Şimdi Ara

Tutulan en iyi 3D modelleme ve animasyon programı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
3
Favori
32.862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    2007-2008 döneminde sırf meraktan 3ds Max'a başlamıştım, baya da ilerlemiştim, yavaşlayan bilgisayarıma formattan sonra kurmaya üşendiğim için bırakmıştım. Geçen yıl tekrar başlamıştım, blueprint olayı ile araba modellemeye çalışmıştım, bir türlü tutarlılık yakalayamıyordum, elbet bir yer ya içerde yada dışarıda kalıyordu, oysaki 2007-2008 döneminde gayet rahat modelleyebiliyordum, 5-6 kere farklı farklı araçları modellemeye çalıştım hepsinde de aynı sonucu alınca sinirlenip sildim. Neyse şu an bu işe başlayıp hobi olarak götürmeyi belki de günün birinde kısa bir film animasyon yapmayı düşünüyorum. Fakat program konusunda kararsızım. Bildiğim Maya, Cinema 4D, 3ds Max, bir de bir kaç program daha vardır. Hangisi piyasada tutuluyor, özellikle kısa film animasyon için hangisini kullanmalıyım? Yalnız şunu biliyorum ki ülkemizde 3ds Max dışındaki programların kaynakları bir hayli kısıtlı.







  • Arkadaşlar güzel tavsiyeleriniz için teşekkürler. Maya konusunu araştırdım biraz profesyoneller içinmiş işin içine kodlama falanda giriyormuş ben bu işi amatör olarak yürütmek istiyorum. Kaç gündür yeniden 3ds Max mı kullanmaya başlasam acaba diye düşünüp düşünüp vazgeçiyorum aklıma modelleme geldikçe canım çekiyor ama animasyon kısmı kafamı karıştırıyor zaten belirttiğim gibi 3ds max alt yapımda var, bir kaç tutorial izleyip unuttuklarımı hatırlarım. Eskiden Reactor vardı programda o geç yıl kalktı diye hatırlıyorum yerini başka program almış. Bu nedir, zor mudur?

    Aslında @punkandroll ve @altwo'nun mesajından Cinema4D ve Zbursh'a başlamakta geliyor içimden ama hiç kullanmadığım için tırsıyorum biraz.

    Bunun haricinde hiçbir zaman animasyon kısmına geçiş yapamadım yani rigging tarzı terimlere biraz yabancıyım.

    İlaveten @altwo hocam animasyon çeşitleri hakkında bir bilgim yok maalesef şu an için. Derdimi de belki bu sebeple tam anlamıyla anlatamıyorum, isterseniz ben bir kaç tane kısa film ekleyeyim, belki anlarsınız. Yalnız unutmayın benim bunları iki dakikada yaparım diye bir iddiam yok yani bunlar çok zor nasıl yapacaksın diye çıkışmayın.


    The Arkhttp://www.youtube.com/watch?v=_y6Hz-IDJw0

    Sınır: The Moviehttps://vimeo.com/33101879

    Sizce hangi program? Sınır'da 3ds Max kullanılmış, birde şu meşhur video var. Bilmeyeniniz yoktur diye düşünüyorum, bunda da 3ds Max kullanılmış.

    http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: göbeğini kaşıyan adam

    Arkadaşlar güzel tavsiyeleriniz için teşekkürler. Maya konusunu araştırdım biraz profesyoneller içinmiş işin içine kodlama falanda giriyormuş ben bu işi amatör olarak yürütmek istiyorum. Kaç gündür yeniden 3ds Max mı kullanmaya başlasam acaba diye düşünüp düşünüp vazgeçiyorum aklıma modelleme geldikçe canım çekiyor ama animasyon kısmı kafamı karıştırıyor zaten belirttiğim gibi 3ds max alt yapımda var, bir kaç tutorial izleyip unuttuklarımı hatırlarım. Eskiden Reactor vardı programda o geç yıl kalktı diye hatırlıyorum yerini başka program almış. Bu nedir, zor mudur?

    Aslında @punkandroll ve @altwo'nun mesajından Cinema4D ve Zbursh'a başlamakta geliyor içimden ama hiç kullanmadığım için tırsıyorum biraz.

    Bunun haricinde hiçbir zaman animasyon kısmına geçiş yapamadım yani rigging tarzı terimlere biraz yabancıyım.

    İlaveten @altwo hocam animasyon çeşitleri hakkında bir bilgim yok maalesef şu an için. Derdimi de belki bu sebeple tam anlamıyla anlatamıyorum, isterseniz ben bir kaç tane kısa film ekleyeyim, belki anlarsınız. Yalnız unutmayın benim bunları iki dakikada yaparım diye bir iddiam yok yani bunlar çok zor nasıl yapacaksın diye çıkışmayın.


    The Arkhttp://www.youtube.com/watch?v=_y6Hz-IDJw0

    Sınır: The Moviehttps://vimeo.com/33101879

    Sizce hangi program? Sınır'da 3ds Max kullanılmış, birde şu meşhur video var. Bilmeyeniniz yoktur diye düşünüyorum, bunda da 3ds Max kullanılmış.

    http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo

    Bazen gerçekten boşa yazdığımı düşünüyorum.

    Maya profesyoneller için, işin içine kod giriyor vs. bunlar hikaye. Bir önceki mesajımda yazdım, tekrar yazıyorum.

    1- Maya ayrı bir dünya filan değil. Modelleme, rig, dinamik sistemler, uv araçları vs. hepsi diğer yazılımlarla benzer, hatta çoğu zaman aynı.

    Örnek olarak bu yazılımların hepsi smooth algoritması olarak Catmull-Clark kullanıyor (Modo'da ekstradan Pixar Sub-D var). Mesela Max'te gidersin turbosmooth atarsın, C4D'de objeyi hypernurbs'un içine koyarsın ya da Maya'da 1,2,3 (default) tuşları ile smooth önizlemesi yaparsın.

    Hepsinde modelleme yaparken polygonlarla, vertex'lerle, edge'lerle uğraşırsın ve hepsinde extrude, cut, bridge vb. araçları kullanırsın (Nurbs modellemeye bir önceki mesajımda değinmiştim, ayrıca Solid ve Rhino vb. yazılımlar konumuz dışında).

    Hepsinde uv'leri açmak için araçlar var, atıyorum hepsinde uv relax aracı var.

    Hepsinde render alma, shader yapıları üç aşağı beş yukarı benzer (Zaten 3ds Max, Maya ve Softimage'da mental ray dahili olarak geliyor).

    2 - Kod olayı gelirsel. Bu yazılımların hepsi bir script dilini destekler, Maya'ya özel bir durum yok ortada.

    Şöyle bir bakarsak:

    3ds Max : İçinde dahili olarak MaxScript var. C++ ile plugin yazılabiliyor. Ve artık Ephere .NET SDK Wrapper sayesinde .NET platformu tarafından desteklenen bir dil ile plugin yazmak mümkün. Ki benim C# öğrenme nedenlerimden biri de bu.

    Maya : Dahili script dili MEL (Maya embeded language). Ayrıca Python ve C++ plugin yazmak mümkün.

    Cinemad 4D : Dahili script dili C.O.F.F.E.E. Ayrıca yine diğerleri gibi Python ve C++ ile plugin yazmak mümkün.

    Softimage : Softimage'da için yine C#, Python, VBScript ve JScript script yazmak mümkün.

    Blender : Script dili Python. Zaten açık kaynak olduğu için "programlama bilgin dahilinde" herşeyini değiştirebilirsin. Bu bakımdan Blender'ı emin ol gelecekte daha fazla duyacağız. Ki cgsociety'de okuduğum bir habere göre büyük oyun stüdyolarından biri pipeline'a Blender'ı da dahil edecekmiş(?).

    Bu liste daha uzar gider. Görüldüğü gibi Maya'ya özel bir durum yok ortada.

    Peki neden script yazmaya ihtiyaç duyulur. Birkaç tane örneğine bakalım.

    Diyelim kompleks bir bina çizdin. Binanın yüzlerce ve nizami olmayan penceresi var ve herbir pencereye birer adet Vray Rec Light koymak istiyorsun. Bunu manual olarak yapmayı hayal et. Bir de şöyle düşün bir script var seçtiğin geometrideki açıklıkları tespit edip (bu örneğimizde pencere boşlukları) oralara aynı büyüklükteki Vray Rec Light koyuyor. Düşünmene de gerek yok, böyle bir script var zaten. Görüldüğü üzere bir tarafta belki saatler alacak bir süreç, diğer tarafta iki click. Kabul ediyorum, bir parça ekstrem bir örnek oldu ama zaten script yazmanın çoğu zaman nedeni de bu.

    Bir diğer örneğe bakalım. Dış mekan bir sahne hazırladın ve zemine onlarca değişik taş koymak istiyorsun. Napacaksın peki? Her bir taşı ayrı ayrı mı modelleyeceksin? Onun yerine bir script olsa ve sana istediğin sayıda ve random olarak çeşitli boyut ve şekillerde taşlar üretse. Evet bu da var zaten.

    Daha yüzlerce örnek sıralanabilir.

    Son olarak, linkini verdiğin animasyonlar oldukça vasat. Türk yapımı olan, Türkiye standartlarına göre iyi ama dünyayı baz aldığımızda cidden vasat. Prodüksiyon kalitesi, karakter modellemeleri, karakter animasyonları gerçekten vasat. Ayrıca oradaki Mustang'in digital-tutors'un tutorial'ına bakılarak yapıldığına eminim. Modelleme de 3 kişi çalışmış ve bu 3 kişiden biri kesinlikle bu tutorial'ı izleyip modellemiş, kabak gibi belli. Son sahnede arabalar çarpışınca ne işse bir de Mustang'e hiçbir şey olmuyor :D.

    Şimdi olayın yazılımda olmadığını göstermek için sana tamamıyla açık kaynak yazılımlar ile yapılmış ve yukarıdaki örneklere on basacak birkaç animasyon göstermek istiyorum:

    Aşağıdaki animasyonların hepsi Blender, Gimp, Ink Space vs. gibi açık kaynak yazılımlar ile yapılmıştır.

    1 - Elephants Dream (Dikkat 2006 yapımı)

    European 3D Film Festival en iyi kısa animasyon ödülü ve daha pek çok festivalden ödüller.



    2 - Sintel (2010)

    3D World Magazine CG Awards ve yine birçok ödül



    3 - Lighthouse (2008)

    http://responsibility-project.libertymutual.com/films/lighthouse/#fbid=FAvT7Y7G-ha

    4 - Bick Buck Bunny



    Yine pek çok örnek var ama benim en çok hoşuma gidenler bunlar.

    Sözün özü bir yerden başla devamı gelir. Yazılıma takılma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa1403

    Solidworks programını profosyonel olarak kullanmaktayim ayni zamanda egitiminide vermekteyim.
    ev cizmek hatta cadde sokak bunlar kolay ama. Animasyonda caddelerde dolasarak ev icine girip cikmayi ben yapamadım. Ama bir arabanin fabrika icerisinde uretim hattını takip edebildim.

    Anlayacağın solidworks ile gorsel animasyonda mimari reklam yönünde cok zayıf.

    http://forum.donanimhaber.com/m_97484381/f_//tm.htm#97554563
    http://forum.donanimhaber.com/m_99690824/f_//tm.htm#101587407



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 16 Ocak 2015; 23:26:10 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.