereceye ayarlarsınız ama sistem dengeye oturduğu için, en düşük kapasitede en fazla 43 dereceye kadar çıkar, fakat kapanma derecesi olan 46 dereceyi göremez, kombi üzerinden ayarlanan 40 dereceyi bulduğu içinde alev yükseltmez ve kapanmadan çok uzun süre çalışır, bu durumda kombiyi 38-39-40-41-42 ye ayarlamanızın bir farkı olmaz çünkü bu değerlerin hiçbiri kombi en düşük kapasitede çalışırken +6 dereceyi yakalayamaz, evinizin dengeye oturduğu sıcaklıkta size göre fazla gelebilir, bu sebeple radyatör boyu doğru hesaplanmış yeni nesil kombiler oda termostatıyla birlikte kullanılmalıdır aksi halde sürekli fabrika ayarlarıyla oynamanız gerekir. Oda termostatı bu ölü aralığı avantaja çevirir, kombiyi en düşük kapasitede kapanmadan gerektiği kadar çalıştırır. Radyatör boyunuz kısaysa, kombiniz oda termostatının talep ettiği dereceyi bulamadan, 46 dereceyi görür ve kapanır, bu yüzdende en düşük kapasitede ve düşük ısıda çevrim ve ısınma zor olur veya olmaz.
Türkiye de evinize yeni bir tesisat ve kombi almak istediğinizde genelde şu hesap yapılıyor, 10 m2 için 1 kw ısı kaybı verilir , bu hesaptan 150 m2 ev için 15 kw kayıp olur, 90/70 işletmesine göre 1mt radyatör 2300w ısı verir derler ve 15kw/2.3kw= 6.5mt radyatör teklif ederler. Düşük ısı çevrimde bu boyda radyatör evi ısıtmadığı gibi aldığınız yeni nesil düşük alev boyunda çalışabilen kombiniz, çoğunlukla yüksek alev boyunda çalışır. 40 yıl öncede yapılan hesap yaklaşık böyleydi. 15kw saatte 1.5m3 gaz harcaması demek, Türkiye de en kötü koşullarda bile 150 m2 ev için günde 36 m3 gaz tüketen birini hiç duydunuz mu? Evlerdeki tesisatların bu durumunu bilen piyasanın başını çeken yerli markaların ve hatta piyasanın en pahalı kombilerini satan alman markasının modellerine baktığınızda en düşük kapasitelerinin 6kw civarı olduğunu görürsünüz, biliyorlar ki bu radyatör boylarında zaten kombi fazla kapasite düşüremez ve çoğunlukla yüksek kapasitede çalışır, diğer markaların 2.5 – 3.5 kw değerlerinin bir anlamı kalmaz. Radyatör değerlerini verirken yine ∆50-∆60 a göre değerler verirler. Aynı alman markasının kendi ülkesinde min 2.5kw kapasiteli ve 14kw tan başlayan kapasitelerde kombi modelleri var.
Konu sadece cepten çıkan para değil, çevremizi dünyamızı korumakla da ilgili.
-
Yaklaşık 2 yıl önce aldığım warmhaus ewa 24 kombi geçen hafta arızalandı. Sıcak su çalışıyor petekler ısınmıyordu. açıkçası çekinerek servisini aradım. 2. Günde gelip onarıp gittiler. Kombi içindeki 3 yollu vananın motoru kırılmış. Onu garanti kapsamında değiştirdiler. Olumlu sonuçlanan servis ve marka tecrübem olarak buraya bırakayım. -
kombi balkonda olacaksa kombinin altındaki 4 boruyu duvara gömdürün sıva üstü kalmasın bunu en baştan isteyin ankastre tesisat denir bu konu kombi seçiminden daha önemli açıkta bişey kalmasın kombi dolabının içine xps veya eps 3cm straforlarla yalıtım uygulayın o zaman kombiden verim alırsınız
kombiye yalıtım işini kombi dolabı geldiğinde kendiniz makas ve bantlarla yapabilirsiniz en fazla yarım saatinizi alır forumda örnek resimler var
balkonda kombi demek yakıtın artması demektir isterseniz 5000 liraya daikin ndj alın farketmez
daikin ndj olur ama 2000 lira daha ucuza baymak lambert lpy alınca daha kısa ömür daikin daha uzun ömür sorunsuz diye birşey yok onu belirteyim pahalı olunca tam tasarruf diğerleri yarım tasarruf diye birşey yok
bu konunun ilk sayfasındaki kombileri öneririm
petek markası dd plus, radyatör vanası eva rv3, termostatik vanalar danfoss öneririm
koridora da petek koydurun, 10m2 odaya 100cm petek olacak şekilde kabaca metrajlayın mesela 18m2 odaya 100cm petek koymayın
kombinin altına plastik kombi bağlantı seti değil metal/pirinç tam geçişli vanalar öneririm bu ürün ve danfoss termostatik vanalar gıda çarşısında TESA VANA da var
tabi ben bunları yazdım ama izmirde esnafların çoğu dar görüşlü tekdüze işler yapan günü birlikçi esnaflar
mesela kombiyi balkona monte ederler ama altındaki boruları duvara gömün derseniz muhtemelen itiraz edip masal okurlar
kombide ise bayisi oldukları kombiyi överler diğerlerine çamur atarlar
deposunda termoteknik petek vardır, bu peteğin dd plus tan daha iyi olduğunu iddia ederler
plastik kombi bağlantı setini överler metal tam geçişliyi bilmezler
hayatlarında danfoss termostatik vana takmamışlardır
haberiniz olsun
-
Daha önceki sayfalarda @disintegration hocamın da ustamın tavsiyesine katılması ile birlikte Baymak DV lpy tam yoğuşmalı kombi almıştım.
1-1.5 aydır kullanıyorum ve ürün olarak memnunum ancak Baymak konusunda bir iki tecrübemi aktarmak isterim.
Kombi İlk Çalıştırma Vakası;
Cuma günü kombi kurulumu yapıldı ve Baymak gelerek garanti başlatıp ilk çalıştırmayı yapacaktı. Önceden servis kaydı vardı ama pazartesiye ertelediler ve 3 gün 4 yaşındaki çocuğumuz ile birlikte soğukta bıraktılar bizi. Servisi aradım ve gelip sadece bir sözleşmeye imza atıp ON tuşuna basacaksınız, evde çocuk var desek dahi gram umursamadılar. Sırada olanlar varmış.. Daha burada şirketin yardımseverlik seviyesini anlamaya başladık.
Çalıştığım için evde ben yokken servis geldi ve kombiyi çalıştırarak gitti. Hava yine buz. Evdekiler aradı ve petekler buz gibi dedi ısınmıyor. Servis kontrol bile etmeden çekmiş gitmiş.
Kombide alarm yok, su basıncı OK ama petekler soğuk. Baymağı aradım ve dediler ki biz arıza kaydı açalım. Bende dedim ki açmayın eve gelen servis geri gelsin, sistem çalışmadan teslim edemezsiniz.
Dediler ki olmaz onlar başka işe gittiler. Gelmediler evet.. Bende sıfır az önce devreye alınmış Baymak ürün için başka özel bir servis çağırdım ve onlar 2 saat uğraşarak yaptılar.
Yine Baymağın servis kalitesi teyit edildi.
Gelelim termostat olayına;
Bunlar inatla elimdeki general HT500 set ürünü takmayız garanti bozulur dediler.
Eyvallah. Bana logy pro modelini takın. Dediler 500TL. Dedik tamam gelin Geldiler pro modeli değil. Açmışlar kutuyu siz bunu istediniz diyorlar. Zorla Baymağı evden attım.
İlla pro modeli olacak deyince onlarda o zmaan 500 değil 600TL. Dedim tamam gelin takın. Onlarda elde yok 2 güne gelir dediler ve sözleştik.
3 gün sonra gelmedi, 6 gün sonra gelmedi, 9 gün sonra gelmedi, 12 gün sonra gelmedi... süreç böyle devam ettik.
Şunu ek olarak belirteyim; İlk kurulumdan bu yana 3. şikayetimi yaptım genel merkeze.
Velhasılkelam ben dedim ki lanet olsun getirtemiyorsunuz bari gelin pro olmayan modeli takın. Anlaştık gelip taktılar ve peteğin üzerine koyup deneme yapıp ısınınca durduğunu görüp gittiler.
aradan 3 saat geçti ev soğuyor. Baktım alıcının üzerinde kırmızı yanıp sönüyor. Anlamı alıcı termostattan 22dk sinyal alamazsa kombiyi durdurur diyor. haliyle ev başlıyor soğumaya.
Kombi 60 derecede ev ara kat ama 22dk süresince evi 21 derece yapamadığı için kapatıyor kombiyi ve evimiz soğuyor.
Yine aradım hemen gelip bakın gece uyuyacağız sabaha kadar bu olursa ev buz gibi olacak çocuk için tehlikeli.
Dediler ki arıza kaydı açarız ama gelmeyiz. Sırada adam dolu. Diyorum ki hanımefendi sıfır kurulum yaptınız ve ürün arızalı. Geleceksiniz.. Gelmediler..
2 gün sonra gelip yeni taktılar standart test gittiler. Yeni takılan da 22dk sonra kırmızı yanıp söndü ve kombi durmaya başladı.
Arkadan aradım hanımefendi bu üründe aynı gelip söküp yeni takın. Dediler ki ha ha haaaa gelemeyiiizzz. Arıza kaydı açalım sıraya girin. Artık garipsememeye başladık bizde herşeye tamam diyoruz.
Dün yine geldiler 3. yeni logy takıldı ve standart test gittiler şuan için biz test aşamasındayız.
Birde ek olarak belirtmeden geçemeyeceğim ;
İzmir seriste telefonu ilk açan kadın varya alo baymak buyrun yok .... şöyle ağzında ciklet yamuk bir yapıyla AAALLLLLOOOOOO diyen tiplerden. Nereyi aradım lan ben diye bir korkuyorsunuz.
Baymak değil mi dediğim zaman eveeeeeettt diyor yine aynı tarzla.
Yani arkadaşlar Baymak öyle bir servis kallitesine sahipmiş ki.. Demir döküm bambaşka bir seviyedeymiş onu anladık.
Ürün güzeldir değildir ona lafım yok ancak lütfen diyorum sizlere Baymak tercih ederken birkaç gün düşünün öyle karar verin.
Selametle.
-
sıfır bir kombi eğer balkondaysa üçüncü yıldan sonra, eğer kombi evin içindeyse 4 veya beşinci yıldan sonra bakım yapılmalı
ve bakımlar her yıl değil 2 veya 3 yılda bir yapılmalı.. her yıl bakım olayı yalan dolan sizin paranızı almaya yönelik hamlelerdir
bir de ideal kombi bakımı olayı vardır. kombi bakımı yapanların çoğun yalandan kombi bakımı yaparlar
genleşme tankının havasına bakmazlar. plakalı eşanjörde kireçlenme var mı bakmazlar, modülasyonlu fana bakmazlar
ana eşanjöre kompresör tutarlar o kadar
youtube ta ideal kombi bakımı videoları var. onları izlemenizi öneririm
kombinize kesinlikle bakım yaptırmayın. bir yılda bir kombiye hiçbirşey olmaz
yetkili servislere kalırsanız onlar her yıl bakım yaptırın derler. evinize gelirler bazen 5 bazen 10 dakikada alel acele yalandan kombi bakımını yaparlar
benden uyarması
-
Arkadaşlar kombinin garantisi bitmediği sürece bakım yaptırılmamalı
Ek garanti yaptırdıysanız zaten 2 3 veya 4 tane yalandan bakım hediyesi verirler o ayrı konu
Servisin sizi garanti bozulur şeklinde tehdit etmesi amiyane tabirle: Kolpa
Kombinin garantisi bittiği zaman her yıl değil iki veya üç yılda bir bakım yaptırın
kombi balkondaysa 2 yılda bir bakım olur
kombi evin içindeyse 3 yılda bir
ama adam gibi bakımdan söz ediyorum
bakıma gelenlerin %90'ı kombinin kapağı açar. Sizden kova isterler. Ana eşanjörü kompresörle 2 dakikada süpürürler
Filtreleri çıkarıp eğer kirliyse muslukta yıkarlar
Bezle şöyle bir silerler
10 dakika bitmeden paranızı alıp giderler
Genleşme tankının sibopuna havasına bakmazlar
Plakalı eşanjörü söküp porçöze yatırmazlar
Fanı söküp muslukta yıkamazlar
Yoğ gider borusuna bakmazlar
Bacaya bakmazlar
Servis + ustaların çoğu yalandan bakım yaparlar
İşini düzgün yapanları tenzih ederim
Paranız çoksa her yıl bakım yaptırın
Ben önermiyorum
-
F/P ürün bulmak için giriş seviyesindeki ürünlerin bilgilerini tek tek toplayıp fiyata göre sıraladım. Fiyatlar için bilinen internet sitelerindeki en uygun tutarı baz aldım. 07.02.2021 güncel fiyatlara İhtiyacı olan arkadaşlar inceleyebilir. Benim de arayışım devam ediyor. Listeden F/P ürün tercihinizi belirtebilirseniz çok faydalı olur.
Edit: @disintegration hocamın geçmişteki mesajlarını inceledim. Konudaki diğer yorumları da katarak şöyle bir çıkarımda bulundum.
Sanica servis açısından soru işaretlerine sahip.
Warmhaus kaliteli kombi ve 24k ancak marka/destek kurumsallık kısımları soru işareti.
Protherm Lynx ve DemirDöküm Atromix aynı kombi, komponent kalitesi soru işareti.
E.C.A Citius, aynı grubun diğer ürünleri ile aynı ama sorunu hidroblok grubu plastik.
Arçelik, ürünü piyasada birkaç farklı yerde aynı firma satıyor, Arçelik sitesinde dahi yer almıyor.
Baymak Lambert hem komponent kalitesi hem de marka bilinirliğini baz alırsak en mantıklı seçenek oluyor.
Eğer Warmhaus markasına güvenilirse, Ewa 24 de Baymak Lambert yerine alınabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firsatcipatojen -- 7 Şubat 2021; 20:10:46 >
-
merhaba , satıcı başka bayilere kombi vermiş ,ben de dün iade ederken dedim ki ne siz mağdur olun ne ben bulursanız pirinç aksamlı siparişi iptal etmeyen ve gönderin bulmuş kombi verdiği bayilerde ve bugün tekrar gönderdi fakat çok kızmış Aırfel e bize böyle bilgi nasıl vermezler diye bende diyor vitrinde asılı bu kombi ve özelikle içi pirinç aksam diye satıyorum , diğer sattığım müşterilere ne diyeceğm ben diyo satıcı bu Daıkin tr de yine türk işi olmuş maalesef , zamanında Ariston tr de nadir bulunan bir termostat bulmuş ve almıştım merak işte ve kullanma kılavuzunu bir türlü alamamıştım ve Ariston İtalya yazmıştım ve bana oradan 15 dk içinde göndermişlerdi kullanma kılavuzunu üstelik Türkçe bizim burada üst yönetici Türk olduğu sürece iş yürümez maalesef.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mac14 -- 10 Şubat 2022; 13:1:3 > -
beko smart logic, alarko super fit ile aynı cihaz bayağı uygun fiyata kaliteli kombi aldınız bence çok iyi tercih
dikey bacada her modelin baca kapasitesi farklıdır. ayrıca apartmanda yaşıyorsanız çatı katında veya onun altında yaşamanız lazım , baca içi dikey baca uygulaması yapılıyor
yani eski tip bacalı kombinin bağlı olduğu bacanın içinden çatıya yeni hermetik baca çıkılır
45c dirsek yarım metre, 90c dirsek 1 metre ye eşit oluyor
bazı modellerde 8metre bazılarında 10metre baca mesafesi oluyor her marka model kombide aynı değildir
bosch,buderus ve baymak kombilerde dikey baca gördüm. bunu bölgenizde araştırmanız lazım
her şehirde gaz dağıtım şirketinin teknik şartnamesi farklıdır
bu arada kombinin kapağını açıp iç komponentlerinin resimlerini burada yayınlarsanız iyi olur özellikle ana eşanjör,hidroblok grup ve pompa
kombiyi almak isteyen arkadaşlar için referans olur.
bilgi paylaştıkça değerleşir
-
Herzamanki gibi yardımcı oldunuz
Teşekkür ederim
Donanım haberin sizi maaşa bağlaması lazım
-
eğer dh kombi bölümünde vakit geçirdiysen yakıtın az gelmesinin kombi ile ilgili değil evin yalıtımı ve ısı kayıplarıyla ilgili olduğunu okumuşsundur
baymak lunatec konusuna da yazmışsınız. piyasadaki hiçbir premix yoğ kombi fazla yakmaz. ayrıca doğalgaz m3 birimi olarak çok pahalı
tasarruflu ısınmada kombi ilk sırada değildir. bu konuda 12 yıldır yazıp çiziyorum. tasarrufu etkileyen birinci faktör evin ısı kayıplarıdır
baymak luna tec 24 ve 30kW 50c - 30c işletmede minimum ve maksimum ısıl güçlerine bakarsan minimum ısı güçlerinin birbirine çok yakın olduğunu göreceksin
24kW olanı 5.2kW ve 23.9kW aralığında çalışıyor
30kW olanı 6.3kW ve 29.5kW aralığında çalışıyor
kombinin aynen ocakta yemek pişerken alev boyunu kısması gibi cihaz bu aralıklarda tesisat suyuna göre modülasyon yapıyor
24kW olanı 5,2 / 23.9 = 0.21 yani %21 -%100 aralığında modülasyon yapıyor
30kW olanı 6.3 / 29.5 = 0.21 yani aynen %21 - %100 aralığında modülasyon yapıyor
bu değerler çok iyi. ama kağıt üstünde değerlerdir üstüne basa basa yazıyorum yakıtı EVİN YALITIMI ETKİLER
kombinin balkonda veya evin içinde olması bile yakıtı etkiler. balkonda açıktan giden borular bile yakıtı etkiler.
ara katta olman yakıtı etkiler. cephenin açık veya kapalı olması yakıtı etkiler. evinin kuzey veya güney cephe olması yakıtı etkiler
üst katında bebekli aile olman yakıtı etkiler.: kombiyi sabaha kadar yakarlar
apartmanda fırın dükkanının olması yakıtı etkiler : fırının ısısı tüm apartmanı etkiler
oda termostatı ve termostatik vana kullanıp kullanmamak yakıtı etkiler
petek metrajı yakıtı etkiler
kalorifer tesisatının kalitesi sirkülasyon derecesi yakıtı etkiler
en az 20 madde daha sıralayabilirim
kombilerin tablolarına kullanım kılavuzlarına bu kadar bakmaya gerek yok
geniş modülasyonlu kombi aldım faturam az gelecek diye düşünme veya tam tersini düşünme
umarım anlatabilmişimdir
-
bosch kombilerle buderus kombiler aynı markadır
size yazdığım gb172i 30kW kombiye benzer bir model olan bosch condens 7000w 30kW modelini de öneririm komponent kalitesi iyidir zaten fiyatı diğer bosch kombilere göre daha yüksektir ve daha az plastik aksam içerir
hepsi tercih edilebilir yanlış anlamayın vaillant eco tec plus, bmw x5 ise f/p olarak önerdiğim brötje,daikin,alarko ise ford kuga, nissan qashqai'dir yani iyi cihazlardır örnek olması açısından yazdım umarım anlatabilmişimdir
hiçbiri tofaş değildir
siz bütçeyi yüksek tuttuğunuz için bu cihazları yazdım forumda 200 kişi de 1 kişi bütçeyi bu kadar yüksek tutar
istediğiniz zaman soru sorabilirsiniz ama devamlı olarak şu kombi mi bu kombi mi şeklinde olmasın :) çünkü hepsini öneriyorum siz bana sorsanız ben daima f/p cihaz alırım
herkesin tercihi farklıdır
saygı duyuyorum
elimden geleni yapıyorum ve arkadaşlara yardım etmeye çalışıyorum
-
merhaba Gökdeniz bey. maalesef sadece buradan iletişim kuruyorum bir süredir youtube kanalını takip ediyorum paylaşımların güzel
bu platformda zaman zaman videolarını da yayınlıyorum. işçiliğin de güzel görünüyor. kombi altında plastik vana ve filtre yerine tam geçişli metal vana ve filtre kullanırsan dört dörtlük iş olacak
ayrıca cam elyaf takviyeli pprc yerine ortadan folyolu pprc boru kullanmayı da öneririm. ortadan folyolu pprc borular oksijen bariyerlidir tesisata daha az taze oksijen sokar ve sıva üstünde süpürgelik pprc tesisatlarda daha az şekil değiştirir.eğri büğrü durmaz
bu forumda Ankara'dan kombi tesisat işleri için firma arayan arkadaşları -seni her ne kadar tanımıyorsam da- sana yönlendirdiğim oluyor
kombilerin iç dizaynlarını gösteren videolara ağırlık verirsen youtube'ta daha çok hit alırsın. benden naçizane bir tavsiyesi
işlerinde başarılar
-
Keşife gelenler kendi plastik aksamlı kombilerini överek ısrarla önerebilir. Masallara inanmayın
İyi forumlar
-
panel radyatörde
dd plus,vairad ve piyasada yaygın olmayan Ecepan, 25mm hatve genişliğinde yani daha sık kanallı
eca,baymak,airfel,warmhaus,sanica,ünmak,copa,kalde...vs diğerleri ise 33mm hatve genişlikte
25mm hatve size %10-15 civarı kalori enerji avantajı sağlar
mesela sanica,kalde,copa,ünmak gibi çok satan f/p panel radyatör ile demirdöküm plus panel radyatör arasında ne kadar fiyat farkı var bu fark vermeye değer mi buna göre tercihinizi yapın
25mm hatve
33 mm hatve
-
tr24rf, modülasyonlu değil o elemanı ciddiye almayın konuya hakim değil bosch ta modülasyonlu 2 model var ikiside kablolu cr50 vr cr10, sadece buderus ta var o da pahalı
sizin eve termo vanalar lazım gıda çarşısında satılır tesa vanada danfoss termo vanalar var aynı yerde tam geçişli vana ve filtrelerde satılıyor
eca yerine dd plus tercih edin çok fiyat farkı yoksa,kalorifer tesisatında 32mm ve 25mm çap isteyin. kalın borular olsun petekler hemen ısınsın. pprc markası oksijen bariyerli olsun dizayn oksi plus ama esnaf cam elyaf takviyeli pprc kullanır bunların hepsine bahane bulacaklar eminim
hep basit iş yapmayı severler anlamazlarda
10000'nci mesajı şu anda atıyorum donanım forumda nice 10000 (onbin) mesaj atma dileğiyle
|
merak eden arkadaşlar için kısa bir açıklama yapayım daha önce yapmıştım doğalgaz sektöründe değilim. dükkanım yok kombi satmıyorum. kalorifer tesisatı yapmıyorum. ama bu konuları bilmediğim anlamına gelmiyor tabi özel mesaj kutum kapalı ne yazıyorsam burada yazıyorum yaklaşık 12 yıldır bu konuda kesintisiz yazan tek kişi benim bir tek ben kaldım Türkiye'de bu sektörde iş bilmeyenlerin çoğunlukla iş yaptığını bildiğim için bu platformda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum uygulamacıların çoğunun sattığı kombinin en temel özelliklerini bilmediklerini defalarca şahit oldum piyasadaki istisnasız adını sanını ilk defa duyduğunuz kombi markalarını bile burada derliyorum araştırıyorum + kalorifer tesisatları + oda termostatları,termostatik vanalar,radyatör çeşitleri dahil...vs herşeyi bildiğimi iddia etmiyorum elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum umarım anlatabilmişimdir herkese iyi forumlar |
7-8 yıllık çok az kullanılmış kombi değiştirilmez. senin paranı almak istiyorlar. kabul etme
|
Radyatör ısı salınımında ∆60 - ∆50 gibi değerler, ayarlanan ortalama radyatör ısısıyla ayarlanan ortam ısısı arasındaki farktır. Örnek: 90/70/20 çalışması için, (90+70)/2=80 ; 80-20=∆60 değerini verir. demirdöküm marka radyatörün 90/70/20 de yani ∆60 da ısı salınımı 600x1000 radyatör için 2300w, 75/65/20 de yani ∆50 de ısı salınımı 600x1000 radyatör için 1798w olarak verilmiş. Diğer ∆t değerlerindeki hesaplamalar şu katsayılar üzerinden yapılır: ∆60-1.28 ; ∆55-1.154 ; ∆50-1.0 ; ∆45-0.895 ; ∆40-0.767 ; ∆35-0.657 ; ∆30-0.543 ; ∆25-0.433 ; ∆20-0.328 ; ∆15-0.229 Örnek : katsayısı 1 olan ∆50 referans alınarak hesaplama yapılır, ∆50 için 1798w ısıl değer verilen radyatör ∆20 de 1798x0.328=589w ısıl değerde olur.
Çalışma aralıklarına göre, sadece ısıtmada yıllık performans değerleri (COPa) 70/55/20-3.0 ; 55/45/20-3.6 ; 50/40/20-3.8 ; 45/35/20-4.1 ‘dir. Yani 45/35/20 işletmesi 55/45/20 işletmesine göre yıllık %10, 70/55/20 ye göre %30 ısı salınımında daha verimli görülmekte.
45/35 yani ortalama radyatör sıcaklığı 40 derece çevrime göre hesaplanmış radyatörün boyu, 90/70 yani ortalama radyatör ısısı 80 derece çevrime göre hesaplamış radyatör boyuna göre daha uzun olur ve kombisi daha düşük kapasitelerde çalışabilen modellerden seçilir. Neredeyse 2,5 kw‘a kadar alev kısabilen yeni nesil kombiler bu düşük ısı çevrimini sağlayabilmek için yapıldı.
Enerji tasarrufunda, dalgalanmalar olumsuz etki eder. Kullanımda kombinin 24 saat açık olması ortamın oda termostatı sayesinde sabit sıcaklıkta olması genelde daha tasarrufludur. 24 saat içinde kombinin çoğunlukla en düşük alev boyunda çalışması ve bu kapasite değeri kaç kw ise bu değeri ortama büyük oranda vermesi en iyisidir.
Herkesin evinin ısı yalıtımı farklı bu sebeple, şu şekil bir mantıkla bir hesap yapalım. Forumlarda okuyup etrafınızda gözlemleyebilirsiniz, kombisi 24 saat çalışan yaklaşık 100 m2 bir evin tüketimine baktığımızda, benim tüketimim çok diyen 12 m3, tasarruflu tüketiyorum diyen 5 m3 civarı gaz harcar. 12 m3 gaz 120kw eder, yani saatte 5 kw tüketim. 5 m3 gaz 50 kw eder, saatte 2.1 kw tüketim. Bu boyuttaki ev için ortalama 3.5 kw ortalama ihtiyaç olduğunu varsayabiliriz. Kombimiz Min 3.5kw kapasiteli bir kombi, ortam sıcaklığı 23 derece, radyatör ortalama sıcaklığı 40 derece olsun, bu durumda ∆17 için katsayı 0.25 ten 600x1000 radyatörün ısı salınımı 1798x0.25=450w olur. Kombi min kapasitesi 3.5kw/0.45kw=7.77mt. Bu ev için 8mt radyatör düşük ısı çevrimi için uygun olur. Daha soğuk yada daha sıcak bölgelere göre 2kw - 5kw aralığında bir değere göre kombi seçilip radyatör boyu hesaplanabilir.
Bazı ülkelerde 2002 enerji verimliliği düzenlemelerine göre 1 m2 için 50w ısı kaybı, 2009 düzenlemesine göre 1 m2 için 35w kayıp hesaplanmakta. (2002- 100 m2 – 5 kw ; 2009- 100 m2 – 3.5 kw).
Isıtma sistemlerinde ölü ısı aralığı denilen bir konu var, bu düşük alev boylarında, düşük ısı çevriminde daha fazla kendini gösterir. Kombi markasına modeline göre değişir ama genelde ayarlanan derecenin 6 derece üstüne çıktığında kombi kapanır. Kombi en düşük kapasitede çalışırken, kombinin verdiği güç-radyatörün salabildiği ısı-evin kaybettiği ısı, bir süre sonra dengeye oturur. Örnek: Kombiyi 40 dereceye ayarlarsınız ama sistem dengeye oturduğu için, en düşük kapasitede en fazla 43 dereceye kadar çıkar, fakat kapanma derecesi olan 46 dereceyi göremez, kombi üzerinden ayarlanan 40 dereceyi bulduğu içinde alev yükseltmez ve kapanmadan çok uzun süre çalışır, bu durumda kombiyi 38-39-40-41-42 ye ayarlamanızın bir farkı olmaz çünkü bu değerlerin hiçbiri kombi en düşük kapasitede çalışırken +6 dereceyi yakalayamaz, evinizin dengeye oturduğu sıcaklıkta size göre fazla gelebilir, bu sebeple radyatör boyu doğru hesaplanmış yeni nesil kombiler oda termostatıyla birlikte kullanılmalıdır aksi halde sürekli fabrika ayarlarıyla oynamanız gerekir. Oda termostatı bu ölü aralığı avantaja çevirir, kombiyi en düşük kapasitede kapanmadan gerektiği kadar çalıştırır. Radyatör boyunuz kısaysa, kombiniz oda termostatının talep ettiği dereceyi bulamadan, 46 dereceyi görür ve kapanır, bu yüzdende en düşük kapasitede ve düşük ısıda çevrim ve ısınma zor olur veya olmaz.
Türkiye de evinize yeni bir tesisat ve kombi almak istediğinizde genelde şu hesap yapılıyor, 10 m2 için 1 kw ısı kaybı verilir , bu hesaptan 150 m2 ev için 15 kw kayıp olur, 90/70 işletmesine göre 1mt radyatör 2300w ısı verir derler ve 15kw/2.3kw= 6.5mt radyatör teklif ederler. Düşük ısı çevrimde bu boyda radyatör evi ısıtmadığı gibi aldığınız yeni nesil düşük alev boyunda çalışabilen kombiniz, çoğunlukla yüksek alev boyunda çalışır. 40 yıl öncede yapılan hesap yaklaşık böyleydi. 15kw saatte 1.5m3 gaz harcaması demek, Türkiye de en kötü koşullarda bile 150 m2 ev için günde 36 m3 gaz tüketen birini hiç duydunuz mu? Evlerdeki tesisatların bu durumunu bilen piyasanın başını çeken yerli markaların ve hatta piyasanın en pahalı kombilerini satan alman markasının modellerine baktığınızda en düşük kapasitelerinin 6kw civarı olduğunu görürsünüz, biliyorlar ki bu radyatör boylarında zaten kombi fazla kapasite düşüremez ve çoğunlukla yüksek kapasitede çalışır, diğer markaların 2.5 – 3.5 kw değerlerinin bir anlamı kalmaz. Radyatör değerlerini verirken yine ∆50-∆60 a göre değerler verirler. Aynı alman markasının kendi ülkesinde min 2.5kw kapasiteli ve 14kw tan başlayan kapasitelerde kombi modelleri var.
Konu sadece cepten çıkan para değil, çevremizi dünyamızı korumakla da ilgili. |
Yaklaşık 2 yıl önce aldığım warmhaus ewa 24 kombi geçen hafta arızalandı. Sıcak su çalışıyor petekler ısınmıyordu. açıkçası çekinerek servisini aradım. 2. Günde gelip onarıp gittiler. Kombi içindeki 3 yollu vananın motoru kırılmış. Onu garanti kapsamında değiştirdiler. Olumlu sonuçlanan servis ve marka tecrübem olarak buraya bırakayım.
|
kombi balkonda olacaksa kombinin altındaki 4 boruyu duvara gömdürün sıva üstü kalmasın bunu en baştan isteyin ankastre tesisat denir bu konu kombi seçiminden daha önemli açıkta bişey kalmasın kombi dolabının içine xps veya eps 3cm straforlarla yalıtım uygulayın o zaman kombiden verim alırsınız
kombiye yalıtım işini kombi dolabı geldiğinde kendiniz makas ve bantlarla yapabilirsiniz en fazla yarım saatinizi alır forumda örnek resimler var balkonda kombi demek yakıtın artması demektir isterseniz 5000 liraya daikin ndj alın farketmez daikin ndj olur ama 2000 lira daha ucuza baymak lambert lpy alınca daha kısa ömür daikin daha uzun ömür sorunsuz diye birşey yok onu belirteyim pahalı olunca tam tasarruf diğerleri yarım tasarruf diye birşey yok bu konunun ilk sayfasındaki kombileri öneririm petek markası dd plus, radyatör vanası eva rv3, termostatik vanalar danfoss öneririm koridora da petek koydurun, 10m2 odaya 100cm petek olacak şekilde kabaca metrajlayın mesela 18m2 odaya 100cm petek koymayın kombinin altına plastik kombi bağlantı seti değil metal/pirinç tam geçişli vanalar öneririm bu ürün ve danfoss termostatik vanalar gıda çarşısında TESA VANA da var tabi ben bunları yazdım ama izmirde esnafların çoğu dar görüşlü tekdüze işler yapan günü birlikçi esnaflar mesela kombiyi balkona monte ederler ama altındaki boruları duvara gömün derseniz muhtemelen itiraz edip masal okurlar kombide ise bayisi oldukları kombiyi överler diğerlerine çamur atarlar deposunda termoteknik petek vardır, bu peteğin dd plus tan daha iyi olduğunu iddia ederler plastik kombi bağlantı setini överler metal tam geçişliyi bilmezler hayatlarında danfoss termostatik vana takmamışlardır haberiniz olsun |
Daha önceki sayfalarda @disintegration hocamın da ustamın tavsiyesine katılması ile birlikte Baymak DV lpy tam yoğuşmalı kombi almıştım. 1-1.5 aydır kullanıyorum ve ürün olarak memnunum ancak Baymak konusunda bir iki tecrübemi aktarmak isterim. Kombi İlk Çalıştırma Vakası; Cuma günü kombi kurulumu yapıldı ve Baymak gelerek garanti başlatıp ilk çalıştırmayı yapacaktı. Önceden servis kaydı vardı ama pazartesiye ertelediler ve 3 gün 4 yaşındaki çocuğumuz ile birlikte soğukta bıraktılar bizi. Servisi aradım ve gelip sadece bir sözleşmeye imza atıp ON tuşuna basacaksınız, evde çocuk var desek dahi gram umursamadılar. Sırada olanlar varmış.. Daha burada şirketin yardımseverlik seviyesini anlamaya başladık. Çalıştığım için evde ben yokken servis geldi ve kombiyi çalıştırarak gitti. Hava yine buz. Evdekiler aradı ve petekler buz gibi dedi ısınmıyor. Servis kontrol bile etmeden çekmiş gitmiş. Kombide alarm yok, su basıncı OK ama petekler soğuk. Baymağı aradım ve dediler ki biz arıza kaydı açalım. Bende dedim ki açmayın eve gelen servis geri gelsin, sistem çalışmadan teslim edemezsiniz. Dediler ki olmaz onlar başka işe gittiler. Gelmediler evet.. Bende sıfır az önce devreye alınmış Baymak ürün için başka özel bir servis çağırdım ve onlar 2 saat uğraşarak yaptılar. Yine Baymağın servis kalitesi teyit edildi. Gelelim termostat olayına; Bunlar inatla elimdeki general HT500 set ürünü takmayız garanti bozulur dediler. Eyvallah. Bana logy pro modelini takın. Dediler 500TL. Dedik tamam gelin Geldiler pro modeli değil. Açmışlar kutuyu siz bunu istediniz diyorlar. Zorla Baymağı evden attım. İlla pro modeli olacak deyince onlarda o zmaan 500 değil 600TL. Dedim tamam gelin takın. Onlarda elde yok 2 güne gelir dediler ve sözleştik. 3 gün sonra gelmedi, 6 gün sonra gelmedi, 9 gün sonra gelmedi, 12 gün sonra gelmedi... süreç böyle devam ettik. Şunu ek olarak belirteyim; İlk kurulumdan bu yana 3. şikayetimi yaptım genel merkeze. Velhasılkelam ben dedim ki lanet olsun getirtemiyorsunuz bari gelin pro olmayan modeli takın. Anlaştık gelip taktılar ve peteğin üzerine koyup deneme yapıp ısınınca durduğunu görüp gittiler. aradan 3 saat geçti ev soğuyor. Baktım alıcının üzerinde kırmızı yanıp sönüyor. Anlamı alıcı termostattan 22dk sinyal alamazsa kombiyi durdurur diyor. haliyle ev başlıyor soğumaya. Kombi 60 derecede ev ara kat ama 22dk süresince evi 21 derece yapamadığı için kapatıyor kombiyi ve evimiz soğuyor. Yine aradım hemen gelip bakın gece uyuyacağız sabaha kadar bu olursa ev buz gibi olacak çocuk için tehlikeli. Dediler ki arıza kaydı açarız ama gelmeyiz. Sırada adam dolu. Diyorum ki hanımefendi sıfır kurulum yaptınız ve ürün arızalı. Geleceksiniz.. Gelmediler.. 2 gün sonra gelip yeni taktılar standart test gittiler. Yeni takılan da 22dk sonra kırmızı yanıp söndü ve kombi durmaya başladı. Arkadan aradım hanımefendi bu üründe aynı gelip söküp yeni takın. Dediler ki ha ha haaaa gelemeyiiizzz. Arıza kaydı açalım sıraya girin. Artık garipsememeye başladık bizde herşeye tamam diyoruz. Dün yine geldiler 3. yeni logy takıldı ve standart test gittiler şuan için biz test aşamasındayız. Birde ek olarak belirtmeden geçemeyeceğim ; İzmir seriste telefonu ilk açan kadın varya alo baymak buyrun yok .... şöyle ağzında ciklet yamuk bir yapıyla AAALLLLLOOOOOO diyen tiplerden. Nereyi aradım lan ben diye bir korkuyorsunuz. Baymak değil mi dediğim zaman eveeeeeettt diyor yine aynı tarzla. Yani arkadaşlar Baymak öyle bir servis kallitesine sahipmiş ki.. Demir döküm bambaşka bir seviyedeymiş onu anladık. Ürün güzeldir değildir ona lafım yok ancak lütfen diyorum sizlere Baymak tercih ederken birkaç gün düşünün öyle karar verin. Selametle. |
sıfır bir kombi eğer balkondaysa üçüncü yıldan sonra, eğer kombi evin içindeyse 4 veya beşinci yıldan sonra bakım yapılmalı ve bakımlar her yıl değil 2 veya 3 yılda bir yapılmalı.. her yıl bakım olayı yalan dolan sizin paranızı almaya yönelik hamlelerdir bir de ideal kombi bakımı olayı vardır. kombi bakımı yapanların çoğun yalandan kombi bakımı yaparlar genleşme tankının havasına bakmazlar. plakalı eşanjörde kireçlenme var mı bakmazlar, modülasyonlu fana bakmazlar ana eşanjöre kompresör tutarlar o kadar youtube ta ideal kombi bakımı videoları var. onları izlemenizi öneririm kombinize kesinlikle bakım yaptırmayın. bir yılda bir kombiye hiçbirşey olmaz yetkili servislere kalırsanız onlar her yıl bakım yaptırın derler. evinize gelirler bazen 5 bazen 10 dakikada alel acele yalandan kombi bakımını yaparlar benden uyarması |
Arkadaşlar kombinin garantisi bitmediği sürece bakım yaptırılmamalı Ek garanti yaptırdıysanız zaten 2 3 veya 4 tane yalandan bakım hediyesi verirler o ayrı konu Servisin sizi garanti bozulur şeklinde tehdit etmesi amiyane tabirle: Kolpa Kombinin garantisi bittiği zaman her yıl değil iki veya üç yılda bir bakım yaptırın kombi balkondaysa 2 yılda bir bakım olur kombi evin içindeyse 3 yılda bir ama adam gibi bakımdan söz ediyorum bakıma gelenlerin %90'ı kombinin kapağı açar. Sizden kova isterler. Ana eşanjörü kompresörle 2 dakikada süpürürler Filtreleri çıkarıp eğer kirliyse muslukta yıkarlar Bezle şöyle bir silerler 10 dakika bitmeden paranızı alıp giderler Genleşme tankının sibopuna havasına bakmazlar Plakalı eşanjörü söküp porçöze yatırmazlar Fanı söküp muslukta yıkamazlar Yoğ gider borusuna bakmazlar Bacaya bakmazlar Servis + ustaların çoğu yalandan bakım yaparlar İşini düzgün yapanları tenzih ederim Paranız çoksa her yıl bakım yaptırın Ben önermiyorum |
Benzer içerikler
- yoğuşmalı kombide termostatik vana kullanımı
- mutfakta doğalgaz borusu ocak mesafesi
- kombi banyo suyu ısınıp soğuyor
- kombiye hava basma
- dublex ev için kombi önerisi
- en iyi kombi markası
- banyo tipi ani su isıtıcı tavsiye
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X