Şimdi Ara

YENİ VERGİ SİSTEMİ GELİYOR! (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
0
Favori
17.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Guzel.. Bugune kadar oy verenlere; yapmayin kardesler ulke kotuye gidiyor dedik umurlarinda olmadilar. Simdi kazik onlara da girmeye baslayinca oy alamaz diyorlar. Bende sizlere inat ilk secimde bunlara oy verecegim. Umarim eski araca ozellikle bunlara zamaninda oy verenlerin araclarina kokuna kadar vergi sokarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi portiwashere -- 25 Mart 2012; 9:51:11 >
  • sömür :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portiwashere

    Guzel.. Bugune kadar oy verenlere; yapmayin kardesler ulke kotuye gidiyor dedik umurlarinda olmadilar. Simdi kazik onlara da girmeye baslayinca oy alamaz diyorlar. Bende sizlere inat ilk secimde bunlara oy verecegim. Umarim eski araca ozellikle bunlara zamaninda oy verenlerin araclarina kokuna kadar vergi sokarlar.

    hocam düşünen bir toplum değiliz, malesef balık hafızamız var toplum olarak, o yüzden seçim zamanı herkes koşacak yine oylarını belirli yerlere kullanmaya. bende geçen aynı şeyi düşündüm o kadar uğraştım kimseye dinletemedim yıllardır, bari ben de oy vereyim de kendi ellerimle ipe gideyim, başkalarının eliyle değil




  • Şurada bir kişi amaçlarının çevre olduğunu söyleyemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: portiwashere

    Guzel.. Bugune kadar oy verenlere; yapmayin kardesler ulke kotuye gidiyor dedik umurlarinda olmadilar. Simdi kazik onlara da girmeye baslayinca oy alamaz diyorlar. Bende sizlere inat ilk secimde bunlara oy verecegim. Umarim eski araca ozellikle bunlara zamaninda oy verenlerin araclarina kokuna kadar vergi sokarlar.

    hocam düşünen bir toplum değiliz, malesef balık hafızamız var toplum olarak, o yüzden seçim zamanı herkes koşacak yine oylarını belirli yerlere kullanmaya. bende geçen aynı şeyi düşündüm o kadar uğraştım kimseye dinletemedim yıllardır, bari ben de oy vereyim de kendi ellerimle ipe gideyim, başkalarının eliyle değil

    haklısın hocam bende yapacam bunu




  • eski araçtan çok vergi, yeni araçtan az vergi mi
    keşke olsa ama böyle bir vergi sisteminin getirilmesine gram ihtimal vermiyorum.
  • Şu anda Avrupa'da vergiler nasıl? Bilen var mı? Mesela: 1990 model 1600 motorlu, 1000 kg'lık bir otomobilin vergisi ne kadar?
  • o kadar basit ki çözüm

    -aracın kasko değerine göre vergi al

    -co salımına göre alınan vergiyi %50 arttır veya azalt, dizel ve filtresiz ise %50 daha fazla ödesin, filtre varsa daha az ödesin, lpg'li daha az ödesin buyrun hem adil hem çevreci.

    bunu bile beceremeyen yöneticilere de selam olsun. 1.6 mercedesle chery'nin vergisi aynı anasını satiim.

    ahanda bitti olay.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    o kadar basit ki çözüm

    -aracın kasko değerine göre vergi al

    -co salımına göre alınan vergiyi %50 arttır veya azalt, dizel ve filtresiz ise %50 daha fazla ödesin, filtre varsa daha az ödesin, lpg'li daha az ödesin buyrun hem adil hem çevreci.

    bunu bile beceremeyen yöneticilere de selam olsun. 1.6 mercedesle chery'nin vergisi aynı anasını satiim.

    ahanda bitti olay.

    daha iyisi söylenene kadar en iyi fikir bu..
    var mı başka fikri olan? karanlığa küfretmeyelim..
  • 2014 de dizele ek vergi gelirse ortalık karışır. 2012 model dizellerin hepsinde dizel partikül filtresi var, şimdi çevreyi koruyacağız diye bu arabalardan fazla vergi istemek çok saçma düşer ama amaç çevreyi korumak değil, vatandaş dizele yönelince bunu kaymağını yemek gibi görünüyor
    Şimdi dizel araba alır mısınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Optech

    Çevreyi çok kirleten hanelerden de daha çok emlak vergisi alınsın devletin dağıttığı kaçak kömürler ile 1 hane eski model 1 aracın 5 yıllık çevre kirliliği ile eşdeğer naber.

    Merak etmeyin, o da yolda.Enver Enerji Verimliliği Derneği usul usul evleri gezip , elektirikli ev aletlerindeki gibi binalara A, B, C gibi enerji sınıflandırması yapıyorlar.Bir sonraki aşamada da sınıfına göre emlak vergisi vereceksiniz.Yani haşırt....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydnlgn

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    o kadar basit ki çözüm

    -aracın kasko değerine göre vergi al

    -co salımına göre alınan vergiyi %50 arttır veya azalt, dizel ve filtresiz ise %50 daha fazla ödesin, filtre varsa daha az ödesin, lpg'li daha az ödesin buyrun hem adil hem çevreci.

    bunu bile beceremeyen yöneticilere de selam olsun. 1.6 mercedesle chery'nin vergisi aynı anasını satiim.

    ahanda bitti olay.

    daha iyisi söylenene kadar en iyi fikir bu..
    var mı başka fikri olan? karanlığa küfretmeyelim..

    Fikir beyanı güzel ama mantık yanlış.

    Her kanunun ve verginin bir 'ruhu', bir felsefesi vardır ve adil, akılcı, hedeflenen sonuçlara ulaşılması için kanunun felsefesine uygun olması gerekir.

    MTV hangi gerekçeye dayanır? Motorlu araçlar hem yaydıkları gürültü ve kirlilikle hem de yolları yıpratarak çevreye zarar verirler ve bu zararın tazmin edilmesi gerekir. Makul bir uygulamada da verginin zararla doğru orantılı olması gerekir.

    Şimdi durum bu iken tutup da fiyattan vergi almanın mantığı nedir? Adam zaten ÖTV ile daha alırken arabasının fiyatı nisbetinde fazla vergi ödüyor, neden bir daha seninkinden daha çok kirletmeyen araç için fazla vergi versin?

    Eğer 1 milyona araç satılıyorsa ve bu araç çevreyi çok az kirletiyorsa MTV'si de az olmalıdır, NOKTA.

    Tabii aynı şey tersi için de geçerli. Ucuz araç da çevreyi mahvediyorsa ona göre vergilendirilmeli.

    En fazla, yollara verilen hasar da göz önüne alınarak ağırlık da vergileme sistemine alınabilir.

    Avrupa ise bunun kolay yolunu buldu, tüm bu parametreleri gözeten; objektif, kolay ölçülebilir ve adil bir veri olan karbon salımını esas alıyor, tekerleği yeniden bulmaya çalışmanın anlamı yok.

    Avrupa'daki pek çok pahalı araç düşük emisyonlara sahip olduğu için düşük ya da sıfır vergi ödüyor. Örneğin Lexus'un hibrit modelleri 99 g/km limiti altında kaldığı için İngiltere'de vergi ve şehir giriş harcı olan congestion charge ödemiyor. Almanya'da da benzer uygulamalar var, EU emisyon normlarına uymayan pek çok araç artık şehir merkezlerine giremiyor.




  • Arkadaşım o ülkelerde kişi bşaına düşen milli gelir ile bizimki , oradaki araç fiyatlarıyla bizimki hiç bir zaman bir değil. Zaten ötv denen lanet olası bir vergi varken adam eski aracını zorla sattırıyorsun sen ya da binsende binmesende bu co salnımına göre vergiyi senden alacam diyorsun.

    120gr salanım yapan ama senede 100bin km yapan araçla benim 190gr salınım yapan ama senede en fazla 1000km yaptığım aracım mı çevreyi çok kirletiyor bir karşılaştır istersen. Eğer amaç çevre ve kirletmekse ozaman hem co salınımına ve yaptığı km ye göre değerlendirilsin. Elektrik sayacı gibi mühürlü bi sayaç taksın devlet araçlara yapılan km ile salınan CO hesaplasın ve ona göre ödeme yapalım.


    Ozaman görürüz bakalım yeni araçlarda km ile hespalandığında eski araçlar kadar çok salınım yapıyor mu yapmıyor mu ? Burada sitem eden herkes yeni araç almış kişiler, bencilce düşünülüyor oh sistme değişsinde gerisinden bana ne diyen bir kişi en egoist kişidir zaten. Önce Araç alınımındaki vergi sistemi değişmeli ki sonradan co 'ya göre vergi alınabilsin. Herkes sıfır araba alsın rahat rahat. Ha olay sahte çevrecilikse dediğim gibi takalım sayaçları gerçekten sayalım bakalım kim daha çok kirletiyor çevreyi.




  • arkadaşlar kaç km yaptığına bakan sayaç falan takılsın diye akıl vermeyin lütfen. buradan okuyan birilerinin aklına yatarsa arabalarımızda taksimetreyle gezmek ne demek acı şekilde öğreniriz, 5 sene içinde hepimiz bisiklet alır ondan sonra şehirlerarası bisiklet maceralarımızı anlatırız. vay efendim bmxde çat diye dörde attık, vay efendim çakma zenon takan barzo bisikletliler, taner abimizden alman bisikletleriyle ilgili bilgiler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portiwashere

    Guzel.. Bugune kadar oy verenlere; yapmayin kardesler ulke kotuye gidiyor dedik umurlarinda olmadilar. Simdi kazik onlara da girmeye baslayinca oy alamaz diyorlar. Bende sizlere inat ilk secimde bunlara oy verecegim. Umarim eski araca ozellikle bunlara zamaninda oy verenlerin araclarina kokuna kadar vergi sokarlar.

    Kardeşim ne kadar güzel söylemişsin.Sırada evler var.Aynı muhabbet evler için de geliyor.Hiç merak etmesinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Arkadaşım o ülkelerde kişi bşaına düşen milli gelir ile bizimki , oradaki araç fiyatlarıyla bizimki hiç bir zaman bir değil. Zaten ötv denen lanet olası bir vergi varken adam eski aracını zorla sattırıyorsun sen ya da binsende binmesende bu co salnımına göre vergiyi senden alacam diyorsun.

    120gr salanım yapan ama senede 100bin km yapan araçla benim 190gr salınım yapan ama senede en fazla 1000km yaptığım aracım mı çevreyi çok kirletiyor bir karşılaştır istersen. Eğer amaç çevre ve kirletmekse ozaman hem co salınımına ve yaptığı km ye göre değerlendirilsin. Elektrik sayacı gibi mühürlü bi sayaç taksın devlet araçlara yapılan km ile salınan CO hesaplasın ve ona göre ödeme yapalım.


    Ozaman görürüz bakalım yeni araçlarda km ile hespalandığında eski araçlar kadar çok salınım yapıyor mu yapmıyor mu ? Burada sitem eden herkes yeni araç almış kişiler, bencilce düşünülüyor oh sistme değişsinde gerisinden bana ne diyen bir kişi en egoist kişidir zaten. Önce Araç alınımındaki vergi sistemi değişmeli ki sonradan co 'ya göre vergi alınabilsin. Herkes sıfır araba alsın rahat rahat. Ha olay sahte çevrecilikse dediğim gibi takalım sayaçları gerçekten sayalım bakalım kim daha çok kirletiyor çevreyi.

    bunu da ekleyince son durum şu oldu:
    aracın yıllık vergisi = (aracın kasko değeri * K1) + (aracın CO2 salınımı * K2) + (yıllık katedilen mesafe * K3) - (partikül filtresi indirim oranı)
    V=f((KD,CO2,L)-(PF)) olarak da özetlenebilir..tabi buradaki katsayıların kaç olacağı çok su götürür..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    Dizeller çevreyi daha çok kirletiyor. Karbondioksit zehirli değildir ancak dizelin yaydığı zehirli gazlar (kükürtlü ve azotlu) benzine/lpgye göre 24 kat daha fazla. İstanbulda yolda giderken biraz uzağa bakarsanız ileriyi sisten, buğudan göremezsiniz. Neden acaba?

    http://forum.donanimhaber.com/m_54590967/tm.htm

    Su buharından.. Ciddiyim..
  • co2 salınımı vergi için kötü bir kıstas değildir, buradaki asıl amaç çevreyi çok kirlettin az kirlettin durumu değildir, asıl amaç verimli araç kullanana vergide avantaj sağlamaktır. CO2 emisyonu düşük olan araçlar ortalama olarak yuksek olan araçlara göre daha verimlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    DÜnyanın en büyük sorunu ne ? Küresel ısınma...

    Küresel ısınmanın baş faktörü ne? Co2...

    Co2 hangi araçlarda daha fazla? Benzinli ve LPG.

    Hangi araçların vergisi daha az olmalıyken daha fazla olacak? Dizel.


    Niye? Çünkü vatandaş ekonomik diye dizele yöneliyor.

    Kemal Unakıtanı aratmıyor Mehmet Şimşek

    kuresel isinmaya birtek CO2 neden olmuyor ki. CO2 benzinli araclarda dizele gore 1.5 kat daha fazla dogru ama dizelin yaydigi NOx orani da benzinlinin 20-30 kati. bazi NOx turleri var ki CO2den gene kat kat daha fazla kuresel isinmaya neden oluyor. ayrica dizel yaydigi kukurtoksit ve diger ametaloksilerle tam bir kanser fabrikasina donusuyor. simdi soyleyin bakalim hangisi daha cevreci ve daha saglikli. otogalerilerde bi onceki isi trikocuda tezgahtarlik olan satis elemanlarinin anlattigi gercegi yansitmayan hurafelerin aklinizi celmesine izin vermeyin.




  • hamdolsunki yıllık gelirimiz ,sosyal haklarımız dışında herseyimiz avrupa normalarına uygun hale geldi zaten hükümet çevreciliği ile tanınıyor o yüzden bu uygulama çok normal geldi.
    beraber yürüdük bu yollarda beraber ıslandık yağan yağmurda yağla başkanım yağla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selim82 -- 28 Mart 2012; 22:35:25 >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.