Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (46. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iyi günler herkese benim aracım Peugeot 206 otomatik vites sorunum ise 1. vitesten 2. vitese geçerken sıkıntı yok fakat 2. vitesten 3. vitese geçerken 3500-4000 devri gösteriyor aynı şekilde 3. vitesten 4. vitese geçerken 3500-4000 devirde atıyor. şanzıman yağını değiştirdim hiç bir sonuç elde edemedim ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.bulunduğum yerde otomatik şanzımandan anlayan usta olmadığından yardımcı olursanız sevinirim..
  • Aracım 2004 Model VW Bora pasific 1.6 otomatik. Araçta arıza ışığı yandı. Vitesi D konumuna alınca araç yerinden kıpırdamıyor. Gaza basınca sadece 3.vites ile hareket edip yol boyunca da hep 3.vitesi kullanıp ne vites düşüyor ne de 4.vitese yükseliyor. 1. ve 2. vites konumuna getirdiğimde araç normal şekilde hareket ediyor. Aracımı yetkili servise götürdüm. Burada Hava akış metre, Lambda sensörü, Sirkülasyon valfi, Aktif karbon filtre ve Valfin değimesi gerektiğini söylediler. Değiştikten sonra tekrar cihaza bağlanıp ona göre bakıcaz dediler. Bu değişmesi gereken parçaların otomatik şanzımanla alakası var mı? Yoksa da şanzımanın arıza sebebi ne olabilir ? Teşekkürler.
  • ıyı gunler ustalar benım 2000 model ov clıom var yag degısım ve selenoıd degısım yapıldı fakat 1 ve 2 vıtesler arası vuruntu yapıyor 3 kutu kadar atf 2 yag konuldu.yanlıs yagmı konuldu acaba yoksa cıkan yag kadar degıl 3 kutu koydular bununla ılgıli bır sorundan dolayımı vuruntu yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Aracım 2006 model focus II SW. 20.000 km civarında lpg taktırdım ve şu anda 140.000 km de. Bu zamana kadar iki kere şanzuman yağı için yetkili servise başvurdum ve ikisinde de kapalı sistem olması nedeniyle otomatiklerde şanzuman yağı değiştirilmez yorumu aldım. dolayısıyla bu zamana kadar bir yağ değişimi olmadı.
    Son zamanlarda aracımda özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken ( 1000 devir civarında ) vuruntu oluşuyor ancak bu vuruntu her zaman olmuyor. Bazen bir günde 3-4 defa vuruntu oluyor bazende 2-3 ay hiç olmuyor. bu arada sanki aracın çekiş performansı da azaldı gibi , ( yokuşları hiç söylemiyorum. Focus benzinli otomatikler bu konuda sabıkalı zaten. Birde araç sw ise ). Muhtelif zamanlarda lpg ayarı vs için aracı bilgisayara bağladığımda herhangi bir arıza kodu görünmüyor.

    Tüm ustalardan bu konu hakkında yorum rica ediyorum. Ayrıca İzmir de otomatik şanzuman ustası önerebilir misiniz.

    Saygılarımla




  • onat kullanıcısına yanıt
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/f_//tm.htm

    Sıkılmadan okuyunuz.
    O, yağ değişmez diyen servis yakında şanzıman komple bozuldu diye tamire soktuklarında yağ değişim parasından çok daha fazlasını istediğinde şaşırmayınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onat



    Merhaba,

    Aracım 2006 model focus II SW. 20.000 km civarında lpg taktırdım ve şu anda 140.000 km de. Bu zamana kadar iki kere şanzuman yağı için yetkili servise başvurdum ve ikisinde de kapalı sistem olması nedeniyle otomatiklerde şanzuman yağı değiştirilmez yorumu aldım. dolayısıyla bu zamana kadar bir yağ değişimi olmadı.
    Son zamanlarda aracımda özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken ( 1000 devir civarında ) vuruntu oluşuyor ancak bu vuruntu her zaman olmuyor. Bazen bir günde 3-4 defa vuruntu oluyor bazende 2-3 ay hiç olmuyor. bu arada sanki aracın çekiş performansı da azaldı gibi , ( yokuşları hiç söylemiyorum. Focus benzinli otomatikler bu konuda sabıkalı zaten. Birde araç sw ise ). Muhtelif zamanlarda lpg ayarı vs için aracı bilgisayara bağladığımda herhangi bir arıza kodu görünmüyor.

    Tüm ustalardan bu konu hakkında yorum rica ediyorum. Ayrıca İzmir de otomatik şanzuman ustası önerebilir misiniz.

    Saygılarımla

    o servise bir daha gitmeyin, gideni de uyarın. şanzımanın altında kapak vardır yağ oradan tahliye edilir, yağ çubuğu deliğinden ilave edilir. vuruntunun sebebi de şanzıman yağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 8 Aralık 2013; 18:52:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: onat



    Merhaba,

    Aracım 2006 model focus II SW. 20.000 km civarında lpg taktırdım ve şu anda 140.000 km de. Bu zamana kadar iki kere şanzuman yağı için yetkili servise başvurdum ve ikisinde de kapalı sistem olması nedeniyle otomatiklerde şanzuman yağı değiştirilmez yorumu aldım. dolayısıyla bu zamana kadar bir yağ değişimi olmadı.
    Son zamanlarda aracımda özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken ( 1000 devir civarında ) vuruntu oluşuyor ancak bu vuruntu her zaman olmuyor. Bazen bir günde 3-4 defa vuruntu oluyor bazende 2-3 ay hiç olmuyor. bu arada sanki aracın çekiş performansı da azaldı gibi , ( yokuşları hiç söylemiyorum. Focus benzinli otomatikler bu konuda sabıkalı zaten. Birde araç sw ise ). Muhtelif zamanlarda lpg ayarı vs için aracı bilgisayara bağladığımda herhangi bir arıza kodu görünmüyor.

    Tüm ustalardan bu konu hakkında yorum rica ediyorum. Ayrıca İzmir de otomatik şanzuman ustası önerebilir misiniz.

    Saygılarımla

    o servise bir daha gitmeyin, gideni de uyarın. şanzımanın altında kapak vardır yağ oradan tahliye edilir, yağ çubuğu deliğinden ilave edilir. vuruntunun sebebi de şanzıman yağı.



    Cevap veren arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. İşin ilginç olan tarafı yağ değişmez diyen İzmir OTOKOÇ Bornava yetkili servis ve yine İzmirde tanınan Ustaeller özel ford servisi.

    Neyse yarın servis gözüktü bize. İzmirde otomatik şanzuman konusunda özel servis referansına ihtiyacım var.

    Tekrar teşekkürler.




  • Usta şöyle belirteyim .

    Aracın altındaki plastik korumayı kaldırınca motor karter kapağının yanında bir kapak olacak geniş biçimde. Onu açınca aynen resimdeki parçalar ortaya çıkacak. Belki biraz değişik olabilir ama gene kablolar vs göreceksiniz. Zaten yağ oradan akacak kapağı açtığınız anda.

    Tekrar şanzıman kapağını kapatıp, kaputu açıp şanzıman yağ çubuğu deliğinden yeni şanzıman yağını doldurun.

    Aracı liftteyken kısa süre P de çalıştırdıktan sonra R ve D ye alın herbirinde yaklaşık yarım veya bir dakika bekletin.

    Tekerler havada dönsün. Yola çıkın , şanzımanınız ilk günkü gibi vites değiştirecek. Yakıt tüketimi azalacak.

    https://store.donanimhaber.com/eb/e5/42/ebe5425cd8c1280cd0fdac6bb9882b99.png
     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Usta şöyle belirteyim .

    Aracın altındaki plastik korumayı kaldırınca motor karter kapağının yanında bir kapak olacak geniş biçimde. Onu açınca aynen resimdeki parçalar ortaya çıkacak. Belki biraz değişik olabilir ama gene kablolar vs göreceksiniz. Zaten yağ oradan akacak kapağı açtığınız anda.

    Tekrar şanzıman kapağını kapatıp, kaputu açıp şanzıman yağ çubuğu deliğinden yeni şanzıman yağını doldurun.

    Aracı liftteyken kısa süre P de çalıştırdıktan sonra R ve D ye alın herbirinde yaklaşık yarım veya bir dakika bekletin.

    Tekerler havada dönsün. Yola çıkın , şanzımanınız ilk günkü gibi vites değiştirecek. Yakıt tüketimi azalacak.

    https://store.donanimhaber.com/eb/e5/42/ebe5425cd8c1280cd0fdac6bb9882b99.png
     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ


    Teşekkürler. Kullanılacak yağ ve miktarı nedir acaba. Araç belirttiğim gibi 2006 ford focus2 sw

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onat


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Usta şöyle belirteyim .

    Aracın altındaki plastik korumayı kaldırınca motor karter kapağının yanında bir kapak olacak geniş biçimde. Onu açınca aynen resimdeki parçalar ortaya çıkacak. Belki biraz değişik olabilir ama gene kablolar vs göreceksiniz. Zaten yağ oradan akacak kapağı açtığınız anda.

    Tekrar şanzıman kapağını kapatıp, kaputu açıp şanzıman yağ çubuğu deliğinden yeni şanzıman yağını doldurun.

    Aracı liftteyken kısa süre P de çalıştırdıktan sonra R ve D ye alın herbirinde yaklaşık yarım veya bir dakika bekletin.

    Tekerler havada dönsün. Yola çıkın , şanzımanınız ilk günkü gibi vites değiştirecek. Yakıt tüketimi azalacak.

    https://store.donanimhaber.com/eb/e5/42/ebe5425cd8c1280cd0fdac6bb9882b99.png
     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ


    Teşekkürler. Kullanılacak yağ ve miktarı nedir acaba. Araç belirttiğim gibi 2006 ford focus2 sw

    ATF3 dexron 3 yağ sanırım. fakat miktarı hakkında bir bilgim yok.




  • selam

    arkadaşlar benim sorunumada yardımcı olursanız çok sevinirim.

    2000 crdi motor triptonik şanzıman aracım var.son 2-3 aydır çalıştırıp hafif gaza basınca bir tıkırtı sesi duymaya başlıyorum,ayağımı gazdan çekince olmuyor.

    ve çekişin düştüğünü hissediyorum.araç sanki bağırıyor fakat vites geç atıyor ve bu sorunu alt viteslerde hissediyorum.

    sesten dolayı aracın denge kolu lastiklerini değiştirdim z rot larını kontrol ettirdim ama bişey çıkmadı.sanki tıkır tıkır tıkır ses yapıyor düşük viteste.

    şanzıman yağını 30000 km oldu değişeli,

    tork konvektörü arızası veya yağ değişimi gerekliliği ses yaparmı?

    sorunum neden kaynaklanabilir.teşekkürler
  • kamil usta ve konuya vakıf tüm arkadaşlara meraba.
    Maalesef benim de otomatik şanzımanla başım dertte.
    Aracım 99 model renault megan 2.0.
    Aracı aldığımda bilmeyerek şanzıman sorunlu aldım. Sorunum şu; araç ilk kontağı açtığımda bir cızırtı var ve arıza lambası yanıyor. D konumuna alıp hareket ettiğimde araç gaz vermeyince düz yolda kalkmıyor. Geri viteste sorun yok. Gaz vermesen de gidiyor. Rampada D konumunda kalkışlarda aşırı derecede zorlanıyor. Sanki araç yüksek viteste kalkıyor. Seyir halinde iken vites geçişine bakıyorum sanki sadece iki vites atıyor. Ve 100-120 km hızda araç aşırı bağırıyor. Devir 4000-4500 devirlere geliyor. Son zamanlarda arıza lambası söndü ancak cızırtı sürekli var. Ustaya gösterdim önce selenoid dedi sonra elektrovana dedi ve sonraki görüşmemizde revizyon dedi. Yani alıştıra alıştıra öpmeye çalıştı gibi geldi bana. Neyse tecrübenize ihtiyacım var. Sizce benim sorunum ne olabilir?
    (arkadaşlar lütfen yardımcı olun)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karaaslan_m -- 11 Aralık 2013; 0:40:41 >




  • karaaslan_m K kullanıcısına yanıt
    Şanzımanınız kendisini korumaya alıyor. O yüzden 3. viteste takılı kalıyor. Otomatik şanzımanlar arıza durumunda 3. viteste kendisini korumaya alıp en yakın servise gidene kadar idare etmeye meyillidir.

    Öncelikle şanzımanı ciddi bir arızada olup da aracı hareket dahi etmeyenlerin Allah yardımcısı olsun.

    Şimdi hem sizin için hem de otomatik şanzımanında sorun yaşayan ancak aracı hareket edebilen herkes için geçerli olmak üzere:

    Şanzıman yağı en son kaç yıl önce ve kaç km önce değiştirilmiş biliyor musunuz?

    Bu tür durumlarda ilk önce şanzıman yağına bakılır. Eskiyse araca uygun yağ ile değiştirmek; eksikse tamamlamak gerekir. Tahmini masraf: 100-200 TL

    Eğer yağ yakın zamanda araca uygun yağ ile değiştirilmişse ve eksiltme de yapmamışsa selenoid tıkanmalarından şüphelenir. Selenoidler ve beyin sökülüp bir güzel benzinle yıkanarak temizlenir. Temizlik işe yarasa da geçici bir çözüm olur. Tahmini masraf: 200-250 TL.

    Ancak geçici çözümdür bu. En iyisi selenoidlerin değişimidir, değiştirmektir. Tahmini masraf: 650-800 TL.

    Şanzıman ya da araç beyninde ciddi bir arıza vardır. Araç beyninin kabloların yenilenmesi ya da kopuklukları varsa giderilmesi tahmini masrafı 300-350 TL; şanzıman beyin değişimi 900-1000 TL.

    Her arıza yapan ama aracı hareket eden herkeste olacağını sanmıyorum ama olası şanzıman tamir kiti ile şanzıman revizyonu: 1500-3000 TL.

    Bunlar sırasıyla gidilmesi gereken tamir yöntemleri ve işçilik dahil tahmini fiyatlar. Eğer işçiliği kendiniz yapacaksanız hepsinde 100-500 TL arası düşün fiyatlardan.

    Bence sizin sorununuz büyük ihtimalle şanzıman yağı değil ama inşallah da öyledir. Çünkü 100-200 TL'ye o aracı tanıyamayacaksanız yağ değişiminden sonra. Muhtemelen de selenoid tıkanmaları ve şanzıman beyniyle alakalı bir arızanız var. Yukarıda saydığım sıralamayı takip ederseniz sizin için daha sağlıklı ve ucuz olacaktır.




  • muratbank arkadaşım öncelikle konuya ilginden dolayı çok teşekkür ederim.

    aracın yağını bir motor ustasına kontrol ettirmiştim.yağ ustanın dediğine göre yeni değiştirilmiş.kırmızı renkte idi.
    sizin bana tavsiye edebileceğiniz ankarada dürüst işinin ehli bir usta varmı. yardımınız için çok minnetarım allah razı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karaaslan_m -- 11 Aralık 2013; 22:46:35 >
  • karaaslan_m K kullanıcısına yanıt
    Ankara'da hiç tanıdığım ya da bildiğim bir servis veya usta maalesef yok.

    Kamil Usta var Ankara'da. Lakin kendisi nasıl bir ustadır bilemem. Kendisi hiç kusuruma bakmasın. Yalnızca gördüklerimi paylaşacağım: Burda epey bir arkadaşa yardımcı olmaya çalışmış şüphesiz. Ancak bakıyoruz ki son birkaç aydır kendisi buraya pek uğramıyor. İşleri yoğun olabilir. Fakat buraya uğradığında da 10-15 kişinin sorununa cevap vereceğine gerekli gereksiz bir sürü bilgi paylaşıp gidiyor.
    Her neyse. Açıkçası gidip ustayı görmeden ya da araç hakkında tahmini bir fiyat vermeden iş yaptırmamak doğru olandır.
    Yine de hali hazırda ayağınızın altında aynı şehirde bir otomatik şanzıman ustası yani Kamil Usta var. Bir göstermenizde fayda olabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    ilgin için çok teşekkür ederim.
    bi gidelim bakalım.
  • Murat bey Rica etsem benim sorunum hakkında bilginizi paylaşırmısın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba 2006 model benzinli 53 binde olan megane2 aracımda meydana gelen arıza ile ilgili olarak bulunduğum şehirde güvenilir ve otomatik şanzıman konusunda deneyimli bir usta olmadığından mağdur olmuştum ve araştırmalarımda bu sorunun yani otomatik vitesli şanzıman arıza ve tamirinin Türkiye genelinde bir problem olduğunu ve İstanbul ile Ankara da deneyimli ustaların olduğunu gördüm. Servislerde çalışan ustalar bile deneyimsiz bu konuda, Aracımın arızalı şanzımanı ile ilgili bir çok usta bir birinden farklı bir çok yorum yaptığından aracımın şanzımanını söktürmedim ve yeni veya çıkma şanzıman aramaya başladım ve aracıma 3 bin liraya pazarlık yaparak sıfır bir şanzıman aldım ve türbünü ile birlikte, eskisini yaptırmaya kalksam bana 2 bin ile 3 bin lira arasında fiyat veriliyordu ben bu paraya yenisini aldım ve eski şanzımznımı bir internet sitesinde 350 liraya dış kapaklarını ve yine aynı sitede selenoitlerin olduğu beyini 650 liraya sattım ve yeni şanzıman bana 2 bin liraya gelmiş oldu ve şanzıman yaptırma Derdinden veya kim yapa bilir bir daha problem yaşarmıyım derdinden kurtulmuş oldum sadece ustama 400 lira eski şanzımanı sökmesi ve yerine yenisini taktığından el emeği parası verdim. Arkadaşlar tavsiyem ustanız yok ise benim gibi problem yaşıyorsanız benim yaptığım gibi bir yol çizmeniz çünkü ben artık otomatik şanzıman arızasında şanzıman inmesi gerekeçekse usta arayıp kim bu şanzımandan anlar kim yapar gibi arayış yerine yine tamir parasına yeni şanzıman almayı tercih ediyorum ve her keze de tavsiye ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @muhsar78
    Senin mesajından 4 üstteki karaaslan_m ye attığım mesajı okursan takip etmen gereken ve ucuzdan pahalıya doğru olan sıralama senin için de geçerli. Sizinki sadece yağ sorunu da olabilir. Lakin bana selenoid arızası gibi geldi. İnşallah şanzıman basıncı düşmemiştir. Çok ciddi bir sorundur. Şanzıman tamiri dahi işe yaramaz. Direk değişim sebebidir.

    @ŞahbazAksaray
    Maalesef ustalar olsun yetkili servisler olsun otomatik şanzıman konusunda ülkemizde ciddi bir bilgi eksikliği var. Bu nedenle işi şansa bırakmayıp bulunduğumuz bölgedeki tüm servis ve ustaları tek tek gezip kesin bir bilgi sağlamaya çalışmak doğru olandır.
    Yalnız daha aracı görür görmez şanzımanı açmadan bilemeyiz diyenlerden direk uzak durmak lazım diye düşünüyorum.

    Aynı şekilde karaaslan_m ye attığım mesaj hem benim hem sizin hem de şanzımanı arızalı olan herkes için geçerlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 12 Aralık 2013; 22:29:30 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba ustalarım 2002 model otomatik 1.3 accent imle yaklasik 1 km gittikten sonra isikta durdum ve tekrar gaza bastigimda arac hareket etmedi ne geri ne ileri arac calisiyor fakat boş ta gibi. Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.