Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ustalara öncelikle kolay gelsin demek istiyorum,
    Tesadüfen araştırmaya girip bu forumda tartışılanları ve ustalarımızın özverili cevaplarını gördüm ve çok teşekkür etmek isterim.
    2005 1.9 cdti vectra araç sahibiyim. 174000 km ve her seferinde otomatik şanzıman yağına baktırmak istediğimde gerek yok ki deniyor. ama durumun böyle olmadığını anladım ve korktum açıkcası...

    ilk önce bu şanzıman yağı bu araçta nerden kontrol edilir (ben ettiremedim) bunu bana anlatırsanız sevinirim.
    yokusta bazen kaydırma problemi var. bazen durmaya yakın geç vites düşürüyor ve durmaya yakın hafif bir vuruntu yapıyor. Bu konuda beni aydınlatırsanız bu işlemi neden yapmadıklarını anlayabilirim.

    Kontrol nasıl edebilirim, nasıl değiştirebilirim, hangi yağ markası kullanabilirim.
  • merhabalar bende 98 model volvo s40 otomatik vites araç var şanzuman yağını değiştirttim usta dedi ki yağ kararmış yağın kararması şanzumanın gidici olduğuna işaret dedi yağ renginin bozulması şanzumanın bittiği anlamına mı geliyor
  • mrhb arkadaşlar aracımda şuan bir problem yok gayet iyi durumda zaten garantili ve faturalı vede zaten adamların işi şanzıman lar üzerine gerek tam otomatik gerekse yarı otomatik şanzıman ların bütün marka ve model araçların tamirini yapıyorlar gidin görün kara sizin istanbul da yaşayanlar daha şanslı yakın olması sebebi ile telefon ile de yardım alabilirsiniz ergün bey veya ibadi beye benim selamı söylerseniz isimden hatırlamaya bilirler siyah jettacı olarak size yardımcı olurlar. işin aslı da şu en az 2500 tl civarı tutuyor yani 2000 lirada tutabilir şanzımanı sıkıntılı durumda ne kadar uzun süre kullanmanıza bağlı bir durum şanzımanı açtıktan sonra sizi arayıp tam bir fiyat veriyorlar şanzıman açtıktan sonra eski yağı ile cihaza bağlayıp araçtaki arızalı olan mekatronik denen parçayı söküp cihazla parçanın yaptığı işlemi yaparak diğer parçaları da kontrol ediyorlar ve tam bakım yapıyorlar şanzıman nın yağı litre fiyatı 68 lira falan ve yaklaşık 6 litre yağ alıyor bu da fiyatın içinde iş bittikten sonra 40 km falan beraber yol yapıyorsunuz sıkıntınız varsa kuşkulandığınız bir durum hemen orda söyleye bilirsiniz ben İstanbul da yaşamadığım için iki günde arkadaşımda kaldım hem ziyaret hem ticaret gezdim ve aracı sıkışık trafikte de uzun sürede kullandım herhangi bir şey olmadı hala aracı kullanılıyorum gayet memnunum ve bir yılda daha garantisi var sürekli bir kulağım şanzıman da ama herhangi bir şey olmadı tavsiye ederim çünkü ben sıkıntı yaşamadım




  • merhabalar,
    aracım 2000 model honda accord 1.8ls otomatik vites. izmir den yazıyorum bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim. Aracım bazen mesela kırmızı ışıkta durunca vitesi boşa alıyor gaza basıyorsunuz hamle yapmıyor, vitesi d2 ye alınca kavrıyor bu sorun sadece d4 ved3 konumunda durduğunuz zaman oluşuyor sonra sorun yok normalde giderken vites geçişleri sorunsuz sadece durunca o da bazen boşa alıyor. şanzuman yağını yeni değiştirdim bu sorun neden yapabilir ( araç kendini boşa alınca D4 e takıyorsunuz vites kavrama sesi çok az geliyor yani kavramak istiyor ama kavrayamıyor) ayrıca izmir de bunu onarabilecek tanıdığınız bildiğiniz bir usta var mıdır? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
    saygılarımla
  • Detaylı bilgilerin için teşekkür ederim. İnşallah bir problemin oluşmaz. En kısa zamanda söylediğin yere uğrayacağım. Gelişmeleri buradan yine paylaşırım.
  • iyi günler arkadaşlar.megane 2 2004 model 1.6 dinamik otomatik vites aracımın vites kutusu arızası yüzünden selenoid valflerini değiştirdim.arıza gitti ama bu sefer 1. vitesten 2.vitese geçişte araçta silkme(vuruntu) meydana geldi.iki sefer yağınıda değiştirdik ama vuruntu hala var.usta balata ve burç değişimi gerek aşınma yapmış dedi.forumlara baktığım kadarıyla genel bir sorun gibi gözüküyor.bu işlemi yaptıran arkadaşlar pm veya mesaj atıp bilgi verirlerse sevinirim.
  • selamlar bugün kamil ustaya hem cepten hemde iş yeri telefonundan ulaşmaya çalışıyorum cep telefonu kapalı iş yeri de cevap vermiyor ayrıca 1 nisan dan beride foruma girmiyor hem merak ettim hemde aracımdaki sorunum için yanına uğrayacaktım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfonzo1

    merhabalar bende 98 model volvo s40 otomatik vites araç var şanzuman yağını değiştirttim usta dedi ki yağ kararmış yağın kararması şanzumanın gidici olduğuna işaret dedi yağ renginin bozulması şanzumanın bittiği anlamına mı geliyor

    USTANA SELAM SÖYLE YAĞIN KARARMASI DEMEK şanzımanın bitik olduğu anlamına gelmez yağın uzun süre değişmediği anlamına gelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34Brs34

    s.a ustam benim 2008 40.000Km'deki civic otomatik aracımda R'ye takınca biraz vuruntu oluyor ayrıca bazen gazdan çekitikten sonra bir süre sorna yüklenince sert bir vuruntu geliyor... Hafif gaza basarken vites atarkende bir ses geliyor yardımcı olursanız sevinirim

    selam aracda tüp varmı veya yenımı takdırdınız ona göre cevap verıyım aracınız daha yenı şanzıman sorun olacayın zaannetmıyorum iyi günler.

    Araç'ta lpg yok usta..




  • selamlar bugün kamil ustaya uğradım sağolsun aracıma baktı deneme sürüşü yaptı maşallah sıkıntı yok dedi fakat aracım eski olduğu için 2001 opel frontera 3.2 şanzuman yağına bakıp değiştirecek ayrıca vitesi P den çıkarırken biraz zorlanıyordum meğerse oradaki selenoidden yapıyormuş o değişecekmiş bakalım pazartesi bırakacağım sağolsun ilgili bir insan ihşallah bizim arabanında üstesinden gelir burdan teşekkür ederim kendilerine
  • Merhaba 2001 model pejo 406 sv bva tüplü aracım var ve şöyle bir problemle karşı karşıyayım aracımın vites geçişleri nerdeyse hissedilmeyecek kadar yumuşak lakin eğimli yerlerde kaçırma yapıyor aracın şanzıman yağı ve selenoidleri değişeli 1 hafta oldu şaşmazda 2 ostimde 1 ustaya götürdüm 1.usta tork konvortörü değişecek dedi 2.usta şanzımanda bi sıkıntı yok rolanti düşük olduğu için kaçırıyor rolantiyi yükselttirirsen kaçırma biter dedi ve ostimde bir pejo servisi ve ustasını önerdi 3.usta önemli bi sıkıntısı yok artık revizyon zamanı yaklaşmış şuan idare eder dedi böyle bir durumla karşılaşan varmı yada nasıl bi öneri verebilirsiniz.
  • Değerli Ustalarıımm yardım edin lütfen. Çok mağdur oldum.
    benim 2005 model (trafiğe çıkış 2006 ) 206 cc 1.6 otomatik vites aracım var 72000 km de. araçta son 1 aydır çok can sıkıcı durumlaar yaşıyorum.
    1- Araç R de geriye gidecekken vurarak giiyor.
    2- Bazen D de kırmızı ışıkta duruyorum. Tam hareket edecekken gazı yemiyor sonra pat diye çok şiddetli vuruyor.
    3- son bir haftadır da araç lpg de giderken gaz depemda gaz olmasına rağmen gaz yok diye ötüyor benzine geçiyor ve sonra biraz gidiyor. Bir müddet sonra gazı köklesemde yemiyor ve stop ediyor. Ama bunları araba sıcakken yapıyor yani hararet 90 ve üzerinde iken.

    Bir ustaya gittim dediki boğaz kelebeği değişecek değişti sorun çözülmedi. Gaz tesisatına bakıldı sorun çözülmedi.

    En son başka bir ustada araç 2 gün kaldı ve usta motor devir sensörü benzin pompası ve tesisatta kırık kablolar varmış onları değiştirmiş tüm sorunların düzeldi yzılımınıda güncelledim dedi. Arabayı teslim etti yaklaşık bir saat sonra araba vites geçişleri vuruntulu. Durduktan sonra kalkarken pat diye vuruyor.

    Ustalar şimdiye kadar 1300 Tl harcadım kendimi yolunacak kaz gibi hissediyorum. Sabancı değilimki bende ALLAHINI seven yardım etsin neyi var arabamın. En son gittiğim ustayı aradım hani düzeldiydi dedim dediki şansumanla alakalı başka bir sorun var bakılacak falan fişman yine bi ton para alacak....

    YARDIM LÜTFENNNNN




  • Ayhan Kardeş

    Vuruntu ıle ılgılı sorununu cozemem ama lpg ıle ılgılı sorunun ıcın hareret musırını degıstırmeyı dene arkadasımdada aynı sorun vardı beyını degıstırdıler kelebek degıstı sorun duzelmedı normal bır tamırcı hararet musurınden yapar dedı degıstırdı ve duzeldı 50 tl ye duzeldı oda senın gıbı 1000 tl para harcamıstı ama 50 tl lık sorun mus
  • selamlar evet bugün itibari ile 2001 model 3.2 opel frontera aracımı gimatta çözüm otomatik şanzıman sahibi Kamil Usta nın maharetli ellerine bıraktım umarım yarın otomatik şanzıman konusunda sorunsuz bir şekilde teslim alırım iyi günler
  • bugün akşama doğru aracımı kamil ustadan aldım park kilidim bozukmuş onu ayarlamış en önemlisi değiştiğini sandığım şanzıman yağı ustanın demesine göre 2003 de değişmiş çünkü değişen filtrenin üzerinde 2003 tarihi yazıyor ve çıkan yağda katran gibiydi filtreyi bulmak biraz zor olmuş ama sonunda bulmuşlar 6 litre yağ konmuş masraf olarak 380 tuttu araçta bariz olarak çekişte değişme oldu ama sabahları vitesi D konumuna aldığımda titreme yada 1 -2 vuruntu oluyordu bakalım yarın sabah yapacak mı göreceğiz
  • Arabayı Arıza tespit cihazına bağlatın . arıza kodlarını yazarsanız fikir yürütme açısından daha iyi olur . Arabanızda bildiğim kadarıyla ald4 diye adlandırılan otomatik şanzıman bulunuyor. Bu şanzımanların kronik hastalıklarından birisi Basınç kontrol selenoidi ve Hidrolik kontrol ünitesinde bulunan kablo tesisatının zamanla bozulmasından kaynaklı problemleri olabilir ama en sağlıklı karar arıza kodlarının okunması ile verilebilir. Elktronik kontrollü otomatik şanzıman sistemleri vites değiştirme işleri için bazı bilgilere ihtiyaç duyarlar (Motor devri, Araç hızı, Boğaz kelebeği açısı veya gaz pedalı pozisyonu, Sıcaklık, Şanzıman çıkış hızı) Bu bilgilerin aracın şanzımanını kontrol eden üniteye (Peugeot firması Siemens TCM) sağlıklı gelmesi gerekir. Sizin aracınızın devirlenmesinde, gaz yemesinde problem olması nedeniyle (Tahminim ateşleme bobinleri, motor sıcaklık sensörü) ) Şanzımanın vuruntu yapması normaldir.
  • bugün sabah denedim vuruntu yapmadı fakat biraz araç titreşimli çalışıyor gibi sanki egr valfınden olabilir şamzımanla ilgili bir sorunum kalmadı gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ablay

    Merhaba 2001 model pejo 406 sv bva tüplü aracım var ve şöyle bir problemle karşı karşıyayım aracımın vites geçişleri nerdeyse hissedilmeyecek kadar yumuşak lakin eğimli yerlerde kaçırma yapıyor aracın şanzıman yağı ve selenoidleri değişeli 1 hafta oldu şaşmazda 2 ostimde 1 ustaya götürdüm 1.usta tork konvortörü değişecek dedi 2.usta şanzımanda bi sıkıntı yok rolanti düşük olduğu için kaçırıyor rolantiyi yükselttirirsen kaçırma biter dedi ve ostimde bir pejo servisi ve ustasını önerdi 3.usta önemli bi sıkıntısı yok artık revizyon zamanı yaklaşmış şuan idare eder dedi böyle bir durumla karşılaşan varmı yada nasıl bi öneri verebilirsiniz.



    1- yağ seviyesi biraz düşük olabilir.
    2-rölanti devrin düşük olabilir
    3- hafif geri kaçırması bizim araçlarda normaldir.

    Geri kaçmaması için aracın d konumunda gaza basmadan kendiliğinden yürümesi sayesinde oluyor yoksa geri kaçırma engelleme sistemi yok. Rölantini 850 devir gibi ayarlat,yada 1 lt kadar daha yağ eklettir eksik ise




  • merhabalar. ben foruma yeni üye oldum. 2004 toyota yarisim var. Tam otomatik şanzıman. Sabahları veya akşamları bi sıkıntı yok araçta. Bayırda da kavrıyor. Tek sıkıntı şu. Özellikle düşük hızlarda(-60km) ani gaz vermelerde veya bayırda ani gaz vermelerde araç vites düşürürken sanki debriyajlı arabada debriyajı sert çekmişsin gibi bir hisle vites geçiyor. Hep yapmıyor bunu. Arada bu tarz problemler oluyor. Problem ne olabilir ?
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.