Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.187.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba ;

    mitsubishi carisma 2001 1.6 otomatik avance 98000km

    aracı 2009 yılında 77000 km de iken aldım...yol bilgisayarım 11.00 lt ile 11.5 lt arasında oynuyordu...bu 4 ay öncesine kadar böyle idi...4 ay önce motor yağını ve filtresini değiştirdim castrol 10-40 ile...sanayidende 5 tl ye yağ filtresi aldım....

    aynı gün aracımın boğaz kelebeğine würt marka fren balata spreyi sıkarak elimle gaz kelebeğinden boğazı açtım spreyi içeri doğru sıktım ve kumaş bez ile açık olan boğazın içine doğru yumuşak hareketlerle temizledim..hemen arabayı çalıştırdım ilk 2 marşta almadı,3.de gaza yüklendim ve araç çalıştı egzostan simsiyah bir duman attı..

    o günden sonra aracım atiklik ve performans bakımından çok değişti,daha bi atak oldu,gazı hemen yer oldu...ama yol bilgisayarıda gazı yediğini kanıtladı...şu anda 15 lt ile 17.5 lt arasında değişiyor...50 tl lik benzinle 70-80 km yol yapıyorum...arabadan çok soğudum...arabayı aldığımdan beri peryodik bakımlarını yaptırıyorum yağ değişimi,buji değişimi,hava filtresi,termostat bozuldu değiştirdim,balatalar,fren hidroliği v.s.)

    arac egzos testinde mükemmel ayarda çıktı...usta yakabildiğinin en düşüğünü yakıyor kimseye elletme arabanı diyor...ama ben kafayı yicem...

    bi arkadaş ya termostat,yada şanzıman yağı değişimini önerdi...

    ama ben işin erbabı ustalara,yani sizlere sormak istedim...yardımcı olursanız sevinirim İSTANBUL-ERENKÖY
  • Sn Ustalar merhabalar ve kolay gelsin. Ben 2011 astra j turbo, active select 6 ileri şanzumanın yağını değiştirmek istiyorum. Nereden geldiğini tam olarak bilemediğimiz vites kolunun civarı gibi bir bölgeden diye tahmin ettiğim hafif bir uğuldama var. Bu ilk başlarda klimayı açtığımızda geliyor kapatınca kesiyordu. Şimdilerde ise gaza bastığımız her an hafif hafif gelmekte. Özellikle yokuşlarda genellikle hep geliyor. Araç 7000 km de. Bir kaç seferde karlı havada otomatik modda araç gaza bastığımızda devirlendi ama sanki boştaymış gibi hızlanmadı. Manuel mod a aldığımızda hemen kendine geldi. Servis ısrarla dexron6 kullanacaksınız diyor. Yetkili servis yaşadığım yerde yok. Sizlerin değerli görüşlerinizi de alabilirmiyim? Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sercanguner

    Merhaba ;

    mitsubishi carisma 2001 1.6 otomatik avance 98000km

    aracı 2009 yılında 77000 km de iken aldım...yol bilgisayarım 11.00 lt ile 11.5 lt arasında oynuyordu...bu 4 ay öncesine kadar böyle idi...4 ay önce motor yağını ve filtresini değiştirdim castrol 10-40 ile...sanayidende 5 tl ye yağ filtresi aldım....

    aynı gün aracımın boğaz kelebeğine würt marka fren balata spreyi sıkarak elimle gaz kelebeğinden boğazı açtım spreyi içeri doğru sıktım ve kumaş bez ile açık olan boğazın içine doğru yumuşak hareketlerle temizledim..hemen arabayı çalıştırdım ilk 2 marşta almadı,3.de gaza yüklendim ve araç çalıştı egzostan simsiyah bir duman attı..

    o günden sonra aracım atiklik ve performans bakımından çok değişti,daha bi atak oldu,gazı hemen yer oldu...ama yol bilgisayarıda gazı yediğini kanıtladı...şu anda 15 lt ile 17.5 lt arasında değişiyor...50 tl lik benzinle 70-80 km yol yapıyorum...arabadan çok soğudum...arabayı aldığımdan beri peryodik bakımlarını yaptırıyorum yağ değişimi,buji değişimi,hava filtresi,termostat bozuldu değiştirdim,balatalar,fren hidroliği v.s.)

    arac egzos testinde mükemmel ayarda çıktı...usta yakabildiğinin en düşüğünü yakıyor kimseye elletme arabanı diyor...ama ben kafayı yicem...

    bi arkadaş ya termostat,yada şanzıman yağı değişimini önerdi...

    ama ben işin erbabı ustalara,yani sizlere sormak istedim...yardımcı olursanız sevinirim İSTANBUL-ERENKÖY

    selam anladığım kadarıyla bütün bakımları eksiksiz şekilde yaptırmışsınız kış mevsimi olduğu için araçlarda yakıt sarfiyatı yaz mevsimine göre daha fazlalaşır çünkü hava şartları motor devrini yükselteceğinden yakıtta dolayısiyle artacaktır otomatik şanzımanınızda herhangi bir vurntu ve viteslerde sorun varmı zamanında vites değişimi oluyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x_ztb

    Sn Ustalar merhabalar ve kolay gelsin. Ben 2011 astra j turbo, active select 6 ileri şanzumanın yağını değiştirmek istiyorum. Nereden geldiğini tam olarak bilemediğimiz vites kolunun civarı gibi bir bölgeden diye tahmin ettiğim hafif bir uğuldama var. Bu ilk başlarda klimayı açtığımızda geliyor kapatınca kesiyordu. Şimdilerde ise gaza bastığımız her an hafif hafif gelmekte. Özellikle yokuşlarda genellikle hep geliyor. Araç 7000 km de. Bir kaç seferde karlı havada otomatik modda araç gaza bastığımızda devirlendi ama sanki boştaymış gibi hızlanmadı. Manuel mod a aldığımızda hemen kendine geldi. Servis ısrarla dexron6 kullanacaksınız diyor. Yetkili servis yaşadığım yerde yok. Sizlerin değerli görüşlerinizi de alabilirmiyim? Teşekkür ederim.

    selam şanzıman yağını değiştirmeye gerek yoktur şanzıman yağı ancak vuruntu, vites değiştirmede sorun varsa, sızıntı varsa eksildiyse, yağ değişim km dolduysa değiştirilir bunun dışında kesinlikle değişimi önermiyorum. o ses araç hareket halindemi geliyor veya rolantitemi ? eğer yürürken yapıyorsa akis ortasındaki bilyeyi kontrol ettirin eğer rolantide çalışırken yapıyorsa şarz dinamosunda yoğunlaşın bu araçlarda şarz dinamosunun kasnağı çırcırlı olduğu için bozulduğu zaman uğultu yapabiliyor iyi günler !!!
  • Ustacım merhaba.2008 Kia cerato 1.6 benzinli otomatik aracımın şanzıman yağını kendim değiştirebilir miyim?Su ana kadar 4 aracımında filtre ve motor yağını kendim değişiyordum.Otomatik şanzıman yağını değişiminde dikkat edilecek bir konu var mıdır ve ben bunu yapabilir miyim?

    Aracın kitapçığında 6,8 (7,19US qt.) DIAMOND ATF SP-III tavsiye ediliyor.Dexron III olduktan sonra marka fark edermi?Ki ederse tavsiye ne olur?


    Kendim gemi makinaları mezunu gemilerde çarkçıyım.Sevgi ve saygılarımla...
  • merhaba,
    98 corsa 1.4 8v aracım hangi nesil yağ kullanıyor? dexron II mi III mü? 102binde şuan. vites geçişleri çok az sarsıntılı. yağın nezaman değiştiğini bilmiyorum. rengi açık kahve - açık pembe arası birşey. kaç litre ve hangi yağı alacağımı söylerseniz sevinirim. teşekkürler.
  • kamil ustam merhaba benim aracım pejo 406 2000 otomatik araçta son zamanlar 1 den 2 ye geçişlerde sarsıntı şeklinde geçiyor diğer viteslerde normal vuruntu dedikleri bumudur ne yapmamız gerekecek saygılar !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koraytok

    Ustacım merhaba.2008 Kia cerato 1.6 benzinli otomatik aracımın şanzıman yağını kendim değiştirebilir miyim?Su ana kadar 4 aracımında filtre ve motor yağını kendim değişiyordum.Otomatik şanzıman yağını değişiminde dikkat edilecek bir konu var mıdır ve ben bunu yapabilir miyim?

    Aracın kitapçığında 6,8 (7,19US qt.) DIAMOND ATF SP-III tavsiye ediliyor.Dexron III olduktan sonra marka fark edermi?Ki ederse tavsiye ne olur?


    Kendim gemi makinaları mezunu gemilerde çarkçıyım.Sevgi ve saygılarımla...


    selam,
    aracınızın şanzuman yağını kendiniz değiştirebilirsiniz,servis ortamı olmasına ve kullanılan yağın kalitesine önem verirseniz
    ve yağın miktarını düzgün ayarlarsanız sorun çıkmaması gerekir.şanzuman yağına sıcakken bakmanız gerekir.yağla ilgili herhangi bir markanın telafuz edilmesini doğru bulmuyorum. (bilindik markalar)
    iyi çalışmalar......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bycapslock

    merhaba,
    98 corsa 1.4 8v aracım hangi nesil yağ kullanıyor? dexron II mi III mü? 102binde şuan. vites geçişleri çok az sarsıntılı. yağın nezaman değiştiğini bilmiyorum. rengi açık kahve - açık pembe arası birşey. kaç litre ve hangi yağı alacağımı söylerseniz sevinirim. teşekkürler.

    selam,
    aracınızın yağı dextron 2 fakat şanzuman belli bir km. katettiği için (şanzumanda aşıntılar) dextron 3 kullanmanız daha doğru olur.tavsiyem yağ değişimini servis ortamında gerçekleştirmeniz.(yağ dolum bidonu test cihazı v.s.)
    iyi çalışmalar......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thebookofGod

    kamil ustam merhaba benim aracım pejo 406 2000 otomatik araçta son zamanlar 1 den 2 ye geçişlerde sarsıntı şeklinde geçiyor diğer viteslerde normal vuruntu dedikleri bumudur ne yapmamız gerekecek saygılar !!!

    selam,
    öncelikle aracınızın şanzuman yağının kont. edilmesi gerekir.şayet yağda kararma (yanma) var ise öncelikle yağ değişimi ile sorunun çözülmesine
    aksi taktirde balatalarda aşınma varsa şanzuman revizyonuna gitmek lazım.( öncelikle kont.yağ ,selonoid v.s.)
    iyi çalışmalar......
  • bu forumu düzenleyenlere şimdiden teşekür ederim .

    Bende 98 model ford mondeo otomatik var ustalara bir sorum olacak
    aracımı d konumunda kullanırken 1 den 4 kadar bütün vitesleri sorunsuz olarak geçişini sağlıyor ve gidişinde herhangi bir sorun yok ancak vitesi 1 konumuna aldığım zaman araç yerinden zor kalkıyor kısa mesafe sonunda vitesten atıyor. o/d lambası yanıp sönüyor kontağı açıp kapatıktan sonra lamba sönüyor ama arıza devam ediyor.
    ama diğerlerinde (p r n d 2 ) konumlarında sorun yok yağını yeni değiştirdim ama sorun çözülmedi. YARDIM ETMENİZİ RİCA EDERİM saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elux

    bu forumu düzenleyenlere şimdiden teşekür ederim .

    Bende 98 model ford mondeo otomatik var ustalara bir sorum olacak
    aracımı d konumunda kullanırken 1 den 4 kadar bütün vitesleri sorunsuz olarak geçişini sağlıyor ve gidişinde herhangi bir sorun yok ancak vitesi 1 konumuna aldığım zaman araç yerinden zor kalkıyor kısa mesafe sonunda vitesten atıyor. o/d lambası yanıp sönüyor kontağı açıp kapatıktan sonra lamba sönüyor ama arıza devam ediyor.
    ama diğerlerinde (p r n d 2 ) konumlarında sorun yok yağını yeni değiştirdim ama sorun çözülmedi. YARDIM ETMENİZİ RİCA EDERİM saygılar.

    selam,
    aracınızın arıza şekli şanzumanda sorun olmadığını gösteriyor,
    1.vites dediğiniz triptronic 1 ise eğer vites konum şalteri 1.inci vitesi görmediğinden kendisini korumaya alıyor olabilir(o/d) arıza elektriksel olduğu için
    kontak kapat aç yaptıktan sonra kont. unit. kendisini resetliyor ve arıza geçici olarak hafızadan siliniyor.
    vites konum şalterini kont. ettiriniz.
    iyi günler......
  • Yağ değişimi sırasında R'ye mi alınıyor? Bununla ilgili kısa bir bilgi verirseniz içim rahatlayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 26 Ocak 2013; 19:16:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: elux

    bu forumu düzenleyenlere şimdiden teşekür ederim .

    Bende 98 model ford mondeo otomatik var ustalara bir sorum olacak
    aracımı d konumunda kullanırken 1 den 4 kadar bütün vitesleri sorunsuz olarak geçişini sağlıyor ve gidişinde herhangi bir sorun yok ancak vitesi 1 konumuna aldığım zaman araç yerinden zor kalkıyor kısa mesafe sonunda vitesten atıyor. o/d lambası yanıp sönüyor kontağı açıp kapatıktan sonra lamba sönüyor ama arıza devam ediyor.
    ama diğerlerinde (p r n d 2 ) konumlarında sorun yok yağını yeni değiştirdim ama sorun çözülmedi. YARDIM ETMENİZİ RİCA EDERİM saygılar.

    selam,
    aracınızın arıza şekli şanzumanda sorun olmadığını gösteriyor,
    1.vites dediğiniz triptronic 1 ise eğer vites konum şalteri 1.inci vitesi görmediğinden kendisini korumaya alıyor olabilir(o/d) arıza elektriksel olduğu için
    kontak kapat aç yaptıktan sonra kont. unit. kendisini resetliyor ve arıza geçici olarak hafızadan siliniyor.
    vites konum şalterini kont. ettiriniz.
    iyi günler......

    aracım triptronik değil (p r n d 2 1) sırası ile otomatik vites konum şalteri ben değiştirebilirmiyim yeri nerededir temizleyip tamir edelilebirmi?
  • Selam
    Ustam 2011 Koleos BVA otm kullanıyorum. Motor gücünü powerbox kullanarak arttırdım ve aracım düşük devirlerde daha canlı oldu. Ancak bie yerden bunun otm şanzımanın ısısını çok artıracağını duydum. Bu doğrumudur? Motor gücü ile şanzımanın ısısının artmasının ne alakası var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    Selam
    Ustam 2011 Koleos BVA otm kullanıyorum. Motor gücünü powerbox kullanarak arttırdım ve aracım düşük devirlerde daha canlı oldu. Ancak bie yerden bunun otm şanzımanın ısısını çok artıracağını duydum. Bu doğrumudur? Motor gücü ile şanzımanın ısısının artmasının ne alakası var?


    Hocam şanzımandan önce motor için endişelenmeniz gerekir. Chip tuning araca ve motora özel yapılır ve hassas bir işlemdir. Powerbox türü tak-çalıştır ürünler ise motorun hava-yakıt karışımı gibi hayati işlevlerini ECU kontrolünden çıkarıp kapalı devre bir sistemle kontrol eder. Bu ürünlerin üzerinde çalışan haritalar araca ve motora özel olmadığı için motorun kimi zaman fazla zengin, kimi zaman fazla fakir hava/yakıt karışımı ile çalışmasına, dolayısı ile zamanla ocağına incir ağacı dikilmesine neden olur. Eğer güvenli bir şekilde güç artırmak istiyorsanız, işini bilen bir ustaya chip tuning yaptırın.

    Gel gelelim motor gücü artırıldığı zaman elbette bir aktarma organı olan şanzımana da fazladan yük biner. Ancak chip tuning ile şanzımanın sınırlarını zorlayacak kadar yüksek güç elde etmek zaten mümkün değildir, bu nedenle şanzıman için endişelenmenize gerek yok. Motor için var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acemi_c3

    ustalarım ve üye arkadaşlarımdan bir ricam
    çok mağdur durumdayım, bilgi ve tavsiyelerinize çok acil ihtiyacım var
    25 gün önce bir arac aldım citroen c3 2002 otomatik (sekansiyel vites) 1.4i sx benzinli 120.000 km. de ankara

    problemim: motor soğukken veya ilk çalıştırıldığında D viteste giderken 300-400 metre sonra bir tekleme
    ardından ekranda hem kar hemde spor modu simgesi yanıyor. hız baya bir düşüyor ve gaza basıncada tam almıyor
    aracın kontağını kapatıp açınca normale dönüyor ama bazen gün içinde bir kaç defa aç kapa yaptığım oluyor.
    bilen ustalarımdan veya başından böyle bir şey geçen arkadaşlardan bilgilerini bekliyorum...


    Merhaba
    Benimde Renault Scenic 2004 otomatik 1.6 benzinli 160.000 km. de aracımda arkadaş ile aynı problemi yaşıyorum

    solenoid valflerin değişim maliyeti nedir bilen varsa cevaplamanızı rica ederim.
  • arkadaşlar merhaba KAMİL USTAYA buradan çok teşekkür ediyorum dükkanına gittim inanılmaz bir güler yüz ve samimiyet gördüm gitmeden önce bir kaç servis ve otomatikçi gezdim inanın fiyatlar çok uçuk insanı gerçekten soyuyorlar Kamil ustanın yerinde iki selenoit ve yağ değişiminden sonra aracın vitesleri inanılmaz güzel oldu hiç hissetmiyorum 95 km yol yaptım bunun üzerine mutluyum ayrıca tlf ederek gittiğim için bir gün iki gün arabayı almak için beklemedim şanzuman inmeden çabucak halleti sorunumu Kamil usta çok teşekkür ederim saygılar sunarım!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: splitbarge

    quote:

    Orijinalden alıntı: acemi_c3

    ustalarım ve üye arkadaşlarımdan bir ricam
    çok mağdur durumdayım, bilgi ve tavsiyelerinize çok acil ihtiyacım var
    25 gün önce bir arac aldım citroen c3 2002 otomatik (sekansiyel vites) 1.4i sx benzinli 120.000 km. de ankara

    problemim: motor soğukken veya ilk çalıştırıldığında D viteste giderken 300-400 metre sonra bir tekleme
    ardından ekranda hem kar hemde spor modu simgesi yanıyor. hız baya bir düşüyor ve gaza basıncada tam almıyor
    aracın kontağını kapatıp açınca normale dönüyor ama bazen gün içinde bir kaç defa aç kapa yaptığım oluyor.
    bilen ustalarımdan veya başından böyle bir şey geçen arkadaşlardan bilgilerini bekliyorum...


    Merhaba
    Benimde Renault Scenic 2004 otomatik 1.6 benzinli 160.000 km. de aracımda arkadaş ile aynı problemi yaşıyorum

    solenoid valflerin değişim maliyeti nedir bilen varsa cevaplamanızı rica ederim.

    sayın splitbarge merhaba ilk önce aracınız hayırlı olsun şanzumandaki selenoidleriniz arızalı onun için araç kendini korumaya alıyor 3. viteste takılı kalıyor arıza ışıklarını yakıyor yani kar ve spor modu yanıp sönüyor bu parçaları değiştirince hiç bir sorununuz kalmaz vitesleriniz sarsıntısız ve vuruntusuz geçer tabiki yağda önemli yağıda değiştirmeniz gerekir çünkü sizden önceki kim bilir nasıl kullanmıştır belki yağı hiç değiştirmemiştir bu şekilde kullanırsanız şanzumana zarar verirsiniz buda daha çok masraf demektir
  • pejo 307 2006 aracımda (yeni tip selenoidli) vites geçişlerinde vuruntu var. özellikle 1den 2 ye ve 2 den 3 e geçrken. ne ile alakalı olabilir?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.