Şimdi Ara

Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
442
Cevap
12
Favori
150.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: math_tiger

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xdian


    quote:

    Orijinalden alıntı: math_tiger

    bugün focus 1.0 ecoboost titanium+smart paket için 54bin lira fiyat verdiler.Sizce iyi fiyat mı?

    fiyatlar yükseldiğinden şuan pek bişey söylenemez, bir kaç bayiden fiyat alın.

    Teşekkürler bugün aracı test edeceğim bakalım beğenirsem almayı düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    6 ağustos günü başladığımız tatili 25 ağustos ta bitirerek konya ya döndük. güzargah konya-karabük, karabük-zonguldak, zonguldak-yalıkavak(bodrum), yalıkavak-konya şeklindeydi. ş.içi lerle beraber 2407 km yol yaptım. araçta eşim ve ben le beraber 2 çocuk vardı, zaman zaman bu değişti. ilerde açıklarım. bagajda ise 3 valiz, bir çanta ve ıvır zıvır.

    öncelikle yollar gayet güzeldi, ilk aracımı duble yollara ve taş vuruklarına kurban verdikten sonra focus umun başına böyle birşey gelmemesi çok sevindirici oldu benim için.

    focus a gelince, 1.0 motorun performansından çok memnun kaldım. çoğu zaman 6. vites son hız limitine yakın değerlere sabitleyerek yoluma devam ettim. sadece 3 tırmanışta 5. vitese düşürmek zorunda kaldım. onuda şöyle izah edeyim. konyadan karabük e giderken, ankara ya kadar 2 yetişkin, 2 çocuk vardı. ankara da bacanağı aldık, iftarımızı yaptık, karabük e yola çıktık. ankaraya kadar yavaşlamam gereken yerler hariç hep 115 km hızla bölünmüş yollarda hız sabitleyci (hs) ile gittim. indi çıktı araba, tepe bayır bana mısın demedi. 90 kg lık bacanağı bir de valizini aldık, gerede ye yaklaşırken ki tırmanışların 3 ünde araç 5 e düşür diye ok çıktı. tabi burada hız hs ile 120.. tüketim 17 litrelerde, hız 120 den 110 a düşünce, yb 5 e düşür diye ok çıkardı. 5 e düşürünce araç 110 km gibi hızlarla bu 3 yeri tırmandı. hiç 4 e düşürmek zorunda kalmadım.

    bayramda 2 gün karabük te kaldıktan sonra, zonguldak a kayınbiladerin yanına gittik. karabük-zonguldak arası iniş gibi görünsede (rakım 250 den 0 a), oldukça iniş çıkışlı ve virajlı yollara sahiptir. 103 km lik bu kısa yolu 1.5 saatte gidebildik.

    aracımızın bence en iyi test edildiği yol zonguldak-yalıkavak yolculuğu idi. sonuçta 0 dan 0 a gidildi, 1000 metrelerin üzerine tırmanıldı, inildi. ortalama hız 88, klima yolun %90 ı kapalı, sabah 9 dan sonra açıldı; tüketim 6.2... 2 yetişkin, 3 çocuk = 300 kg + 3 valiz, 1 çantalık full bagaj..akşam saat 22:30 gibi yola çıktık, 3 moladan sonra sabah 11 de vardık. 12.5 saat.. google maps ten 3 güzargah çıkıyor ama ben afyon yolunu tercih ettim bölünmüş geniş yollarından dolayı; 964 km(maps e göre 12s 39 dk, ben bu süreyi 3 mola ile yaptım) bölünmüş yollarda hs 115 e, otobanda 125 e sabitledim. 6. vites 2750 devir 125 km/s hız.. bu arada güzargahı bilenler denizli-muğla-yatağan-milas arasının ne kadar inişli çıkışlı ve virajlı olduğunu bilir. bu yollarda kısmen düz olsaydı tüketim daha da düşerdi.... yeniçağ-ankara arasında otoban var, bacanak ve valizi inip, benim 50 kg lık oğlum araca binince, daha önce vites düşürdüğüm yollarda bu sefer araç 6. vitesle tırmandı.tabi burada 125 km hız ve 2750 devirinde önemi vardır. belki aynı yolu 6. vites 2000 devir 95 km hızla çıkamaz.

    güzargah ve tüketim:

    konya - karabük (1000 den 250 metre ye): 470 km, ort. hız: 83, tük: 6.4 ..%50 klima açık.

    karabük - zonguldak : 103 km, ort. hız: 75, tük: 7.5 ..klima açık.

    zonguldak - yalıkavak : 964 km, ort. hız: 88, tük: 6.2 ..%10 klima açık

    yalıkavak - konya (0 dan 1000 metre ye): 650 km, ort. hız: 83, tük: 7.2 ..klima açık


    benzin: 797 tl / 2407 km (220 km ş.içi) : 33.1 krş / 4.96 : 6,7 lt tüm tatil ortalaması

    klima 1 litre gibi fazla yaktırıyor

    focus 3 ile ilgili birşeyler yazmak gerekirse; araba yüklü iken virajlardaki yol tutuşu mükemmel, ama boşken arkayı gezdirmeye meğilli bunu daha önceki mesajlarda yazmıştık(tabi buna sebep aslında, virajların hız limitlerinin üzerinde dönmeye çalışmamız). konfor b sınıfı olan eski aracıma göre çok çok iyi, diğer C lere binmeden kıyaslamak istemem. titaniumdaki bel desteğine ihtiyacım vardı ama. araç ağırlığını yolda, gerek görsel gerekse sürerken hissettiriyor. görsel derken dönüşte biladerle geldik o arkamda iken dikiz aynasından bakınca focus 3 ün ne kadar oturaklı bir araba olduğu izlenimine hemen kapılıyorsunuz.basık, yere yapışan ve kaslı bir duruşu var. sürüşte ise en çok 160 a çıktım araç hafifleyip kontrolü kaybettirecek hissi vermiyor. oldukça stabil. direksiyonu hissiz diyenleri anlamak zor. yüksek hızlarda direksiyon kolay olarak 10 derecelik sağ-sol a dönebiliyor, sonrasında yeterli derecede sert. ben 115-125 lerle giderken düzde beni geçip ilerdeki rampada arkamda kalanlar herhalde gıcık olmuşlardır, birde arabanın 1.0 olduğunu bilseler kudururlardı sanırım :D . 1.0 motor sessiz, eski asfaltta 90 üstü hızlarda epey yol sesi alıyor. bagaj yeterli benim gibi 5 kişilik aile için bile ama şu bagaj ağzı yüzünden önce sola, sonradan sağa en son ortaya bavul yerleştiriyorsunuz, sanki yap-boz oynuyoruz :) belki denk gelmedi rüzgar sesi almadım yol boyunca. 0.5 litre daha az yaksaydı mükemmel olurdu.

    (uzun yolda 5-5.5 litre yaktım diyen arkadaşlar anlaşılan ya basmıyorlar yada içi boş yolculuk yapıyorlar, yada benim araçta sorun var :) , işin doğrusu dinar-çay arası düm düz ova ve 2 şeritli yol, 95 e sabitleyince hiç 6 litrenin üzerinde bir değer yazmadı, 5 - 5.7 gibiydi )

    hgs etiketini sökmeden sarı kağıt bantla ön cam daki siyah gözenekli bölgeye yapıştırdım, sorunsuz okudu. zaten okuma gerçekleşince yeşil lamba yanıyor. sonra söktüm, ruhsatın içine koydum bakalım bir daha kim bilir ne zaman kullanacağım.

    bu mesajı başka forumda 1 ay önce yazmıştım..sonradan aklıma geldi buraya kopyalamak. şu aralar iş-ev, tüketim 6 litre ile devam :) 29 krş yapar, 1.6 benzinli focus alıp lpg taktırsam o da yılda harcıyacağı 1-1.5 depo benzinide eklersek 29 krş yakar. iki araç arasındaki fark zaten lpg kiti kadar 1600 tl :D

    dizel almıyorsanız 1.0 kesin tavsiye edilir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    6 ağustos günü başladığımız tatili 25 ağustos ta bitirerek konya ya döndük. güzargah konya-karabük, karabük-zonguldak, zonguldak-yalıkavak(bodrum), yalıkavak-konya şeklindeydi. ş.içi lerle beraber 2407 km yol yaptım. araçta eşim ve ben le beraber 2 çocuk vardı, zaman zaman bu değişti. ilerde açıklarım. bagajda ise 3 valiz, bir çanta ve ıvır zıvır.

    öncelikle yollar gayet güzeldi, ilk aracımı duble yollara ve taş vuruklarına kurban verdikten sonra focus umun başına böyle birşey gelmemesi çok sevindirici oldu benim için.

    focus a gelince, 1.0 motorun performansından çok memnun kaldım. çoğu zaman 6. vites son hız limitine yakın değerlere sabitleyerek yoluma devam ettim. sadece 3 tırmanışta 5. vitese düşürmek zorunda kaldım. onuda şöyle izah edeyim. konyadan karabük e giderken, ankara ya kadar 2 yetişkin, 2 çocuk vardı. ankara da bacanağı aldık, iftarımızı yaptık, karabük e yola çıktık. ankaraya kadar yavaşlamam gereken yerler hariç hep 115 km hızla bölünmüş yollarda hız sabitleyci (hs) ile gittim. indi çıktı araba, tepe bayır bana mısın demedi. 90 kg lık bacanağı bir de valizini aldık, gerede ye yaklaşırken ki tırmanışların 3 ünde araç 5 e düşür diye ok çıktı. tabi burada hız hs ile 120.. tüketim 17 litrelerde, hız 120 den 110 a düşünce, yb 5 e düşür diye ok çıkardı. 5 e düşürünce araç 110 km gibi hızlarla bu 3 yeri tırmandı. hiç 4 e düşürmek zorunda kalmadım.

    bayramda 2 gün karabük te kaldıktan sonra, zonguldak a kayınbiladerin yanına gittik. karabük-zonguldak arası iniş gibi görünsede (rakım 250 den 0 a), oldukça iniş çıkışlı ve virajlı yollara sahiptir. 103 km lik bu kısa yolu 1.5 saatte gidebildik.

    aracımızın bence en iyi test edildiği yol zonguldak-yalıkavak yolculuğu idi. sonuçta 0 dan 0 a gidildi, 1000 metrelerin üzerine tırmanıldı, inildi. ortalama hız 88, klima yolun %90 ı kapalı, sabah 9 dan sonra açıldı; tüketim 6.2... 2 yetişkin, 3 çocuk = 300 kg + 3 valiz, 1 çantalık full bagaj..akşam saat 22:30 gibi yola çıktık, 3 moladan sonra sabah 11 de vardık. 12.5 saat.. google maps ten 3 güzargah çıkıyor ama ben afyon yolunu tercih ettim bölünmüş geniş yollarından dolayı; 964 km(maps e göre 12s 39 dk, ben bu süreyi 3 mola ile yaptım) bölünmüş yollarda hs 115 e, otobanda 125 e sabitledim. 6. vites 2750 devir 125 km/s hız.. bu arada güzargahı bilenler denizli-muğla-yatağan-milas arasının ne kadar inişli çıkışlı ve virajlı olduğunu bilir. bu yollarda kısmen düz olsaydı tüketim daha da düşerdi.... yeniçağ-ankara arasında otoban var, bacanak ve valizi inip, benim 50 kg lık oğlum araca binince, daha önce vites düşürdüğüm yollarda bu sefer araç 6. vitesle tırmandı.tabi burada 125 km hız ve 2750 devirinde önemi vardır. belki aynı yolu 6. vites 2000 devir 95 km hızla çıkamaz.

    güzargah ve tüketim:

    konya - karabük (1000 den 250 metre ye): 470 km, ort. hız: 83, tük: 6.4 ..%50 klima açık.

    karabük - zonguldak : 103 km, ort. hız: 75, tük: 7.5 ..klima açık.

    zonguldak - yalıkavak : 964 km, ort. hız: 88, tük: 6.2 ..%10 klima açık

    yalıkavak - konya (0 dan 1000 metre ye): 650 km, ort. hız: 83, tük: 7.2 ..klima açık


    benzin: 797 tl / 2407 km (220 km ş.içi) : 33.1 krş / 4.96 : 6,7 lt tüm tatil ortalaması

    klima 1 litre gibi fazla yaktırıyor

    focus 3 ile ilgili birşeyler yazmak gerekirse; araba yüklü iken virajlardaki yol tutuşu mükemmel, ama boşken arkayı gezdirmeye meğilli bunu daha önceki mesajlarda yazmıştık(tabi buna sebep aslında, virajların hız limitlerinin üzerinde dönmeye çalışmamız). konfor b sınıfı olan eski aracıma göre çok çok iyi, diğer C lere binmeden kıyaslamak istemem. titaniumdaki bel desteğine ihtiyacım vardı ama. araç ağırlığını yolda, gerek görsel gerekse sürerken hissettiriyor. görsel derken dönüşte biladerle geldik o arkamda iken dikiz aynasından bakınca focus 3 ün ne kadar oturaklı bir araba olduğu izlenimine hemen kapılıyorsunuz.basık, yere yapışan ve kaslı bir duruşu var. sürüşte ise en çok 160 a çıktım araç hafifleyip kontrolü kaybettirecek hissi vermiyor. oldukça stabil. direksiyonu hissiz diyenleri anlamak zor. yüksek hızlarda direksiyon kolay olarak 10 derecelik sağ-sol a dönebiliyor, sonrasında yeterli derecede sert. ben 115-125 lerle giderken düzde beni geçip ilerdeki rampada arkamda kalanlar herhalde gıcık olmuşlardır, birde arabanın 1.0 olduğunu bilseler kudururlardı sanırım :D . 1.0 motor sessiz, eski asfaltta 90 üstü hızlarda epey yol sesi alıyor. bagaj yeterli benim gibi 5 kişilik aile için bile ama şu bagaj ağzı yüzünden önce sola, sonradan sağa en son ortaya bavul yerleştiriyorsunuz, sanki yap-boz oynuyoruz :) belki denk gelmedi rüzgar sesi almadım yol boyunca. 0.5 litre daha az yaksaydı mükemmel olurdu.

    (uzun yolda 5-5.5 litre yaktım diyen arkadaşlar anlaşılan ya basmıyorlar yada içi boş yolculuk yapıyorlar, yada benim araçta sorun var :) , işin doğrusu dinar-çay arası düm düz ova ve 2 şeritli yol, 95 e sabitleyince hiç 6 litrenin üzerinde bir değer yazmadı, 5 - 5.7 gibiydi )

    hgs etiketini sökmeden sarı kağıt bantla ön cam daki siyah gözenekli bölgeye yapıştırdım, sorunsuz okudu. zaten okuma gerçekleşince yeşil lamba yanıyor. sonra söktüm, ruhsatın içine koydum bakalım bir daha kim bilir ne zaman kullanacağım.

    bu mesajı başka forumda 1 ay önce yazmıştım..sonradan aklıma geldi buraya kopyalamak. şu aralar iş-ev, tüketim 6 litre ile devam :) 29 krş yapar, 1.6 benzinli focus alıp lpg taktırsam o da yılda harcıyacağı 1-1.5 depo benzinide eklersek 29 krş yakar. iki araç arasındaki fark zaten lpg kiti kadar 1600 tl :D

    dizel almıyorsanız 1.0 kesin tavsiye edilir..

    Alıntıları Göster
    Kullanıcı yorumları için teşekkürler.Teknik açıdan değerlendirmek gerekirse.Bu tip küçük motorlar az güç gerektiren şehir içinde , yokuş aşağı veya düşük hızda düz yolda az yakar .Kısa mesafelerde kolay ısındığı için tüketimi düşürür 3-5 dakika ısıdan kar eder.Yüksek güç gerektiren yüksek hızlarda 120 km nin üzerinde ve rampalarda ve spor sürüşte benzini içmeye başlar.Turbo tamamen yakıt düşmanı bir sistem.Turbonun maksadı performans artışı sağlamaktır.Turbo sayesinde 1 litrelik bir motora 2 litre lik hava benzin karışımı basılarak güçlü bir patlama sağlanır.Yani atmosferik 2 litrelik motorlar gibi güç üretebilir.Fakat turbo açıldıktan itibaren yakıt büyük motorları geçecektir.Az yakarak turbosuz 80-90 nm tork ancak üretebilir ve sabit hızda düz yolda veya şehir içinde yeterlidir.Şöyle bir örnek açıklayıcı olur.
    Tabancaların namlusunun silindir hacmi tüfeklere göre kısadır ve aynı barut miktarıyla tüfeklere göre daha az güç üretebilir.Daha fazla barut yakarak aynı güce ulaştırmak mümkündür.Silindir kısaldıkça verim düşer.

    Motorların ürettiği güç yakıtın hava karışımıyla patlatılması esasına dayanıyor ve aynı kural ile çalışıyor.Pistonlar patlama sırasında genişleyerek basınçlı yanmış gazın enerjisini emer.Ne kadar fazla genişliyorsa gazın itme gücü okadar iyi emilir.Küçük silindirler turbolu elde edilen yüksek basınçlı yanmış gazı tam olarak kullanamadan yüksek basınçta ekzosa gönderir ve dışarı atılır.
    Neticede butip küçük motorlar şehir trafiği yoğun olan yerlerde ve hafif kasa arabalarda idealdir.Bu motoru 1500 kg lık bir jipe takın ve fiyaskoyu görün.10 litre yakıyor diyen arkadaşlara şaşırmadım.Turboya yükleniyor.Sakin kullanmak gerekiyor.
    İleride turbo modası yerine şehir içinde dört silindirden ikisini kapatıp iki silindirle çalışan büyük hacimli motorlar çıkacaktır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirate

    Kullanıcı yorumları için teşekkürler.Teknik açıdan değerlendirmek gerekirse.Bu tip küçük motorlar az güç gerektiren şehir içinde , yokuş aşağı veya düşük hızda düz yolda az yakar .Kısa mesafelerde kolay ısındığı için tüketimi düşürür 3-5 dakika ısıdan kar eder.Yüksek güç gerektiren yüksek hızlarda 120 km nin üzerinde ve rampalarda ve spor sürüşte benzini içmeye başlar.Turbo tamamen yakıt düşmanı bir sistem.Turbonun maksadı performans artışı sağlamaktır.Turbo sayesinde 1 litrelik bir motora 2 litre lik hava benzin karışımı basılarak güçlü bir patlama sağlanır.Yani atmosferik 2 litrelik motorlar gibi güç üretebilir.Fakat turbo açıldıktan itibaren yakıt büyük motorları geçecektir.Az yakarak turbosuz 80-90 nm tork ancak üretebilir ve sabit hızda düz yolda veya şehir içinde yeterlidir.Şöyle bir örnek açıklayıcı olur.
    Tabancaların namlusunun silindir hacmi tüfeklere göre kısadır ve aynı barut miktarıyla tüfeklere göre daha az güç üretebilir.Daha fazla barut yakarak aynı güce ulaştırmak mümkündür.Silindir kısaldıkça verim düşer.

    Motorların ürettiği güç yakıtın hava karışımıyla patlatılması esasına dayanıyor ve aynı kural ile çalışıyor.Pistonlar patlama sırasında genişleyerek basınçlı yanmış gazın enerjisini emer.Ne kadar fazla genişliyorsa gazın itme gücü okadar iyi emilir.Küçük silindirler turbolu elde edilen yüksek basınçlı yanmış gazı tam olarak kullanamadan yüksek basınçta ekzosa gönderir ve dışarı atılır.
    Neticede butip küçük motorlar şehir trafiği yoğun olan yerlerde ve hafif kasa arabalarda idealdir.Bu motoru 1500 kg lık bir jipe takın ve fiyaskoyu görün.10 litre yakıyor diyen arkadaşlara şaşırmadım.Turboya yükleniyor.Sakin kullanmak gerekiyor.
    İleride turbo modası yerine şehir içinde dört silindirden ikisini kapatıp iki silindirle çalışan büyük hacimli motorlar çıkacaktır..

    Alıntıları Göster
    Son cümlen ile ne için yazdığın belli oldu ama hep yanlışlardasın kardeşim.Sen bilgini kendine sakla iyisi mi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirate

    Tabancaların namlusunun silindir hacmi tüfeklere göre kısadır ve aynı barut miktarıyla tüfeklere göre daha az güç üretebilir.Daha fazla barut yakarak aynı güce ulaştırmak mümkündür.Silindir kısaldıkça verim düşer.

    Neticede butip küçük motorlar şehir trafiği yoğun olan yerlerde ve hafif kasa arabalarda idealdir.Bu motoru 1500 kg lık bir jipe takın ve fiyaskoyu görün.10 litre yakıyor diyen arkadaşlara şaşırmadım.Turboya yükleniyor.Sakin kullanmak gerekiyor.
    İleride turbo modası yerine şehir içinde dört silindirden ikisini kapatıp iki silindirle çalışan büyük hacimli motorlar çıkacaktır..

    bu motorun silindir hacmi diğer 1.6 nın silindir hacminden farksız, ama 3 silindir 12 supap. + çift zamanlamalı..zaten sakin ve sabit hızda silindir kapatmış gibi hareket ediyor.

    fazla yakması, tam olarak turbodan değil, yükten, aynı diğer benzinli araçlarda olduğu gibi. 2 kişi ile farklı 4 kiş ile farklı, +bagajla farklı..
    doğrudur yüksek hızlarda turbo diğer motora göre fazla yakar ama bu görecelidir; şöyle ki.. dik bir rampayı siz atmosferik motorla, 3. vites 4000-4500 devir 80 km ile çıkabilirken, aynı yükle bu araç 5. vites 2750 devi 110 la çıkıyor :D 1.0 da 3. vites 80 e düşse emin ol daha az yakar. diyebilirsin ki e biri 4500 devir diğeri 2750 devir, turbolu motorda 4500 e çıksa benzini içer.. iyide 4500 e çıkarmazsın ki, bu motor neden yapılıyor. aynı gücü daha düşük devirde alıp yakıt tasarrufu sağlamak için. 1.0 motor 4500 devirde, hesaplamak lazım 160 falan yapar sanırım.

    yukarıdaki yorumumu okumuşsunuz.. en ideal tüketimi Zonguldak-yalıkavak arsında 6.2 tüketimle aldığımı yazdım çünkü rakım 0 dan 0 a ve klima sadece son 1.5 saat açıktı..o kadar yükle bu tüketim normal, neden mi eski aracım 1133 kg lık Hyundai era idi 97 bg..onunla hız sınırı 90 iken 6.5 7 litre yakardım, 110 çıkınca onun tüketimide 7.5 a çıktı.. şimdi bu araç 125 bg ve 1300 kg 6.2 yakıyor.. kısaca küçük müçük onu bunu bilmem; 1.6 5 vitesli atmosferik motorlu araçlardan %15-20 az yakıyor, gerçek olan bu.. 4 kişi ile 100 ü geçmeyen arkadaşlar 5 litre yaktırıyor, fabrika verisi 4.4 litredir.

    2 silindirini kapatan vw tsi motor kaç cc ve kaç bg dikkat edin..ve dediği gibi az tüketiyor mu anlarız çoğaldıkça.. herkes 1300 kg lık jetta 1.2 tsi nin dendiği kadar az yakmadığından şikayetçi, dsg liler az yakıyor onlarda kavrama ağrızası ile parasını geri alıyor 3-5 sene içinde.

    2 silindir kapatan motorları vw başlığında övebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanthomaz

    http://www.youtube.com/watch?v=J_YXrXg0Klw

    linkteki videoda iki silindiri kapatan golf ile ecoboost yakıt tüketimi açısından karşılaştırılmış

    ecoboost: 7,5 lt karma

    golf 1.4 tsi act : 7,3 karma

    fabrika verisi ile kıyaslandığında golfün iki silindiri kapatan teknolojisinin iddia ettiğinden oldukça uzak tüketimi olduğu görülüyor. hatta otopark.com golf testinde 10.3 lt tüketime imza atmışlar linki:http://www.youtube.com/watch?v=2BJJ7YUlJdA
    aynı elemanlar ecboosta 8 lt değer elde etmişlerdi linki :http://oto-park.com/haberler/anzer-bali-ford-focus-10-ecoboost-titanium/968

    öyle ahım şahım bir fark yok ki bence fabrika verilerine daha sadık olan motor ecoboost. benim şehiriçi test sürüşü denemelerimde ( 3 adet deneme) ecoboostun tüketimi izmir şehirci az trafikte 7-8 lt civarıydı.



    son nokta konulmuş.. tşk ler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanthomaz

    fordun yakıt tüketimi konusundaki kötü ünü nedeniyle ecoboostun hakettiği ilgili görmediği kanısındayım. bu başlıkta bile bunu görebiliyorum. size şunu sormak istiyorum. focus 3 ecoboost bozuk yollarda ses yalıtımı ve konfor bakımından değerlendirebilir misiniz tecrübelerinize dayanarak. birde özellikle uzun yol sürüşlerinde yol rüzgar ve motor sesi açısından nasıldır.

    bozuk yolda, yani ilk duble yollar, zift üstü mıcırlı yollarda 90 üstü içeri epey tekerlek sesi alıyor.(yalıtım kadar lastikte rol oynar bu seste, yumşak lastik sıcak asfaltta ses yapar) konfordan kasıt sesi bir kenara atarsak, süper..yani yol-sürüş konforu demek istiyorum. rüzgar sesi ise bilmiyorum yolum üzerinde hiç denk gelmedi sanırım, rüzgar sesi almıyor..şöyle ki rüzgar sesi derken yine 2 türlü değerlendirmek lazım.. bir aracın hızından kaynaklanan rüzgar sesi, bunu içeri almıyor. en çok 160 bastım. 2 dışarısı rüzgarlı olur araca yandan çarpar, içeri alır..sanırım böyle bir durumla henüz karşılaşmadım yada almıyor ki, ben bu yazki yolculuğumda rüzgar sesi duymadım..yalıtım konusuna genel bakacak olursak, biladerde dizel focus 2,5(makyajlı kasa) vardı. motor gürültüsünden içinde oturulmazdı. o da f3 dizel le değişti..mükemmel olmuş yalıtım..

    motor sesi bu araçta sıfırdır. kesinlike abartmıyorum. almadan önce test sürüşüde yapmıştım. her vites geçişinde malum gaza basar vites yükseltiriz, işte o anlarda "tırr" diye hafif turbo sesi duyarsınız, istenilen vitese gelince ister ş.içi 4 olsun ister ş.dışı 6, sabit hızla gitmeye başlayınca hiç ses yok.. bir kaç defa rölantide iken marşa bastığımda oldu.. araba elektrikli araba gibi motor sesi bakımından. tabi camlar kapalı olacak..

    ford un ünü kötü haklısınız yakıt konusunda ama bu ünden kaynaklı, yani gerçekle alakası yok. eb motor bu konuda çok başarılı. sıkıntının temel sebebi, yeni benzinli motoru kullanmayı bilmemek. başka başlıkta arkadaş yazmış, dizl focus aldım hala 3000 devirde vites atıyorum diye. şimdi siz dizel aaracı öyle kullanırda f3 6-7 litre mazot yakıyor derseniz olmaz.. ister dizel ister turbo benzinli f3 e binin..2000 devirde vites atıp benzinliyi 1600, dizeli 1400-1500 devirlerde sürmeyi öğrenmek gerekiyor, düz yolda..

    f3 dizele bilader binince 5 litre eşi binince 5.8 litre tüketiyor :)

    vw tsi lerinde öyle fabrika verilerini tutturabildikleri yok, çevremden biliyorum..ama dsg şanzıman olursa oldukça yakın değerler çıkıyor.işte onunda kendine göre sorunları var. az yaksın diye 1400 kg lık araba 65 ile giderken 7. viteste oluyor..kasislerden geçerken aşırı titreyerek kavraması, ilerde arıza-maliyetli sorunları çıkarıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    Son cümlen ile ne için yazdığın belli oldu ama hep yanlışlardasın kardeşim.Sen bilgini kendine sakla iyisi mi :)

    Şimdiye kadar WV araç kullanmadım ve wolksvagen firmasına karşı satış politikaları ve müşteriye bakış tarzları konusunda ön yargılıyım.Ford ilgimi çektiği için burada yazdım.Fakat avrupalı üreticilerin satış politikaları icabı müşterinin zararına da olsa piyasayı canlandırmak için moda teknoloji kullandıkları bir gerçek.Bir kaç yıl sonra bunun da modası geçecek ve yeni moda silindir kapatma olacaktır.Teknoloji merakın yoksa kafanı karıştırmış olmayayım.Sen modayı takip et...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanthomaz

    http://www.youtube.com/watch?v=J_YXrXg0Klw

    linkteki videoda iki silindiri kapatan golf ile ecoboost yakıt tüketimi açısından karşılaştırılmış

    ecoboost: 7,5 lt karma

    golf 1.4 tsi act : 7,3 karma

    fabrika verisi ile kıyaslandığında golfün iki silindiri kapatan teknolojisinin iddia ettiğinden oldukça uzak tüketimi olduğu görülüyor. hatta otopark.com golf testinde 10.3 lt tüketime imza atmışlar linki:http://www.youtube.com/watch?v=2BJJ7YUlJdA
    aynı elemanlar ecboosta 8 lt değer elde etmişlerdi linki :http://oto-park.com/haberler/anzer-bali-ford-focus-10-ecoboost-titanium/968

    öyle ahım şahım bir fark yok ki bence fabrika verilerine daha sadık olan motor ecoboost. benim şehiriçi test sürüşü denemelerimde ( 3 adet deneme) ecoboostun tüketimi izmir şehirci az trafikte 7-8 lt civarıydı.



    Golfün agresif çalıştığı alt devirlerde ani bir şekilde hızlanma eğiliminde olduğunu belirtmişler ikinci linkte.Buna rağmen yakıtta önemli bir iyileşme sağlanmış.Bu motor 250 Nm tork üretiyor ecobost 170 Nm tork aradaki büyük farka rağmen tüketim daha az.Bu durum silindir kapatma teknolojisinin üstünlüğünü gösterir.Ecoboost motorun da 10 litreleri bulduğu yukarıda söylendi zaten.
    Ben işin teknolojisine bakıyorum ,modası ilgilendirmiyor.Şunu da belirteyim silindir kapatma olayını wolksvagenden duymadan önce de olması gereken bir mesele olarak söylemiştim.Hatta silindir kapatmalı 1 er litrelik 8 silindirli motorlar veya 1litre ,1,6 ve 2 litre silindirler içeren tek bir motor üretilebilir ve düşük hızlarda küçük silindirler çalışırken yüksek hızlarda büyük silindirler devreye girer.Silindir kapatma olayı yeni bir çığır açıyor..Bunu da benden duymuş ol.Wolksvagen değil de mersedes mi yapar orasını bilemem....Sonuç olarak turbo ile takviye edilmiş üç silindirli bir motor sürüş zevki vermez ve az yakmak için dikkatli olmak ve daima sakin sürmek gereklidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirate

    quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    Son cümlen ile ne için yazdığın belli oldu ama hep yanlışlardasın kardeşim.Sen bilgini kendine sakla iyisi mi :)

    Şimdiye kadar WV araç kullanmadım ve wolksvagen firmasına karşı satış politikaları ve müşteriye bakış tarzları konusunda ön yargılıyım.Ford ilgimi çektiği için burada yazdım.Fakat avrupalı üreticilerin satış politikaları icabı müşterinin zararına da olsa piyasayı canlandırmak için moda teknoloji kullandıkları bir gerçek.Bir kaç yıl sonra bunun da modası geçecek ve yeni moda silindir kapatma olacaktır.Teknoloji merakın yoksa kafanı karıştırmış olmayayım.Sen modayı takip et...

    Benim yazdıklarımda vw yazmıyordu. Yaranıza dokunduğum için özür dilerim ama siz siz olun karşınızdakileri tanımadan böyle emin konuşmayın :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    quote:

    Orijinalden alıntı: mirate

    quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    Son cümlen ile ne için yazdığın belli oldu ama hep yanlışlardasın kardeşim.Sen bilgini kendine sakla iyisi mi :)

    Şimdiye kadar WV araç kullanmadım ve wolksvagen firmasına karşı satış politikaları ve müşteriye bakış tarzları konusunda ön yargılıyım.Ford ilgimi çektiği için burada yazdım.Fakat avrupalı üreticilerin satış politikaları icabı müşterinin zararına da olsa piyasayı canlandırmak için moda teknoloji kullandıkları bir gerçek.Bir kaç yıl sonra bunun da modası geçecek ve yeni moda silindir kapatma olacaktır.Teknoloji merakın yoksa kafanı karıştırmış olmayayım.Sen modayı takip et...

    Benim yazdıklarımda vw yazmıyordu. Yaranıza dokunduğum için özür dilerim ama siz siz olun karşınızdakileri tanımadan böyle emin konuşmayın :)

    Alıntıları Göster
    az yakan motor modaysa biz modaya uyduk, ama hibrid modasına uyacak kadar param yok. elektirkli araba ise şimdilik saçma ötesi. ş.dışınada çıkmam lazım.
    modaya uymayan hala şahine binip tüp taktırıp km de lpg ile 40 krş yakıyorsa biz ne yapalım.. ben 1.0 125 bg moda motorla, 6 litre ş.içi tüketimim var..ş.dışında ise milletin 3. vitese düştüğü rampalarda 6. vites 2750 devir 125 km hızla ankara gerede arasını çatır çatır tırmanıyorum, bu da cabası..
    bırakalım isteyen istediği moda motorlu araca binsin, kimi teknoloji manyağıdır kimi eski kafalı, kiminin bütçesi yeter kimininki yetmez. insanları tercihlerinden dolayı yargılamamak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A
    Benim yazdıklarımda vw yazmıyordu. Yaranıza dokunduğum için özür dilerim ama siz siz olun karşınızdakileri tanımadan böyle emin konuşmayın :)

    Evet yazdıklarında kayda değer bir şey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirate

    quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A
    Benim yazdıklarımda vw yazmıyordu. Yaranıza dokunduğum için özür dilerim ama siz siz olun karşınızdakileri tanımadan böyle emin konuşmayın :)

    Evet yazdıklarında kayda değer bir şey yok.

    Alıntıları Göster
    açıkçası tüm sayfaları okudum ve bu forum ahalisinin otomobilden zerre kadar anlamadığına kanaat getirdim, üzünüm ama hakikat bu! ne teknikten anlayan biri çıkmış, ne otomobil trendlerini doğru yorumlayabilen biri çıkmış ne de bu aracı hakikaten nesnel bir biçimde deneyen biri çıkmış, ancak marka fanatikleri avatarlarındaki imzalarındaki araçları övmüş, başkası başka bişey yazınca da fanatiklikle suçlanmış, bravo gerçekten, araçla ilgili çok faydalı bilgiler elde edilmiş, okuyanlar müthiş faydalanmışlardır eminim!

    lütfen eksik bilgilerinizle araçlarınızı öveceğinize, "falanca hızla falanca miktarda yakıt harcadığını gösterdi ancak yakıt tamamlayınca falanca miktarda yakıt kullandığını gördüm" tarzında nesnel veriler sunun. buna ek olarak "uzun yolda 80 ile gittik araçta 4 kişi vardı" demek nesnel bir ölçüt değildir zira uzun yolda 80 ile gitmez çoğu insan ve içerdekilerin sayısı değil toplam ağırlığıdır gereken bilgi. sarfiyat verilerini de 50-70-110-120 gibi yasal limitlere uyarak verirseniz, insanlara da kıyaslama yapma şansı verirsiniz.

    buna ek olarak marka fanatikliğine lüzum yok, sözü geçen firmaların "teknololojileri" çoğunlukla ortak çalışma yahut satın alma şeklinde çalıştığından esasen sadece bir firmaya ait bir yöntemi ifade etmezler. magna steyr yahut fev engineering gibi firmalardan satın alınan bilgileri içerir çoğu teknolojik gelişme ve satın alan çoğu firma ile benzerlikler gösterir. son yılların "küçük motora küçük turbo" mantığı daha ziyade bizim gibi hacim üzerinden vergi ödeyen ülkelerin satın alma alışkanlıklarına karşılık kurgulanmış motor tipleridir ve genel özellikleri kısa ömürlü olmalarıdır. unutmayın ki turbo eklenti yeni motor tasarlamaktan çok daha ucuz bir arge maliyeti getirir, yani firmalar bu yöntemle alıcıyı değil kendilerini gözeterek üretim yapmış olurlar. bunlar kullan at mantığında üretilirler zira o kadarcık hacimden normalin üstünde güç üretebilmek için motor çok sıkıştırılır, ve nihayetinde çok yorulur. ek olarak çok ciddi performans beklenmemelidir zira küçük turbo erken devreden çıkar, bu nedenle bu tip motorlar sadece düşük hızlarda etkilidirler. bir teknik detay gerekli bu noktada, hiçbir turbo açılıştan itibaren çalışmaz, turbolar tahriki egzoz basıncından aldıklarından motor ayarlanan devri bulduğunda asıl güçlerini sergilerler. açılıştan çalışan besleme yöntemi "super charge" dır, o yöntemde de tahrik krank milinden alındığından motoru ateşlediğiniz anda aşırı besleme başlar ancak devir çok arttığında devreden çıkar. bu noktada her iki besleme tipinin de "aşırı" olduğu unutulmamalıdır, yani silindir içine normalden fazla hava-yakıt karışımı beslenmektedir, dolayısıyla kullanmayı bilmezseniz çok yakan bir motorla karşı karşıya kalırsınız. o yüzden asıl olan sürekli 2500 devirde gitmek değil güç gerektiğinde 4500de vites değiştirmektir zira aracın tork devir grafiğinde torku kesmeden alınabilecek max güç 4500devirde verilmektedir.

    2.0 litre lafı dönmüş bir yerlerde, orada da çok farklı yerlere gitmiş konu, o yüzden o konuya da değinmek istiyorum; öncelikle V6 motorlardan daha küçük hiçbir motoru gerçek performans motoru olarak değerlendirmemenizi öneririm, zira ne o sesi ne o torku ne de o gücü bu tip ufak motorlarda bulamazsınız. aracınız emsallerinden hızlı olabilir ancak böyle bir araçla karşılaştığınızda anlarsınız hızın aslında ne olduğunu. bu motorların tamamı ekonomi tabanlıdır ve elbette seri olmaları beklenmez. yüksek güç ürettiklerine kanmayın hacimli bir motor kadar esnek olamazlar, aynı gücü üretebilmek için çok daha fazla devir çevirmek zorunda olduklarından geride kalmaya mahkumdurlar. buna ek olarak 1.0 motorun gerçek kullanım şartlarında şehir içinde 8L/100km'nin altında olması mümkün değildir. zira 2500de vites değiştirerek her yolu tamamlayamazsınız, her benzinli motor gibi devir yaptırmak zorundasınız ve devir de yakıt sarfiyatı demektir. o açıdan hiçbir emsal dizelden az yakması söz konusu bile olamaz. öyle olduğunu düşünen kendini kandırır, parasını çarçur eder o kadar. burada anlattığımdan kastımın ne olduğunu anlayamayanlar 5.20d bmw ile a6 2.7 tdi audiyi karşılaştırsınlar, bmw sıralı 4 silindirlidir audi V6, güç olarak bmw 7bg daha fazladır ve torkları kağıt üzerinde neredeyse aynıdır ancak V motorun ve yüksek hacmin avantajıyla audi bilhassa yokuşta bmwnin üstünden atlar. buna karşın bmw çok çok daha az yakarken audi 1.6 benzinli gibi yakmaya devam eder.

    ha 1.0 ecoboost ile ilgili asıl tavsiyemi isterseniz, sıfır alırsanız bir süre sorunsuz binebilirsiniz ancak satarken müthiş zarar ettirir zira hem yorulmuş olacaktır hem de vergiden mütevellit kaybınız olacaktır. nihayetinde yakıt ekonomisiyle kazanamayacağınız kadar bir zarara uğrarsınız. o yüzden cidden ekonomi arayanlar dizeline yönelmelidir, performans arayanlar 1.6 180bg olanını almalıdır derim.

    forum adabına gelirsek, bu konuda falanca markayı övme ne demek yahu? burası birbirinizin aracını yok yere övüp birbirinize gaz verdiğiniz bi ortam falan mı size göre anlamadım ki! emsal teknoloji neyse oturulur ölçülür biçilir. kimse konu başlığında sizin aracınızı methetmek zorunda değildir.

    konuya yazanlardan çoğu okuyup anlamaya bile çalışmayacak biliyorum ama en azından yazmaksızın okuyanlara daha faydalı olacağını umuyorum.

    iyi forumlar.




  • onurthemonur O kullanıcısına yanıt
    Anlayamadığım bir nokta var; 1.0 ecoboost motorlu aracı kullanırken vergiden mütevellit nasıl kayıp oluyor ?? MTV si daha düşük de??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurthemonur

    lütfen eksik bilgilerinizle araçlarınızı öveceğinize, "falanca hızla falanca miktarda yakıt harcadığını gösterdi ancak yakıt tamamlayınca falanca miktarda yakıt kullandığını gördüm" tarzında nesnel veriler sunun. buna ek olarak "uzun yolda 80 ile gittik araçta 4 kişi vardı" demek nesnel bir ölçüt değildir zira uzun yolda 80 ile gitmez çoğu insan ve içerdekilerin sayısı değil toplam ağırlığıdır gereken bilgi. sarfiyat verilerini de 50-70-110-120 gibi yasal limitlere uyarak verirseniz, insanlara da kıyaslama yapma şansı verirsiniz.

    son yılların "küçük motora küçük turbo" mantığı daha ziyade bizim gibi hacim üzerinden vergi ödeyen ülkelerin satın alma alışkanlıklarına karşılık kurgulanmış motor tipleridir ve genel özellikleri kısa ömürlü olmalarıdır. unutmayın ki turbo eklenti yeni motor tasarlamaktan çok daha ucuz bir arge maliyeti getirir, yani firmalar bu yöntemle alıcıyı değil kendilerini gözeterek üretim yapmış olurlar. bunlar kullan at mantığında üretilirler zira o kadarcık hacimden normalin üstünde güç üretebilmek için motor çok sıkıştırılır. o yüzden asıl olan sürekli 2500 devirde gitmek değil güç gerektiğinde 4500de vites değiştirmektir zira aracın tork devir grafiğinde torku kesmeden alınabilecek max güç 4500devirde verilmektedir.

    buna ek olarak 1.0 motorun gerçek kullanım şartlarında şehir içinde 8L/100km'nin altında olması mümkün değildir. zira 2500de vites değiştirerek her yolu tamamlayamazsınız, her benzinli motor gibi devir yaptırmak zorundasınız ve devir de yakıt sarfiyatı demektir. o açıdan hiçbir emsal dizelden az yakması söz konusu bile olamaz. öyle olduğunu düşünen kendini kandırır, parasını çarçur eder o kadar. burada anlattığımdan kastımın ne olduğunu anlayamayanlar 5.20d bmw ile a6 2.7 tdi audiyi karşılaştırsınlar, bmw sıralı 4 silindirlidir audi V6, güç olarak bmw 7bg daha fazladır ve torkları kağıt üzerinde neredeyse aynıdır ancak V motorun ve yüksek hacmin avantajıyla audi bilhassa yokuşta bmwnin üstünden atlar. buna karşın bmw çok çok daha az yakarken audi 1.6 benzinli gibi yakmaya devam eder.

    ha 1.0 ecoboost ile ilgili asıl tavsiyemi isterseniz, sıfır alırsanız bir süre sorunsuz binebilirsiniz ancak satarken müthiş zarar ettirir zira hem yorulmuş olacaktır hem de vergiden mütevellit kaybınız olacaktır. nihayetinde yakıt ekonomisiyle kazanamayacağınız kadar bir zarara uğrarsınız. o yüzden cidden ekonomi arayanlar dizeline yönelmelidir, performans arayanlar 1.6 180bg olanını almalıdır derim.

    forum adabına gelirsek, bu konuda falanca markayı övme ne demek yahu? burası birbirinizin aracını yok yere övüp birbirinize gaz verdiğiniz bi ortam falan mı size göre anlamadım ki! emsal teknoloji neyse oturulur ölçülür biçilir. kimse konu başlığında sizin aracınızı methetmek zorunda değildir.

    konuya yazanlardan çoğu okuyup anlamaya bile çalışmayacak biliyorum ama en azından yazmaksızın okuyanlara daha faydalı olacağını umuyorum.

    iyi forumlar.

    sizde bizim bilmediğimiz bir şey söylememişsiniz.. her oturanı tartıp tüketimi yazamayız ama benim yaz tatili izlenimim oldukça detaylı ve yeterli güç tüketim vs bilgisi vermekte. (bu sayfanın başı 28.eylül) turboyu neden küçümsüyorsunuz anlamak zor. sizin alın dediğiniz dizellerde turbo ile o güce ulaşıyor. turbosuz dizeli bilecek kadar yaşınız büyük mü acaba?
    ben aracı ilk aldığımda 5.7 tüketiyordum bilgisayara göre pompaya gidince bunun 6 olduğunu öğrendim..aylarca denedim sonuç değişmedi. aracın test menüsü var uygun hesaplama ile değeri girdim düzelttim. artık 6 litre yakıyorum ve tam doğru gösteriyor. bu tüketim gündüzleri işe giderken 2 kişi hafta sonları 5 kişilik aile gezileri ile elde ediliyor. diğer benzinli araçlar gibi bununda devire ihtiyacı vardır 2500 devirde vites atmakla olmaz yazmışsınız. bu aracı veya benzerini kullandınız mı teorik bilgilerle mi bunu yazıyorsunuz. ben 6. vites 2750 devir 125 km hız 5 kişi 300 kg + bagaj belki 75 daha ilave edelim(3 valiz ve çantalara) tüm tırmanışları yaptım. zaten virajlı tırmanışları bu hızla yapamazsınız dönüş vardır, mecburen hangi araçla dönerseniz dönün toroslar veya karadeniz dağlarında, 2. 3. vites 4000 devirlere ihtiyaç duyabilirsiniz. ş.içinde düz yolda max 2200 devir de vites atılır, 1500 - 1750 devirde araç sürülür. bu araba böyle. aynı dizel turbolar gibi :)
    max tork a uygun devirde ulaşır ama, ilk çalışmadan itibaren turbo döner ve belli bir katkısı olur.. focus başlığında turbo-bg eğrisi grafiği var..

    bu aracı kullanan birçok tanıdık var forumda hiçbiri 8 litre yaktıramıyor, siz ilk olabilirsiniz. bu 8 litreyi eski motora alışmış hala yeni motora adapte olmayan, 3000 devirde vites atıp 2500 devirde kullananlar yaktırabilir. ama siz hız sınırlarına uyarsanız, ve sesi çıkmayan bu motoru bağırttırabilirseniz, mesela 50 ile giderseniz araç 4. vites 1500 devirde, 70 le giderken 5. vites 1700 devirde bu hızlara ulaştığı için istesenizde belki 8 litre yaktıramazsınız.

    turbo eklemek yeni motor tasarlamaktan daha kolaydır diyorsunuz doğrudur. bu petrol bu dünyada oldukça yeni motora pek ihtiyaç hasıl olmayacak gibi veya oldurulmayacak demek daha kolay. 170 km menzilli elektrikli araba alacak halimiz yok.3 günde bodruma mı gidelim. pili gelişecek. ne zaman. cep telefonu pilini halledemeyen, oto pilini mi halledecek.

    fiatta 875, reno da 900cc ve 1.2, vw 1.2-1.4 vb, opel 1.4-1.6 vb varken ford un 1.0 neden tepki alıyor yoksa hepsine karşı mı ön yargılısınız yada hepsini mi aynı kefeye koyuyorsunuz. siz alın 2500 cc motor km de 75 krş tüketin o zaman. 2 seneye kalmaz atmosferik motor güncel hayatta bitecek. ford bitiriyor..ve motorlarının %95 i turbo benzinli olacak..çünkü dizele binenler türkler ve bir kısım Avrupalılar..bazı japon firmaları bile pazar paylarını arttırabilmek için son dönemlerde dizel motor koydular...ford un pikap ı usa da benzinli 3.5 litre çift turbolu ve 450 bg..550 tork.. yani herkes pazara hitap ediyor. Avrupa pazarı bu. ekonomi odaklı.. 1.6 180 bg çok yaktığından satılmadı..+ çin pazarı düşünülerek ve az yaksın diye 1.5 i çıkacak. motor ömrü muallak.. herkes atıp tutuyor. önceki küçük hacimliler turbosuz ek güç katkısı olmadığından çok yıpranıyorlardı. ama bu motor aynı gücü neredeyse 3 te 1 daha az devirle karşılıyor. yük motora değil her turbolu da olduğu gibi turboya biniyor.

    çok yakanı alıp lpg takıtrmaktansa 1.0 motora benzinli binerim. bu benim tercihim. atmosferikli binsek km de 1.5 litre fark var. aynı 2 aracı kıyaslıyoruz..yılda 15 bin km den 10 yılda size 11.000 tl tasarruf yaptırır. 10 yıl sonra ister motor bitsin ister turbo ölsün..iki motor arasındaki fark listede 2500 tl fark var. + vergi.. (iyi bir lpg kiti farkı) 47.750 ye bu aracı alacağıma b sınıfı full dizel bir aracı 40.000 e alabilirdim.

    2. ele gelince 2 yıl sonradan itibaren dağ taş turbolu araçlarla dolu olacağından çok sıkıntı olacağını düşünmüyorum.. şu ana kadar ki bu motor çıkalı 1.5 yıl oldu sanırım 30-40.000 i deviren vardır dünyada, sorunsuz..ben bu aracı 3 yıl değil en az 7 yıl binmek için aldım. 3 yılda bir araç değiştirecek kadar zengin olan bu motora binmez, binsede 2. elini düşünmez..

    tekrar söylemek gerekirse bu tercih meselesi.. belki biz yanlış yaptık, size tercihlerinizde başarılar diliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 5 Kasım 2013; 20:04:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    Anlayamadığım bir nokta var; 1.0 ecoboost motorlu aracı kullanırken vergiden mütevellit nasıl kayıp oluyor ?? MTV si daha düşük de??

    arabayı sıfır alan devlete bi ton vergi öder, para firmaya değil de daha ziyade devlete ödenir, ama ikinci ele düştüğünde sanki o vergi fiyata dahil değilmiş gibi muamele görür, olması gereken fiyat aralığına düşer, dolayısıyla vergi sıfır alana patlarken ikinci elci sefasını sürer. tüm araçlar için piyasa mantığı budur. dolayısıyla bahsettiğim vergi MTV değildir.

    @mdmrx ben tüm küçük hacimli turbolulara karşıyım. ekonomi amaçlı üretildiler, ama bu teknolojik olarak tavsiye edildikleri anlamına gelmez. paranız o kadarsa satın alacaksınız, yapacak bişey yok, herkes büyük hacimli kullanamaz elbette, ama süper muhteşem çok az yakıyor diye anlatmayın, sarfiyat konusunda tek kişi olmadığımı çok çok iyi biliyorum, zaten bana da ihtiyacınız yok youtube'a bakarsanız yakın ortalamalarını çıkarabilirsiniz. küçük hacimliler devir çevirmeden o güçlere ulaşamadıklarından hızlanma anında her daim büyük hacimli bir araca göre çok yakarlar, falanca kişi şöyle kullanıyormuş diye bahsetmenize gerek yok, teknik bi konu.

    ek olarak doğrudan üstünüze alınmanıza da gerek yoktu marka fanatikliği yapan herkeseydi o lafım. ha o kadar laftan sonra neden sadece forda laf ediyormuşum gibi cevap verdiniz onu da anlamadım, belki siz de fanatiksiniz, ama benim hesabım o değil, siz aracınızla mutlu olun, ben teknik olarak konuşup markadan bağımsız yorum yapmaya devam edicem. aynı problemler vw de misliyle var misalen ama onlar da laf ettirmezler arabalarına, servisin kucağına düşünce konuşmaya başlarlar ancak. hülasa işletme gideri diye bi kavram vardır tüm alımlarda, araç size falanca kalemde ucuzmuş gibi gelebilir ancak ilerde çıkaracağı masrafları göz ardı edemezsiniz, bu tüm markalar için böyledir. bakım periyodundan tutun da bakım kalemlerine, arıza istatistiklerine kadar hepsi alım anında temel dayanaktır, daha doğrusu öyle olmalıdır ancak bizim memlekette herkesin kredi çekip araç alacak parası vardır ama bi kışlık lastik alacak parası yoktur hesabı bu konular da göz ardı edilir.

    ben filocuyum, sizin göremediğiniz arız istatistikleri geçer elime, ancak uzaktan bakarak siz de kabaca bi fikre varabilirsiniz; filo firmaları hangi araçları tercih ediyorlarsa bilin ki o araçların işletme giderleri piyasanın en düşüğüdür. bu noktada araçla beraber versiyonunu da düşünmelisiniz. araştırırsanız hiçbir filo firmasının bu motorları tercih etmediğini görmeniz çok sürmeyecektir, o noktada bilin ki ilerleyen kmlerde size uzun faturalar uzatılacak. konuyu en yalın haliyle böyle düşünebilirsiniz.




  • onurthemonur O kullanıcısına yanıt
    Üstadım, ben sadece merakımdan ,yanlışlık olmasın diye bir soru cümlesi kurup yolladım. Ötesi bir maksadım ,üstüme alınmışlığım, fanatikliğim filan yok.Siz kendiliğinizden kuruntuya kapılıp yazmışsınız bu kadar uzun uzun , emeğinize sağlık. MTV yi kastettiniz sanmıştım,şimdi mesele anlaşıldı, Ben hiçbir zaman çeşitli nedenlerle 1.0 turbo bir araç almayı düşünmem zaten.Aşağıda yazacağım husus hariç dediklerinize katılıyorum,

    Şöyle ki; piyasa da ikinci el fiyatları maalesef sizin anlattığınız gibi oluşmuyor ; (Maalesef diyorum çünkü mantıklı olan böyle olmasıydı.diye düşünmekteyim ben de)Yani millet 2. el araç alıp satarken ,bu aracın fiyatında devlete verilen vergi miktarı yüksek öbüründe ise düşük ,öyleyse aracın gerçek çıplak değeri bu vs diye düşünmüyor. Başlangıçta o yıl ,o model ,o donanım seviyesindeki araç için verilen para belli .Markaya ve araç yaşına bağlı olarak da ilk sene daha fazla olarak ,kademeli bir değer kaybı yaşanıyor ikinci el araçlarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    Üstadım, ben sadece merakımdan ,yanlışlık olmasın diye bir soru cümlesi kurup yolladım. Ötesi bir maksadım ,üstüme alınmışlığım, fanatikliğim filan yok.Siz kendiliğinizden kuruntuya kapılıp yazmışsınız bu kadar uzun uzun , emeğinize sağlık. MTV yi kastettiniz sanmıştım,şimdi mesele anlaşıldı, Ben hiçbir zaman çeşitli nedenlerle 1.0 turbo bir araç almayı düşünmem zaten.Aşağıda yazacağım husus hariç dediklerinize katılıyorum,

    Şöyle ki; piyasa da ikinci el fiyatları maalesef sizin anlattığınız gibi oluşmuyor ; (Maalesef diyorum çünkü mantıklı olan böyle olmasıydı.diye düşünmekteyim ben de)Yani millet 2. el araç alıp satarken ,bu aracın fiyatında devlete verilen vergi miktarı yüksek öbüründe ise düşük ,öyleyse aracın gerçek çıplak değeri bu vs diye düşünmüyor. Başlangıçta o yıl ,o model ,o donanım seviyesindeki araç için verilen para belli .Markaya ve araç yaşına bağlı olarak da ilk sene daha fazla olarak ,kademeli bir değer kaybı yaşanıyor ikinci el araçlarda.

    doğrudur, özellikle belirli markaların şahsi ilanlarına bakarsanız sıfırlarından çok para isteyen tuhaf satıcılar görürsünüz. misalen 2011 civic sahipleri sıfır civicten pahalıya satmaya kalkıyor, 40ın altına civic alamadığınız gibi hasarlı civic de satamıyorsunuz, ama mevcut durum işin doğalının bu olduğunu göstermez, zira bu adamlar sıfır araçla takasa girdiklerinde bu fiyatlara veremezler araçlarını, o zaman fiyat o dediğim aralığa düşer. bunlar da gidip şahsi ilan açıp aylarca avlayacak keklik ararlar. ha keza ihtiyaçtan ucuza satan şahısları da baz almamak gerekir. bir de bahsettiğim vergi kaynaklı düşüşü en çok d ve üstü sınıftaki araçlarda görürsünüz. c ve b segmenti ucuz araçlarda, bilhassa düz dizel olanlarda belirgin bir talep olduğundan ucuza alıp hemen hemen aynı fiyata satmak gibi bir eğilim vardır, ama o araçlar zaten nispeten düşük vergi diliminde olduklarından hissedilen düşüşün görece düşük olması anlaşılabilir bir konudur. ancak bu durum bir passat yada mondeo için söz konusu olamaz, hele hele bmw mercedes için bu düşüş çoğu zaman bir b segmenti araca tekabül eder. orada lüks alışkanlıkları da giriyor tabi devreye, ama çok üst dilimden ödenen vergi olduğu gibi kucağınızda kalmış oluyor. orda anlatmaya çalıştığım konu budur. şahsen sıfır araç almayı çok mantıklı bulmuyorum özetle.




  • onurthemonur O kullanıcısına yanıt
    1500 devirde araç kullanmak mı? Aracı baygın kullanmak yakıt tüketimini artırmaz mı yoksa ben mi yanlış biliyorum? Benim bildiğim 2000 2500 devir arası kullanırsan yakıt tüketimi en az olur.
  • bjk-salih B kullanıcısına yanıt
    doğrudur ancak aracına göre değişir. her araçta farklı bir tork-devir eğrisi vardır ve o grafiğe bakarak davranılır. en ekonomik gitme metodu aracın max tork verdiği yerde değiştirmektir, misalen çoğu dizelde bu 1900 devirdir, ancak vitesi orda değiştirdiğinde gücü çok az üreteceğinden yokuş yukarı hızlanmak yahut kamyon arkasından fırlamak benzeri işleri yaptıramazsın. o zaman da yine tork eğrisini takip edip torkun azalmaya başladığı yerde vites değiştirirsin. dolayısıyla başlıktaki araç için konuşursak 1500-4500 devir aralığında gezmen gerekir. hülasa aracın bayıldığı bir anda üst viteste düşük devirde ilerlerken gaza basmak sadece boşa yakıt harcattırır. öyle bir anda sanılanın aksine vites düşürüp bahsettiğim aralıkta devri arttırmak daha ekonomik olacaktır. ancak bu bahsettiğim sadece ekonomik kullanım mantığıdır, eğer son sürate kadar çıkmak isteniyorsa o zaman tork değil güç eğrisi takip edilir ve kırmızı çizgiye kadar devam edilir, bu araçta sözü geçen devir 6000 dir.




  • onurthemonur O kullanıcısına yanıt
    ben 0 focus almak istiyorum. fiyat da çok cazip. sence 1.0 ecoboost motor mu almalıyım yoksa 10000 lira gibi bir fark ödeyip dizel mi almalıyım. son zamanlarda çıkan dizel araca ek vergi söylentileri beni kararsız bıraktı. ama bu cazip fiyatlar çok uzun süre geçerli olmayacağı için fırsatı kaçırmamak için acele de etmem gerekiyor ne yapmalıyım çok ortada kaldım
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.