Şimdi Ara

Devirdaim bozulursa ne olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
99.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Triger setini değiştirmiştim sanırım devirdaimi değiştirmedim?devirdaim değiştirmiş olabilir miyim?sete dahil miydi?
    devir daim bozulursa ne olur?
    clio 2007 1.4 benzinli triger bakımlarının gerçek değiştirme kmsi nedir?60.000 diyen var 90bin diyen var?90bin kmde değişirse neolur?



  • Hararet yapar, yolda bırakır
  • kolay kolay bozulmaz ama her ihtimale karşı triger kayışıyla birlikte değişir, değişim için bozulması beklenmeyen (buji gibi) parçalardandır.
    bozulursa şehiriçi şehirdışı farketmez motor hararet yapar
  • kaç binde bir bozulur tahmini araç 100binde.
    temiz kullanıyorum arabayı hırpalamıyorum babam biraz hırpalıyor ama araç genelde bende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syrialin -- 20 Ocak 2012; 18:02:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbolinea

    Triger setini değiştirmiştim sanırım devirdaimi değiştirmedim?devirdaim değiştirmiş olabilir miyim?sete dahil miydi?
    devir daim bozulursa ne olur?
    clio 2007 1.4 benzinli triger bakımlarının gerçek değiştirme kmsi nedir?60.000 diyen var 90bin diyen var?90bin kmde değişirse neolur?

    Triger değişiminde kayış ve gerekirse bilya değişir. Trigeri erken yada geç değiştirmenin bir zararı yoktur, zarar triger koptuğunda ortaya çıkar. O zaman da keşke daha önce değiştirseydim dersiniz. Bu yüzden masraftan kaçmanın bir anlamı yok. Bu değişecek 60 ta olsa 90 da olsa değişecek. 60 da değiştir risk alma.

    Devirdaim diğer bir adıyla su pompası arıza yaparsa arızanın durumuna göre;

    1. Su kaçağı oluşur.
    2. Su pompası kilitlenir, su dolaşımı durur.

    Birinci seçenek olursa su kaçağını farketmezseniz aracınız hararet yükseltir. Silindir kapak contasını yakabilirsiniz.
    İkinci seçenek olursa kayış kopabilir, kayış atabilir, su devirdaimi olmadığı için araç birinci maddeye göre daha yavaş hararet yükseltir ama sonuçta suyu kaynatır. Silindir kapak contasını yakabilirsiniz.

    Her iki durumda yolda bırakır, masraf açar risklidir.




  • mantık olarak triger değişiminde değişmesi gerekiyor çünkü o bölgedeki parçalar sökülüyor
    durup dururken servise gidip devirdaim değişecem desen bir dünya işçilik ister
    bende 2011 kasımda triger değiştirdim özellikle serviste bakın devirdaime kötüyse değiştirin dedim yok bir şey gider dediler biniyoruz
    araç 2004 symbol 100,000 km 2 kez serviste triger değişti üzerindeki devirdaim orjinal hala
  • bozulanlar tahmini kaç binde bozuluyor temiz kullanılırsa?
  • Renault marka araçlar için triger değişimi periyotu her 60.000 km'dir.

    Devirdaimin bozulmasına ilişkin bir kaç seçenek var.

    1. ihtimal, bilyasının bozulması yani triger kayışının devirdaimin dışındaki dişliyi döndürürken içeriden suyu pompalamamasıdır.Bu durumda mevcut su, motorun içinden çıkamayacağı için şehir içinde çok kısa süre içerisinde hararet yükselir.Göstergeden farkedilirse çok masraf açmadan kurtarılır.

    2. ihtimal, bilyanın tamamen kitlenmesi, bu durumda triger kayışı kopabilir.

    3. ihtimal, devirdamin keçesinden dışarı su kaçırmasıdır.Yavaş yavaş kaçırmaya başlar, zamanla hızlanır.Araçta eksilen su tamamlanılarak masraftan kaçmaya çalışmak çok yanlıştır.Çünkü devirdaimden direk triger kayışının üstüne gelen antirifrizli su, kayışı çok kısa bir sürede çürütür, ve ansızın kopartabilir.

    Bu durumlara maruz kalmamak için triger değişiminde devirdaim, su kaçırmaya başlama yada bilyasından değişik sesler gelmesi gibi durumlar varsa değiştirilir.Yoksa değiştirip değiştirmemek araç sahibine kalmış.Yetkili servisler garanti olsun diye direk değiştirebiliyorlar...




  • Konu eski ama belki okuyan birkaç kişinin kulağına küpe olur.



    Devir-daim pompası bakım kılavuzunda belirtildiği tarihte değiştirilmelidir. Ustanın "Baktım, rulmanı iyi, durumu iyi, değişmeye gerek yok" demesine aldırış edilmemelidir.

    Ben triger seti değiştirdiğimde devir-daim pompası değiştirilmemişti, çok değil 1 ay sonra pompa kilitledi, dikkatli olmasaydım 10.000 TL motor masrafdı çıkaracaktı.

    Söktüğümüzde Triger kayışının kopmasına ramak kaldığı, bir kaç dişinin kopmuş olduğu, devirdaim pompasının türbininin gövdesini parçaladığını gördüm.


    Toplamda şanslı olduğum için, yeni bir triger seti ile kurtardım. Kesinlikle 60 TL hesabına girmeyin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.