Şimdi Ara

Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
442
Cevap
12
Favori
150.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2012 Ford Focus 1.0L EcoBoost Türkiye’de
    05 Temmuz 2012
    Kısa bir süre önce “2012 Yılın Motoru”
    ödülünü alan Ford’un en yeni motoru 1.0
    litrelik EcoBoost, Türkiye yollarına çıkmaya
    hazırlanıyor.
    Yeni Focus modeli ile satışa sunulacak
    Ford’un gelmiş geçmiş en verimli ve en
    düşük hacimli benzinli motoru yüksek çekiş
    gücü, düşük karbondioksit salımı ve
    ekonomik yakıt tüketimi ile segmentinin
    standartlarını bir kez daha belirliyor.
    Ford’un ileri teknolojiye sahip küçük hacimli
    ve 3 silindirli yeni 1.0 litrelik EcoBoost
    motoru Türkiye’de satışa sunuluyor. Bu yıl
    Avrupa’da ilk kez Focus’ta sunulmaya
    başlanan yeni motor yakıt ekonomisi,
    performans, yüksek çekiş gücü, sessizlik ve
    yumuşak çalışma karakteri ile 13 yıldır
    düzenlenen “Yılın Motoru – Engine of the
    Year” organizasyonu tarafından, gelmiş
    geçmiş en yüksek puanı alarak “2012 Yılın
    Motoru” ödülünü kazandı. 1.0L EcoBoost
    aynı zamanda “En İyi Yeni Motor” ve “ 1.0
    Litrenin Altındaki En İyi Motor”
    kategorilerinde de ödüllerin sahibi oldu.
    Ford’un İngiltere Dunton ve Almanya
    Merkenich’teki teknik merkezlerinde
    tasarlan 1.0L EcoBoost’un motor bloğunun
    bir A4 kağıdın üzerine sığacak kadar küçük
    olduğunu belirten Ford Otosan Pazarlama
    Müdürü Tibet Soysal, “ 1.0L EcoBoost
    motorumuzu Türkiye’de ilk olarak Yeni
    Focus ile 125PS olarak satışa sunuyoruz.
    Motor, alt devirlerde yakaladığı 170 Nm’lik
    yüksek torku geniş devir aralığında devam
    ettirerek yüksek çekiş gücü sağlıyor.
    Yeni Focus 1.0L EcoBoost 125PS, 5.0 litrelik
    ortalama yakıt tüketimi ve km başına 114
    gr’lık CO2 salımına sahip. 1.0L EcoBoost
    motorlu modellerimiz yakıt tüketimini daha
    azaltmaya yönelik Otomatik Start-Stop, aktif
    ön ızgara gibi birçok çevreci teknolojiyi de
    beraberinde getiriyor. Bu motorla donatılan
    modellerimiz, sahip oldukları yakıt
    verimliliği ve düşük CO2 salımı
    özellikleriyle bundan böyle ECOnetic
    Teknolojisi amblemi taşıyacak” dedi.
    Türkiye’de 1.0L EcoBoost motorun ilk olarak
    Yeni Focus ile satışına başlandığını belirten
    Soysal, “Segmentinin en küçük hacimli ve en
    düşük yakıt tüketimine sahip motoru olan
    1.0L benzinli motorumuzla müşterilerimize
    performans ve çekiş gücünü düşük yakıt
    tüketimi ile sunacağız.
    Yeni Focus 1.0L EcoBoost’u, 1.6lt Ti-VCT
    125PS benzinli motorun üzerine yaklaşık
    1.500 TL fiyat farkı ile satışa sunuyoruz.
    Böylece senelik 15 bin km yapan bir
    kullanıcı araç fiyatı ve kullanım maliyetleri
    birlikte düşünüldüğünde 3 yılda normal
    benzinli motora göre 1.000 TL, dizel motora
    göre ise yaklaşık 6.500 TL daha az ödemiş
    olacak” dedi.
    Ford Focus yeni ileri teknoloji özellikleri ile
    sınıfına öncülük etmeye devam ediyor
    Satışa sunulduğu ilk günden itibaren sürüş
    keyfini ve güvenliği artıran akıllı
    teknolojileri ile öne çıkan üçüncü nesil
    Focus, üstün teknolojilerine yenilerini
    eklemeye devam ediyor. Birçoğu sınıfında
    birer ilk olan bu yeni teknolojiler sayesinde
    Yeni Ford Focus ile yolculuklar çok daha
    güvenli ve konforlu hale geliyor.
    Şimdiye kadar sadece premium markalara
    verilmiş olan “Euro NCAP İleri Güvenlik”
    ödüllerini Ford’a kazandıran “Aktif Şehir İçi
    Güvenlik Sistemi” ve “Şeritte Kalma
    Yardımcısı”, Focus’ta kaza önleme
    teknolojileri ve gelişmiş yolcu koruma
    sistemlerine verilen önemin en büyük
    göstergesi. Yeni Focus’un ürün gamında hali
    hazırda sunulan Aktif Şehir İçi Güvenlik
    Sistemi’ne diğer bir ödüllü teknoloji olan
    “Şerit Takip Sistemi ve Şeritte Kalma
    Yardımcısı” da ekleniyor.
    Yeni Focus’ta ön kamera sistemiyle entegre
    çalışan ‘Şerit Takip Sistemi ve Şeritte Kalma
    Yardımcısı’ ile birlikte Sürücü Dikkat Takip
    Sistemi, Otomatik Uzun Far teknolojisi ve
    Kör Nokta Uyarı Sistemi gibi ileri güvenlik
    teknolojileri de kullanıcılara sunuluyor.
    Tüm bu yenilikçi teknolojiler Yeni Focus’ta
    opsiyonel olarak “Tekno Paket” donanım
    seviyesinde sunuluyor.
    AlIntı: turkeycarblog


    Ben şahsen bu aracı almayı düşünen biri olarak bilgisi olan herkesin fikrini paylasmasını istiyorum. Hem de konu başlığımız olur. Saygılar...Resim eklemek isteyenler cevaplarında bunu yapabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Siigle -- 8 Temmuz 2012; 12:11:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezka44

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drizzt_tr

    Siteden kaldırmışlar 1.0 eco ları...Önceden vardı, ne iş ?

    biraz kazık atıyoruz galiba millete demiş kaldırmışlardır


    Avrupada 100 beygirlik araçlarda var, muhtemelen bunlar daha az yakıt tüketiyor. Avrupadaki bazı sitelerde 100 beygirlik aracında gayet güçlü olduğu söyleniyor. Niye getirmedilerse?

    http://driving-dutchman.com/ford-focus-1-0-ecoboost-focus-1-6-tdci/
    http://www.independent.co.uk/life-style/motoring/features/ford-focus-10-ecoboost--first-drive-7074183.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ealtin

    quote:

    Orijinalden alıntı: sezka44

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drizzt_tr

    Siteden kaldırmışlar 1.0 eco ları...Önceden vardı, ne iş ?

    biraz kazık atıyoruz galiba millete demiş kaldırmışlardır


    Avrupada 100 beygirlik araçlarda var, muhtemelen bunlar daha az yakıt tüketiyor. Avrupadaki bazı sitelerde 100 beygirlik aracında gayet güçlü olduğu söyleniyor. Niye getirmedilerse?

    http://driving-dutchman.com/ford-focus-1-0-ecoboost-focus-1-6-tdci/
    http://www.independent.co.uk/life-style/motoring/features/ford-focus-10-ecoboost--first-drive-7074183.html

    onlar Türkiye'ye gelmeyecek diye biliyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Siigle


    quote:

    Orijinalden alıntı: ealtin

    quote:

    Orijinalden alıntı: sezka44

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drizzt_tr

    Siteden kaldırmışlar 1.0 eco ları...Önceden vardı, ne iş ?

    biraz kazık atıyoruz galiba millete demiş kaldırmışlardır


    Avrupada 100 beygirlik araçlarda var, muhtemelen bunlar daha az yakıt tüketiyor. Avrupadaki bazı sitelerde 100 beygirlik aracında gayet güçlü olduğu söyleniyor. Niye getirmedilerse?

    http://driving-dutchman.com/ford-focus-1-0-ecoboost-focus-1-6-tdci/
    http://www.independent.co.uk/life-style/motoring/features/ford-focus-10-ecoboost--first-drive-7074183.html

    onlar Türkiye'ye gelmeyecek diye biliyorum...

    Evet gelmeyecek ama güçlü ve daha az yakıt tüketen bir aracı niye getirmezler o meçhul...!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ealtin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Siigle


    quote:

    Orijinalden alıntı: ealtin

    quote:

    Orijinalden alıntı: sezka44

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drizzt_tr

    Siteden kaldırmışlar 1.0 eco ları...Önceden vardı, ne iş ?

    biraz kazık atıyoruz galiba millete demiş kaldırmışlardır


    Avrupada 100 beygirlik araçlarda var, muhtemelen bunlar daha az yakıt tüketiyor. Avrupadaki bazı sitelerde 100 beygirlik aracında gayet güçlü olduğu söyleniyor. Niye getirmedilerse?

    http://driving-dutchman.com/ford-focus-1-0-ecoboost-focus-1-6-tdci/
    http://www.independent.co.uk/life-style/motoring/features/ford-focus-10-ecoboost--first-drive-7074183.html

    onlar Türkiye'ye gelmeyecek diye biliyorum...

    Evet gelmeyecek ama güçlü ve daha az yakıt tüketen bir aracı niye getirmezler o meçhul...!!!

    o iki motor arasında aman aman bir tüketim farkı yok diye biliyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar şöyle bir konu açmıştım bir iki gün olduhttp://forum.donanimhaber.com/m_66039470/tm.htm ama şöyle diyeyim ki motora çoğu arkadaş çok ön yargılı bakmış, bence tarif etmek gerekirse aracım az yaksın ama dizel araca fazla para verecek kadar senede km yapmam diyenler için şu anda piyasada rakipsiz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliozy

    arkadaşlar şöyle bir konu açmıştım bir iki gün olduhttp://forum.donanimhaber.com/m_66039470/tm.htm ama şöyle diyeyim ki motora çoğu arkadaş çok ön yargılı bakmış, bence tarif etmek gerekirse aracım az yaksın ama dizel araca fazla para verecek kadar senede km yapmam diyenler için şu anda piyasada rakipsiz..

    Sende biraz ön yargılı gibisin hcm yakında ama çok yakında Toyota Yaris Hybrid'i saldımı piyasaya bence temizler her yeri. 3.5lt/100km'den bahsediliyor yaris için hem aynı zamanda yaris yarislikte çıkıp aurise benzemiş gibi geldi bana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: valence

    ilk kalkışlarda 1 viteste atak olmasının yanında silkeleme yapıyor araç bu normalmı sizde de oluyormu? ayrıca hız ortalamam 22 civarı 7.9 yakıtı var araç 200 km de anormal bi durum varmı... tanıtım kitapçığında 7 km şehir içi ortalama hız 19 olmak üzere yakıt 6.4 yazıyor bu değerlere rodaj süresinin bitiminde ( rodaj kaç km) ve havaların normal ısı değerlerde olduğunda mı ulaşaçağız... herkese araçlarının hayırlı olmasını diliyorum

    başka bir forumda yazdığımı kopyalıyorum..
    "bu aracı kullananlar eğer ekonomi istiyorlarsa turbo lu bir araç kullandıklarına hemen alışmalılar ve sürüş alışkanlıklarını buna göre
    değiştirmeliler. önceden normal benzinli bir araç kullandıysanız; güzargahınızda o araçla elde ettiğiniz hızı kaçınca viteste gidiyorsaydınız bununla aynı hızı 1 derece büyük vitesle yapmalısınız. belkide aynı hızı aynı vitesle ama daha düşük devirle seyahat edersiniz..

    eski aracımla 5. vites 2000 devirle elde ettiğim 70 km hızı bu araçla 1750 devirde elde ediyorum. ekonomi bu..

    umarım ayağınızı gazdan çekmeye alışırsınız en kısa zamanda, bu kadar sessiz bir motorla"

    valence, bu değerlere yaklaşman için arabayı sakin kullanman lazım.. kalkışta gazı hızlı değil yavaş ver. ben öyle yapıyorum
    silkeleme yok.. aracın rolanti devri yüksek..kalkarken biraz gaz vermek lazım, ayağı debriyajdan yavaş çekmek lazım..(derler ya gazı verirken debriyajdan ayağı yavaş yavaş çekeceksiniz, ters orantı..biri inerken diğeri kalkacak)
    bir kasis veya dönüş sırasında aracı boşa alıp fren yapıyorsanız ve yürürken 2 ile devam etmek istiyorsanız araç yine gaz istiyor
    1250-1500 devirlerde, yoksa debriyaj balatası titretiyor, araç toplamıyor.. zamanla arabanın karakteristiğine alışırsınız diye düşünüyorum..
    ben alalı 150 km oldu, 6.4 gösteriyor..

    hangi şehirde olduğunuz, iniş-yokuş-lambalar hepsi etkili bunda..lamba çoksa ve kırmızı ışık 30 sn yi geçiyorsa start-stop u aktif şekilde kullanın ama bu sıralar hava soğuk, kaloriferide son ayar açarsanız ss devreye girmez..

    2500 devirde vites değiştrip, 1750 devirde kullanın..zaten ekranda bunu istiyor sizden.. ford eco mod menüsüne girin..sürüş notunuza bakın..
    5 yapraklı yonca resmi var ne kadar çok yaprağın içi dolu ise(beyaz-boş olanlar siyah) o kadar aracı verimli kullanıyorsunuz demektir..yokuşlarda mesela vites yükselt tavsiyesine uyamazsınız. belki 2500 devirle tırmanacaksınız ama düz yolda mutlaka vites değiştirmelerde 2500 deviri geçirmeyin..

    artı hava soğuk, rodajı bitmedi..3000 km civarıdır rodaj..ve bu sürede uzun süre 3000 devir üstü aracı kullanmayın.. kötü aşınma
    daha sonra yağ yakma-eksiltme sorunları getirebilir. bu kötü birşey değildir eklersiniz olur biter ama neden olsun..turbolu araçlar
    ağır yük; yani yüksek devirli çalışma karakteristiğinde yağ eksiltir..

    1. vitesle kalkarken hem 1000 cc lik motor kullanıyorsunuz hem gaza hızlı tepki vererek basıyorsanız turbo devreye giriyor,
    hemen 2 ye takarken turbo devreden çıkıp gaza basınca tekrar devrede..kısaca turbolu araçlar seri kullanıma gelmez aslında
    eğer öyle davranıyorsanız..ilk zamanlar sakin kullanın pistonlar alışsın sürtünmeye..

    siz sabah ilk kalkıştan sonra kaç km gidiyorsunuz mesela, kısa ise mesafe yakıt artar malum soğuk start la..
    www.focusclub-tr.com a üye olabilirsiniz..aradaki - yi silin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 7 Ocak 2013; 21:08:43 >




  • focus 2011 yılında corolla nın ardından 2. iken 2012 yi 1. kapattı..

    http://www.forbes.com/pictures/mkk45hflm/ford-focus-2/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanthomaz

    http://www.youtube.com/watch?v=J_YXrXg0Klw

    linkteki videoda iki silindiri kapatan golf ile ecoboost yakıt tüketimi açısından karşılaştırılmış

    ecoboost: 7,5 lt karma

    golf 1.4 tsi act : 7,3 karma

    fabrika verisi ile kıyaslandığında golfün iki silindiri kapatan teknolojisinin iddia ettiğinden oldukça uzak tüketimi olduğu görülüyor. hatta otopark.com golf testinde 10.3 lt tüketime imza atmışlar linki:http://www.youtube.com/watch?v=2BJJ7YUlJdA
    aynı elemanlar ecboosta 8 lt değer elde etmişlerdi linki :http://oto-park.com/haberler/anzer-bali-ford-focus-10-ecoboost-titanium/968

    öyle ahım şahım bir fark yok ki bence fabrika verilerine daha sadık olan motor ecoboost. benim şehiriçi test sürüşü denemelerimde ( 3 adet deneme) ecoboostun tüketimi izmir şehirci az trafikte 7-8 lt civarıydı.



    son nokta konulmuş.. tşk ler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanthomaz

    http://www.youtube.com/watch?v=J_YXrXg0Klw

    linkteki videoda iki silindiri kapatan golf ile ecoboost yakıt tüketimi açısından karşılaştırılmış

    ecoboost: 7,5 lt karma

    golf 1.4 tsi act : 7,3 karma

    fabrika verisi ile kıyaslandığında golfün iki silindiri kapatan teknolojisinin iddia ettiğinden oldukça uzak tüketimi olduğu görülüyor. hatta otopark.com golf testinde 10.3 lt tüketime imza atmışlar linki:http://www.youtube.com/watch?v=2BJJ7YUlJdA
    aynı elemanlar ecboosta 8 lt değer elde etmişlerdi linki :http://oto-park.com/haberler/anzer-bali-ford-focus-10-ecoboost-titanium/968

    öyle ahım şahım bir fark yok ki bence fabrika verilerine daha sadık olan motor ecoboost. benim şehiriçi test sürüşü denemelerimde ( 3 adet deneme) ecoboostun tüketimi izmir şehirci az trafikte 7-8 lt civarıydı.



    Golfün agresif çalıştığı alt devirlerde ani bir şekilde hızlanma eğiliminde olduğunu belirtmişler ikinci linkte.Buna rağmen yakıtta önemli bir iyileşme sağlanmış.Bu motor 250 Nm tork üretiyor ecobost 170 Nm tork aradaki büyük farka rağmen tüketim daha az.Bu durum silindir kapatma teknolojisinin üstünlüğünü gösterir.Ecoboost motorun da 10 litreleri bulduğu yukarıda söylendi zaten.
    Ben işin teknolojisine bakıyorum ,modası ilgilendirmiyor.Şunu da belirteyim silindir kapatma olayını wolksvagenden duymadan önce de olması gereken bir mesele olarak söylemiştim.Hatta silindir kapatmalı 1 er litrelik 8 silindirli motorlar veya 1litre ,1,6 ve 2 litre silindirler içeren tek bir motor üretilebilir ve düşük hızlarda küçük silindirler çalışırken yüksek hızlarda büyük silindirler devreye girer.Silindir kapatma olayı yeni bir çığır açıyor..Bunu da benden duymuş ol.Wolksvagen değil de mersedes mi yapar orasını bilemem....Sonuç olarak turbo ile takviye edilmiş üç silindirli bir motor sürüş zevki vermez ve az yakmak için dikkatli olmak ve daima sakin sürmek gereklidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanthomaz

    otofan 1.0 ecoboost testi 22km ortalama hızla 10 litre yakıt tüketimi elde edilmiş linkihttp://www.youtube.com/watch?v=_8FRIUrtTaA

    burada da otopark incelemesi 34 km ortalama hızla 8.3 litre yakıt tüketimi verisi var.

    sanırım şehiriçi sürüşlerinde bekleneni ekonomi anlamında elde etmek oldukça zor. benim kendi aracım nissanla şehiriçi ortalamam 23 km/H.

    bu verileri hangi şehirde kaç lamba ve dur-kalkta elde etmişler, kaç km lik parkurda, mazallah altlarında focus 1.6 olsaymış 12-14 litre tükettirirlermiş. arkadaşta demiş ya sürücü meselesi %100 ölçü olmaz.

    benim aldığımdan beri ortalamam 34-36 km aylık ve tüketim 6 litre.. bu araca hangi koşulda olursa olsun 8 litre yaktırmak çaba ister..hele 10 lt imkansızı başarmış.

    daha geçen depoyu fulledim, ş.içinde 12 km lik 2 kere de uzun yol yaptım biraz çarşıda işlerim vardı, ve 5 km lik işime gidip geldim tüketim şu anda 5.6.. uzun yol azalıp sırf işe bindikçe 6 litreye çıkar..o uzun yoluda haftasonları ayda 2-3 kere yaparım normalde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 16 Kasım 2013; 1:10:36 >




  • 0-120 hızlanma ve fren testleri..

    http://www.youtube.com/watch?v=3dvd4va-nXc
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    Forum malesef 10 sene önceki gibi değil, artık herkes bilgi sahibi olmadan fikir sahibi.

    Turbo motorlar konusunda haklısınız ancak "önyargıları parçalamak atomu parçalamaktan zor" malumunuz. Türk tüketicisinin bu motorlara o kadar çabuk alışacağını zannetmiyorum.

    Bildiğiniz gibi , 2.el fiyatları sıfırından daha pahalı olan modeller var ve Ford focus bu modellerden birisi değil. Bahsettiğimiz rakamlar çok kolay kazanılan rakamlar değil o yüzden ince eleyip sık dokuyorum.Aldığım aracın satarken çok değer kaybetmesini istemiyorum.

    Focus listemdeki yerini koruyor.

    2. el i alındığı zamandan daha çok para edebilen tek marka var o da vw polo ve golf, eski corolla lar denebilir. bu arada diğerleri ne durumda yazayım size..
    biladerde 2010 dizel focus vardı 38.000 e aldı, 2013 nisan da 37.000 e sattı.. bende 2008 era 1.4 benzinli vardı 24.500 alındı,
    aralık 2012 de arkadaşım olduğu için 21.250 ye satıldı..atıyorum o dönemde golf 40.000 dir, 3 sene sonra 41.000 e satılmış olabilir..

    neden böyle çünkü yeni aldığımız arabalar çok pahalandı..
    bilader yeni focus dizel titanium smart paketi, 58.000 e aldı nisan 2013 de. aslına bakarsanız 21.000 tl zararda ama yeni araba, yeni donanımlar
    cabası bunuda gözardı etmemek lazım. ben era yerine blue 1.4 alsaydım 37.000 tl idi o dönemde bende 16.000 zarardaydım, focus alınca 49 a zarar 27 ye çıktı..
    golf de bugün 60 bin tle ise onun sahibide 20.bin zararda.. ama bizden daha az zararda o bir gerçek..yenilenme olmadı ise en dolu golf de var
    sadece hız sabitleyici.

    bazı şeyler zevk meselesidir, para meselesidir. vw servise gider 500 tl verirsiniz, ford da 400, Hyundai de 300..

    geçen yıl 1 milyona yakın adetle dünya birincisi olan focus bu yılda yine Toyota ile kapışıyor..bir Corolla bir focus öne geçiyor 5-10 bin adetlerle..
    mesela ben emekli olup çoluğu çocuğu evden atmadan hb bir arabaya binmem, golf almam yani. auris falanda almam, alacak olsam i30 alırım. fazla yakıyor,
    olsun daha ucuz, onlardan daha dolu. güvenlikte ise diğerlerinden hiçbir kusuru yok hatta bazı vw modellerinin small overlap testi bile yok vw arabalarına
    güvenmi yor mu acaba http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/golf güvenmiyor olabilir, yeni golf u 100 kg hafiflettiler..

    elantra http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/elantra
    jettahttp://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sedan

    elantra A- jetta M - focus A almış.. ncap ten 5 yıldız alanlar bu testte çuvallayabiliyor, golf un small overlap testi bile yok.

    neyse kardeş, beni yanlış anlamayın ford manyağı birisi değilim, Hyundai yi daha çok severim ah birde şu yakıta çözüm bulsalar..ama aldığım araba
    performansı ve yakıtı ortada iken karalamayada gerek yok..(sizi kastetmiyorum)

    umarım hayırlı karar verir, aracınıza keyifle kazasız belasız binersiniz. 1.0 başlığını fazla dağıtmış gibi oluyoruz bu tür diğer yazılarla..




  • bir arkadaş yazmış ve çekmiş: (bende baharda ş.içi çekip ekleyeceğim buraya)

    http://www.youtube.com/watch?v=ho6VKlr7KNs

    Yaklaşık 1 sene önce Focus 1.0 ecoboost aldım ve şuana kadar gayet memnunum :yeah: Bazı tüketim değerlerini sizlerle paylaşıp fikirlerinizi öğrenmek istedim. Tüketim değerlerinden çok fazla anlamam ve hiç bir iddaam yoktur !! Sadece işinize yarayabilceğini düşündüm.

    Yaklaşık 2 ay önce şehir dışına çıktığımda yolda giderken aracın farklı hızlardaki anlık tüketim değerlerini çekmiştim.

    Videoda sırasıyla

    0-59 arası 120km

    59-2.29 arası 100km

    2.36-2.50 arası 90km

    3.10-3.40 arası 140km

    3.40 sonrası 160km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    bir arkadaş yazmış ve çekmiş: (bende baharda ş.içi çekip ekleyeceğim buraya)

    http://www.youtube.com/watch?v=ho6VKlr7KNs

    Yaklaşık 1 sene önce Focus 1.0 ecoboost aldım ve şuana kadar gayet memnunum :yeah: Bazı tüketim değerlerini sizlerle paylaşıp fikirlerinizi öğrenmek istedim. Tüketim değerlerinden çok fazla anlamam ve hiç bir iddaam yoktur !! Sadece işinize yarayabilceğini düşündüm.

    Yaklaşık 2 ay önce şehir dışına çıktığımda yolda giderken aracın farklı hızlardaki anlık tüketim değerlerini çekmiştim.

    Videoda sırasıyla

    0-59 arası 120km

    59-2.29 arası 100km

    2.36-2.50 arası 90km

    3.10-3.40 arası 140km

    3.40 sonrası 160km



    Hocam yolun düz olduğuna eminmisiniz? Yol bilgisayarı değerleri gerçekten doğruysa dizelden daha az yakıyor bence, 140 km sabit hızda giderken 6 litreyi geçmemiş. Süpedeğerler, kullandığınız bu süre içerisinde araçtan memnunmusunuz izlenimleriniz nelerdir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtbc

    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    bir arkadaş yazmış ve çekmiş: (bende baharda ş.içi çekip ekleyeceğim buraya)

    http://www.youtube.com/watch?v=ho6VKlr7KNs

    Yaklaşık 1 sene önce Focus 1.0 ecoboost aldım ve şuana kadar gayet memnunum :yeah: Bazı tüketim değerlerini sizlerle paylaşıp fikirlerinizi öğrenmek istedim. Tüketim değerlerinden çok fazla anlamam ve hiç bir iddaam yoktur !! Sadece işinize yarayabilceğini düşündüm.

    Yaklaşık 2 ay önce şehir dışına çıktığımda yolda giderken aracın farklı hızlardaki anlık tüketim değerlerini çekmiştim.

    Videoda sırasıyla

    0-59 arası 120km

    59-2.29 arası 100km

    2.36-2.50 arası 90km

    3.10-3.40 arası 140km

    3.40 sonrası 160km



    Hocam yolun düz olduğuna eminmisiniz? Yol bilgisayarı değerleri gerçekten doğruysa dizelden daha az yakıyor bence, 140 km sabit hızda giderken 6 litreyi geçmemiş. Süpedeğerler, kullandığınız bu süre içerisinde araçtan memnunmusunuz izlenimleriniz nelerdir?

    ben o mesajda başkasının videosunu paylaşmıştım..
    benim mesajlarımı aratırsanız ve kendi tüketimimi okursanız. bendeki sonuçlar arabayı aldığımdan beri değişmedi.. hatta sayfanın birinde ş.dışı tatil
    izlenimimde var. bu sene tatile çıkınca 2. tatil ve yakıt izlenimlerimide eklerim buraya.. ben ş.dışında, ş.içinden çok yakıyorum çünkü ş.içi araca en çok
    2-3 kişi biniyorum ve 75 i geçmiyorum.. tüketim 6 litre ama ş.dışı 5 kişi+ full bagaj hız 110-125 arası ve tüketim 6.5 litre.. bu yaz konya dan,
    ankara sapağına kadar 95 ile gidip ölçüm yapacağım.. bakalım 115 ile 95 arası fark ne kadar.. çoğu arkadaşın tüketimi 5 lt nin altı. fab verisi 4.4..
    malum test verilerinde araba bizim kadar ağır hesap edilmiyor.

    aynı şey eski aracımda da böyleydi. ş.içi ve dışı 7-7.5 litre tüketirdim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Veritabanı

    adamlar mobilet süper 51 motoru koymuşlar arabaya.. 3 silindir. bide avrupada motosiklet motoruyla çalışan klansmanında en iyi motoru seçilmiş ecoboost.. buraya yazıyorum , bu motor 2014 yılında türkiyede kalkacak.. almanca demek gerekirse FAUST olacak. anlayan anlasın..



    almancanız çok iyiyse, almanyada kaç adet ford arabada 1.0 motor satılmış bir araştırın isterseniz.
    ben size 1-2 site linki yazayım okuyun, ama ingilizce

    http://www.carscoops.com/2014/08/one-in-five-ford-cars-sold-in-europe-is.html

    http://www.motoringresearch.com/car-news/1-in-5-ford-sold-europe-1-0-litre-ecoboost-0808947168

    tek basit özet 3-5 cümle
    1-5 ford arabasından biri 1.0 motorlu
    2- b-max in %50 si 1.0 motorlu
    3- 2014 ilk 6 ayda 1.0 motorlu ford araç sayısı 120.000 avrupa da..
    4- ingilterede %25

    türkiye satışıda önemlidir ama global bir marka total satışa bakar. burada ne gidiyorsa ona odaklanır.. 1.6 atmosferik benzinli motoru büyük ihtimal 2015 de olmayacak en geç 2016.. benzinli isteyip, dizele 10.000 fazla vermek stemeyen ya ford 1.0 eb, ya 1.5 eb alacak, yada başka markaya yönelecek
    mesela ben b sınıfı dizel alacağıma c sınıfı benzinli almayı tercih ettim. c sınıfı dizel alacak kadar da enayi değilim bindiğim yıllık km hesabıyla.. geçen yıl 13 bin bindim, bu yıl 12 bin olacak gibi
    biladerde dizeli var 25 krş yakıyor, bende 1.0 30 krş yakıyor..arada 8-10.000 tl alış farkı, yıllık 300 tl vergi farkı var.. oturun hesaplayın kaç yılda amorti eder.. yılda 25 bin yapıpda en az 5 yıl binecek olana 1.0 al demeyiz zaten

    ben size bu hesabıda yapayım.. yılda 13.000 binen, 1.0 yerine dizel alırsa aradaki farkı amorti etmesi için 20 yılda; hadi en iyimser tahminle 15 yıl binmesi lazım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 17 Eylül 2014; 22:12:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: manisa_tr

    zaman gösterecek. ayrıca turbo motorların bakımları daha hassas. kullanıcı da önemli. ayrıca düşük devirlerde kalkarken turbo devreye girmeyecek. 1.0 motor ile aracı hareket ettirmek zorundasınız. atalet momenti var.

    turbo kalkarken devreye girmeyecek mi?
    arabanın rolanti devri 900, kalkarken yaklaşık 1250 devirle kalkılıyor, bu araba 1400 devirde max torkuna (170) ulaşıyor.. 1400 devirde pat 170 tork üretmiyor ki, 1000 devirde de 100 tork üretiyor. :) (grafik önce linke tıklayın sonra 2 44 ü silip sayfaya gidin..http://www.focu44sclu44btr.com/topic/996-10-ecoboost-tanitimi-ueretim-basladi-made-in-germany/?p=170825) 1.4 benzinli atm motorların torku bile 4500 devirlerde 125 civarıdır.
    hassasiyet doğru, dizelide aynı benzinliside.. arabada turbo varsa kullanıcı önemlidir.. 70 binde turbo dağıtanda var, 200 binde de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 18 Eylül 2014; 19:24:33 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.