Şimdi Ara

Ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu? (ABS yoksa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
2
Favori
37.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar "ABS olmayan" bir araçta ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu, yoksa birkaç metre sürüklendikten sonra mı durur?



  • Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.
  • Bizim araba 60 km'ye kadar kaymadan zank diye durabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.

    Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?
  • ABS olmayan araçta denemeyin
  • araba gaza basınca giden , frene basınca duran bir alet değildir

    80 giderken zank diye durmak ne demek ?
    yıllardır araba kullanıyorum 80 le giderken hiç zank diye durmadım duramadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.

    Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

    birkaç metreden, bir hayli fazla kayar emin olabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.

    Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

    Ani frenden kastınız köküne kadar basmak zannedersem. Bu sekilde oldugunda ön tekerler kilitlenir. Ve yere sürtünmeden ses cıkarır. Ses kesilene kadar bilin ki hala duramadınız ;) yani kayma payı olur. Metre olarak da arabadan arabaya degisir. Fren performansına göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.

    Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

    arkadasım kayma payı olmaması demek, 60 km hızla zınk diye durman demektir.

    bu 60 km hızla düz bir duvara çarpmandan daha kötü birseydir. çünkü duvara çarpınca en azından arabanın ön kısmı darbeyi emer.

    zınk diye duramazsın yani, durursan da emniyet kemerin takılı olsa bile ölürsün sanırım.

    yani bi kaç metre kayarsın ki bu kısa bi kaç metre olmaz, ondan sonra durursun.

    abs varsa fren mesafesi biraz uzar fakat zikzak çizmeden kaymadan durursun

    abs yoksa tekerler kitlenir, belki dümdüz kayarak durursun belki yamularak durursun. frenlerin balataların yeniyse daha kısa mesafede durabilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Arkadaşlar "ABS olmayan" bir araçta ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu, yoksa birkaç metre sürüklendikten sonra mı durur?

    müdür çık açık alanda dene arabayı durur mu durmaz mı diye ya da zank diye durur mu diye.

    Edit: Boşver deneme şimdi çıkar denersin birine vurursun vicdan azabı olur.Boşver kayarsın diyim sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _K_A_İ_N_ -- 13 Nisan 2012; 23:19:17 >
  • 60-80km/h arası hızda ani frende minumum 20-25 metre tekerlekler kızakladıktan sonra durursunuz.
  • Arkadaş zank diye durur mu diyerek abs ye göre ne kadar geç durur demek istedi zannedersem. Ben öyle anlam yükledim ya da
  • 60 ile giderken en iyi ihtimalle 14 metrede durabilirsiniz, "g" ivmesi ile yavaşlayabilirseniz; ki eski nesil araçlarda (lastik teknolojisi de daha geride olduğu için) bu mesafe 16-17 metreyi çok rahat bulmaktadır.
  • Simdiye kadar fren testi yaptigim araclarda yasadigim en uc iki durum
    Altinda 2009 model Rio varsa lastikler de fabrika cikisi takili olan Hankooklarsa bi de 80 km hizla frenin dibine kadar abanip ibreye bakip hizinin azalmadigini gordugunde hic duramayacagini dusunup ayagini frenden cekip bu testi yapmaktan vazgecebilirsin Altindaki araba Fiat panda 4x4 se lastikler de Michelinse 80 km hizla frenin dibine kadar abanirsan yan tarafta emniyet kemeri takili olmayan ve herseyden bihaber olan arkadasinin kafasini cama vurmasini da saglayabilirsin (bu arada Mercedesin den BMW sine AUDI sine turlu turlu arabayi denemisligim vardir Panda 4x4 teki fren performansinin hic birinde olmadigini dusunuyorum)




  • Fren mesafesinde lastikler gercekten cok ama cok onemli
  • Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.

    O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.

    O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

    Belki 80km olmasada yüksek süratlen gidildiğinde > 100 km ABS olmayınca arka tekerlekler ön tekerleklere karşı daha çabuk bloka eder lastiğin ufak bi kısmı düz taban olur sonradan giderken farkedilir düzelme imkanı olmaz mecburen değişmesi lazım.
  • Uçak gemisine inersen durursun.

    Allah aşkına zank diye durmak da nedir fizikten bu kadar mı bi habersiniz.
  • daha 2-3 hafta önce 70 le giderken birden zank diye frene bastım araç 1-2 metrede durdu durmasına ama karşı tarafın arabası pert
    arabada abs vardı tabi.ama abs nin etkisi büyüktür burada olmasa işim zordu, abs +el freni = 2 metre
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.