Şimdi Ara

Kar Paleti TAKMAYIN! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
10
Favori
197.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edi1907

    İşyerim Ankara Dikmen'in tepesinde. Bugün michelin kar lastiği taktirdım araca. Ankara'yı bilenler bilir; Dikmen Ankara'nın en fazla kar yağan; dik yokuşları bulunan bir bölgesi.
    Hatta atalarımızın güzel bir sözü de vardır; Ankara'nın Dikmen'i, bir daha gidersem öp beni

    Sonuc olarak bu lastikler kışın bana yeterli olur mu; yoksa kar paleti veya zincir gibi şeylerle desteklemem mi gerekir?

    Dikmen ve Mamak gibi yokuşun bol olduğu semtlerde kış lastiği nihai çare olamayabiliyor, takmatik zinciri bagajdan eksik etmeyin. Çok kez zinciride takmak zorunda kaldım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • siz montajı yapamamışsınız galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edi1907

    İşyerim Ankara Dikmen'in tepesinde. Bugün michelin kar lastiği taktirdım araca. Ankara'yı bilenler bilir; Dikmen Ankara'nın en fazla kar yağan; dik yokuşları bulunan bir bölgesi.
    Hatta atalarımızın güzel bir sözü de vardır; Ankara'nın Dikmen'i, bir daha gidersem öp beni

    Sonuc olarak bu lastikler kışın bana yeterli olur mu; yoksa kar paleti veya zincir gibi şeylerle desteklemem mi gerekir?

    kar lastiği risk yönetimidir, zincir kriz yönetimidir kullanım amaçları farklıdır her halukarda zincire ihtiyacınız olabilir.

    kış şartlarında aracımız iyi yere tutunsun fren mesafesi yaz lastiklerine göre kısa olsun daha iyi sıvı tahliye etsin daha güvenli olsun diye takarız/takmalıyız

    zincir ya da kauçuk paletleri kriz durumunda kullanmalıyız bu zincirler günlük kullanım için üretilmezler zaten çoğunda max hız sınırı ve km ömrü vardır ihtiyaç olan durumda takar sonrasında çıkartırsınız




  • bence bu arkadaş kar paletini takarken dişleri dış tarafa değilde iç tarafa doğru takmış ve bu lastiği yırttırıp zarar vermiştir.yoksa kar paleti biz bu kadar uzun süre kullandık lastiği yırttı ilk kez duyuyoruz.zincir olsa zarar verebilir ama palet zarar vermez...
  • Bugunku karla birlikte bende kar paleti almaya karar verdim palet 200 lira zincir 50 kar lastiginin 2 adeti 500 (lastik ebati 215/50/17) palet dedigimde kaucuk zincir hem fiyati kastige gore ucuz hemde araca zincire gore az zarar veriyor
  • kar lastiğine zincir takılır mı peki?yoksa kar lastiğiyle gitmek daha mı iyi?
    kar lastiği+zincir şeklinde kullanmayı düşünüyoruzda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    kar lastiğine zincir takılır mı peki?yoksa kar lastiğiyle gitmek daha mı iyi?
    kar lastiği+zincir şeklinde kullanmayı düşünüyoruzda.

    kışlık lastik varsa üstüne zincir gerekmez çoğu durumda sizi kurtarır ama kışlık lastiğinde yetersiz kaldığı yerlerde yoğun karlı yerde takabilirsiniz. Yoksa asflat üstünde zincle gitmek normal yazlık lastiğe göre kışlık lastiğe uzun kullanımda daha fazla yıprama yapacaktır.


    bu arada şöyle bir zincir var hiç bir yerde de satışını görmedim aslında kullanışlı bişeye de benziyor :)



    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    kar lastiğine zincir takılır mı peki?yoksa kar lastiğiyle gitmek daha mı iyi?
    kar lastiği+zincir şeklinde kullanmayı düşünüyoruzda.

    kışlık lastik varsa üstüne zincir gerekmez çoğu durumda sizi kurtarır ama kışlık lastiğinde yetersiz kaldığı yerlerde yoğun karlı yerde takabilirsiniz. Yoksa asflat üstünde zincle gitmek normal yazlık lastiğe göre kışlık lastiğe uzun kullanımda daha fazla yıprama yapacaktır.


    bu arada şöyle bir zincir var hiç bir yerde de satışını görmedim aslında kullanışlı bişeye de benziyor :)





    Yoğun kar yada buzlanma olduğu zamanlarda zinciri düşünmüştüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kar paleti yerine bunu takın. İstediğiniz hızda gidin.

     Kar Paleti TAKMAYIN!






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    kar lastiğine zincir takılır mı peki?yoksa kar lastiğiyle gitmek daha mı iyi?
    kar lastiği+zincir şeklinde kullanmayı düşünüyoruzda.

    kışlık lastik varsa üstüne zincir gerekmez çoğu durumda sizi kurtarır ama kışlık lastiğinde yetersiz kaldığı yerlerde yoğun karlı yerde takabilirsiniz. Yoksa asflat üstünde zincle gitmek normal yazlık lastiğe göre kışlık lastiğe uzun kullanımda daha fazla yıprama yapacaktır.


    bu arada şöyle bir zincir var hiç bir yerde de satışını görmedim aslında kullanışlı bişeye de benziyor :)





    https://www.mitasnowchains.com/product.aspx?ProductId=4&title=Anti-Skid+Device+1+Set

    Yurt dışında 399 dolarmış :D

    Dileyen olursa ar-ge'sini 3-4 günde yapıp cad modellemesini yaparım. Türkiye'de üretimine başlarız :D


    Bu arada bu üründe dikkatimi çekti incelemenizi öneririm.

    http://www.rud.com/en/products/snow-chains/passenger-cars/centrax-pkw.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vwag -- 21 Aralık 2012; 8:20:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Kar paleti yerine bunu takın. İstediğiniz hızda gidin.

     Kar Paleti TAKMAYIN!




    Şener aparat mı bu?Sen yapma gözünü seveyim.Hiç çivili lastikli araç kullandın mı?Karsız,buzsuz zeminde hiç kullandın mı?Sen akıllı adamsın bunları bir düşün istersen :)
    Kar paleti neticede zincir yerine kullanılabilecek,takması zincire göre daha kolay,gerdirme gerektirmeyen bir aparat.
    Pahalıdır orası tartışılır ama kullanım faydası doğru kullanıldığında bence tartışılmaz.
    Tabi çakma,taklit paletlerden bahsetmiyorum.Spike-spider gibi orjinal olanlardan bahsediyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bol karlı bir kışta Karsın bir ilçesinde jandarma Land şöförü olarak askerliğini yapmış birini kaale alırsanız iyi okuyun lütfen.. doğma büyüme bir ankaralı olarak 18 yıldır yaz kış araba kullanıyorum.

    Her ürünün kullanılacağı yer farklıdır.

    en başta şunu söyleyim asfalt üzerindeki 1 parmak civarı buz tabakasına karşı yapabileceğiniz pek fazla birşey yok.. eğer meydan okursanız.. ne kullanırsanız kullanın sizi mağlup eder..

    ancak ince buza karşı zincir veya çivili lastik hayati çözümdür.. yukarıda verilmiş farklı örnekler bunun türevleridir.
    zincir mağlumunuz kuru veya ıslak asfaltta tehlike sebebidir. çivili lastikte aynı şekilde yola tutunmayı azaltır. (çivisiz haline göre) Yani çivili lastiğe güvenipte kuru veya ıslak asfaltta sert manevralar yapanın vay haline..
    çivili lastik aslında direk olarak satılmaz.. Kar (kış) lastiği alır sonradan çivi taktırırsınız. Kar lastiği olduğu içinde genellikle karlı yollarda etkilidir.

    peki bol karlı yollarda, çivimi, zincirmi, kauçuk zincirmi, paletmi, şu bu bu mu...

    bi kere öncelikle kesinlikle kar lastiği...

    aslında herşeyi belirleyen karın miktarı ve sertliğidir..
    şu örneği vereyim ne demek istediğimi anlarsınız.. 4 çeker olan land rover'a 2 zincir takıp 1 metreden fazla karda gittiğimi bilirim.. çünkü kar yeni yağmış.. karın altındaki asfalt veya toprakta buz yok.. araç karı yara yara ilerleyebiliyor..
    50 cm karda ise 4 lastiğede zincir takıp gidemediğimizi bilirim... çünkü kar yağalı çok olmuş.. bir miktarı eriyip sertleşmiş hatta karın altıda bildiğiniz buz tabakı.. ve hatta.. 2 Land rover'ı birbirine çeki demiriyle bağlayıp zor ilerliyordur.. yani size 8 çekerli bir araçtan bahsediyorum :).. Çünkü : kar biraz eriyip tekrar sertleşmiş.. araçlar ilerleyince yer yer aracı alttan kaldırıp tekerleri askıya alıyor.. 2 aracında lastikleri askıda kalıyor.. askerler araçlar inip iteklemese orda kalıyor..
    umarım izah edebilmişimdir.

    Her sene kar yağdığında Haberlerde verilen kayan araba görüntüleri genellikle ankara'dan oluyor.. Ankara'da belli bazı yerlerde kar yağışının ardında buz tutan yerler buna sebep oluyor. Muhabirlerde o yerlerde hemen kar yağışı başlarken soteye yatıyor..
    sebep asfalt üzerinin buz tutması.. Kayan araçlarda kar lastiği olmaması sayıyı arttırsada.. kar lastiği olanda kayıyor orada..
    ya zincir takmak gerek, yada ordan hiç inmemek gerek.. canını yolda bulan varsa zevkine gider zincirsiz o ayrı....( de işte başkasının malına canına kast etmiş oluyor onu napacaz bilemiyorum)

    Zincire benzeyen lastik zincir denilebilecek ürün için konuyu açan arkadaş uyarı yapmış.. Tecrübeyle sabit demekki. saygı duymak gerek.. tabi ürünün markası modeli özelliği değişkenlik gösterebilir. Ben bu ürünü zincir tecrübemden yola çıkarak değerlendirebilirim.. Zincir kimi zaman lastiği korur.. kimi zamanda zedeler.. eğer ıslak ve kuru asfaltta sert manevralara yapılırsa zincir türevi ürünlerin lastiğe zarar vereceği aşikardır.. (arabaya vereceği zararı kast etmiyorum.. o kesin) Ancak, köy yolu yada arazi koşullarının çok sert olduğu, kayalık, moloz, çakıl gibi zeminlerde zincirin lastiği koruduna eminim. bu anlamda bazı ağır iş makinaları karın buzun hiç sözkonusu olmadığı ortamlarda bile dev lastiklerine zincir takılır.. tabi o zincirlerin yapısı ve evsafı bizim kışın kullandığımız zincirden çok daha üst düzeyde.. belkide konuyu başlatan arkadaşın lastiğindeki hasar katettiği yol koşullarından ve acelesinden kaynaklanmıştır olabilir diye düşünüyorum. Birde bana biraz pahalı geldi bu ürün.. yani alternatif çözümlere göre pahalı..

    kar paleti denilen janta sabitlenen ürünü ankarada 2-3 kez kullandım sonra kayağa meraklı birine sattım.. tak çıkart olayı basit ama ihtiyaç duymak gerek.. böyle diz boyu kar olacak. acil işiniz olacak falan filan. ürün güzel ama çok patırtı yapıyor. devamlı arabada taşınması durumunda bagajda fuzuli yer kaplıyor.

    Lafı fazla uzattım sanırım..
    sözün özü : Kış Lastiği + Zincir (Takmatik denilen türden olması daha iyidir.. serme zincir biraz zahmetli)
    Hem diğerlerine göre daha ucuz hemde en kesin çözüm bence..
    bunların yetmeyebileceği koşulları önceden hissederseniz hemen arabayı kenara çekip tabanvaya geçin..

    extra olarak buz riski yüksek, aciliyet gereken durumlarda lastiğe (janttan geçirerek) zincir üstüne kalın urgan dolandırması karsta işimizi görürdü.. yapması zordur ve urgan parçanıp küçük araçlarda hasar yaratırmı diye şüpheliyim.. aklınızın bi köşesinde bulunsun.




  • Ahh ahh eskiden kara duzen zincirler vardi takmasi ayri bela sokmesi agri belaydi ama henuz onun gibisi gelmedi :) ses yapar, balans ayarlarinin icine tukururdu ama gorevinide yapardi. Hele o kisin tipi varken gece yarisi takmasi yok mu... Ahh gencligim ahh :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edi1907

    İşyerim Ankara Dikmen'in tepesinde. Bugün michelin kar lastiği taktirdım araca. Ankara'yı bilenler bilir; Dikmen Ankara'nın en fazla kar yağan; dik yokuşları bulunan bir bölgesi.
    Hatta atalarımızın güzel bir sözü de vardır; Ankara'nın Dikmen'i, bir daha gidersem öp beni

    Sonuc olarak bu lastikler kışın bana yeterli olur mu; yoksa kar paleti veya zincir gibi şeylerle desteklemem mi gerekir?

    Dikmen'de geçireceğiniz ilk kış mı acaba? Merak etmeyin hiç bir şey olmaz. Kar lastiği yeterli. Ki, o bölge her daim temizleniyor. Yani Dikmen bölgesinde ana yollar sıkıntılı değil.

    Sıkıntılı olan tek şey, sizde kar lastiği varken, yazlık hatta kabak lastik ile o yokuşu çıkmaya çalışıp yolu tıkayanlar yüzünden kalıyor insanlar. Bende Uno araç vardı, üzerinde kar lastiği vardı, İlker'e dönerken bilirsiniz belki yokuş var. Yolda temizlenmemiş, aracın teki kaya kaya apartman bahçesine filan girdi. Bence mecburen durdum ve eyvah dedim bir daha çıkamayacağım. Biraz geri ileri derken 2 dakika da tekrar çıkmaya başladım.

    Ayrıca Dikmen, Akpınar mahallesinde (Gölbaşı kavşağına gelmeden önceki ara sokak) Galeri Ercan'ın olduğu yer. O sokağa bir girdim bilmem kaç cm kar var. Yine kaldım burada dedim, araç bana mısın demedi şaştım kaldım.


    İşin özeti, Dikmen'de zincire, palete vs gerek yok. İyi bir kar lastiği yeterli.

    Ayrıca çivili lastiği önermeyen arkadaşlar olmuş. Evet önerilmez, kar olmayan, buz olmayan yollarda yüksek hız ile kullanılır ise araç durmaz kayar. Yahu bu lastikleri normal yolda kullanın diye yapmamışlar ki zaten?

    Babam, çivili lastiği 7 sene kullandığını çok iyi olduğunu söyledi. Hemde aynı lastiği tam 7 kış kullanmış demek ki. Lastikleri bana verdi ama uymadı Jetta araca. Sadece Mercedes ve başka bir marka daha söylemişti lastikçi ona uyar bu dedi. Ama lastikçi de ekledi, ben çivili lastik ile 2 kere kaza yaptım diye

    Çivisi sökülüp takılabilen modelleri var. Onlar uygun olabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 1 Ocak 2013; 4:45:52 >




  • istanbul'da çok gereksiz zaten yağdığı günler bir elin parmağını geçmiyor

    Kar lastiği palet vs alıp masraf yapacağıma binmem 2-3 gün daha iyi

    Ayrıca bildiğim kadarıyla çivili lastik asfalt zemin yasak
  • Gecen sene Ankaranin Dikmeninde zordu kis. Ozellikle kar, aksam vakti bastirirsa mesai saatlerine -ozellikle cikis saati- azami ozen gosteren belediye calisanlari Cevizlidere'yi acmazlardi. Ara sokaklar zaten hak getire.. Birkac defa yolda kalip donup Balgat'ta arkadaslarda kaldigim olmustu.

    Kizilay'da ruzgar eserken Dikmen'de bes santim kar oldugu vakidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kağuçuk kar zincirini ben kullandım çok da memnun kaldım.. kar üstünde 80 km..kuru asfaltta 50 km yi geçmemeniz gerekiyor.
    kauçuk zincirin esprisi şehrde yaşıyoruz yer yer karlı yer yer kuru yol çıkabiliyor işe giderken. bu alet her iki yolda da ilerliyor.
    takmatik zinciri ise sadece karlı-buzlu yolda kullanırsınız. diğer arkadaşın dediği gibi aşırı kalın ve çok sertleşmiş buzda aslında
    kuru asfalt gibi olup takmatik zinciri kırabilir. bu yüzden kauçuk zincir bence en iyisi..
    şimdi gelelim sadede;
    ben bu kauçuk zinciri aracımı ilk aldığım kış karın yağdığı bir dönem taktım, 15 gün çıkarmadım. yarı asfalt yarı karlı-buzlu
    yolda işe gidip geldim.. ertesi kışa girerken kar lastiği aldım ve bir daha bu zinciri hiç kullanmadım.. ş.içinde de gerek duymazsınız zaten ancak ş.dışına çıkacaksanız çok dik buzlu yollar varsa güzergahta, gerede, akdeniz torosları gibi yanınızda bulundurmanız gerekir..artık çoğu zaman yollara zamanında müdahele ediliyor; doğuyu saymıyorum..

    siz siz olun kar lastiği mutlaka alın, hele istanbul-ankara gibi inişli çıkışlı şehirde yaşıyorsanız. sabah ve gece buzlanmaları çok
    oluyor çünkü. buzda işe yaramıyor diyenler var. bal gibi yarıyor ama 2 sene.. 2 sene sonra lastik bayatlayıp sertleşiyor malum dişleride kısalıyor bu da sertleşmesinde etkili, buzda tutunamıyor lastik.. lastiği alırken 5 yıl kullanırsın demişlerdi. 2 yıl çok iyiydi,
    3. yıl buzda kayma ve abs nin devreye girmesi arttı..4. yılda buzda kaymaya başladı bende bu sene önlere gittim 2 adet yeni
    lastik aldım ve dedimki 4 yıl boyunca 4 lastik takıp son 2 yılı bayat bineceğime, 2 yılda bir önlere 2 lastik alırım, önden çıkan
    arkaya, hiç olmazsa
    öndeki 2 lastik her zaman taze olur. artık stratejim bu, size de tavsiye ederim.

    birde lastik markası önemlidir diye düşünüyorum. bir sürü test siteleri var. ben buzda tutunmasıda diğer lastiklere göre daha
    iyi olan goodyear ultragrip7+ almıştım, şimdide yenisi ultra grip8 aldım.. son testlerde continental in lastiği bu lstiği az da
    olsa geçti..testler içinwww.adac.de sitesine bakabilirsiniz almancanız varsa. başka sitelerde bulabilirsiniz..

    lastik bayatlasada karda sorun çıkmıyor ama buzlanmalı yollarda taze lastik önemli. su da kayar diyen arkadaşada ne
    demeli bilmiyorum. kış-kar lastiğinin su da tutmadığını söyleyen kaç kişi vardır bilmiyorum. ben söylemiyorum çünkü çok
    iyi tutuyor. asıl yaz lastiği suda iyi tutmaz hele soğuk kış aylarında, çünkü yaz lastiği beton gibi sertleşmiştir.
    kar lastiği performansını +7 derece altında gösterir. kış lastiğine yazın binen arkadaşım vardı fren performansı berbat dedi.
    tabi dedim almazsan 4 yaz lastiği böyle olur. her lastiği mevsiminde kullanmak lazım.

    ben yılda 10.000 km yapıyorum, 4 yılda 40.000... aracınız dizel bile olsa 25 krş tan 10.000 tl mazota para vermiş olursunuz.
    benzinli biniyorsanız 14.000 tl ...ebatınıza göre 600-800 tl kış lastiğine para vermek çok olmasa gerek. daha diğer
    bakım-vergi vb masraflardan bahsetmiyorum.. ben duruyorum arkamdan gelen durabilecek mi diye tedirgin oluyorum.
    herkes taksa bu olmaz.
    zaten yakında herkese taktıracaklar. alamayanda arabaya binmesin. almanya da kış lastiksiz kaza yapın kaskonuz size
    beş krş ödemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 1 Ocak 2013; 12:28:03 >




  • KAR PALETİ TAKIYORUM hem KIŞ LASTİĞİ ALDIM gerekli yerdede KAR PALETİ KULLANIYORUM
    ama GERCEK KAR PALETİ ECAY beyin RESİMLERİNİ KOYDUĞU gibi çifti 800 TL idi sanırım 2012 de aldım gayette memnunum
  • bence kullanıcı hatası bende 2 senedir kullanıyorum malatyada inanın çok memnunum ama arkadaşın dediği gibi şeyler başıma gelmedi...
  • mrb arkadaslar karin bayagi bol oldugu bir yerde yasiyorum (canada)
    ister inanin ister inanmayin burada ne palet sistemi ne zincir sistemi var
    hatta adamlara civili lastiklerden bahsediyorum korku filmi mii cekiyorsunuz siz turkiyede
    burada sadece kislik lastik takiliyor max 2 sene kullaniyorsun (kislik lastik yumusakligini mi ne gideriyormus yanlis bilmiyorsam )
    ve cidden olay hangi kalite kislik lastik aldigina bagli
    soyle ornek vereyim kislik lastik almaya gittiginizde satici size otoyol icinmi sehir ici icinmi yoksa ikisi karisik icinmi isdediginizi sorabiliyor
    suv ler icin yolda kullanmayip ta dagda kullanacaginiz kislik lastiklerde ise lastigin plastigi sertlesmiyor disleri yastigin yanlarinda da var (lastigin yanaklarinda )

    guzel kaliteli bir kislik lastige biraz para odenir ama diger yandan baska bir bicimde ( zaman , amastorler , soktak cilesi ) kar edilebilir diye dusunuyorum
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.