Şimdi Ara

Ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu? (ABS yoksa) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
2
Favori
37.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: _K_A_İ_N_

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: stormeagle2

    sen bakma onlara, burdakilerin hiç biri ne araba kullanmış ne fizik biliyor.

    150km ye kadar her araba frene basınca kaymadan durur. Yerinde çakılı kalır zıng diye. Bunu herkes bilir.

    Babanın arabasını çal dene



    edit: tırstım şimdi. bu soruyu yazan, kalkıp dediğimi denersin falan sonra polis bu yazımdan yola çıkarak gözaltına alır beni.

    Seviyeyi niye düşürüyorsunuz anlamadım. 28 yaşındayım ve babamın arabası olmadı hiç. Çalışarak kazanarak kendi arabamı kendim aldım. İlk arabam bu.

    hocam bizimde olmadı hiç 4 ay öncesine kadar ancak biraz mantıken mümkün olmadığını görürsünüz zaten.

    Tamam ama bu, bazılarına ergen muhabbeti yapma izni verir mi? Ne demek "babanın arabsını al dene"...Sanki karşısında çocuk varmış gibi konuşmalar falan...Düzgünce cevabını ver geç, öyle değil mi? arabayı yeni aldım ama arabayı almadan önce de araba tecrübem yoktu. Ehliyet kursunu saymazsak. Zaten kurslarda adam gibi ne öğretiliyor ki...

    Doğru söylüyorsunuz ancak motor aksamı ile ilgili sorununuz olur bilmediğiniz için bunları sorarsınız.Fakat size daha önce de dedim.Bazı şeyleri deneyerek yapın.Yani boş bir alana gidin arabayı deneyin.80 km çıkın sonra bir anda durmaya çalışın bir anda durabilir mi diye veya başka örneklerde olabilir.Ben sadece bu konuda olduğumuzdan dolayı bu örneği verdim.Arabayı tanımaya çalışın.Bende 4 aydır arabayı kullanıyorum.Enişteme soruyordum sürekli napacağım ne yapmam gerekiyor diye.Oğlum bak atla arabaya sürmeye biliyon çık boş bir araziye dene arabayı dedi istediğini yap dedi.Bu şekilde rahat rahat tanırsın arabanı dedi.Bende yaptım çoğu şeyini biliyorum artık.Ancak motor aksamını tabiki bilmiyorum ve burdaki arkadaşlara olmadı sanayiye veya özel servisine gidip soruyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mathematician42

    örnek:

    Düz asfalt yolda ölçülen fren izi uzunluğu 42 metredir. Aracın çarpmadan önceki hızı saatte kaç kilometre olur ?

    Verilen değerler:

    i = 0,60 kuru asfaltta sürtünme kat sayısı, s = 42 metre fren izi.

    V = 16 V s.f şimdi değerleri formülde yerlerine koyalım.

    V = 16 V 0,60.42

    V = 16 V 25,20

    V » 16.5,02

    V = 80 km/ saat
    (ortadaki V karekok sembolu yerine kullanilmistir.)

    yani türkcesi arac 80 km/h hizla giderken kuru asfaltta 42m de durur.ki buna yolun egimi dahil degil.eger inis egimli yol ise formule yolun egimi de eklenir ki fren mesafesi daha da uzar.

    kuru asfaltta sürtünme katsayısı sabit mi peki? aracın ağırlığı nerede? lastik taban genişliği? her lastiğin de sürtünme katsayısı aynı değildir, her yol kaplamasının da sürtünme katsayısı aynı değildir, yıpranmış ya da ömrünü tamamlamış lastikle, yeni lastik bir midir?

    biri 110'la giderken 42 metre fren mesafesi yapar, diğeri 60'la giderken... bu hesap baştan sona yanlış, sizin hesaba göre şahin'in bıraktığı 42 metre fren izi ile bmw 5 serisinin 42 metrelik fren mesafesinde hızları eşit...

    işte bu yüzden bu hesaplamaları matematikçiler değil mühendisler yapar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    60 ile giderken en iyi ihtimalle 14 metrede durabilirsiniz, "g" ivmesi ile yavaşlayabilirseniz; ki eski nesil araçlarda (lastik teknolojisi de daha geride olduğu için) bu mesafe 16-17 metreyi çok rahat bulmaktadır.

    kesinlikle katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: onur801

    daha 2-3 hafta önce 70 le giderken birden zank diye frene bastım araç 1-2 metrede durdu durmasına ama karşı tarafın arabası pert
    arabada abs vardı tabi.ama abs nin etkisi büyüktür burada olmasa işim zordu, abs +el freni = 2 metre

    Dekametre cinsinden ölçmediniz, değil mi?

    yok milimetre ile ölçtüm
    abi valla billa sıktınız ya nasıl insanlarsınız anlamadım gitti.alıntı yapmayın artık mümkünse gerçekten sıkıldım çünkü şu konuya cevap vere vere.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur801
    yok milimetre ile ölçtüm
    abi valla billa sıktınız ya nasıl insanlarsınız anlamadım gitti.alıntı yapmayın artık mümkünse gerçekten sıkıldım çünkü şu konuya cevap vere vere.

    Yok 2 metrede durabildiyseniz, sizi tebrik etmek isterim. Yanlış hesaplamadıysam, 18-20G'lik bir kuvveti yenmişsiniz. Bunu Passat yapabilir de, normal bir insan yapamaz.
  • Öncelikle konu başlığı için; bırakın 60-70 km.yi, otoparkta manevra yaparken 5-6 km/s gibi yürüyüş hızına benzer bir hızla freni kökleyin bakalım nasıl yapışıyorsunuz ön cama <

    Araç hızı ile durma mesafesinin grafiği doğrusal değildir. Hız arttıkça durma mesafesinin hıza oranı da yükselir. Buna göre 70-0 fren mesafesi 100-0 fren mesafesinin yaklaşık yarısı kadar olur. Yani frenlemesi başarılı bir araçta 17-18 mt civarı (ya da daha kabaca 15-20 mt arası) beklenebilir.

    Tabi bu mesafeye intikal süresi dahil değil. 70 km/s yaklaşık 20 m/s demektir. Olayın farkına varmanız ile frene basmanız gerektiğine karar verip ayağınızı pedala götürerek tam basınçla frene basmaya başlamanız esnasında da araç ilerlemeye devam etmektedir. İçinize Clark Kent kaçtıysa ve bunu yarım saniyede yapabildiyseniz 10 mt daha ekleyin; yuvarlak hesap 30 mt.

    70 km/s hızı azımsayanlar varsa bu hızda durma mesafesinin ortalama araçlar kullanan ortalama insanlar için 50 mt olduğunu bilmekte fayda var. 120 km/s için ise (intikal süresi dahil) 100 mt.yi bulabilir.




  • bir yakınım dünya tatlısı kızını , ani frenleme sonucunda kaybetti.( kaza,çarpma vs. yok)
    malesef çoğumuzun hala yapmakta olduğu gibi , çocuk önde annesinin kucağındaymış.ani frenle çocuk cama çakılmış.defalarca ameliyat olmasına rağmen kızını kaybetmişti.frenlemede ne kadar sürtünme olsada araç içindekiler sere serpe oturuyorsa tehlikeli.ayrıca ön göğüste ve arka cam kenarındaki bir çakmak,cd vs. nin kaza esnasında tehlikeli bir silaha dönüştüğünü okumuştum.
  • 80 km/h ile giden otomobille 60 km/h ile giden otomobil arasında %77 enerji farkı var. Sanki hemen hemen aynı şey gibi yazmışsınız.
    Gerçi sanki sorunun gerisi çok mantıklıymış gibi 60-80 lafında mantık aramam da benim saflığım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: onur801
    yok milimetre ile ölçtüm
    abi valla billa sıktınız ya nasıl insanlarsınız anlamadım gitti.alıntı yapmayın artık mümkünse gerçekten sıkıldım çünkü şu konuya cevap vere vere.

    Yok 2 metrede durabildiyseniz, sizi tebrik etmek isterim. Yanlış hesaplamadıysam, 18-20G'lik bir kuvveti yenmişsiniz. Bunu Passat yapabilir de, normal bir insan yapamaz.

    8~9G'ye dayanana en son F16 jet veriyorlardı




  • Kulakları çınlasın, büyükbabamda Megane 1 sw var.. Bunu kullanmam gerekti, neyse ışıklara yaklaştım sağ şeritte, bir baktım park halindeki minibüsün lavuk şoförü kapıyı açtı.. Çarpmayayım diye asıldım frene, adamı yanda gördüm, geçtim ancak durdum :) abs, asla fren mesafesine etkide bulunmaz, sadece frenlerken manevra yapılmasını sağlar.. Benim durum şanstı, ama adamı seyretme nedenim araçta abs olmaması degil, frenlerin zayıf olmasıydı. İlk kasa Connect'lerde abs yoktu, fakat 100-0 efsanevi bir şekilde 38 mt idi. 60-80 kmde ise, aracın arkasına paraşüt taksan da "zınk" diye durmaz.. En az 20 metre kayarsın. Asfalt kaymak değilse, çukur engebe varsa kontrolü de kaybedersin. Youtube'da "brake test" diye arama yaparsan daha çok fikir verir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: mathematician42

    örnek:

    Düz asfalt yolda ölçülen fren izi uzunluğu 42 metredir. Aracın çarpmadan önceki hızı saatte kaç kilometre olur ?

    Verilen değerler:

    i = 0,60 kuru asfaltta sürtünme kat sayısı, s = 42 metre fren izi.

    V = 16 V s.f şimdi değerleri formülde yerlerine koyalım.

    V = 16 V 0,60.42

    V = 16 V 25,20

    V » 16.5,02

    V = 80 km/ saat
    (ortadaki V karekok sembolu yerine kullanilmistir.)

    yani türkcesi arac 80 km/h hizla giderken kuru asfaltta 42m de durur.ki buna yolun egimi dahil degil.eger inis egimli yol ise formule yolun egimi de eklenir ki fren mesafesi daha da uzar.

    kuru asfaltta sürtünme katsayısı sabit mi peki? aracın ağırlığı nerede? lastik taban genişliği? her lastiğin de sürtünme katsayısı aynı değildir, her yol kaplamasının da sürtünme katsayısı aynı değildir, yıpranmış ya da ömrünü tamamlamış lastikle, yeni lastik bir midir?

    biri 110'la giderken 42 metre fren mesafesi yapar, diğeri 60'la giderken... bu hesap baştan sona yanlış, sizin hesaba göre şahin'in bıraktığı 42 metre fren izi ile bmw 5 serisinin 42 metrelik fren mesafesinde hızları eşit...

    işte bu yüzden bu hesaplamaları matematikçiler değil mühendisler yapar

    gecen ay surucu kurslarinda egitici olabilmek icin 200 saatlik trafik egiticiligi semineri aldim.ordaki trafik denetleme sube amirinin verdigi bir bilgi idi.tr de olan kazalarda kaza analizi yapilirken bu bahsettigim formul kullaniliyor.her yol tipi icin farkli katsayi tablosu var ellerinde.o an ki yolun yapisi ve hava durumuna gore belirleniyor.benim yaptigim hesap ise standartlara uygun lastikleri olan 1500 kg lik bir otomobilin kuru asfattaki -maximum- durma mesafesidir.ha arac seramik frenli bir ferrari olur o baska.40 tonluk kamyon icin de farkli formuller var.yani ozetle kafanizi yormayin sizin soylediginiz seyleri birileri sizden daha once elbette dusunmus ve uluslararasi standartlara uygun formuller kullanarak bu hesaplamalari yapiyor.bu hesaplar icin de matematikci bile olmaya gerek yok cunku bu hesaplamalari polisler kaza analizlerinde yapiyor.bu arada formuller uzun deneyler ve arastirmalarla muhendisler tarafindan bulunmus olmali elbette.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Yine forum bilgi dolu mesajlarla dolup taşmış.

    Yıl 2012. ABS'nin ilk örnekleri üzerinden neredeyse bir asır geçmiş, otomobillerde kullanılmaya başlamasının üzerinden ise neredeyse 35 yıl geçmiş. Ama halen hiçbir şey bilinmiyor. Yazık...


    ABS kuru zeminde fren mesafesini kısaltmaz. Öyle bir amacı da yoktur. Bu söylentinin çıkış aşamasını basamaklarla açıklayayım:

    1- Sülüman Aga yıllar boyunca Şahin'e ve Toros'a binmiştir. Haliyle bunlarda ABS yoktur.
    2- Yıllar sonra Sülüman Aga aracını değiştirmeye karar verir.
    3- Yeni aldığı araçta model yılı itibariyle ABS bulunmaktadır.
    4- Tabiki fren sistemi eski aracından çok daha iyidir.
    5- Bunu kendisi de rahatlıkla fark eder.
    6- Can alıcı noktaya geliyoruz: Sülüman Aga bunun nedenini bulmaya çalışır. Fark ne olmalıdır? Tabiki önceki aracında olmayan ABS'nin yeni aracında olmasıdır.

    7- Ve kendince ABS sayesinde yeni aracının frenlerinin daha iyi olduğunu düşünür.

    Halbuki durumun bununla hiçbir alakası yoktur. Yeni aracın freninin daha iyi olması tamamen aracın lastikleri, aerodinamisi, süspansiyonları, EBD(Fren mesafesini kısaltan budur.) sistemi... vs. sayesinde daha iyidir.

    ABS kuru zeminde fren mesafesini uzatır. Dönmekte olan hiçbir lastik, kilitlenip asfalta sürtünmekte olan bir lastikten daha büyük sürtünme katsayısı ya-ra-ta-maz.

    Ama ABS sayesinde ıslak zeminde daha iyi fren mesafesi elde eder, her koşulda da daha rahat manevra yaparsınız. Ayrıca ABS olmadığı için asfaltı kazıyan lastik kısa sürede pert olur. Örneğin duruma göre, 50.000km yerine, 5.000km'de lastik değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. Umarım anlatabilmişimdir.

    +1 ,26 yıldır kullanmadıgım araç kalmadı ,abs kuru zeminde fren mesafesini uzatır, araç altından akar gider




  • üzerinden çok zaman geçmiş ama, söylemeden edemeyeceğim. Bir arabanın tekerleklerinin kitlenmesi için, arabanın stop etmesi gerekir. Arabanın stop etmemesi için ise, debriyaja ve frene aynı anda basarsınız ki, tekerler bir noktada yolu tutabildiği anda kaçma manevrası yapabilesiniz. 80 km hızlı giden abs'si olmayan bir araç, en az 30 metre kayar diye düşünüyorum. Eylemsizlik momentine göre, araba zınk diye duramaz da, durduğunu varsayarsak, siz ya ön camdan fırlarsınız, yada koltuk ile direksiyon arasında sıkışırsınız. Duvara çarmış gibi olacağınızdan, araba durur belki ama içindeki herşey 80 km hızla öne gitme eğilimde olacaktır ve bu durumda arka camın önünde bulunan bir cisim bile, öne uçarak yaralanmanıza sebep olabilir. Bu sebeple, arka cam önünde pek eşya bulundurmayın derler. Çoğu sürücü panikle sadece frene bastığı için, teker dönmeyi bıraktığı anda motor durur ve araba kendi durana kadar kayar yada bir engele çarparak durur. Sizin yapabileceğiniz birşey kalmaz. ya kemeri sıkı tutacaksınız yada başka bir şeyi ;)




  • İsterse ABS isterse bilmem ne s olsun o hızda hiç bir otomobil zınk diye duramaz...Rüya görmeyin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Dönmekte olan hiçbir lastik, kilitlenip asfalta sürtünmekte olan bir lastikten daha büyük sürtünme katsayısı ya-ra-ta-maz.


    Statik Sürtünme > Dinamik Sürtünme.

    Bilgilerinizi bir gözden geçirin derim. Zira şu yazmış olduğunuz cümle tamamen yanlış. Çünkü durum tam tersi; kilitlenip asfalt üzerinde kayan bir lastik, asfalt üzerinde kayma hareketi yapmadan dönerek yavaşlayan bir lastikten daha büyük sürtünme katsayısı yaratamaz.


    Bunun dışında evet ABS fren mesafesini kısaltmaz, ABS'siz bir araç da eğer tekerlerini çok kilitlemeden eşik fren yapabilirse ABS'li araç ile aynı mesafede durabilir. Bunu da her zeminde her sürücü yapamaz.

    ABS ise her zemin koşulunda optimum frenleme gücü ve manevra kabiliyeti sunar. Çok profesyonel olmadığınız sürece (yarış pilotu falan değilseniz) ABS'siz araç ile bunu yapamazsınız.


    Bu arada yazmadan edemedim, 70 km/h ile giderken 2 metrede çarparak durduğunu, çarpmamış olsa en fazla 4 metrede duracağını iddia eden Passat'çı arkadaşa ben de saygılarımı sunuyorum, maaşallah böyle fren performansı F1'de yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 26 Aralık 2013; 11:23:08 >




  • şimdiki aracımda ABS var o nedenle zank diye durmuyor.

    Ancak önceki aracım ABS yoktu zank diye durur diye güvenmiştim, bir başka araca arkadan çarptım, tonk etti o da. Bu da böyle bir anımdır.
  • Zank diye duramazsınız emin olun. Şehiriçinde 50 km hızla ani fren yapmak zorunda kaldım. 5 metre acı fren sesi duyuldu resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.

    O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

    Belki 80km olmasada yüksek süratlen gidildiğinde > 100 km ABS olmayınca arka tekerlekler ön tekerleklere karşı daha çabuk bloka eder lastiğin ufak bi kısmı düz taban olur sonradan giderken farkedilir düzelme imkanı olmaz mecburen değişmesi lazım.

    dostum sen ne dediğinin farkında mısın?

    bilmiyorsan insanları yanıltma.

    ani frenlerde abs yoksa ön tekerler kilitlenir. bahsettiğin kadar da büyük bi aşınma yaratmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.

    Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

    arkadasım kayma payı olmaması demek, 60 km hızla zınk diye durman demektir.

    bu 60 km hızla düz bir duvara çarpmandan daha kötü birseydir. çünkü duvara çarpınca en azından arabanın ön kısmı darbeyi emer.

    zınk diye duramazsın yani, durursan da emniyet kemerin takılı olsa bile ölürsün sanırım.

    yani bi kaç metre kayarsın ki bu kısa bi kaç metre olmaz, ondan sonra durursun.

    abs varsa fren mesafesi biraz uzar fakat zikzak çizmeden kaymadan durursun

    abs yoksa tekerler kitlenir, belki dümdüz kayarak durursun belki yamularak durursun. frenlerin balataların yeniyse daha kısa mesafede durabilirsin

    hocam araca zarar verirmi




  • Zank teoremi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.