Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fedafeda

    quote:

    Orijinalden alıntı: çötenek

    merhaba arkadaşlar..benim de şöyle bir sorum olacak..

    2009 model otomatik vites passat almayı düşüyorum.
    araç daha önce 2 kere şazıman değişmiş.son şanzıman 2 yıl garantili olarak değişmiş.araç satışa çıktı ve deniliyor ki; aracın beyni arızalı olduğu için şanzımanı bozuyor bunu bil ona göre al sonra bize bozuk araba verdin deme diyorlar.

    maslakta aracın beynini kontrol ettirceğim. yapılabilir mi..? bu beyin nedir. neye yarar...asıl önemlisi bu araç bu haliyle alınırmı.?

    araç şu an tıkır tıkır çalışıyor....

    şimdiden teşekkür ederim

    kardeş neoldu neticeyi yazmadın sorun beyindemi yoksa araçtamıymış iyi günler dileğiyle



    beyinde sorun yokmuş sadece tesadüf üst üste arıza yapması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: effsane_61

    şimdi ben hayatımda hiç araba kullanmadım. gelecek yıl araba almayı düşünüyorum. acaba düz vites mi alsam otomatik vitesmi.

    hadi aldım otomatik vites arıza yaptımı sanayiye bırak git diyorlar. bu arızaları kasko karşılamıyormu ?

    ne yapmam lazım ?

    düşündüğüm araç tipi toyota coralla 2005 model üstü otomatik vites lpg benzinli. sizce mantıklı seçim mi olur.

    Selam,
    Toyota corolla iyi düşünmüşsünüz toyota şanzumanları sorunsuz herhangi bir sıkıntı yaşamassınız düşünceniz doğru hayırlı olsun iyi günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pasific18

    quote:

    Orijinalden alıntı: pasific18

    Merhaba

    Başımda bir sorun var ne olduğunu anlayamadım. Ustalardan yardım istiyorum

    2001 model Clio araç aldım geçen yıl. Araç alındığında şanzuman bakımı yapıldı.

    Valfler ve yağ değişimi ve şalter değişti. O zamandan beri 20.000 Km kadar kullanılan araç bir kaç defa arıza ışığı yaktı. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımızda sönüyordu.

    Ancak son bir aydır. sürekli yanıyor

    Şöyle oluyor. Aracı pek fazla kullanmam zaten. Sabahları soğukken çalıştırdığımda yanıyor. ortalama 15 Km gittiğimde sönüyor.

    Bayram dolayısıyla aracı sürekli kullandığım zaman bu arızayı hiç vermedi. Işık yanmadığı sürece vites geçişleri falan çok normal Ancak ışık yandığı zaman. Hem vuruntu oluyor geçişlerde hemde araba sanki yarım debriyaj da gidiyor gibi oluyor.

    Anlamadığım araba sıcakken neden yapmıyor.

    Bu arada aklıma geldi. Enson araca sibop ayarı yapıldı. Onun ertesi günü de termostat arıza yaptı o değişti. Bundan sonra olmaya başladı tesadüf mü bilmiyorum ama.

    Ayrıca değişen termostat ile araç hem geç ısınıyor hem de normal çalışma sıcaklığına çıkamıyor. Bununla bie aralakası olabilir mi

    Yardımcı olacak arkadaşlara ve ustalar şimdiden teşekkür ederim.





    Böyle bir sorunum var.

    Fikriniz nedir ?

    Selam,
    Şanzuman yağına tekrardan baktırın tekrar şartel ayarına bir daha baktırınız.Eğer sorun düzelmesse tekrar dönüş yapın iyi günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pasific18

    Konuya ilaveten sibop ayarı yapan arkadaş bilgisayara bağladı ve arıza olarak Tribün girişinde parazit var uyarısı verdi.

    Nedir bu acaba ne yapmalıyım

    Selam,
    Çok önemli bir sorun değil araç devirsiz kullanıldığı için oluşan bir sorundur tork arızası düşmüştür iyi günler.
  • Selam arkadaşlar,
    Trafikte fazla vakit geçiren insanlara kolaylık sağlayan otomatik vites arabaların kullanımı, birkaç defa direksiyon başına geçmiş insanlar için bile oldukça basittir.
    1. Adım
    Gaz ve freni tanıyın
    Gaz ve fren pedallarını tanıyın. Otomatik vites arabalarda sadece iki pedal vardır. Sağ taraftaki gaz, sol tarafta olan da frendir.
    UYARI
    Gaz ve fren pedallarını sadece sağ ayağınızla kullanın. Sol ayağınızı hiçbir zaman kullanmayın.
    2. Adım
    Vitesi tanıyın
    Vitesteki harflerin anlamlarını öğrenin. Araba modeline göre tam otomatik viteste P, R, N ve D harflerinin dışında 1, 2 ve 3 rakamları da olabilir. P araba park halindeyken, D ileri gitmek için, R de geri gitmek için kullanılır. N boş vites, 1, 2 ve 3 de sabit viteslerdir.
    İPUCU
    Yarı otomatik vitesler hemen hemen her marka için Tiptronik, Multimode, Steptronic gibi farklı isimlere sahiptir. Bu vites tiplerinde, vites artırıp düşürmek için + ve - olmak üzere, iki konum daha bulunur.
    3. Adım
    Aracı çalıştırın
    Vites P'de iken aracı çalıştırın. Kimi araç frene basmadan önce çalışmaya başlamaz. Bu gibi durumlarda frene basın ve arabayı öyle çalıştırın.
    4. Adım
    İleri gidin
    İleri gitmek için vitesi D konumuna getirin. Ayağınızı frenden kaldırın ve yavaşça gaza basın. Hızlanmak istediğinizde gaza daha fazla basın.
    İPUCU
    Araç sollama gibi durumlarda daha kısa sürede hızlanma ihtiyacı duyarsanız, gaza sonuna kadar basın. Araç, vitesi düşürüp daha hızlı ivmelenecektir.
    5. Adım
    Sabit vites ile gidin
    Hızlanmanıza rağmen vitesin yükselmesini istemediğiniz durumlarda hızınıza göre; vitesi 1, 2 veya 3 konumuna getirin. Bu konumdayken vites daima sabit kalır. Mesela dik bir yokuşu inerken ya da çıkarken, düşük bir viteste gitmeniz gerektiğinde bu konumları kullanabilirsiniz. Yarı otomatik viteslerde ise vitesi manuel konuma getirerek, sabit viteste gidebilirsiniz.
    6. Adım
    Geri gidin
    Araba durur konumda iken, frene basıp vitesi R konumuna getirin. Ayağınızı frenden çekip yavaşça gaza basarak, geri geri gidebilirsiniz.
    7. Adım
    Aracı durdurun
    Frene hafifçe basarak aracı durdurun. Araç tam olarak durduktan sonra, vitesi N konumuna getirin. Uzun süreli duracaksanız, vitesi P konumuna getirin. Bazı arabalar vitesi P'ye getirmeden kontağı kapatmanıza izin vermez.
    Özellikle yoğun trafikte sağladığı kullanım konforu ile siz de otomatik vites arabaları tercih edebilirsiniz.
    İYİ GÜNLER




  • .

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çözüm kamil usta -- 10 Aralık 2012; 19:19:18 >
  • .


     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • .

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • .

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • .

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • .

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: pasific18

    quote:

    Orijinalden alıntı: pasific18

    Merhaba

    Başımda bir sorun var ne olduğunu anlayamadım. Ustalardan yardım istiyorum

    2001 model Clio araç aldım geçen yıl. Araç alındığında şanzuman bakımı yapıldı.

    Valfler ve yağ değişimi ve şalter değişti. O zamandan beri 20.000 Km kadar kullanılan araç bir kaç defa arıza ışığı yaktı. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımızda sönüyordu.

    Ancak son bir aydır. sürekli yanıyor

    Şöyle oluyor. Aracı pek fazla kullanmam zaten. Sabahları soğukken çalıştırdığımda yanıyor. ortalama 15 Km gittiğimde sönüyor.

    Bayram dolayısıyla aracı sürekli kullandığım zaman bu arızayı hiç vermedi. Işık yanmadığı sürece vites geçişleri falan çok normal Ancak ışık yandığı zaman. Hem vuruntu oluyor geçişlerde hemde araba sanki yarım debriyaj da gidiyor gibi oluyor.

    Anlamadığım araba sıcakken neden yapmıyor.

    Bu arada aklıma geldi. Enson araca sibop ayarı yapıldı. Onun ertesi günü de termostat arıza yaptı o değişti. Bundan sonra olmaya başladı tesadüf mü bilmiyorum ama.

    Ayrıca değişen termostat ile araç hem geç ısınıyor hem de normal çalışma sıcaklığına çıkamıyor. Bununla bie aralakası olabilir mi

    Yardımcı olacak arkadaşlara ve ustalar şimdiden teşekkür ederim.





    Böyle bir sorunum var.

    Fikriniz nedir ?

    Selam,
    Şanzuman yağına tekrardan baktırın tekrar şartel ayarına bir daha baktırınız.Eğer sorun düzelmesse tekrar dönüş yapın iyi günler.

    Ustam cevapların için çok teşekkür ederim.

    İlk arıza ışığı yandığı zamanlarda yağına baktırdım eksilme falan yoktu. Yağına baktırın derken eksilme anlamında söylediyseniz böyle bir sorun yok gibi.

    Ancak şalter ayarına baktırıp cevabımı yazarım.

    Tork arızası düşmüştür demişsiniz ne anlama geliyor. Bu durumda ne yapılmalı ?




  • Herkese selam,

    Benim Megane II 1.6 BVA bir aracım var. Bunun otomatik şanzımanı DP0 türü olması lazım. Bunun 7-8bin km önce de şanzıman yağını değiştirdim. Şanzımanın tepkisi, çekişi, kickdown tepkileri, herşeyiyle mükemmel.

    Bu aracın şanzımanının bir özelliği vardır, tamamen normal olmasına rağmen kullanıcılar ilk başta bunun bir arıza olduğunu düşünebilirler: Aracı vitese takınca (D veya R) şanzımandan derinden bir cızırtı (vızıltı) sesi gelir. Bu ses derinden gelir, aracın içinden duyulmaz ama aracın yanıbaşında birisi varsa kulak kabarttığında bu sesi duyabilir. Servise sormuştum; bu cızırtı sesi bilmemne kaptörünün sesiymiş, duyulması da gayet normalmiş.

    Ancak son birkaç gündür şöyle bir problemim var:
    Arabayı ilk çalıştırmak istediğimde vites gerçekte P konumunda parkedilmiş olmasına rağmen gösterge panelinde D konumunda görünüyor ve haliyle araç çalışmıyor. (Sadece P veya N konumundayken marş basar.) Bu esnada da araba sanki D konumundaymış gibi yukarıda bahsettiğim "cızırtı" sesi duyuluyor.
    Vites pozisyonlarını değiştirmeye başlıyorum (P, R, N, D); bilmemne kaptörünün "cızırtı" sesi hiç kesilmeden duyulmaya devam ediyor ama gösterge paneli artık hiçbir konum göstermiyor. Bu esnada da ekranda "Vites Kutusunu Kontrol Edin" şeklinde bir yazı çıkıyor.
    En son, arabayı N konumuna alıyorum, start tuşuna basıp kontağı kapatıyorum, bir daha start tuşuna bastığımda araba çalışıyor. (Bu arıza varken aracı çalıştırmanın yöntemi bu mudur, yoksa şans eseri mi birkaç keredir böyle çalıştı, bilemiyorum.)

    Araba çalıştıktan sonra gösterge paneli vites konumlarını doğru gösteriyor. Arabanın gidişinde de en ufak bir problem yok: Vitesler gayet düzgün değişiyor, kick-down yapıyor, roket gibi, fişek gibi gidiyor. (Tekleme, silkeleme, çekişten düşme benzeri hiçbir sorunum yok.)

    Bu sorunla ilgili olduğunu düşündüğüm, görece önemsiz, bir diğer sorunum daha var: Araç çalışırken geri vitese taktığımda, geri vites lambalarıyla park sensörü her ikisi birden bazen çalışmıyor. Ama bunlar çalışsa da çalışmasa da gösterge panelinde R konumu beliriyor (gösterge paneli konumu gösteriyor).

    Tamamen elektriksel olduğunu tahmin ettiğim bu sorun DP0 şanzımanın neresinden hangi parçalarından kaynaklanıyor olabilir. Vites konum sensörü gibi bir parçası var mı bu şanzımanın? Sanki bu görevi yapması gereken parça arızalı gibi.

    Saygıdeğer ustalarım, ne olabilir bu şanzımanın arızası?..

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Herkese selam,

    Benim Megane II 1.6 BVA bir aracım var. Bunun otomatik şanzımanı DP0 türü olması lazım. Bunun 7-8bin km önce de şanzıman yağını değiştirdim. Şanzımanın tepkisi, çekişi, kickdown tepkileri, herşeyiyle mükemmel.

    Bu aracın şanzımanının bir özelliği vardır, tamamen normal olmasına rağmen kullanıcılar ilk başta bunun bir arıza olduğunu düşünebilirler: Aracı vitese takınca (D veya R) şanzımandan derinden bir cızırtı (vızıltı) sesi gelir. Bu ses derinden gelir, aracın içinden duyulmaz ama aracın yanıbaşında birisi varsa kulak kabarttığında bu sesi duyabilir. Servise sormuştum; bu cızırtı sesi bilmemne kaptörünün sesiymiş, duyulması da gayet normalmiş.

    Ancak son birkaç gündür şöyle bir problemim var:
    Arabayı ilk çalıştırmak istediğimde vites gerçekte P konumunda parkedilmiş olmasına rağmen gösterge panelinde D konumunda görünüyor ve haliyle araç çalışmıyor. (Sadece P veya N konumundayken marş basar.) Bu esnada da araba sanki D konumundaymış gibi yukarıda bahsettiğim "cızırtı" sesi duyuluyor.
    Vites pozisyonlarını değiştirmeye başlıyorum (P, R, N, D); bilmemne kaptörünün "cızırtı" sesi hiç kesilmeden duyulmaya devam ediyor ama gösterge paneli artık hiçbir konum göstermiyor. Bu esnada da ekranda "Vites Kutusunu Kontrol Edin" şeklinde bir yazı çıkıyor.
    En son, arabayı N konumuna alıyorum, start tuşuna basıp kontağı kapatıyorum, bir daha start tuşuna bastığımda araba çalışıyor. (Bu arıza varken aracı çalıştırmanın yöntemi bu mudur, yoksa şans eseri mi birkaç keredir böyle çalıştı, bilemiyorum.)

    Araba çalıştıktan sonra gösterge paneli vites konumlarını doğru gösteriyor. Arabanın gidişinde de en ufak bir problem yok: Vitesler gayet düzgün değişiyor, kick-down yapıyor, roket gibi, fişek gibi gidiyor. (Tekleme, silkeleme, çekişten düşme benzeri hiçbir sorunum yok.)

    Bu sorunla ilgili olduğunu düşündüğüm, görece önemsiz, bir diğer sorunum daha var: Araç çalışırken geri vitese taktığımda, geri vites lambalarıyla park sensörü her ikisi birden bazen çalışmıyor. Ama bunlar çalışsa da çalışmasa da gösterge panelinde R konumu beliriyor (gösterge paneli konumu gösteriyor).

    Tamamen elektriksel olduğunu tahmin ettiğim bu sorun DP0 şanzımanın neresinden hangi parçalarından kaynaklanıyor olabilir. Vites konum sensörü gibi bir parçası var mı bu şanzımanın? Sanki bu görevi yapması gereken parça arızalı gibi.

    Saygıdeğer ustalarım, ne olabilir bu şanzımanın arızası?..

    Saygılar.

    Selamlar,
    Otomatik vitesi araçlarda vizilti sesi selenoid den gelir.
    Selenoid, hidrolik beyin olarak adlandırılan kutu içerisinde hidrolik sıvısının yönünü ayarlar.
    Dolayısıyla bu vizilti sesi normalken, eğer ses fazla gelmeye başlamıs ve vites geçişleri sarsıntili olmaya başladıysa, selenoidlerin değişmesi gerekebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meceng


    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Herkese selam,

    Benim Megane II 1.6 BVA bir aracım var. Bunun otomatik şanzımanı DP0 türü olması lazım. Bunun 7-8bin km önce de şanzıman yağını değiştirdim. Şanzımanın tepkisi, çekişi, kickdown tepkileri, herşeyiyle mükemmel.

    Bu aracın şanzımanının bir özelliği vardır, tamamen normal olmasına rağmen kullanıcılar ilk başta bunun bir arıza olduğunu düşünebilirler: Aracı vitese takınca (D veya R) şanzımandan derinden bir cızırtı (vızıltı) sesi gelir. Bu ses derinden gelir, aracın içinden duyulmaz ama aracın yanıbaşında birisi varsa kulak kabarttığında bu sesi duyabilir. Servise sormuştum; bu cızırtı sesi bilmemne kaptörünün sesiymiş, duyulması da gayet normalmiş.

    Ancak son birkaç gündür şöyle bir problemim var:
    Arabayı ilk çalıştırmak istediğimde vites gerçekte P konumunda parkedilmiş olmasına rağmen gösterge panelinde D konumunda görünüyor ve haliyle araç çalışmıyor. (Sadece P veya N konumundayken marş basar.) Bu esnada da araba sanki D konumundaymış gibi yukarıda bahsettiğim "cızırtı" sesi duyuluyor.
    Vites pozisyonlarını değiştirmeye başlıyorum (P, R, N, D); bilmemne kaptörünün "cızırtı" sesi hiç kesilmeden duyulmaya devam ediyor ama gösterge paneli artık hiçbir konum göstermiyor. Bu esnada da ekranda "Vites Kutusunu Kontrol Edin" şeklinde bir yazı çıkıyor.
    En son, arabayı N konumuna alıyorum, start tuşuna basıp kontağı kapatıyorum, bir daha start tuşuna bastığımda araba çalışıyor. (Bu arıza varken aracı çalıştırmanın yöntemi bu mudur, yoksa şans eseri mi birkaç keredir böyle çalıştı, bilemiyorum.)

    Araba çalıştıktan sonra gösterge paneli vites konumlarını doğru gösteriyor. Arabanın gidişinde de en ufak bir problem yok: Vitesler gayet düzgün değişiyor, kick-down yapıyor, roket gibi, fişek gibi gidiyor. (Tekleme, silkeleme, çekişten düşme benzeri hiçbir sorunum yok.)

    Bu sorunla ilgili olduğunu düşündüğüm, görece önemsiz, bir diğer sorunum daha var: Araç çalışırken geri vitese taktığımda, geri vites lambalarıyla park sensörü her ikisi birden bazen çalışmıyor. Ama bunlar çalışsa da çalışmasa da gösterge panelinde R konumu beliriyor (gösterge paneli konumu gösteriyor).

    Tamamen elektriksel olduğunu tahmin ettiğim bu sorun DP0 şanzımanın neresinden hangi parçalarından kaynaklanıyor olabilir. Vites konum sensörü gibi bir parçası var mı bu şanzımanın? Sanki bu görevi yapması gereken parça arızalı gibi.

    Saygıdeğer ustalarım, ne olabilir bu şanzımanın arızası?..

    Saygılar.

    Selamlar,
    Otomatik vitesi araçlarda vizilti sesi selenoid den gelir.
    Selenoid, hidrolik beyin olarak adlandırılan kutu içerisinde hidrolik sıvısının yönünü ayarlar.
    Dolayısıyla bu vizilti sesi normalken, eğer ses fazla gelmeye başlamıs ve vites geçişleri sarsıntili olmaya başladıysa, selenoidlerin değişmesi gerekebilir.

    Vızıltı gayet normal, vızıltıda bir anormallik yok.
    Anormal olan, gösterge paneli sapıtınca bu vızıltı sesinin gelmemesi gereken vites konumlarında (P-N) ve araba henüz çalışmıyorken bile geliyor olması.

    Aslında arabada mekanik bir sorun hissedilmiyor: Gerek vızıltı sesi olsun, gerekse sarsıntısız ve zamanında vites değişimleri olsun, herşey normal çalışıyor.

    Sorun, ilk çalıştırmada gösterge panelinin sapıtıyor ve yanlış vites konumu gösteriyor olması. Vites konumunu D'de gösterince de araba marş almıyor. Birkaç dakika uğraşıp yukarıda anlattığım şekilde arabayı çalıştırmayı başardıktan sonra herşey normal. Sadece ufak bir sorun hariç, o da her zaman değil, bazen oluyor: Geri vitese takınca gösterge paneli doğru biçimde R olarak gösteriyor olmasına rağmen geri vites lambası yanmıyor, park sensörü devreye girmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orijinalden alıntı: meceng


    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Herkese selam,

    Benim Megane II 1.6 BVA bir aracım var. Bunun otomatik şanzımanı DP0 türü olması lazım. Bunun 7-8bin km önce de şanzıman yağını değiştirdim. Şanzımanın tepkisi, çekişi, kickdown tepkileri, herşeyiyle mükemmel.

    Bu aracın şanzımanının bir özelliği vardır, tamamen normal olmasına rağmen kullanıcılar ilk başta bunun bir arıza olduğunu düşünebilirler: Aracı vitese takınca (D veya R) şanzımandan derinden bir cızırtı (vızıltı) sesi gelir. Bu ses derinden gelir, aracın içinden duyulmaz ama aracın yanıbaşında birisi varsa kulak kabarttığında bu sesi duyabilir. Servise sormuştum; bu cızırtı sesi bilmemne kaptörünün sesiymiş, duyulması da gayet normalmiş.

    Ancak son birkaç gündür şöyle bir problemim var:
    Arabayı ilk çalıştırmak istediğimde vites gerçekte P konumunda parkedilmiş olmasına rağmen gösterge panelinde D konumunda görünüyor ve haliyle araç çalışmıyor. (Sadece P veya N konumundayken marş basar.) Bu esnada da araba sanki D konumundaymış gibi yukarıda bahsettiğim "cızırtı" sesi duyuluyor.
    Vites pozisyonlarını değiştirmeye başlıyorum (P, R, N, D); bilmemne kaptörünün "cızırtı" sesi hiç kesilmeden duyulmaya devam ediyor ama gösterge paneli artık hiçbir konum göstermiyor. Bu esnada da ekranda "Vites Kutusunu Kontrol Edin" şeklinde bir yazı çıkıyor.
    En son, arabayı N konumuna alıyorum, start tuşuna basıp kontağı kapatıyorum, bir daha start tuşuna bastığımda araba çalışıyor. (Bu arıza varken aracı çalıştırmanın yöntemi bu mudur, yoksa şans eseri mi birkaç keredir böyle çalıştı, bilemiyorum.)

    Araba çalıştıktan sonra gösterge paneli vites konumlarını doğru gösteriyor. Arabanın gidişinde de en ufak bir problem yok: Vitesler gayet düzgün değişiyor, kick-down yapıyor, roket gibi, fişek gibi gidiyor. (Tekleme, silkeleme, çekişten düşme benzeri hiçbir sorunum yok.)

    Bu sorunla ilgili olduğunu düşündüğüm, görece önemsiz, bir diğer sorunum daha var: Araç çalışırken geri vitese taktığımda, geri vites lambalarıyla park sensörü her ikisi birden bazen çalışmıyor. Ama bunlar çalışsa da çalışmasa da gösterge panelinde R konumu beliriyor (gösterge paneli konumu gösteriyor).

    Tamamen elektriksel olduğunu tahmin ettiğim bu sorun DP0 şanzımanın neresinden hangi parçalarından kaynaklanıyor olabilir. Vites konum sensörü gibi bir parçası var mı bu şanzımanın? Sanki bu görevi yapması gereken parça arızalı gibi.

    Saygıdeğer ustalarım, ne olabilir bu şanzımanın arızası?..

    Saygılar.

    Selamlar,
    Otomatik vitesi araçlarda vizilti sesi selenoid den gelir.
    Selenoid, hidrolik beyin olarak adlandırılan kutu içerisinde hidrolik sıvısının yönünü ayarlar.
    Dolayısıyla bu vizilti sesi normalken, eğer ses fazla gelmeye başlamıs ve vites geçişleri sarsıntili olmaya başladıysa, selenoidlerin değişmesi gerekebilir.

    Vızıltı gayet normal, vızıltıda bir anormallik yok.
    Anormal olan, gösterge paneli sapıtınca bu vızıltı sesinin gelmemesi gereken vites konumlarında (P-N) ve araba henüz çalışmıyorken bile geliyor olması.

    Aslında arabada mekanik bir sorun hissedilmiyor: Gerek vızıltı sesi olsun, gerekse sarsıntısız ve zamanında vites değişimleri olsun, herşey normal çalışıyor.

    Sorun, ilk çalıştırmada gösterge panelinin sapıtıyor ve yanlış vites konumu gösteriyor olması. Vites konumunu D'de gösterince de araba marş almıyor. Birkaç dakika uğraşıp yukarıda anlattığım şekilde arabayı çalıştırmayı başardıktan sonra herşey normal. Sadece ufak bir sorun hariç, o da her zaman değil, bazen oluyor: Geri vitese takınca gösterge paneli doğru biçimde R olarak gösteriyor olmasına rağmen geri vites lambası yanmıyor, park sensörü devreye girmiyor.

    Anladım hocam,
    Başta sorununun selenoid arızasi olduğunu düşünmüşştüm. Yazdıklarını tekrar okuyunca senin de belirttiğin gibi elektronik bir sorun olabileceğini düşünüyorum.
    Kamil ustaya telefon ile sor istersen. Ustanın telefon numarası:
    0 555 501 7594




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: bycapslock

    merhaba arkadaşlar;

    aracım : 98' Corsa 1.4 Corsa Otomatik Swing

    sorun: seyir halindeyken "s" lambası yanıp sönmeye başladı ve "D" konumundayken vites değiştirmemeye başladı. 1-2-3 Manuel olarak değiştirebiliyorum. Aracı kapatıp açtığımda düzeliyor fakat bir süre sonra yine "s" lambasını yakıyor ve D konumunda vites artırmıyor ve düşürmüyor. 3ncü vitese geçiyor.

    Ek bilgi: Bundan birkaç gün önce de seyir halindeyken KM göstergesi sıfıra indi ve bir süre sonra tekrar gittiğim hıza geldi. bağlantılı olabilir diye yazdım.

    sorun ne olabilr? ankara da özel opel servisi tavsiye edebilirmisiniz? teşekkürler

    selam arkadaşim sizin aracınızdadkı sorun basınc selenoidler bakdımanız lazım ama siz daha önce diyaknoztikm cıhazına bağladınız arızayı bir kısım öğrene bilirsınız sensorlerde olabilr arkadaşim iyi günlerr

    Alıntıları Göster
    arıza giderildi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bycapslock -- 14 Ocak 2013; 22:37:51 >




  • Kamil usta merhaba
    2001 model suzuki swift 1.3 glx hb aracım var. 3-4 ay kadar önce tamircim rutin bakım sırasında şanzıman yağını kontrol etti ve 1 kilo kadar yağ eksik dedi.Farkettikki keçeden çok az sızıntı oluyor. Fakat bu ilaveyi yapıp yağ normal seviyesine geldikten sonra N ve P de çalışırken 1000 devirde çalışan araba P veya D ye alınca 1500-1600 devirlere çıkmaya başladı. Bazen yapıyor bazen yapmıyor. Fakat devir yüksekken vitesi R veya D den N ye alırken araç sarsılıyor.Yakın zaman da başka bir tamirciye sorunu anlattım ve yağ çubuğundan yağı kontrol edip yağın kalitesiz olduğunu muhtemelen yağda tortu miktarınında artmış olacağını, bu tortunun şanzıman içinde bazı kanalları tıkayabileceği ve bundan dolayı basıncın artabileceğini devirinde bu yüzden yükseldiğini söyledi. Önerdiği çözüm mevcut yağı boşlatmaya çalışıp sanırım altkısımdan keçeyi çıkarıp temizleyeceğini sonrasında iyi bir şanzıman yağı koyup sorunun biteceğini söyledi.Yağ ve işçilik için 250 TL talep ediyor. Sizce teşhiş doğrumudur denemeye değermi veya başka bir öneriniz varmı?İlginize ve yorumunuza teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznc35

    Kamil usta merhaba
    2001 model suzuki swift 1.3 glx hb aracım var. 3-4 ay kadar önce tamircim rutin bakım sırasında şanzıman yağını kontrol etti ve 1 kilo kadar yağ eksik dedi.Farkettikki keçeden çok az sızıntı oluyor. Fakat bu ilaveyi yapıp yağ normal seviyesine geldikten sonra N ve P de çalışırken 1000 devirde çalışan araba P veya D ye alınca 1500-1600 devirlere çıkmaya başladı. Bazen yapıyor bazen yapmıyor. Fakat devir yüksekken vitesi R veya D den N ye alırken araç sarsılıyor.Yakın zaman da başka bir tamirciye sorunu anlattım ve yağ çubuğundan yağı kontrol edip yağın kalitesiz olduğunu muhtemelen yağda tortu miktarınında artmış olacağını, bu tortunun şanzıman içinde bazı kanalları tıkayabileceği ve bundan dolayı basıncın artabileceğini devirinde bu yüzden yükseldiğini söyledi. Önerdiği çözüm mevcut yağı boşlatmaya çalışıp sanırım altkısımdan keçeyi çıkarıp temizleyeceğini sonrasında iyi bir şanzıman yağı koyup sorunun biteceğini söyledi.Yağ ve işçilik için 250 TL talep ediyor. Sizce teşhiş doğrumudur denemeye değermi veya başka bir öneriniz varmı?İlginize ve yorumunuza teşekkür ederim.

    Pardon bir yanlış anlaşılmayı önlemek istedim. P ve N de araç 1000 devirde çalışırken hareket için R veya D ye taktığımda frene basmaya devam ederken devir 1500-1600 e çıkıyor.Trafikte kırmızı ışığa denk geldiğimde araç dururken viteste ise devir yüksek olduğundan frene öyle bir basmak zorunda kalıyorum ki insanın bacağı resmen ağrıyor. Bunu engellemek için vitesi N ye alırkende sarsılma yapıyor. Sürekli yapmıyor ama son zamanlarda çok sık olmaya başladı.Teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.