DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM
150
Cevap
0
Favori
13.895
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1700 Mesaj
      12 Nisan 2012 00:50:44
      Açık olmak gerekirse kullandığım şirket araçları da dahil bu sene aldığımız Opel Astra'ya kadar hiç hız sabitleme donanımımız olmamıştı. Hal böyle olunca hız sabitlemeyi ilk defa uzun süreli ve çeşitli yollarda denemiş oldum. Sonda söyleyeceğimi hemen başta söyleyeyim: Düz yolda öndeki araçla takip mesafesini otomatik takip eden ve mesafe riskli bir duruma geldiğinde otomatik fren yapan, virajlı yollarda ise espli bir sistemle kullanılmadığı sürece bence hız sabitleme sistemi tehlikeli. Özellikle İstanbul gibi bir metropolde iseniz, otobanda dahi hız sabitlemeyi devreye alacak sakinlik olmuyor. Otoban genelde gayet yoğun oluyor. Yoğun trafikte de hız sabitleme, diğer güvenlik sistemleri olmadan cidden tehlikeli. Devamlı hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için risk alıyorsunuz, yoğun trafikte araya giren araçlar tehlike, ani fren gerektiğinde fren yerine gaza basma tehlikesi kafayı meşgul edebiliyor. Virajlı çevre yollarında ise bambaşka bir tehlike var: Normalde 50 km/h ile dönmeniz gereken bir virajı 90 km/h'de sabitlenmiş bir hızda dönmeye çalıştığınızda işler her zaman iyi gitmeye bilir. Özellikle uzun yola çıkıyorsanız virajlı yollarda kesinlikle hız sabitlemeyi kullanmayın. Çünkü bu zamana kadar viraja girmeden önce gazdan ayağınızı çektiğinizde araç yavaşlıyordu, oysa artık hız sabitleme devrede ve o virajda hızın düşmemesi için araç gaza daha da çok basacak. aynı şekilde otobanda da bir araca yaklaştığınızda ayağınızı gazdan kestiğinizde araç yavaşlıyordu, eğer hız sabitleme devredeyken dalıp giderseniz o yavaşlama hiç olmayacak!
      Şehir içinde zaten bu sistemi kullanmak macera olur. Ayrıca çok zayıf ihtimalde olsa açma/kapama butonu sinyal kolunda olanlar için yanlışlıkla sistemi devreye alma durumu da var. Opel Astra'da hız sabitleme devreye alındığında sağ alt köşede bir sembol beliriyor ama ekstradan bir de sesli uyarı olsaydı iyi olurdu.
      Hız sabitleme, yukarıda bahsettiğim güvenlik önlemleri olmadan ancak Edirne otobanı gibi sakin ve çok az aracın olduğu, düz yerlerde kullanılmalı. Onda da hız sabitleme devre dışı kalmazsa endişesine kapılabilirsiniz. Bu durumda şu Semihli Alman yapımı, otobanda hızını kesemeyen aracın macerasını yaşarsınız.
      Biraz abartmış olabilirim, belki bu zamana kadar hiç hız sabitleme yüzünden kaza olmadı ama hissiyatıma dayanarak bunları yazdım. Ha kullanmayacak mıyım hız sabitlemeyi, kullanıcam; güzel bir oyuncak ama hız sabitleme donanımına sahip arkadaşların dikkatli olmalarını, uyanık olmalarını tavsiye ediyorum.


      _____________________________

    • Yarbay
      2270 Mesaj
      12 Nisan 2012 00:59:30
      Zaten hız sabitleme şehir dışı için bir donanımdır. Şehir içinde kullanılamaz. Işıklar,virajlar, trafik... Ayrıca frene bastığında devre dışı kalır. 50 ile dönülmesi gereken kavşağa boşuna 90 la girmişsin. Frene basıp, sonra tekrar ayarlarsan sorun kalmaz.


      _____________________________

      2000 Opel Omega 2.5 V6 A/T
    • Yarbay
      2898 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:01:36
      Özellikle yağmurda hız sabitleme tehlikelidir bu konuda dikkatli olmakta fayda var.


      _____________________________

      in money we trust!
    • Yarbay
      2723 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:08:34
      hız sabitleme sistemine otomatik pilot muamelesi yapılırsa güvenli olmaz tabiki. 50 ile dönülecek yere gelirken sistemi devre dışı bırakmak lazım. yoğun durkalk trafiği yoksa ben şehiriçinde de aktif olarak kullanıyorum, el alışınca direksiyondan rahatlıkla devreye sokulup çıkarılıyor.


      _____________________________

      M-Benz C180 Fascination
      Ford Fiesta Titanium-X Auto
    • Yarbay
      4766 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:12:42
      kullanımla alakalı bence. dikkatsiz olduktan sonra komple arabayı kullanmakta tehlikeli


      _____________________________



      '' Galatasaray'da kaptanlık yaptığım zamanlarda yazı-tura yapılacağı vakit hep tura derdim. Varsın Atam'ın silüeti yere değmesin. ''
      METİN OKTAY

    • Yarbay
      2103 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:17:13
      anlaşılan sizin beklentiniz çok büyükmüş hız sabitlemeden, ama umduğunuzu bulamamışsınız.

      adı üzerinde hız sabitleyici OTOMATİK PİLOT değil.

      amacı zaten uzun yolda, yada trafiğin olmadığı veya minimum trafiğin olduğu yollarda, bölgelerde kullanmak. uzun yolda inanılmaz rahatlık ve kolaylık sağlıyor, yakıt tüketimini azaltmanıza yardımcı oluyor (devri sabit tuttuğundan dolayı).

      eğer siz trafiğin yoğun olduğu yada sürekli olarak aracın hızını değiştirmek zorunda olduğunuz bölgelerde kullanırsanız gereksiz yere eziyet çekersiniz. hem her aklı başında insan virajlarda ya da gereken herhangi bir durumda aracını tanıyorsa (ki her şoför tanımalıdır) aracını yavaşlatması gerektiğini bilir. sırf tembellik yapıp hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için frene basmıyor ise bu hız sabitlemenin değil şoförün suçudur.

      velhasıl kelam doğru kullanıldığı taktirde en gerekli konfor donanımlarından biri.


      _____________________________

      ... Yaşam, aldığımız soluklarla değil, soluk kesen anlarla ölçülür ...
    • Yarbay
      3826 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:17:49
      quote:

      Orijinalden alıntı: insomnia__

      Özellikle yağmurda hız sabitleme tehlikelidir bu konuda dikkatli olmakta fayda var.

      bu zaten birçok aracın klavuzunda yazıyor, benim aracım 5500kmde bunun 3000km si uzun yolda geçmiştir ve genelde hız sabitleme açık gidiyorum hiçbir tehlikeli durum yaşamadım, ama benim aracım hız sabitleme kolda değil direksiyon üstünde ve özellikle Cancel tuşunu kocaman yapmışlar ki ani bir durumda zaten elin hiç aramadan o tuşa basabilirsin, diğer araçlar için bişey diyemeyeceğim. ve zaten virajlarda duruma göre + - tuşuyla hızımı yavaşlatıp ayarlıyorum


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 12 Nisan 2012; 1:19:19 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1134 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:43:55
      hız sabitleyiciyi faal bir şekilde kullanıyorum, ama ne yalan söyleyeyim kullanmadğım zamandan daha çok dikkat kesiliyorum devrede olduğunda, bir kere herşeyden evvel ayağım frene en yakın konumda oluyor olabilecek en düşük hıza ayarlıyorum. Direksiyonun üstündeki cancel tuşundan yada gaz fren debryaj her hangi birine dokunulduğunda devreden çıkıyor benim aracımda, çok faydalı bir donanım olduğunu düşünüyorum, yakıt tasarrufu için birebir. Dikkat şart ama.


      _____________________________



      :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
      MITSUBISHI 2011 ASX Invite Ametis Siyah
    • Yüzbaşı
      831 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:51:49
      Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
      Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
      Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
      Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
      Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.


      _____________________________

    • Yarbay
      3360 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:57:08
      Hız sabitleyici alkol gibidir. Lütfen bilinçli kullanınız.


      _____________________________




    • Yarbay
      5222 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:57:45
      Hiç kullanmadım


      _____________________________

    • Binbaşı
      1195 Mesaj
      12 Nisan 2012 02:03:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: pershing105

      Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
      Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
      Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
      Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
      Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.

      Nasıl takılı kaldı açıklar mısınız?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      260 Mesaj
      12 Nisan 2012 02:07:34
      Uzun yolda faydali.. Manuel vitesli araclarla uzun sureli yolculuklarda ayaklara giren kramplari onleyici bir unsur


      _____________________________

    • Yarbay
      2596 Mesaj
      12 Nisan 2012 02:22:32
      kullanimini bildikten sonra, son derece faydali bir teknolojidir.
      Oncelikle CC sehir icinde ve yogun trafikte kullanilmaz. Dur kalklarin ve isiklarin oldugu bir trafikte CC hicbir ise yaramaz.
      ikincisi, ayak frende ya da frene yakin olmali (yani ayaginizi altiniza almayin:)), dikkat hic bir sekilde dagitilmamali, cunki her an frene basmak zorunda kalabilirsiniz.
      Ucuncusu, sollamalarda CC iptal edilmeli (ya da gaz ile hiz arttirilmali), sollama tamamlandiktan sonra tekrar CC'ye alinmali.

      Bunlar tamamen benim tecrubelerim, herhangi bilimsel bir veriye dayanmiyor.


      _____________________________

    • Yarbay
      10358 Mesaj
      12 Nisan 2012 02:24:15
      özellikle güçlü motorlu ve arkadan itişli araçlarda esp olmadan kullanılması faciaya yol açabilir, virajda falan birden gaz vermesi hoş olmayan sonuçlar doğurabilir

      1.6 FSI Golf ile Ankara'dan Konya'ya gitmiştim, güzel bir donanımdı, yolu biliyordum hız azaltmam gereken virajlarda da "-" butonu ile gazdan ayağımı çekmiş gibi yavaşlatıyordum sonra tekrar "+" tuşuyla hızlanıyordum

      dalıp gitme konusuna gelince... dalıp gidecek olan sürücü ayağı gazdayken de dalabilir, bilinci yerinde olan sürücü öneki araca yaklaşırken ya benim gibi "-" butonuyla hızını azaltır ya da devreden çıkartır

      ayrıca belirteyim ekonomi değil, konfor donanımıdır, yol dümdüz olmadıkça hız azalması durumunda fazla gaz veriyor ve aşırı tüketime yol açıyor

      deviri değil hızı sabit tutar, en tasarruflu sürüş sabit devirde gitmektir, keşke devir sabitleyici olsa, gerçi kamyoncular onu gaz pedalına tuğla şeklinde çözüyorlar


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2012; 2:30:07 >
      _____________________________

      Acer AS5740G-434G50Bi
      CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
      Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!
    • Yüzbaşı
      831 Mesaj
      12 Nisan 2012 02:24:37
      quote:

      Orijinalden alıntı: mehmet ozcan


      Alıntıları Göster


      Nasıl takılı kaldı açıklar mısınız?

      Kısaca açıklıyorum,

      Hız sabitleyici aktif konuma getirdiğinizde,
      Olay sonrası bana anlatılan şeklini özet geçersem.
      El gazına bastığınızda, iki nokta var.
      İstediğiniz hıza gelmek için ikinci son noktaya gidiyor, daha sonra kalmak istediğiniz hızı onayladığınız birinci noktaya geri düşüyor ve o hızda sabit kalıyor.
      Fren yaptığınızda yada sabitleyiciden düşürdüğünüzde, bu sıfır konumuna geliyor.
      Birincisinde 2 konumunda kaldı, diğerinde ise 1 konumunda kalmıştı.
      2 de kaldığında, sabitleyicideki tuşlardan iptal etme şansınız olmuyor.
      Frende aynı şekilde şişiyor ve altında bir taş misali kıpırdamıyor.
      Ve sürekli son devirde hızınız devamlı yükseliyor maksimum ulaşabildiği hıza kadar.
      Burada yapacak tek şey N konumuna alıp durmasını beklemenız, yada cüssesine güveniyorsanız ve kontrol edebileceğinize inanıyorsanız el frenini çekmenizki bunun sınırı var zaten.
      1 konumunda takılı kaldığında hızınız artmıyor fakat fren yine aynı şekilde şiştiğinden yine çare N konumuna alıp aynı girişimde bulunmak.
      Yine fren burada biraz daha gevşek ve bir takım tepkiler vermeye yardımcı oluyor.

      Soğuk kanlı olmak lazım.
      Ne kadar soğuk kanlı olsakta, iş Allaha kalıyor.
      Önünüze bir tırın çıkması vs yada keskin bir viraj gibi.
      Bu olaydan sonra İstanbul-Ankara Otoban harici kullanmamaya özen gösteriyorum.

      Kullanmamak bence en güzeli.

      İyi geceler.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      603 Mesaj
      12 Nisan 2012 02:30:06
      hız sabitleme değil de onun ne olduğunu ve amacını bilmeyen
      için gerçekten tehlikeli olabilir. onlarca yıldır başta amerika ve avrupada kullanılan bir sistemi
      yeni bişey bulmuş gibi tehlikeli diyebilen için uygun değildir.
      şehiri içi sıkışık trafikte ya da virajda sabitlemeyi kullanmayı düşünüp bunun
      tehlikeli olarak tanımlayan biri hiç kullanmamalıdır.


      _____________________________

    • Yarbay
      4651 Mesaj
      12 Nisan 2012 02:30:52
      sahilde takarım 70 e devam ederim benzinim yoksa yolda kalmiyim diye yakarım sigaramı benim açımdan pek sıkıntı olmuyor yoldan ayırmıyoruz gözümüzü ayaklarım dinleniyor keskin virajda veya herhangi hız düşürmek gerekebilecek durumda iptal ediyorum yada frene dokunup bırakıyorum kendi kendine hız kesiyor... hızlanmam gerekincede iptal edip köklüyorum gazı.

      pek bi sıkıntısı yok ya kullanmayı öğrenmek lazım bide otomatik pilot değil bu bunu unutmamak lazım o sistemler falan arabamda olsa benim içim gene rahat etmez system fail olur fail oluruz sonra


      _____________________________

    • Yarbay
      2762 Mesaj
      12 Nisan 2012 02:44:25
      Cruze Control zaten şehir içi aktif kullanım için uygun değildir bu tartışılamaz arkadaşlarda gereken şekilde açıklamış.

      Yakıt tasarrufu sağladığı bi gerçek güzel bi donanım ama ben bunun yerine birkaç saab modelinde sadece denk geldiğim el ile gaz verme kontrolünü daha çekici buluyorum dikkat dağınıklığınada sebeb olmaz


      _____________________________

      2002 Alfa Romeo 156 2.0ts Selespeed
      Cuore Sportivo
    • Yarbay
      6974 Mesaj
      12 Nisan 2012 02:51:17
      Sürekli aynı hızda gitmekte tehlikeli olabiliyor.Özellikle gittiğiniz yol dümdüz ise.Direksiyon başında uyumaya bile sebep olabilir


      _____________________________

    • Binbaşı
      1958 Mesaj
      12 Nisan 2012 03:05:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: pershing105

      Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
      Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
      Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
      Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
      Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.

      yandan çarklı premium


      _____________________________

    • DH+ Dergi Editörü
      9483 Mesaj
      12 Nisan 2012 06:40:30
      Kullanım tarzı çok önemli bu konuda bence ciddi avantajları olduğu noktalar var.


      _____________________________

      Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Quattro Sport.... Scuba Blue
      When the lamp is turned off, all women get beauty.
    • Yarbay
      6164 Mesaj
      12 Nisan 2012 06:57:39
      15 senedir cc'u mümkün olan her şehir dışında, her otobanda kullanırım, şimdiye kadar bir tehlike yaşamadım.

      Cc nerede ve nasıl kullanılacağını bildikten sonra tehlikeli değildir.

      Siz gereksiz ve anlamsız bir şekilde cc'den otomatik pilot beklentisi yaşamışsınız.


      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      5712 Mesaj
      12 Nisan 2012 07:23:24
      Zaten hiz sabitleyici sehirler arasi yollar icin. Tabi dediginiz gibi yol virajli olunca frene basmak gerekiyor dolayisiyal devre disi kaliyor. Ayrica bizim yollarda genelde kamyon kamyonu sollar o yzuden gene frene basarsiniz vs. Yani ben Turkiyede soyle yarim saatten uzun cruise de gidebildigimi hatirlamiyorum.

      Aslinda tamamen Amerika icin cikmis ve Amerikada olmazsa olmaz haline gelmis bir donanim.Yollar cogunlukla duz ya da virajlar yolun hizina uygun herkes ayni hizda seyrediyor kimse hizli veya yavas gitmiyor. Boyle olunca 3-4 saat boyunca (uyumazsaniz daha da uzun) frene basmadan cruise control ile gitmek mumkun oluyor.


      Ayrica cruise,un asil tehlikeli oldugu zaman yerlerin kaygan oldugu zamanlardi. Yagmur yagarken cruise tavsiye edilmiyor (ben genelde kullaniyorum). Zemin karli ise kesinlikle cruise un kullanilmamasi lazim.


      _____________________________

      2015 Dodge Journey R/T V6
      2013 Bmw 328i Modern line
    • Binbaşı
      1845 Mesaj
      12 Nisan 2012 07:48:58
      dikkatli olduktan sonra sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. bi de karda yağmurda kullanmamak lazım. bende bmw varken eğer soğukluk -5 in altına düşerse cc devreye girmiyordu.


      _____________________________

      General Mobile Android One 4G / 5G + 7.0 Nougat
      2015 Renault Clio 4 ST 1.2 Turbo Edc Icon Re-mapped 140 Hp / 230Nm Tork
      Acer Aspire Switch 10
      Grundig GNB 1150- 4 gb RAM + 120 gb SSD
    • Yarbay
      4170 Mesaj
      12 Nisan 2012 08:27:52
      quote:

      Orijinalden alıntı: Kobrakai

      kullanımla alakalı bence. dikkatsiz olduktan sonra komple arabayı kullanmakta tehlikeli

      arkadaşa harfiyen katılıyorum
      ona bakarsan arabayı kullanmak tehlikeli


      _____________________________

      Privilège
    • Yarbay
      8452 Mesaj
      12 Nisan 2012 08:28:25
      Ben çevre yollarında bile kullanıyorum. Bir yanlışını görmedim. Viraj yaklaşıyorsa veya önümdeki araç yavaşlıyorsa iptal tuşuna basarım, önüm boşalırsa veya trafik belli bir hızda akmaya başlara tekrar devreye alırım. Ufak hız değişimlerini ise aşağı veya yukarı tuşlarıyla artırıp azaltırım. Bence mükemmel bir özellik. Sizin dediğiniz gibi otomatik olmasını ise asla istemem. Sistem yanlış algılar, tozdan pislikten algılamaz. Böyle şeylere çok güvenmem. Şöfor adam şartlar oluşmadan ayar yapar. Mesela otomatik vitesi de sevmem. İstediği kadar milisaniyede değiştirsin ben ihtiyaç duyacağım andan önce hazırlıyorum vitesi var mı ötesi. Yani - bilmem kaç mili saniye.


      _____________________________

      Yeni Aveo Sedan 1.2 LS (Boracay Mavi)
      Monster Q63MS-16F41 (i7-4700QM, GTX 770M, 2x8GB DDR3, 240GB SSD, 750GB HDD); Lenovo Yoga 500 14; LG 29UM65-P; iPhone SE 64GB; Xiaomi Note 3 Pro; Nintendo New 3DS XL; Samsung NX3000; Dome GS98C; Logilink HS0017; Logitech G100, VX Nano, K310, Tablet Keyboard for iPad, Brother MFC-1911W; Creative EP630; Xiaomi Piston 2;
      Steam ID: Kesbi
    • Yüzbaşı
      402 Mesaj
      12 Nisan 2012 09:14:59
      çok faydalı bi özellik ama kesinlikle dikkatli kullanılması lazım bencede..


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      12 Nisan 2012 09:21:00
      hız sabitleme zırt pırt oynamak için yapılmamıştır. Trafiğin seyir hızına aracınızın hızını sabitlersiniz ve rahat rahat gidersiniz. Frene ya da debriyaja basınca devredışı kalıyor sonuçta.

      Şehirlerarası bölünmüş yolda da göstergede 120'ye sabitlersiniz ve kebap şekilde yolculuk yaparsınız. Kullanmayı öğrendikten sonra çok faydalı bir donanım. Mesela 120 ile gidiyorsunuz son viteste, araç sollayacaksınız ve çıktınız sol şeride 130-140, aracı geçtiniz ve ayağınızı gazdan çektiniz. yavaşlıyor ve önceki sabitlediğiniz hızda devam ediyor yine araç.

      Zaten kullanma kılavuzunda yazar, şehiriçinde ya da yoğun trafikte tehlikeli olabilir tarzında uyarı vardır.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1033 Mesaj
      12 Nisan 2012 09:21:29
      Dikkatli kullanmadıktan sonra arabanın toptan kendisi tehlikeli zaten. Herşeyi usuluyle kullanmayı bilmek lazım.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1964 Mesaj
      12 Nisan 2012 09:23:38
      alıştın mı vazgeçemezsin.hız sabitleme olmayan bir araç kesinlikle satın almam.uzun yolda çok rahat.özellikle ayak ve belle ilgili rahaatsızlığınız varsa


      _____________________________

    • Yarbay
      5845 Mesaj
      12 Nisan 2012 09:27:41
      quote:

      Orijinalden alıntı: wind06

      Açık olmak gerekirse kullandığım şirket araçları da dahil bu sene aldığımız Opel Astra'ya kadar hiç hız sabitleme donanımımız olmamıştı. Hal böyle olunca hız sabitlemeyi ilk defa uzun süreli ve çeşitli yollarda denemiş oldum. Sonda söyleyeceğimi hemen başta söyleyeyim: Düz yolda öndeki araçla takip mesafesini otomatik takip eden ve mesafe riskli bir duruma geldiğinde otomatik fren yapan, virajlı yollarda ise espli bir sistemle kullanılmadığı sürece bence hız sabitleme sistemi tehlikeli. Özellikle İstanbul gibi bir metropolde iseniz, otobanda dahi hız sabitlemeyi devreye alacak sakinlik olmuyor. Otoban genelde gayet yoğun oluyor. Yoğun trafikte de hız sabitleme, diğer güvenlik sistemleri olmadan cidden tehlikeli. Devamlı hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için risk alıyorsunuz, yoğun trafikte araya giren araçlar tehlike, ani fren gerektiğinde fren yerine gaza basma tehlikesi kafayı meşgul edebiliyor. Virajlı çevre yollarında ise bambaşka bir tehlike var: Normalde 50 km/h ile dönmeniz gereken bir virajı 90 km/h'de sabitlenmiş bir hızda dönmeye çalıştığınızda işler her zaman iyi gitmeye bilir. Özellikle uzun yola çıkıyorsanız virajlı yollarda kesinlikle hız sabitlemeyi kullanmayın. Çünkü bu zamana kadar viraja girmeden önce gazdan ayağınızı çektiğinizde araç yavaşlıyordu, oysa artık hız sabitleme devrede ve o virajda hızın düşmemesi için araç gaza daha da çok basacak. aynı şekilde otobanda da bir araca yaklaştığınızda ayağınızı gazdan kestiğinizde araç yavaşlıyordu, eğer hız sabitleme devredeyken dalıp giderseniz o yavaşlama hiç olmayacak!
      Şehir içinde zaten bu sistemi kullanmak macera olur. Ayrıca çok zayıf ihtimalde olsa açma/kapama butonu sinyal kolunda olanlar için yanlışlıkla sistemi devreye alma durumu da var. Opel Astra'da hız sabitleme devreye alındığında sağ alt köşede bir sembol beliriyor ama ekstradan bir de sesli uyarı olsaydı iyi olurdu.
      Hız sabitleme, yukarıda bahsettiğim güvenlik önlemleri olmadan ancak Edirne otobanı gibi sakin ve çok az aracın olduğu, düz yerlerde kullanılmalı. Onda da hız sabitleme devre dışı kalmazsa endişesine kapılabilirsiniz. Bu durumda şu Semihli Alman yapımı, otobanda hızını kesemeyen aracın macerasını yaşarsınız.
      Biraz abartmış olabilirim, belki bu zamana kadar hiç hız sabitleme yüzünden kaza olmadı ama hissiyatıma dayanarak bunları yazdım. Ha kullanmayacak mıyım hız sabitlemeyi, kullanıcam; güzel bir oyuncak ama hız sabitleme donanımına sahip arkadaşların dikkatli olmalarını, uyanık olmalarını tavsiye ediyorum.

      Zaten şehirler arası yollarda kullanmak için bir donanım. 1994 Saab dahil, neredeyse tüm arabalarımda vardı. Çok önemli bir donanım değil; ama işe yarıyor. Viraj muhabbetine de tam katılmıyorum; çünkü benim yol yaptığım duble yollarda 121km/sa ile (ceza yeme sınırı) dönemeyeceğim bir viraj daha görmedim. Gidiş geliş yollarda sert virajlar olabilir tabi. Temkinli olmak lazım. Aynı şekilde Ankara-İstanbul otobanında yol ıslak olmadığı sürece 160km ile dönülmeyecek viraj yok. Sadece Ankara'dan İstanbul istikametine giderken Gerede'den önce yol ıslaksa tehlikeli olacak bir viraj var. 160km orada heyecan yaratabilir. O kadar...

      Kısaca zaten çok önemli olmayan ve Türkiye'de çok kullanılamayan bir donanım. Ancak gerekli tedbirlerle tehlikeli olduğunu düşünmüyorum. Mesela Legacy'de el ile hızlanıp yavaşlanması da sağlanabiliyor. Birçok arabada bu mevcut. Biraz daha rahatlık veriyor insana...


      _____________________________

    • Yarbay
      25306 Mesaj
      12 Nisan 2012 09:42:18
      Bir arabada bulunan en gereksiz donanim hiz sabitleyici bence

      3 kez ya kullandim ya kullanmadim hic aramam

      Xenon daha iyi bir donanim bence ::))


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      2014 Model GOLF 1.4 TSI BMT 122 PS DSG Highline METALİK PASİFİK MAVİ
      2016 model Bmw 1,16 d One editon Valencia Turuncu
      İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!
    • Yüzbaşı
      466 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:02:49
      ülkemizin yollarında pek fırsat olmuyo rahat kullanamazsınız ama yinede uzun yolda rahatlatır


      _____________________________

    • Yarbay
      5489 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:02:55
      özellikle yağmurda tehlikeli. ıslak zeminde resume fonksyonu ile cruise i devreye aldığınızda araç set edilen hıza ulaşmak için gereğinden fazla gaza basabiliyor , bu da istem dışı kaymaya sebep olabiliyor. özellikle arkadan itişli araçlarda tehlike arz eder.




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      753 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:07:01
      +1
      Özellikle yagmurlu havalarda su birikintisinin oldugu yerlerde çok daha tehlikeli oluyor.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________


      Sebastian Vettel
    • Yarbay
      3079 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:21:48
      Ben de CC ye çok alışmıştım. Yanlız CC devredeyken, + ya bastığınızda verdiği gaz tepkisi, ayağınızla verdiğiniz tepkiden daha fazladır. Boş ve uzun yolda denemenizi öneririm. Gerçekten CC devredeyken + tuşu ile hızlandığınız da devir acayip hızlı yükseliyor. Sollamalarda çok faydasını gördüm.


      _____________________________

      Ağzından bal damlayan arının bile,
      Kıçında iğne var.. -
      Ne güveni?
    • Yarbay
      3193 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:23:16
      quote:

      Orijinalden alıntı: insomnia__

      Özellikle yağmurda hız sabitleme tehlikelidir bu konuda dikkatli olmakta fayda var.

      bendeki sistem birikintili bir yere denk gelirse hemen kapatıyor kendini, hız sabitleyici olmayan bir araç almam herhalde olmassa olmaz özellik benim için


      _____________________________

    • Binbaşı
      1696 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:24:19
      ben sırf tehlikeli diye taktırmadım..bu da benim farkım


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      567 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:28:13
      hız sabitleyici yüzünden kaza yapıyordum.tatlı bir rampada hız sabitliyiciye aldım.Rampa bitti bir anda rampa aşağı hızlandım ve viraj.Ne çektiğimi bir alah bilir bir ben :D


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rosea -- 12 Nisan 2012; 10:29:08 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      489 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:41:06
      Ankara-Eskişehir arası sık gidip geliyorum.
      Her seferinde keşke olsa diyorum.
      Çok maliyetli bir donanım değil.Keşke yeni araçların hepsinde olsa..


      _____________________________

      Bugünkü çamaşır dünkü güneşte kurutulmaz...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:41:50
      Bence bir araba için en önemli donanım. Tabi yaptığı km nin %90 veya fazlasını şehir içinde yapıyorsan önemli değil ama uzun yol fazla yapan için çok önemli bir donanım.
      Ayrıca konuyu açan arkadaş beklentiyi düşürürse daha kullanışlı hale gelir. Zaten üzerinde hızı kesme veya frene basarak devreden cıkarma sansın var. Çok virajlı yolda kullanılmaz tabi veya yağmurun ilk yağdığı zaman ki tehlikeli durumda ama onun harici gerçekten çok güzel bir donanım. Kendi adıma yoğun olarak kullanıyorum.


      _____________________________

      2000 Honda CRV - 1998 Peugeot 406
    • Yarbay
      5698 Mesaj
      12 Nisan 2012 11:11:32
      ben sıkışık trafikte bile kullanıyorum, araba icadından sonraki en güzel icad. Klimadan bile önemli..

      30km/h ile giderken çakıyorum, nissan juke 'da cruise control 40 km den sorna devreye giriyor o yüzden nissana tepkiliyim


      _____________________________

      May The Force Be With You
    • Yarbay
      2533 Mesaj
      12 Nisan 2012 11:20:00
      şehir içinde kullanıma uygun diil zaten, şehirler arası yolda 3 5 saat pedala basmak yerine sağ ayak rahat etsin diye getirilmiş bir özellik..şehir içinde de çevre yolu gibi az trafigin oldugu yerlerde uygun onda da daha fazla dikkatli olmak şartıyla.


      _____________________________

    • Yarbay
      12879 Mesaj
      12 Nisan 2012 11:27:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: cihanair

      Bir arabada bulunan en gereksiz donanim hiz sabitleyici bence

      3 kez ya kullandim ya kullanmadim hic aramam

      Xenon daha iyi bir donanim bence ::))

      Allah herkese hız sabitleyicisi olan bir araç ihsan eder inşallah.

      O kadar önemli benim için Cihancım. :)


      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Yarbay
      3130 Mesaj
      12 Nisan 2012 11:34:04
      Hiz sabitleyiciyi kullanamayip tehlikeli bulan birisinin araba kullanmasi da tehlikelidir bence :)
      Uzun yolda, bos yollarda ve radar olan yollarda cok kullanisli bir donanim. Hem ayaginizi dinlendiriyorsunuz hem sabit hizda gidiyorsunuz hemde yakit ekonomisi sagliyorsunuz.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      25306 Mesaj
      12 Nisan 2012 11:42:24
      quote:

      Orijinalden alıntı: haluk 23


      Alıntıları Göster


      Allah herkese hız sabitleyicisi olan bir araç ihsan eder inşallah.

      O kadar önemli benim için Cihancım. :)

      abi ben zaten kullanamıyorum panik oluyorum sanki frene basınca araba durmuycak gibime geliyor


      _____________________________

      2014 Model GOLF 1.4 TSI BMT 122 PS DSG Highline METALİK PASİFİK MAVİ
      2016 model Bmw 1,16 d One editon Valencia Turuncu
      İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!
    • Yarbay
      7276 Mesaj
      12 Nisan 2012 11:45:00
      Bence de cok tehlikeli, uzun yolda insanin uykusunu getiriyor Ciddiyim.


      _____________________________

    • Yarbay
      2744 Mesaj
      12 Nisan 2012 11:54:39
      8 tane İzmir-Trabzon uzun yolum var. Daha hiç ihtiyacım olmadı.

      Hiç bir zaman hız sabitleyicinin yokluğunu çekmedim.

      Siz forumun abartmasından dolayı beklentinizi yüksek tutmuşsunuz.

      Bir çok konuda yazıldı yıl oldu 2012 filanca modelde hız sabitleyici yok. Ahahaa hehehe şeklinde.

      Zannedersin ki hergün kullanıyorlar. Yılda bir kez ancak işinize yarar. O da sizin söylediğiniz gibi Edirne otobanı gibi yerlerde.




      _____________________________

      I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
    • Teğmen
      149 Mesaj
      12 Nisan 2012 11:55:22

      quote:

      Orijinalden alıntı: ZZ RAT

      kullanimini bildikten sonra, son derece faydali bir teknolojidir.
      Oncelikle CC sehir icinde ve yogun trafikte kullanilmaz. Dur kalklarin ve isiklarin oldugu bir trafikte CC hicbir ise yaramaz.
      ikincisi, ayak frende ya da frene yakin olmali (yani ayaginizi altiniza almayin:)), dikkat hic bir sekilde dagitilmamali, cunki her an frene basmak zorunda kalabilirsiniz.
      Ucuncusu, sollamalarda CC iptal edilmeli (ya da gaz ile hiz arttirilmali), sollama tamamlandiktan sonra tekrar CC'ye alinmali.

      Bunlar tamamen benim tecrubelerim, herhangi bilimsel bir veriye dayanmiyor.

      Bende bi keresinde (hatta ilk hız sabitleyici deneyimimde diyebilirim) hız sabitleyici devredeyken yoluma devam ediyordum ve önümde seyir halinde olan kamyona yaklaştıgımı farkettim hesaplamalarıma göre aynı hızda devam edersem önümdeki kamyonu rahatlıkla sollarım diye düşündüm (tabi üşendigimden dolayıda hız sabitleyiciyi devre dışı bırakmak istemedmm..) ve aynen devam ettim kamyonla yan yana gelince anladım ki hız sabitleyıcıyı devreden çıkarsaymışm iyi olacakmş çünkü kamyonla benim sabit hızım nerdeyse 30 40 km fark varmış buda yavaş bi şekilde sollamama neden olmuştu daha hızlı sollayıp geçmem gerektıgi için kamyoncu kornasına basmıştı bi an paniklemştm ama kamyonu geçmştm artk.. sonra ben bana mı korna çaldı o diye söylenince yan tarafmda oturan babam yok benzinciye selam verdi demişti ama hala aklıma takılır bazen bana mı çalmştı acaba diye =) ama benim daha hızlı geçmem gerekirdi ne olursa olsun.. o yüzden sollamalarda kontrollü bi şekilde gaza yüklenmek en iyisi bencede..


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      12879 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:00:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: insideman
      ...
      Zannedersin ki hergün kullanıyorlar. Yılda bir kez ancak işinize yarar. O da sizin söylediğiniz gibi Edirne otobanı gibi yerlerde.



      Hergün kullanıyorum.

      Yılda bir gün bile kullanmadığım olmamıştır. :)

      Şehiriçinde yolun açık olduğunu gördüğüm her an devreye alırım.


      Demek ki forumun hız sabitleme kullanım alışkanlıkları ciddi olarak değişiklik gösterebiliyor diye konuyu bağlayalım.


      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Yarbay
      2744 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:04:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: haluk 23


      Alıntıları Göster


      Hergün kullanıyorum.

      Yılda bir gün bile kullanmadığım olmamıştır. :)

      Şehiriçinde yolun açık olduğunu gördüğüm her an devreye alırım.


      Demek ki forumun hız sabitleme kullanım alışkanlıkları ciddi olarak değişiklik gösterebiliyor diye konuyu bağlayalım.

      Bağlayalım Haluk Abi, ben otomatik vitesi de sevmem. Belki de kontrol hep bende olsun istiyorum belki de bu yüzden hiç hissetmedim yokluğunu.



      _____________________________

      I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
    • Yarbay
      3183 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:05:18
      Cruise control özelliğini kullanmayı bilmeyen ne kadar çok kişi varmış meğerse :)
      Otomatik pilot la karıştırıldığını anlamış bulunuyorum :)


      _____________________________

    • Yarbay
      8093 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:06:29
      hiç kullanmadım ama araba sürerken herşeyi kontrol etmeyi seven değişken bir yapım var sanırım tahammül edemezdim hız sabitlemeye . fakat böyle bir bakış açısı ile tehlikeli olabileceğini hiç düşünmemiştim . mantıklı aslında


      _____________________________

      birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com
    • Yarbay
      3126 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:12:54
      yeri zamanı ve kuralına uyduktan sonra hız sabitleyıcısı can dır


      _____________________________

    • Binbaşı
      1824 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:19:13
      Nasıl bi konu bu ya. Fren diye bişey var adamlar boşuna yapmamış, lazım olunca basasınız diye konmuş o pedallar..



      _____________________________

      Olmak ya da olmamak.
    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:26:27
      Kullanmayı bilmeyenelere hız sabitleyici çok.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      458 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:27:29
      quote:

      Orijinalden alıntı: Kobrakai

      kullanımla alakalı bence. dikkatsiz olduktan sonra komple arabayı kullanmakta tehlikeli

      bende aynısını yazacaktım.
      ayrıca bilinçli kullanımla oldukça ekonomi sağlıyor


      _____________________________

      hoşgeldin bebek
    • Yarbay
      2952 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:38:35
      Gayet gerekli bir donanım.Hatta her araçta olmalı bence.

      Daha geçen hafta sonu yaklaşık git gel 900 km kullandım.Hatta o kadar abarttımki yokuşlarda bile devreden çıkartmadım.Düz yolda yakıt tüketimine etkisi büyük.Çok büyük rahatlık..

      Gerektiği gibi kullanılınca süper donanım.


      _____________________________

      2012 Mazda 3 Dizel
    • Yarbay
      2226 Mesaj
      12 Nisan 2012 12:43:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: **osk@r78**

      Gayet gerekli bir donanım.Hatta her araçta olmalı bence.

      Daha geçen hafta sonu yaklaşık git gel 900 km kullandım.Hatta o kadar abarttımki yokuşlarda bile devreden çıkartmadım.Düz yolda yakıt tüketimine etkisi büyük.Çok büyük rahatlık..

      Gerektiği gibi kullanılınca süper donanım.

      aynen çok gerekli bi donanım, bende ilk kez gecen yaz tatil için gittiğim yolda kullandım rahatlık ve yakıt acısından çok faydalı bi donanım her araçta aradığım bi özellik


      _____________________________

      INTEL i5 6600K 4.6 GHZ - ASUS Z170 PRO GAMING - KİNGSTON DDR4 16GB(4x4) HYPERX FURY BLACK 2400MHz - SAPPHİRE TRİ-X R9 290X 4G D5 (New Edition) - CORSAİR H100İ GTX - BENQ 24" XL2411Z 144HZ 1Ms - SAMSUNG 850 EVO 250 GB SSD - SAMSUNG 500 GB HDD - WD 1.5 TB HDD
      LOGİTECH Z-5500 - NZXT S340 B/R - XIGMATEK VECTOR S 750 WAT 80 PLUS PSU - MOTOSPEED CK108 MECHANİCAL KEYBOARD RGB - SADES SA-901 GAMING HEADSET - LOGİTECH G300 - AKASA VENOM BLACK XXL 890x450mm GAMİNG MOUSE PAD
Sayfa: [1] 2 3   sonraki >     >>
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.