Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik şanzımanlı araçlar kullanıyoruz daha önce çok duyarlı bir insanı bize sadece yardım etmek istiyen birini küstürdük hiç olmazsa bu formdan bir şekilde yardımlaşıyorduk böyle paylaşıma ihtiyacımız var bende bu eksikliği giderme düşüncesiyle konuyu açmak istedim Ankara'dan Kamil ustayıda yanımıza alarak en ucuz ve kaliteli bir şekilde problemlerimizi çözmeyi hedefliyor saygılarımı sunuyorum!!!



  • merhaba sayın blackbird,

    ben küsmekten çok aslında kızdım.. 20 seneden fazladır emek verdiğim bir konuda bana bir kişinin kitapta yazanlar doğru senin yazdıkların yanlış demesi sabrımı taşırdı.. ben bu arkadaş anlatamadım.. kitaplar her zaman doğruyu yazmaz diye..

    arkadaşın doğru olduğunu iddia ettiği kısım aynen şöyle..

    normalde otomatik şanzıman yağını değişmesi gerekmez.. ama yağın renginde bozulma varsa yanık kokusu varsa vites geçişlerinde bocalama varsa değişim gereklidir. ingilizcesinden alıntıdır bu.. ama türkçeye çevirirken normalde otomatik şanzıman yağı değişmez kısmı alınmış ve geri kalanı yazılmamıştır. bu da hali ile arkadaşın bana sen yanlış biliyorsun kitapta yazanlar doğru sen yanlış biliyorsun demesine sebep oldu.. ama ben kendisine anlatmaya çalıştıkça kendisi beni dinlemedi.. ve ben de başkalarını yanıltmasına engel olmak ve bugüne kadar yazılanları korumak adına konuyu kilitlettim.bunu herkes bilsin..
    Merhabalar,

    İnternette ATCO Otomatik Şanzıman merkezi hakkında pek fazla kullanıcı yorumu, bilgi vb. yazı bulunmadığı için, insanları aydınlatması adına başımdan geçenleri sizinle paylaşmak istiyorum. Umarım İstanbul Anadolu yakasında otomatik şanzıman revizyonu için yer arayanlara referans olur. Başımdan geçenleri abartmadan, fiyat ve süre bilgilerini vererek, tüketiciyi koruması adına paylaşacağım, umarım işinize yarar.

    Aracımda (Megane Coupe) 130.000 km'ye ulaştığı için ciddi otomatik şanzıman sıkıntıları (ısınınca vuruntu, dur kalklarda ikinci gazla fırlayarak çıkma, kaydırma vb.) vardı. Otomatik şanzıman revizyonu sıkıntılı bir konu olduğu için internetten araştırdım ve hem evime yakın oluşu, hem de Youtube videolarına, sanki kurumsal bir firma gibi iştirak olmalarına aldanıp Ümraniye'deki ATCO Otomatik Şanzıman merkezine götürdüm. Kalfa ile birlikte tur attık, baktılar, komple revizyon gerektiğini, fiyatının 4.500 TL olduğunu ve 1-2 hafta süreceğini söylediler. Sıfır şanzıman ne kadar diye sordum, 6.000 TL dediler. AL4-DP0 şanzıman. Full revizyona razı olup, anahtarı bırakıp çıktım. Buraya kadar normal, fiyat tuzlu ama yine de normal...

    Ertesi hafta aradım, aracın perşembe ya da cuma hazır olacağını söylediler. Perşembe ve cuma aradım, aracın çalışmadığını, çalıştırmaya uğraştıklarını söylediler. Yürüyen, sıkıntısız getirdiğim aracı çalıştıramıyorlar, hayret ama olabilir dedim kendi kendime. Bir hafta daha bekledim, ses yok. Çalıştıramıyorlar? Çekici ile anlaşmalı elektrikçilerine yollamışlar. Üç gün de orada süründü aracım. Bana söylenen motor beyninde sıkıntı olduğu ve değiştiği. Daha sonra bu yüzden benden 600 TL ekstra masraf istediler ve pazarlıkla 500 TL aldılar. Sonradan kendi ustamdan öğrendim ki beyin falan değişmemiş.

    İş uzayıp, 3 haftanın da sonuna gelince arabaya bakmak için ATCO Otomatik Şanzıman merkezine tekrar gittim. Baktım araba atölyede duruyor ama sürücü Airbag açılmış. Bana o ana kadar kimse bir şey demedi, haber de etmedi. Sebebini sordum, müşteri temsilcisi Serkan Yağcıoğlu, kontrol beyin hatası olduğunu, durduk yere airbagin çalıştığını ancak bunu kendilerinin yaptıracağını, o yüzden haber vermediklerini söyledi. Tabii bu da yalandı, aracımı teslim aldıktan sonra kendi ustama gösterdiğimde airbagin söküldüğünü, yerine yenisinin sadece makyaj olarak takılıp, aktif edilmediğini, hata sinyali vermemesi için de beynin kapatıldığını kanıtlarıyla gösterdi.

    Aracım Atco'da toplam 44 gün kaldı. İki defa şanzımanı indirdiler. Ancak iki defa indirerek şanzımandaki hataları düzeltebildiler. Airbag rezilliğinden sonra kendi ustam kontrol ederken sol tekerleğin bilyalarının da düzgün takılmadığını, lastiğin salladığını keşfetti. Ha bu arada airbagi söküp, bağlamadan (aktif etmeden, sadece makyaj için takarken) kornaları da bozmuşlar, kornam bile çalışmıyordu. Tüm bunlara cevapları ise "biz şanzımanı düzelttik" oldu. Evet düzeltmişsiniz ama bir söküp takarken, sol lastiği bile düzgün takamamışsınız.

    Tüm bu süreç 44 arabasız güne, 4500 TL revizyona, 500 TL değiştirdiklerini iddia ettikleri beyne, onlardan aldıktan sonra da başka ustada 150 TL kırdıkları kornaya, 1.200 TL bozdukları airbag devresine mal oldu. Malım ve canımla oynadıkları için hakkımı helal etmiyorum, hiç bir helal para kazanan din kardeşimin de gidip rezil olmasını istemiyorum.

    GYM iştiraki ATCO Otomatik Şanzıman denilen firma, böyle bir firma imiş. İnternette pek fazla yorum görmemiştim, bizzat denedim, gördüm. Uzak durun...
    Problemimi kendim cozdum.



    D3te olmayan vuruntu D konumda mevcuttu.

    Araci lifte kaldirdim. Sanziman yagini bosalttim. Filtreyi soktum. Tüm solenoidleri temizledim. Eski yag kalintisi vardi camur gibi.

    Yeni filtre taktim. Sanziman ve motor kulaklarini söktüm.

    Tanesi 300TL idi. Cekomastik silikonla iclerini tamamen doldurdum. Kuruduktan sonra taktim.



    Sanziman tipi AW 80-40LS

    Sanziman filtresi serviste 390TL idi.

    Toyota yaris de ayni sanzimani kullaniyormus arastirdim.

    80TLye toyotaninkini alip taktim. Mobil 3309 yag ekledim 3 litre.

    Universal sanziman sogutucu takmistim. Uzerine 10"lik 12v fan taktim. Fani 140Clik musur ile bagladim.

    Musure yuva yaptim. Onu da universal sanziman sogutucunun yag cikisina bagladim.

    Vuruntu gitti. vites gecisleri cok az hissediliyor.

    Ama temiz oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: knngndz

    merhabalar ...
    2002 pejo 206 1,6 xt lpg
    otomatik vites olan aracım rolantide iken dize araç gibi tırtırtır ses yapıyor , gaz verdiğimde ses kesiliyor sonra rolantiye düşünce ses devam ediyor .
    goturdugum ustalar şanzımanda sıkıntı olduğunda hemfikir
    birde size danışmak istedim
    bu konularda çok bilgisizim yanlış kelime veya parça ismi kullanırsamda kusuruma bakmayın
    sizce sorun nedir ve tahminen ne kadar a patlar bana

    http://www.youtube.com/watch?v=I-5ig7YFZEg&feature=youtu.be


    video ekledim . yardımlarınızı bekliyorum , bu arada bugun gosterdığım bı usta hararetten oturu etek sarmış dedi .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: knngndz

    quote:

    Orijinalden alıntı: knngndz

    merhabalar ...
    2002 pejo 206 1,6 xt lpg
    otomatik vites olan aracım rolantide iken dize araç gibi tırtırtır ses yapıyor , gaz verdiğimde ses kesiliyor sonra rolantiye düşünce ses devam ediyor .
    goturdugum ustalar şanzımanda sıkıntı olduğunda hemfikir
    birde size danışmak istedim
    bu konularda çok bilgisizim yanlış kelime veya parça ismi kullanırsamda kusuruma bakmayın
    sizce sorun nedir ve tahminen ne kadar a patlar bana

    http://www.youtube.com/watch?v=I-5ig7YFZEg&feature=youtu.be


    video ekledim . yardımlarınızı bekliyorum , bu arada bugun gosterdığım bı usta hararetten oturu etek sarmış dedi .

    Selam. arkadaşim telefon la arayın size yardımıcı olurum tam bilgi edınmem lazım iyi günlerrr




  • ÇÖZÜM KAMİL USTA

    http://otomatiksanzuman.com
  • Merhaba Arkadaşlar Benim T5 Transporterim var arabam 1500 devirde kasayı sallıyordu vibrasyon vardı ve bunu ostim, şaşmazda gezmediğim yer kalmadı arızayı tespit eden kimse çıkmadı sonunda kamil ustayı buldum Adam çat diye nokta vuruşu yaptı arızayı giderdi hiç bir alete edevat kullanmadan işi çözdü allah razı olsun kamil ustadan boşuna çözüm kamil usta demiyorlarmış. Bir Şanzıman değil herşey'den anlıyor. Arabasında arıza olan arkadaşlara tavsiyem birde kamil usta ya götürsün. Web sitesihttp://otomatiksanzuman.com
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Kartal'da oturuyorum.
    Usta önerebilirsiniz, gerekirse izmit'e de giderim.
    yukarıda yazılanları okudum, bu parçalar mutlaka orjinal parçalar olsun yazılmış, burası orjinal parça mı kullanmaktadır?

    Elektrovana'lar değiştikten sonra siz aynı sorunu yaşamış mıydınız?


    Ben parçayı internet üzerinden almıştım, başka bir peugeot forumunda sponsor olan bir arkadaş var adresihttp://www.peugeotmarket.com/ şimdi baktım hala devam ediyormuş kampanya. 120 lira tanesi, 240 liraya almıştım 2 tanesini. DFaha sonra İzmit'e gidip yine bu forumdan bir arkadaşın tavsiyesi
    zerine gitmiştim o ustaya. Usta servisten ayrılma bir usta. Ben arıza ile karşılaştıktan sonra önce yağ değiştirmiştim, sorun gitmemişti daha sonra vanalar ile yağı tekrar değiştirmiştim yani size tavsiyem 2 kere masraf etmemek için gidin doğrudan vanaları değiştirin. Bu arada yazılım güncelleme işi bildiğim kadarıyla sadece serviste oluyor ve bazı arkadaşlar sırf bu işlem için serviste değiştirmek gerektiğini söylüyordu ama ben bir sıkıntı yaşamamıştım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?

    selam arkadaşim ben anlamıyorum ne yazılım atıyorlar ve kım atıyor böyle bir şey olamaz kım ne yapıyor nasıl para kazanmanı yolarınıı arıyorlar onuda anlamıyorum sizin arzanız berlı selenogi arzası arkadaşim bizim başimızada çok geliryor yenı takıyorum o bile arzalı oluyor yazılım felan hikaye onu için ustanız doğru seçin kusura bakmayın bıraz kaba yazdım her halde gerçekten ustalarımız nasıl para kazanlım diyrlar ama arzaları çözmuyorlar para gelsınde nasıl gelirse gelsın kımse kolay para kazanmıyor arkadaşim bir insan kendıne yapımıyan bir şey karşi tarafa yapmaz ama malesef oluryor ve çok üzülüyorum nese tekrar özür kaba yazdıyım için arkadaşim ben her zaman doğruların yanıdayım iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?

    selam arkadaşim ben anlamıyorum ne yazılım atıyorlar ve kım atıyor böyle bir şey olamaz kım ne yapıyor nasıl para kazanmanı yolarınıı arıyorlar onuda anlamıyorum sizin arzanız berlı selenogi arzası arkadaşim bizim başimızada çok geliryor yenı takıyorum o bile arzalı oluyor yazılım felan hikaye onu için ustanız doğru seçin kusura bakmayın bıraz kaba yazdım her halde gerçekten ustalarımız nasıl para kazanlım diyrlar ama arzaları çözmuyorlar para gelsınde nasıl gelirse gelsın kımse kolay para kazanmıyor arkadaşim bir insan kendıne yapımıyan bir şey karşi tarafa yapmaz ama malesef oluryor ve çok üzülüyorum nese tekrar özür kaba yazdıyım için arkadaşim ben her zaman doğruların yanıdayım iyi günler

    Kamil Usta merhaba,

    Yazılım atan yetkili servis, siz de önce yazılım demişsiniz.

    Yazdıklarınız kaba değil ama noktalama işaretleri olmadığı için yanlış anlaşılıyor sanırım.
    Siz yukarıdaki ilk mesajınızda hemen yazılım atma derken, herhalde yazılım attırmayın demek istemişsiniz.
    Ben önce yazılımla deneyin, sonra diğerlerini uygulayın diye anlamıştım.

    Sizin söylediğinize göre konu selenoit ile alakalı.
    Bu işi selenoit değişimi ile çözeceğiz.

    Bunun için istanbul'a yakın bir yerlerde önereceğiniz bir arkadaşınız, güvenilir bir usta var mıdır?

    Teşekkürler,
    Mücahit




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?

    selam arkadaşim ben anlamıyorum ne yazılım atıyorlar ve kım atıyor böyle bir şey olamaz kım ne yapıyor nasıl para kazanmanı yolarınıı arıyorlar onuda anlamıyorum sizin arzanız berlı selenogi arzası arkadaşim bizim başimızada çok geliryor yenı takıyorum o bile arzalı oluyor yazılım felan hikaye onu için ustanız doğru seçin kusura bakmayın bıraz kaba yazdım her halde gerçekten ustalarımız nasıl para kazanlım diyrlar ama arzaları çözmuyorlar para gelsınde nasıl gelirse gelsın kımse kolay para kazanmıyor arkadaşim bir insan kendıne yapımıyan bir şey karşi tarafa yapmaz ama malesef oluryor ve çok üzülüyorum nese tekrar özür kaba yazdıyım için arkadaşim ben her zaman doğruların yanıdayım iyi günler

    Kamil Usta merhaba,

    Yazılım atan yetkili servis, siz de önce yazılım demişsiniz.

    Yazdıklarınız kaba değil ama noktalama işaretleri olmadığı için yanlış anlaşılıyor sanırım.
    Siz yukarıdaki ilk mesajınızda hemen yazılım atma derken, herhalde yazılım attırmayın demek istemişsiniz.
    Ben önce yazılımla deneyin, sonra diğerlerini uygulayın diye anlamıştım.

    Sizin söylediğinize göre konu selenoit ile alakalı.
    Bu işi selenoit değişimi ile çözeceğiz.

    Bunun için istanbul'a yakın bir yerlerde önereceğiniz bir arkadaşınız, güvenilir bir usta var mıdır?

    Teşekkürler,
    Mücahit

    selam ben ilk önce yazılım attırmadan çözüme gitmek istedim çünkü yazılıma gelene kadar bazı noktaları kontrol etmek gerekir inanın hiç kimseye güven olmuyor benden istanbulda otomatikçi sormuşşunuz öyle bir isim veremiyeceğim ankarada olsa gelin misafirim olun derim tabiki bire bir test edince arızaları giderebiliyorum sizin arızanız anladığım kadarıyle selenoit yani elektro vana arızası bunları değiştirmeniz gerekir tanesi 70 tl var 160 tl de siz iki tanesini değiştireceksiniz bu ve işçilik başka bir şey çıkacağını sanmıyorum iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?

    selam arkadaşim ben anlamıyorum ne yazılım atıyorlar ve kım atıyor böyle bir şey olamaz kım ne yapıyor nasıl para kazanmanı yolarınıı arıyorlar onuda anlamıyorum sizin arzanız berlı selenogi arzası arkadaşim bizim başimızada çok geliryor yenı takıyorum o bile arzalı oluyor yazılım felan hikaye onu için ustanız doğru seçin kusura bakmayın bıraz kaba yazdım her halde gerçekten ustalarımız nasıl para kazanlım diyrlar ama arzaları çözmuyorlar para gelsınde nasıl gelirse gelsın kımse kolay para kazanmıyor arkadaşim bir insan kendıne yapımıyan bir şey karşi tarafa yapmaz ama malesef oluryor ve çok üzülüyorum nese tekrar özür kaba yazdıyım için arkadaşim ben her zaman doğruların yanıdayım iyi günler

    Kamil Usta merhaba,

    Yazılım atan yetkili servis, siz de önce yazılım demişsiniz.

    Yazdıklarınız kaba değil ama noktalama işaretleri olmadığı için yanlış anlaşılıyor sanırım.
    Siz yukarıdaki ilk mesajınızda hemen yazılım atma derken, herhalde yazılım attırmayın demek istemişsiniz.
    Ben önce yazılımla deneyin, sonra diğerlerini uygulayın diye anlamıştım.

    Sizin söylediğinize göre konu selenoit ile alakalı.
    Bu işi selenoit değişimi ile çözeceğiz.

    Bunun için istanbul'a yakın bir yerlerde önereceğiniz bir arkadaşınız, güvenilir bir usta var mıdır?

    Teşekkürler,
    Mücahit

    selam ben ilk önce yazılım attırmadan çözüme gitmek istedim çünkü yazılıma gelene kadar bazı noktaları kontrol etmek gerekir inanın hiç kimseye güven olmuyor benden istanbulda otomatikçi sormuşşunuz öyle bir isim veremiyeceğim ankarada olsa gelin misafirim olun derim tabiki bire bir test edince arızaları giderebiliyorum sizin arızanız anladığım kadarıyle selenoit yani elektro vana arızası bunları değiştirmeniz gerekir tanesi 70 tl var 160 tl de siz iki tanesini değiştireceksiniz bu ve işçilik başka bir şey çıkacağını sanmıyorum iyi günler

    Kamil Usta, verdiginiz cevaplar ve ayirdiginiz vakit icin cok tesekkur ederim.
    Son bir sorum olacakti, bu sekilde araci kullanirsam araca zarar vermis olur muyum?




  • Otomatik şanzıman sorunu için çok yer gezdim kesinlikle tek çözüm,bu işi en kurumsal şekilde yapabilen tek kurumsal firmawww.generalsanziman.com ben tavsiye üzerine ulaştım ve sorunum çözüldü.Siteye girerek iletişim bölümünde ki kutucuğa sorununuzu detaylandırarak yazarsanız size anında dönüş yapmaktalar.Hiç orada burada uğraşmanıza gerek yok.
  • Meteg adlı kullanıcınınhttps://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=23246333&p=1 linkinde vermiş olduğu bilgilerin ilgili kısmını alıntılıyorum:

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


    Ayrıca otomatik vites araçlarımızda her 60000 km ya da 6 yılda (hangisi önce dolarsa) bir şanzıman yağını değiştirmemiz gerekmekte.
    Aracınızın 2005 model olduğunu düşünürsek hiç km yapmasanız bile 6 yıldan fazla geçtiği için şanzıman yağının değişmesi gerekmekte.
    Sorununuz da muhtemelen değişmemiş şanzıman yağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 11 Ağustos 2013; 0:53:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Meteg adlı kullanıcınınhttps://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=23246333&p=1 linkinde vermiş olduğu bilgilerin ilgili kısmını alıntılıyorum:

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


    Ayrıca otomatik vites araçlarımızda her 60000 km ya da 6 yılda (hangisi önce dolarsa) bir şanzıman yağını değiştirmemiz gerekmekte.
    Aracınızın 2005 model olduğunu düşünürsek hiç km yapmasanız bile 6 yıldan fazla geçtiği için şanzıman yağının değişmesi gerekmekte.
    Sorununuz da muhtemelen değişmemiş şanzıman yağı.

    DexronIII yağlara Yetkili servis ve özel renault servisi ömürlük diyor.Eğer sanzımanda bir sorun yoksa değiştirmene gerek yok diyorlar.Değiştirenlerin arabalarında ise yağ değiştikten sonra bazı sorunlar ortaya çıkmış.

    Ama değişmesi gerekir derseniz hemen değiştirmeye hazırım.




  • Sırf böyle şanzıman yağı değişmez, ömürlüktür diye direten kendini bilmez birkaç densiz yüzünden meteg gibi bu işten en ufak bir çıkarı olmayan tecrübeli, bilgi sahibi değerli bir usta küsmüş ve kıymetli bilgilerini bizlerle paylaşmaz olmuştur.

    Şanzıman yağı değişmez demelerinin tek sebebi: İlerleyen zamanlarda 3000-5000 TL'lik masraflarda bol kazanç sağlamaktır.

    Kitapçıklara da hiç güvenme. Kimisi yanlış çeviriyken kimisinde de doğru çeviri yanlış ifadelerle verilmiştir.

    İmkanın olursa İngilizce bir kitapçık bulup ilgili kısmı çevirir veya çevirtirsen orda araca göre aynen şöyle yazar: 6 yıl ya da 60000 km'de (hangisi önce dolarsa) şanzıman yağınızı değiştirmeniz tavsiye olunur. Doğru şanzıman yağı grubu ve otomatik şanzıman hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için bu linkteki meteg ustanın ilk mesajını baştan sona sıkılmadan okuyunuz:https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=23246333&p=1

    Kimi araçta 40000 km der kiminde 90000 km der. En ideal olanı da 6 yıl ya da 60000 km'de bir değişimdir.

    Şöyle düşünelim: Kan grubun nedir bilmiyorum. Kendi kan grubum A (RH) +
    Şimdi doğuştan itibaren benim kan grubum budur ve ölene kadar da değişmez. Lakin bu kan vücudumda her daim yenilenir. Çünkü içerisindeki alyuvarlar da akyuvarlar da kan hücreleri de zamanla özelliğini kaybeder. Bunlar kanım kendini yeniledikçe yenilenir ve sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam eder. Aynı mantıkla otomatik şanzıman yağının da ilgili zamanlarda yenilenmesi şarttır.

    Kısacası şanzıman yağını muhakkak değiştirmelisin. Lakin bu değişimi gerçekten güvenilir bir serviste yaptır. Ve kesinlikle uygun olmayan bir yağ koydurtma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 11 Ağustos 2013; 14:53:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Sırf böyle şanzıman yağı değişmez, ömürlüktür diye direten kendini bilmez birkaç densiz yüzünden meteg gibi bu işten en ufak bir çıkarı olmayan tecrübeli, bilgi sahibi değerli bir usta küsmüş ve kıymetli bilgilerini bizlerle paylaşmaz olmuştur.

    Şanzıman yağı değişmez demelerinin tek sebebi: İlerleyen zamanlarda 3000-5000 TL'lik masraflarda bol kazanç sağlamaktır.

    Kitapçıklara da hiç güvenme. Kimisi yanlış çeviriyken kimisinde de doğru çeviri yanlış ifadelerle verilmiştir.

    İmkanın olursa İngilizce bir kitapçık bulup ilgili kısmı çevirir veya çevirtirsen orda araca göre aynen şöyle yazar: 6 yıl ya da 60000 km'de (hangisi önce dolarsa) şanzıman yağınızı değiştirmeniz tavsiye olunur. Doğru şanzıman yağı grubu ve otomatik şanzıman hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için bu linkteki meteg ustanın ilk mesajını baştan sona sıkılmadan okuyunuz:https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=23246333&p=1

    Kimi araçta 40000 km der kiminde 90000 km der. En ideal olanı da 6 yıl ya da 60000 km'de bir değişimdir.

    Şöyle düşünelim: Kan grubun nedir bilmiyorum. Kendi kan grubum A (RH) +
    Şimdi doğuştan itibaren benim kan grubum budur ve ölene kadar da değişmez. Lakin bu kan vücudumda her daim yenilenir. Çünkü içerisindeki alyuvarlar da akyuvarlar da kan hücreleri de zamanla özelliğini kaybeder. Bunlar kanım kendini yeniledikçe yenilenir ve sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam eder. Aynı mantıkla otomatik şanzıman yağının da ilgili zamanlarda yenilenmesi şarttır.

    Kısacası şanzıman yağını muhakkak değiştirmelisin. Lakin bu değişimi gerçekten güvenilir bir serviste yaptır. Ve kesinlikle uygun olmayan bir yağ koydurtma.

    En kısa zamanda değiştiricem.İzmir'de tavsiye edebileceginiz otomatik vites servisi var mı?Bide benim araç için Dexron III sanzıman yağı mı lazım? 2005 ScenicII 2.0 BVA 4 ileri klasik tork konvektörlü sanzıman




  • Üstadlar, şu konuda detaylı bir şekilde açıkladım; bir bakıp yorumlayabilir misiniz?


    CLIO III Otomatik şanzıman titretme sorunu (video eklendi)
    http://forum.donanimhaber.com/m_63856004/tm.htm
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=81655150
    Arkadaşlar ustalar konuya bakar mısınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pekbiumursanmaz -- 23 Eylül 2013; 10:35:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıkılmadan linkteki konunun ilk mesajını okuyunuz, sorularınızın çoğu cevabını bulmuş olacaksınız:

    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/f_//tm.htm#23246333

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.