merhaba, aynı anda wolksvagen, nissan, peugeot, reno, mitsubishi, toyota, kia ve herşeyden önemlisi mazda sahibi olarak (galerici değilim, dağıtım şirketimiz ve çok aracımız var) bir kıyaslama yapmak istiyorum,
yılda ortalama 140,000 km yol yapıyorum, araçlarımızında en az yol yapanı 80.000 km yol yapıyor, en çok yapanıda 200.000 şirketin ilk aracı mitsubishi l300 dü ozamanlar 98 model pert olmuş ve kötü toplanmış bir L300 ümüz vardı ama ben 94 yılından beri japon kullanırım o ayrı mesele, bu L 300 ile yaklaşık 400.000 km yol yaptık, hergün sırtında 1 tondan fazla yükle istanbul kazan ben kepçe dolaşırdım, araba bana 5 senenin sonunda bir westing house arzası ve birde direksiyon mafsalındaki yamuk ki bunlar da kazasından kaynaklanıyor, birtek problem çıkartmadı. Aracı 4800 dolara almıştım 2001 de kriz oldu ve dolar yükseldi araçların fiyatları dolar bazında düştü buna rağmen o aracı ki piyasasının en az 3 milyar altına satmış olmama rağmen 7800 dolara sattım.. sorada sıfır bir L300 aldım.. Bu araç 2 yaşında çok kullanılmıyor ama 100.000 km nin çok üstünde maaşallah hiçbir sorunum yok. bir kere marş dişlisi değişti okadar.. bu arada 2002 yılında peugeot partner pack modelini aldım bu araçtan türkiyede 15 tane var biraz farklı bir araç. arabada abs air bag felan full.. daha sora 2003 yılında 94 model bir kia capital aldım bu araba 500.000 km ye ulaşmak üzere, elamanlar cacığını çıkartıyor ki bunda da bi problemim yok 140,000 km de idi aldığımda bir kez sekman attırdım. 2004 yılında ise bir peogeot partner 2.0 HDi Aldım.
daha sonrada sırayla 4 tane mazda 626 91 (3 ü 1.6 manuel birisi 2.0 otomatik) ve 94 mazda 323 sedan ve 94 corolla 1.3 SW 2004 reno master ve 2004 wolksvagen caddy aldım.. bide bitane 93 1,8 kia capital
bakın şuanda benim başımın belası olan 3 araba var ikisi peugeot partner biriside wolksvagen caddy
partner 2.0 HDi nin 1 yıl içerisinde garantiden değişen parçaları
2 kere turbo 1 kere enjektörler 1 kere garanti dışı 2 kere şarj dinamosu 1 kere sinyal ve silecek kolları 2 kapı panzolotu 1 sol far 6 kere termostat 1 kere kızdırma bujileri 1 silecek motoru 2 cam krikosu 1 mazot pompası 1 ön sol fren merkezi komple vites kolu ve tertibatı 1 kere komple debriyaj pedalı ve tertibatı 2 kere gaz teli ve araç 3.000 km de iken baskı balata ve garanti bittiği gün marş motoru yandı daha 2 yaşındaki arabanın kollektörleri bozuldu
2002 partner pack ise 30.000 km de iken sente atladı, fren merkezleri bozuldu, marş ve şarj dinamoları değişti.. şuan kızdırma bujilerinde problemler var, fren sistemi sık sık arıza veriyor ve termostat problemi bunda da var. ayrıca diğer partnerin verdiği aracın elektronik beyin arızalarını sık sık buda veriyor
wolkswagen caddy ise 100.000 km de yakıt sisteminde arıza verdi 150.000 km de is komple motor yapıldı, 2005 model reno masterde durduk yerde direksiyon kutusu çatladı, şanzumandan sesler geliyordu, çağırdılar ve değiştirdiler, sinyal kolları, direksiyon simidi ve air bag değişti, yakıt sisteminde hafif problemler var. 98 nissan primera ise 250.000 de krank istedi. ve motorun bazı parçalarında problemler var yarı motor istiyor sanırım 94 323 ise şuan 300.000 km de ve sanırım sübap lastiklerinin değişmesi ve bi sekman atılması gerekiyor. 93 model kia 2004 yılında aldım 23.000 km deydi orjinal km si bu arabada baya bir kilometre yaptı (çok çevik bir araba) ancak arada bir ön takım arızası veriyor, pek problemi yok ancak 500.000 km ye yaklaşmış mazda 626 ların hiçbirisine motor yaptırmadık, yukarıda saydığım araçların benzinli olanların hepsi LPG ile kullanılıyor. ve ben bu şirketin sahibiyim, 98 primera, 2004 caddy, 2002 model ve 2004 partnerleri elemanlarım kullanıyor. ben ise 91 model 2.0 motor otomatik mazda 626 kullanıyorum.. Çünkü bu arabanın keyfini hiçbir araba vermiyor. 1380 kilo ve inanılmaz oturaklı bir araba, toyota da güzel ancak onun verdiği zevk bambaşka.. çok araba kullanmışımdır, ama hepsi ruhsuz.. bu arabanın bir ruhu var sanki.. bikeresinde 91 model 1.6 mazdalardan birisinin devirdayimden su kaçırıyormuş, ve su tamamen bitmiş bunuda kalöriferin yolculuğa başlarken soğuk hava üflemesinden anlıyorum.. içinde hiç su kalmadan tam 500 km yol yaptı ve bir gram hararet yok.. son 3 senedir sıfır araba almıyorum hep mazda ve toyota, 2. el piyasası yükselir yükselmez, elimdeki wolkswagenleri ve peugeotları hemen gönderecem. 5 para etmez..
ayrıca başka bir kıyaslama,
2002 partner ön far = 90 milyon yan sanayi 2004 partner ön far = 268 milyon mazda 626 ön far = 35 milyon toyota corolla 94 ön far = 33 milyon kia capital ön far = 115 milyon mesela baştan sora kopmle bir motor revizyonunda mazda 626 1,2 milyar kia 850 milyon mitsubishi l300 2 milyar nissan primera 2,5 milyar peugeot partner 5,5 milyar caddy 7,5 civarında
ben partner 2002 ye 19 milyar caddy e 30 partner 2004 e 22,75 milyar verdim ama aldığım en pahalı mazdaya 7 milyar verdim.. hepside tertemiz arabalardı.. şimdi siz söleyin siz olsanız sıfır alman yada fransız, veya başka bi araba alırmısınız almanı övenlere duyrulur bir arabanın sağlamlığı 300.000 km den sora anlaşılır. almanlar ve ya fransızlar veya italyanlar sağlamlık konusunda mersedesi de dahil japonun en az 10 sene gerisinde dir. bunu arabayy çok kullanan birisi olarak söylüyorum. japonun en dağılmış arabasına bile biraz masraf yapınca adam olur. ama almanın ve fransızın yani avrupa arabanın en az dağılmışına bile çok masraf yap yinede adam olmaz.. mersedes splinter den biliyorum.. en baba araba japon arabası, ekmeği bitmiyor hiçbir zaman..
Bu hafta Amerikan otomotiv devi Ford’un yüzde 33.1 ile en büyük hissedarı olduğu Japon Mazda’nın Türkiye’deki durumu hakkında biraz bilgi vermek istiyorum.
Bu hafta Amerikan otomotiv devi Ford’un yüzde 33.1 ile en büyük hissedarı olduğu Japon Mazda’nın Türkiye’deki durumu hakkında biraz bilgi vermek istiyorum.