Şimdi Ara

Efsane otomobil mazda

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
2
Favori
10.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba,
    aynı anda wolksvagen, nissan, peugeot, reno, mitsubishi, toyota, kia ve herşeyden önemlisi mazda sahibi olarak (galerici değilim, dağıtım şirketimiz ve çok aracımız var) bir kıyaslama yapmak istiyorum,

    yılda ortalama 140,000 km yol yapıyorum, araçlarımızında en az yol yapanı 80.000 km yol yapıyor, en çok yapanıda 200.000
    şirketin ilk aracı mitsubishi l300 dü ozamanlar 98 model pert olmuş ve kötü toplanmış bir L300 ümüz vardı ama ben 94 yılından beri japon kullanırım o ayrı mesele, bu L 300 ile yaklaşık 400.000 km yol yaptık, hergün sırtında 1 tondan fazla yükle istanbul kazan ben kepçe dolaşırdım, araba bana 5 senenin sonunda bir westing house arzası ve birde direksiyon mafsalındaki yamuk ki bunlar da kazasından kaynaklanıyor, birtek problem çıkartmadı. Aracı 4800 dolara almıştım 2001 de kriz oldu ve dolar yükseldi araçların fiyatları dolar bazında düştü buna rağmen o aracı ki piyasasının en az 3 milyar altına satmış olmama rağmen 7800 dolara sattım.. sorada sıfır bir L300 aldım.. Bu araç 2 yaşında çok kullanılmıyor ama 100.000 km nin çok üstünde maaşallah hiçbir sorunum yok. bir kere marş dişlisi değişti okadar.. bu arada 2002 yılında peugeot partner pack modelini aldım bu araçtan türkiyede 15 tane var biraz farklı bir araç. arabada abs air bag felan full.. daha sora 2003 yılında 94 model bir kia capital aldım bu araba 500.000 km ye ulaşmak üzere, elamanlar cacığını çıkartıyor ki bunda da bi problemim yok 140,000 km de idi aldığımda bir kez sekman attırdım. 2004 yılında ise bir peogeot partner 2.0 HDi Aldım.

    daha sonrada sırayla 4 tane mazda 626 91 (3 ü 1.6 manuel birisi 2.0 otomatik) ve 94 mazda 323 sedan ve 94 corolla 1.3 SW 2004 reno master ve 2004 wolksvagen caddy aldım.. bide bitane 93 1,8 kia capital

    bakın şuanda benim başımın belası olan 3 araba var
    ikisi peugeot partner biriside wolksvagen caddy

    partner 2.0 HDi nin 1 yıl içerisinde garantiden değişen parçaları

    2 kere turbo
    1 kere enjektörler 1 kere garanti dışı
    2 kere şarj dinamosu
    1 kere sinyal ve silecek kolları
    2 kapı panzolotu
    1 sol far
    6 kere termostat
    1 kere kızdırma bujileri
    1 silecek motoru
    2 cam krikosu
    1 mazot pompası
    1 ön sol fren merkezi
    komple vites kolu ve tertibatı
    1 kere komple debriyaj pedalı ve tertibatı
    2 kere gaz teli ve araç 3.000 km de iken baskı balata
    ve garanti bittiği gün marş motoru yandı daha 2 yaşındaki arabanın
    kollektörleri bozuldu

    2002 partner pack ise
    30.000 km de iken sente atladı, fren merkezleri bozuldu, marş ve şarj dinamoları değişti.. şuan kızdırma bujilerinde problemler var, fren sistemi sık sık arıza veriyor ve termostat problemi bunda da var. ayrıca diğer partnerin verdiği aracın elektronik beyin arızalarını sık sık buda veriyor

    wolkswagen caddy ise 100.000 km de yakıt sisteminde arıza verdi 150.000 km de is komple motor yapıldı,
    2005 model reno masterde durduk yerde direksiyon kutusu çatladı, şanzumandan sesler geliyordu, çağırdılar ve değiştirdiler, sinyal kolları, direksiyon simidi ve air bag değişti, yakıt sisteminde hafif problemler var.
    98 nissan primera ise 250.000 de krank istedi. ve motorun bazı parçalarında problemler var yarı motor istiyor sanırım
    94 323 ise şuan 300.000 km de ve sanırım sübap lastiklerinin değişmesi ve bi sekman atılması gerekiyor.
    93 model kia 2004 yılında aldım 23.000 km deydi orjinal km si bu arabada baya bir kilometre yaptı (çok çevik bir araba) ancak arada bir ön takım arızası veriyor, pek problemi yok
    ancak 500.000 km ye yaklaşmış mazda 626 ların hiçbirisine motor yaptırmadık, yukarıda saydığım araçların benzinli olanların hepsi LPG ile kullanılıyor.
    ve ben bu şirketin sahibiyim, 98 primera, 2004 caddy, 2002 model ve 2004 partnerleri elemanlarım kullanıyor. ben ise 91 model 2.0 motor otomatik mazda 626 kullanıyorum.. Çünkü bu arabanın keyfini hiçbir araba vermiyor. 1380 kilo ve inanılmaz oturaklı bir araba, toyota da güzel ancak onun verdiği zevk bambaşka.. çok araba kullanmışımdır, ama hepsi ruhsuz.. bu arabanın bir ruhu var sanki..
    bikeresinde 91 model 1.6 mazdalardan birisinin devirdayimden su kaçırıyormuş, ve su tamamen bitmiş bunuda kalöriferin yolculuğa başlarken soğuk hava üflemesinden anlıyorum.. içinde hiç su kalmadan tam 500 km yol yaptı ve bir gram hararet yok.. son 3 senedir sıfır araba almıyorum hep mazda ve toyota, 2. el piyasası yükselir yükselmez, elimdeki wolkswagenleri ve peugeotları hemen gönderecem. 5 para etmez..

    ayrıca başka bir kıyaslama,

    2002 partner ön far = 90 milyon yan sanayi
    2004 partner ön far = 268 milyon
    mazda 626 ön far = 35 milyon
    toyota corolla 94 ön far = 33 milyon
    kia capital ön far = 115 milyon
    mesela baştan sora kopmle bir motor revizyonunda
    mazda 626 1,2 milyar
    kia 850 milyon
    mitsubishi l300 2 milyar
    nissan primera 2,5 milyar
    peugeot partner 5,5 milyar
    caddy 7,5
    civarında

    ben partner 2002 ye 19 milyar
    caddy e 30
    partner 2004 e 22,75 milyar verdim
    ama aldığım en pahalı mazdaya
    7 milyar verdim.. hepside tertemiz arabalardı..
    şimdi siz söleyin siz olsanız sıfır alman yada fransız, veya başka bi araba alırmısınız almanı övenlere duyrulur bir arabanın sağlamlığı 300.000 km den sora anlaşılır. almanlar ve ya fransızlar veya italyanlar sağlamlık konusunda mersedesi de dahil japonun en az 10 sene gerisinde dir. bunu arabayy çok kullanan birisi olarak söylüyorum. japonun en dağılmış arabasına bile biraz masraf yapınca adam olur. ama almanın ve fransızın yani avrupa arabanın en az dağılmışına bile çok masraf yap yinede adam olmaz.. mersedes splinter den biliyorum.. en baba araba japon arabası, ekmeği bitmiyor hiçbir zaman..







  • vay be bundan sonra mazda mı alsak
  • e o zaman 2000 model 323 alınır mı 1.5 motor ? 13.5 milyara. Bide bunların yakıt olayları nasıl ne kadar yakar kilometrede şehir içi.
  • alacam ben bu arabayıda ekonomisi beni bozar mı bilmiyorum.
  • downahar dostum çok güzel bir kıyaslama yapmışsın. Zaten japonların uzun ömrü meşhur. Ben de birkaç ay içinde Civic veya Corolla alacağım inşallah.
  • Herkes yakıt tüketimi ile iligli bişiler söylüyor. ancak ben şuan benzinli araçlar arasında istanbul trafiğinde 30 kuruşun altında yakan araç olduğuna inanmıyorum. benzinde şehir içinde hiç denemedim. ama gazda şehir içinde 1,6 lar 160 - 180 civarında yakıyor. ama şehirler arasında gazda 110 civarında. ama enjeksiyonlular kesinlikle %30 daha az yakar buna eminim.
    2000 olan otomatik arabam ise şehir içerisinde 200-205 arası gazda yakıyor. benzinde ise 300 ama uzun yolda şöle söyleyim 1 depo gaz ile 435 km gidiyor. geçenlerde otomatik olan ile suriyeye gittim. halep te depoyu fulledim (27 milyona) 55 litre, sınırda da gaz aldım 1 depo (12 YTL:) ) gaz tüpten basıldığı için daha az gider hadi fazla gitsin 450 desek, kozyatağı istanbul ile halep tam tamına 1270 KM halepten buraya 1 depo benzin ve 1 depo gaz yaktı
    yani bir depo benzin ile 820 km gitmiş 140 milyona felan doluyor şehirler arasında otomatik 2000 kalbüratörlü aracım 173.000 yakmış... buda bence motoruna göre ekonomik.. ama aldığın araca gaz taktırmak mantıklı bence.. yeni enjeksiyonlu gaz sistemleri süper.. motor bloğuna delik açıyorlar 4 tane yani yeni bir ateşleme sistemi olmuş oluyor.. buda gayet iyi performans kaybı çok çok az..
    ayrıca gaz motorun ömrünü 100.000 km azaltsa bile zaten 20.000 km de bi motor parası amorti ediyor..




  • işim gereği sık sık arap ülkelerine gidiyorum, ve arap ülkelerinin hiçbirisinde avrupa araba göremezsiniz hep kore ve ağırlıklı olarak japon ve özellikle mazda ve toyota, yakıt kalitesiz ve ucuz, kilometresi 400.000 -500.000 in altında araç yok konuşuyoruz, hiçbirisi daha motor yaptırmamış. gerçi orda hava hep sıcak olduğu için pek kış görmedikleri için uzun gidiyor ama yinede şunu söyleyim, arabaların cacığını çıkartıyorlar. yinede banamısın demiyor japon arabaları, örneğin lüban da biraz avrupa araç çok ama mesela suriye, mısır, arabistan, ırak ürdün, yemen gibi ülkelerin hiçbirisinde avrupa araba yok, bu sağlamlığın farkına onlar bizden yıllar önce varmışlar. ve arap ülkelerinde de türkiyeye ömrü billah daha hiç uğramamış mütiş modellerini gördüm japon arabalarının. mesela Toyotanın Hiace modeli varya minübüs o araçların süper lüksleri var, mesela toyota camry kaç yerde gördünüz, hertarafta lexus var.. Japon derim başka bişi demem.. Alman diyene sorarım kaç tane 500.000 km üzerinde mersedes gördün? mersedeslerin O403 leri bile en fazla 2 milyon Km yapıyor ama mitsubishi maraton ve safirler 4 milyon :) otobüste çok gelişmiş mersedes bile japonun daha iki gömlek gerisinde dir.. E japonlar pekişmiş teknoloji kullanıyor.. ama almanlar ve avrupa ülkeleri az denenmiş yeni teknoloji.. Yeni teknolojinin hataları 10 sene içerisinde bulunuyor, pekişiyor ve hemen daha o eski teknolojiyi tam yoluna sokmuşken başka bir teknolojiye geçiyorlar.. Neden japon Araçlarında Commonrail teknolojisi 7 sene sora kullanılmaya başlandı???
    Ayrıca can güvenliği açısından da şüphesiz Ford dışında japon arabaları bütün avrupa arabalardan daha sağlamdır.. şuana kadar japon arabasının içinde sıkışıp ölen kaç adam gördünüz. genelde ölümlü kazalar, reno, peugeot, fiat, gibi arabalardan oluyor ağırlıklı




  • vw problem yaşaman tamamen şansızlığın olmuş ama kıtaslaman çok güzel zaten japon arabalarının özellikle mazda ve hondanın motorları çok esnektir hor kullanılmaya dayanır japon rulezzz
  • Crysler yeni nesil hemi motorlarinin 10 milyon km problemsiz gidecegini soyluyor.
  • Hoca sen nasıl geziyorsun yaw öyle helal vallaha sana yakında mazda da dayanmaz , Hayatın yolda geçiyor galiba yılda 140000 km demişsin buda günde 400 km yapar ki buda çok çok çok fazla bir km helal tekrardan.<..
  • Ben zaten alman arabalarını çok tavsiye etmiyorum.
    Arabanın servisi, tamiri, parçası UCUZ olmalı.
  • Deneyimini paylaşman çok güzel. Dağıtım şirketinin olduğunu ve bütün bu saydığın araçları kullandığını söyüyorsun fakat hepsini kendin değil büyük bir ihtimalle arıza yapanların çoğunu elemanların kullanıyor. Eminimki onlarda kendi malları olmadıkları için çukur mukur dinlemeden (yürüyen aksamın düşmanı) yüksek devir (motor ömrünü kısaltan etkenlerden) ani dur kalk gibi sakıncalı kullanım tarzını benimsiyorlardır.. Normal bir kullanım altında saydığın kadar çok sorun çıkaracakların sanmıyorum. Türk otobüs piyasasında ne olursa olsun Mercedesler ezici bir çoğunluğa sahip oldular. Demekki bir eksikleri vardı japonların.. Ölümlü kazalar içinde fiat'ın kuş serisi reno'nun da eski 12 ya da 9 modellerini mi baz alıyorsunuz acaba? Eskiden güvenlik şimdiki kadar ön planda değildi. Şimdi avrupa'da testlerden olumlu not alamayanları salmıyorlar trafiğe.. Arap ülkelerinde kullanılan araç tarzı sanırım analttığın kadarıyla çift kabin bu sınıftaki araçların çoğuda japon avrupali üreticilerin çift kabinleri fazla yok.
    (Renault, Fiat, Citroen, Wolkswagen, Mercedes...) Araplar lüks binek araçlarda hagi modeller tercih ediyor onu da belirtirmisin.
    Altın kaplama honda ya da mazda duyan var mı? Ama mercedes duyduk..




  • zaten caponların ne kadar dayanıklı oldukalrını biliyorduk bu deneyimlerinden sonra beynimize resmen perçinlemiş olduk caponları teşekkürler
  • evet japonlar çok dayanıklı oluyorlar. Ama büyükşehirlerde yaşayan bir aile Avrupa arabayı daha çok tercih ediyor. Çünkü o arabayı en fazla 100,000km kullanıyor. Eski araba kullanmak istemiyor. Yani onun pek de umrunda değil kaç yüzbin km yaptığı. Şahsen benim de öyle.

    Ama ticari araç alacaksam japondan şaşmam. Bir tane T5 Panelvan alıp yok bakımıydı yok bilmenesiydi uğraşana kadar 2 tane Mitsubishi L200 Panelvan alırım 200,000km kullanırım. O da 5-6 sene eder heralde.
  • Efsane oldugu icin MAZDA batti ve FORD satin aldi :)
  • Bizde Mazda 323 var. 99 model 1.5 motor.
    Araba iyi dayanıklı güzel de...... bu yedek parça işi beni çok korkutuyor, o yuzden araba satılık şuan. Allah korusun arabayla hafiften bi yere dokunsak dünyanın masrafı çıkar bvaşıma, yedek parça çok pahalı.
    Ama araba sağlam mı sağlam, dayanıklı mı dayanıklı.
    Yakıt olayında biraz sorun var o da şöyle. şehir içi benzin çok yakıyor. 300 ve üzeri, bi de kısa mesafe kullanım çok olduğundan dolayı benzin bezdiriyo adamı.
    LPG taktırmayı düşündük ama vazgeçtik. nerden baksan 1000 ytl ye patlıyacak bize... bilmiyom valla ne yapsak...
    İlk yazılan yazıyı da okuyunca ulan dedim taktıtr bi lpg deavam et işte , satılır mı bu araba...
    Taktırıp devam edeyim dimi , bu araba satılmaz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Efsane oldugu icin MAZDA batti ve FORD satin aldi :)


    FORD İLE SADECE ORTAKLAR DİYE BİLİYORUM AMA , YANLIŞ MI?

    GERÇİ ORTAK BİLE OLSALAR ; FORD İLE OLAN BAĞLANTISI İNSANIN MAZDA'YA KARŞI OLAN SEMPATİSİNİ AZALTIYOR.
  • http://www.otomobilgazetesi.com/haberoku.asp?id=1503


    Bu hafta Amerikan otomotiv devi Ford’un yüzde 33.1 ile en büyük hissedarı olduğu Japon Mazda’nın Türkiye’deki durumu hakkında biraz bilgi vermek istiyorum.

    Mazda'nın distrübütörlüğünüm Koç grubuna geçme olasılığımı var?? Yalanlanmıs ama?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    http://www.otomobilgazetesi.com/haberoku.asp?id=1503


    Bu hafta Amerikan otomotiv devi Ford’un yüzde 33.1 ile en büyük hissedarı olduğu Japon Mazda’nın Türkiye’deki durumu hakkında biraz bilgi vermek istiyorum.

    Mazda'nın distrübütörlüğünüm Koç grubuna geçme olasılığımı var?? Yalanlanmıs ama?


    FORD'UN %33.1 HİSSESİ İLE ZATEN JAPON MAZDA OLMUŞ AMERİKAN MAZDA

    GERİYE SAFKAN SAYILACAK ÖNDE GELEN JAPONLARDAN HERHALDE HONDA VE TOYOTA KALIYOR.




  • RX-8'ler ABD pazarında 26.000$ = 33.5-34 milyardan başlıyor, Türkiye'deki boş Golf parası.. 42-43 milyara kadar da çıkıyor fulleyince, Türkiye'ye ise vergi hariç fiyat olarak 51 milyardan geliyor, Efsanenin ülkemize yaptığı müthiş kazık...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.