DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu? (ABS yoksa)
156
Cevap
2
Favori
15.670
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu? (ABS yoksa)
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2826 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:05:46
      Arkadaşlar "ABS olmayan" bir araçta ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu, yoksa birkaç metre sürüklendikten sonra mı durur?


      _____________________________

      2016 Seat Leon 1.2 TSİ 110 HP Manuel
      Canon Eos 650D + 18-55mm IS
    • Yarbay
      6335 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:10:32
      Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Çavuş
      74 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:13:06
      Bizim araba 60 km'ye kadar kaymadan zank diye durabiliyor.


      _____________________________

    • Yarbay
      2826 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:13:33
      quote:

      Orijinalden alıntı: K.B.R.O

      Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.

      Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?


      _____________________________

      2016 Seat Leon 1.2 TSİ 110 HP Manuel
      Canon Eos 650D + 18-55mm IS
    • Yarbay
      5016 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:13:42
      ABS olmayan araçta denemeyin


      _____________________________

      Do Not Go Gentle Into That Good Night Dylan Thomas--Old: Stage 4 Astra Coupe Turbo 2001 estimated 280 BHP--Old: Alfa Romeo Guiletta 2015 New:Volkswagen Golf 2016 1.4 TSI Highline -- LG 60LB870V-- LG BH9540TW 5.1.4 1460W-- Sound Accoustics Isolation-- DxRacer King Series Gaming Chair--Creator of Antec 1200 SuSeSi--Corsair STRAFE RGB MX Silent--MM800 Polaris RGB --PROJECT CORSAIR OBSIDIAN 900D--Asus Z170S Sabertooth TUF--i7 6700K 4.5GHZ//1.250V--ASUS ROG STRIX GTX 1080 StreamRoLLeR BattleStation Best in Turkey --Asus PG348Q-GODZILLA (Second Owner in Turkey) G-SYNC 3440X1440-- Acer V17-791G GTX860M
    • Uzaklaştırılmış 33 gün cezanın, 32 gün 2 saat 47 dakika kadarı kaldı.
      13 Nisan 2012 23:15:04
      araba gaza basınca giden , frene basınca duran bir alet değildir

      80 giderken zank diye durmak ne demek ?
      yıllardır araba kullanıyorum 80 le giderken hiç zank diye durmadım duramadım


      _____________________________

    • Yarbay
      8091 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:15:58
      quote:

      Orijinalden alıntı: korfezgunesi


      Alıntıları Göster


      Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

      birkaç metreden, bir hayli fazla kayar emin olabilirsiniz.


      _____________________________

      birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com
    • Yarbay
      6335 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:16:12

      quote:

      Orijinalden alıntı: korfezgunesi


      Alıntıları Göster


      Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

      Ani frenden kastınız köküne kadar basmak zannedersem. Bu sekilde oldugunda ön tekerler kilitlenir. Ve yere sürtünmeden ses cıkarır. Ses kesilene kadar bilin ki hala duramadınız ;) yani kayma payı olur. Metre olarak da arabadan arabaya degisir. Fren performansına göre.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      3808 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:16:47
      quote:

      Orijinalden alıntı: korfezgunesi


      Alıntıları Göster


      Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

      arkadasım kayma payı olmaması demek, 60 km hızla zınk diye durman demektir.

      bu 60 km hızla düz bir duvara çarpmandan daha kötü birseydir. çünkü duvara çarpınca en azından arabanın ön kısmı darbeyi emer.

      zınk diye duramazsın yani, durursan da emniyet kemerin takılı olsa bile ölürsün sanırım.

      yani bi kaç metre kayarsın ki bu kısa bi kaç metre olmaz, ondan sonra durursun.

      abs varsa fren mesafesi biraz uzar fakat zikzak çizmeden kaymadan durursun

      abs yoksa tekerler kitlenir, belki dümdüz kayarak durursun belki yamularak durursun. frenlerin balataların yeniyse daha kısa mesafede durabilirsin


      _____________________________

    • Binbaşı
      1743 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:17:03
      quote:

      Orijinalden alıntı: korfezgunesi

      Arkadaşlar "ABS olmayan" bir araçta ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu, yoksa birkaç metre sürüklendikten sonra mı durur?

      müdür çık açık alanda dene arabayı durur mu durmaz mı diye ya da zank diye durur mu diye.

      Edit: Boşver deneme şimdi çıkar denersin birine vurursun vicdan azabı olur.Boşver kayarsın diyim sadece.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _K_A_İ_N_ -- 13 Nisan 2012; 23:19:17 >
      _____________________________

    • DH Yönetici
      8962 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:17:13
      60-80km/h arası hızda ani frende minumum 20-25 metre tekerlekler kızakladıktan sonra durursunuz.


      _____________________________

      Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5 1//Creative Audigy2ZS //Logitech Momo Racing Force//
    • Yarbay
      6335 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:20:03
      Arkadaş zank diye durur mu diyerek abs ye göre ne kadar geç durur demek istedi zannedersem. Ben öyle anlam yükledim ya da


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      3360 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:26:56
      60 ile giderken en iyi ihtimalle 14 metrede durabilirsiniz, "g" ivmesi ile yavaşlayabilirseniz; ki eski nesil araçlarda (lastik teknolojisi de daha geride olduğu için) bu mesafe 16-17 metreyi çok rahat bulmaktadır.


      _____________________________




    • Yüzbaşı
      308 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:47:34
      Simdiye kadar fren testi yaptigim araclarda yasadigim en uc iki durum
      Altinda 2009 model Rio varsa lastikler de fabrika cikisi takili olan Hankooklarsa bi de 80 km hizla frenin dibine kadar abanip ibreye bakip hizinin azalmadigini gordugunde hic duramayacagini dusunup ayagini frenden cekip bu testi yapmaktan vazgecebilirsin Altindaki araba Fiat panda 4x4 se lastikler de Michelinse 80 km hizla frenin dibine kadar abanirsan yan tarafta emniyet kemeri takili olmayan ve herseyden bihaber olan arkadasinin kafasini cama vurmasini da saglayabilirsin (bu arada Mercedesin den BMW sine AUDI sine turlu turlu arabayi denemisligim vardir Panda 4x4 teki fren performansinin hic birinde olmadigini dusunuyorum)


      _____________________________

      Fiat Bravo 1.6 MultiJet(JTD) 120 HP Dual E5 Dynamic Plus+SPK+AK+SKYDOME
    • Yarbay
      3808 Mesaj
      13 Nisan 2012 23:57:02
      Fren mesafesinde lastikler gercekten cok ama cok onemli


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      2338 Mesaj
      14 Nisan 2012 00:44:25
      Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.


      _____________________________


      Güncel: 2006 Model C230T - 2006 Model Golf Goal - 2007 Model E63AMG : http://forum.donanimhab...4930/mpage_1/key_/tm.htm
      İzmir-Germany-Shanghai
    • Yarbay
      2826 Mesaj
      14 Nisan 2012 00:50:50
      quote:

      Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

      Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.

      O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?


      _____________________________

      2016 Seat Leon 1.2 TSİ 110 HP Manuel
      Canon Eos 650D + 18-55mm IS
    • Yarbay
      2338 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:00:23
      quote:

      Orijinalden alıntı: korfezgunesi


      Alıntıları Göster


      O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

      Belki 80km olmasada yüksek süratlen gidildiğinde > 100 km ABS olmayınca arka tekerlekler ön tekerleklere karşı daha çabuk bloka eder lastiğin ufak bi kısmı düz taban olur sonradan giderken farkedilir düzelme imkanı olmaz mecburen değişmesi lazım.


      _____________________________


      Güncel: 2006 Model C230T - 2006 Model Golf Goal - 2007 Model E63AMG : http://forum.donanimhab...4930/mpage_1/key_/tm.htm
      İzmir-Germany-Shanghai
    • Binbaşı
      1697 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:01:51
      Uçak gemisine inersen durursun.

      Allah aşkına zank diye durmak da nedir fizikten bu kadar mı bi habersiniz.


      _____________________________

      Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
      Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
      "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
    • Yüzbaşı
      397 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:03:34
      daha 2-3 hafta önce 70 le giderken birden zank diye frene bastım araç 1-2 metrede durdu durmasına ama karşı tarafın arabası pert
      arabada abs vardı tabi.ama abs nin etkisi büyüktür burada olmasa işim zordu, abs +el freni = 2 metre


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      308 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:03:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: korfezgunesi


      Alıntıları Göster


      O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

      o olayin tirlarda gerceklestigine sahit oldum ama bir otomobilde olabilecegine pek ihtimal vermiyorum dogrusu aracin agir olmasi hizin yuksek olmasi ve frenden ayagini cekmeden uzun sure kizaklaman lazim ki olabilsin. Hic de kaliteli olmayan lastiklerle defalarca ani fren yapmisligim var basima hic oyle birsey gelmedi..


      _____________________________

      Fiat Bravo 1.6 MultiJet(JTD) 120 HP Dual E5 Dynamic Plus+SPK+AK+SKYDOME
    • Binbaşı
      1697 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:12:59



      [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=8oX6CMc4v7I&feature=player_detailpage#t=64s]


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 14 Nisan 2012; 1:15:06 >
      _____________________________

      Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
      Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
      "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
    • Yarbay
      5777 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:13:06
      Newton'ın kemikleri sızladı.


      _____________________________

      Nikon D5100 18-55mm VR Kit , 50mm F1.8G , 55-300mm VR // iPhone 6 16GB // Sennheiser CX-300-II


      Kendi yıldızını takip et.
    • Yarbay
      2826 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:22:10
      Ya iyiki acemiyz, bazıları bu yandan vurmak zorunda mı arkadaş...


      _____________________________

      2016 Seat Leon 1.2 TSİ 110 HP Manuel
      Canon Eos 650D + 18-55mm IS
    • Yarbay
      4202 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:23:43
      albea ile 120 km ile köküne kadar basmıştım firene. ön iki lastik kar arka lastikler yazlık idi. frene bastım 1 saniye geçmedi araç dötü başı dağıtmaya başladı.

      ön çekeri seviyorum gaza yüklenince direk toparladı arka kısmı.

      aynı olayı düz yolda 4 yazlık ilaedenedim biraz kızakladıktan sonra durdu. yalnız ilk frenlemede debriaj + fren yapmıştım.

      direksiyonu iyi olmayanlar yüksek hızlarda abi frenleme yapmasınlar allah korusun kötü şeyler olabilir


      _____________________________

    • Yarbay
      2901 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:29:42
      he kardeş zınk diye bastığın yerde durursun :)

      akıl, mantık nerde yahu...



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yüzbaşı
      559 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:33:47
      quote:

      Orijinalden alıntı: Phantoka

      he kardeş zınk diye bastığın yerde durursun :)

      akıl, mantık nerde yahu...


      adam haklı


      _____________________________

    • Yarbay
      3340 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:34:47
      Imkansız birsey zank diye durması. Ciyak ciyak öter.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      2901 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:36:06

      quote:

      Orijinalden alıntı: guyverland

      Uçak gemisine inersen durursun.

      Allah aşkına zank diye durmak da nedir fizikten bu kadar mı bi habersiniz.

      ben yazdım yorumumu sonra benden once yazan olmus mu dedım aynı seyı yazmısız.

      tebrık edıyorum :D


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      2823 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:39:21
      quote:

      Orijinalden alıntı: supremum

      60-80km/h arası hızda ani frende minumum 20-25 metre tekerlekler kızakladıktan sonra durursunuz.

      En kral aracın fren mesafesi ki test vardı porsche 911 gt3 32 metrede duruyordu düşünün


      _____________________________

      2009 Opel Insignia Turbo Cosmo 180 Hp Navigation+Sunroof+Leather
      2010 Ford Focus Titanium TDCI 109 Ps
      2010 Ford Fiesta Trend TDCI 68 PS
      1995 Opel Calibra Turbo 4x4 C20let Getrag 297 HP Dyno (chip+filtre+turbo+katalizör iptali...)

    • Binbaşı
      1697 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:39:47
      quote:

      Orijinalden alıntı: korfezgunesi

      Ya iyiki acemiyz, bazıları bu yandan vurmak zorunda mı arkadaş...

      Neyin acemisisin kardeşim ?
      Hadi otomobillere yenisin, yol, fren fizik etkilerini düşünemedin.

      Şu kadarcık da mı mantık yürütemez insan. Kibrit kutusuna 4 teker tak durdur bakalım 80 km/h den nasıl durduracaksın eli ayağı düzgün her lise talebesi cevap verir yahu buna.
      Otomobil yere çivi mi çakıyor nasıl durur yahu ?
      Hadi çaktın diyelim neyle bağlayacaksın kendini koltuğa

      Bak ben bile ne güzel mıçtım yani


      _____________________________

      Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
      Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
      "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
    • iOS Beta Kullanıcısı
      9032 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:41:48
      Zank diye durmaz tabi ki, ama durma sekli olarak abs li araclar ile abs siz arac arasinda cok fark var. Mesela sahil yolunda sari isigi gordugum an ve gectigimde kirmizi yanip plakaya ceza yazacaksa aynaya bakiyorum arkada kimse yoksa abs li aracta frenin dibine kadar basiyorum takur tukur ediyor ama duruyor. Ama bunu abs siz aracta yapmaya korkuyorum, hem acaip lastik sesi cikariyor millet ayiplarcasina bakiyor, ayrica abs li arac gibi dumduz Durmuyor kayiyor.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1697 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:43:10
      quote:

      Orijinalden alıntı: Phantoka



      Alıntıları Göster


      ben yazdım yorumumu sonra benden once yazan olmus mu dedım aynı seyı yazmısız.

      tebrık edıyorum :D

      Neyi tebrik ediyorsun sen de yahu
      Çok doğal bir şey değil mi bu. İnsan yemek yiyebilene çok başarılı yemek yiyorsun abi dermi


      _____________________________

      Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
      Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
      "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
    • Yarbay
      2901 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:44:09
      bu arada goruyorum kı kımse

      eşik frenlemeyi

      bilmiyor...



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      2901 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:45:37

      quote:

      Orijinalden alıntı: guyverland


      Alıntıları Göster


      Neyi tebrik ediyorsun sen de yahu
      Çok doğal bir şey değil mi bu. İnsan yemek yiyebilene çok başarılı yemek yiyorsun abi dermi

      cıkkk benden hızlı olmanı tebrık ettım :P :))))

      demın eşik frenleme yazdım ama acıklamaya usendım.

      sen usenmezsen el atsana ona :)


      bılgılensın ınsanlar.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      2826 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:48:44
      Dalga geçmeyip, düzgünce cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum.


      _____________________________

      2016 Seat Leon 1.2 TSİ 110 HP Manuel
      Canon Eos 650D + 18-55mm IS
    • DH Yönetici
      8962 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:55:02
      quote:

      Orijinalden alıntı: Phantoka
      Orijinalden alıntı: Phantoka

      cıkkk benden hızlı olmanı tebrık ettım :P :))))

      demın eşik frenleme yazdım ama acıklamaya usendım.

      sen usenmezsen el atsana ona :)


      bılgılensın ınsanlar.


      Bir ara intikal mesafesinede değinirsek konu daha da faydalı olmuş olacak.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum -- 14 Nisan 2012; 1:56:27 >||:||
      _____________________________

      Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5 1//Creative Audigy2ZS //Logitech Momo Racing Force//
    • DH Yönetici
      8962 Mesaj
      14 Nisan 2012 01:59:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: laax


      Alıntıları Göster


      En kral aracın fren mesafesi ki test vardı porsche 911 gt3 32 metrede duruyordu düşünün

      O GT3 için 100-0 fren mesafesi olduğu için 60-80 arası hızlarda 20 metreli değerler çıkacaktır.

      Mesela Aston Martin V8 Vantage S Coupe 80-0 frenlemesini 24 metre civarında tamamlamış.
      http://www.otomobil.com...est-0-100-kms-100-0-kms/


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum -- 14 Nisan 2012; 1:59:58 >||:||
      _____________________________

      Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5 1//Creative Audigy2ZS //Logitech Momo Racing Force//
    • Yarbay
      2269 Mesaj
      14 Nisan 2012 02:11:19
      İlkokulda, havuz problemleri başımın belasıydı. O havuzların lang diye boşalmasını veya dolmasını, ne kadar çok isterdim... Ama olmazdı işte.


      _____________________________

      2000 Opel Omega 2.5 V6 A/T
    • Binbaşı
      1697 Mesaj
      14 Nisan 2012 02:12:42
      Eşik frenleme; 'abs olsun olmasın' fren pedalı baskı limitine yakın, lastiklerin kilitlenme noktasına varmadan önce ki frenleme tekniğidir. İşte tekniğe hakim olmayan sürücüler için ABS de bunu yapar. Her aracın fren pedealı açısı aynı olmadığından deneme yoluyla öğrenilir (şartlara göre değişkenlikte gösterir (lastik, lastik basıncı, ıslaklık, mıcır vb)) ki acemi sürücüler için bu tekrarlar daha fazla olmalıdır. Fren pedalına ani tam yükleme yaptığınızda lastiklerin temas tutunma noktası kaybolur ve kızaklarsınız işte ABS de bunu engellemek için balatalara kilitlenmeyi önleyici bir teknik uygular. Eşik ise işte tam bu lastikleri kilitleyeceğiniz noktanın bir önceki aşamasıdır ve en verimli frenleme şekli budur en kısa mesafeler bu şekilde ortaya çıkar.
      ABS bazı makineler için olmazsa olmaz birşey değildir. Bir çok yarış konfigürasyonunda yol otomobillerinde kullanılan biçimde ABS bulunmaz. Tabi bunun için min 6 pistonlu balata ve seramik, carbon alaşımlı üst düzey disklere ihtiyaç vardır. F1 gibi noktalarda fren baskısını ECU kontrol eder. Pilotun ani tam baskısında bile kontrolü ele alır amiyane tabirle. Fedal baskı limitinde 1 kademelik bir boşluk mevcuttur. Burayı kullanırsanız kilitlenir yoksa eşik frenleme yapmışsınız demektir. Pilotlar lastikleri pek tabi kilitleyebilir fakat bu tutunma kaybına neden olan etkilerin birleşmesi sonucu olabilir. F1 de sıkca görüleceği gibi otomobillerde de ABS dahi tek lastiği kilitleyebilirsiniz. Viraj iç noktasında ki lastik kilitlenebilir böylece seri sürtünmeden lastikte yanık, düzleşme oluşur. Bunu daha sonra flap flap flap "hızlı hızlı okuyun :)" şeklinde çıkan seslerden anlayabilirsiniz. Örnek olarak slick lastikler kilitlenme öncesi en verimli yavaşlamayı sağlamasıyla birlikte, kilitlenmeyle beraber en çok bozulmaya uğrayan çalışma ısıları sebebiyle lastik çeşitidir.


      İntikal mesafesi meselesine dair teknikte frenleme de sol ayak kullanımı şeklindedir yine aynı şekilde ivme gecikme mesafesi :P ne karşı teknik de debriyajlı araçlarda sağ ayak ile fren sabit gaz pompalama, 2 pedallı araçlarda sol ayak frendeyken, sağ ile 2 birim miktar gaz basıncı uygulama şeklindedir.


      Ayrıca en verimli frenleme en iyi debriyaj yani motor freni kullanımı iledir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 14 Nisan 2012; 2:20:25 >
      _____________________________

      Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
      Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
      "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
    • Yarbay
      3419 Mesaj
      14 Nisan 2012 02:15:23
      eylemsizlik denen birşey var.. zank diye durarsa camdan fırlarsın


      _____________________________

    • Yarbay
      2901 Mesaj
      14 Nisan 2012 02:17:35

      quote:

      Orijinalden alıntı: guyverland

      Eşik frenleme; 'abs olsun olmasın' fren pedalı baskı limitine yakın, lastiklerin kilitlenme noktasına varmadan önce ki frenleme tekniğidir. İşte tekniğe hakim olmayan sürücüler için ABS de bunu yapar. Her aracın fren pedealı açısı aynı olmadığından deneme yoluyla öğrenilir (şartlara göre değişkenlikte gösterir (lastik, lastik basıncı, ıslaklık, mıcır vb)) ki acemi sürücüler için bu tekrarlar daha fazla olmalıdır. Fren pedalına ani tam yükleme yaptığınızda lastiklerin temas tutunma noktası kaybolur ve kızaklarsınız işte ABS de bunu engellemek için balatalara kilitlenmeyi önleyici bir teknik uygular. Eşik ise işte tam bu lastikleri kilitleyeceğiniz noktanın bir önceki aşamasıdır ve en verimli frenleme şekli budur en kısa mesafeler bu şekilde ortaya çıkar.
      ABS bazı makineler için olmazsa olmaz birşey değildir. Bir çok yarış konfigürasyonunda yol otomobillerinde kullanılan biçimde ABS bulunmaz. Tabi bunun için min 6 pistonlu balata ve seramik, carbon alaşımlı üst düzey disklere ihtiyaç vardır. F1 gibi noktalarda fren baskısını ECU kontrol eder. Pilotun ani tam baskısında bile kontrolü ele alır amiyane tabirle. Fedal baskı limitinde 1 kademelik bir boşluk mevcuttur. Burayı kullanırsanız kilitlenir yoksa eşik frenleme yapmışsınız demektir. Pilotlar lastikleri pek tabi kilitleyebilir fakat bu tutunma kaybına neden olan etkilerin birleşmesi sonucu olabilir. F1 de sıkca görüleceği gibi otomobillerde de ABS dahi tek lastiği kilitleyebilirsiniz. Viraj iç noktasında ki lastik kilitlenebilir böylece seri sürtünmeden lastikte yanık, düzleşme oluşur. Bunu daha sonra flap flap flap "hızlı hızlı okuyun :)" şeklinde çıkan seslerden anlayabilirsiniz. Örnek olarak slick lastikler kilitlenme öncesi en verimli yavaşlamayı sağlamasıyla birlikte, kilitlenmeyle beraber en çok bozulmaya uğrayan çalışma ısıları sebebiyle lastik çeşitidir.

      ellerine sağlık diyorum. :)

      F1 da abs var gibi anlaşılıyor yazından. benım bıldıgım tractıon control ıle o da kaldırıldı?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Binbaşı
      1697 Mesaj
      14 Nisan 2012 02:38:26
      F1 'de yol otomobillerine uygulanan kontrol, yönetim sistemlerinin hiç birisi yok dolayısıyla ABS de yok. (EBD ESP felan) Belki de en benzer sistem traction control mantığıdır denebilir.


      _____________________________

      Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
      Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
      "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
    • Yüzbaşı
      574 Mesaj
      14 Nisan 2012 02:46:30
      çok güzel bir söz vardır : '' NE KADAR HIZLI GİTTİĞİNİ FREN YAPINCA ANLARSIN ''
      başta herkezin kulağına küpe olsun

      soruya gelince 60-80 hiç farketmez frene panikle bastığında artık araç dursa dersin
      çünkü baya bir lastik-asfalt ağlatırsın


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      14 Nisan 2012 02:54:30
      arabaya çapa yaptır, frene basınaca dört bir yandan çapalar atsın yola zank diye durdurur


      _____________________________


      Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! ... MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
      opel astra
    • Yüzbaşı
      260 Mesaj
      14 Nisan 2012 03:13:25
      Arac zank diye durmaz tabi genc.. Arabada abs olup olmamasi, yolun kaygan olup olmamasi gibi etkenler aracin durusunu etkilerken yaptigin hizin en az dortte biri kadar aracin durma mesafesi oldugunu kabaca soyleyebilirim genc..


      _____________________________

    • Yarbay
      2823 Mesaj
      14 Nisan 2012 03:35:19
      quote:

      Orijinalden alıntı: supremum


      Alıntıları Göster


      O GT3 için 100-0 fren mesafesi olduğu için 60-80 arası hızlarda 20 metreli değerler çıkacaktır.

      Mesela Aston Martin V8 Vantage S Coupe 80-0 frenlemesini 24 metre civarında tamamlamış.
      http://www.otomobil.com...est-0-100-kms-100-0-kms/

      Yok demek istediğim bunlar super spor lar yani siz en az 10 metre ekleyin :)


      _____________________________

      2009 Opel Insignia Turbo Cosmo 180 Hp Navigation+Sunroof+Leather
      2010 Ford Focus Titanium TDCI 109 Ps
      2010 Ford Fiesta Trend TDCI 68 PS
      1995 Opel Calibra Turbo 4x4 C20let Getrag 297 HP Dyno (chip+filtre+turbo+katalizör iptali...)

    • Yarbay
      13189 Mesaj
      14 Nisan 2012 03:57:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

      arabaya çapa yaptır, frene basınaca dört bir yandan çapalar atsın yola zank diye durdurur



      süper ya öldüm gülmekten




      _____________________________

    • Yarbay
      6335 Mesaj
      14 Nisan 2012 08:10:05
      Esik mesafesini de ogrenmis olduk. Tesekkur ederiz


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      14 Nisan 2012 08:48:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: korfezgunesi


      Alıntıları Göster


      O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

      kısa süreli kızaklamalarda pek gerek yoktur ama uzun süreli kızaklamalarda değişmesi gerekir.
      Ayrıca yeterince uzun kızakladıysanız teker yolda giderken lap lap lap öter. Düzleşen kısım asfalta çarptığında ses yapar


      _____________________________

    • Yarbay
      3970 Mesaj
      14 Nisan 2012 08:57:02
      Daha dün denedim 130km saat ile freni kökledim en az 30 40 metre kaydıktan sonra vazgeçip freni bıraktım. Benim amacım araç frenlerken çizgisini bozuyormu diye bakmaktı ama yüksek hızlarda fren mesafesi gerçekten çok uzun.

      EDIT: Burada lafın gelişi yoksa ABS devreye girdiği için kontrol kaybı olmadı


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenGiDeR -- 14 Nisan 2012; 8:59:38 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3799 Mesaj
      14 Nisan 2012 09:10:23
      ABS Off



      http://www.youtube.com/...&feature=channel&list=UL

      ABS on


      http://www.youtube.com/...u3II-M&feature=endscreen


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lonely_man -- 14 Nisan 2012; 9:12:09 >
      _____________________________

      Gölge Mavisi Golf 1.4TSI 122HP Man. Highline----2009 Cadillac CTS(For Sale)----2004 Ford EXPLORER 4.0V6(Satıldı.. =( )----2005 Ford MUSTANG 4.0V6(Satıldı.. =( )
      İstanbul Technical University
    • Yarbay
      2982 Mesaj
      14 Nisan 2012 09:29:52
      kendı aracımda abs yok. Eger frenı koklersen kızaklama yapıyor ancak fren pedalını ıyı ayarlarsan kaydırmadan yada azda olsa kayarak durabılıyor.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      337 Mesaj
      14 Nisan 2012 10:38:00
      Zak diye durursan camdan fırlarsın o kadar..


      _____________________________

    • Yarbay
      5885 Mesaj
      14 Nisan 2012 10:46:16
      Fizik kuralları denen bişey var ya haberin yok mu? Sen bile koşarken bir anda duramazsın araba nasıl dursun o hızda


      _____________________________

    • Yarbay
      13361 Mesaj
      14 Nisan 2012 11:07:12
      quote:

      Orijinalden alıntı: Belenenses

      araba gaza basınca giden , frene basınca duran bir alet değildir

      80 giderken zank diye durmak ne demek ?
      yıllardır araba kullanıyorum 80 le giderken hiç zank diye durmadım duramadım

      Zaten durması hiç iyi olmaz. Durursa eğer emniyet kemeri göğsünüzü mahveder.


      _____________________________

      Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
    • Yarbay
      3161 Mesaj
      14 Nisan 2012 11:09:58
      Tasmasının takılı olduğunu unutan köpek gibi zank diye durur.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      14 Nisan 2012 12:42:02
      quote:

      Orijinalden alıntı: lonely_man

      ABS Off



      http://www.youtube.com/...&feature=channel&list=UL

      ABS on


      http://www.youtube.com/...u3II-M&feature=endscreen
      üstteki videoda ABS'yi devre dışı bırakırken aracın arka tekerlerin frenlemesini de devre dışı bırakmışlar sanki. Çünkü o kadar fark olması mümkün değil. Bir iki metre neyse de kaç araba boyu fark var.


      _____________________________

    • Yarbay
      2826 Mesaj
      14 Nisan 2012 12:45:46
      quote:

      Orijinalden alıntı: ultiMance

      Fizik kuralları denen bişey var ya haberin yok mu? Sen bile koşarken bir anda duramazsın araba nasıl dursun o hızda

      Fizikle aram pek yoktu lisede kardeş.


      _____________________________

      2016 Seat Leon 1.2 TSİ 110 HP Manuel
      Canon Eos 650D + 18-55mm IS
    • Yarbay
      5885 Mesaj
      14 Nisan 2012 12:49:37
      quote:

      Orijinalden alıntı: korfezgunesi


      Alıntıları Göster


      Fizikle aram pek yoktu lisede kardeş.

      Belli zaten...


      _____________________________

Sayfa: [1] 2 3   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu? (ABS yoksa)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.