Şimdi Ara

--- FİAT İDEA KULÜBÜ --- (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
554
Cevap
26
Favori
88.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lacinalper

    quote:

    Orijinalden alıntı: ismailkaya211

    s. a arkadaşlar. Kontak anahtarını takmadığım halde kontak acıkmış gibi davranıyor araç. Sanki anahtarı takmisim gibi bütün gösterge ve teyp açılıyor. Bu ne zaman oluyor. Merkezi kilit açıldığında. Kontağı açıp kapatınca düzeliyor . Kilitliyorum sıkıntı yok. Merkezi kilit açıldığında arada böyle davranıyor. Elektrikçi beyinden kaynaklanabilir dedi. Elletmedim, başına böyle bir şey gelen varsa paylaşabilir mi? Teşekkürler.

    hiç yaşamadım, 2006dan beri 0 olarak kullanıyoruz. yetkili servise danısmanız gerekiyor sanki.

    Kazasız belasız kullanmaya devam edersiniz inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selam. Ben de 2006 model 1.3 Multijet 83.000 km.de bir fiat idea alarak araniza katildim. Bana soylenen parcalari pahali. Ancak yazdiginiz fiyatlar bayagi uygun. Alisveris yapabilmem icin yazdiginiz parcalari aldiginiz yer siparis uzerine calisiyor mu? Calisiyorsa ismini ve telefonunu verebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coskunz kullanıcısına yanıt
    Bu mesaja karsilik sormustum ama ilk mesajimdi beceremedim herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar ben de 20.000 civarı temiz araç arıyorum malum fiyatlar baya arttı. Aradığım fiyat aralığında en uygun ideayı buldum.
    Sizce 166.000de 2006 model 1,3 multijet 19.000 nasıldır?
  • ıdea cıdden cok guzel ve dayanıklı bır araba ancak ne yazıkkı turkıyede cok olan bır araba degıl tam bır hobı arabası herkese tavsıye ederım ama zaten cok yok benım arac 2005 dynamıc plus benzın / lpg cok memnunum bagajı cok kullanuslı herkese hıta
  • Merhaba, bugün 103.000 km deki 1.3 MultiJet İdea mın debriyaj baskı balatasını değiştirdim. Debriyaj biraz sertti ve son bir haftada debriyaja bastığımda ses geliyordu. 160 TL ye Opar marka (içinden valeo çıktı) baskı balata bilya seti aldım ve 250 tl işçilikle kartal oto sanayide UMUT OTO da değişimi yaptırdım. Eski orjinal batanın orta dişlerinin neredeyse tamamı kırılmıştı ve bilya setini elle çevirince ses yapıyordu. Değişimden sonra debriyaj lokum gibi oldu. Bu kadar yumuşak ve sorunsuz bir debriyaja sahip olacağını bilseydim daha önce değiştirirdim.
  • Arkadaşlar resimde gördüğünüz hava filtresini ön ızgaraya bağlayan hortumdan arıyorum
    Ankara da veya internette bulabileceğim bir yer var mı yardımcı olabilirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler
  • fıat ıdea ön cam silecek motorum yandı tamamen benım hatam camda kar varken yanlısla calıstırınca yandı servıste ıscılık ıle beraber 375 tl daha uygun bulabılecegım bır yer bılıyormusunuz yada bılen varmı
  • bırde söylentilere göre ıdeanın sıfırı turkıyeye gelmış dogrumu sıtesınde reklamı yok bulamadım
  • Ben 2013'ün 2 ocağında coşkun beyin de yönlendirmesiyle 1.3 multijet active idea alarak aranıza katılmıştım. Aldığımda araç 75.000'deydi. Şu an 125.000'de. Arabadan konfor, sağlamlık, tüketimi ve masrafsızlık boyutuyla çok memnunum.
    Yalnız merak ettiklerim var. *Zinciri bana söylendiği kadarıyla 170.000 kadar götürüyormuş. Ağır bakımlarına sokmam buna göre mi olsun.
    Şimdi yağ değişimi yapan usta arabanın eskimesiyle alakalı olarak, yağ sızdırması olduğunu, yaza doğru motoru indirtip yağ contalarının filan değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Ben de merak ettim. Km bundan sonra arttıkça masraflar çıkarır mı diye.
    *Yani bu motor beni daha uzun yıllar bakımları zamanında yapıldığı için götürür mü. Yoksa dizel olduğu için yatak sarması veya diğer büyük arızaları çıkarma ihtimalleri eskidikçe artar mı diye.
    Coşkun beyin bir sözü aklıma geliyor. Demişti ki "hurdası çıkasıya kadar bineceğim" diye. Demek istediğim araba bakımlı olduğu sürece uzun yıllar korkmadan binebilir miyim bu araca. Teşekkürler şimdiden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: secere

    Ben 2013'ün 2 ocağında coşkun beyin de yönlendirmesiyle 1.3 multijet active idea alarak aranıza katılmıştım. Aldığımda araç 75.000'deydi. Şu an 125.000'de. Arabadan konfor, sağlamlık, tüketimi ve masrafsızlık boyutuyla çok memnunum.
    Yalnız merak ettiklerim var. *Zinciri bana söylendiği kadarıyla 170.000 kadar götürüyormuş. Ağır bakımlarına sokmam buna göre mi olsun.
    Şimdi yağ değişimi yapan usta arabanın eskimesiyle alakalı olarak, yağ sızdırması olduğunu, yaza doğru motoru indirtip yağ contalarının filan değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Ben de merak ettim. Km bundan sonra arttıkça masraflar çıkarır mı diye.
    *Yani bu motor beni daha uzun yıllar bakımları zamanında yapıldığı için götürür mü. Yoksa dizel olduğu için yatak sarması veya diğer büyük arızaları çıkarma ihtimalleri eskidikçe artar mı diye.
    Coşkun beyin bir sözü aklıma geliyor. Demişti ki "hurdası çıkasıya kadar bineceğim" diye. Demek istediğim araba bakımlı olduğu sürece uzun yıllar korkmadan binebilir miyim bu araca. Teşekkürler şimdiden

    s a
    zincirin 120,000 km de değişmesi gerekiyordu yolda koparsa cook masraf cıkartır.




  • Benzinli 1.4 modelin trigeri kaç km de bir değiştirmek gerekiyor acaba

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Antalya ya dönüşümde ustaya zincirini göstereyim hemen o zaman. Ya da Konya veya kayseri de bildiğiniz iyi bir usta varsa ona da gösterebilirim. Teşekkürler coşkun bey uyarınız için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle lacinalper aracınızı siz de güle güle kullanın. Arabanıza oldukça temiz ve hor kullanmadan binmişiniz ama arıza çıkartması buna o kadar bakmıyor galiba.
    Yazdıklarınızdan sonra şunu anlıyorum ki parça omurleri biraz da şans işi.
    Ortada hiçbir şey yok diye düşündüğüm anda, kırmızı alarmla sanayiye gideceğim 😊
    Bir de baskı balatada aynı durum söz konusu mu, yoksa değişip değişmemesi gerektiği anlaşılabiliyor mu. Yani değişime girince onu da değiştirteyim mi.
    Son olarak şunu da anlıyorum. Motor harici masraflı parçaları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: secere

    Ben 2013'ün 2 ocağında coşkun beyin de yönlendirmesiyle 1.3 multijet active idea alarak aranıza katılmıştım. Aldığımda araç 75.000'deydi. Şu an 125.000'de. Arabadan konfor, sağlamlık, tüketimi ve masrafsızlık boyutuyla çok memnunum.
    Yalnız merak ettiklerim var. *Zinciri bana söylendiği kadarıyla 170.000 kadar götürüyormuş. Ağır bakımlarına sokmam buna göre mi olsun.
    Şimdi yağ değişimi yapan usta arabanın eskimesiyle alakalı olarak, yağ sızdırması olduğunu, yaza doğru motoru indirtip yağ contalarının filan değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Ben de merak ettim. Km bundan sonra arttıkça masraflar çıkarır mı diye.
    *Yani bu motor beni daha uzun yıllar bakımları zamanında yapıldığı için götürür mü. Yoksa dizel olduğu için yatak sarması veya diğer büyük arızaları çıkarma ihtimalleri eskidikçe artar mı diye.
    Coşkun beyin bir sözü aklıma geliyor. Demişti ki "hurdası çıkasıya kadar bineceğim" diye. Demek istediğim araba bakımlı olduğu sürece uzun yıllar korkmadan binebilir miyim bu araca. Teşekkürler şimdiden

    güle güle kullanın. biz de 2006 da sıfır alıp su an dizelini 72500km ye getirdik. Son yıllarında pek kullanmadık, garajda durur; toplu ulaşım metro,dolmuş,otobus yakınımızda diye. Ölü fiyata satmaktansa ve de satıp muadilini yakalamak çok zor diye biz de kısmetse çok çok uzun yıllar tutmak isteriz.

    triger zinciri bizi de alırken çok mutlu etmişti. Toyota corolla da o donem de kullanıyordu ve satarken corolla için ömürlük deniyordu. Gel gör ki bizim servise baskı balata sorunuyla gitti,yetkili servis baska hicbir sorun yok dedi teslim ederken bana. Ama aldıktan 1 saat sonra kaputtan gelen ses üzerine ertesi gün götürdügümde triger zincirinde bollaşma başlamış, değişmeli dediler.Üstelik şans işiymiş bu zincirin değişim belirtisini anlamak.Yani kapalı bir kutuda duran triger zincirinin bollaşma belirtisi sadece tıkır tıkır nasılsa bana teslim ettiklerinden 1 saat sonra benim duyduğum zincir sesiymiş. 68000de değişti bizim zincir. 5 yıllık ömrü var deniyor zaten klavuzda da. bizimki 8.yılında degismis oldu ve bizi hem servisin nasılsa bize teslim etmesinden 1 saat sonrasındaki hiç ortada bir şey yokken başlayan triger sorunu hem de koca zincirin degistigi ilk kez fiattan duymamız bizi hayretler içinde bıraktı. Çünkü bu zincir askerdeyken gordugum 75 model mercedes jipte de vardı; bakım onarım komutanım, mercedesin yıllar oncesinden bu zincir bollugunu almak için kasnaktan gerdirme çözümünü sundugunu belirtti.Aynı ayar yontemiyle bollugu almak volkswagende de var. Ama fiat eline yüzüne bulaştırıyor işte boyle. Bu arabayı sıfır almasak ve degerini koruyabilse, belki coktan degistirmistik. arıza sonrasında ve gerekli guvenlik ihtiyacında güven vermiyor ne yazık ki. bir kapı kilidi gıcırtı sesi cıkartıp sonunda kilit tutmayarak 450tl ye mal olmustu zaten; şimdi de 1 yıldır baska kapının kilidi gıcırdıyor; değişmesi onun da an meselesidir.

    Kazasız belasız kullanmanızı dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: secere

    Öncelikle lacinalper aracınızı siz de güle güle kullanın. Arabanıza oldukça temiz ve hor kullanmadan binmişiniz ama arıza çıkartması buna o kadar bakmıyor galiba.
    Yazdıklarınızdan sonra şunu anlıyorum ki parça omurleri biraz da şans işi.
    Ortada hiçbir şey yok diye düşündüğüm anda, kırmızı alarmla sanayiye gideceğim 😊
    Bir de baskı balatada aynı durum söz konusu mu, yoksa değişip değişmemesi gerektiği anlaşılabiliyor mu. Yani değişime girince onu da değiştirteyim mi.
    Son olarak şunu da anlıyorum. Motor harici masraflı parçaları.

    Teşekkürler,

    kullanıma göre parça ömürleri değişken. Ama malzeme ne kadar iyi kullanılsa da zamana bağlı olarak yorulması da söz konusu. Motordaki ve diğer fiatlarla ortak parçalar yan sanayisi de olması açısından alım zorluğu çıkarmıyor. Ama bir de ideaya özgü kapı kilidi gibi masraflı ama uzun sürede bozulabilen parçalar da var. Baskı balata 68bin de 8. yılda bozuldu. Vites değişiminde debriyajı tam basarak ve yavaşça kaldırarak; dururken de 2 viteste devir düşerken sarsıntıyı önlemek için yine debriyaja hafif basarak ve geri gelirken de debriyajdan ayağı kaldırıp genellikle gaza basmadan geri geri gitmeyi tercih ederdik. Ayrıca, ışıklara gelmeden kırmızı veya sarıyı görürsem gazdan çeker kendi hızında yavaş yavaş motor freniyle vites düşürmek için debriyajı kullanırım. Debriyaj kullanımım motor freni sebebiyle diğer sürücülere göre biraz fazla olabilir bu yuzden. Ayrıca baskı balata degisimi sonrasında, servisten aldıgım oneriyle geri gelirken debriyajdan ayağı kaldırırken biraz da gaz vererek sadece debriyaja yuklenmiyorum. Bizim degistirme ihtiyacımız da; yoğun trafik dur kalk yaparken debriyajın basılı kalması ve tekrar kalkmaması üzerine elle kaldırıp ilerlemek isterken kaputtan gelen duman üzerine olmuştu.Ertesi gün de alakasız şekilde servise baskı balata değişimine giren araçta bir de triger zincir değişimi sorunu çıkardılar. Benim duydugum zincir sesini nasılsa bana teslim etmeden 1 saat önce duymamışlar. Suçlayamıyorsunuz tabi, siz bozdunuz diye yüklenmemi gerektirecek bir kanıt yok. Kısmet boyleymiş, yapcak bir şey yok. bizim degistirmemizin ertesi günü triger zincirini; servis triger zinciri degismeyen bir doblonun kaputunu zincirin kopup parçaladığını söyledi. Tam zamanında degismis dediler. Zararın neresinden dönsek kardır şeklinde şükrettik bizde.

    Yukarıdaki mesajlarımda yazdığım siyah tavan kaplaması yakıştı. Üstüne bir de imitasyon sunroof yapıştırıldı. Ama yapıştırırken sunroofu kullanılan adi çift tarfalı bant yuzunden, Allahtan genellikle yogun olan seyahat ettigim yol bostu da... once tavana hafifce degen sunroof 60km/s le giderken döne döne ilerleyip yola fırladı. Saga cekip bos yoldan aldım da şükür bir zincirleme kazayı atlattık. Sunroof bagajda duruyor şimdilik. 150kg kuvvete dayandığı iddia edilen bir bant aldım, müsahit olunca kendim titizlikle yapıstıracagım ama pek cesaret edemiyorum.,


    saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: benozgurum29

    fıat ıdea ön cam silecek motorum yandı tamamen benım hatam camda kar varken yanlısla calıstırınca yandı servıste ıscılık ıle beraber 375 tl daha uygun bulabılecegım bır yer bılıyormusunuz yada bılen varmı

    gayet ucuzmuş. benim eski stilonun motoru değişmişti geçen sene 700 tl civarında bişey vermiştim. hem de fiat çalışanı üzerinden olduğu halde.
  • Lacinalper bu durumun biraz da talih işi olduğunun en güzel örneği olmuşunuz. Arabanızın km.si düşük olmasına rağmen, temel değişimleri yapmak durumunda kalmışınız. Durumun böyle olması sizin için hayırlı olmuş belki de dediğiniz gibi.
    Bu arada bende geri vites haricinde arabayı sizin gibi kullanıyorum. Yani aracta motor frenini devamlı kullanıyorum. Zincirin belki km.ye göre değişmesi gerekiyor ama baskı balata değişme sinyalini araç kendisi veriyor galiba 😊
    bu arada servise sordum zincire 170 bin civarı değişir dedi. Ama ben bu konuda coşkun beye daha itibar ediyorum 😊 fakat yağ değişimini yeni yaptığımdan bir 10 bin daha bekleyeyim diye de düşünmüyor değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: secere

    Lacinalper bu durumun biraz da talih işi olduğunun en güzel örneği olmuşunuz. Arabanızın km.si düşük olmasına rağmen, temel değişimleri yapmak durumunda kalmışınız. Durumun böyle olması sizin için hayırlı olmuş belki de dediğiniz gibi.
    Bu arada bende geri vites haricinde arabayı sizin gibi kullanıyorum. Yani aracta motor frenini devamlı kullanıyorum. Zincirin belki km.ye göre değişmesi gerekiyor ama baskı balata değişme sinyalini araç kendisi veriyor galiba 😊
    bu arada servise sordum zincire 170 bin civarı değişir dedi. Ama ben bu konuda coşkun beye daha itibar ediyorum 😊 fakat yağ değişimini yeni yaptığımdan bir 10 bin daha bekleyeyim diye de düşünmüyor değilim.

    Hocam baskı balatanın değişmesi gerektiği sinyalini nasıl anlıyoruz aydınlatırmısınız ☺

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arıza verince diye kastetmiştim. Yolda kalasıya kadar yani 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.