Bildirim
Triger kaç km de değişir,değişme vaktinin geldiği nasıl anlaşılır ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü, 2 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Normalde 90.000 km.de değişiyor diye biliyorum...Yanlış da olabilir...
Ama siz zaten ikinci el almışsınız...Dolayısıyla servisine,ustasına bir baktırıp iyice emin olun... -
Hocam degisiyor
Yil olarak 5 yil km olarak 60.000-75.000-90.000 -
araç ne bu arada?quote:
Orijinalden alıntı: cihanair
Hocam degisiyor
Yil olarak 5 yil km olarak 60.000-75.000-90.000 -
-
-
Değiştirin, kafanız rahat etsin. Kayışın ömrü araçtan araca değişir fakat genellikle 60 bin km ve en fazla 4 yıl ömür biçerler. Trigeri tam takım olarak değiştirin. -
Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler , ruhsatta eski sahibinin gittiği servis kartı var,orayı arayıp bilgi edineyim eğer usta aracı hatırlamazsa değiştiririm.Bagajda eski triger kayışı ve kutusu duruyor,sahibi kutusundan anladığım kadarıyla orjinal renault mais malı ile değiştirmiş,ama ne zamanquote:
Orijinalden alıntı: Paramedik 112
Değiştirin, kafanız rahat etsin. Kayışın ömrü araçtan araca değişir fakat genellikle 60 bin km ve en fazla 4 yıl ömür biçerler. Trigeri tam takım olarak değiştirin.
Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş
+ motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 14 Mayıs 2012; 13:25:14 >
-
kayış anlaşılmaz...quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler , ruhsatta eski sahibinin gittiği servis kartı var,orayı arayıp bilgi edineyim eğer usta aracı hatırlamazsa değiştiririm.Bagajda eski triger kayışı ve kutusu duruyor,sahibi kutusundan anladığım kadarıyla orjinal renault mais malı ile değiştirmiş,ama ne zaman
Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş
+ motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor
Alıntıları Göster
bende araçtan çıkmış kayış var sıfır gibi duruyor ,65binde değiştirmiştim. Yani hiçbişey anlayamazsınız.
renault larda 60binde birdir 180binde değiştirin... yanlız diger kayıslarıda degistirin...
-
Renaultlarda periyodik süresi 60,000 km yada 4 yıldır (4yılda kayış özelliğini yitirir kauçuk bir maddeden oluştuğu için 4 kış 4 yaz sıcak ve soğuk kayışın ömrünü tüketir)quote:
Orijinalden alıntı: sissil
kayış anlaşılmaz...
bende araçtan çıkmış kayış var sıfır gibi duruyor ,65binde değiştirmiştim. Yani hiçbişey anlayamazsınız.
renault larda 60binde birdir 180binde değiştirin... yanlız diger kayıslarıda degistirin...
Alıntıları Göster
Siz eski sahibinden eski bilgilerinden bulabilirseniz yaptırdığı tarihi yada km yi ona göre hareket edin
baktınız bulamadınız o araçta max rakam bana 200 tl civarına sanayide halletirin gitsin
Koptu mu kopacak mı kopar mı koparsa naparım vs vs vs gereksiz stressler
-
1.6 hitler motorda kaç bin km acaba.Ben sanki 90 bin km olarak hatırlıyorum ama bilen varsa yazarsa iyi olur.....quote:
Orijinalden alıntı: Delgado
Renaultlarda periyodik süresi 60,000 km yada 4 yıldır (4yılda kayış özelliğini yitirir kauçuk bir maddeden oluştuğu için 4 kış 4 yaz sıcak ve soğuk kayışın ömrünü tüketir)
Siz eski sahibinden eski bilgilerinden bulabilirseniz yaptırdığı tarihi yada km yi ona göre hareket edin
baktınız bulamadınız o araçta max rakam bana 200 tl civarına sanayide halletirin gitsin
Koptu mu kopacak mı kopar mı koparsa naparım vs vs vs gereksiz stressler
Alıntıları Göster
-
Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.quote:
Orijinalden alıntı: one man one engine
1.6 hitler motorda kaç bin km acaba.Ben sanki 90 bin km olarak hatırlıyorum ama bilen varsa yazarsa iyi olur.....
Alıntıları Göster
Ozel serviste degisimi pahali olan bir parca degil. Onceki degisim araligindan emin degilseniz gidip hemen degistirin. En fazla 2-3 saatlik bir islem. Sonra bir 50-60 bin km. kafaniz rahat olur. -
Corsa D kasaların ne kadar sürede değiştirmesi gerekiyor acaba? Araç 60binde ve 2008 modelquote:
Orijinalden alıntı: blue rondo
Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.
Ozel serviste degisimi pahali olan bir parca degil. Onceki degisim araligindan emin degilseniz gidip hemen degistirin. En fazla 2-3 saatlik bir islem. Sonra bir 50-60 bin km. kafaniz rahat olur.
Alıntıları Göster -
arkadaşlar bende yeyi fiat doblo 1,4 dynamic aldım bunların trigger peki kaç km de değişirquote:
Orijinalden alıntı: Sukulented
Corsa D kasaların ne kadar sürede değiştirmesi gerekiyor acaba? Araç 60binde ve 2008 model
Alıntıları Göster -
2006 model -
quote:
Orijinalden alıntı: blue rondo
Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.
Yanlış bilgi vermeyelim.
Triger kopması motora ciddi seviyede zarar verebilir.
Hareket halinde viteste iken kopması durumunda motor bir anda zınk diye 0 devire inmez. Araç gaz yemez ve sanki viteste kompresyonla yavaşlıyormuşsunuz gibi yavaşlar. Araç durana kadar motor dönmeye devam edecektir. Bu esnada subaplarınızı eğebilirsiniz, pistonlarınıza zarar verebilirsiniz, bu risk mevcut.
Bu durumda yapılacak en iyi şey aracı ve motoru en kısa sürede durdurmaktır. Durduktan sonra da tekrar marşa basmamaktır, triger koptuğunu anlamadan belki çalışır diye marş basarak motoru çevirir, yine hasara sebep olabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 6 Mayıs 2013; 8:33:10 >
-
Normalde triger kayışı dışarıdan görülmez. Sizin gördüğünüz kayış V kayışı olabilir. Alternatör, klima kompresörü, direksiyon hidrolik pompası vs. bunlar V kayışına bağlı.quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş
+ motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor
Triger kayışı ise krank mili ile kam (egzantirik) milleri arasındaki bağlantıyı sağlar, kranktan aldığı dönme hareketini kam miline iletir ve subapların (emme/egzos) çalışmasını sağlar. Bu sistem piston konumuna göre doğru zamanda doğru subapları açıp kapamakla yükümlüdür, kopması durumunda bu zamanlama bozulacağı, subapların hareketi duracağı için piston üst ölü noktaya hareket ettiğinde orada açık kalan subap(lar)a vurabilir. Triger kopması durumunda motordaki hasar da bu şekilde oluşuyor, pistonlar hasar alabiliyor, subaplar eğilebiliyor vs.
-
Benzinli motorlarin birde zincirlisi varmis galiba bunu nasil anlariz -
quote:
Orijinalden alıntı: cesur_0342
Benzinli motorlarin birde zincirlisi varmis galiba bunu nasil anlariz
Aracınızın servisini arayarak.
Ya da aracınızın marka modeli ile internetten arayın ama ilki daha sağlıklı. -
Tesekkur ederim
Benzer içerikler
- koldan vites arabalar
- ehliyet 1 yıl dolmadan araç kiralama
- suzuki baleno alınır mı
- palio alınır mı
- hyundai i20 1.4 benzinli hangi yağı kullanılır
- yeni kangoo
- citroen c5 hibrit
- 2024 bmw 5 serisi fiyat
- honda elektrikli araba
- mg hs luxury 1.5t-gdi yorumlar
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X